abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80214740
Is de herrinering al gefixed?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 10:53:33 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80217989
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:27 schreef Joene het volgende:
Is de herrinering al gefixed?
Nee. Komt omdat een onderliggend systeem (buiten de manager dus) eerst nog op de schop gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80218046
Gevalletje volgend seizoen klaar ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 11:01:17 #106
Maffe Fries
pi_80218275
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:55 schreef Joene het volgende:
Gevalletje volgend seizoen klaar ?
Ik hoop eerder, maar reken voorlopig nog maar niet op het systeem
pi_80218343
Ruk , nou denk ik er meestal zelf wel aan maar het pmetje op de vrijdag is toch wel handig.

Kan er niet op een andere manier een insert worden gedaan voor een pm voor users. Bijvoorbeeld hier ff aanmelden dat je het wil en dat er dan via een andere manier een pm wordt gemaakt ?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 11:06:49 #108
Maffe Fries
pi_80218498
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Joene het volgende:
Ruk , nou denk ik er meestal zelf wel aan maar het pmetje op de vrijdag is toch wel handig.

Kan er niet op een andere manier een insert worden gedaan voor een pm voor users. Bijvoorbeeld hier ff aanmelden dat je het wil en dat er dan via een andere manier een pm wordt gemaakt ?
Op zich valt er wel een mouw aan te passen natuurlijk. Dan zal het een handmatige PM moeten worden. Lastigste deel zal het bijhouden van de namen worden, maar het is mogelijk ja.
pi_80218718
ik meld me alvast ff aan !
pi_80219934
Een PM aan 1826 deelnemers

En dan is niet eens snel te achterhalen welke username achter welke teamnaam zit...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 11:54:11 #111
Maffe Fries
pi_80220091
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:49 schreef Sally het volgende:

En dan is niet eens snel te achterhalen welke username achter welke teamnaam zit...
Alleen users die zich aanmelden én de PM-box geactiveerd hebben
pi_80220173
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:49 schreef Sally het volgende:

Le-zen
pi_80223068
Dan nog moet het uit de database gevist worden
pi_80223728
Nee want je kan je hier toch aanmelden
pi_80230846
Moet iedereen dit topic wel kunnen vinden

Ik zal de link naar dit topic nog eens apart vermelden in het Geheugensteuntje op de site.
pi_80248497
Het is even stil geweest, maar sinds vanavond staat er weer een nieuwe, verbeterde, versnelde en uitgebreide f1 punten-calculator online . Veel van de aanpassingen zitten achter de schermen en zie je niet direct terug. Wel heeft het er voor gezorgd dat de calculator sneller is geworden.

Wat wel opvalt (dat hoop ik tenminste ), is het puntenoverzicht. Dit is een handig overzicht waarin snel de punten voor een onderdeel per race te zien zijn.
En ook niet onbelangrijk (hoewel we er nog niet echt zijn)de calculator houdt nu ook rekening met de maximaal 20% prijsstijging/daling! (Zie ook release notes)
Omke's FOK! F1-manager Puntencalculator 2010
http://rinzedijkstra.nl/f1calculator/
pi_80248576
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:36 schreef OmkeReunze het volgende:
Het is even stil geweest, maar sinds vanavond staat er weer een nieuwe, verbeterde, versnelde en uitgebreide f1 punten-calculator online . Veel van de aanpassingen zitten achter de schermen en zie je niet direct terug. Wel heeft het er voor gezorgd dat de calculator sneller is geworden.

Wat wel opvalt (dat hoop ik tenminste ), is het puntenoverzicht. Dit is een handig overzicht waarin snel de punten voor een onderdeel per race te zien zijn.
En ook niet onbelangrijk (hoewel we er nog niet echt zijn)de calculator houdt nu ook rekening met de maximaal 20% prijsstijging/daling! (Zie ook release notes)
kijk, we hoeven het niet eens meer in te bouwen in de echte manager

Oh wacht...
pi_80248735
at your service
pi_80279335
Ik heb het even naar dit topic gehaald, en de post van ForrestX ook in het speciale Developmentforum geplaatst.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:08 schreef ForrestX het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen, maar wil het toch even kwijt.

Ik weet dat er erg, heel erg hard gewerkt is aan de huidige manager, waarvoor uiteraard hulde. Een hele vooruitgang na de voorspeller van vorig jaar. Ik doe samen met een redelijk vast clubje al sinds de eerste manager mee, muv van vorig jaar...dat was geen manager...Met zijn allen zijn we reuze blij dat er dit jaar weer wat te managen valt...

Nu moet ik mijn hart luchten. Een kleine vorm van irritatie mbt de manger maakt zich sinds de afloop van de eerste race meester van mij. De irritatie veroorzaak door de grote onoverzichtelijkheid van de huidige manager...het samenstellan van het team is perfect en hig-tech. Met name het feit dat je team pas deifitief is na bevestiging is heerlijk! Ik expirimenteer erop los...maar...

erg storend:
  • - ik heb geen idee hoe ik ervoor sta binnen de subleague...een overzicht in een oog opslag van stand ontbreekt...
  • - ik heb geen idee hoeveel punten mijn coureur/chasis/motor haalt tov een andere coureur/chasis/motor ...per race en in totaal/cumulatief...
  • Een aantal dingen zijn al bekend en liggen op de stapel met wensen. Bijvoorbeeld: de punten van de subleaguedeelnemers zelf en de punten per onderdeel. Dat laatste is wel terug te vinden, klik bijvoorbeeld in je Huidige team of Teamhistorie op het onderdeel en je krijgt een overzicht (met grafieken, de punten in de grafiek geven hun waarde aan als je met de muis erboven hangt).

Edit: een user heeft een puntencalculator gemaakt, waarin in de laatste versie ook het totaal aantal punten en punten per race van ieder onderdeel te vinden zijn: http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.php
    quote:
    ook irri, maar van ondergeschikt belang:
  • - als ik het laatste F1 nieuws wil zoek ik niet meer via de Fok! manager site...de berichten verdwijnen tussen de laatste wieler en voetbal nieuwtjes in een brei van de algemene sport pagina waar ik helemaal niks mee van doen heb...ik moet 3 keer klikken om op Fok! naar F1 nieuws te gaan...
  • Het komt omdat de aparte rss-feed van het Formule 1-nieuws er niet meer is sinds we over zijn gegaan naar een nieuwe lay-out en CMS. Het is even niet anders. Hopelijk komt het terug.

Op FOK!sport kun je wel doorklikken naar alleen het F1-nieuws: http://sport.fok.nl/formule1
    quote:
  • - de kalender van het seizoen is niet te vinden op de site
  • Helaas ontbreekt momenteel ook de stand, terwijl er wel in de backend een pagina is om te vullen. Alleen blijkt daar geen tabel in te passen, want er komt een foutmelding met het opslaan. De tekst "Huidige stand || Hier moet een tabel in gezet worden waar de huidige stand in de werkelijke competitie in te zien is." staat er wel.

Er wordt op FOK!sport gewerkt aan meer informatie over de F1-circuits, -teams en -coureurs (en ook van andere sporten), dat zou mogelijk ook op de pagina van de managerspellen kunnen komen. Dat hangt echter wel af van de managercode en de mogelijkheden daarvan.
    quote:
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt blij dat er weer een manager is....maar met name het verlies aan overzicht maakt het voor mij minder toegankelijk en plezierig. Het lijkt erop dat het high-tech is geworden ten koste van het overzicht, en als ik mocht kiezen, dan zou ik dat niet gedaan hebben...
    Degenen die het ontworpen hebben, waren gewoon niet geheel op de hoogte van wat er zoal rondom heen zou moeten komen, op het aparte F1- en voetbalnieuws na, want dat was er gewoon. Er kon niet geweten worden dat de rss-feed die gebruikt werd, zou verdwijnen.

Er was echter ook te weinig tijd om al de wensen van de crew nog te verwerken, en de crew werd in een relatief laat stadium echt betrokken bij de ontwikkeling. Er lag wel een functioneel ontwerp voor er begonnen werd met programmeren. Maar lang niet alles is verwerkt, helaas. En nu moeten we het doen met behelpen wat betreft aanvullingen op de code, en eigenlijk moeten aparte onderdelen zoals het weergeven van een raceschema en de stand in het kampioenschap er bij gebouwd worden.
    quote:
    Ik hoop/denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt en de crew wellicht up-dates die dit verbeteren in het vooruitzicht heeft!
    Zoals gezegd zijn een aantal dingen die je noemt, al eerder genoemd en derhalve bekende 'problemen'.

Veel hangt dus af van de managercode en de mogelijkheden daarbinnen. Een hele nieuwe code bouwen lijkt me ook niet nodig, er ligt een relatief goede semiuniversele code waarmee we verschillende managerspellen voor diverse sporten kunnen opzetten.

En dan zitten we ook nog met de beperkte tijd van slechts 1 developer die we momenteel hebben voor alleen de managercode (valt dus ook de Voetbalmanager onder).

Weet je nog mensen die mee zouden willen helpen als developer aan de managers??!! Dringend gezocht!

Desondanks bedankt voor je feedback

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 13-04-2010 20:56:52 ]
    pi_80297029
    Geheugensteuntje Formule 1-manager: China

Let op! Vrijdag 16 april 2010 om 23:59 uur zal de F1-manager weer op slot gaan, dus zorg dat je voor die tijd je (gewijzigde) team opgeslagen hebt!
    pi_80297114
    te snel thanx
    pi_80297186
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:06 schreef Joene het volgende:
    te snel thanx
    pi_80297327
    pi_80365661
    Even een vraagje over een punten verschil tussen FOK! en mijn eigen calculatie's.
    Op de hoofdpagina van de F1 Manager zag ik het onderstaande overzicht (helemaal onder aan de pagina):
    Top 5 Onderdelen
    1
    2
    3
    4
    5
    Sebastian Vettel                  424
    Renault RS27 (Red Bull)      414
    Nico Rosberg                       413
    Red Bull RB6 chassis          399
    Ferrari F10 chassis             396

Op mijn punten pagina zie ik zelf dat Mark Webber inmiddels 402 punten heeft(zet race op [Alle races]) en dus in dit overzicht voor zou moeten komen. Na wat zoek werk heb ik kunnen vinden dat dit verschil veroorzaakt wordt door de punten die Mark heeft gekregen voor de race van Australie.
    FOK! heeft aan Mark 92 punten uitgedeeld voor Australie, ik daar in tegen kom uit op 117. Dat is een verschil van 25 punten.
    Heb ik mogelijk een aantal strafpunten gemist of zit er een verschil in de uitslagen die we gebruiken? Dat laatste zou ik wel heel raar vinden omdat de punten voor het chassis en motor van Red Bull wel overeen komen.
    pi_80366707
    Ik zal alle resultaten even op een rijtje zetten van Webber:

Kwalificatie:
    2 Mark Webber RBR-Renault
    Race:
    9 Mark Webber RBR-Renault

Puntentelling:
    2e in kwalificatie 65
    9e in race 52
    Totaal: 117

In de backend:
    2e in kwalificatie: 1 keer
    9e in kwalificatie: 1 keer <<< daar zit de fout! Dat moet 9e in race zijn.

Ik zal even kijken voor het aanpassen. Ik verwacht niet dat er de tweede race al mensen waren met Webber in hun team, dat laat ik voor de zekerheid even nakijken.
    pi_80368105
    Het zijn 64 personen die Webber hadden in Australië en/of daarna en die zullen allen een verandering gaan zien in hun budget dan wel punten. Webber heeft meer punten behaald, wordt dus duurder na ronde 2, en dus ook duurder in aanschaf voor de mensen die hem na ronde 2 hebben gekocht.

Webber krijgt er dus 52 - 27 = 25 punten bij voor de race van Australië, dat is dan 25 x 19.000.- = 475.000,- euro meer budget voor de deelnemers die deze coureur hadden in het team voor Australië.

De waarde van Webber verandert daarmee ook, de prijs gaat omhoog. Dat kan dus betekenen dat degenen die Webber gekocht hebben, hem eigenlijk niet konden betalen met hun toenmalige budget. Mocht blijken dat je een gemaakte wissel niet had kunnen betalen, kan het voorkomen dat je huidige budget lager bijgesteld wordt. Andersom kan natuurlijk ook omdat je profiteert van de hogere opbrengst voor je coureur.

Excuses voor deze fout en het ongemak dat hiermee gepaard gaat.

Edit: er staat inmiddels ook een managernieuws in de F1-manager: Punten voor Webber in Australië

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 16-04-2010 00:23:48 ]
    pi_80423258
    even het topic een klein schopje omhoog.
    pi_80424003
    51 in qualify.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 april 2010 @ 19:06:56 #129
    Maffe Fries
    pi_80425933
    74 punten hier
    pi_80428017
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
    74 punten hier
    75

Met Webster was het 85 geweest, maar ik had daar net te weinig voor, of ik moest downgraden van de Lotus-onderdelen naar HRT... Euh nee, laat maar En dan had ik er maar 73 (rest alles HRT) of 79 gehad (Lotus-motor + rest HRT).

Weet ff niet meer hoeveel budget ik had voor mijn wissel naar Heikki. Jammer dat die nou net zijn wagen moest parkeren in het grind :S
    pi_80428487
    64
    Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
    [TK] enkele Blu-ray films (in seal)
      zaterdag 17 april 2010 @ 20:59:51 #132
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_80429210
    Hmm, ik zie dat ik een negatief budget heb
    Dat is dus met mijn ARacing team. Hoop dat m'n team wel gewoon meeteld?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 april 2010 @ 21:06:24 #133
    Maffe Fries
    pi_80429388
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 20:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Je team wordt wel meegeteld. Ik heb nog geen idee waar het negatieve budget vandaan komt
    pi_80434684
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 20:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Heb je heel toevallig Webber in je team?

Want dan weet ik het wel:
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 23:46 schreef Sally het volgende:
    Het zijn 64 personen die Webber hadden in Australië en/of daarna en die zullen allen een verandering gaan zien in hun budget dan wel punten. Webber heeft meer punten behaald, wordt dus duurder na ronde 2, en dus ook duurder in aanschaf voor de mensen die hem na ronde 2 hebben gekocht.

Webber krijgt er dus 52 - 27 = 25 punten bij voor de race van Australië, dat is dan 25 x 19.000.- = 475.000,- euro meer budget voor de deelnemers die deze coureur hadden in het team voor Australië.

De waarde van Webber verandert daarmee ook, de prijs gaat omhoog. Dat kan dus betekenen dat degenen die Webber gekocht hebben, hem eigenlijk niet konden betalen met hun toenmalige budget. Mocht blijken dat je een gemaakte wissel niet had kunnen betalen, kan het voorkomen dat je huidige budget lager bijgesteld wordt. Andersom kan natuurlijk ook omdat je profiteert van de hogere opbrengst voor je coureur.

Excuses voor deze fout en het ongemak dat hiermee gepaard gaat.

Edit: er staat inmiddels ook een managernieuws in de F1-manager: Punten voor Webber in Australië
    pi_80434839
    Even je team nagekeken, A_R, en ik kan niet zo snel iets vinden wat je negatieve budget zou verklaren. Je hebt Webber niet in je team.

Dat wordt uitzoeken waar het aan ligt, dan.

Weet je nog wanneer je gewisseld had, A_R? Afgelopen maandagavond net na het weer open gaan en met net nieuw budget?
      zondag 18 april 2010 @ 07:51:46 #136
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_80437404
    quote:
    Op zondag 18 april 2010 00:33 schreef Sally het volgende:
    Even je team nagekeken, A_R, en ik kan niet zo snel iets vinden wat je negatieve budget zou verklaren. Je hebt Webber niet in je team.
    i wish
    quote:
    Dat wordt uitzoeken waar het aan ligt, dan.

Weet je nog wanneer je gewisseld had, A_R? Afgelopen maandagavond net na het weer open gaan en met net nieuw budget?
    Ik weet niet meer of het die maandagavond al was, of de dag erna. Maar als ik het goed onthouden heb had ik na het gewissel nog een budget van +/-400.000. En nu zie ik gisteren dat ik in het rood sta...
    Maar iig goed om te horen dat m'n team wel gewoon mee doet
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_80437872
    Lekker begin... Luizzi die buemi eruit rost..... Ik ga maar op de bank zitten...
      zondag 18 april 2010 @ 09:16:59 #138
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_80437973
    sorry verkeerde topic

[ Bericht 90% gewijzigd door chufi op 18-04-2010 10:02:55 ]
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_80450545
    Dramatisch weinig punten dit weekend
    pi_80494047
    Puntjes ?
      Moderator maandag 19 april 2010 @ 20:02:23 #141
    18653 crew  D.
    pi_80494194
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 19:59 schreef Joene het volgende:
    Puntjes ?
    Vraagt ie om 1 voor 8
    pi_80494357
    ik wil weten hoe slecht
      Moderator maandag 19 april 2010 @ 20:07:09 #143
    18653 crew  D.
    pi_80494413
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Joene het volgende:
    ik wil weten hoe slecht
    De punten zijn er inmiddels, zoals de bedoeling om 20:00u
    pi_80494448
    Dramatisch 107
    pi_80494724
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 20:07 schreef D. het volgende:

[..]

De punten zijn er inmiddels, zoals de bedoeling om 20:00u
    Even een kleine mededeling:

De F1-manager staat tijdelijk dicht, omdat blijkt dat de waardeaanpassing opnieuw niet goed gaat.

Om te voorkomen dat deelnemers die nu wisselen met de goedkope waarde straks met een negateif budget opgescheept zitten, hebben we de teams handmatig dichtgezet.
    pi_80494772
    Hehehe inderdaad ik zat te kutten en kon opeens in de min
    pi_80495387
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 20:14 schreef Joene het volgende:
    Hehehe inderdaad ik zat te kutten en kon opeens in de min
    Als het goed is, kun je je team niet opslaan als er een negatief budget ontstaat met uitproberen. Maar als het nu zo mis gaat met de waardeverandering, mss wel.

Overigens: de verwachting is dat om 21 uur de teams weer open zijn.

Edit:
    Het staat WEL in de respectievelijke speciale pagina's van de onderdelen:

Lotus-chassis:
    <Sal|lt> Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 30.000.000,-
    <Sal|lt> Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 28.167.002,-
    <Sal|lt> tegen dit vanmiddag:
    <Sal|lt> Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 30.000.000,-
    <Sal|lt> Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 28.265.681,-

<Sal|lt> http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/member/id/4733 Info van Jenson Button
    <Sal|lt> Dit is een coureur bij McLaren Mercedes.
    <Sal|lt> Oorspronkelijk kostte dit onderdeel: ¤ 80.000.000,-
    <Sal|lt> Momenteel kost dit onderdeel: ¤ 90.091.965,-

<Sal|lt> maar NIET in het teammanagement: http://managers.fok.nl/f1/f1-2010/teammanagement
    pi_80495435
    ik kon gewoon op de bevestigen button drukken alleen hij wilde niet opslaan idd.
    pi_80495490
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 20:28 schreef Joene het volgende:
    ik kon gewoon op de bevestigen button drukken alleen hij wilde niet opslaan idd.
    Dan heb je die onderdelen dus niet gekocht
    pi_80495541
    Jammer hoor het was een dreamteam
    pi_80497004
    Teams zijn weer open, en de fout is gemeld.

Hopen dat het de volgende keer opgelost is. Het lijkt een cachingprobleem te zijn, omdat het in de respectievelijke aparte pagina's van het onderdeel wel verwerkt was, maar dus niet in het Teammanagement.
    pi_80499783
    Stijgen kan ik niet meer
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 19 april 2010 @ 22:03:59 #153
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_80500193
    Na 3 keer vertrouwen in die gekke Rus te hebben gehad heb ik hem er voor China uitgemieterd
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')