abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79848262
Ik heb een muizenhol, voor meer info, zie:
Hoe krijg ik muis in huis weg?
En heb dus besloten om dat hol te dichten, vanacht, met purschuim.
Op de verpakking staat, ongeveer de helft van de kier (in dit geval hol) vullen met schuim, door uitzetting vult het op.
Maar een fokker wees mij net op:
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:25 schreef swollywood het volgende:

[..]

PUR-schuim FTW! Als ze echt hardnekkig zijn vreten ze wel door een beetje PUR heen, maar als het zo'n groot gat is een hele bus PUR er in leegspuiten, dat is vaak wel effectief.
Dus zal ik dat gewoon doen? Of is dat spul echt zo sterk dat het misschien wel barsten veroorzaakt in het hout er om heen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_79848303
zou je niet eerst de muizen wegvangen dan?

met een klem met pindakaas
compact en kleverig.
pi_79848328
Gaat je niet van je probleem afhelpen. Bel gewoon de ongediertebestrijding. In sommige gemeenten is het gratis, soms betaal je een paar tientjes. Zij kunnen je ECHT afhelpen van de muizen (tenminste, afhankelijk van welk soort huis je woont)
Whatever...
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 22:01:35 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79848419
Ik zou eerst de ongediertebestrijding inschakelen of zelf een muizenval of 2 opzetten.

Als je een huurhuis hebt is het één en ander misschien wel via de woningbouwvereniging te regelen.
Al gaat je dat natuurlijk niet eerder lukken dan komende dinsdag omdat je met goede vrijdag en 1ste en 2de paasdag zit.
pi_79848422
Even een kleine tvp, want wij hebben ook sinds vannacht weer een klein knaagvriendje op zolder, herrie dat ie maakte met al zn gescharrel, ongelooflijk.
Als ie zometeen het hoekje om is ga ik de kier vullen met cement denk ik. Daar knagen ze niet zo snel doorheen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_79848424
Plak sowieso de ruimte rond het gat af met schilderstape en kranten.
Dan heb je straks niet allemaal pur aan je behang/vloerbedekking/muurverf/etc.
pi_79848814
pur is niet zo sterk zodra die een klein beetje weerstand heb zet die niet meer verder uit, dus zal nooit een scheur komen door de pur.
  donderdag 1 april 2010 @ 22:11:19 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_79848849
Die krengen knagen zelfs door beton heen (daarom wordt er vaak glas aan toegevoegd). Ik betwijfel dus of pur een blijvend effect heeft. Sowieso heeft ie vast nog een reeks andere uitgangen die je nog niet gevonden hebt
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_79849160
Er zit een uitgang naar binnen, en waarschijnlijk 1 naar buiten (ik kan wel van binnen zonlicht zien, maar zie aan de buitenkant niks) zoals jullie in mijn muizentopic kunnen lezen heb ik al 5 vallen gezet die allemaal gevuld werden en gif gestrooid wat opgegeten blijft worden. Ik vermoed dat als ik dit hol afsluit dat ze gewoon weer naar buiten vertrekken. Dat hoop ik dan maar.
pi_79849287
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:17 schreef delano.888 het volgende:
Er zit een uitgang naar binnen, en waarschijnlijk 1 naar buiten (ik kan wel van binnen zonlicht zien, maar zie aan de buitenkant niks) zoals jullie in mijn muizentopic kunnen lezen heb ik al 5 vallen gezet die allemaal gevuld werden en gif gestrooid wat opgegeten blijft worden. Ik vermoed dat als ik dit hol afsluit dat ze gewoon weer naar buiten vertrekken. Dat hoop ik dan maar.
Ik heb je andere topic niet gelezen, maar muizenvallen met pindakaas werken meestal gewoon.
Wij hadden 19 (!!!) muizen gevangen in tien dagen tijd
En toen waren ze op.
compact en kleverig.
pi_79849357
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb je andere topic niet gelezen, maar muizenvallen met pindakaas werken meestal gewoon.
Wij hadden 19 (!!!) muizen gevangen in tien dagen tijd
En toen waren ze op.
Ja, de muizenvallen werkten ook, maar ik heb geen zin om nog veel meer lijkjes te vinden van babymuisjes waarvan het hoofd doormidden is gesplit.

Als dit alles goed gaat gaan ze "gewoon" naar buiten en is het klaar.
pi_79849431
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:21 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja, de muizenvallen werkten ook, maar ik heb geen zin om nog veel meer lijkjes te vinden van babymuisjes waarvan het hoofd doormidden is gesplit.

ok.
Succes dan
compact en kleverig.
pi_79850624
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:21 schreef delano.888 het volgende:
Geloof er geen fuck van, of ze vreten zich door de pur naar binnen, of ze zoeken een andere ingang. Maar je kan het proberen
pi_79853274
Goed, "update":
zojuist het "hol" volgespoten met pur, het bleef vrijwel oneindig doorgaan zo veel kon er in, dus ben ik toch maar gestopt na ongeveer een minuut onaangebroken spuiten. Buiten is er een klein beetje uitgekomen, dat kan ik t beste op laten drogen en morgen weg bikken toch? Ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is, maar ben bang dat ze gewoon een heel diep hol onder mn huis hebben liggen, maargoed, we zullen zien.
pi_79853423
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:45 schreef delano.888 het volgende:
Buiten is er een klein beetje uitgekomen,
Wacht nog maar effe af, dat kleine beetje wordt vanzelf wel meer.
pi_79853521
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Wacht nog maar effe af, dat kleine beetje wordt vanzelf wel meer.
Ben benieuwd...
pi_79853718
Doet me denken aan mijn pur ontmaagding.
Godver wat een teringzooi was dat.
pi_79854136
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:56 schreef Cracka-ass het volgende:
T ging eigenlijk best goed hoor, geen enkele druppel geknoeid.
Vraag me alleen af hoe het kon dat ik gewoon zoooo veel achter elkaar erin kon spuiten..
  vrijdag 2 april 2010 @ 07:02:37 #19
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_79858345
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:04 schreef delano.888 het volgende:

[..]

T ging eigenlijk best goed hoor, geen enkele druppel geknoeid.
Vraag me alleen af hoe het kon dat ik gewoon zoooo veel achter elkaar erin kon spuiten..
Een muis leeft niet in een hol achter de plint zoals in Tom en Jerry, maar leeft en verplaatst zich in de ruimtes van een huis waar mensen niet komen. Kruipruimtes, de ruimte tussen vloeren, tussen de muren. Je hebt waarschijnlijk een stuk spouwmuur volgestopt nu
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_79858758
Mijn eerste pur ervaring was ook geweldig

Ik vond het een goed idee een ballon te omkleden met papiermaché en daarna die huls vol te spuiten met pur. Ik netjes de halve ballon vullen, pur netjes uitzetten. Na een half uurtje hoorde ik een beetje gekraak, ik loop er heen en BENG!! Scheur in de papiermaché en het pur schoot met een knal door de halve kamer... Papa en Mama waren niet zo blij met mij

En wat je muizen betreft, ik zou ze ook vangen...
pi_80102598
Waarom niet gewoon zo'n doosje met gif? Dan zit je ook niet met dooie muizen die je weer weg moet gooien.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_80103209
als je andere gaatjes wilt dichten kun je ook staalwolletjes gebruiken.
pannenspons noemen ze dat ook wel volgens mij. nouja, iig van die staaldraadjes en dan tot een bolletje "wol" gedraaid zegmaar.
daar knagen onze vriendjes ook niet doorheen.
pi_80105922
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:02 schreef jakkop het volgende:
Waarom niet gewoon zo'n doosje met gif? Dan zit je ook niet met dooie muizen die je weer weg moet gooien.
Zie topic in op.
Overigens geen muis meer gezien...
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:53:48 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80112558
ik ben gewoon op mijn gastje gaan staan... kraakte een beetje en toen was het klaar...

Moet wel toegeven dat dat niet geheel gepland was. Wist niet eens dat ik een gast had...Ik zet mijn blote voet neer en voel opeens iets zachts eronder en voordat ik het door heb... KRAAAK.. dat was het muiske... die deed het nie meer...

Daarna nooit meer een muis gehad... misschien was ik niet de enige die schrok van dat gekraak
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:23:25 #25
87694 Robin__
letitredno
pi_80257224
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:53 schreef klusfoobje het volgende:
ik ben gewoon op mijn gastje gaan staan... kraakte een beetje en toen was het klaar...

Moet wel toegeven dat dat niet geheel gepland was. Wist niet eens dat ik een gast had...Ik zet mijn blote voet neer en voel opeens iets zachts eronder en voordat ik het door heb... KRAAAK.. dat was het muiske... die deed het nie meer...

Daarna nooit meer een muis gehad... misschien was ik niet de enige die schrok van dat gekraak
Nasty! onder je blote voet
pi_80505664
Het had niet zo veel nut, ze komen nu ongeveer 50cm verder uit een nieuw gat, snap niet waarom ze zo graag bij mij naar binnen willen

Zit nu te denken om de hele geul tussen de deur en de vloer dicht te purren, mja..
  dinsdag 20 april 2010 @ 00:20:45 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80505987
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 00:08 schreef delano.888 het volgende:
Het had niet zo veel nut, ze komen nu ongeveer 50cm verder uit een nieuw gat, snap niet waarom ze zo graag bij mij naar binnen willen
Ik denk:

• Geen poes in huis
  • lekker warm
  • wel wat te eten te vinden

En ja ik heb ook muizen en pur in huis en geen poes
  • pi_80506072
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 00:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik denk:

• Geen poes in huis
  • lekker warm
  • wel wat te eten te vinden

En ja ik heb ook muizen en pur in huis en geen poes
  • Ik kan geen kat nemen anders had ik t wel gedaan
    pi_80506170
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 23:56 schreef Cracka-ass het volgende:
    hah mooi he. Ik drukte een bus tussen een putdeksel, op een bouwplaats en toen de deksel dichtstampen. Heel de put vol
      dinsdag 20 april 2010 @ 01:07:46 #30
    189732 Niara
    Whooo hooo!
    pi_80506853
    hmz een kat lenen misschien?
      dinsdag 20 april 2010 @ 01:23:54 #31
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80507069
    Feitjes over muizen:

Waar mensen wonen, komen muizen voor.
    Muizen zijn alleseters.
    Ze zijn vooral 's nachts actief.
    Ze leggen voedselvoorraden aan, soms in bergjes van zo'n 50 cm hoog.
    Ze worden maximaal 30 maanden maar doorgaans halen ze 18 maanden niet eens wegens vele natuurlijke vijanden. Binnenshuis hebben ze echter weinig vijanden, buiten de kat en bruine rat.
    Ze kunnen ziekte van Weil en samonella verspreiden, maar doorgaans zijn het geen echte ziektebronnen.
    Er bestaat een zogenaamde muizenkit (zal zinvoller zijn dan PUR, daar zijn ze binnen no time doorheen man )
    Mannetjes bakenen hun territorium af met urine. Ze kunnen op deze manier het Hanta-virus verspreiden.
    Muizen planten zich het hele jaar voort. Een vrouwtje kan tot 10 nesten per jaar krijgen met maximaal 12 jongen per worp (worst case scenario: 120 jongen per vrouwtje per jaar). De draagtijd is 3 weken. De jonkies zijn binnen een 3 maanden geslachtsrijp. Exponentieel gezien problematisch.
    Muizen hebben geen water nodig als hun voedsel voor zo'n 15% uit water bestaat.
    Muizen hebben een ruimte van 0,5 cm nodig om ergens doorheen te kunnen kruipen.
    Muizen knagen met gemak door PUR.
    Het nest van een muis heeft altijd meerdere uitgangen en een nestkamer.

Succes met je PUR om ze naar buiten te drijven, TS!
    Resistance is futile.
      dinsdag 20 april 2010 @ 01:27:07 #32
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80507106
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 00:08 schreef delano.888 het volgende:

Zit nu te denken om de hele geul tussen de deur en de vloer dicht te purren, mja..

Muizenkit misschien een beter idee?
    Resistance is futile.
    pi_80507843
    quote:
    Muizen hebben een ruimte van 0,5 cm nodig om ergens doorheen te kunnen kruipen.
    Wtf? 5mm?

[ Bericht 31% gewijzigd door xaban06 op 20-04-2010 05:44:31 ]
      dinsdag 20 april 2010 @ 08:22:02 #34
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80508582
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2010 05:00 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wtf? 5mm?
    Geen grapje. Ze hoeven niet veel te knagen om ergens doorheen te passen dus.
    Resistance is futile.
      donderdag 22 april 2010 @ 11:58:53 #35
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_80591727
    GIF !!!

Pur gebruiken is net als met lekkages onzin.com. heeft echt weinig tot geen effekt zoals je hebt gemerkt.. vergiftigen is het enige wat werkt, been there, done that, got the T-shirt.

Ik heb zo'n zelfde gevechtje met een troepje van die knaaghooligans in de schuur gehad waar ons hondenvoer lag opgeslagen, heeft effe geduurd voor ik het doorhad. Vangen is op zich leuk, maar heeft geen effekt op de nestjes zolang je niet alle vrouwtjes hebt, en vergif werkt wél door op de jongen, omdat op een gegeven moment alles in hun leefomgeving vergiftigd is

Ik vind het een k#tmanier om het zo te doen, maar het is écht de enige manier om zoiets te winnen.. géén voedsel laten liggen behalve dat paarse spul, zodat ze geen keus hebben, géén nestmateriaal laten slingeren en gewoon het gif blijven aanvullen totdat er niet meer gegeten wordt.. the only 100% way
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
    pi_80652104
    het schijnt te helpen als je zon muis vangt levend verbrand.
      zaterdag 24 april 2010 @ 00:45:08 #37
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_80657782
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      zaterdag 24 april 2010 @ 09:01:53 #38
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80661123
    TS, update?
    Resistance is futile.
      zaterdag 24 april 2010 @ 16:29:34 #39
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_80669615
    Ik ben ook wel benieuwd
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_80669850
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 22:29 schreef appy het volgende:
    het schijnt te helpen als je zon muis vangt levend verbrand.
    Dat is alleen met ratten.
    Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
    pi_80715184
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 09:01 schreef Seven. het volgende:
    TS, update?
    Purschuim zit er nog, maar ze zijn op een andere plek terug gekomen, zie topic in OP. Dit gaat niet meer over purschuim dus vandaar is dat topic toepasselijker.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')