abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker vrijdag 30 april 2010 @ 17:14:51 #201
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80877219
Bussen zijn gewoon tof
Tevens -purist.
pi_80877313
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:14 schreef NoBody122 het volgende:
Bussen zijn gewoon tof
Eens. heb volgens mij alle bussen in York op de foto gezet afgelopen paar dagen En een paar bij de boot
pi_80877464
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:19 schreef busfoto.nl het volgende:
quote:
Hoi jongens,
Nou niet gaan schelden hè, wij zijn 'bussenrukkers'.
quote:
een paar dagen geleden kwam ik tijdens een reis in Ramallah, Palestina een aantal Alliance B91 tegen die in de jaren '90 waren aangeschaft met geld van de Nederlandse ontwikkelingshulp. De bussen vallen op door afwijkende front.

Wat leuke plaatjes staan hier:
http://busfoto.nl/foto/index.php?cat=55





Opvallend is ook de enkelblads middendeur.
Die zie je hier alleen maar bij de (af fabriek) Interliners en dat zijn bijna zonder uitzondering B89's.
Ook 't interieur is een vreemde mengeling van luxe (reisbus, interliner) en goedkoop.
Ik heb nog even gedacht dat 't misschien Iveco's (=B89) waren maar 't zijn toch echt B91's.

Waarom dat front nou perse zo anders moest is me een raadsel.
Ik kan me voorstellen dat er daar met die slechte wegen gemakkelijker een voorruit sneuvelt
maar dan lijkt me deze oplossing toch alles behalve goedkoper met die speciaal gebogen ruiten.
Beef R. Wijker
pi_80880563
Bij de weekfoto's van Openbaar Vervoer in Boskoop een opvallende verschijning. Wie weet waar dat is ?

pi_80882986


Kom ik deze 3-deurs Alliance Intercity tegen waarvan ik denk dat die ook wel redelijk schaars zijn, zie ik op de zelfde pagina van die Veolia Jonckheer van jou een hele zooi standaard streekbussen staan, óók met 3 deuren (OK, zes dan, voor Alex).

Beef R. Wijker
pi_80883685
die vallen niet meer onder de garantie als ze kapot gaan
pi_80883956
En deze zie je ook niet elke dag. Zouden er ook gelede Integro's zijn?

Beef R. Wijker
pi_80884469

zo zonde, maar één set deuren
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:27:22 #209
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_80884635
wat een monsterlijke bus.
pi_80884825
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
Hebben ze daar alleen maar gelijkvloerse kruizingen?
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:27 schreef Gnittoo het volgende:
wat een monsterlijke bus.
Hebben ze andere dan, daar in GB?
Beef R. Wijker
pi_80885055
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:32 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Hebben ze daar alleen maar gelijkvloerse kruizingen?
[..]

Hebben ze andere dan, daar in GB?
vooral wel, en de viaducten zijn wat hoger. e vrachtwagens zijn ook een stuk hoger dan bijons



Zelfs de importbakjes zijn niet alles...
pi_80885294
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

vooral wel, en de viaducten zijn wat hoger. De vrachtwagens zijn ook een stuk hoger dan bij ons


[ afbeelding ]
Zelfs de importbakjes zijn niet alles...
Zou niet misstaan, idd. Op een vrachtwagen dan, hè.
Beef R. Wijker
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:45:30 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80885450
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
Vervoersbedrijven geven als reden op dat ze de onterechte claims van passagiers die tussen de achterdeuren geklemd zouden zijn willen voorkomen.

Althans dat is wat het motief van Lothian Buses (stadsvervoersbedrijf Edinburgh) was om van alle oude ongelede bussen de tweede deur uit te bouwen en de nieuwe exemplaren direct enkeldeurs te kopen.
pi_80886415
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vervoersbedrijven geven als reden op dat ze de onterechte claims van passagiers die tussen de achterdeuren geklemd zouden zijn willen voorkomen.

Althans dat is wat het motief van Lothian Buses (stadsvervoersbedrijf Edinburgh) was om van alle oude ongelede bussen de tweede deur uit te bouwen en de nieuwe exemplaren direct enkeldeurs te kopen.
Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt... Maar ja, tot een paar maanden terug kwamen veel deuren in de UK nog van de plaatselijke busdeurenfabriek aldaar, het is niet voor niks dat het leeuwendeel van de Britse deuren nu uit Bolsward komt
  vrijdag 30 april 2010 @ 22:14:52 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80886715
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt...
In Londen rijden overigens wel standaardbussen met twee sets deuren en geldt ook een 'gesloten instap'-reglement.

De vraag waarom het daar wel goed afloopt en buiten Londen niet ontgaat me compleet...
pi_80887079
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Als ze GOEDE achterdeuren hebben, floepen die weer lekker open als je je hoofd er tussen steekt... Maar ja, tot een paar maanden terug kwamen veel deuren in de UK nog van de plaatselijke busdeurenfabriek aldaar, het is niet voor niks dat het leeuwendeel van de Britse deuren nu uit Bolsward komt
Was 't niet een Ambassdor, die een sjoof heeft doodgemaakt?
Beef R. Wijker
pi_80887423
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:24 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Was 't niet een Ambassdor, die een sjoof heeft doodgemaakt?
Ja, klopt De sjoof die de bus via de voordeuren verliet, terwijl hij dat via de achterdeuren had moeten doen... In de bedrijfsongevallen categorie "ff het vlees in de gehaktmolen aanduwen met mn blote hand" dus...
pi_80889481
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:32 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja, klopt De sjoof die de bus via de voordeuren verliet, terwijl hij dat via de achterdeuren had moeten doen... In de bedrijfsongevallen categorie "ff het vlees in de gehaktmolen aanduwen met mn blote hand" dus...
Ah, vandaar dat ze alle gehaktmolens uit die serie Ambassdors hebben vervangen
Beef R. Wijker
  vrijdag 30 april 2010 @ 23:28:06 #219
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80889740
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat ze alle gehaktmolens uit die serie Ambassdors hebben vervangen
Bij de 8166 in ieder geval wel.
pi_80890115
Moet ik morgen naar hilvarenbeek, schijnt er dus een of andere wijziging te zijn met betrekking op mijn reis. Dus ik kijk even op de veolia site naar wat er veranderd is, kom ik op de 'stremmingen' pagina terecht. Ik kijk of mijn bus er bij staat.

En jawel, bus 142, hij staat er. Alleen het lijnnummer, verder niks heb ik dus ook niks aan.
Kan verder nergens de juiste informatie vinden, volgens 9292ov komt mijn halte te vervallen maar niet voor lijn 143??? (die de zelfde stops maakt met een ander eindpunt)????????

  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:53:07 #221
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_80892696
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bij de 8166 in ieder geval wel.
Je hebt 't dus persoonlijk uitgeprobeerd?
Beef R. Wijker
  zaterdag 1 mei 2010 @ 08:18:14 #222
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80895231
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:53 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Je hebt 't dus persoonlijk uitgeprobeerd?
Ik heb de 8166 zelf gezien, maar niet uitgeprobeerd.
pi_80895600
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde, maar één set deuren
Arriva schijnt ze te gaan kopen voor de concessie Overijssel...
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 10:48:13 #224
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_80896672
pi_80896680
Ziet er goed uit. Komt een jaartje proefrijden in Lw.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 10:57:21 #226
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_80896820
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet er goed uit. Komt een jaartje proefrijden in Lw.
maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.

als ze dat jaar proefrijden nou met de procity hadden gedaan
pi_80896898
Nee, procity's blijven gewoon uiteraard (helaasch).
  zaterdag 1 mei 2010 @ 11:25:25 #228
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_80897317
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:57 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.

als ze dat jaar proefrijden nou met de procity hadden gedaan
Amba is het budgetmodel, Citea schijnt wat luxer en beter te zijn,als ik de VDL folder mag geloven










Genoeg britse zut gespammed, wie de rest wel zien kan zo nu en dan naar hier gaan, word regelmatig geupdate de komende dagen met verse busfoto's
pi_80898862
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Amba is het budgetmodel, Citea schijnt wat luxer en beter te zijn,als ik de VDL folder mag geloven
Daar hebben ze wel geluidsisolatie ingedaan?
pi_80899167
Britse bussen! Was afgelopen week in Londen en die nieuwe dubbeldekkers zien er leuk uit, maar hebben hetzelfde motorgeluid als een Amba
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_80902350
Het blijft merkwaardig dat Citea's alleen in een enkel exemplaar ergens, schijnbaar op proef, worden ingezet. Eerst Arriva Groningen, Veolia Maastricht en Connexxion Leeuwarden.

Hadden ze dat destijds met amba gedaan, dan was de proef misschien mislukt en hadden we gewoon overal mercedes, man, van hool gehad en geen playmobil van berkhof.

De gelede Setra van paar posts geleden is inderdaad wel cool.
Ik zag van de week trouwens in Appingedam een Setra standaardbus (zoals ook in dezelfde serie als van de gelede staat). Hij is van UVO die de schoollijnen rijdt en is zilverkleurig zonder Gronings bordeaux rood. UVO uit Uithuizen heeft ook die alliance in Groningse huisstijl, maar die heb ik al weer een poosje niet zien rijden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 mei 2010 @ 20:22:35 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80911750
Voeg daar het GVB in Amsterdam maar aan toe. Arriva Citea 562 duikt nu in de hoofdstad op als GVB 1225.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:43:07 #233
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_80916294
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:57 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

maar waarom een jaar op proef? ik kan me niet voorstellen dat de citea zoveel anders is dan de gemiddelde amba.
De Citea is een integraal gebouwde bus die weer redelijk traditioneel gebouwd is.
Er kunnen dan ook 20 personen meer mee vervoerd worden dan met een Amba.
De bus is dan ook gelijk weer 2 ton zwaarder dan de Amba.
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:44 schreef Cerbie het volgende:
Britse bussen! Was afgelopen week in Londen en die nieuwe dubbeldekkers zien er leuk uit, maar hebben hetzelfde motorgeluid als een Amba
Veel engelse bussen rijden dan tegenwoordig ook op een onderstel uit Eindhoven.
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:55 schreef marcel.nl het volgende:
Het blijft merkwaardig dat Citea's alleen in een enkel exemplaar ergens, schijnbaar op proef, worden ingezet. Eerst Arriva Groningen, Veolia Maastricht en Connexxion Leeuwarden.
Sterker nog, ze bouwen reeds bestaande exemplaren om om uit te leveren aan test projectjes als Rotterdam en Enchede.

[ Bericht 24% gewijzigd door BeefRWijker op 01-05-2010 23:40:47 ]
Beef R. Wijker
pi_80930862
Een brabant design getooide Veolia Amba uit Limburg in Aken (Dld) in de fotoserie van Jack op Openbaar Vervoer in Boskoop ??

  zondag 2 mei 2010 @ 19:07:47 #235
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_80942372
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:48 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]






foto's van Busfreaks

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 03-05-2010 00:57:46 ]
Beef R. Wijker
  zondag 2 mei 2010 @ 22:41:18 #236
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_80951651
pi_80952098
Dat roetfilter doet het toch minder goed dan die sticker doet geloven.. .
pi_80952292
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:52 schreef marcel.nl het volgende:
Dat roetfilter doet het toch minder goed dan die sticker doet geloven.. .
idd..

roetfilter met hooikoorts :p
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2010 @ 00:16:50 #239
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80955028
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:44 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

[offtopic]
Is de enige echte Fok!stok inmiddels alweer op pad?
Hij was even op Citromobiel dit weekend Maar heb er nog niks aan gedaan
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker maandag 3 mei 2010 @ 01:38:58 #240
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80956739
quote:
Op maandag 3 mei 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:

[..]

Hij was even op Citromobiel dit weekend Maar heb er nog niks aan gedaan
Ach, dat is ook wat

[ontopic]
Die Citea gaat al zeer binnenkort zijn intrede doen, overigens

Ben benieuwd, of ik die ook nog eens ga treffen op mijn pad...
Tevens -purist.
  Spellchecker maandag 3 mei 2010 @ 01:54:13 #241
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80956992
Gistermiddag trouwens nog een poosje met een busspotter staan praten, die in Leeuwarden al op zoek was naar het opduiken van de 1e Citea.. Voor niks, helaas.

Gast kwam zelf uit Utrecht (hoe ironisch).
Tevens -purist.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:20:35 #242
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_80978865
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 3 mei 2010 @ 19:52:24 #243
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80980282
Er zat de afgelopen dagen weer een grijze Integro, vanuit Alkmaar, op lijn 350. Dacht aanvankelijk, dat het de 2945 wel weer zou zijn; het was echter de 2911
Tevens -purist.
pi_81020881
Vandaag ontvangen in mijn mailbox:





Het is een stadswagen (want 1+2 opstelling). Streekwagens krijgen een andere opstelling.
pi_81027419
Is deze bus nieuw of reed hij eerst als andere uitgave ?
Ik denk te lezen als kenteken BT-LP-02, dat BT duidt op een bus die al weer een poosje kenteken heeft... .

Trouwens; waarom zien bussen er in de praktijk anders uit dan de eerste presentaties doen geloven ?

Voorbeelden:





  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:01:24 #246
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_81032050
Hier is er ook nog een:


Het is de Syntus 1526 en die is nu net een jaar oud.

Ik denk dat die andere splinternieuw is.
't Gekke is dat die (nieuwe) bussen in de fabriek al de basis blauwe kleuren hebben, behalve 't (witte) dak.
Blijkbaar wordt dat ook geplakt, wat de blijvend witte airco verklaart.




Nogal armoedig, eerlijk gezegd.

[ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 04-05-2010 23:55:35 ]
Beef R. Wijker
pi_81040618
uit de reportage op OpenbaarVervoer in Boskoop lees ik dat het busnummer 4003 is van Syntus.
Maar ik blijf het raar vinden dat het kenteken BT.... is terwijl er al crica een jaar bussen BV... rondrijden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 mei 2010 @ 09:49:45 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81041496
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 08:15 schreef marcel.nl het volgende:
uit de reportage op OpenbaarVervoer in Boskoop lees ik dat het busnummer 4003 is van Syntus.
Maar ik blijf het raar vinden dat het kenteken BT.... is terwijl er al crica een jaar bussen BV... rondrijden.
Kenteken is BX-LP-12 en dat is dus een gloednieuwe bus
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:30:06 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81045606
@BastiaanL: Ik zie dat de ALE 120 voorzien is van drie deurknoppen.

Betekent het dat Syntus op de stadsdienst van Zwolle een 'open instap'-beleid invoert?
pi_81045684
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:35 schreef marcel.nl het volgende:Trouwens; waarom zien bussen er in de praktijk anders uit dan de eerste presentaties doen geloven ?
Die felblauwe Overijsselse bus is niet van een presentatie. Dit was een vroeg ontwerp voor de huisstijl, die toen in het bestek voor de aanbesteding werd opgenomen. Voor de voertuigschouw die ergens in het najaar plaatsvond hebben een aantal vervoerders een bus in die kleuren bestickerd.
Daarna is het ontwerp grondig verbeterd met onder anderen minder felle blauwtinten. Ik kan er eigenlijk alleen maar blij mee zijn dat de uiteindelijke huisstijl er anders uitziet dan dat lelijke felle blauw uit de allereerste ontwerpen.
Er zijn vaak ook hele praktische redenen waarom de huisstijl uiteindelijk anders is geworden. In het oorspronkelijke ontwerp liep de tekst op de achterkant door over de achterbumper, maar dat bleek niet bepaald handig te zijn. Als de bumper als gevolg van een aanrijding vervangen moet worden, zou de vervoerder verplicht moeten zijn om de bumper weer opnieuw te bestickeren (want de bus moet voldoen aan de huisstijl-eis). In het uiteindelijke ontwerp is de bumper dus egaal blauw gebleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')