Cerbie | donderdag 1 april 2010 @ 21:43 |
quote:Post ik een keer hier, zit ie meteen vol ![]() Bussentopic #31 - De kleintjes proberen groot te worden. | |
Runselpink | donderdag 1 april 2010 @ 21:54 |
tvp | |
Alexxxxx | donderdag 1 april 2010 @ 22:30 |
Sinds gister rijden er bussen met Ventura deuren door Hong Kong. En er zullen nog vele volgen! ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 1 april 2010 @ 23:41 |
quote:Je was gewaarschuwd ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 2 april 2010 @ 07:39 |
Zo, ik ben weer ingestapt. Goedemorgen allemaal. Hè, wat zitten die amba stoeltjes stug en krap. | |
Mr.Jorn. | vrijdag 2 april 2010 @ 11:56 |
Goedemorgen! | |
Peterselieman | vrijdag 2 april 2010 @ 15:36 |
quote:En dat allemaal dankzij jou ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 2 april 2010 @ 15:55 |
![]() Connexxion Integro 2945 is tegenwoordig gestationeerd bij Wielsma in Deventer. De E&R bus stond kortelings nog in Joure | |
Gnittoo | vrijdag 2 april 2010 @ 17:59 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 april 2010 @ 23:34 |
Een aantal van de Arriva-geledes die in Groningen en Drenthe rondtuften zijn naar Duitsland verkast. In ieder geval drie bussen rijden nu bij KVG Stade | |
Peterselieman | vrijdag 2 april 2010 @ 23:40 |
In het vorige topic was meende ik de vraag welke MAN Regio er naar Rotterdam verkast is. Dat is de 2048. MAN City 2005 die rond Rotterdam reed is weer naar Fryslân verkast. | |
NoBody122 | vrijdag 2 april 2010 @ 23:57 |
quote: quote:Ergens tussen Bolsward en Leeuwarden, op lijn 92 (lijkt me geen Citaro G en door zijn groene kleur ook geen Integro)? | |
BeefRWijker | zaterdag 3 april 2010 @ 00:16 |
quote:Huh? Groene kleur? * BeefRWijker denk dat 't een turks MANnetje is. | |
Gnittoo | zaterdag 3 april 2010 @ 10:25 |
quote:correct, op lijn 50 lwd-dokkum | |
marcel.nl | zaterdag 3 april 2010 @ 12:13 |
quote:Turks mannetje ?: ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 3 april 2010 @ 13:37 |
quote:Dat kan ook, uiteraard. | |
Alexxxxx | maandag 5 april 2010 @ 17:00 |
quote:nee, dankzij mij BLIJVEN ze rijden ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 6 april 2010 @ 21:13 |
tv-meelees-p | |
marcel.nl | woensdag 7 april 2010 @ 08:52 |
Hebben jullie gisteren Railaway gezien ? Was in Schotland, Vanuit Aberdeen. Alles was wit, roze, paars, want daar reed Frist. Er waren tal van verschillende bussen te zien, was wel leuk. Daarna ging de rit in een nieuwe diesel, ook van First. | |
Gnittoo | woensdag 7 april 2010 @ 14:12 |
Motor van bus in brand Wessel Bosgraaf 07-04-2010 13:18 SNEEK - Omstreeks 11:45 woensdagochtend werd de brandweer gealarmeerd voor een voertuig in brand bij het NS Station in het noorden van Sneek. De brandweer die onderweg was naar het NS Station Noord reed langs het Busstation aan de Dr Boumaweg waar een bus in brand bleek te staan. Door nog onbekende redenen had de motor van een bus van connexxion vlam gevat. De brandweer heeft de brand geblust en heeft de accu's los gekoppeld. De bus heeft enorme brand schade opgelopen aan de achterkant van de bus. Achteraf gezien bleek dat de verkeerde locatie door was geven en het dus inderdaad het Busstation aan de Dr Boumaweg moest zijn. Voor zover bekend zijn hierbij geen geworden gevallen. | |
BeefRWijker | woensdag 7 april 2010 @ 17:19 |
quote:of VPRO's Tegenlicht over electrisch aangedreven autos en bussen. video uitzending gemist | |
Peterselieman | woensdag 7 april 2010 @ 17:53 |
quote:Dat is weer een hoge 17xx minder | |
Peterselieman | vrijdag 9 april 2010 @ 23:41 |
Ik meende dat hier gevraagd werd waar de Arriva Citea uithing. Volgens de laatste spots staat deze bus nu bij ESA in Marum | |
marcel.nl | zaterdag 10 april 2010 @ 06:51 |
quote:Okay, bedankt voor de info. Wel jammer dat zo'n nieuwe bus nu vrijwel niet op de weg is te zien. | |
FlorentijnH | zaterdag 10 april 2010 @ 12:47 |
Bussenkerkhof: http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html zouden ze nog lopen? ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 10 april 2010 @ 13:28 |
![]() AMELAND - Ameland is een aardgasstation en vier aardgasbussen rijker. Op het eiland rijden inmiddels drie extra lange passagiersbussen op aardgas rond, maar ook particulieren kunnen tanken bij het pas geopende gasstation. ,,Het is goed dat eilandbewoners nu ook bij de aanschaf van een nieuwe auto kunnen nadenken over de brandstof waar ze op willen rijden'', zei de Amelander burgemeester Albert de Hoop deze week bij de opening van het station. Wel is het even wennen voor de buschauffeurs van Arriva. De nieuwe aardgasbussen zijn hoger en breder dan de oude exemplaren, en schampen soms langs boomtakken op het eiland. De provincies Groningen, Drenthe en Friesland willen dat er in 2015 honderdduizend voertuigen op duurzame brandstof zoals gas rijden. Daarbij gaat het niet alleen om vrachtauto's, maar ook bussen, scooters en boten. | |
marcel.nl | zondag 11 april 2010 @ 07:37 |
Op Openbaar Vervoer in Boskoop staat een leuke reportage uit Utrecht, met dank aan Willem en Ovib. Daarop staan GVU bussen met een klein displaytje bij de instapdeur. Kan iemand mij zeggen waar die voor dienen ? Voorbeeld: ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 april 2010 @ 09:15 |
Omloopnummer | |
marcel.nl | zondag 11 april 2010 @ 12:03 |
quote:Uh ?? | |
WhiteJoker | zondag 11 april 2010 @ 16:31 |
Daaraan kan de chauffeur zien of het de goede bus is. Deze staat ook op het dienstkaartje vermeld. Mocht de bus uitgewisseld moeten worden (bijvoorbeeld bij een defect) dan is niet gelijk heel de dienstregeling in de war, maar krijgt een andere bus gewoon dezelfde omloop. | |
marcel.nl | zondag 11 april 2010 @ 17:14 |
quote:Okay, helemaal duidelijk, bedankt. Al snap ik niet zo goed dat er dan een vermogen wordt gespendeerd voor led-kastjes met informatie waaraan enkel de chauffeur en eventueel ander personeel van de busmaatschappij wat aan heeft. Verder vind ik die led-bordjes opzichtig en verwarrend. Het zou net zo goed het lijnnummer kunnen zijn. | |
Kyoshi | zondag 11 april 2010 @ 20:43 |
Vroeg me ook al af waar het nou precies voor was, helemaal omdat het niet bij alle bussen direct opvalt. Ik heb Arriva weleens voorbij zien rijden en hadden ze er gewoon het lijnnummer van gemaakt... | |
busfoto.nl | maandag 12 april 2010 @ 01:51 |
Het is inderdaad opvallend dat er in deze bordjes is geinvesteerd terwijl ik persoonlijk de verwachting heb dat een groot deel van de GVU-bussen met de nieuwe concessie naar de schroothoop gaat (alle LPG-bussen). Mogelijk kunnen ze in de nieuwe hybride bussen geplaatst worden als de vervoerder dan met het systeem doorgaat. Overigens: de displays zijn ook in gebruik om het lijnnummer te tonen. Omdat er buitengewoon vaak een storing zit in de koppeling tussen Infoxx en de richtingdisplays werken deze vaak (ongeveer 5 procent van de bussen) niet. Als op het display kleine cijfertjes staan, is het omloopnummer van de bus. Staat er een groot nummer, dan is dat het lijnnumer (of weet de chauffeur niet hoe het ding in te stellen en staat het omloopnummer in grote cijfers). Het apparaat is dus niet gekoppeld aan Infoxx en moet handmatig worden bediend. | |
BeefRWijker | maandag 12 april 2010 @ 16:31 |
quote:En dat is nou de derde of de vierde keer dat dat kerkhof voorbij komt. quote:Als Arriva ze ook heeft dan is het kennelijk van hogerhand opgelegd, toch? quote:En dat is dan weer een andere verklaring dan die van de joker. quote:Oftewel een hele dure vervanging van de standaard flip nummertjes waar je precies 't zelfde mee bereikt. * BeefRWijker ziet op 't ogenblik elke 20 minuten een DO Alliance rijden in Athene op rtl-Z (rtl7) nieuws) | |
NoBody122 | maandag 12 april 2010 @ 23:35 |
Wie stond er eergisteren rond het middaguur mijn Maxx-bus, de 8203, te fotograferen aan de stadsbussen-kant van het uitstap-perron? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 13 april 2010 @ 08:42 |
quote:Lijkt me deze te zijn geweest: http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/eelkehendrikhelmholt/ | |
Alexxxxx | dinsdag 13 april 2010 @ 17:53 |
ik vraag het hem even ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 13 april 2010 @ 21:03 |
quote:Die pagina was ik al tegengekomen inderdaad. Het moet dan echter wel een nieuwe fotosessie zijn geweest, die nog niet naar Marty gestuurd is ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 13 april 2010 @ 21:20 |
quote:laatste 2 fotos van EHH op BuzzyBee zijn 12 april in drachten gemaakt ![]() ![]() | |
NoBody122 | woensdag 14 april 2010 @ 02:56 |
Zou de 2e keer zijn dat er een bus 'van mij' door een busspotter wordt gekiekt en vervolgens op inet verschijnt ![]() De 1e keer was ik er zelf wel bij en dat was met één van die witte Ambassadors, die een poosje in Fryslân rond hebben gereden. | |
BeefRWijker | woensdag 14 april 2010 @ 16:17 |
quote:En ook vandaag rijdt ie (tot half zes) weer z'n rondje. (waar een monetaire crisis in Griekenland al niet goed voor is) | |
Ofyles2 | woensdag 14 april 2010 @ 21:08 |
Veranderingen wagenpark Zaanstreek: Connexxion schaft 62 nieuwe bussen aan, waarvan een groot gedeelte Citaro L's. Geslachtofferd worden de laatste resterende Citaro G's. Althans dat is wat ik van een buschauffeur heb gehoord. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 april 2010 @ 17:40 |
quote:en waar gaan die Citaro G wagens naar toe? ![]() verder een 1700 ambatje heeft een paar lamme deuren.. t waaide best lekker door in de bus met de brandende zon ![]() en t zal me benieuwen als Arriva Touring 7169 nog weer veilig in groningen is beland met een rotte dynamo een slagje emmen gaan rijden is vast niet goed ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 15 april 2010 @ 17:47 |
quote:Dat had de bussjoof niet gezegd. Zolang ze maar niet naar Almere gaan. | |
Peterselieman | donderdag 15 april 2010 @ 18:06 |
Ik vermoed dat er wel wat Citaro G's naar Fryslân komen omdat we hier nog 4 Duvedecs rond hebben karren. | |
NoBody122 | donderdag 15 april 2010 @ 18:17 |
Laat die Duvedecs maar lekker blijven. Fijne dingen zijn dat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 april 2010 @ 18:18 |
quote:zekers. Alleen ze behoren zo ongeveer tot het oudste mat dat xx rond heeft rijden. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 april 2010 @ 20:23 |
quote:boeiend.. zolang t rijd ![]() ![]() | |
marcel.nl | donderdag 15 april 2010 @ 21:41 |
quote:Waarom niet ? Prima bussen toch ? | |
BeefRWijker | donderdag 15 april 2010 @ 23:45 |
quote:Weet je 't zeker? Op Busfreaks wordt daarover met geen woord gerept. Daar hebben ze 't alleen maar over Citea's (en Ambassadors). quote: quote:Sjoofs kennen Citaro's. Sjoofs hebben totaal geen weet van Citea's. Zeg 'Citea' tegen een sjoof en hij corrigeert 't met 'Citaro'. quote:Maar nog zeker niet bejaard. Ze zijn van dezelfde leeftijd als de Hermes Alliances. [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 16-04-2010 00:00:14 ] | |
Peterselieman | vrijdag 16 april 2010 @ 19:16 |
quote:Even mezelf corrigeren. Het zijn natuurlijk 5 Duvedecs ![]() SPOILER | |
Alexxxxx | vrijdag 16 april 2010 @ 19:18 |
busnummerrukkers ![]() ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 16 april 2010 @ 23:42 |
quote:Zo hebben zekere anderen weer iets met types onderstel hoewel je daar dus helegaar niks van terug ziet, hè, voertuig fotograaf? En dan hebben ze 't ook nog vaak helemaal mis omdat zo'n bus op meer dan één type onderstel is gebouwd en dan hebben we 't nog niet eens over dat meerdere bustypes op datzelfde type onderstel kunnen zijn gebouwd. Zo ken Ik een zekere voertuig fotograaf die daar nog wel eens de mist mee ingaat ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 16 april 2010 @ 23:44 |
quote:Whehe, op de pik gestampt? ![]() Ik ga binnenkort onze mooie deurtjes maar eens in het walhalla van Wright, Alexander Dennis en Plaxton bekijken ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 17 april 2010 @ 00:37 |
quote:Dat zou ook kunnen, maar ik wacht het af. | |
NoBody122 | zaterdag 17 april 2010 @ 00:56 |
![]() Bron: OViB Is dit nou in Arnhem? | |
Ofyles2 | zaterdag 17 april 2010 @ 01:25 |
quote:Klopt. Tussen CS en Willemsplein. | |
NoBody122 | zaterdag 17 april 2010 @ 02:10 |
Ik wist niet, dat daar ook Fryskers rondreden. | |
BeefRWijker | zaterdag 17 april 2010 @ 08:24 |
quote:Nee hoor, meer iets dat er spontaan een aantal spreekwoorden boven kwamen drijven bij die opmerking van jou, en de onweerstaanbare behoefte om daar iets mee te doen ![]() quote:De een z'n valhalla is den ander z'n hel. Overigens is Plaxton tegenwoordig (al weer) onderdeel van Alexander Dennis. quote:Hindert niet hoor, Watson, dat wist ik ook niet. | |
Alexxxxx | zaterdag 17 april 2010 @ 08:45 |
quote:Klopt, gelukkig ben ik heiden ![]() En dus toch! Dat verklaart een aantal dubieuze pakketjes die ik moest versturen ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 17 april 2010 @ 13:35 |
quote:Wie belt de Telegraaf? | |
Gnittoo | zondag 18 april 2010 @ 13:00 |
http://www.openbaarvervoe(...)rgman/100417_035.jpg verdwaalde qbuzz? | |
Ou-Tannu | zondag 18 april 2010 @ 13:12 |
quote:alkmaar? ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 april 2010 @ 13:25 |
quote:Klopt. Was Kubus 2048 die een besloten ritje had | |
marcel.nl | zondag 18 april 2010 @ 14:37 |
quote:Ja en we weten dat het een Qbuzz bus is. Maar wie ziet dat op die bus staan ? Ik niet in ieder geval... . ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 april 2010 @ 14:41 |
quote:info via een ander forum ![]() | |
marcel.nl | zondag 18 april 2010 @ 14:43 |
Trouwens andere reportage; Lijkt net een SVD Mercedesdaar in Belgie met duitse tekst op filmkast (regio Eupen / Luik) => bijna zelfde kleurstelling![]() | |
BeefRWijker | zondag 18 april 2010 @ 16:52 |
quote:Bij welke foto ben je nu? 321 te gaan ![]() quote:Bezig Buzzje, die komt nog 's ergens, was eerder ook al in Ridderkerk, Zoetermeer e.o. Dit is overigens de laatst aangeschaft cq geleverde bus: reserve bus, touring? Opvallend is dat ie wel gestickerd is met pompeblêden maar dat de Qbuzz bestickering (nog steeds) ontbreekt. | |
BeefRWijker | zondag 18 april 2010 @ 22:12 |
quote:Pure poezie. | |
BeefRWijker | maandag 19 april 2010 @ 00:33 |
quote:Turkse MANnetjes kunnen ook heel goed roken: ![]() (Eerder verschenen op OViB\dezeweek) | |
marcel.nl | maandag 19 april 2010 @ 06:18 |
quote:Inderdaad ![]() | |
NoBody122 | maandag 19 april 2010 @ 20:13 |
Amba 1851 dook gisteren ook ineens weer op in Leeuwarden.. Die had ik al een tijd niet meer gezien. | |
Peterselieman | maandag 19 april 2010 @ 20:15 |
quote:Reed afgelopen vrijdag op lijn 71 ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 april 2010 @ 21:04 |
Bij de Fryskers gaan ze het oplaadpunt voor de ov-flopkaart bij de achterdeur hangen. Ziet er niet uit.![]() Foto is gemaakt met mijn mobieltje, dus excuses voor de mindere kwaliteit | |
Ou-Tannu | maandag 19 april 2010 @ 21:05 |
quote:t stoeltje er voor klapt dus ook tegen die bak aan ![]() | |
Gnittoo | maandag 19 april 2010 @ 22:07 |
![]() | |
Ou-Tannu | maandag 19 april 2010 @ 22:17 |
quote:oeps? ![]() | |
BeefRWijker | maandag 19 april 2010 @ 22:29 |
quote:Dat is op een andere plek dan ik in gedachten had. quote:Vanwege de vreemde knikken in de paal, neem ik aan? Als ie er eenmaal opzit zal 't wel meevallen denk ik, die dingen steken nogal diep. quote:Wat is er mis mee dan? quote:Maar dat is dan wel degene met mazzel als er een vrachtauto achter in klapt. quote:Ergens over heen gereden dat twee verschilende lekken heeft veroorzaakt? | |
Peterselieman | maandag 19 april 2010 @ 22:37 |
quote:Iets overbelicht, maar voor het doel om aan te geven waar het ding komt is de foto wel geschikt | |
NoBody122 | maandag 19 april 2010 @ 22:39 |
quote:Ik kan jou ook nooit even uit het oog verliezen hé... | |
Ou-Tannu | maandag 19 april 2010 @ 22:53 |
quote:ow de sjoof die vanmiddag een 1700 afragte ook niet :p | |
NoBody122 | maandag 19 april 2010 @ 23:12 |
De 1739 toevallig, die ik gisteren met alle tederheid behandeld heb gedurende mijn gehele dienst? | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 april 2010 @ 10:40 |
quote:uhm dat weet ik niet meer hoor ![]() als je een slagje op de 95 gereden hebt met een 1700 mischien? ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 20 april 2010 @ 16:51 |
quote:Zuig daar maar 's een "punt" aan. | |
marcel.nl | dinsdag 20 april 2010 @ 17:12 |
quote: ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 20 april 2010 @ 20:49 |
Afgelopen zondag stond er op de Connexxion-stalling in Dokkum overigens een blauwe Integro van Arriva touring, wagennummer 71xx.. Normaal staat daar altijd een Mercedes O408 in de groene Arriva-kleuren, die volgens mij door de weeks gebruikt wordt voor (besloten) groepsvervoer. | |
BeefRWijker | dinsdag 20 april 2010 @ 22:12 |
quote:... en Rotterdam. ![]() of Groningen (sept. 2009): [ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 21-04-2010 19:03:45 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 april 2010 @ 22:14 |
quote:een kubus in rotterdam is niet zo raar ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 20 april 2010 @ 22:48 |
Wel als het zo'n QLiner-bus van hen is, met een pompebled erop ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 april 2010 @ 22:53 |
quote:Die O408 is nu in Groningen. Gaat er binnenkort er uit bij Arriva. | |
NoBody122 | dinsdag 20 april 2010 @ 23:18 |
quote:Jammer. O408'en zijn fijne bussen (al is het al aardig wat jaartjes geleden dat ik er nog in heb gezeten, in de NoordNed-tijd). | |
marcel.nl | woensdag 21 april 2010 @ 17:20 |
O408 inderdaad superbus, echt mijn favoriet. Was zo lekker pittig met optrekken. Ik reed er voor het eerst in met de ZWN 4737, die proefbus. Later schafte nieuwe ZWN die O408 aan voor regio Zoetermeer en later Zeeland. En rond zelfde tijd kwamen ze bij Gado en Fram. Topbussen ! Even uit het Noordnieuws. Vervelend voor de bestuurder: WESTERBROEK - Bij een verkeersongeval in Westerbroek is dinsdagavond een man gewond geraakt. De 31-jarige automobilist uit Haren werd waarschijnlijk onwel en reed vervolgens tegen een bushokje. Door de klap vloog zijn auto in brand. Agenten konden de brand blussen en de man uit zijn benarde positie bevrijden. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht. En wat betreft de abri, die was m.i. toch al wel aan vervanging toe: ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 12:06 |
maxx bus 8210 is ook weer eens in een streekomloop beland ![]() | |
NoBody122 | donderdag 22 april 2010 @ 14:34 |
Er zijn momenteel volgens mij meer bussen als 'Maxx' bestempeld, dan nodig is. Je zult ze dus wel vaker buiten Leeuwarden aantreffen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 15:08 |
quote:ja als in.. stikkertje? of complete maxx uitdossing? ![]() | |
NoBody122 | donderdag 22 april 2010 @ 15:15 |
quote:Stickertje in de meeste gevallen. | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 15:24 |
quote:tja dit was geen stikkertje ![]() | |
NoBody122 | donderdag 22 april 2010 @ 15:33 |
quote:Voor Cxx is het in beide gevallen een Maxx-bus en men maakt in principe geen onderscheid tussen hoe dat is gemarkeerd. | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 16:18 |
quote:de gemeente leeuwarden ook niet ![]() | |
RubenK | donderdag 22 april 2010 @ 16:25 |
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 16:30 |
quote:nooit meer dan 11 euro ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 april 2010 @ 16:31 |
quote:http://www.9292ov.nl/9292/asp/Tarief.asp?wat=T1&va=D&sn=-1&vrg=&pa=225~treinstation~alkmaar~0~treinstation~leeuwarden~0~~~0~11125~51689~18207~57892~0~0~2010-4-22+16:25~%20{!cvv|~2~E:\inetpub\9292website\9292\pictogrammen\~/9292/pictogrammen/~.gif~D~&pn=&pc=D&pnn=&pcn=&cv=treinstation&cn=treinstation&ci= hele link overnemen ![]() | |
NoBody122 | donderdag 22 april 2010 @ 16:31 |
quote:Daar komt Connexxion op een gegeven moment vanzelf wel achter denk ik. Ik heb geen idee, welke eisen er vanuit de gemeente in die consessie zitten. Waar Connexxion wel mee op moet letten, zijn adverteerders, die een bepaalde regiogebonden advertentie op een bus hebben of willen hebben. Zo draagt één van de huidige Maxx-stadsbussen momenteel een jasje van bowlingcentrum De Grote Keizer. quote:Officieel ¤11,70 (zonder korting). Als je om een dagkaartje vraagt (waarmee je hetzelfde -en meer- kunt): ¤11,- ![]() Als je met strippen reist, is het 20 strippen. [ Bericht 20% gewijzigd door NoBody122 op 22-04-2010 16:38:06 ] | |
BeefRWijker | donderdag 22 april 2010 @ 17:39 |
quote:Een hele simpele vraag met een moeilijk antwoord. quote:Alleen in ochtend spits (voor 09:00). Als ie met korting mag reizen is het dan maar ¤7.20 quote:En die zijn dus geldig vanaf 09:00 (op werkdagen) en er is geen korting mogelijk. In het weekend geen beperkingen. quote:In de spitsen (meervoud) kan daar een euro bijkomen. En met die 20 strippen kun je dus ook al op de stadsdienst beginnen. Wat dat kost hang dus weer helemaal af van de kleur van de strippenkaart(en). Afhankelijk van of je met rode strippenkaart mag reizen is ook de gereduceerde bus dagkaart interressant want die kun je gewoon in de bus kopen. Kortom, het hangt van een heleboel factoren af wat 't goedkoopste is. [ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 22-04-2010 18:18:53 ] | |
NoBody122 | donderdag 22 april 2010 @ 18:07 |
quote:Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing, totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent. Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner. Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae. Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis. | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 18:58 |
quote:waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?! maw.. staan die regels ergens na te lezen? ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 22 april 2010 @ 19:02 |
quote:Nonsens, het betekend dat je antwoord dus uitgebreider moet zijn. Het feit alleen al dat hij z'n vraag hier stelt betekend dat hij totaal niet over zijn vraag heeft na gedacht en aan ons vraagt dat voor hem te doen. Kwestie van invoelen. quote:Vertel dat de DUO-IB groep maar eens: ■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner quote:En dus ook met de gereduceerde dagkaart. quote:'Amper' is niet hetzelfde als 'helemaal niet', vandaar mijn welbewust gekozen woordkeus "kan". quote:Jammer, doch helaas, Knilles. Tijd voor een opfris cursus? | |
BeefRWijker | donderdag 22 april 2010 @ 19:09 |
quote:Wat heeft dat ritje uiteindelijk gekost dan? Jij reist toch ook gereduceerd op 315/320? | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 19:41 |
quote:2,80 ofzo.. maar daar gaat t niet om.. k wou met een roze kaart (omdat ik het SIMPEL WEG VERTIK om saldo op die faalkaart te zetten, en k sta nu dus negatief ![]() want ze mochten geen roze stempelen?! | |
RubenK | donderdag 22 april 2010 @ 21:12 |
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70 ![]() Heb geen korting of wat dan ook. | |
BeefRWijker | donderdag 22 april 2010 @ 21:55 |
quote:Ow, dacht even dat 't over 350 ging. quote: quote:Alles is bij 't oude toch, zolang het NVB tariefsysteem (ook) nog geldt? quote:studentenov-chipkaart.nl quote:Lijkt mij dat je die Studenten OV-chip kaart gewoon als zichtkaart/kortingskaart kunt gebruiken net als in gebieden waar nog geen OV-chipkaart apparatuur is geinstalleerd. | |
BeefRWijker | donderdag 22 april 2010 @ 22:11 |
quote:Tsja, 45-strippenkaartje halen zit er dan waarschijnlijk niet meer in of 't moet bij de supermarkt zijn morgen ochtend vroeg. Kost je 11,25 per rit (je moet neem ik aan ook nog een keer weer terug ook) en de 5 strippen die overblijven kun je later gewoon opmaken in Alkmaar. Of je nou wel of niet die toeslag moet betalen maakt niet zoveel meer uit, het blijft overall goedkoper en je kunt op elke bus (over)stappen in zowel Alkmaar als Leeuwarden binnen een tijdsbestek van 3.5 uur. | |
Ou-Tannu | donderdag 22 april 2010 @ 22:41 |
quote:ja maar dr zit hier wel OV-FAALkaart apparatuur :/ alleen echt stabiel is het niet ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 22 april 2010 @ 23:08 |
quote:Lees 't nog 's een keertje over, volgens mij was 't redelijk duidelijk: Ov-faalkaart = OV test kaart Buiten A'dam en R'dam geldt gewoon nog steeds het nationaal tarief systeem. quote:Vandaar dat 't ook gefaseerd ingevoerd wordt. | |
NoBody122 | vrijdag 23 april 2010 @ 10:42 |
quote:Onzin dus; waarom zou je meteen al allemaal tekst gaan zitten typen, als de kans klein is dat al die info ook daadwerkelijk relevant is. quote:Alléén met de roze strippenkaart dus. Wat snap je daar niet aan? quote:Nee dus. quote:Och ja als je persé op de theorie af wilt gaan, i.p.v. de daadwerkelijke feiten, zodat je je gelijk kunt halen; be my guest. quote: quote:Dramacursusje, Folkert? Waar zal ik je aanmelden? Wellicht dat het dan nog eens wat wordt met jouw invoel-skills. [ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 23-04-2010 10:48:10 ] | |
NoBody122 | vrijdag 23 april 2010 @ 10:45 |
quote:Dat is naar ons gecommuniceerd vanuit de organisatie. Het kán natuurlijk wel zijn, dat het op andere QLiners dan 350 en 351 weer anders ligt, maar er staan in die communicatie geen specifieke lijnen vermeld geloof ik.. | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 april 2010 @ 11:48 |
quote:maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? ) | |
NoBody122 | vrijdag 23 april 2010 @ 12:09 |
quote:In principe wel ja, zolang jij je IBG OV-chipkaart daarbij maar kunt laten zien. Voor de zekerheid zou je eventueel de Cxx klantenservice eens kunnen bellen ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 23 april 2010 @ 16:06 |
quote:Volledige informatie is altijd relevant. quote:Kom kom, Knilles, ouwe student, heb je nou werkelijk zo'n lage dunk vand de mensen hier dat ze daar in trappen? Roze strippenkaarten op de trein, 't moet ook niet gekker worden. quote:Ja dus. Staat gewoon in de lijst met geldige kaartsoorten. quote: quote:Vertel dat maar tegen de pasagier die net die ene Alkmaarse of Heerenveense sjoof treft. Of net die sjoof die 's ochtends met 't verkeerde been uit bed is gestapt. En over dat persé je gelijk willen halen, dat lijkt me toch echt op jezelf te slaan want ik heb 't en jij wilt 't. quote:Dat zei ie dus, "dat je alleen maar met roze strippenkaart (als korting) mag reizen". Dat kan dus alleen als ze ook daadwerkelijk afgestempeld worden, niet waar? Zonder stempel is 't geen "geldig vervoerbewijs", zoals 't zo mooi heet. [ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 23-04-2010 16:25:25 ] | |
Peterselieman | vrijdag 23 april 2010 @ 19:54 |
Achttienjarige mag bus besturen | |
NoBody122 | vrijdag 23 april 2010 @ 20:28 |
quote:Maar in deze dus overbodig. Jammer voor je. quote:Hadden we het hier over de trein? Nee. Dat ten eerste. Ten tweede; jij citeert dat zinnetje, niet ik. quote:Dagkaartjes met korting bestaan niet, dus die kun je niet met korting krijgen. Nee dus. Je trekt dingen uit context, haalt korting/normaal door elkaar en probeert mij daar vervolgens op aan te vallen. quote:Dus dat kan ik natuurlijk onmogelijk serieus nemen, dat snap je vast wel. | |
RubenK | zaterdag 24 april 2010 @ 08:59 |
Gisterochtend vroeg met de 350 geweest ![]() De bus die mij naar leeuwarden zou brengen was een Volvo, maar we waren nog niet eens 3 minuten vertrokken en er was iets mis waardoor we meteen naar het CXX opstelterrein gingen. Hier bleek dat de Volvo al sinds het station koelwater lekte alsof er gewoon enorme gaten in de onderkant zaten ![]() Na een buswissel (voor een Integro ![]() ![]() Ondanks dat het 7:20 was kreeg ik een dagkaart ![]() | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 01:24 |
![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 01:25 |
quote:Netjes van die chauffeur ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 april 2010 @ 09:53 |
quote:Je plaatjes doen het niet hier | |
Alexxxxx | zondag 25 april 2010 @ 10:04 |
quote: | |
Mr.Jorn. | zondag 25 april 2010 @ 10:19 |
quote: | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 20:54 |
Kut-twitpic ![]() Poging 2: ![]() ![]() ![]() En daar komt bij, van vanochtend: ![]() ![]() ![]() | |
Gnittoo | zondag 25 april 2010 @ 21:09 |
geleed op lijn 54? zou ik niet blij van worden. | |
Peterselieman | zondag 25 april 2010 @ 21:12 |
quote:Dat past niet zo op de Lege Hearewei ![]() | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 21:57 |
quote:Is prima te doen. Heb lijn 51 ook al eens geleed gereden, richting Dokkum ![]() Zou het er echter niet op willen wagen met een Citaro G, wat lijn 51 richting Dokkum betreft... | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 22:10 |
Hoorde vandaag trouwens op de werkvloer, dat de 10m-Ambassadors van Maxx Alkmaar allemaal naar Leeuwarden gaan komen en daar alle Maxx Fryskers gaan vervangen.. Op de streek blijven er in Leeuwarden slechts 3 Fryskers over ![]() | |
Gnittoo | zondag 25 april 2010 @ 22:19 |
quote:ik kon gisteren amper holwerd doorkomen met de 1851, had weer iemand z'n auto net na de bocht geparkeerd. brug in oudkerk heb ik ook een keertje mogen doen met een gelede volvo, niks aan het handje. met een citaro kun je het wel vergeten, no way dat ik daarmee door oudkerk ga. | |
Peterselieman | zondag 25 april 2010 @ 22:22 |
quote:Mja, als je de bochten wat ruimer op kunt zetten zou het net moeten kunnen. Anders heb je idd een probleem. | |
Peterselieman | zondag 25 april 2010 @ 22:24 |
quote:Jammer dat er nog 3 blijven. Daarnaast heb je nog de vloot van Taxi NOF die Leeuwarden wmb te vaak aan doet | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 22:28 |
quote:Die stond er gisterochtend nog niet in ieder geval ![]() Ook redelijk irritant altijd is dat witte bestelwagentje, dat altijd exact in het midden van diezelfde kruising geparkeerd staat.... Met een Ambassador heb je trouwens minstens net zoveel uithaalruimte nodig als met een Duvedec. Merk hier en daar zelfs, dat bepaalde bochten met een Duvedec makkelijker gaan, dan met een Ambassador, maar misschien komt dat ook wel, omdat ik uit voorzorg en automatisme meer ruimte neem met die eerste. Met een Citaro G door Oudkerk, richting Dokkum, is mijn volgende uitdaging ![]() | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 22:31 |
quote:En dan heb je op andere stallingen waarschijnlijk ook nog wel een handje vol Fryskers. Ik denk, dat je ze straks echter nog maar op een paar (kleinere) lijnen tegenkomt, waaronder uiteraard jouw huislijntje ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 april 2010 @ 22:38 |
quote:Helaas wel ja. Ik weet nog van vroeger dat de FRAM op een zondagochtend wel eens een nog bijna gloednieuwe Duvedec inzette op de 22 ![]() | |
NoBody122 | zondag 25 april 2010 @ 22:41 |
quote:Enige kans daarop is, dat er weer eens een keer bussen te weinig zijn op de stalling (lees: alleen maar gelede bussen), op het moment dat er een chauffeur, die op 22 moet, één nodig heeft. | |
Peterselieman | zondag 25 april 2010 @ 22:47 |
quote:precies op die momenten reis ik niet ![]() bij mij komt altijd Taxi NOF voor rijden. | |
Gnittoo | maandag 26 april 2010 @ 20:16 |
je neemt fok te serieus. | |
marcel.nl | maandag 26 april 2010 @ 20:56 |
Is het niet Frieslân ? Gisteren trouwens wegmisbruikers gezien. Er reden weer volop alliances rond in Den Haag, iets wat op termijn toch wel gaat veranderen in de nieuwe mangasbussen. Daarmee verdwijnt dat typische Daf geluid ook na jaren uit ons straatbeeld. | |
Ofyles2 | maandag 26 april 2010 @ 21:03 |
Reed de 8118 ooit in Friesland? Zo ja, dan is deze verhuisd naar Lisse. | |
Peterselieman | maandag 26 april 2010 @ 23:42 |
quote:Bij mijn weten heeft die bus idd in Fryslân gezeten ja | |
BeefRWijker | maandag 26 april 2010 @ 23:45 |
quote:Sjeesus mina, hoe oud was je toen, dat is meer dan 14 jaar geleden. Die 'gloednieuwe' Duvedec rijdt hier al niet meer. * BeefRWijker had afgelopen zaterdag overigens een MAN Lion's City 88xx dag: 1 op lijn 167, 1 op lijn Q350 (8846, meteen ook de lawaaiigste en zonder Wayfarer) en 1 op Q351 (8849, met WF). | |
Peterselieman | maandag 26 april 2010 @ 23:54 |
quote:Jaar of 7 denk ik ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 00:14 |
quote: ![]() Reden deze daar in die tijd soms ook rond? | |
Peterselieman | dinsdag 27 april 2010 @ 00:16 |
quote: ![]() Die was veel nieuwer en komt niet bij de FRAM vandaan maar bij de GADO | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 00:52 |
quote:Nee hoor, die is ruim 17 jaar oud. quote:Idd., nou je 't zegt: ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 27 april 2010 @ 17:08 |
Wat betreft die Gado gelede Alliance. Waren er twee, die nu beiden bij Vlastuin rijden. De eerste, 7119 heeft van die randen onderlangs. Die tweede, 7120 is gelijk het nieuwere model Alliance met een vlakke onderrand. [ Bericht 55% gewijzigd door Danny op 27-04-2010 19:11:41 ] | |
yvonne | dinsdag 27 april 2010 @ 17:34 |
Zucht, opruimslotje | |
yvonne | dinsdag 27 april 2010 @ 17:36 |
Zooooo, opgeruimd, braaf weer over bussen keuvelen, en elkaar niet gaan zitten bedreigen en al helemaal geen privé gegevens plaatsen. Deel 32 ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 27 april 2010 @ 17:47 |
Ieder mens heeft zijn hobby's en gelukkig zijn dat niet allemaal dezelfde ![]() Dus ga jij maar weer terug naar SSS, ofzo ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 19:36 |
quote:Die luxe staat niet meer op kenteken (of 't moet op een ander kenteken zijn). quote:Schorten. Vermoedelijk omdat ie als showbus op een bussenshow heeft gestaan. quote:Ik denk dat 't gwoon een uitvoerings kwestie is. B91 is ook een nieuw model en die waren ook zowel met als zonder schorten te krijgen. (Ik dacht dat er zelfs een belgiese B95 rond rijdt met schorten). Dit hier is een (gelede) B89 en ook de latere B89's op SB220 (ca '95) waren zonder schorten. Die lijken zelfs als 2 druppels water op de B95. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 27-04-2010 20:31:07 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 20:35 |
quote:En zo nee? | |
marcel.nl | dinsdag 27 april 2010 @ 20:44 |
Hier staan ze nog alletwee: en hier staat de 7120 zonder schorten ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 27 april 2010 @ 20:50 |
quote:Ik zat gisteren in de 8118 op lijn 59 (Nieuw Vennep-Lisse). De nog niet verwijderde reclame voor een hogeschool in Leeuwarden verried zijn afkomst. | |
NoBody122 | dinsdag 27 april 2010 @ 21:13 |
quote:Wellicht dat hij op zeer korte termijn naar Leeuwarden komt en dat ze die reclame er maar vast op geplakt hebben? | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 april 2010 @ 21:41 |
quote:tis gewoon een reclame bus ![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 21:44 |
quote:Er rijden helemaal geen 10-meter Ambassadors bij maxx Alkmaar. Nooit (bij maxx Alkmaar) gereden ook. Die (10-meter) dingen rijden nu in verschillende plaatsen, volgens Wiki. De meeste (7) in Maassluis/DenHaag en eentje in Zaandam. In Zaandam rijden ook nog 4 10-meters in de serie 8376-8379 rond, volgens Wiki. maxx Alkmaar bestaat pas per de laatste concessie waarbij alle stad en periferie Ambassadors (10- en 12-meters) zijn vervangen door Citaro's. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 27-04-2010 22:04:44 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 27 april 2010 @ 21:54 |
quote:Het was een posterreclame, geen totaalreclame. | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 21:56 |
quote:En hier heb je ze nog een keer: ![]() ![]() OViB\Arriva VT-55-FG staat niet meer op kenteken, VT-54-FG nog wel. | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 22:20 |
quote:Tenzij je natuurlijk deze oude grande dame bedoelde: ![]() Ex Fram 7661. Nog gebouwd door Hainje. Binnenkort 21 jaar oud en sinds 2 maanden een nieuwe eigenaar. ![]() ![]() Mee geweest In de kinderwagen misschien? Nee? [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 27-04-2010 23:53:17 ] | |
NoBody122 | dinsdag 27 april 2010 @ 22:21 |
Achja, het kan ook altijd nog zo zijn dat betreffende hogeschool gewoon forenzen probeert aan te trekken... Dat men is vergeten die poster weg te halen, kan natuurlijk niet! | |
kip_zonder-kop | dinsdag 27 april 2010 @ 22:22 |
Plaatje uit de oude doos (bron: openbaarvervoerinboskoop.nl) waarbij de reclameplakker waarschijnlijk heeft zitten slapen, of het hoort gewoon zo. ![]() ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 27 april 2010 @ 22:28 |
Omgekeerde psychologie, eerder. | |
Ofyles2 | dinsdag 27 april 2010 @ 22:28 |
Het is een vergissing. | |
BeefRWijker | dinsdag 27 april 2010 @ 22:35 |
Alliances zoals je ze niet vaak ziet:![]() ![]() ![]() Ehm, waar was ik nou ook alweer naar op zoek. Oh ja, Fram 7661 in originele outfit. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 27-04-2010 23:58:56 ] | |
marcel.nl | woensdag 28 april 2010 @ 05:33 |
Is de RET serie gelede Duvedec van Hainje niet nog ouder dan deze Fram bussen ? Ik vond die altijd wel mooi met die richting aanwijzers met pijltjes achterop. Die hadden die kortere stadsbussen Leeuwarden ook. | |
BeefRWijker | woensdag 28 april 2010 @ 16:14 |
Vast wel want daar waren ze toch voor ontworpen(?), maar veel zal 't niet zijn want die (FRAM) bussen zijn ook van 1989, het introductie jaar van de Duvedecs. Overigens is er nogal wat onduidelijkheid over dit model. Bij Hainje en Berkhof wordt ie helemaal niet genoemd (bij Wikipedia) en op OVinNederland wordt ie geïntroduceerd als zijnde de opvolger / verderontwikkeling van de ST2000 in 1993 onder de naam Europa2000 en vervolgens enkel Duvedec. Onder Duvedec (wikipedia) wordt 1991 genoemd voor de Berkhof / Hainje-Duvedec-gelede bus. In werkelijkheid vindt je Duvedecs die zelfs iets ouder zijn dan de door Duvedec aangepaste ST2000's. Alleen de standaard Hainje ST2000 is ouder. Ook de door Den Oudsten gebouwde Duvedecs zijn van later datum. | |
rietjeszuiger | woensdag 28 april 2010 @ 18:11 |
haha, hoe krijg je dit nou voor elkaar: bus zit vast ![]() | |
NoBody122 | woensdag 28 april 2010 @ 18:30 |
Reizigen met Connexxion-bussen is komende koninginnedag in geheel Fryslân weer gratis, met uitzondering van de QLiners ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 28 april 2010 @ 19:55 |
quote:Hoe, dat staat er wel bij. Bij die hoofd foto kun je je nog wel wat bij voorstellen maar wat er in het hoofd van die sjoof is omgegaan om dwars door de bergingen van die huizen heen te willen is me een raadsel. | |
Peterselieman | woensdag 28 april 2010 @ 20:04 |
quote:Die dingen zijn dan ook niet gemaakt om het gras mee te maaien ![]() | |
Gnittoo | woensdag 28 april 2010 @ 20:21 |
quote: google streetview vreemde actie. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 april 2010 @ 20:38 |
quote:ook de Kubussen die onder ZOF vallen \o/ | |
BeefRWijker | woensdag 28 april 2010 @ 20:47 |
quote:Plek zat om daar even heen en terug te steken, wou je zeggen. Een cirkeltje draaien lijkt me echter niet zo handig en blijkbaar was achteruit steken het probleem met die meesturende Schenk. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 april 2010 @ 21:08 |
quote:je vergeet dat de doorsnee buschaffeur daar niet meer bij stil staat he.. ![]() | |
marcel.nl | woensdag 28 april 2010 @ 21:13 |
Gelede citaro met trolley ?![]() | |
BeefRWijker | woensdag 28 april 2010 @ 21:14 |
quote:Jij had 'm gewoon boven op die verdrijfstenen vastgezet, daar op die splitsing. Overigens, wat ik vergeten was, ik heb ooit eens van een sjoof begrepen dat je helemaal niet achteruit mag rijden zonder een begeleider die aanwijzingen geeft en het overige verkeer regelt. [ Bericht 16% gewijzigd door BeefRWijker op 28-04-2010 21:24:50 ] | |
busfoto.nl | woensdag 28 april 2010 @ 21:19 |
Hoi jongens, een paar dagen geleden kwam ik tijdens een reis in Ramallah, Palestina een aantal Alliance B91 tegen die in de jaren '90 waren aangeschaft met geld van de Nederlandse ontwikkelingshulp. De bussen vallen op door afwijkende front. Wat leuke plaatjes staan hier: http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=55 | |
BeefRWijker | woensdag 28 april 2010 @ 21:20 |
Niet alleen 't front. [ Bericht 95% gewijzigd door BeefRWijker op 28-04-2010 21:25:53 ] | |
busfoto.nl | woensdag 28 april 2010 @ 21:21 |
quote:Zegt me niks, in welke regel van welk verkeersreglement staat dat? | |
Ou-Tannu | woensdag 28 april 2010 @ 21:22 |
quote:doen ze op heerenveen anders vaak genoeg ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 28 april 2010 @ 21:28 |
quote:Waarschijnlijk geldt de buffer als 'eigen terrein'? Het kwam ter sprake toen we een keer bij (toen nog) Hotel Friesland in W.werf voor de slagboom stonden en dat vermaledijde ding niet open ging. Dan moet je dus een honderd meter of zo terug en een hoek van meer dan 90 graden maken richting Den Oever terwijl je niks uit die richting ziet aankomen. [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 28-04-2010 21:36:07 ] | |
NoBody122 | woensdag 28 april 2010 @ 21:40 |
quote:En wat ook nog wel de moeite van het vermelden waard is, is dat die dingen in de knikvergrendeling schieten als je bij het achteruitrijden een knik van zoveel graden krijgt ![]() Daar krijg je hem dan niet meer zomaar uit. | |
Peterselieman | woensdag 28 april 2010 @ 21:51 |
quote:Had ik een keer bijna bij een gelede Citaro in Groningen gezien. Sjoof nam een bocht te ruim en zorgde er met het achteruit rijden voor dat de voorkant behoorlijk haaks op de achterzijde kwam te staan. Ging net goed. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 april 2010 @ 22:20 |
quote:en dan had ik t niet over de buffer ![]() | |
Gnittoo | woensdag 28 april 2010 @ 22:49 |
quote:Quatsch. | |
BeefRWijker | woensdag 28 april 2010 @ 23:12 |
quote:Spraakgebrek? ![]() Ik denk dat 't een company rule zal zijn geweest, gelijk: "Wat betreft HTM, je mag niet achteruit rijden met een lijnbus zonder begeleiding" Want dan krijg je dit dus: De buschauffeur ... besloot een stuk achteruit te rijden op een 70 km weg. De bestuurder van de personen auto kon niet naar links uitwijken op de tweebaansweg .... met als gevolg dat hij achter op de bus klapte. ![]() [ Bericht 58% gewijzigd door BeefRWijker op 29-04-2010 00:31:18 ] | |
NoBody122 | woensdag 28 april 2010 @ 23:31 |
quote:Had ik afgelopen maandag ook nog bijna met een Duvedec... Was even vergeten dat je het stuur daarvan niet zo heerlijk helemaal door kan draaien ![]() | |
2cv | donderdag 29 april 2010 @ 03:23 |
TVP | |
Ou-Tannu | donderdag 29 april 2010 @ 08:04 |
quote:ram liever een paar procitys naar de knoppen ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 29 april 2010 @ 16:44 |
quote:[offtopic] Is de enige echte Fok!stok inmiddels alweer op pad? ![]() | |
Gnittoo | donderdag 29 april 2010 @ 20:33 |
Ondergelopen landschap tussen Gaastmeer en Idsega, met een bus van de ZuidWestHoek. Op de achtergrond is Idsega te zien. ![]() | |
marcel.nl | donderdag 29 april 2010 @ 21:34 |
Dit keer GÉÉN bus, en ook geen winkel of een woonhuis, maar wel in Veendam.. .![]() | |
NoBody122 | vrijdag 30 april 2010 @ 03:32 |
Connexxion heeft in Utrecht z'n hele gelede wagenpark ingezet volgens mij, voor de extra nachtritten i.v.m. koninginnenacht ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 30 april 2010 @ 16:30 |
quote:Waren ze weer bezig? ![]() ![]() De meest beruchte reeks in PTA, de busrukkers ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 16:40 |
quote:Verbazingwekkend, hoe je daar toen al op die foto stond, Gnit. Geen 'spat' veranderd. | |
Peterselieman | vrijdag 30 april 2010 @ 17:00 |
quote:uhuh ![]() SPOILER | |
NoBody122 | vrijdag 30 april 2010 @ 17:14 |
Bussen zijn gewoon tof ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 30 april 2010 @ 17:19 |
quote:Eens. heb volgens mij alle bussen in York op de foto gezet afgelopen paar dagen ![]() ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 17:26 |
quote: quote:Nou niet gaan schelden hè, wij zijn 'bussenrukkers'. quote: ![]() ![]() ![]() Opvallend is ook de enkelblads middendeur. Die zie je hier alleen maar bij de (af fabriek) Interliners en dat zijn bijna zonder uitzondering B89's. Ook 't interieur is een vreemde mengeling van luxe (reisbus, interliner) en goedkoop. Ik heb nog even gedacht dat 't misschien Iveco's (=B89) waren maar 't zijn toch echt B91's. Waarom dat front nou perse zo anders moest is me een raadsel. Ik kan me voorstellen dat er daar met die slechte wegen gemakkelijker een voorruit sneuvelt maar dan lijkt me deze oplossing toch alles behalve goedkoper met die speciaal gebogen ruiten. | |
marcel.nl | vrijdag 30 april 2010 @ 19:33 |
Bij de weekfoto's van Openbaar Vervoer in Boskoop een opvallende verschijning. Wie weet waar dat is ?![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 20:48 |
Kom ik deze 3-deurs Alliance Intercity tegen waarvan ik denk dat die ook wel redelijk schaars zijn, zie ik op de zelfde pagina van die Veolia Jonckheer van jou een hele zooi standaard streekbussen staan, óók met 3 deuren (OK, zes dan, voor Alex). ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 30 april 2010 @ 21:05 |
die vallen niet meer onder de garantie als ze kapot gaan ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 21:11 |
En deze zie je ook niet elke dag. Zouden er ook gelede Integro's zijn?![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 30 april 2010 @ 21:23 |
zo zonde, maar één set deuren ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 30 april 2010 @ 21:27 |
wat een monsterlijke bus. | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 21:32 |
quote:Hebben ze daar alleen maar gelijkvloerse kruizingen? quote:Hebben ze andere dan, daar in GB? | |
Alexxxxx | vrijdag 30 april 2010 @ 21:37 |
quote:vooral wel, en de viaducten zijn wat hoger. e vrachtwagens zijn ook een stuk hoger dan bijons ![]() Zelfs de importbakjes zijn niet alles... | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 21:42 |
quote:Zou niet misstaan, idd. Op een vrachtwagen dan, hè. | |
Ofyles2 | vrijdag 30 april 2010 @ 21:45 |
quote:Vervoersbedrijven geven als reden op dat ze de onterechte claims van passagiers die tussen de achterdeuren geklemd zouden zijn willen voorkomen. Althans dat is wat het motief van Lothian Buses (stadsvervoersbedrijf Edinburgh) was om van alle oude ongelede bussen de tweede deur uit te bouwen en de nieuwe exemplaren direct enkeldeurs te kopen. | |
Alexxxxx | vrijdag 30 april 2010 @ 22:06 |
quote:Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt... Maar ja, tot een paar maanden terug kwamen veel deuren in de UK nog van de plaatselijke busdeurenfabriek aldaar, het is niet voor niks dat het leeuwendeel van de Britse deuren nu uit Bolsward komt ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 30 april 2010 @ 22:14 |
quote:In Londen rijden overigens wel standaardbussen met twee sets deuren en geldt ook een 'gesloten instap'-reglement. De vraag waarom het daar wel goed afloopt en buiten Londen niet ontgaat me compleet... | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 22:24 |
quote:Was 't niet een Ambassdor, die een sjoof heeft doodgemaakt? | |
Alexxxxx | vrijdag 30 april 2010 @ 22:32 |
quote:Ja, klopt ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 30 april 2010 @ 23:23 |
quote:Ah, vandaar dat ze alle gehaktmolens uit die serie Ambassdors hebben vervangen ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 30 april 2010 @ 23:28 |
quote:Bij de 8166 in ieder geval wel. | |
RubenK | vrijdag 30 april 2010 @ 23:36 |
Moet ik morgen naar hilvarenbeek, schijnt er dus een of andere wijziging te zijn met betrekking op mijn reis. Dus ik kijk even op de veolia site naar wat er veranderd is, kom ik op de 'stremmingen' pagina terecht. Ik kijk of mijn bus er bij staat. En jawel, bus 142, hij staat er. Alleen het lijnnummer, verder niks ![]() Kan verder nergens de juiste informatie vinden, volgens 9292ov komt mijn halte te vervallen maar niet voor lijn 143??? (die de zelfde stops maakt met een ander eindpunt)???????? ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 1 mei 2010 @ 00:53 |
quote:Je hebt 't dus persoonlijk uitgeprobeerd? | |
Ofyles2 | zaterdag 1 mei 2010 @ 08:18 |
quote:Ik heb de 8166 zelf gezien, maar niet uitgeprobeerd. | |
Mr.Jorn. | zaterdag 1 mei 2010 @ 09:20 |
quote:Arriva schijnt ze te gaan kopen voor de concessie Overijssel... | |
Gnittoo | zaterdag 1 mei 2010 @ 10:48 |
![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 1 mei 2010 @ 10:48 |
Ziet er goed uit. Komt een jaartje proefrijden in Lw. | |
Gnittoo | zaterdag 1 mei 2010 @ 10:57 |
quote:maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba. als ze dat jaar proefrijden nou met de procity hadden gedaan ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 1 mei 2010 @ 11:01 |
Nee, procity's blijven gewoon uiteraard (helaasch). | |
Alexxxxx | zaterdag 1 mei 2010 @ 11:25 |
quote:Amba is het budgetmodel, Citea schijnt wat luxer en beter te zijn,als ik de VDL folder mag geloven ![]() Genoeg britse zut gespammed, wie de rest wel zien kan zo nu en dan naar hier gaan, word regelmatig geupdate de komende dagen met verse busfoto's ![]() | |
RealZeus | zaterdag 1 mei 2010 @ 12:32 |
quote:Daar hebben ze wel geluidsisolatie ingedaan? ![]() | |
Cerbie | zaterdag 1 mei 2010 @ 12:44 |
Britse bussen! Was afgelopen week in Londen en die nieuwe dubbeldekkers zien er leuk uit, maar hebben hetzelfde motorgeluid als een Amba ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 1 mei 2010 @ 14:55 |
Het blijft merkwaardig dat Citea's alleen in een enkel exemplaar ergens, schijnbaar op proef, worden ingezet. Eerst Arriva Groningen, Veolia Maastricht en Connexxion Leeuwarden. Hadden ze dat destijds met amba gedaan, dan was de proef misschien mislukt en hadden we gewoon overal mercedes, man, van hool gehad en geen playmobil van berkhof. De gelede Setra van paar posts geleden is inderdaad wel cool. Ik zag van de week trouwens in Appingedam een Setra standaardbus (zoals ook in dezelfde serie als van de gelede staat). Hij is van UVO die de schoollijnen rijdt en is zilverkleurig zonder Gronings bordeaux rood. UVO uit Uithuizen heeft ook die alliance in Groningse huisstijl, maar die heb ik al weer een poosje niet zien rijden. | |
Peterselieman | zaterdag 1 mei 2010 @ 20:22 |
Voeg daar het GVB in Amsterdam maar aan toe. Arriva Citea 562 duikt nu in de hoofdstad op als GVB 1225. | |
BeefRWijker | zaterdag 1 mei 2010 @ 22:43 |
quote:De Citea is een integraal gebouwde bus die weer redelijk traditioneel gebouwd is. Er kunnen dan ook 20 personen meer mee vervoerd worden dan met een Amba. De bus is dan ook gelijk weer 2 ton zwaarder dan de Amba. quote:Veel engelse bussen rijden dan tegenwoordig ook op een onderstel uit Eindhoven. quote:Sterker nog, ze bouwen reeds bestaande exemplaren om om uit te leveren aan test projectjes als Rotterdam en Enchede. [ Bericht 24% gewijzigd door BeefRWijker op 01-05-2010 23:40:47 ] | |
marcel.nl | zondag 2 mei 2010 @ 14:12 |
Een brabant design getooide Veolia Amba uit Limburg in Aken (Dld) in de fotoserie van Jack op Openbaar Vervoer in Boskoop ??![]() | |
BeefRWijker | zondag 2 mei 2010 @ 19:07 |
quote: foto's van Busfreaks [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 03-05-2010 00:57:46 ] | |
Gnittoo | zondag 2 mei 2010 @ 22:41 |
![]() | |
marcel.nl | zondag 2 mei 2010 @ 22:52 |
Dat roetfilter doet het toch minder goed dan die sticker doet geloven.. . | |
Ou-Tannu | zondag 2 mei 2010 @ 22:57 |
quote:idd.. ![]() roetfilter met hooikoorts :p | |
2cv | maandag 3 mei 2010 @ 00:16 |
quote:Hij was even op Citromobiel dit weekend ![]() ![]() | |
NoBody122 | maandag 3 mei 2010 @ 01:38 |
quote:Ach, dat is ook wat ![]() [ontopic] Die Citea gaat al zeer binnenkort zijn intrede doen, overigens ![]() Ben benieuwd, of ik die ook nog eens ga treffen op mijn pad... | |
NoBody122 | maandag 3 mei 2010 @ 01:54 |
Gistermiddag trouwens nog een poosje met een busspotter staan praten, die in Leeuwarden al op zoek was naar het opduiken van de 1e Citea.. Voor niks, helaas. Gast kwam zelf uit Utrecht (hoe ironisch). | |
BeefRWijker | maandag 3 mei 2010 @ 19:20 |
![]() | |
NoBody122 | maandag 3 mei 2010 @ 19:52 |
Er zat de afgelopen dagen weer een grijze Integro, vanuit Alkmaar, op lijn 350. Dacht aanvankelijk, dat het de 2945 wel weer zou zijn; het was echter de 2911 ![]() | |
BastiaanL | dinsdag 4 mei 2010 @ 19:51 |
Vandaag ontvangen in mijn mailbox:![]() ![]() Het is een stadswagen (want 1+2 opstelling). Streekwagens krijgen een andere opstelling. | |
marcel.nl | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:35 |
Is deze bus nieuw of reed hij eerst als andere uitgave ? Ik denk te lezen als kenteken BT-LP-02, dat BT duidt op een bus die al weer een poosje kenteken heeft... . Trouwens; waarom zien bussen er in de praktijk anders uit dan de eerste presentaties doen geloven ? Voorbeelden: ![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 4 mei 2010 @ 23:01 |
Hier is er ook nog een: Het is de Syntus 1526 en die is nu net een jaar oud. Ik denk dat die andere splinternieuw is. 't Gekke is dat die (nieuwe) bussen in de fabriek al de basis blauwe kleuren hebben, behalve 't (witte) dak. Blijkbaar wordt dat ook geplakt, wat de blijvend witte airco verklaart. ![]() Nogal armoedig, eerlijk gezegd. [ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 04-05-2010 23:55:35 ] | |
marcel.nl | woensdag 5 mei 2010 @ 08:15 |
uit de reportage op OpenbaarVervoer in Boskoop lees ik dat het busnummer 4003 is van Syntus. Maar ik blijf het raar vinden dat het kenteken BT.... is terwijl er al crica een jaar bussen BV... rondrijden. | |
Peterselieman | woensdag 5 mei 2010 @ 09:49 |
quote:Kenteken is BX-LP-12 en dat is dus een gloednieuwe bus ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 5 mei 2010 @ 12:30 |
@BastiaanL: Ik zie dat de ALE 120 voorzien is van drie deurknoppen. Betekent het dat Syntus op de stadsdienst van Zwolle een 'open instap'-beleid invoert? | |
BastiaanL | woensdag 5 mei 2010 @ 12:32 |
quote:Die felblauwe Overijsselse bus is niet van een presentatie. Dit was een vroeg ontwerp voor de huisstijl, die toen in het bestek voor de aanbesteding werd opgenomen. Voor de voertuigschouw die ergens in het najaar plaatsvond hebben een aantal vervoerders een bus in die kleuren bestickerd. Daarna is het ontwerp grondig verbeterd met onder anderen minder felle blauwtinten. Ik kan er eigenlijk alleen maar blij mee zijn dat de uiteindelijke huisstijl er anders uitziet dan dat lelijke felle blauw uit de allereerste ontwerpen. Er zijn vaak ook hele praktische redenen waarom de huisstijl uiteindelijk anders is geworden. In het oorspronkelijke ontwerp liep de tekst op de achterkant door over de achterbumper, maar dat bleek niet bepaald handig te zijn. Als de bumper als gevolg van een aanrijding vervangen moet worden, zou de vervoerder verplicht moeten zijn om de bumper weer opnieuw te bestickeren (want de bus moet voldoen aan de huisstijl-eis). In het uiteindelijke ontwerp is de bumper dus egaal blauw gebleven. | |
Gnittoo | woensdag 5 mei 2010 @ 13:35 |
Caisse des Depot en Veolia Environnement tekenen overeenkomst 05-05-2010 Directiemededeling Vandaag (5 mei) hebben Caisse des Depots en Veolia Environnement een overeenkomst getekend met betrekking tot de fusie tussen Transdev en Veolia Transport. Transdev en Veolia Transport gaan een nieuwe organisatie vormen met ruim 117.000 medewerkers en een omzet van ruim 8 miljard euro. Concreet betekent dit dat onze meerderheidsaandeelhouder Transdev deel gaat uitmaken van een nieuwe onderneming waar Caisse des Depots en Veolia Environnement elk 50 procent aandeel in hebben. De fusieplannen worden nu voorgelegd aan de Europese en Franse mededingingsautoriteiten. De verwachting is dat eind 2010 de fusie afgerond kan worden en wordt het ook duidelijk hoe de nieuwe organisatie eruit komt te zien. Tot dat moment zullen Veolia Transport Nederland en Connexxion in ieder geval zelfstandig naast elkaar opereren. Zoals eerder gemeld zal de fusie geen directe gevolgen hebben voor Connexxion. Transdev bezit samen met de Bank Nederlandse Gemeenten tweederde van de aandelen van Connexxion, de Staat der Nederlanden heeft eenderde van de aandelen | |
Ofyles2 | woensdag 5 mei 2010 @ 13:42 |
Dit is klotenieuws ![]() ![]() | |
marcel.nl | woensdag 5 mei 2010 @ 17:52 |
quote:Helemaal mee eens, en dat geldt niet alleen voor die Overijsselse, maar ook de Groningse/Drenthse bussen. Ik vind de kleurstelling rond Rotterdam wel mooi, dat zilvergrijs van RET en dezelfde kleurstelling alleen oranje blauwe streep bij Qbuzz. Alleen die zilvere connexxions van Spijkenisse vind ik weinig aan. De kleurstelling van de nieuwe Zuid Holland Hybrides vind ik trouwens helemaal geen porum. En wat betreft de fusies: Arriva => DB en Veolia+Transdev, gaat een saai beeld geven, zeker op het spoor. Ik vond arriva blauw/gebroken wit/gele streep altijd erg mooi, nooit begrepen waarom die spurts rood werden. | |
RealZeus | woensdag 5 mei 2010 @ 19:38 |
quote:Ik vind die kleurstelling in het GGD-gebied juist wel mooi nu. ![]() | |
BastiaanL | woensdag 5 mei 2010 @ 19:44 |
Dat zegt hij ook. De bedoeling was dat het paars zou worden, maar uiteindelijk is het rood geworden en daar is hij blij om.quote:Geen idee. De huidige Connexxion Ambassadors hebben ook deurknoppen, maar dan anders uitgevoerd. Ik vraag het even voor je na. [ Bericht 68% gewijzigd door BastiaanL op 05-05-2010 19:49:51 ] | |
BeefRWijker | woensdag 5 mei 2010 @ 20:38 |
quote:'Brilletje'? quote: ![]() Wat is hier mis mee? [ Bericht 31% gewijzigd door BeefRWijker op 05-05-2010 20:47:26 ] | |
BastiaanL | woensdag 5 mei 2010 @ 21:00 |
Dat is gewoon Connexxionhuisstijl ![]() De uiteindelijke kleurstelling voor de hybrides wordt iets met wit en blauw. Heb me rotgezocht op internet, maar ik kan er geen plaatjes van vinden. Iemand anders wel? | |
marcel.nl | woensdag 5 mei 2010 @ 21:49 |
Ik bedoelde uiteraard niet de standaard connexxion kleur, maar juist die nieuwe serie in wit, blauw, fluor geel enzovoort. Daar heb ik gene bril voor nodig, die kleuren vloeken voor de meest slechtziende al op afstand (wat dan weer een voordeel is vanwege het gebrek aan motorgeluid en daardoor gevaarlijk naderen) | |
Peterselieman | woensdag 5 mei 2010 @ 22:40 |
quote:Was een wens van de opdrachtgever. In dit geval de provincie Groningen. Fryslân had die wens niet, maar vanwege de uitwisselbaarheid van het materieel is het dan beter om alles in 1 kleur te doen. | |
BastiaanL | woensdag 5 mei 2010 @ 22:42 |
@marcel.nl: De kleurstelling is wel opvallend ja, maar dat zal eerder voor de promotie zijn dan voor de veiligheid. Voor de veiligheid stille bussen een bel gekregen, zoals een tram heeft. | |
BeefRWijker | woensdag 5 mei 2010 @ 22:52 |
quote: quote:Misschien dat dat iets zegt over jouw stelligheid? ![]() Bedoelde je deze soms: ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 05-05-2010 23:03:10 ] | |
BeefRWijker | woensdag 5 mei 2010 @ 23:00 |
En hier zijn de daken van de ongestickerde bussen dan ineens toch ook blauw ![]() edit: Zie net op de bedrijfsvideo dat die daklijsten van geëxtrudeerd aluminium zijn. Misschien is 't goedkoper om die toch maar te plakken. [ Bericht 83% gewijzigd door BeefRWijker op 07-05-2010 16:04:26 ] | |
marcel.nl | donderdag 6 mei 2010 @ 06:29 |
quote:Nope, sorry. Dit was het Van Hool design voor de promobus voor onder andere de Lijn in Belgie en later hier in Nederland. Nee, de eerste 4 waren gewoon connexxion groen, maar nu voor de nieuwe serie is de gehele verfmachine uit de kast getrokken. Ik kan het helaas ook niet vinden op internet, maar ik heb hem een keer voorbij zien komen. Spoedig zullen er meer zijn en zal je direct herkennen wat ik bedoelde. | |
Ou-Tannu | donderdag 6 mei 2010 @ 10:26 |
quote:idd.. nouja.. laat veolia maar opgaan in XX :] | |
NoBody122 | donderdag 6 mei 2010 @ 12:56 |
![]() Bron: Busfreaks forum Ah, die goeie ouwe tijd ![]() | |
RealZeus | donderdag 6 mei 2010 @ 13:10 |
quote:Nee, dit is die goeie ouwe tijd: ![]() en dit vind ik echt stoere bussen om te zien en om te horen: ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 6 mei 2010 @ 13:35 |
quote:Dat is een, eveneens goeie, nog oudere tijd ![]() | |
Je-zus | donderdag 6 mei 2010 @ 14:45 |
Erg pijnlijk, dat berkhof logo op een echte bus te moeten zien ![]() http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/dannyverburg/ | |
NoBody122 | donderdag 6 mei 2010 @ 15:40 |
Dergelijke bussen zouden in de zomer w.m.b. ook wel op de lijn mogen rijden ![]() | |
BastiaanL | donderdag 6 mei 2010 @ 20:33 |
quote:Stellig ben ik alleen als ik zeker weet dat ik het juist heb ![]() Het is alleen zo vervelend als je informatiebron ineens kwijt is. Ach, wat boeit het eigenlijk ook. Die dingen verschijnen vanzelf wel een keer op de weg ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 7 mei 2010 @ 00:04 |
Beter laat dan nooit: Harald Jans, Nov 21, 2009. | |
marcel.nl | vrijdag 7 mei 2010 @ 06:25 |
Wat is dit nou weer ? (weekreportage OViB) Een tamelijk nieuwe Arriva Citaro G in gele stickering met Gado erop, tegenover Groningen CS ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 mei 2010 @ 09:58 |
quote:Is gewoon een grapjas geweest die even wat gesoept heeft. Deze is naar ik meen al zeker twee jaar oud. | |
RealZeus | vrijdag 7 mei 2010 @ 11:28 |
quote:Ten eerste is het de verkeerde kleur geel en ten tweede is de persoon die bij de rechterkoplamp loopt ook mee geschilderd. | |
NoBody122 | vrijdag 7 mei 2010 @ 15:11 |
Dat is dus inderdaad zeer duidelijk een soep, al was het een leuke actie geweest van QBuzz om een bus als zodanig te laten rondrijden ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 7 mei 2010 @ 15:56 |
Twee jaar geleden zou dat inderdaad een behoorlijk opzienbarende stunt geweest zijn. | |
NoBody122 | vrijdag 7 mei 2010 @ 20:23 |
![]() Bron: OViB (Ben Vos) Bus 27 Reed op 14 februari j.l. ook als extra bus op GVU lijn 3 ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 10 mei 2010 @ 10:48 |
foutje bij de Inzet van XX? gelede wagen op lijn 97, en op lijn 12 een normale streekwagen.. oftewel een overvolle.. streekwagen op de lijn 12.. en een zo goed als lege ( 3 of 4 reizigers ) in een gelede ![]() | |
NoBody122 | maandag 10 mei 2010 @ 17:22 |
Het is vrij normaal, dat er doordeweeks op een paar ritten lijn 97 een gelede rijdt. Dat die soms praktisch leeg is, is ook vrij normaal; de drukte zit hem meestal maar in 1 richting en om zo'n rit te rijden, zal die bus toch echt eerst naar het beginpunt van zo'n rit moeten rijden. Natuurlijk is het dan het efficiëntst, als hij dat meteen op de lijn kan doen. Waarschijnlijk is het dus dat, wat je gezien hebt vanochtend ![]() Wat lijn 12 betreft; geen idee.. Ofwel een versterkingsrit, bovenop de gewone dienstregeling, of een tekort aan geledes.. | |
Ou-Tannu | maandag 10 mei 2010 @ 19:35 |
quote:gok gewoon een tekort aan geleden wagens ![]() | |
NoBody122 | maandag 10 mei 2010 @ 19:50 |
Wat jij wilt ![]() | |
Gnittoo | maandag 10 mei 2010 @ 20:56 |
er stond in dit topic een pic van een gelede hogevloers setra, inmiddels is er eentje minder:![]() ![]() ![]() ![]() | |
marcel.nl | maandag 10 mei 2010 @ 21:18 |
Deze Setra had geen roetfilter.. . | |
Alexxxxx | maandag 10 mei 2010 @ 21:37 |
Merk en type: Alexander Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Groot-Brittannië Locatie: York Datum: 28 april 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens vakantie van Alex en Odette in Engeland | |
Ou-Tannu | maandag 10 mei 2010 @ 22:50 |
quote:hebben ze daar ook al van die lelijke horken! ![]() | |
BeefRWijker | maandag 10 mei 2010 @ 23:35 |
quote:Exclusief. Wat voor model is 't eigenlijk want hij lijkt zelfs nog korter dan onze ALX200's. | |
Ou-Tannu | maandag 10 mei 2010 @ 23:39 |
quote:en daarbij.. de DEUREN staan niet eens op de foto :/ | |
marcel.nl | dinsdag 11 mei 2010 @ 08:16 |
quote:Ik vind hem wel mooi. De deuren aan de andere kant zal alleen voor zijn denk ik, dat is zo vaak in Engeland. | |
Je-zus | dinsdag 11 mei 2010 @ 10:29 |
quote:ca. 1.5 meter voor het einde van dat hok zit een deur, men loopt daar nog een beetje achter wat betreft de gelijkvloerse uitstap | |
BeefRWijker | dinsdag 11 mei 2010 @ 15:58 |
Hoorde afgelopen zaterdag van een Alkmaarse sjoof op 350 dat de Volvo 8700 met nummer 5615 weer uit Alkmaar is vertrokken nu er weer een reserve Integro is toegevoegd. Die was overigens zowel zaterdag als maandag onderweg dus waarschijnlijk staat een van de blauwe wagens weer met panne.![]() [ Bericht 26% gewijzigd door BeefRWijker op 11-05-2010 18:37:35 ] | |
classpc | dinsdag 11 mei 2010 @ 16:01 |
quote:Ik wist niet dat Berkhof een Den Oudsten gemaakt heeft. ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 11 mei 2010 @ 16:30 |
quote:Verscheidene zelfs en andersom ook. Maar geen B88's zover ik weet. Er staat wel ergens een Berkhof B88 tekoop maar dat is een ST2000, een ontwerp uit '88 van Hainje. | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 mei 2010 @ 19:07 |
quote:jamaar Alexxxxx is de deuren idioot ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 11 mei 2010 @ 19:29 |
quote:hey, ik was op vakantie! ![]() Merk en type: Wright Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Groot-Brittannië Locatie: York Datum: 28 april 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens vakantie van Alex en Odette in Engeland voor de deurenliefhebbers dan maar ![]() drie keer raden wie die noodknop persoonlijk heeft ingepakt en klaargezocht en zo trouwens ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 11 mei 2010 @ 19:54 |
quote:Nadat ie er eerst 's lekker overheen heeft geplast .... ? (nog 5 posts te gaan tot nieuw topic) [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 11-05-2010 20:38:08 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 11 mei 2010 @ 20:00 |
quote:de springveer is inmiddels vervangen door een roestvast exemplaar bij de nieuwe modellen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 mei 2010 @ 21:00 |
quote:k vind t een lelijke oplossing zo :p | |
Alexxxxx | dinsdag 11 mei 2010 @ 21:01 |
quote:de klant bepaalt... | |
Gnittoo | dinsdag 11 mei 2010 @ 21:40 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 mei 2010 @ 22:00 |
quote:Na het succes in Nederland, nu ook in België ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 mei 2010 @ 22:20 |
quote:dan maar hopen dat t een ex-connexxion barrel is ![]() |