abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:28:46 #26
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_80157542

AMELAND -

Ameland is een aardgasstation en vier aardgasbussen rijker. Op het eiland rijden inmiddels drie extra lange passagiersbussen op aardgas rond, maar ook particulieren kunnen tanken bij het pas geopende gasstation.

,,Het is goed dat eilandbewoners nu ook bij de aanschaf van een nieuwe auto kunnen nadenken over de brandstof waar ze op willen rijden'', zei de Amelander burgemeester Albert de Hoop deze week bij de opening van het station.

Wel is het even wennen voor de buschauffeurs van Arriva. De nieuwe aardgasbussen zijn hoger en breder dan de oude exemplaren, en schampen soms langs boomtakken op het eiland.

De provincies Groningen, Drenthe en Friesland willen dat er in 2015 honderdduizend voertuigen op duurzame brandstof zoals gas rijden. Daarbij gaat het niet alleen om vrachtauto's, maar ook bussen, scooters en boten.
pi_80178154
Op Openbaar Vervoer in Boskoop staat een leuke reportage uit Utrecht, met dank aan Willem en Ovib. Daarop staan GVU bussen met een klein displaytje bij de instapdeur. Kan iemand mij zeggen waar die voor dienen ?

Voorbeeld:

pi_80178521
Omloopnummer
pi_80181193
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Omloopnummer
Uh

??
pi_80190156
Daaraan kan de chauffeur zien of het de goede bus is. Deze staat ook op het dienstkaartje vermeld. Mocht de bus uitgewisseld moeten worden (bijvoorbeeld bij een defect) dan is niet gelijk heel de dienstregeling in de war, maar krijgt een andere bus gewoon dezelfde omloop.
pi_80191841
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Daaraan kan de chauffeur zien of het de goede bus is. Deze staat ook op het dienstkaartje vermeld. Mocht de bus uitgewisseld moeten worden (bijvoorbeeld bij een defect) dan is niet gelijk heel de dienstregeling in de war, maar krijgt een andere bus gewoon dezelfde omloop.
Okay, helemaal duidelijk, bedankt.
Al snap ik niet zo goed dat er dan een vermogen wordt gespendeerd voor led-kastjes met informatie waaraan enkel de chauffeur en eventueel ander personeel van de busmaatschappij wat aan heeft. Verder vind ik die led-bordjes opzichtig en verwarrend. Het zou net zo goed het lijnnummer kunnen zijn.
pi_80200481
Vroeg me ook al af waar het nou precies voor was, helemaal omdat het niet bij alle bussen direct opvalt.

Ik heb Arriva weleens voorbij zien rijden en hadden ze er gewoon het lijnnummer van gemaakt...
pi_80213576
Het is inderdaad opvallend dat er in deze bordjes is geinvesteerd terwijl ik persoonlijk de verwachting heb dat een groot deel van de GVU-bussen met de nieuwe concessie naar de schroothoop gaat (alle LPG-bussen). Mogelijk kunnen ze in de nieuwe hybride bussen geplaatst worden als de vervoerder dan met het systeem doorgaat.

Overigens: de displays zijn ook in gebruik om het lijnnummer te tonen. Omdat er buitengewoon vaak een storing zit in de koppeling tussen Infoxx en de richtingdisplays werken deze vaak (ongeveer 5 procent van de bussen) niet. Als op het display kleine cijfertjes staan, is het omloopnummer van de bus. Staat er een groot nummer, dan is dat het lijnnumer (of weet de chauffeur niet hoe het ding in te stellen en staat het omloopnummer in grote cijfers).

Het apparaat is dus niet gekoppeld aan Infoxx en moet handmatig worden bediend.
pi_80230658
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:47 schreef FlorentijnH het volgende:
Bussenkerkhof:

http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html

zouden ze nog lopen?
En dat is nou de derde of de vierde keer dat dat kerkhof voorbij komt.
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:51 schreef busfoto.nl het volgende:
Het is inderdaad opvallend dat er in deze bordjes is geinvesteerd terwijl ik persoonlijk de verwachting heb dat een groot deel van de GVU-bussen met de nieuwe concessie naar de schroothoop gaat (alle LPG-bussen). Mogelijk kunnen ze in de nieuwe hybride bussen geplaatst worden als de vervoerder dan met het systeem doorgaat.
Als Arriva ze ook heeft dan is het kennelijk van hogerhand opgelegd, toch?
quote:
Overigens: de displays zijn ook in gebruik om het lijnnummer te tonen. Omdat er buitengewoon vaak een storing zit in de koppeling tussen Infoxx en de richtingdisplays werken deze vaak (ongeveer 5 procent van de bussen) niet. Als op het display kleine cijfertjes staan, is het omloopnummer van de bus. Staat er een groot nummer, dan is dat het lijnnumer (of weet de chauffeur niet hoe het ding in te stellen en staat het omloopnummer in grote cijfers).
En dat is dan weer een andere verklaring dan die van de joker.
quote:
Het apparaat is dus niet gekoppeld aan Infoxx en moet handmatig worden bediend.
Oftewel een hele dure vervanging van de standaard flip nummertjes waar je precies 't zelfde mee bereikt.

* BeefRWijker ziet op 't ogenblik elke 20 minuten een DO Alliance rijden in Athene op rtl-Z (rtl7) nieuws)
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 12 april 2010 @ 23:35:28 #35
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80248473
Wie stond er eergisteren rond het middaguur mijn Maxx-bus, de 8203, te fotograferen aan de stadsbussen-kant van het uitstap-perron?
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 april 2010 @ 08:42:05 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80252848
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
Wie stond er eergisteren rond het middaguur mijn Maxx-bus, de 8203, te fotograferen aan de stadsbussen-kant van het uitstap-perron?
Lijkt me deze te zijn geweest: http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/eelkehendrikhelmholt/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80272483
ik vraag het hem even
  Spellchecker dinsdag 13 april 2010 @ 21:03:54 #38
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80280139
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt me deze te zijn geweest: http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/eelkehendrikhelmholt/
Die pagina was ik al tegengekomen inderdaad. Het moet dan echter wel een nieuwe fotosessie zijn geweest, die nog niet naar Marty gestuurd is
Tevens -purist.
pi_80280887
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:03 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Die pagina was ik al tegengekomen inderdaad. Het moet dan echter wel een nieuwe fotosessie zijn geweest, die nog niet naar Marty gestuurd is
laatste 2 fotos van EHH op BuzzyBee zijn 12 april in drachten gemaakt wellicht dat vannacht 'jou' foto op buzzybee komt
  Spellchecker woensdag 14 april 2010 @ 02:56:54 #40
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80292077
Zou de 2e keer zijn dat er een bus 'van mij' door een busspotter wordt gekiekt en vervolgens op inet verschijnt

De 1e keer was ik er zelf wel bij en dat was met één van die witte Ambassadors, die een poosje in Fryslân rond hebben gereden.
Tevens -purist.
pi_80308805
quote:
* BeefRWijker ziet op 't ogenblik elke 20 minuten een DO Alliance rijden in Athene op rtl-Z (rtl7) nieuws)
En ook vandaag rijdt ie (tot half zes) weer z'n rondje.

(waar een monetaire crisis in Griekenland al niet goed voor is)
Beef R. Wijker
  woensdag 14 april 2010 @ 21:08:57 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80320562
Veranderingen wagenpark Zaanstreek:

Connexxion schaft 62 nieuwe bussen aan, waarvan een groot gedeelte Citaro L's. Geslachtofferd worden de laatste resterende Citaro G's.

Althans dat is wat ik van een buschauffeur heb gehoord.
pi_80351275
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:08 schreef Ofyles2 het volgende:

Connexxion schaft 62 nieuwe bussen aan, waarvan een groot gedeelte Citaro L's. Geslachtofferd worden de laatste resterende Citaro G's.

en waar gaan die Citaro G wagens naar toe?

verder een 1700 ambatje heeft een paar lamme deuren.. t waaide best lekker door in de bus met de brandende zon

en t zal me benieuwen als Arriva Touring 7169 nog weer veilig in groningen is beland met een rotte dynamo een slagje emmen gaan rijden is vast niet goed
  donderdag 15 april 2010 @ 17:47:45 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80351511
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en waar gaan die Citaro G wagens naar toe?
Dat had de bussjoof niet gezegd. Zolang ze maar niet naar Almere gaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:06:02 #45
Maffe Fries
pi_80352125
Ik vermoed dat er wel wat Citaro G's naar Fryslân komen omdat we hier nog 4 Duvedecs rond hebben karren.
  Spellchecker donderdag 15 april 2010 @ 18:17:17 #46
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80352545
Laat die Duvedecs maar lekker blijven. Fijne dingen zijn dat
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:18:34 #47
Maffe Fries
pi_80352595
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
Laat die Duvedecs maar lekker blijven. Fijne dingen zijn dat
zekers. Alleen ze behoren zo ongeveer tot het oudste mat dat xx rond heeft rijden.
pi_80357376
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zekers. Alleen ze behoren zo ongeveer tot het oudste mat dat xx rond heeft rijden.
boeiend.. zolang t rijd liever dat dan een procity
pi_80361422
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zolang ze maar niet naar Almere gaan.
Waarom niet ?
Prima bussen toch ?
pi_80368067
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:08 schreef Ofyles2 het volgende:

Connexxion schaft 62 nieuwe bussen aan, waarvan een groot gedeelte Citaro L's.
Weet je 't zeker?
Op Busfreaks wordt daarover met geen woord gerept. Daar hebben ze 't alleen maar over Citea's
(en Ambassadors).
quote:
Geslachtofferd worden de laatste resterende Citaro G's.
quote:
Sjoofs kennen Citaro's. Sjoofs hebben totaal geen weet van Citea's.
Zeg 'Citea' tegen een sjoof en hij corrigeert 't met 'Citaro'.
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:18 schreef Peterselieman het volgende:

[.?ouwe? Duvedecs.]

Maar nog zeker niet bejaard. Ze zijn van dezelfde leeftijd als de Hermes Alliances.

[ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 16-04-2010 00:00:14 ]
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')