Ik heb wel eens zitten denken om me daarop in te schrijven, maar daar heb ik t lef niet voor.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
Sinds ik een hele tijd geleden voor de gein met vrienden ben gaan speeddaten ( en ja dat mocht van mijn vriendin) ben ik erachter wat het nu is in dat soort dategebeuren (ook internetdate gebeuren) wat me tegenstaat en altijd heeft tegengestaan. Samengevoegd met eigen ervaringen en ervaringen van anderen ben ik tot het volgende gekomen.
1 Dames zijn heel erg middle-of-the-road. Er zitten best leuke dames tussen, maar het zijn niet de topdames. Als het er echt goed uitziet is erv rijwel altijd iets vreemds mee ( moeilijk verleden, heel onzeker, grote jaloezie, hele DSM-spectrum, overdreven verlegen) . Het zijn geen mensen die echt lekker in hun vel zitten, al lijkt dat soms op het eerste gezicht wel zo. Er schuilt vrijwel altijd een grote onzekerheid achter en meer dan eens vertonen deze dames zeer overdreven gedrag. Soms wordt dit achter een mate van arrogantie verstopt.
2 Veeleisend en kritisch en erg vast in bedreigingen. Vaak zijn het dames die op zijn gegroeid met gedachtes dat mannen altijd op ze uit zijn en de prins op het witte paard een volledig andere ( zo niet Hollywood-)stijl van aanpak gaan hebben. Mannen worden gezien als bedreigend en de neiging tot (voor)oordelen vanuit een ivoren toren is hier erg groot. Dat is namelijk veilig, dan hoeven ze zichzelf ook niet te laten zien. ( zie verder punt 5) Deze vrouwen beoordelen ook van een 10 naar beneden en zoeken naar dingen waardoor jij het in elk geval niet bent. Ze hebben een negatieve levenshouding.
3 Gebrek aan zelfkennis. Veel van deze best aardig uitziende dames hebben niet door dat ze niet de creme de la creme zijn, maar vooral in beeld komen bij mannen die angstig zijn knappe dames aan te spreken. Dit geeft ze een wat raar beeld van zichzelf. Hun omgeving vertelt hen dat het 'niet te begrijpen is dat zij nu uitgerekend single zijn'. Dit sterkt deze vrouwen in hun kieskeurigheid en hun vreemde wereldbeeld. Deze vrouwen hanteren vaak het principe dat mannen voor hen moeten rennen en 'truukjes' doen. Wie het beste zijn best doet, krijgt het meisje. Hieraan ontlenen ze ook hun zelfvertrouwen. Immers, al die mannen vinden ze ZO leuk en die doen alles voor ze.
4 Angstig. Alles wat zich drie meter buiten hun comfortzone zit, wordt genadeloos afgekapt omdat de ideale partner per definitie ook zo afgebakend is als zij zelf zijn. Ze zijn dan in hun ideale partner ook voornamelijk op zoek naar een kloon van zichzelf, hierbij worden details uitgelicht. Als een man van iets houdt dat buiten hun comfortzone zit, dan is hij per definitie niet hun ideale partner, want die zou dat nooit doen of daar nooit van houden.
5 Controle is alles.Ze zien de singlewereld ( ook door ervaringen met mannen die als een selffulfilling prophecy werken)als een gevaarlijke wereld waarin zij volledig in control moeten zijn. Dit zorgt voor een soort van disbalans tussen de slet uithangen met neukertjes waarover zij in control zijn en de onderkoeling en onzekerheid als het gaat over echt iets beginnen. Situaties waarin zij dreigen de controle te verliezen worden ook het liefst ontweken.
Mijn beeld:
Deze types houden zichzelf single door de manier waarop ze met hun omgeving omgaan en in het leven staan. Daarnaast zitten ze niet lekker in hun vel en stralen dat ook uit, ondanks dikke plamuurlagen van arrogantie en boosten over 'neukertjes' .
Overigens beweer ik geenszins dat ALLE vrouwen zo zijn of dat mannen niet zo zijn.
Dit zijn de dingen die mij zijn opgevallen.
Je moet ook uberhaupt niet gaan MSNen. Paar keer mailen en dan wat gaan drinken. Je kunt via MSN niet zien of iemand bij je past.quote:Op maandag 26 april 2010 10:04 schreef Hardrebel het volgende:
Ik ben nu 3 maande betalend lid geweest op RP en ga mn account verwijderen. Het is het hem niet voor mij. Heb wel contact maar zolang je niet de hele dag op msn zit reageren ze na een tijdje niet meer.
Mailen of MSNen is niet wezenlijk verschillend. En dat laatste hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, je kan het zo oppervlakkig of diepgaand houden als je zelf wilt.quote:Op maandag 26 april 2010 10:11 schreef Catbert het volgende:
Je moet ook uberhaupt niet gaan MSNen. Paar keer mailen en dan wat gaan drinken. Je kunt via MSN niet zien of iemand bij je past.
Zie hier, de beste tip. Gebruik internet om de ontmoeting te regelen, maar beperk het contact op internet zelf.quote:Op maandag 26 april 2010 10:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je moet ook uberhaupt niet gaan MSNen. Paar keer mailen en dan wat gaan drinken. Je kunt via MSN niet zien of iemand bij je past.
Goede tip, maar er zijn zat vrouwen die toch eerst even willen MSN'en/cammen/etcquote:Op maandag 26 april 2010 11:40 schreef ioko het volgende:
[..]
Zie hier, de beste tip. Gebruik internet om de ontmoeting te regelen, maar beperk het contact op internet zelf.
Niet alleen vrouwen hoor, al was het alleen maar om dit soort teleurstellingen te voorkomen.quote:Op maandag 26 april 2010 12:05 schreef DenWauwelaar het volgende:
Goede tip, maar er zijn zat vrouwen die toch eerst even willen MSN'en/cammen/etc
quote:Je bent veel te mooi voor een datingsite als deze, haha.![]()
quote:Leuke foto's, hier is mijn msn.
quote:Wow, je bent echt heel mooi!![]()
Even is ook geen probleemquote:Op maandag 26 april 2010 12:05 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Goede tip, maar er zijn zat vrouwen die toch eerst even willen MSN'en/cammen/etc
Bedankt. Nu kan ik niet meer slapen vannacht.quote:Op maandag 26 april 2010 12:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Niet alleen vrouwen hoor, al was het alleen maar om dit soort teleurstellingen te voorkomen.
quote:Heeft niemand positieve ervaringen?
Bijvoorbeeld wel een vast vriendinnetje aan overgehouden of enkele meiden in je bed weten te krijgen via die site?
Ik lees hier alleen maar klaagverhalen. Heb een paar vrienden die wel succesvol zijn geweest, dus er is ook een andere kant van de medaille.
Dat meisjes veel meer in een luxe positie zitten, dat geloof ik wel, maar dat IEDEREEN van de jongens geen succes hebben, dan zou de site geen bestaansrecht hebben en niet meer bestaan.
Welke datingsite?quote:Op maandag 26 april 2010 17:14 schreef Gestiech het volgende:
Ik kreeg onlangs een 'contactaanvraag' via een datingsite. Dat was voor het eerst, dat ik als man door een vrouw benaderd werdMeestal moet ik hen benaderen. Nog een leuke meid ook; we'll see what happens.
Inderdaad. Maar wel willen emanciperen, jaja.quote:Op maandag 26 april 2010 17:14 schreef Gestiech het volgende:
Ik kreeg onlangs een 'contactaanvraag' via een datingsite. Dat was voor het eerst, dat ik als man door een vrouw benaderd werdMeestal moet ik hen benaderen. Nog een leuke meid ook; we'll see what happens.
eDarlingquote:
Ik heb alleen maar positieve ervaringen. Date regelen is een fluitje van een cent als je een beetje normaal kunt doen.quote:Op maandag 26 april 2010 16:25 schreef Homey het volgende:
Heeft niemand positieve ervaringen?
Bijvoorbeeld wel een vast vriendinnetje aan overgehouden of enkele meiden in je bed weten te krijgen via die site?
Ik lees hier alleen maar klaagverhalen. Heb een paar vrienden die wel succesvol zijn geweest, dus er is ook een andere kant van de medaille.
Dat meisjes veel meer in een luxe positie zitten, dat geloof ik wel, maar dat IEDEREEN van de jongens geen succes hebben, dan zou de site geen bestaansrecht hebben en niet meer bestaan.
Ten eerste is er gewoon wel een verschil, en ten tweede gaat het zoals ik vrij specifiek zeg er om dat je uberhaupt het contact zo kort mogelijk virtueel moet houden.quote:Op maandag 26 april 2010 11:05 schreef Techno het volgende:
Mailen of MSNen is niet wezenlijk verschillend.
Volgens mij moet je dan eens in andere topics zoeken. Er zijn genoeg mensen met goede ervaringen. Ik heb mijn vriendin leren kennen via een datingsite en circa 8 meiden gedate via internet: eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehad.quote:Op maandag 26 april 2010 16:25 schreef Homey het volgende:
Heeft niemand positieve ervaringen?
Dat eerste maakt dus echt geen moer uit. Dat ligt puur aan je eigen sociale vaardigheden. En of je daar nu msn, mail of sms voor gebruikt is om het even. Dat tweede verschilt natuurlijk per persoon, dus dat kun je al helemaal niet zo kortzichtig stellen.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:53 schreef Catbert het volgende:
Ten eerste is er gewoon wel een verschil, en ten tweede gaat het zoals ik vrij specifiek zeg er om dat je uberhaupt het contact zo kort mogelijk virtueel moet houden.
Ja, tuurlijk, het ligt aan m'n sociale vaardighedenquote:Op donderdag 29 april 2010 12:50 schreef Techno het volgende:
Dat eerste maakt dus echt geen moer uit. Dat ligt puur aan je eigen sociale vaardigheden.
quote:Op donderdag 29 april 2010 16:37 schreef AgLarrr het volgende:
Mensen die zich over 't algemeen inschrijven op relatiesite's, zijn op zoek naar mensen die zich over 't algemeen niet inschrijven op relatiesites.
Ik doelde in het algemeen, dat jij het op jezelf betrekt kan ik ook niet helpen.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:05 schreef Catbert het volgende:
Ja, tuurlijk, het ligt aan m'n sociale vaardigheden![]()
Mailen tot MSNen staat ongeveer als een brief tot een telefoongesprek. Dat jij het verschil niet ziet ligt aan jezelf.
Het idee is dat je op een site juist andere mensen kan leren kennen buiten je dagelijkse leventje, die je anders nooit zou ontmoeten. Dat is juist het aantrekkelijke van zo’n datingsitequote:Op woensdag 28 april 2010 17:29 schreef ioko het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dan eens in andere topics zoeken. Er zijn genoeg mensen met goede ervaringen. Ik heb mijn vriendin leren kennen via een datingsite en circa 8 meiden gedate via internet: eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehad.
Het kan frustrerend zijn, vooral bij de gratis sites. Hoe meer je betaald hoe beter de filter is. Maar dat is mijn mening.
Laten we de vraag reduceren tot "Is het mogelijk om een leuke vrouw tegen te komen?". Die vraag is al lastig genoeg.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef fokkurt het volgende:
Is het mogelijk om op een datingsite een leuke vrouw tegen te komen? Ik sta bij diverse ingeschreven maar als het op een afspraak aankomt valt het altijd erg tegen. Iemand dezelfde ervaringen?
Tegenkomen is geen probleem. Alleen zijn de meeste nogal bang voor sociale interactie. In het openbaar duiken ze weg in een boek of MP3-spelert. Ze gunnen je geen blik. Ohwee als je een gesprek begint.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:05 schreef Prince_Alexander het volgende:
"Is het mogelijk om een leuke vrouw tegen te komen?". Die vraag is al lastig genoeg.
Sommige zijn gratis, zoals eDarling. En hoe moeten ze anders hun business runnenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:42 schreef VeX- het volgende:
Het feit dat je moet betalen voor zulke sites is toch wel een afknapper. Er zit iets fouts aan.
Zo extreem als jij het stelt is het ook weer niet, maar verbaast me weleens hoe bang iedereen voor elkaar is in het 'echte leven' .quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Tegenkomen is geen probleem. Alleen zijn de meeste nogal bang voor sociale interactie. In het openbaar duiken ze weg in een boek of MP3-spelert. Ze gunnen je geen blik. Ohwee als je een gesprek begint._!
Een praatje op je werk ofzo?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:24 schreef sjippen het volgende:
Ik spreek wel eens af met iemand via een datingsite. Ik gebruik het internet gewoon om af te spreken en dan zien we wel. Teveel gelul via msn/mail is nefast. Hou het kort en direct, maar toch ongedwongen.
Een keer was het best een mooi meisje, maar ze was zeer negatief over vanalles ingesteld en had niet echt een eigen mening. Een andere keer was het een gewoon doordeweeks wat verlegen meisje, die me echt wel op zoek leek, soms leek het haast een sollicitatiegesprek. En de laatste keer was het best een mooi en tof meisje, maar de klik om nog eens af te spreken was er niet echt.
Binnen een paar weken heb ik weer afgesproken. Het is niet makkelijk de juiste types weten te vinden, teneerste omdat ik er niet wil voor betalen. Soms is het ook niet makkelijk om af te spreken. Sommige meisjes worden onzeker als je wil afspreken (dan wordt het echt) en ook de vele negatieve opdringerige reacties schrikt hen af.
Ik zie niet in op welke manier ik in mijn dagelijkse leven nieuwe meisjes zou tegenkomen. Zomaar een praatje beginnen slaan op straat of op café vinden velen 'vreemd' in mijn omgeving.
Natuurlijk kom je op een datingsite geen vrouw tegen die bij je past, alleen voor de sex.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:35 schreef fokkurt het volgende:
Is het mogelijk om op een datingsite een leuke vrouw tegen te komen? Ik sta bij diverse ingeschreven maar als het op een afspraak aankomt valt het altijd erg tegen. Iemand dezelfde ervaringen?
Door zo'n krampachtig idee er aan over te houden zal het ook nooit werken.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:49 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Natuurlijk kom je op een datingsite geen vrouw tegen die bij je past, alleen voor de sex.
Allemaal labiele vrouwen wiens biologische klok tikt.
Daarbij, hoe geforceerd is een datingsite? Het is alleen maar gericht op het zo snel mogelijk vinden van iemand, wat normaal gesproken spontaan zou moeten gaan. Grote kans dus dat je de fout ingaat.
Niks krampachtig, pure waarheid. Ik zie het zoveel om me heen, vriendinnen die ineens totaal wanhopig worden, mijn god.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:52 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Door zo'n krampachtig idee er aan over te houden zal het ook nooit werken.
Ik ben het er mee eens dat "dating" sites zich teveel richten op het vinden van een partner.
Het effect zou veel groter zijn als ze social meeting points maken, dit neemt het geforceerde idee achter die dating sites weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |