ik wil jou ook wel eens ontmoetenquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb weleens mensen via internet ontmoet.. Soms valt het mee soms valt het tegen..
Okee, maar verklaar je nader: in welk opzicht viel het mee en wanneer viel het tegn?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb weleens mensen via internet ontmoet.. Soms valt het mee soms valt het tegen..
en wat betaal je nu zoal op jaarbasis aan al die datngsites als ik vragen mag?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef fokkurt het volgende:
Is het mogelijk om op een datingsite een leuke vrouw tegen te komen? Ik sta bij diverse ingeschreven
maar als het op een afspraak aankomt valt het altijd erg tegen. Iemand dezelfde ervaringen?
200 euro, wilde schatiing hoor, kan iets meer zijn of iets minder.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:56 schreef FP128 het volgende:
[..]
en wat betaal je nu zoal op jaarbasis aan al die datngsites als ik vragen mag?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:57 schreef fokkurt het volgende:
[..]
200 euro, wilde schatiing hoor, kan iets meer zijn of iets minder.
Naja moet zeggen dat het niet allemaal via een datingsite was hoor.. 2 wel.. Eentje was wel leuk maar viel me wel tegen, op internet kwam hij leuker over. De andere heb ik achteraf een relatie mee gehad maar dat was niet de insteek..quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:55 schreef fokkurt het volgende:
[..]
Okee, maar verklaar je nader: in welk opzicht viel het mee en wanneer viel het tegn?
En betalen voor een datingsite zou ik dus echt nooit doen.. Dat vind ik echt belachelijk.. Naja op mijn leeftijd tenminste, genoeg andere wegen om iemand te leren kennen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:57 schreef fokkurt het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:57 schreef fokkurt het volgende:
[..]
Daarvan kun je minimaal 4 maal naar de kroeg en zeker weten dat je dan al betere dates hebt dan via zon dating site.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:57 schreef fokkurt het volgende:
[..]
en???hoevaak seks?? hoevaak date?? hoevaak gezoent?? en hoevaak een relatie??quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:57 schreef fokkurt het volgende:
[..]
Vandaar dat ie ook een dergelijk topic opentquote:Op woensdag 7 april 2010 02:30 schreef Angelonfire23 het volgende:
[..]
200 is echt veel, dus verwacht dat je veel hebt gedaan
het is mogelijk.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef fokkurt het volgende:
Is het mogelijk om op een datingsite een leuke vrouw tegen te komen? Ik sta bij diverse ingeschreven maar als het op een afspraak aankomt valt het altijd erg tegen. Iemand dezelfde ervaringen?
En woon je nog samen met hem?quote:Op woensdag 7 april 2010 12:39 schreef Wazeggie het volgende:
Ik heb 1 keer iemand via een gewone site leren kennen (in de tijd van de chatsites, begin deze eeuw haha). Die jongen was echt leuk, ook irl, heb nog jaren contact met hem gehouden.
Via datingsite heb ik 2 dates gehad. De eerste was verschrikkelijk lelijkmaar de tweede was erg leuk. Daar heb ik zelfs een kind mee gekregen zo leuk
Nee dat is niet van belang, maar het tekent jouw onnozelheid wel dat je het als "zo leuk" omschrijft, terwijl jouw kind grotendeels zonder vader opgroeit. Echt een succesverhaal.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:20 schreef Wazeggie het volgende:
Nee dat niet, maar is dat van belang? Net of je met partners die je irl leert kennen wel gegarandeerd voor altijd samenblijft?
? Waar zeg ik dat mijn kind grotendeels zonder vader opgroeit dan? Hij ziet zijn vader iedere dag hoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:29 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Nee dat is niet van belang, maar het tekent jouw onnozelheid wel dat je het als "zo leuk" omschrijft, terwijl jouw kind grotendeels zonder vader opgroeit. Echt een succesverhaal.
Dan nog wordt het er elke dag mee geconfronteerd dat zijn ouders los van elkaar leven.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:38 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
? Waar zeg ik dat mijn kind grotendeels zonder vader opgroeit dan? Hij ziet zijn vader iedere dag hoor.
Ik kan idd nog uitstekend met hem opschieten hoor, moet je je daar tegenwoordig ook al voor verdedigen? TS vraagt naar ervaringen op datingsites, nu ik heb de ervaring dat er leuke en minder leuke mensen zijn daar. Lijkt wel het echte leven. Dat mijn relatie fout liep, heeft niet veel te maken met dat we elkaar op een datingsite leerden kennen.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:45 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Dan nog wordt het er elke dag mee geconfronteerd dat zijn ouders los van elkaar leven.
Maar jullie zijn vast die ene uitzondering. Kunnen uitstekend met elkaar overweg, wonen erg dicht bij elkaar en hebben jullie bezigheden zo op elkaar afgestemd dat het kind precies weet waar het aan toe is.![]()
Ja en vervolgens kwalificeer je zo'n falend verhaal als "zo leuk". Het gaat ook niet om de manier waarop je hem hebt leren kennen. Als iemand zegt "ik leerde Hans 4 jaar geleden kennen bij de viskraam op de markt en kregen heel fijn samen een kind, maar wonen niet meer samen", vind ik dat ook een behoorlijk sneu verhaal. Niet op de laatste plaats vanuit het kind geredeneerd.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:49 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Ik kan idd nog uitstekend met hem opschieten hoor, moet je je daar tegenwoordig ook al voor verdedigen? TS vraagt naar ervaringen op datingsites, nu ik heb de ervaring dat er leuke en minder leuke mensen zijn daar. Lijkt wel het echte leven. Dat mijn relatie fout liep, heeft niet veel te maken met dat we elkaar op een datingsite leerden kennen.
Heette ze toevallig Baukje?quote:Op woensdag 7 april 2010 02:50 schreef klotefokker het volgende:
1 keer geneukt via paiq. Ze was gek als een deur, maar wel lekker strak. Was vooral erg bizar.
Ik leef mijn leven zoals het komt en ik kijk zelden terug met wrok. Is zinloos, ieder persoon die in mijn leven is of is geweest heeft tot levenslessen en/of inzichten geleid die ik daarvoor niet had. Dus als ik het over mocht doen, deze betreffende relatie, dan zou ik dat gewoon weer doen.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:55 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Ja en vervolgens kwalificeer je zo'n falend verhaal als "zo leuk". Het gaat ook niet om de manier waarop je hem hebt leren kennen. Als iemand zegt "ik leerde Hans 4 jaar geleden kennen bij de viskraam op de markt en kregen heel fijn samen een kind, maar wonen niet meer samen", vind ik dat ook een behoorlijk sneu verhaal. Niet op de laatste plaats vanuit het kind geredeneerd.
Je troll is overduidelijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:44 schreef sheriffwest het volgende:
Datingsites zijn kut..heb 4 jr op een relatieplanet gestaan zonder een date te krijgen! Ben zon 18 maanden betaalt lid geweest.
Heb met een stuk of 20 dames contact gehad, die stalk ik nu maar dagelijks, want ze willen niet vertellen waarom ze ineens afhaken. Komt omdat ik enigskind ben en dat willen ze je niet vertellen.
Toch weet ik dat het niet aan mij ligt heb een perfect bmi van 21 en ben een gezonde man. Alle 20 contacten heb ik zelf geregeld, een msn voor aangemaakt en nu is die lijst helemaal leeg. Ze hebben me allemaal geblokt.
De laatste was 2mnd geleden, die heb ik een jaar niet gesproken. Dan zeg je wat na een jaar en dan wordt je geblokt.
quote:Op donderdag 8 april 2010 15:44 schreef sheriffwest het volgende:
Datingsites zijn kut..heb 4 jr op een relatieplanet gestaan zonder een date te krijgen! Ben zon 18 maanden betaalt lid geweest.
Heb met een stuk of 20 dames contact gehad, die stalk ik nu maar dagelijks, want ze willen niet vertellen waarom ze ineens afhaken. Komt omdat ik enigskind ben en dat willen ze je niet vertellen.
Toch weet ik dat het niet aan mij ligt heb een perfect bmi van 21 en ben een gezonde man. Alle 20 contacten heb ik zelf geregeld, een msn voor aangemaakt en nu is die lijst helemaal leeg. Ze hebben me allemaal geblokt.
De laatste was 2mnd geleden, die heb ik een jaar niet gesproken. Dan zeg je wat na een jaar en dan wordt je geblokt.
Een maand geleden dacht ik eindelijk een vriendin te hebben maar de seksuele prestaties zijn onder de maat dus die dumpte mij om die rede. Vrouwen zijn voor mij onbereikbaar, mijn kruid is daar niet tegen opgewassen!
Waarom is opleidingsniveau voor sommige zo'n big issue?quote:Op woensdag 14 april 2010 01:06 schreef zyx1981 het volgende:
Internetdaten is precies zoals in een cafe: het merendeel lijkt leuk, maar is of te dom om te poepen of eigenlijk totaal niet dat wat je eerst verwachtte. Oplossing: neem meer de tijd om iemand te leren kennen. Types die je eerst afkeurde om kleinigheden kunnen na een poosje eigenlijk geweldige meisjes blijken te zijn. Die eerste indruk zegt wel redelijk veel, maar zeker niet alles. Dit is goed voor het snelle daten.
Oplossing 2: help het geluk een handje. Wordt met meer meisjes vrienden.. daardoor ben je vaker bij een meisje ZONDER dat het een date is.. je bent veel meer ontspannen enzo, leert elkaar misschien veel beter kennen.. en wie weet. Dit is goed voor de lange adem.
Oplossing 3: gewoon 1 en 2 tegelijk doenGewoon op meerdere doelen tegelijk mikken zegmaar
Mijn ervaring is dat ik liever mensen via het internet leer kennen.. ik val op erg zeldzame types die niet direct te herkennen zijn. Een filter op gebied van lengte/opleidingsniveau/interesses helpt dan erg bij het "toevallig tegenkomen"/zoeken.
Wat voor'n foto's heb je in hemelsnaam gepost dan? Enige wat niet mag zijn foto's waarop je niet herkenbaar bent.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:11 schreef picardmike het volgende:
Als dat kan kunnen ze toch ook andere belangen verstrengelen?
Omdat de meeste laagopgeleide vrouwen ook gewoon dom zijn. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar het overgrote deel van de kapsters e.d. zullen ongetwijfeld hele lieve schatten zijn maar ik zou me er in no time aan gaan zitten ergeren.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:16 schreef J0ycie88 het volgende:
Waarom is opleidingsniveau voor sommige zo'n big issue?
Sorry mop, maar er is nu eenmaal heel erg vaak een levensgroot verschil tussen een vmbo'er en een vwo-er. Dit bedoel ik niet denigrerend, maar mensen zijn nu eenmaal verschillend. Niks mis met vmbo hoor, maar ik wil ook iets van overeenkomende interesses/algemene ontwikkeling zien. En dat heb ik eigenlijk nooit met mensen van onder het hbo (met hbo'ers al weinig). Het mooiste is wanneer je gelijkwaardig bent, vind ik danquote:Op woensdag 14 april 2010 09:16 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Waarom is opleidingsniveau voor sommige zo'n big issue?
O daar ben ik het ook wel mee eens. Ik bedoelde vooral dat je op een datingsite zo ontzettend veel mensen hebt.. je moet ergens beginnen met het maken van een selectie. Waarom at random mensen mailen als je het geluk ook een handje kan helpen door wat criteria te stellen? Iemand die heel gelovig is heeft bv geen trek in een atheïst. Die vinkt ze dan ook uit. Tadaa: je komt alleen mensen tegen die in elk geval ook gelovig zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:43 schreef Il_falco het volgende:
Het hoogst behaalde diploma zegt op zich helemaal niets. Er zijn voldoende plausibele redenen waarom iemand een andere keuze gemaakt zou hebben. Je moet daarom altijd de tijd nemen om een persoon op zijn minst een beetje te leren kennen voor je een oordeel kan vellen daarover.
Dat zijn uitzonderingen. Mensen met alleen VMBO zijn over het algemeen niet bijzonder snugger.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:43 schreef Il_falco het volgende:
Het hoogst behaalde diploma zegt op zich helemaal niets.
Je moet idd ergens beginnen met het maken van een selectie.Al maak ik dan liever die selectie door op trefwoorden te zoeken. En wat de rest betreft ben ik voorstander van een ruime zoekrange te nemen en enkel zaken uit te sluiten qua uiterlijk bv die je echt niet ziet zitten, idem roken/alcohol, religie,...quote:Op woensdag 14 april 2010 22:07 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
O daar ben ik het ook wel mee eens. Ik bedoelde vooral dat je op een datingsite zo ontzettend veel mensen hebt.. je moet ergens beginnen met het maken van een selectie. Waarom at random mensen mailen als je het geluk ook een handje kan helpen door wat criteria te stellen? Iemand die heel gelovig is heeft bv geen trek in een atheïst. Die vinkt ze dan ook uit. Tadaa: je komt alleen mensen tegen die in elk geval ook gelovig zijn.
Vaak zijn het de lager opgeleiden die dit soort opmerkingen maken.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:43 schreef Il_falco het volgende:
Het hoogst behaalde diploma zegt op zich helemaal niets. Er zijn voldoende plausibele redenen waarom iemand een andere keuze gemaakt zou hebben. Je moet daarom altijd de tijd nemen om een persoon op zijn minst een beetje te leren kennen voor je een oordeel kan vellen daarover.
Dat mag ik dus als een persoonlijke insinuatie opvatten...quote:Op woensdag 14 april 2010 23:39 schreef _Mystery_ het volgende:
[..]
Vaak zijn het de lager opgeleiden die dit soort opmerkingen maken.
Gewoon normale foto's die aan alle gestelde eisen voldoen.quote:Wat voor'n foto's heb je in hemelsnaam gepost dan? Enige wat niet mag zijn foto's waarop je niet herkenbaar bent.
Meestal zijn het doorgeleerde mbo-ers die dit soort opmerkingen maken. Er zijn namelijk genoeg mbo-ers die later een baan op hbo-niveau hebben. Alleen mensen met universiteit kunnen het misschien nog zeggen.quote:Vaak zijn het de lager opgeleiden die dit soort opmerkingen maken.
Grapjas.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:29 schreef picardmike het volgende:
terwijl een mbo al 100 keer werkervaring hebben omgedaan en ook meer algemene kennis hebben.
Tja het is echt zo hbo is niet meer dan wat je in het normale bedrijfsleven ook leert. Geen enkele werkgever neemt personeel aan om op mbo-niveau te blijven. Tenzij het ongeschoold werk is.quote:Grapjas.
Eens.quote:
Ook hier mee eens.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:43 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja het is echt zo hbo is niet meer dan wat je in het normale bedrijfsleven ook leert. Geen enkele werkgever neemt personeel aan om op mbo-niveau te blijven. Tenzij het ongeschoold werk is.
Ik heb het over concrete kennis dus bruikbare kennis, niet over theoretische kennis.
Kortom ik vind het eigelijk onzin je heb als man of vrouw veel meer aan een mbo-er met veel concrete kennis over boekhouden,techniek en auto's dan een hbo-er met alleen theoretische kennis. Meestal bezit een hbo-er geen diepe kennis over deze zaken omdat veel projecten praktisch niet haalbaar zijn in vergelijking met het bedrijfsleven.
Het is trouwens ook niet voor de gein dat een student meestal nog jaren werkervaring op moet doen voor hij recht krijgt op een bepaalde baan, die ondertussen al door een mbo-er ingenomen kan zijn.
Gaap. Gemiddeld genomen zijn WO studenten slimmer dan MBO'ers. Als je dat ontkent ben je gewoon jezelf voor de gek aan het houden. Ontopic please?quote:
Ik denk dat het meer een kwestie van andere interesses is. Lager opgeleiden hebben meestal toch andere interesses, vooral omdat ze zich ook in een ander milieu begeven. Opleiding zegt verder niet zoveel.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen. Mensen met alleen VMBO zijn over het algemeen niet bijzonder snugger.
Intelligentie > Opleiding. Mensen draaien hier oorzaak en gevolg om. De meeste mensen die VMBO gaan doen KUNNEN gewoon geen WO doen. Dat is geen kwestie van interesses maar gewoon intelligentie. Er zijn altijd uitzonderingen, maar erg veel enorm domme WOers heb je gewoon niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik denk dat het meer een kwestie van andere interesses is. Lager opgeleiden hebben meestal toch andere interesses, vooral omdat ze zich ook in een ander milieu begeven. Opleiding zegt verder niet zoveel.
Je snapt het nog steeds niet. 'Domme' mensen doen lagere opleidingen dan 'slimme' mensen. Dus gemiddeld genomen zijn VMBOers dommer dan WOers. Dus gemiddeld genomen zal een WOer liever met mensen van ongeveer zijn intelligentie praten. VMBOers die wel op dat niveau mee kunnen komen zijn een uitzondering.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je hoeft geen hoge opleiding genoten te hebben om een gesprek te kunnen houden.
Het gaat niet alleen om interesses, maar ook om het kunnen nadenken over onderwerpen. Met een dom iemand kun je over koetjes en kalfjes praten maar geen discussie voeren over iets (of het nu politiek is of over voetbal) omdat ze of geen mening hebben of het op ruzie uitloopt.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik snap het wel, maar mijns inziens heeft het opleidingsniveau er niet zoveel mee te maken. Het voeren van een goed gesprek gaat toch meer richting het delen van gelijkwaardige interesses. Zo zal een hoger opgeleide meer verstand hebben van politiek, terwijl een lager opgeleide graag praat over auto's of stappen. En dat is in een relatie niet anders.
Worked for me.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:39 schreef Juicyhil het volgende:
messages.fok.nl
Dat is niet waar. Het enige wat je kan zeggen is dat hoger opgeleiden zichzelf sneller dingen aanleren. Maar het is allang bewezen in onderzoeken(nature nurture debat) dat het voor een groot deel komt omdat je in het hogere onderwijs gedwongen bent een leerstructuur aan te nemen.quote:Het gaat niet alleen om interesses, maar ook om het kunnen nadenken over onderwerpen. Met een dom iemand kun je over koetjes en kalfjes praten maar geen discussie voeren over iets (of het nu politiek is of over voetbal) omdat ze of geen mening hebben of het op ruzie uitloopt.
Daar moet ik echt hartelijk om lachen. Er zijn maar heel weinig self-made mensen. Veelal hebben ze geleerd bepaalde trucjes te doen. Na verloop van tijd krijgen zo over precies die trucjes overzicht en kunnen ze daarin anderen aansturen. Iets totaal anders oppakken, zelf regelen, onderzoeken, etc; ofwel het ontwikkelen van nieuwe inzichten langs nieuwe invalshoeken, dat kunnen toch heel wat minder mensen. Een buschauffeur met 30 jaar ervaring is niet direct zo handig als een manager van een busmaatschappij. Dat is ook niet erg, beide zijn nodig.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
De meeste kennis haal je sowieso uit (levens)ervaring en niet uit school en/of studies.
Volgens mij is het op alle datingsites hetzelfde: té veel mannen en een hoop verwende vrouwen. Verwend in die zin dat ze je op de kleinste dingetjes inderdaad al afwijzen. Als je toch 50 berichten per dag krijgt dan zal vast 'mr. perfect' er wel een keer tussenzitten.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:47 schreef DragonFire het volgende:
Poeh, ik heb lexa geprobeerd. Ten eerste zijn de tarieven echt belachelijk hoog. De ratio vrouw man is verstoord. Plus als ik dan kijk naar de vrouwen die er op staan... Niet echt mijn type.
Op Paiq zitten soms wel leuke meiden, al lijkt het erop dat alle leuke meiden daar in Friesland of Limburg wonen. Omgeving Amsterdam heb ik nog niet echt gevonden, echt leuke dan.
Grappig is ook dat sommige mensen zo kritisch zijn op dat soort sites dat als je begint met Hoi ipv Hallo mensen je al wegdrukken. Als je dan een meid wil zonder kinderen, die niet rookt en in de buurt woont. Good luck.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe je er zelf uitziet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:34 schreef GlenSpey het volgende:
Als man heb je dan ook niet veel ruimte om je kritisch op te stellen.
Ik had je op dit moment ook weggeklikt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:34 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De enigste eisen die ik altijd maakte waren 1. Geen kinderen en 2. Geen religie
Kom zeg geef me nog een kansquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:04 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik had je op dit moment ook weggeklikt.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:11 schreef Hardrebel het volgende:
[quote]Op vrijdag 9 april 2010 01:28 schreef GlenSpey het volgende:
Via internet heb ik:
- 1 iemand leren kennen via een echte dating site. Dit noem ik trots mijn '1-shotter'. Ik had me gratis bij wijze van proef ingeschreven op relatieplanet. Had uiteindelijk naar slechts 1 iemand een bericht gestuurd en had gelijk beet. Toch een leuke relatie aan overgehouden van ongeveer 3 maanden
Je moet toch betalen op RP om berichtjes te versturen?
Heeft niets met arrogantie te maken... Ik verwacht dat iemand op de hoogte is van de Nederlandse basis-spelling. Dat je een fout maakt met d/dt (word/wordt), kan ik mij nog voorstellen. Moeilijke woorden verkeerd schrijven, kan ik me ook voorstellen... Maar het woord "enigste" vind ik toch wel een extreme fout.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:55 schreef GlenSpey het volgende:
Kom zeg geef me nog een kansal is het maar om te bewijzen dat vrouwen op internet niet arrogant zijn...
quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:33 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Heeft niets met arrogantie te maken... Ik verwacht dat iemand op de hoogte is van de Nederlandse basis-spelling. Dat je een fout maakt met d/dt (word/wordt), kan ik mij nog voorstellen. Moeilijke woorden verkeerd schrijven, kan ik me ook voorstellen... Maar het woord "enigste" vind ik toch wel een extreme fout.
80 procent van de mensen zegt dat verkeerd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:33 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Heeft niets met arrogantie te maken... Ik verwacht dat iemand op de hoogte is van de Nederlandse basis-spelling. Dat je een fout maakt met d/dt (word/wordt), kan ik mij nog voorstellen. Moeilijke woorden verkeerd schrijven, kan ik me ook voorstellen... Maar het woord "enigste" vind ik toch wel een extreme fout.
'ik verwacht dat'quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:33 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik kat nietquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:09 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
'ik verwacht dat'
En jij vind jezelf niet arrogant?
In een topic wat niets met de Nederlandse basisspelling te maken heeft ga jij lopen katten over een spelfoutje.
Zeikwijf
Dat zou mijn man nooit zeggen, taalpurist dat 'ie is.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:37 schreef picardmike het volgende:
ghigigigi dus als je vriend zegt "je bent de enigste voor mij" dan maak jij het uit?
Dat kun je niet zeggen, dat kun je hooguit schrijvenquote:
Dat vind ik ook niet arrogant hoor. Het lijkt mij vrij normaal dat je van een mogelijke partner verwacht dat hij/zij de Nederlandse taal enigszins fatsoenlijk beheerst.quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:33 schreef Faithfulness het volgende:
quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:37 schreef picardmike het volgende:
ghigigigi dus als je vriend zegt "je bent de enigste voor mij" dan maak jij het uit?
Dus als jij een bericht krijgt van de voor jou perfecte man met het perfecte uiterlijk en het perfecte profiel waarin 1 klein spelvoutje staat wijs jij m al af?quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik kat nietIk zeg alleen dat ik, als ik op een datingsite een reactie zou krijgen met 'enigste', geen bericht terug zou sturen
En ja, misschien is dat wel "my loss", want door zoiets kleins kun je wel de man van je dromen laten lopen natuurlijk. Maar goed, ik heb dan ook nul ervaring met datingsites.
Maar hetzelfde geldt voor jou. "Geen kinderen, geen religie". Jij zou ook de dame van je leven kunnen laten lopen door zoiets. Maar das je goed recht, toch? Of moet ik je nu ook maar "zeikvent" noemen om jouw persoonlijke mening?
Bepaalde spelfouten wel ja... En waarom? Ik denk dat ik dat -onterecht, hoor- associeer met domheid. En dat is niet echt een eigenschap die ik aan mijn kindertjes wil doorgevenquote:Op zaterdag 17 april 2010 00:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dus als jij een bericht krijgt van de voor jou perfecte man met het perfecte uiterlijk en het perfecte profiel waarin 1 klein spelvoutje staat wijs jij m al af?
Waar worden eisen arrogant?
Nu zijn het "bepaalde spelfouten"?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:28 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Bepaalde spelfouten wel ja... En waarom? Ik denk dat ik dat -onterecht, hoor- associeer met domheid. En dat is niet echt een eigenschap die ik aan mijn kindertjes wil doorgeven![]()
Arrogantie is een hoge dunk van jezelf hebben. Dat heb ik niet echt. Ik ben ik, er zijn zat mensen die "beter" (knapper, intelligenter, etc) zijn dan ik. Dat accepteer ik en respecteer hen. Dan zijn er ook mensen die "minder" (minder knap, minder intelligent, etc) zijn dan ik. Ik accepteer en respecteer hen. Maar ik heb wel de keus om geen liefdesrelatie met hen aan te gaan. Vind je dat nou echt arrogantie?
Dan heb je blijkbaar geen idee wat arrogantie inhoudt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nu zijn het "bepaalde spelfouten"?Als je bij een spelfout als "enigste" al meteen afhaakt, vind ik je arrogant, ja.
Je wilt er niet aan geloven, dat is het.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:39 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dan heb je blijkbaar geen idee wat arrogantie inhoudt.![]()
Ach, your loss, dude.quote:Maar inderdaad, wees blij! Zie je, je hebt geen datingsite nodig om erachter te komen dat je niet bij mij past![]()
En nog eigenwijs ook.quote:En ik blijf erbij, ik vind "enigste" erg fout
Ik begrijp het even niet. Je bent gaan speeddaten terwijl je een vriendin hebt? En je bent gaan speeddaten met je vrienden? Dat komt op mij weinig heldhaftig over. Bij een date laat je je vrienden thuis normaal gesproken. Hoe zit dat?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
Sinds ik een hele tijd geleden voor de gein met vrienden ben gaan speeddaten ( en ja dat mocht van mijn vriendin) ben ik erachter wat het nu is in dat soort dategebeuren (ook internetdate gebeuren) wat me tegenstaat en altijd heeft tegengestaan. Samengevoegd met eigen ervaringen en ervaringen van anderen ben ik tot het volgende gekomen.
Het speeddaten was een kado aan een vriend van mij vanwege ' foute dingen die je nog voor je 30ste moet doen' . Ik moest natuurlijk wel mee om hem in de gaten gehouden. :-)quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:46 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik begrijp het even niet. Je bent gaan speeddaten terwijl je een vriendin hebt? En je bent gaan speeddaten met je vrienden? Dat komt op mij weinig heldhaftig over. Bij een date laat je je vrienden thuis normaal gesproken. Hoe zit dat?
Ik vind dit nou weer zo'n sneer dat ik denk wat moet ik ermee. Dit is de gedeelde ervaring van mij en anderen. Ik heb zelf leuke dates gehad en minder leuke, maar ik moet zeggen dat ik wel dingen herken uit bovenstaand verhaal. Het zijn toch zelden echt knappe dames die goed in hun vel zitten. De marges daarvan dan maar buiten beschouwing gelaten voor je helemaal in de verdediging schiet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:46 schreef macondo het volgende:
. Misschien komt het doordat ze allemaal hoger opgeleid waren vergeleken met jouw steekproef, en ze wat minder onzin hebben laten aanpraten door vriendinnen.
Het was zeker niet als sneer bedoeld, meer als mogelijke verklaring dat jouw betoog van vijf punten misschien wel voor andere types opgaat. Want helemaal onaannemelijk klinkt het niet, alleen heb ik zelf tegenovergestelde ervaringen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:00 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik vind dit nou weer zo'n sneer dat ik denk wat moet ik ermee. Dit is de gedeelde ervaring van mij en anderen. Ik heb zelf leuke dates gehad en minder leuke, maar ik moet zeggen dat ik wel dingen herken uit bovenstaand verhaal. Het zijn toch zelden echt knappe dames die goed in hun vel zitten. De marges daarvan dan maar buiten beschouwing gelaten voor je helemaal in de verdediging schiet.
Ik heb enkel hoger opgeleide dames gedate. In hoeverre ze dingen hebben laten aanpraten door vriendinnen kun jij net zo min inschatten, denk ik. Ik ben over het algemeen leukere mensen tegengekomen via via dan via het internetdategebeuren, ook omdat je iemand via een andere weg leert kennen. Misschien past dat mij beter en jou minder, ik geef enkel ervaringen weer. Wat je ermee doet, mag je helemaal zelf weten.
Dat klopt. Een stuk of 10 via internet in totaal denk ik, waarvan een stuk of 4 sexgerelateerd.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:42 schreef macondo het volgende:
Ik begrijp dat je wel oprechte een-op-een dates hebt gehad voordat je wat kreeg met je huidige vriendin?
Wat je hierboven beschrijft slaat op alle vrouwen, ook die buiten het internet. Onzekerheid, verledens, dominantie uit angst, dat is zeker niet internetgebonden. Ik heb in cafe's/bij optredens zelden iemand getroffen die niet leek op een aap en toch hoogopgeleid was. Nu kun je stellen: je komt op de verkeerde plaatsen. Fair enough. Punt blijft dat mensen over het algemeen niet al te mooie, onzekere dieren zijn, zeker boven de 25. We zijn met z`n allen niet zo fantastisch als we denken. Die prins op het witte paard isin het echt eerder de stalknecht. Schoonheid moet je daarom ook niet alleen zoeken in een zo groot mogelijke cupmaat (wat OT zeer lelijk is) maar ook in andere zaken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
Sinds ik een hele tijd geleden voor de gein met vrienden ben gaan speeddaten ( en ja dat mocht van mijn vriendin) ben ik erachter wat het nu is in dat soort dategebeuren (ook internetdate gebeuren) wat me tegenstaat en altijd heeft tegengestaan. Samengevoegd met eigen ervaringen en ervaringen van anderen ben ik tot het volgende gekomen.
1 Dames zijn heel erg middle-of-the-road. Er zitten best leuke dames tussen, maar het zijn niet de topdames. Als het er echt goed uitziet is erv rijwel altijd iets vreemds mee ( moeilijk verleden, heel onzeker, grote jaloezie, hele DSM-spectrum, overdreven verlegen) . Het zijn geen mensen die echt lekker in hun vel zitten, al lijkt dat soms op het eerste gezicht wel zo. Er schuilt vrijwel altijd een grote onzekerheid achter en meer dan eens vertonen deze dames zeer overdreven gedrag. Soms wordt dit achter een mate van arrogantie verstopt.
2 Veeleisend en kritisch en erg vast in bedreigingen. Vaak zijn het dames die op zijn gegroeid met gedachtes dat mannen altijd op ze uit zijn en de prins op het witte paard een volledig andere ( zo niet Hollywood-)stijl van aanpak gaan hebben. Mannen worden gezien als bedreigend en de neiging tot (voor)oordelen vanuit een ivoren toren is hier erg groot. Dat is namelijk veilig, dan hoeven ze zichzelf ook niet te laten zien. ( zie verder punt 5) Deze vrouwen beoordelen ook van een 10 naar beneden en zoeken naar dingen waardoor jij het in elk geval niet bent. Ze hebben een negatieve levenshouding.
3 Gebrek aan zelfkennis. Veel van deze best aardig uitziende dames hebben niet door dat ze niet de creme de la creme zijn, maar vooral in beeld komen bij mannen die angstig zijn knappe dames aan te spreken. Dit geeft ze een wat raar beeld van zichzelf. Hun omgeving vertelt hen dat het 'niet te begrijpen is dat zij nu uitgerekend single zijn'. Dit sterkt deze vrouwen in hun kieskeurigheid en hun vreemde wereldbeeld. Deze vrouwen hanteren vaak het principe dat mannen voor hen moeten rennen en 'truukjes' doen. Wie het beste zijn best doet, krijgt het meisje. Hieraan ontlenen ze ook hun zelfvertrouwen. Immers, al die mannen vinden ze ZO leuk en die doen alles voor ze.
4 Angstig. Alles wat zich drie meter buiten hun comfortzone zit, wordt genadeloos afgekapt omdat de ideale partner per definitie ook zo afgebakend is als zij zelf zijn. Ze zijn dan in hun ideale partner ook voornamelijk op zoek naar een kloon van zichzelf, hierbij worden details uitgelicht. Als een man van iets houdt dat buiten hun comfortzone zit, dan is hij per definitie niet hun ideale partner, want die zou dat nooit doen of daar nooit van houden.
5 Controle is alles.Ze zien de singlewereld ( ook door ervaringen met mannen die als een selffulfilling prophecy werken)als een gevaarlijke wereld waarin zij volledig in control moeten zijn. Dit zorgt voor een soort van disbalans tussen de slet uithangen met neukertjes waarover zij in control zijn en de onderkoeling en onzekerheid als het gaat over echt iets beginnen. Situaties waarin zij dreigen de controle te verliezen worden ook het liefst ontweken.
Mijn beeld:
Deze types houden zichzelf single door de manier waarop ze met hun omgeving omgaan en in het leven staan. Daarnaast zitten ze niet lekker in hun vel en stralen dat ook uit, ondanks dikke plamuurlagen van arrogantie en boosten over 'neukertjes' .
Overigens beweer ik geenszins dat ALLE vrouwen zo zijn of dat mannen niet zo zijn.
Dit zijn de dingen die mij zijn opgevallen.
Tja, knappe vrouwen die buiten het internet om geen date kunnen regelen moet wel iets mis mee zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
1 Dames zijn heel erg middle-of-the-road. Er zitten best leuke dames tussen, maar het zijn niet de topdames. Als het er echt goed uitziet is erv rijwel altijd iets vreemds mee ( moeilijk verleden, heel onzeker, grote jaloezie, hele DSM-spectrum, overdreven verlegen) . Het zijn geen mensen die echt lekker in hun vel zitten, al lijkt dat soms op het eerste gezicht wel zo. Er schuilt vrijwel altijd een grote onzekerheid achter en meer dan eens vertonen deze dames zeer overdreven gedrag. Soms wordt dit achter een mate van arrogantie verstopt.
Eigenlijk maak je in je laatste zinnen wel een hele scherpe conclusie. Het klopt idd wel wat je zegt, maar ik was me er nog niet zo bewust van.quote:Op maandag 19 april 2010 17:18 schreef picardmike het volgende:
***skip***
Mensen denken altijd dat een internet site een afspiegeling is van de maatschappij, maar dat is niet zo. Het schept juist zijn eigen cultuur.
Tot welke van de twee losergroepen kwalificeer jij jezelf en je nieuwe partner? Of durf je achteraf toe te geven dat er nog een derde groep zou kunnen zitten?quote:Op maandag 19 april 2010 10:00 schreef Journalissima het volgende:
Heb een tijd op een datingsite gezeten uit nieuwsgierigheid. Heb me er grondig vermaakt. Mijn hemel, je hebt er twee soorten losers.
Loserkwalificatie 1: Oversekste sukkels die wijven willen daten om ze massaal hun bed in te sleuren, ze zien een datingsite als een pool om een grote orgie te organiseren.
Loserkwalificatie 2: Lame ass idioten die te bang zijn irl een vrouw aan te spreken en zwetend en trillend achter hun computertje duiken in de hoop dat er een vrouw is die zich in zijn spierwitte dunne armen te werpen.
Ik heb er heerlijk de draak gestoken met deze figuren. Ter leering ende vermaek. En opeens kwam er een gozer voorbij met mijn humor, met een killerlichaam en dezelfde liefhebberijen als ik. En voor ik het wist belande ik met hem op een boot waar je cup-a-soup geserveerd kreeg als voorgerecht en waar je kon dansen op Lilly Allen als hoofdgerecht. Ik keek hem aan en wist het: wij zijn er voor elkaar. En nu zijn we samen in plaats van alleen prettig gestoord.
Het zijn juist vaak de knappe vrouwen die niet benaderd worden irl omdat mannen vrij snel denken dat ze toch 'out of her league' zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 00:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, knappe vrouwen die buiten het internet om geen date kunnen regelen moet wel iets mis mee zijn.
Dat is heel herkenbaar. Na een relatie van twee jaar ook maar weer 'ns een kijkje genomen op een datingsite en ik zag drie vrouwen die ik daar twee jaar geleden ook al gezien had! Met eentje had ik zelfs contact gehad en die had het contact destijds afgekapt, omdat ze serieus met iemand aan het daten was of iets dergelijks. Nu zou het natuurlijk ook kunnen dat hun relatiepatronen ongeveer gelijk lopen met de mijne, maar als ik dat dan zie, heb ik er eigenlijk al gelijk geen zin meer in.quote:Op maandag 19 april 2010 17:18 schreef picardmike het volgende:
Ondertussen ben je een jaar verder ga je kijken wie er op site staan en jaahoor nog steeds dezelfde, het punt is voor vrouwen is het totaal niet saai rp, voor mannen is het geesttedodend.
Veel (onzekere) mannen durven gewoon niets te zeggen tegen een vrouw die ze leuk lijkt. Dat kan verschillende factoren hebben. Is het inderdaad dat ze onzeker zijn of dat ze gewoon te verlegen zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 19:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kan mij niet vertellen dat de meeste mannen te schijterig zijn om even een praatje aan te knopen met een lekker wijf.
Meiden die alleen volgens de standaard regels werken. Als jij een vent lekker vind versier je hem toch wel en laat jij je niet versieren.quote:Op maandag 19 april 2010 21:16 schreef Knavia het volgende:
Het gaat meer om je lichaamstaal, voor mij althans.
Niet wegkijken als ik je aankijk (dat moet ik juist doen, als je naar míj kijkt).
Een goed gesprek kunnen onderhouden. Onderwerp is niet eens belangrijk, gewoon iets nemen wat je boeit en waar je gepassioneerd over kan praten zolang het maar geen boekhouden ofzo is.
En een drankje aanbieden, wordt gegarandeerd gewaardeerd want mannen die ík na 15 minuten moet vragen of ze misschien wat willen drinken die komen niet ver.
Beetje de ouderwetse waardes hoog houden. Dat mis ik nog wel eens bij de mannen van tegenwoordig.
Als je dat soort kansloze opmerkingen maakt ga je sowieso niks regelen. Dat komt echt enorm onzeker over. En wie neemt iemand nou als eerste date mee naar een RP singlesfeest?quote:Op maandag 19 april 2010 22:25 schreef picardmike het volgende:
Ook een keer een meid, vroeg haar uit naar zo'n rp singlefeest maar ze was ziek en zou het misschien niet halen. 2mnd lopen chatten, maar ze bleef maar inloggen op rp en op een gegeven moment zag ik haar niet meer online op msn, terwijl ze wel elke keer inlogde op rp. Onder het chatten maakte ik elke keer stiekum de opmerking: " als je me vriend nou leuker vind als ik" of iets dergelijks, zei ze elke keer dat ik me niet moest aanstellen. Ik dacht zit wel goed. Maar ze was ondertussen al 2mnd ziek en niet meegegaan naar het feest, dus ik voelde me aan het lijntje gehouden. Ik zei er wat van en toen zei ze dat ik haar claimde en verbrak zij het contact.
Dat dus.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:26 schreef Catbert het volgende:
Als je dat soort kansloze opmerkingen maakt ga je sowieso niks regelen. Dat komt echt enorm onzeker over. En wie neemt iemand nou als eerste date mee naar een RP singlesfeest?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
En wie neemt iemand nou als eerste date mee naar een RP singlesfeest?
Het werkt juist goed bij vrouwen als je je onzekerder voordoet dan je bent en ze neemt nog een vriendin mee dus 2x kans. Zaten trouwens weken tussen hoor.quote:Eigenlijk is het ook wel logisch dat die vrouw naar iemand anders op zoek ging. Welke oen zegt dan ook tegen zijn date 'als je me vriend nou leuker vindt'? En dan nog verontwaardigd zijn wanneer ze niks meer van zich laat horen.
Oh, nieuwe tactiek. Vertel!quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:58 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het werkt juist goed bij vrouwen als je je onzekerder voordoet dan je bent
quote:Niet in jouw geval, want deze had je trucje door.
Ik ben enorm benieuwd naar wat voor'n types jij op 'jacht' gaat die positief reageren op een onzeker ventjequote:Op dinsdag 20 april 2010 13:58 schreef picardmike het volgende:
Het werkt juist goed bij vrouwen als je je onzekerder voordoet dan je bent
Oh laatmaar. MBOers die mekaar via MSN opgeilen voordat ze elkaar uberhaupt gezien hebbenquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:08 schreef picardmike het volgende:
Maar er zaten weken tussen nogmaals het ene heeft niks met het andere te maken. De weken daarna was ze nog allemaal geile bijnaampjes aan het verzinnen voor mij.
Een echte koning regelt niet, die krijgt het in de schoot geworpen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:26 schreef Catbert het volgende:
Maargoed, je beweert al langer de koning van het regelen te zijn...
Geen wonder dat je ruzie krijgt met mbo-ers met zon domme instelling krijg je met iedereen ruzie. Dit was trouwens een kinderleidster op hbo niveau, ik heb hbo informatica, dank u!quote:Oh laatmaar. MBOers die mekaar via MSN opgeilen voordat ze elkaar uberhaupt gezien hebben
Jij bent niet bepaald het alfa-mannetje hequote:Op dinsdag 20 april 2010 13:58 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het werkt juist goed bij vrouwen als je je onzekerder voordoet dan je bent en ze neemt nog een vriendin mee dus 2x kans. Zaten trouwens weken tussen hoor.
Dat dus.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ben enorm benieuwd naar wat voor'n types jij op 'jacht' gaat die positief reageren op een onzeker ventje
Maargoed, je beweert al langer de koning van het regelen te zijn, maar het lukt je nog nieteens op een site als RP. Sorry hoor
[..]
Oh laatmaar. MBOers die mekaar via MSN opgeilen voordat ze elkaar uberhaupt gezien hebben![]()
Je weet het goed te verbergenquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:04 schreef picardmike het volgende:
[..]
Geen wonder dat je ruzie krijgt met mbo-ers met zon domme instelling krijg je met iedereen ruzie. Dit was trouwens een kinderleidster op hbo niveau, ik heb hbo informatica, dank u!
quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:04 schreef picardmike het volgende:
Geen wonder dat je ruzie krijgt met mbo-ers met zon domme instelling krijg je met iedereen ruzie. Dit was trouwens een kinderleidster op hbo niveau
Dit soort mensen hebben natuurlijk ook geen internetdating nodigquote:Op maandag 19 april 2010 20:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Ach ik heb ook een keer een hele avond oogcontact gehad met een meisje en toe ze wegging en toch nog zwaaide naar me ben ik erachteraan gerend en hebben we wat afgesproken. Op dat moment was het ook echt van nu of nooit. Daar heb ik een tijdje wat mee gehad. En het zit natuurlijk ook in je karakter. Ben je een stil iemand dan doe je ook niet zoveel.
Met die vorige post van je vraag ik me af wat je nog op die dating sites doetquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:54 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ow, aanvulling op eerdere verhaal.
Datingsites... ook veel PABO-trutjes, psychologiestudentjes, communicatiemutsen en zorgfiguren, vrouwen die niet veel leuke heren tegengekomen. Ze zijn niet zozeer desperate, maar de echt leuke worden vaak wel bereikt. Een beetje middelmaat heerst op sites als RP en Lexa, ik vond het niet zo boeiend
Een keer een neukertje gehad die in de zorg zat ( ook via internet), dat werkte echt niet. We hadden zo'n beetje een tijdsraming van 2 uur dat we elkaar konden treffen voor ze weer moest slapen of nightshift in moest. Enige dat we deden is neuken. Op zich wel briljant, maar dat gaat ook vervelen.
Goede ervaring, lekker wijf, maar je bouwt nix op.
Niets. Ik heb al 2,5 jaar een vriendin. Ik deel slechts mijn ervaringen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met die vorige post van je vraag ik me af wat je nog op die dating sites doet
Ja het is wel geinig met die vrouwen die in de zorgwereld zitten en totaal geen man tegenkomen. Ik heb is een paar weken gewerkt voor de gemeente rotterdam, kwam ik regelmatig bij zorginstellingen waar alleen maar vrouwen rondliepen en de ene nog mooier dan de ander. Ze waren allemaal zo toeschietelijk als de pest als je wat tegen ze zei, je kon ze bijna spontaan op hun mond pakken. De meeste hebben het contact met de mannenwereld ook helemaal verloren ze snappen helemaal niks meer van mannen.quote:Een keer een neukertje gehad die in de zorg zat ( ook via internet), dat werkte echt niet. We hadden zo'n beetje een tijdsraming van 2 uur dat we elkaar konden treffen voor ze weer moest slapen of nightshift in moest. Enige dat we deden is neuken. Op zich wel briljant, maar dat gaat ook vervelen.
Ik heb wel eens zitten denken om me daarop in te schrijven, maar daar heb ik t lef niet voor.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
2 Veeleisend en kritisch en erg vast in bedreigingen. Vaak zijn het dames die op zijn gegroeid met gedachtes dat mannen altijd op ze uit zijn en de prins op het witte paard een volledig andere ( zo niet Hollywood-)stijl van aanpak gaan hebben. Mannen worden gezien als bedreigend en de neiging tot (voor)oordelen vanuit een ivoren toren is hier erg groot. Dat is namelijk veilig, dan hoeven ze zichzelf ook niet te laten zien. ( zie verder punt 5) Deze vrouwen beoordelen ook van een 10 naar beneden en zoeken naar dingen waardoor jij het in elk geval niet bent. Ze hebben een negatieve levenshouding.
3 Gebrek aan zelfkennis. Veel van deze best aardig uitziende dames hebben niet door dat ze niet de creme de la creme zijn, maar vooral in beeld komen bij mannen die angstig zijn knappe dames aan te spreken. Dit geeft ze een wat raar beeld van zichzelf. Hun omgeving vertelt hen dat het 'niet te begrijpen is dat zij nu uitgerekend single zijn'. Dit sterkt deze vrouwen in hun kieskeurigheid en hun vreemde wereldbeeld. Deze vrouwen hanteren vaak het principe dat mannen voor hen moeten rennen en 'truukjes' doen. Wie het beste zijn best doet, krijgt het meisje. Hieraan ontlenen ze ook hun zelfvertrouwen. Immers, al die mannen vinden ze ZO leuk en die doen alles voor ze.
4 Angstig. Alles wat zich drie meter buiten hun comfortzone zit, wordt genadeloos afgekapt omdat de ideale partner per definitie ook zo afgebakend is als zij zelf zijn. Ze zijn dan in hun ideale partner ook voornamelijk op zoek naar een kloon van zichzelf, hierbij worden details uitgelicht. Als een man van iets houdt dat buiten hun comfortzone zit, dan is hij per definitie niet hun ideale partner, want die zou dat nooit doen of daar nooit van houden.
5 Controle is alles.Ze zien de singlewereld ( ook door ervaringen met mannen die als een selffulfilling prophecy werken)als een gevaarlijke wereld waarin zij volledig in control moeten zijn. Dit zorgt voor een soort van disbalans tussen de slet uithangen met neukertjes waarover zij in control zijn en de onderkoeling en onzekerheid als het gaat over echt iets beginnen. Situaties waarin zij dreigen de controle te verliezen worden ook het liefst ontweken.
Mijn beeld:
Deze types houden zichzelf single door de manier waarop ze met hun omgeving omgaan en in het leven staan. Daarnaast zitten ze niet lekker in hun vel en stralen dat ook uit, ondanks dikke plamuurlagen van arrogantie en boosten over 'neukertjes' .
Overigens beweer ik geenszins dat ALLE vrouwen zo zijn of dat mannen niet zo zijn.
Dit zijn de dingen die mij zijn opgevallen.
Je moet ook uberhaupt niet gaan MSNen. Paar keer mailen en dan wat gaan drinken. Je kunt via MSN niet zien of iemand bij je past.quote:Op maandag 26 april 2010 10:04 schreef Hardrebel het volgende:
Ik ben nu 3 maande betalend lid geweest op RP en ga mn account verwijderen. Het is het hem niet voor mij. Heb wel contact maar zolang je niet de hele dag op msn zit reageren ze na een tijdje niet meer.
Mailen of MSNen is niet wezenlijk verschillend. En dat laatste hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, je kan het zo oppervlakkig of diepgaand houden als je zelf wilt.quote:Op maandag 26 april 2010 10:11 schreef Catbert het volgende:
Je moet ook uberhaupt niet gaan MSNen. Paar keer mailen en dan wat gaan drinken. Je kunt via MSN niet zien of iemand bij je past.
Zie hier, de beste tip. Gebruik internet om de ontmoeting te regelen, maar beperk het contact op internet zelf.quote:Op maandag 26 april 2010 10:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je moet ook uberhaupt niet gaan MSNen. Paar keer mailen en dan wat gaan drinken. Je kunt via MSN niet zien of iemand bij je past.
Goede tip, maar er zijn zat vrouwen die toch eerst even willen MSN'en/cammen/etcquote:Op maandag 26 april 2010 11:40 schreef ioko het volgende:
[..]
Zie hier, de beste tip. Gebruik internet om de ontmoeting te regelen, maar beperk het contact op internet zelf.
Niet alleen vrouwen hoor, al was het alleen maar om dit soort teleurstellingen te voorkomen.quote:Op maandag 26 april 2010 12:05 schreef DenWauwelaar het volgende:
Goede tip, maar er zijn zat vrouwen die toch eerst even willen MSN'en/cammen/etc
quote:Je bent veel te mooi voor een datingsite als deze, haha.![]()
quote:Leuke foto's, hier is mijn msn.
quote:Wow, je bent echt heel mooi!![]()
Even is ook geen probleemquote:Op maandag 26 april 2010 12:05 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Goede tip, maar er zijn zat vrouwen die toch eerst even willen MSN'en/cammen/etc
Bedankt. Nu kan ik niet meer slapen vannacht.quote:Op maandag 26 april 2010 12:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Niet alleen vrouwen hoor, al was het alleen maar om dit soort teleurstellingen te voorkomen.
quote:Heeft niemand positieve ervaringen?
Bijvoorbeeld wel een vast vriendinnetje aan overgehouden of enkele meiden in je bed weten te krijgen via die site?
Ik lees hier alleen maar klaagverhalen. Heb een paar vrienden die wel succesvol zijn geweest, dus er is ook een andere kant van de medaille.
Dat meisjes veel meer in een luxe positie zitten, dat geloof ik wel, maar dat IEDEREEN van de jongens geen succes hebben, dan zou de site geen bestaansrecht hebben en niet meer bestaan.
Welke datingsite?quote:Op maandag 26 april 2010 17:14 schreef Gestiech het volgende:
Ik kreeg onlangs een 'contactaanvraag' via een datingsite. Dat was voor het eerst, dat ik als man door een vrouw benaderd werdMeestal moet ik hen benaderen. Nog een leuke meid ook; we'll see what happens.
Inderdaad. Maar wel willen emanciperen, jaja.quote:Op maandag 26 april 2010 17:14 schreef Gestiech het volgende:
Ik kreeg onlangs een 'contactaanvraag' via een datingsite. Dat was voor het eerst, dat ik als man door een vrouw benaderd werdMeestal moet ik hen benaderen. Nog een leuke meid ook; we'll see what happens.
eDarlingquote:
Ik heb alleen maar positieve ervaringen. Date regelen is een fluitje van een cent als je een beetje normaal kunt doen.quote:Op maandag 26 april 2010 16:25 schreef Homey het volgende:
Heeft niemand positieve ervaringen?
Bijvoorbeeld wel een vast vriendinnetje aan overgehouden of enkele meiden in je bed weten te krijgen via die site?
Ik lees hier alleen maar klaagverhalen. Heb een paar vrienden die wel succesvol zijn geweest, dus er is ook een andere kant van de medaille.
Dat meisjes veel meer in een luxe positie zitten, dat geloof ik wel, maar dat IEDEREEN van de jongens geen succes hebben, dan zou de site geen bestaansrecht hebben en niet meer bestaan.
Ten eerste is er gewoon wel een verschil, en ten tweede gaat het zoals ik vrij specifiek zeg er om dat je uberhaupt het contact zo kort mogelijk virtueel moet houden.quote:Op maandag 26 april 2010 11:05 schreef Techno het volgende:
Mailen of MSNen is niet wezenlijk verschillend.
Volgens mij moet je dan eens in andere topics zoeken. Er zijn genoeg mensen met goede ervaringen. Ik heb mijn vriendin leren kennen via een datingsite en circa 8 meiden gedate via internet: eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehad.quote:Op maandag 26 april 2010 16:25 schreef Homey het volgende:
Heeft niemand positieve ervaringen?
Dat eerste maakt dus echt geen moer uit. Dat ligt puur aan je eigen sociale vaardigheden. En of je daar nu msn, mail of sms voor gebruikt is om het even. Dat tweede verschilt natuurlijk per persoon, dus dat kun je al helemaal niet zo kortzichtig stellen.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:53 schreef Catbert het volgende:
Ten eerste is er gewoon wel een verschil, en ten tweede gaat het zoals ik vrij specifiek zeg er om dat je uberhaupt het contact zo kort mogelijk virtueel moet houden.
Ja, tuurlijk, het ligt aan m'n sociale vaardighedenquote:Op donderdag 29 april 2010 12:50 schreef Techno het volgende:
Dat eerste maakt dus echt geen moer uit. Dat ligt puur aan je eigen sociale vaardigheden.
quote:Op donderdag 29 april 2010 16:37 schreef AgLarrr het volgende:
Mensen die zich over 't algemeen inschrijven op relatiesite's, zijn op zoek naar mensen die zich over 't algemeen niet inschrijven op relatiesites.
Ik doelde in het algemeen, dat jij het op jezelf betrekt kan ik ook niet helpen.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:05 schreef Catbert het volgende:
Ja, tuurlijk, het ligt aan m'n sociale vaardigheden![]()
Mailen tot MSNen staat ongeveer als een brief tot een telefoongesprek. Dat jij het verschil niet ziet ligt aan jezelf.
Het idee is dat je op een site juist andere mensen kan leren kennen buiten je dagelijkse leventje, die je anders nooit zou ontmoeten. Dat is juist het aantrekkelijke van zo’n datingsitequote:Op woensdag 28 april 2010 17:29 schreef ioko het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan eens in andere topics zoeken. Er zijn genoeg mensen met goede ervaringen. Ik heb mijn vriendin leren kennen via een datingsite en circa 8 meiden gedate via internet: eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehad.
Het kan frustrerend zijn, vooral bij de gratis sites. Hoe meer je betaald hoe beter de filter is. Maar dat is mijn mening.
Laten we de vraag reduceren tot "Is het mogelijk om een leuke vrouw tegen te komen?". Die vraag is al lastig genoeg.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef fokkurt het volgende:
Is het mogelijk om op een datingsite een leuke vrouw tegen te komen? Ik sta bij diverse ingeschreven maar als het op een afspraak aankomt valt het altijd erg tegen. Iemand dezelfde ervaringen?
Tegenkomen is geen probleem. Alleen zijn de meeste nogal bang voor sociale interactie. In het openbaar duiken ze weg in een boek of MP3-spelert. Ze gunnen je geen blik. Ohwee als je een gesprek begint.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:05 schreef Prince_Alexander het volgende:
"Is het mogelijk om een leuke vrouw tegen te komen?". Die vraag is al lastig genoeg.
Sommige zijn gratis, zoals eDarling. En hoe moeten ze anders hun business runnenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:42 schreef VeX- het volgende:
Het feit dat je moet betalen voor zulke sites is toch wel een afknapper. Er zit iets fouts aan.
Zo extreem als jij het stelt is het ook weer niet, maar verbaast me weleens hoe bang iedereen voor elkaar is in het 'echte leven' .quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Tegenkomen is geen probleem. Alleen zijn de meeste nogal bang voor sociale interactie. In het openbaar duiken ze weg in een boek of MP3-spelert. Ze gunnen je geen blik. Ohwee als je een gesprek begint._!
Een praatje op je werk ofzo?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:24 schreef sjippen het volgende:
Ik spreek wel eens af met iemand via een datingsite. Ik gebruik het internet gewoon om af te spreken en dan zien we wel. Teveel gelul via msn/mail is nefast. Hou het kort en direct, maar toch ongedwongen.
Een keer was het best een mooi meisje, maar ze was zeer negatief over vanalles ingesteld en had niet echt een eigen mening. Een andere keer was het een gewoon doordeweeks wat verlegen meisje, die me echt wel op zoek leek, soms leek het haast een sollicitatiegesprek. En de laatste keer was het best een mooi en tof meisje, maar de klik om nog eens af te spreken was er niet echt.
Binnen een paar weken heb ik weer afgesproken. Het is niet makkelijk de juiste types weten te vinden, teneerste omdat ik er niet wil voor betalen. Soms is het ook niet makkelijk om af te spreken. Sommige meisjes worden onzeker als je wil afspreken (dan wordt het echt) en ook de vele negatieve opdringerige reacties schrikt hen af.
Ik zie niet in op welke manier ik in mijn dagelijkse leven nieuwe meisjes zou tegenkomen. Zomaar een praatje beginnen slaan op straat of op café vinden velen 'vreemd' in mijn omgeving.
Natuurlijk kom je op een datingsite geen vrouw tegen die bij je past, alleen voor de sex.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef fokkurt het volgende:
Door zo'n krampachtig idee er aan over te houden zal het ook nooit werken.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:49 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Natuurlijk kom je op een datingsite geen vrouw tegen die bij je past, alleen voor de sex.
Allemaal labiele vrouwen wiens biologische klok tikt.
Daarbij, hoe geforceerd is een datingsite? Het is alleen maar gericht op het zo snel mogelijk vinden van iemand, wat normaal gesproken spontaan zou moeten gaan. Grote kans dus dat je de fout ingaat.
Niks krampachtig, pure waarheid. Ik zie het zoveel om me heen, vriendinnen die ineens totaal wanhopig worden, mijn god.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:52 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Door zo'n krampachtig idee er aan over te houden zal het ook nooit werken.
Ik ben het er mee eens dat "dating" sites zich teveel richten op het vinden van een partner.
Het effect zou veel groter zijn als ze social meeting points maken, dit neemt het geforceerde idee achter die dating sites weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |