nooit meer dan 11 euroquote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
http://www.9292ov.nl/9292/asp/Tarief.asp?wat=T1&va=D&sn=-1&vrg=&pa=225~treinstation~alkmaar~0~treinstation~leeuwarden~0~~~0~11125~51689~18207~57892~0~0~2010-4-22+16:25~%20{!cvv|~2~E:\inetpub\9292website\9292\pictogrammen\~/9292/pictogrammen/~.gif~D~&pn=&pc=D&pnn=&pcn=&cv=treinstation&cn=treinstation&ci=quote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Daar komt Connexxion op een gegeven moment vanzelf wel achter denk ik. Ik heb geen idee, welke eisen er vanuit de gemeente in die consessie zitten.quote:
Officieel ¤11,70 (zonder korting). Als je om een dagkaartje vraagt (waarmee je hetzelfde -en meer- kunt): ¤11,-quote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Een hele simpele vraag met een moeilijk antwoord.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Alleen in ochtend spits (voor 09:00).quote:Op donderdag 22 april 2010 16:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Officieel ¤11,70 (zonder korting).
En die zijn dus geldig vanaf 09:00 (op werkdagen) en er is geen korting mogelijk.quote:Als je om een dagkaartje vraagt (waarmee je hetzelfde -en meer- kunt): ¤11,-![]()
In de spitsen (meervoud) kan daar een euro bijkomen.quote:Als je met strippen reist, is het 20 strippen.
Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing, totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent. Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[...korting...]
waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!quote:Op donderdag 22 april 2010 18:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing, totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent. Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.
Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae.
Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis.
Nonsens, het betekend dat je antwoord dus uitgebreider moet zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing,
Vertel dat de DUO-IB groep maar eens:quote:totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent.
En dus ook met de gereduceerde dagkaart.quote:Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.
'Amper' is niet hetzelfde als 'helemaal niet', vandaar mijn welbewust gekozen woordkeus "kan".quote:Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae.
Jammer, doch helaas, Knilles. Tijd voor een opfris cursus?quote:Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis.
Wat heeft dat ritje uiteindelijk gekost dan? Jij reist toch ook gereduceerd op 315/320?quote:Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!
maw.. staan die regels ergens na te lezen?dan gaat dat de volgende keer dus gewoon mee en heeft de sjoof te stempelen ipv mij op kosten te jagen! imet dat wan product wat ze OV-Chipkaart noemen..
2,80 ofzo.. maar daar gaat t niet om.. k wou met een roze kaart (omdat ik het SIMPEL WEG VERTIK om saldo op die faalkaart te zetten, en k sta nu dus negatiefquote:Op donderdag 22 april 2010 19:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat heeft dat ritje uiteindelijk gekost dan? Jij reist toch ook gereduceerd op 315/320?
Ow, dacht even dat 't over 350 ging.quote:
quote:maar daar gaat t niet om.. k wou met een roze kaart (omdat ik het SIMPEL WEG VERTIK om saldo op die faalkaart te zetten, en k sta nu dus negatief) maar nee.. de sjoof vond dat ik maar met die faalkaart moest :/
Alles is bij 't oude toch, zolang het NVB tariefsysteem (ook) nog geldt?quote:want ze mochten geen roze stempelen?!
studentenov-chipkaart.nlquote:Tenzij in het kader van de introductie van de OV-chipkaart door het ministerie van Verkeer en Waterstaat anders is bepaald geldt in Nederland voor alle bussen en trams van de stads- en streekvervoerbedrijven en de Waterbus Dordrecht het systeem van Nationale Vervoer Bewijzen.
Lijkt mij dat je die Studenten OV-chip kaart gewoon als zichtkaart/kortingskaart kuntquote:•In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel
en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een
roze strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
Tsja, 45-strippenkaartje halen zit er dan waarschijnlijk niet meer in of 't moet bij de supermarkt zijn morgen ochtend vroeg. Kost je 11,25 per rit (je moet neem ik aan ook nog een keer weer terug ook) en de 5 strippen die overblijven kun je later gewoon opmaken in Alkmaar. Of je nou wel of niet die toeslag moet betalen maakt niet zoveel meer uit, het blijft overall goedkoper en je kunt op elke bus (over)stappen in zowel Alkmaar als Leeuwarden binnen een tijdsbestek van 3.5 uur.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:12 schreef RubenK het volgende:
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70
Heb geen korting of wat dan ook.
ja maar dr zit hier wel OV-FAALkaart apparatuur :/quote:Op donderdag 22 april 2010 21:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ow, dacht even dat 't over 350 ging.
[..]
[..]
Alles is bij 't oude toch, zolang het NVB tariefsysteem (ook) nog geldt?
[..]
studentenov-chipkaart.nl
[..]
Lijkt mij dat je die Studenten OV-chip kaart gewoon als zichtkaart/kortingskaart kunt
gebruiken net als in gebieden waar nog geen OV-chipkaart apparatuur is geinstalleerd.
Lees 't nog 's een keertje over, volgens mij was 't redelijk duidelijk: Ov-faalkaart = OV test kaartquote:Op donderdag 22 april 2010 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar dr zit hier wel OV-FAALkaart apparatuur :/
Vandaar dat 't ook gefaseerd ingevoerd wordt.quote:alleen echt stabiel is het niet![]()
Onzin dus; waarom zou je meteen al allemaal tekst gaan zitten typen, als de kans klein is dat al die info ook daadwerkelijk relevant is.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nonsens, het betekendt dat je antwoord dus uitgebreider moet zijn.
Het feit alleen al dat hij z'n vraag hier stelt betekendt dat hij totaal niet over zijn vraag heeft nagedacht en aan ons vraagt dat voor hem te doen. Kwestie van invoelen.
Alléén met de roze strippenkaart dus. Wat snap je daar niet aan?quote:[..]
Vertel dat de DUO-IB groep maar eens:
■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
Nee dus.quote:[..]
En dus ook met de gereduceerde dagkaart.
Och ja als je persé op de theorie af wilt gaan, i.p.v. de daadwerkelijke feiten, zodat je je gelijk kunt halen; be my guest.quote:[..]
'Amper' is niet hetzelfde als 'helemaal niet', vandaar mijn welbewust gekozen woordkeus "kan".
quote:[..]
Jammer, doch helaas, Knilles. Tijd voor een opfris cursus?
Dramacursusje, Folkert? Waar zal ik je aanmelden? Wellicht dat het dan nog eens wat wordt met jouw invoel-skills.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:12 schreef RubenK het volgende:
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70
Heb geen korting of wat dan ook.
Dat is naar ons gecommuniceerd vanuit de organisatie. Het kán natuurlijk wel zijn, dat het op andere QLiners dan 350 en 351 weer anders ligt, maar er staan in die communicatie geen specifieke lijnen vermeld geloof ik..quote:Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!
maw.. staan die regels ergens na te lezen?dan gaat dat de volgende keer dus gewoon mee en heeft de sjoof te stempelen ipv mij op kosten te jagen! imet dat wan product wat ze OV-Chipkaart noemen..
maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is naar ons gecommuniceerd vanuit de organisatie. Het kán natuurlijk wel zijn, dat het op andere QLiners dan 350 en 351 weer anders ligt, maar er staan in die communicatie geen specifieke lijnen vermeld geloof ik..
In principe wel ja, zolang jij je IBG OV-chipkaart daarbij maar kunt laten zien. Voor de zekerheid zou je eventueel de Cxx klantenservice eens kunnen bellenquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )
Volledige informatie is altijd relevant.quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Onzin dus; waarom zou je meteen al allemaal tekst gaan zitten typen, als de kans klein is dat al die info ook daadwerkelijk relevant is.
Kom kom, Knilles, ouwe student, heb je nou werkelijk zo'n lage dunk vand de mensen hier dat ze daar in trappen? Roze strippenkaarten op de trein, 't moet ook niet gekker worden.quote:[.■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner.]
Alléén met de roze strippenkaart dus. Wat snap je daar niet aan?
Ja dus. Staat gewoon in de lijst met geldige kaartsoorten.quote:[.bus dagkaart.]
Nee dus.
quote:Bus dagkaart (NVB tafief)
Vertel dat maar tegen de pasagier die net die ene Alkmaarse of Heerenveense sjoof treft.quote:[.amper NE nooit.]
Och ja als je persé op de theorie af wilt gaan, i.p.v. de daadwerkelijke feiten, zodat je je gelijk kunt halen; be my guest.
Dat zei ie dus, "dat je alleen maar met roze strippenkaart (als korting) mag reizen".quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )
Maar in deze dus overbodig. Jammer voor je.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:06 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Volledige informatie is altijd relevant.
Hadden we het hier over de trein? Nee. Dat ten eerste. Ten tweede; jij citeert dat zinnetje, niet ik.quote:[..]
Kom kom, Knilles, ouwe student, heb je nou werkelijk zo'n lage dunk vand de mensen hier dat ze daar in trappen? Roze strippenkaarten op de trein, 't moet ook niet gekker worden.
Dagkaartjes met korting bestaan niet, dus die kun je niet met korting krijgen. Nee dus.quote:
Dus dat kan ik natuurlijk onmogelijk serieus nemen, dat snap je vast wel.quote:[..]
[..]
En over dat persé je gelijk willen halen, dat lijkt me toch echt op jezelf te slaan want ik heb 't en jij wilt 't.
Netjes van die chauffeurquote:Op zaterdag 24 april 2010 08:59 schreef RubenK het volgende:
Gisterochtend vroeg met de 350 geweestLeuk ritje maar ging niet helemaal goed in het begin.
De bus die mij naar leeuwarden zou brengen was een Volvo, maar we waren nog niet eens 3 minuten vertrokken en er was iets mis waardoor we meteen naar het CXX opstelterrein gingen.
Hier bleek dat de Volvo al sinds het station koelwater lekte alsof er gewoon enorme gaten in de onderkant zatenIk heb een foto, zal hem later vandaag even plaatsen.
Na een buswissel (voor een Integro) vervolgden we weer onze weg, en kwamen uiteindelijk zelfs 5 minuten te vroeg aan
Ondanks dat het 7:20 was kreeg ik een dagkaartLeuk tripje was het
Dat past niet zo op de Lege Heareweiquote:Op zondag 25 april 2010 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
geleed op lijn 54? zou ik niet blij van worden.
Is prima te doen. Heb lijn 51 ook al eens geleed gereden, richting Dokkumquote:Op zondag 25 april 2010 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
geleed op lijn 54? zou ik niet blij van worden.
ik kon gisteren amper holwerd doorkomen met de 1851, had weer iemand z'n auto net na de bocht geparkeerd.quote:Op zondag 25 april 2010 21:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is prima te doen. Heb lijn 51 ook al eens geleed gereden, richting Dokkum
Zou het er echter niet op willen wagen met een Citaro G, wat lijn 51 richting Dokkum betreft...
Mja, als je de bochten wat ruimer op kunt zetten zou het net moeten kunnen. Anders heb je idd een probleem.quote:Op zondag 25 april 2010 22:19 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kon gisteren amper holwerd doorkomen met de 1851, had weer iemand z'n auto net na de bocht geparkeerd.
brug in oudkerk heb ik ook een keertje mogen doen met een gelede volvo, niks aan het handje. met een citaro kun je het wel vergeten, no way dat ik daarmee door oudkerk ga.
Jammer dat er nog 3 blijven. Daarnaast heb je nog de vloot van Taxi NOF die Leeuwarden wmb te vaak aan doetquote:Op zondag 25 april 2010 22:10 schreef NoBody122 het volgende:
Hoorde vandaag trouwens op de werkvloer, dat de 10m-Ambassadors van Maxx Alkmaar allemaal naar Leeuwarden gaan komen en daar alle Maxx Fryskers gaan vervangen.. Op de streek blijven er in Leeuwarden slechts 3 Fryskers over
Die stond er gisterochtend nog niet in ieder gevalquote:Op zondag 25 april 2010 22:19 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kon gisteren amper holwerd doorkomen met de 1851, had weer iemand z'n auto net na de bocht geparkeerd.
brug in oudkerk heb ik ook een keertje mogen doen met een gelede volvo, niks aan het handje. met een citaro kun je het wel vergeten, no way dat ik daarmee door oudkerk ga.
En dan heb je op andere stallingen waarschijnlijk ook nog wel een handje vol Fryskers. Ik denk, dat je ze straks echter nog maar op een paar (kleinere) lijnen tegenkomt, waaronder uiteraard jouw huislijntjequote:Op zondag 25 april 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jammer dat er nog 3 blijven. Daarnaast heb je nog de vloot van Taxi NOF die Leeuwarden wmb te vaak aan doet
Helaas wel ja. Ik weet nog van vroeger dat de FRAM op een zondagochtend wel eens een nog bijna gloednieuwe Duvedec inzette op de 22quote:Op zondag 25 april 2010 22:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dan heb je op andere stallingen waarschijnlijk ook nog wel een handje vol Fryskers. Ik denk, dat je ze straks echter nog maar op een paar (kleinere) lijnen tegenkomt, waaronder uiteraard jouw huislijntje
Enige kans daarop is, dat er weer eens een keer bussen te weinig zijn op de stalling (lees: alleen maar gelede bussen), op het moment dat er een chauffeur, die op 22 moet, één nodig heeft.quote:Op zondag 25 april 2010 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Ik weet nog van vroeger dat de FRAM op een zondagochtend wel eens een nog bijna gloednieuwe Duvedec inzette op de 22Gelukkig bij xx ook eens meegemaakt, maar het zit er niet meer in, omdat er veel te weinig mensen mee reizen.
precies op die momenten reis ik nietquote:Op zondag 25 april 2010 22:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Enige kans daarop is, dat er weer eens een keer bussen te weinig zijn op de stalling (lees: alleen maar gelede bussen), op het moment dat er een chauffeur, die op 22 moet, één nodig heeft.
Bij mijn weten heeft die bus idd in Fryslân gezeten jaquote:Op maandag 26 april 2010 21:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Reed de 8118 ooit in Friesland?
Zo ja, dan is deze verhuisd naar Lisse.
Sjeesus mina, hoe oud was je toen, dat is meer dan 14 jaar geleden.quote:Op zondag 25 april 2010 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Ik weet nog van vroeger dat de FRAM op een zondagochtend wel eens een nog bijna gloednieuwe Duvedec inzette op de 22
Jaar of 7 denk ikquote:Op maandag 26 april 2010 23:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Sjeesus mina, hoe oud was je toen, dat is meer dan 14 jaar geleden.
Die 'gloednieuwe' Duvedec rijdt hier al niet meer.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Reden deze daar in die tijd soms ook rond?
Nee hoor, die is ruim 17 jaar oud.quote:
Idd., nou je 't zegt:quote:en komt niet bij de FRAM vandaan maar bij de GADO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |