abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 22:24:45 #276
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79984420
Slecht nieuws voor jongeren die tegen beter weten in nog een tokkieflat wilden kopen: De koopsubsidie is op.

Dit bericht staat op https://www.senternovem.nl/koopsubsidie/index.asp :
quote:
Op dit moment zijn er bij Agentschap NL meer aanvragen ontvangen dan er naar verwachting met het nu beschikbare budget toegekend kunnen worden. Als u nu een aanvraag indient, bestaat de kans dat u een afwijzing ontvangt wegens overschrijding van het budget. Omdat wij een werkvoorraad hebben kunnen wij op dit moment niet zeggen op welk moment het budget is overschreden. De reeds ontvangen aanvragen worden in de komende weken op volgorde van ontvangst behandeld. Zolang het budget nog niet is uitgeput, wordt op elke aanvraag, indien aan de voorwaarden van de Wet bevordering eigenwoningbezit is voldaan, positief beschikt. Als bekend is wanneer het budget is overschreden wordt dit op deze website vermeld. Het opraken van het budget heeft geen gevolgen voor reeds toegekende aanvragen. Agentschap NL adviseert u om bij het sluiten van de koopovereenkomst een ontbindende clausule op te nemen voor het geval u geen koopsubsidie krijgt.
Nu kan de onderkant van de markt ook wat ontspannen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_79984578
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja wat is Nederland kwetsbaar
De oorzaak is niet alleen de korting op de loonheffing voor eigen woningbezit, maar ook de AWBZ en het ambtenarenlegioen en Defensie

Volgens mij kan er makkelijk 30 miljard bespaart worden
pi_79984685
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor dat we alle oneliners van DAM vanaf nu negeren, dat trollen in een topic is zinloos.
Goed plan, dan is het topic een stuk interessanter.
quote:
Ontopic: ik ben heel benieuwd wat de politiek na de verkiezingen gaat durven. Over het algemeen wordt het afschaffen van voordeeltjes heel snel doorgevoerd (denk aan de PC-prive-regeling), dus wellicht weten we binnen een jaar meer
Behalve voor ambtenaren.
pi_79989065
Er wordt nog steeds gebouwd
pi_79990191
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:56 schreef DRidder het volgende:
Er wordt nog steeds gebouwd
Ja, elke gemeente zijn eigen villawijk.
Gelukkig beginnen de gemeenten/projectontwikkelaars door te krijgen dat de doelgroep veranderd is.
Misschien is er nog hoop.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_79990944
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor dat we alle oneliners van DAM vanaf nu negeren, dat trollen in een topic is zinloos.

Ontopic: ik ben heel benieuwd wat de politiek na de verkiezingen gaat durven. Over het algemeen wordt het afschaffen van voordeeltjes heel snel doorgevoerd (denk aan de PC-prive-regeling), dus wellicht weten we binnen een jaar meer
Ligt er natuurlijk heel erg aan wie er in de regering komen. Als het aan PVV en VVD ligt dan mag er absoluut niks gebeuren (want zelfs het minste beetje kost ze heel veel stemmen). Als het aan de anderen light kan er best wel wat gebeuren. Overigens begin ik te overwegen D66 te gaan stemmen. Het idee van beperken van de HRA mogelijkheden en lagere belasting spreekt mij wel aan.
pi_79991604
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 00:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk heel erg aan wie er in de regering komen. Als het aan PVV en VVD ligt dan mag er absoluut niks gebeuren (want zelfs het minste beetje kost ze heel veel stemmen). Als het aan de anderen light kan er best wel wat gebeuren. Overigens begin ik te overwegen D66 te gaan stemmen. Het idee van beperken van de HRA mogelijkheden en lagere belasting spreekt mij wel aan.
www,fabeltjeskrant.nl
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 6 april 2010 @ 07:57:47 #283
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_79993253
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja wat is Nederland kwetsbaar
coke maakt meer kapot dan je lief is...
pi_79993289
Probeer het eens ontopic, al besef ik dat het met jou verstandelijke vermogens moeilijk is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79993523
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 07:57 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

coke maakt meer kapot dan je lief is...
Tenzij je het op de bouwplaats uitdeelt. Moet je eens zien hoe snel het woningtekort is opgelost.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_79994581
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_79995158
quote:
Ah kijk, de arme zieltjes worden alvast wat gemasseerd zodat de klap minder hard aankomt Maar mooie verevening.
pi_79995565
Volgens mij wordt het probleem op de starterswoningmarkt niet veroorzaakt door een tekort aan betaalbare starterswoningen, maar door een chronisch gebrek aan doorstroming. "Vroeger" werden hypotheken netjes afgelost en kon op basis van overwaarde doorgestroomd worden naar een duurder, groter huis. Tegenwoordig wordt helemaal niet meer afgelost en wordt dus ook geen overwaarde opgebouwd. Doorstromen is daardoor nu vele malen moeilijker. De stijging van de salarissen is niet voldoende om groter te gaan wonen. Om de doorstroming te stimuleren zijn de volgende maatregelen noodzakelijk:
- Direct afschaffen HRA en Overdrachtsbelasting
- Verplicht direct alle hypotheken omzetten in een annuiteitenhypotheek, waarbij reeds opgebouwd vermogen (belegging/spaar-hyptoheek) gebruikt wordt om het hypotheekbedrag te verlagen
- Verbod op tophypotheek
- Verplichte bouw middenklasse-woningen (2,5-3,5 ton)
- verruimen mogelijkheden zelfbouw (dus bouwen op weiland boer onder voorwaarden toestaan)

Harde ingrepen, maar nodig om de verziekte woningmarkt er bovenop te helpen. Vooral de banken zullen de dupe zijn.
pi_79995755
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:13 schreef inXs het volgende:

[..]

Naja opzich hebben we wel 'recht' op welvaart, daarom woon je ook in NL. Alleen is men juist vergeten dat er ook iets voor gedaan moet worden. Daar gaat het een beetje fout, ik denk dat er zonder HRA nog steeds welvaart is, alleen wat minder dan dan gewend.... In plaats van 4 vakanties per jaar, 'maar' 2, in plaats van elke maand uit eten, 1x per maanden bijvoorbeeld.... En tja, dat is even slikken
De babyboomers met een afgeloste hypotheek, vut, aow en huizje in frankrijk (waar ook jaren lang aftrek van is genoten) zullen nog steeds 4 keer jaar op vakantie gaan.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 10:32:04 #290
236264 crew  capricia
pi_79995782
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:24 schreef cf230 het volgende:
Volgens mij wordt het probleem op de starterswoningmarkt niet veroorzaakt door een tekort aan betaalbare starterswoningen, maar door een chronisch gebrek aan doorstroming. "Vroeger" werden hypotheken netjes afgelost en kon op basis van overwaarde doorgestroomd worden naar een duurder, groter huis. Tegenwoordig wordt helemaal niet meer afgelost en wordt dus ook geen overwaarde opgebouwd. Doorstromen is daardoor nu vele malen moeilijker. De stijging van de salarissen is niet voldoende om groter te gaan wonen. Om de doorstroming te stimuleren zijn de volgende maatregelen noodzakelijk:
- Direct afschaffen HRA en Overdrachtsbelasting
- Verplicht direct alle hypotheken omzetten in een annuiteitenhypotheek, waarbij reeds opgebouwd vermogen (belegging/spaar-hyptoheek) gebruikt wordt om het hypotheekbedrag te verlagen
- Verbod op tophypotheek
- Verplichte bouw middenklasse-woningen (2,5-3,5 ton)
- verruimen mogelijkheden zelfbouw (dus bouwen op weiland boer onder voorwaarden toestaan)

Harde ingrepen, maar nodig om de verziekte woningmarkt er bovenop te helpen. Vooral de banken zullen de dupe zijn.
Hoe kom je erbij dat het probleem van de doorstroming te maken heeft met het al dan niet aflossen? Kun je dat onderbouwen?
Ik denk zelf nl dat het er niet zo heel veel mee te maken heeft, door een aantal redenen:
1. Het potje aflossing wat je opbouwt tikt in het begin helemaal niet zo hard aan. Een beetje pot duurt toch wel 20 jaar om op te bouwen.
2. Het is zo ongeveer niet mogelijk om het geld voor de doorstroming zelf bij elkaar te sparen. Wie spaart er nou anderhalve ton in een paar jaar? De enige manier om zoveel geld bij elkaar te krijgen, is dat je huis in waarde stijgt.

Alle keren dat ik doorstroomde naar een groter/ mooier/ duurder huis (en dat zijn er inmiddels 2 a 3), deed ik dat doordat mijn oude woning veel overwaarde had. Niet omdat ik dat zelf bij elkaar spaarde....dat is eigenlijk niet echt mogelijk...
De prijsstijgingen van de afgelopen jaren, daar viel niet tegenop te sparen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 10:33:19 #291
236264 crew  capricia
pi_79995813
Een negatief side-effect van het afschaffen van de HRA is dat veel mensen hun overwaarde zullen gaan cashen.
Het is dan niet meer fiscaal nadelig om dat te doen, en dat is het nu wel..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79996051
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:33 schreef capricia het volgende:
Een negatief side-effect van het afschaffen van de HRA is dat veel mensen hun overwaarde zullen gaan cashen.
Waarom is dat negatief? Ik denk niet dat iedereen dat op een spaarrekeningetje gaat zetten. Dus wordt het geld uitgegeven
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 10:42:14 #293
236264 crew  capricia
pi_79996088
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:41 schreef mierenfokker het volgende:

[..]

Waarom is dat negatief? Ik denk niet dat iedereen dat op een spaarrekeningetje gaat zetten. Dus wordt het geld uitgegeven
En net zit iedereen hier nog te roepen dat je je hyp moet aflossen, en nu is het opeens positief als iedereen toch al dat geld gaat uitegeven?
Wat is het nou..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79996513
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

ja alsof jij je hypotheek nog kunt opbrengen 2 maanden nadat je je baan kwijt bent.
Als je enigsinds een beetje uitkijkt en je gezond verstand gebruik ga je er toch wel echt een buffer inbouwen dat je toch wel minimaal 6 maand of beter zelfs 1 jaar niet in de problemen komt bij het verliezen van je baan. Ik kan zelf mijn hypotheek wel degelijke blijven betalen, tot wel 2 jaar kan ik zonder werk vallen zitten als dat zou gebeuren, of als ik dat zou willen.
pi_79996963
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:42 schreef capricia het volgende:

[..]

En net zit iedereen hier nog te roepen dat je je hyp moet aflossen, en nu is het opeens positief als iedereen toch al dat geld gaat uitegeven?
Wat is het nou..
Ik ben niet iedereen
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:13:19 #296
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79997053
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:33 schreef capricia het volgende:
De overwaarde zal aanzienlijk minder worden zonder HRA. Daarbij: een extra hypotheek nemen om een caravan te kopen valt nu al buiten de HRA, en na afschaffing verandert er dus niets. Het is niet dat het "niet meer fiscaal nadelig" is, dat deel blijft gewoon exact gelijk.
censuur :O
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 11:37:25 #297
236264 crew  capricia
pi_79998061
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De overwaarde zal aanzienlijk minder worden zonder HRA. Daarbij: een extra hypotheek nemen om een caravan te kopen valt nu al buiten de HRA, en na afschaffing verandert er dus niets. Het is niet dat het "niet meer fiscaal nadelig" is, dat deel blijft gewoon exact gelijk.
Lees mijn post nog eens...ik zeg ook nergens dat het niet hetzelfde is als nu
Ik stel alleen dat de (psychologische) drempel dan wegvalt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:47:20 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79998489
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens...ik zeg ook nergens dat het niet hetzelfde is als nu
Ik stel alleen dat de (psychologische) drempel dan wegvalt.
Je zegt dat het nu fiscaal nadelig is om geld te lenen voor een caravan, met je huis als onderpand. Vind ik een rare gedachtenkronkel
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 11:48:26 #299
236264 crew  capricia
pi_79998542
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je zegt dat het nu fiscaal nadelig is om geld te lenen voor een caravan, met je huis als onderpand. Vind ik een rare gedachtenkronkel
"Het is dan niet meer fiscaal nadelig om dat te doen, en dat is het nu wel.. "

Klopt toch als een bus?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:12:29 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79999590
Nee, het is nu ook niet fiscaal nadelig om te doen. Er zit geen fiscaal voordeel aan, maar dat zit aan meer dingen niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')