Nu kan de onderkant van de markt ook wat ontspannen.quote:Op dit moment zijn er bij Agentschap NL meer aanvragen ontvangen dan er naar verwachting met het nu beschikbare budget toegekend kunnen worden. Als u nu een aanvraag indient, bestaat de kans dat u een afwijzing ontvangt wegens overschrijding van het budget. Omdat wij een werkvoorraad hebben kunnen wij op dit moment niet zeggen op welk moment het budget is overschreden. De reeds ontvangen aanvragen worden in de komende weken op volgorde van ontvangst behandeld. Zolang het budget nog niet is uitgeput, wordt op elke aanvraag, indien aan de voorwaarden van de Wet bevordering eigenwoningbezit is voldaan, positief beschikt. Als bekend is wanneer het budget is overschreden wordt dit op deze website vermeld. Het opraken van het budget heeft geen gevolgen voor reeds toegekende aanvragen. Agentschap NL adviseert u om bij het sluiten van de koopovereenkomst een ontbindende clausule op te nemen voor het geval u geen koopsubsidie krijgt.
De oorzaak is niet alleen de korting op de loonheffing voor eigen woningbezit, maar ook de AWBZ en het ambtenarenlegioen en Defensiequote:Op maandag 5 april 2010 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja wat is Nederland kwetsbaar
Goed plan, dan is het topic een stuk interessanter.quote:Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor dat we alle oneliners van DAM vanaf nu negeren, dat trollen in een topic is zinloos.
Behalve voor ambtenaren.quote:Ontopic: ik ben heel benieuwd wat de politiek na de verkiezingen gaat durven. Over het algemeen wordt het afschaffen van voordeeltjes heel snel doorgevoerd (denk aan de PC-prive-regeling), dus wellicht weten we binnen een jaar meer
Ja, elke gemeente zijn eigen villawijk.quote:
Ligt er natuurlijk heel erg aan wie er in de regering komen. Als het aan PVV en VVD ligt dan mag er absoluut niks gebeuren (want zelfs het minste beetje kost ze heel veel stemmen). Als het aan de anderen light kan er best wel wat gebeuren. Overigens begin ik te overwegen D66 te gaan stemmen. Het idee van beperken van de HRA mogelijkheden en lagere belasting spreekt mij wel aan.quote:Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor dat we alle oneliners van DAM vanaf nu negeren, dat trollen in een topic is zinloos.
Ontopic: ik ben heel benieuwd wat de politiek na de verkiezingen gaat durven. Over het algemeen wordt het afschaffen van voordeeltjes heel snel doorgevoerd (denk aan de PC-prive-regeling), dus wellicht weten we binnen een jaar meer
www,fabeltjeskrant.nlquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk heel erg aan wie er in de regering komen. Als het aan PVV en VVD ligt dan mag er absoluut niks gebeuren (want zelfs het minste beetje kost ze heel veel stemmen). Als het aan de anderen light kan er best wel wat gebeuren. Overigens begin ik te overwegen D66 te gaan stemmen. Het idee van beperken van de HRA mogelijkheden en lagere belasting spreekt mij wel aan.
coke maakt meer kapot dan je lief is...quote:Op maandag 5 april 2010 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja wat is Nederland kwetsbaar
Tenzij je het op de bouwplaats uitdeelt. Moet je eens zien hoe snel het woningtekort is opgelost.quote:Op dinsdag 6 april 2010 07:57 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
coke maakt meer kapot dan je lief is...
Ah kijk, de arme zieltjes worden alvast wat gemasseerd zodat de klap minder hard aankomtquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:41 schreef xenobinol het volgende:
Van de FP Hier, gratis korting dus niet meer zeiken over de afschaf van de HRA
De babyboomers met een afgeloste hypotheek, vut, aow en huizje in frankrijk (waar ook jaren lang aftrek van is genoten) zullen nog steeds 4 keer jaar op vakantie gaan.quote:Op zondag 4 april 2010 22:13 schreef inXs het volgende:
[..]
Naja opzich hebben we wel 'recht' op welvaart, daarom woon je ook in NL. Alleen is men juist vergeten dat er ook iets voor gedaan moet worden. Daar gaat het een beetje fout, ik denk dat er zonder HRA nog steeds welvaart is, alleen wat minder dan dan gewend.... In plaats van 4 vakanties per jaar, 'maar' 2, in plaats van elke maand uit eten, 1x per maanden bijvoorbeeld.... En tja, dat is even slikken
Hoe kom je erbij dat het probleem van de doorstroming te maken heeft met het al dan niet aflossen? Kun je dat onderbouwen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:24 schreef cf230 het volgende:
Volgens mij wordt het probleem op de starterswoningmarkt niet veroorzaakt door een tekort aan betaalbare starterswoningen, maar door een chronisch gebrek aan doorstroming. "Vroeger" werden hypotheken netjes afgelost en kon op basis van overwaarde doorgestroomd worden naar een duurder, groter huis. Tegenwoordig wordt helemaal niet meer afgelost en wordt dus ook geen overwaarde opgebouwd. Doorstromen is daardoor nu vele malen moeilijker. De stijging van de salarissen is niet voldoende om groter te gaan wonen. Om de doorstroming te stimuleren zijn de volgende maatregelen noodzakelijk:
- Direct afschaffen HRA en Overdrachtsbelasting
- Verplicht direct alle hypotheken omzetten in een annuiteitenhypotheek, waarbij reeds opgebouwd vermogen (belegging/spaar-hyptoheek) gebruikt wordt om het hypotheekbedrag te verlagen
- Verbod op tophypotheek
- Verplichte bouw middenklasse-woningen (2,5-3,5 ton)
- verruimen mogelijkheden zelfbouw (dus bouwen op weiland boer onder voorwaarden toestaan)
Harde ingrepen, maar nodig om de verziekte woningmarkt er bovenop te helpen. Vooral de banken zullen de dupe zijn.
Waarom is dat negatief? Ik denk niet dat iedereen dat op een spaarrekeningetje gaat zetten. Dus wordt het geld uitgegevenquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:33 schreef capricia het volgende:
Een negatief side-effect van het afschaffen van de HRA is dat veel mensen hun overwaarde zullen gaan cashen.
Het is dan niet meer fiscaal nadelig om dat te doen, en dat is het nu wel..
En net zit iedereen hier nog te roepen dat je je hyp moet aflossen, en nu is het opeens positief als iedereen toch al dat geld gaat uitegeven?quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:41 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Waarom is dat negatief? Ik denk niet dat iedereen dat op een spaarrekeningetje gaat zetten. Dus wordt het geld uitgegeven
Als je enigsinds een beetje uitkijkt en je gezond verstand gebruik ga je er toch wel echt een buffer inbouwen dat je toch wel minimaal 6 maand of beter zelfs 1 jaar niet in de problemen komt bij het verliezen van je baan. Ik kan zelf mijn hypotheek wel degelijke blijven betalen, tot wel 2 jaar kan ik zonder werk vallen zitten als dat zou gebeuren, of als ik dat zou willen.quote:Op maandag 5 april 2010 19:27 schreef HiZ het volgende:
[..]ja alsof jij je hypotheek nog kunt opbrengen 2 maanden nadat je je baan kwijt bent.
Ik ben niet iedereenquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
En net zit iedereen hier nog te roepen dat je je hyp moet aflossen, en nu is het opeens positief als iedereen toch al dat geld gaat uitegeven?
Wat is het nou..
De overwaarde zal aanzienlijk minder worden zonder HRA. Daarbij: een extra hypotheek nemen om een caravan te kopen valt nu al buiten de HRA, en na afschaffing verandert er dus niets. Het is niet dat het "niet meer fiscaal nadelig" is, dat deel blijft gewoon exact gelijk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:33 schreef capricia het volgende:
Een negatief side-effect van het afschaffen van de HRA is dat veel mensen hun overwaarde zullen gaan cashen.
Het is dan niet meer fiscaal nadelig om dat te doen, en dat is het nu wel..
Lees mijn post nog eens...ik zeg ook nergens dat het niet hetzelfde is als nuquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De overwaarde zal aanzienlijk minder worden zonder HRA. Daarbij: een extra hypotheek nemen om een caravan te kopen valt nu al buiten de HRA, en na afschaffing verandert er dus niets. Het is niet dat het "niet meer fiscaal nadelig" is, dat deel blijft gewoon exact gelijk.
Je zegt dat het nu fiscaal nadelig is om geld te lenen voor een caravan, met je huis als onderpand. Vind ik een rare gedachtenkronkelquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens...ik zeg ook nergens dat het niet hetzelfde is als nu![]()
Ik stel alleen dat de (psychologische) drempel dan wegvalt.
"Het is dan niet meer fiscaal nadelig om dat te doen, en dat is het nu wel.. "quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zegt dat het nu fiscaal nadelig is om geld te lenen voor een caravan, met je huis als onderpand. Vind ik een rare gedachtenkronkel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |