Op maandag 24 mei 2010 04:43 schreef DeParo het volgende:Beste moderators, telkens als mensen hier klachten openen over posters die bepaalde beledingen plaatsen over een specifiek volk, bepaalde mensen die 'topics' openen over een specifiek onderwerp, dan is er tevens een select gezelschap mensen dat de aanklacht probeert te verdoezelen onder het mom van zogenaamd 'dapper', eerlijk, en moet toch kunnen'. Terwijl meer dan eens dit keiharde opmerkingen zijn, beledigingen, en vaak topics die door hun subjectieve instelling elk niveau van informeren voorbij gaan.
Af en toe een topic over een bepaald onderwerp posten, ok, al is het uit selectief oogpunt.
Het herhalen en toestaan van deze manier van posten lokt ook tal van vooroordelen uit die herhaald blijven worden in elk topic. Jullie kunnen zelf wel invulling geven aan wat ik hier bedoel.
Maar ook bij de neutrale mensen en bij de mensen die tegenovergesteld staan mbt hun mening roept dit agressie en irritatie op. Zeker als de opmerkingen en bash chronisch lijkt te worden.
Dat kunnen we allemaal hierboven terug zien.
Er zijn enkele mensen in dat selecte gezelschap die niet dom zijn, die op een redelijk niveau kunnen en willen praten, maar er zijn ook een paar lieden die dat niet kunnen. Een groep die zichzelf graag herhaalt door telkens opnieuw en opnieuw hun vooroordelen op dit forum rondspuiten zonder enige correcte of wetenschappelijke fundering. Daadwerkelijke beledigingen proberen weg te moffelen. Maar als een correct tegenargument wordt gegeven zich als kleine kinderen gedragen wanneer ze daar niet mee overweg kunnen gaan. Dan voelen deze personen zich opeens wel beledigd. In mijn geval gaan ze me negeren, in andere gevallen blijven ze hun ongeinformeerde opmerkingen herhalen en maken ze je voor gek of trol uit zonder ook maar te lezen wat een ander echt schrijft, het zijn mensen die weigeren iets aan te nemen van iemand anders hoe slecht geinformeerd ze ook zijn over dat ene onderwerp.
Dat kan je niemand afdwingen, iets aannemen, en iedereen moet te zeggen krijgen wat hij wilt zeggen.
Maar het nodeloos herhalen van dit soort onderwerpen waarbij zij telkens opnieuw en opnieuw hun vuil kunnen spuien gaat te ver. Daar zit geen enkele vorm van discussie of informeren meer in.
Dit mondt uit in irritatie en beledigingen die zij ook nog proberen te verdedigen.
Daarom ben ik het volledig met posters hierboven eens die vinden dat daar iets tegen gedaan moet worden.
Anders verliest dit forum elke vorm van objectiviteit.