Ik ben begonnen met Nico Rosberg. Goede cash cow hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 21:53 schreef Joene het volgende:
Tsjah , ik moet zeggen had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik bij start race 7 nog met force india shit zou zitten.
Echter de keuze force india chassis / force india motor was nog niet zo dramatisch. En volgens mij kan je als je eenmaal een goed chassis of motor hebt meer punten halen dan met 1 goede coureur.
Ik ook (nog) niet geloof ik, dus ik denk dat men er nog mee bezig isquote:Op dinsdag 1 juni 2010 07:52 schreef Joene het volgende:
HUH heb ik nou geen geld gekregen voor mn punten ?
Meld.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef Sally het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat mensen zowel een Lotus-chassis als een HRT-motor hebben... Zeker niet ondenkbaar in dit stadium
Dat is niet alleen bij de huidige opzet, ook de oude opzet had precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef k_man het volgende:
Nou, het nadeel van de huidige opzet is dat je eigenlijk geen enkele kans meer hebt om terug in het spel te komen als je in het begin niet de goede keus hebt gemaakt. Mensen die niet begonnen zijn met Rosberg als rijder halen hun achterstand nooit meer in.
Klopt, dat effect heb je altijd wel, maar door de huidige opzet wordt het verergerd. Je wordt gedwongen waardeloze troep te kiezen en komt daar nooit meer vanaf, aangezien de troep steeds minder waard wordt en de goede spullens teeds meer.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat is niet alleen bij de huidige opzet, ook de oude opzet had precies hetzelfde.
Na 3 races weet je al of je nog kans maakt op een prijsje aan het eind.
Ik had gehoopt dat met de variable prijzen dit probleem opgelost zou zijn. Maar als ze dan een startbudget geven waarmee je alleen maar rijders en spullen kan kiezen die iedere race in waarde dalen (Rosberg was dit jaar de uitzondering), dan hou je dit probleem.
Je hoeft het niet per se in te schatten. Je kan waardevermeerdering of vermindering ook plaats laten vinden op basis van de relatieve prestatie. De coureur die als waarde de 14de waarde wordt en dan 6de wordt stijgt in prijs en de coureur met de 4de waarde die 12de wordt daalt als waarde. In de loop van een seizoen komen zo de waardes uit op een gemiddelde prestatie. Allen in de startwaarde zit je inschatting.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:30 schreef Tackleberry het volgende:
Er is ooit geroepen dat er rekening gehouden moet worden met dat een 1e plaats voor Force India een betere prestatie is dan voor bijvoorbeeld Ferrari. En dat dus Ferrari dan minder zou stijgen dan Force India. Alleen betekent dat dus weer een extra inschatting die vooraf gemaakt moet worden. Want hoe bepaal je initieel wat de verwachte klassering wordt voor een team?
Klinkt als weer een aardige klus, succes er meequote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Sally het volgende:
Goed nieuws!
Zowel de budgetten als de waarden van de onderdelen zijn nu weer kloppend.
Een eerdere update van de code is zojuist teruggedraaid, en meteen is het herberekenscript gedraaid (dat is een hoge uitzondering). Het lijkt waarschijnlijk dat het aan een aanpassing die ten goede bedoeld was, heeft gelegen. Terug naar de tekentafel![]()
Er zullen echter users zijn die al gewisseld hebben, met de verkeerde prijzen. Die kunnen een aanpassing van hun budget tegemoet zien, al dan niet hoog of laag en positief of negatief. Het is niet te zeggen hoe groot of klein de bijstelling individueel zal zijn omdat ook budget is toebedeeld voor de (straf)punten van de race.
Ik ga in het Puntenbericht dat ik nu ga maken alleen een algemeen klassement neerzetten. Volgende keer zal de rondewinnaar weer bekend worden gemaakt.
Bedoel je het totaal van je punten? Of bedoel je wat je de afgelopen ronde hebt gescoord?quote:Op woensdag 2 juni 2010 00:47 schreef Liam_xi het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten je hebt gescoord?
