Eens. heb volgens mij alle bussen in York op de foto gezet afgelopen paar dagenquote:
quote:Op woensdag 28 april 2010 21:19 schreef busfoto.nl het volgende:
Nou niet gaan schelden hè, wij zijn 'bussenrukkers'.quote:Hoi jongens,
quote:een paar dagen geleden kwam ik tijdens een reis in Ramallah, Palestina een aantal Alliance B91 tegen die in de jaren '90 waren aangeschaft met geld van de Nederlandse ontwikkelingshulp. De bussen vallen op door afwijkende front.
Wat leuke plaatjes staan hier:
http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=55
Hebben ze daar alleen maar gelijkvloerse kruizingen?quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
Hebben ze andere dan, daar in GB?quote:
vooral wel, en de viaducten zijn wat hoger. e vrachtwagens zijn ook een stuk hoger dan bijonsquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hebben ze daar alleen maar gelijkvloerse kruizingen?
[..]
Hebben ze andere dan, daar in GB?
Zou niet misstaan, idd. Op een vrachtwagen dan, hè.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vooral wel, en de viaducten zijn wat hoger. De vrachtwagens zijn ook een stuk hoger dan bij ons
[ afbeelding ]
Zelfs de importbakjes zijn niet alles...
Vervoersbedrijven geven als reden op dat ze de onterechte claims van passagiers die tussen de achterdeuren geklemd zouden zijn willen voorkomen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt... Maar ja, tot een paar maanden terug kwamen veel deuren in de UK nog van de plaatselijke busdeurenfabriek aldaar, het is niet voor niks dat het leeuwendeel van de Britse deuren nu uit Bolsward komtquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vervoersbedrijven geven als reden op dat ze de onterechte claims van passagiers die tussen de achterdeuren geklemd zouden zijn willen voorkomen.
Althans dat is wat het motief van Lothian Buses (stadsvervoersbedrijf Edinburgh) was om van alle oude ongelede bussen de tweede deur uit te bouwen en de nieuwe exemplaren direct enkeldeurs te kopen.
In Londen rijden overigens wel standaardbussen met twee sets deuren en geldt ook een 'gesloten instap'-reglement.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt...
Was 't niet een Ambassdor, die een sjoof heeft doodgemaakt?quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt... Maar ja, tot een paar maanden terug kwamen veel deuren in de UK nog van de plaatselijke busdeurenfabriek aldaar, het is niet voor niks dat het leeuwendeel van de Britse deuren nu uit Bolsward komt
Ja, kloptquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Was 't niet een Ambassdor, die een sjoof heeft doodgemaakt?
Ah, vandaar dat ze alle gehaktmolens uit die serie Ambassdors hebben vervangenquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, kloptDe sjoof die de bus via de voordeuren verliet, terwijl hij dat via de achterdeuren had moeten doen... In de bedrijfsongevallen categorie "ff het vlees in de gehaktmolen aanduwen met mn blote hand" dus...
Bij de 8166 in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat ze alle gehaktmolens uit die serie Ambassdors hebben vervangen
Ik heb de 8166 zelf gezien, maar niet uitgeprobeerd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je hebt 't dus persoonlijk uitgeprobeerd?
Arriva schijnt ze te gaan kopen voor de concessie Overijssel...quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet er goed uit. Komt een jaartje proefrijden in Lw.
Amba is het budgetmodel, Citea schijnt wat luxer en beter te zijn,als ik de VDL folder mag gelovenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.
als ze dat jaar proefrijden nou met de procity hadden gedaan![]()
Daar hebben ze wel geluidsisolatie ingedaan?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Amba is het budgetmodel, Citea schijnt wat luxer en beter te zijn,als ik de VDL folder mag geloven
De Citea is een integraal gebouwde bus die weer redelijk traditioneel gebouwd is.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 10:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.
Veel engelse bussen rijden dan tegenwoordig ook op een onderstel uit Eindhoven.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:44 schreef Cerbie het volgende:
Britse bussen! Was afgelopen week in Londen en die nieuwe dubbeldekkers zien er leuk uit, maar hebben hetzelfde motorgeluid als een Amba
Sterker nog, ze bouwen reeds bestaande exemplaren om om uit te leveren aan test projectjes als Rotterdam en Enchede.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:55 schreef marcel.nl het volgende:
Het blijft merkwaardig dat Citea's alleen in een enkel exemplaar ergens, schijnbaar op proef, worden ingezet. Eerst Arriva Groningen, Veolia Maastricht en Connexxion Leeuwarden.
idd..quote:Op zondag 2 mei 2010 22:52 schreef marcel.nl het volgende:
Dat roetfilter doet het toch minder goed dan die sticker doet geloven.. .
Hij was even op Citromobiel dit weekendquote:Op donderdag 29 april 2010 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[offtopic]
Is de enige echte Fok!stok inmiddels alweer op pad?
Ach, dat is ook watquote:Op maandag 3 mei 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hij was even op Citromobiel dit weekendMaar heb er nog niks aan gedaan
Kenteken is BX-LP-12 en dat is dus een gloednieuwe busquote:Op woensdag 5 mei 2010 08:15 schreef marcel.nl het volgende:
uit de reportage op OpenbaarVervoer in Boskoop lees ik dat het busnummer 4003 is van Syntus.
Maar ik blijf het raar vinden dat het kenteken BT.... is terwijl er al crica een jaar bussen BV... rondrijden.
Die felblauwe Overijsselse bus is niet van een presentatie. Dit was een vroeg ontwerp voor de huisstijl, die toen in het bestek voor de aanbesteding werd opgenomen. Voor de voertuigschouw die ergens in het najaar plaatsvond hebben een aantal vervoerders een bus in die kleuren bestickerd.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:35 schreef marcel.nl het volgende:Trouwens; waarom zien bussen er in de praktijk anders uit dan de eerste presentaties doen geloven ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |