Aparte topicwending

Ik was vroeger nogal een fanatiek gamer. World of Warcraft e.d.

Maar zou nu niet meer weten waar ik de tijd nog vandaan zou moeten halen

Op een donderdagavond/zaterdagavond speel ik nog wel eens een potje MW2 met wat bier erbij maar daar houdt het ook wel op

Vandaag weer eens honourscollege gehad en ik vind er geen flikker aan

De onderwerpen zijn gewoon niet boeiend en het tijdstip is ook niet fijn. Van 18.00 tot 20.00 luisteren naar een ventje die in steenkolenengels iets vertelt over het draft common frame of reference (een initiatief van de Europese Comissie om het recht in de lidstaten verder te harmoniseren en tevens een verkapt Europees BW) Op zich best interessant maar het werd gewoon niet boeiend gebracht door een ventje van achter in de 20 die aan het promoveren is en hier maar voor gestrikt is door de vakgroep
Tot nu toe zijn alle verdiepende onderwerpen eigenlijk niet heel boeiend. Alleen een college over de doorwerking van Internationaal recht in ons nationale recht en de vrij unieke visie van de vakgroep Staatsrecht hier in Groningen hierop (ze zijn er nogal stellig over dat Internationaal recht niet boven Nationaal recht staat en dragen hier ook goede argumenten voor aan) was wel interessant, maar ook hier was 2 uur toch te weinig om er echt diep op in te gaan.
Nou ja, ik wacht het nog wel even af

Vrijdag hebben we voor het eerst één van de verbredende onderdelen. Een TOP (Talent Ontwkkel Programma) dag. Misschien weet dat me iets meer te boeien. Donderdag zouden we overigens naar een kort geding gaan maar helaas zijn pp. eruit gekomen

Dat wordt dus verschoven naar vrijdag maar helaas kan ik dan niet

Volgende week is er echter nog een kans waarschijnlijk. Blijkbaar heeft de RUG nogal een goede band met de rechtbank want we krijgen een kopietje van de dagvaarding als we beloven dat ie niet op internet belandt dus dat is wel mooi

Afijn, als het aan het eind van het jaar niet boeiender is dan stop ik ermee en ga ik er een leuke studie bijdoen in plaats van het Honours traject. Dat staat ook leuk op mijn CV en als het zo doorgaat denk ik dat ik daar meer plezier van heb

edit: Ach ik was toch aan het typen en heb hier lang niet meer dan één zin gepost dus ik ga nog even door

3 weken geleden hadden we een college over het Aarhus verdrag en een Deense uitspraak die betrekking had op hun bestuursrechtelijke 'belanghebbendensysteem'. De essentie van het verhaal was dat die uitspraak ook betrekking zou kunnen hebben op ons recht omdat er een prejudiciële vraag was gesteld aan het EHvJ en zij uiteraard één lijn zullen volgen in hun uitleg. Vrij evident dus en niet heel spannend. Ook werd er inhoudelijk ingegaan op de Crisis en Herstel Wet en de AWB en wees hij op een aantal artikelen die in het licht van jurisprudentie van het EHvJ wel eens niet helemaal door de beugel zouden kunnen. Ik denk dat als je bestuursrecht leuk vindt je dit college wel interessant zou kunnen hebben gevonden nu ik eraan terugdenk

Ten slotte hebben we nog een college gehad over Recht en ICT wat ik echt een compleet fiasco vond. De beste man leek nogal doorgeslagen in het vinden van Juridische misstanden maar was er zelf niet vies van ze te begaan. Zo was hij erachter gekomen dat de map Documents en Settings van iedere gebruiker lokaal opgeslagen werd en vrij toegankelijk was op iedere pc. Een vrij ernstig probleem natuurlijk maar hij was er schijnbaar zou trots op dat hij vervolgens minstens 20 minuten lang op de beamer door die mappen heeft zitten bladeren en excel sheets opende met psychische profielen van mensen die met naam en toenaam werden genoemd, subsidieaanvragen met naam toenaam en bank rek nr en zelfs sollicitatiebrieven. Ik weet nu exact dat ene mevrouw Jansen (fictief) uit Assen, tel nr. 06.... een postnatale depressie heeft gehad, dat ze hiervoor naar een psychiater is geweest en zelfs welke anti depressiva ze heeft geslikt. Dat is misschien nog wel een grotere misstand dan die hij heeft gevonden en waarvoor hij al lang even contact op had kunnen nemen met de systeembeheerder.
Verder heeft hij het nog gehad over Boxxy (een dame die door 4chan nogal lastiggevallen werd), maar toen hij naar 4chan werd gevraagd door iemand had hij geen idee waar die jongen het over had. Daarnaast nog wat andere minder spannende voorbeelden maar hij is eigenlijk nergens inhoudelijk op in gegaan.
Dat waren ze allemaal tot nu toe. Ik ga slapen, weltrusten lief dagboek
[ Bericht 3% gewijzigd door aaipod op 14-04-2010 01:39:20 ]