Als ik mijn naam selecteer en ik zoek op "Score van Team per Ronde" dan heb ik niet het idee dat ik de juiste score zie? Ik zie nu 86, maar dat zou zeker 127 moeten zijn? Is er toch iets niet goed gegaan nog met de punten of zit ik gewoon verkeerd te kijken?
Zo ja, waar zou ik ze dan wel kunnen zien?
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenquote:Op woensdag 2 juni 2010 00:47 schreef Liam_xi het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten je hebt gescoord?
Als ik mijn naam selecteer en ik zoek op "Score van Team per Ronde" dan heb ik niet het idee dat ik de juiste score zie? Ik zie nu 86, maar dat zou zeker 127 moeten zijn? Is er toch iets niet goed gegaan nog met de punten of zit ik gewoon verkeerd te kijken?
Zo ja, waar zou ik ze dan wel kunnen zien?
Die had ik al ffquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
heeel mn team op de schop gedaan en webber gekocht
Bij een coureur heb je minder kans op strafpunten dan bij motor en chassis. Zo heb ik iig geredeneerd bij de eerste keer team samenstellen (handig, zo'n winkelmandje), en omdat Nico al jaren mijn Dark Horse isquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:11 schreef Sharpdressedman het volgende:
ik heb teveel aan spreiding gedaan, lesje voor volgend jaar.
Ga de komende race ook maar zoveel mogelijk verpatsen en proberen 1 goede rijder ofzo...![]()
Gevaar is dat weer mogelijk de strafpuntenLastig
Ja, volgens mij heb je het idd knap slim aangepaktquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Bij een coureur heb je minder kans op strafpunten dan bij motor en chassis. Zo heb ik iig geredeneerd bij de eerste keer team samenstellen (handig, zo'n winkelmandje), en omdat Nico al jaren mijn Dark Horse is
En nu kon ik in Ronde 3 al Webber kopen, maar had dat toch uitgesteld. Voor Ronde 4 moest ik downgraden van Lotus T127 chassis naar Hispania F110 chassis, maar achteraf gezien was dat zeker geen teleurstellingAl die hydraulicaproblemen bij Lotus
. Onderhand ELKE race gehad nu.
Jup, die heb ik inderdaad.... dat zal het zijn danquote:Op woensdag 2 juni 2010 11:27 schreef Sally het volgende:
Er ontbrekende precies die 41 punten voor de race van de motor van Force India, wat miijn collega hierboven zegt (foei PSM)
Heb je inderdaad dat onderdeel in je team Liam_xi, is het meteen verklaard
Dit zou mogelijk voor een betere verdeling kunnen zorgen ja, maar dan zou ik met dit systeem eerst flink gaan doorrekenen. Je behoudt de kans dat hetzelfde gebeurt als dit jaar. Verkeerde keuze en pech met wisselen betekent heel veel moeite hebben om de goed presterende onderdelen te kopen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef mbn het volgende:
[..]
Je hoeft het niet per se in te schatten. Je kan waardevermeerdering of vermindering ook plaats laten vinden op basis van de relatieve prestatie. De coureur die als waarde de 14de waarde wordt en dan 6de wordt stijgt in prijs en de coureur met de 4de waarde die 12de wordt daalt als waarde. In de loop van een seizoen komen zo de waardes uit op een gemiddelde prestatie. Allen in de startwaarde zit je inschatting.
Dat zou echter wel meer aanpassingen in het systeem betekenen dan waarschijnlijk gewenst. Met het huidige systeem kan op basis van de ervaringen en wat rekenwerk de boel volgend jaar beter uit de bus komen.
Ho STOP wacht , Sally / PSM heeft dit ook invloed op mijn team ? krijg ik ook nog meer budget uitgedeeld ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenIs nu hersteld. Komende nacht wordt alles bijgewerkt
Ging om de motor bij Force India. Dat is nu bijgewerktquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:27 schreef Joene het volgende:
[..]
Ho STOP wacht , Sally / PSM heeft dit ook invloed op mijn team ? krijg ik ook nog meer budget uitgedeeld ?
Voor degenen die het onderdeel tijdens de Grand Prix van Turkije hadden komt er komende nacht budget bij jaquote:
kan ik helaas nietquote:Op woensdag 2 juni 2010 20:26 schreef Joene het volgende:
Wil je dan mn update die ik vanmiddag heb gewisseld terugdraaien ?
Kunnen we helaas niet aan beginnen, sorry.quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:08 schreef Joene het volgende:
Kan je die vraag dan even naar achter meenemen ?
quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had een onderdeel bij het invoeren overgeslagenIs nu hersteld. Komende nacht wordt alles bijgewerkt
Niet , want de post van PSM is na mijn post over dat ik heb gewisseld , heb nu dus een eventuele wissel gedaan om budget redenen die ik ms anders had kunnen doen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Kunnen we helaas niet aan beginnen, sorry.
En als TS lees je hier vast mee, en had je het kunnen weten imo:
[..]
tegenoverquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:18 schreef Joene het volgende:
heeel mn team op de schop gedaan en webber gekocht
Ik noem 9:18 geen middag.quote:Op woensdag 2 juni 2010 20:26 schreef Joene het volgende:
Wil je dan mn update die ik vanmiddag heb gewisseld terugdraaien ?
raar dat je het nog kan veranderen na de VT.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
Je bedoelt deze
[..]
tegenover
[..]
Ik noem 9:18 geen middag.
En nogmaals: daar kunnen we niet aan beginnen. Een goede manager kiest ook de juiste tijdstippen om te wisselen. Ik bijvoorbeeld wacht altijd tot op vrijdagen de VT's geweest zijn.
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:24 schreef Sally het volgende:
Je bedoelt deze
[..]
tegenover
[..]
Ik noem 9:18 geen middag.
En nogmaals: daar kunnen we niet aan beginnen. Een goede manager kiest ook de juiste tijdstippen om te wisselen. Ik bijvoorbeeld wacht altijd tot op vrijdagen de VT's geweest zijn.
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.
Beetje vreemd niet ?
Het kan gebeuren dat er een onderdeel per ongeluk geen punten heeft gekregen. Zodra we hier van wisten hebben we actie ondernomen en gemeld wanneer het opgelost zou zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat is natuurlijk een bullshit redenen zodra ik mn budget compleet heb is het moment om te wisselen aangebroken dat ik nu buiten mijn toedoen wissel op het moment dat mn budget door fouten van Crew niet compleet is , is dan nu maar gewoon pech blijkbaar.
Beetje vreemd niet ?
Je bedoelt hopelijk puntenquote:Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
nee, als je zo nodig wil veranderen betaal dan je 2 % kosten en val ons daar niet mee lastig. Dit is echt niet de eerste keer dat er strafpunten na de race worden uitgedeeld.
Dat heeft Toro Rosso zelf gedaanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:26 schreef CAP. het volgende:
Eindelijk al dat goedkope spul weg kunnen doenWaarom hebben jullie het gat tussen TR en die pauperteams op laten lopen tot meer dan 10 miljoen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
*Meldtquote:Op maandag 28 juni 2010 10:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Mensen die net als ik Webber in de manager hebben, veel sterkte
quote:Strafpunten GP Europa
Ret 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 49 Exhaust 8
Ret 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 8 Accident damage 20
Ret 6 Mark Webber RBR-Renault 8 Accident 2
Button, 5 strafseconden achteraf: -15
Barrichello, 5 strafseconden achteraf: -15
De la Rosa, 5 strafseconden achteraf: -15
Petrov, 5 strafseconden achteraf: -15
Hülkenberg, 5 strafseconden achteraf: -15
Buemi, 5 strafseconden achteraf: -15
Sutil, 5 strafseconden achteraf: -15
Liuzzi, 5 strafseconden achteraf: -15
Kubica, 5 strafseconden achteraf: -15
Glock, 20 strafseconden achteraf: -15
Hamilton, drivethroughpenalty: -15
Willams-motor, uitlaat Hülkenberg: -15
quote:De strafpunten die deze race zijn uitgedeeld:
Lewis Hamilton - McLaren, drivethroughpenalty: -15
Jenson Button - McLaren, 5 strafseconden achteraf: -15
Rubens Barrichello - Williams, 5 strafseconden achteraf: -15
Nico Hülkenberg - Williams, 5 strafseconden achteraf: -15
Pedro de la Rosa - BMW Sauber, 5 strafseconden achteraf: -15
Robert Kubica - Renault, 5 strafseconden achteraf: -15
Vitaly Petrov - Renault, 5 strafseconden achteraf: -15
Sébastien Buemi - STR, 5 strafseconden achteraf: -15
Adrian Sutil - FI, 5 strafseconden achteraf: -15
Vitantonio Liuzzi - FI, 5 strafseconden achteraf: -15
Timo Glock - Virgin, 20 strafseconden achteraf: -15
Willams-motor, uitlaat Hülkenberg: -15
TOP gedaan, bedankt!!!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:08 schreef OmkeReunze het volgende:
Update over de Omke's FOK! F1-manager puntencalculator:
sinds vandaag staat er een vernieuwde versie van de puntencalculator online. Deze versie bevat 1 leuke toevoeging, namelijk dat al tijdens de race de punten worden berekend!
Dus iedereen die morgen al tijdens de race benieuwd is hoe hij/zij er voorstaat in de manager, kan snel even een kijkje nemen bij de calculator om direct zijn punten te laten berekenen! Of je laat de pagina lekker open staan, want iedere 60 seconden wordt de laatste stand opgehaald.
Opmerking: de live punten werken alleen voor de race niet voor de kwalificatie
quote:De strafpunten die deze race zijn uitgedeeld:
- Vitantonio Liuzzi, teruggezet op grid: -15
- Fernando Alonso, drivethroughpenalty: -15
- Renault-motor, aandrijving Kubica: -15
- STR-chassis, remmen Alguersuari: -15
- Virgin Racing-chassis, hydraulica Di Grassi: -15
Sakon Yamamoto reed dit weekend in de plaats van Bruno Senna voor het team van Hispania Racing Team. We hadden helaas niet zo heel veel tijd om Yamamoto op te nemen in de manager. Na enig overleg hebben we besloten - zo is het jaren geleden in eerdere F1-managers ook gegaan - geen punten voor Senna uit te delen, die heeft immers niet gereden. Maar wel voor de motor en het chassis, die zijn immers met Yamamoto wel over de finish gekomen.
Ik kan zo even niet terugvinden waar ik dat gezegd hebquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis de (weinige) punten voor Senna / Yamamoto. Volgens PSM werd Senna automatisch vervangen door Yamamoto (die niet te kiezen is), maar in de manager zijn er geen punten voor uitgedeeld.
We hebben in ons Jurisprudentietopic nagezocht wat er in het verleden is gebeurd wat betreft vervangen coureurs. Het aangehaalde voorbeeld daar was het volgende.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis de (weinige) punten voor Senna / Yamamoto. Volgens PSM werd Senna automatisch vervangen door Yamamoto (die niet te kiezen is), maar in de manager zijn er geen punten voor uitgedeeld.
quote:voorbeeld van een op zaterdag vervangen coureur
Tijdens de Grand Prix van Amerika 2005 werd Ralf Schumacher op zaterdag vervangen door Ricardo Zonta. Users met Ralf Schumacher kregen geen punten voor Schumacher, aangezien hij in kwalificatie en race niet geklasseerd was. Ook kregen ze niet automatisch Zonta in hun team. Teams met Ralf Schumacher werden niet als incompleet beoordeeld, aangezien de users niet meer konden wisselen.
Hier: Yamamoto vervangt Senna bij HRTquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kan zo even niet terugvinden waar ik dat gezegd heb
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier: Yamamoto vervangt Senna bij HRT
quote:Op maandag 28 juni 2010 21:41 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik heb net gedaan wat ik op het begin moest doen. Bagger chassis, bagger motor, bagger 2e coureur goede eerste coureur.
quote:Vrijdag 23 juli 2010 om 23:59 uur zal de F1-manager weer op slot gaan, dus zorg dat je voor die tijd je (gewijzigde) team opgeslagen hebt!
Denk ook alvast even aan het volgende. De twaalfde race is al een week later, dus let erop dat je maar een weekje hebt om je team te veranderen, want op vrijdag 30 juli om 23:59 uur sluit de F1-manager opnieuw, voor de Grand Prix van Hongarije.
Als je een kijkje gaat nemen op de site van de FOK! Formule 1-manager, vallen je wellicht als eerste de uiterlijke veranderingen op. Maar ook in de werking is heel wat veranderd. Lees hier meer over alle nieuwe lay-outupdates en de nieuwe features die ingebouwd zijn, zoals de individuele scores van de subleaguedeelnemers, en het sorteren in het klassement op alle kolommen.
Kan kloppen, heb het vandaag even gecontroleerd en gefixed. Had het zelf niet opgemerkt omdat het in sommige browsers nog prima werkte (Firefox en Chrome) maar andere niet (bijv. IE 8.0). Ik hoop dat alles nu weer prima werkt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:59 schreef oliefantenoor het volgende:
eeehhhmmmm,kan het kloppen dat rinze zijn puntencalculator plat ligt??????
Ik heb namelijk alleen maar lege velden,waar normaal de coureurs/chassis etc allemaal staan.
De ene devver is net op vakantie, maar ik zal het doorgevenquote:Op donderdag 22 juli 2010 21:05 schreef OmkeReunze het volgende:
[..]
Kan kloppen, heb het vandaag even gecontroleerd en gefixed. Had het zelf niet opgemerkt omdat het in sommige browsers nog prima werkte (Firefox en Chrome) maar andere niet (bijv. IE 8.0). Ik hoop dat alles nu weer prima werkt.
Tot slot nog even de complimenten aan de ontwikkelaars van de managerik heb nog maar kort wat rond geklikt maar het ziet er erg goed uit!
Dank je voor je antwoord! Op zich heeft het niet zo heel veel haast, want ik wil m er al een aantal races uitgooien, dus ik kan wel even wachten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:53 schreef Sally het volgende:
Even pauze:quote:De strafpunten die voor Hongarije zijn uitgedeeld:
- STR-chassis, mechanicaprobleem Alguersuari: -15
- Mercedes GP-chassis, fout monteren wiel Rosberg: -15
- McLaren-motor, versnellingsbak Hamilton: -15
- Michael Schumacher (Mercedes GP), teruggezet op grid voor volgende race (bestrafte actie bij ingehaald worden door Barrichello): -15
- Sebastian Vettel (Red Bull), drive-throughpenalty: -15
- Robert Kubica (Renault) stop-and-go-penalty: -15
- Kamui Kobayashi (BMW Sauber), teruggezet op grid (niet verplicht gewogen na 1e kwalificatiesessie): -15
Niet bestraft:
Adrian Sutil (Force India), crash na touche met Kubica in de pitstraat.
Het klopt dat Yamamoto puntjes heeft gesprokkeld. als je goed naar de punten telling van het Hispania chassis en motor kijkt in de calculator zie je onderaan de volgende interessante som: 0 + 10 = 17. Dit komt omdat hier in werkelijkheid de punten van alle drie de Hispania rijders worden op geteld. Helaas was mijn calculator niet voorbereid op 3 rijders en wordt Yamamoto nu niet getoond bij het chassis en motor. Ik heb om überhaupt de mogelijkheid van drie rijders per team te kunnen ondersteunen een aantal code wijzigingen moeten doorvoeren en helaas heb ik hiervoor nog geen snelle oplossing kunnen bedenken. De punten kloppen bij mijn weten wel maar helaas is Yamamoto verstopt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:48 schreef paxshannara het volgende:
Sally, Omke,
Klopt het dat er een fout zit in de puntenberekening van de Hispania Racing motor en chassis?
Volgens mij worden hier 0 punten uitgedeeld omdat Chandhok niet heeft gereden.
Maar Yamamoto heeft in zijn plaats toch nog een paar puntjes gesprokkeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |