abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79768910
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik denk dat zij (of anders de instructeur) eerder bedoelde dat ze nu wel eens moet weten dat je op gelijkwaardige kruisingen als je van rechts komt voorrang hebt.

Ik ben daar ook nog wel eens te voorzichtig in hoor, dan minder ik heel erg in snelheid, en dan ga ik heel aandachtig kijken of er wat aankomt, terwijl ik voorrang heb. Kijken moet altijd natuurlijk, maar dan kan/moet ik gewoon doorrijden. Stukje onzekerheid nog van in het begin, het wordt bij mij gelukkig wel minder.
Dat doe ik ook nog . 'Je hebt voorrang hoor!' 'Weten zij dat ook?'
Tap tap tap
pi_79768994
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:32 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik ben best gevoelig voor het humeur van mn instructeur (Hé,dat rijmt )
Als hij irritant chagerijnig zit te doen,ga ik me daaraan irriteren en ook slechter rijden.Hij had van de week veel te veel gezopen,en had daar nog steeds last van.Vervelend,maar niet míjn probleem
Te veel gezopen?
Die van mij heeft natuurlijk ook weleens een rothumeur, maar dat heb ik ook weleens. Kan gebeuren. Soms is hij ook wel een beetje melig hoor, dan klikt het ook ineens veel beter en dan gaan we andere mensen afzeiken ofzo.
Tap tap tap
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:47:23 #28
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79769011
ik vond het echte examen makkelijker! Zeker de gevaarsherkenning:)
pi_79769295
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:47 schreef 2na het volgende:
ik vond het echte examen makkelijker! Zeker de gevaarsherkenning:)
Ik heb een soort gevoel gekregen voor gevarenherkenning

1.Naar afstand kijken redelijk dichtbij remmen, wat verder weg maar kan nog gevaar vormen gas afnemen, niks te zien wat een gevaar vormt, niets
2.Kinderen is altijd remmen
3.Nadering van rotonde/brug/spoorweg gas afnemen
pi_79769894
Er zit trouwens ook nog enig verschil tussen oefentheorie. Bij de ene als er een vrachtwagen achter je rijd en het ligt is oranje dan moet je gewoon doorrijden omdat het levensgevaarlijk is om te remmen en bij de andere moet je remmen
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:03:58 #31
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79769924
quote:
Hallo Allemaal,

Ik heb morgen mijn eerste rijles, best spannend.
Door een afwijking kan ik geen diepte zien en heel moeilijk afstanden inschatten, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Succes, hoe laat?
Natuurlijk wel even dat aan je instructeur melden hé
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:27:21 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_79772958
Een vriendin van mij heeft dat ook, maar wel gewoon haar rijbewijs gehaald. Wel veel lessen nodig, je hebt waarschijnlijk wat meer oefening nodig om dingen goed in te kunnen schatten, maar het went vanzelf I guess.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_79776303
Gisteren de derde rijles gedaan! Voor het eerst met daglicht en ook nog eens midden in de spits, haha. Nadat de vrouw die voor mij rijles had naar huis gebracht was zouden we met het koppelen / schakelen beginnen. Onderweg daarheen had ik overigens al een heel goed idee van wanneer er geschakeld moest worden. Eerste twee lessen werd er altijd gezegd: "even het gas los!" wanneer hij moest schakelen, maar dit was gisteren dus niet meer nodig. Ik liet mijn gaspedaal gewoon los, hij schakelde en ik gaste weer vrolijk verder.

Toen het op mezelf aankwam was het echter best chaotisch. Je moet aan zoveel dingen denken eerst, die natuurlijk later gewoon uit zichzelf zullen gaan..

Vanavond weer lessen! Heb er zin in.. wil dat schakelen onder de knie krijgen
pi_79776502
Schakelt de instructeur dan voor jou? Dat lijkt me zo raar .
Tap tap tap
pi_79776814
Het is niet echt raar, het is maar wat je gewend bent. Het is ook vrij simpel.. Het is even een mededeling dat je je gas even los moet laten, hij schakelt en verzoekt je het gaspedaal weer in te drukken.

Nu hoeft dat dus niet meer, ik moet het nu zelf doen
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:48:17 #36
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79777712
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Neemt het CBR precies dezelfde route of zo? Ik zou overstappen van rijschool...
Zou in principe een optie zijn,ware het niet dat juist op die kruispunten bij B.Baumannlaan iedereen uit Rotterdam kruispunten oefent.Er is zelfs een handtekeningen-actie gestart om de lesauto's daar weg te krijgen.Ik zit vaak in een rij met met 5 of 6 lesauto's.Het is gewoon een ideaal oefengedeelte.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:50:42 #37
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79777784
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat doe ik ook nog . 'Je hebt voorrang hoor!' 'Weten zij dat ook?'
Ik vind het gewoon dom als je een kruispunt maar opknalt onder het mom 'Ach,ik heb toch voorrang!' Want indd,weten die andere bestuurders dat ook? Altijd geleerd dat als je voorrang hebt,dat je dan alsnog voorzichtig moet doen en nooit klakkeloos voorrang moet nemen ook.Mijn instructeur is daar redelijk makkelijk in 'Gewoon doorrijden,dan stoppen ze vanzelf wel..' Ja hoor,en als ze dat niet doen klappen ze volop in mijn kant van de auto.
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:24:09 #38
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79778627
Net terug van weer 1,5 uur rijles, teller staat nu op 7 uur . Deze keer hellingproef gedaan op een echt steile helling, zowel vanuit voet- als handrem, ging vet goed! Echt erg eenvoudig, dacht dat het moeilijker zou zijn.

De rest ging ook goed, beter dan de vorige keer. Hij zei dat ik nu ook beter luisterde . Kwam bij rotonde aanrijden, hij zei gassen en ik dacht remmen, dus dat werd op het laatste moment remmen en koppeling vergeten .

Verder ging het wel goed, m'n hart bonkt alleen in m'n keel als ik voor een stoplicht sta te wachten met wat auto's achter me .
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:49:35 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79779445
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:50 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon dom als je een kruispunt maar opknalt onder het mom 'Ach,ik heb toch voorrang!' Want indd,weten die andere bestuurders dat ook? Altijd geleerd dat als je voorrang hebt,dat je dan alsnog voorzichtig moet doen en nooit klakkeloos voorrang moet nemen ook.Mijn instructeur is daar redelijk makkelijk in 'Gewoon doorrijden,dan stoppen ze vanzelf wel..' Ja hoor,en als ze dat niet doen klappen ze volop in mijn kant van de auto.
De wetgever spreekt niet van "voorrang hebben" maar van "voorrang verlenen", klein detail.
Voor mensen die geen voorrang verlenen heb ik een toeter! Helaas zijn er heel veel mensen die stomweg de voorrangsregels niet eens kennen... Voorbeeld: een kruispunt, ik ga linksaf, en een tegenligger (van mijn weg af gezien) wil rechtdoor. Echter, deze man komt uit een uitrit. Dan kan je er donder op zeggen dat-ie denkt dat-ie voorrang heeft, omdat-ie rechtdoor gaat!
censuur :O
pi_79779540
tvp
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:46:42 #41
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79783972
Vriendinnetje van mij rijdt vanmiddag af, ben benieuwd!

TVP? Welnee!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_79784068
Zo Theorie, Ik ben bang

Op oefentoetsen haal ik nu ongeveer 20 goed bij gevarenherkenning en 2-3 fout bij de rest
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:56:49 #43
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79784393
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:49 schreef KleineNeger het volgende:
Zo Theorie, Ik ben bang

Op oefentoetsen haal ik nu ongeveer 20 goed bij gevarenherkenning en 2-3 fout bij de rest
Gewoon rustig blijven.Helder blijven nadenken,en vooral logisch blijven nadenken.En heel veel succes,je kunt het!
pi_79785612
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:49 schreef KleineNeger het volgende:
Zo Theorie, Ik ben bang

Succes!!
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:38:50 #45
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79788899
Heb zaterdag waarschijnlijk weer rijles, kan niet wachten!

Vanochtend reed ik ongeveer 30 km/h, na bocht naar rechts lege weg waar je 80 mocht. Trapte het gas nu eens een stuk dieper in, en schakelde (vergeleken met normaal) vet snel door naar de 5e versnelling.

Kreeg echt een race-gevoel , kan niet wachten tot mijn volgende rijles! Echt cool moment, had echt zin om helemaal verder op te trekken

Ik rijles trouwens in een 1.6 diesel (of 1.4, weet niet meer). Heb eergister in de Opel Zafira van m'n ouders gereden (2.2 benzine, Direct Injection), ging wel een stukje sneller .
pi_79789439
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:56 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gewoon rustig blijven.Helder blijven nadenken,en vooral logisch blijven nadenken.En heel veel succes,je kunt het!
Bedankt, Ik ben geslaagd met 21 van de 25 goed op gevarenherkenning en 36 van de 40 goed met verkeersregels en inzicht.

Ik vond het vrij makkelijk, een jongen naast mij deed het voor de 2e keer en die was gezakt op 1 fout dan zou ik mij echt rot voelen

Er zitten ook mensen die het voor de 4e keer doen, dat vind ik toch best slecht

Ik heb alleen zondag theorie geleerd, gelijk voor woensdag gereserveerd en daarna nog geoefend voor een paar uur en ik ben in 1x geslagen , hoe krijgen mensen het toch nog voor elkaar om zo vaak te zakken? (Excuses als dit wat arrogant overkomt)
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:58:33 #47
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79789674
quote:
Bedankt, Ik ben geslaagd met 21 van de 25 goed op gevarenherkenning en 36 van de 40 goed met verkeersregels en inzicht.
Gefeliciteerd! Ik moet volgende week...
quote:
Ik vond het vrij makkelijk, een jongen naast mij deed het voor de 2e keer en die was gezakt op 1 fout dan zou ik mij echt rot voelen
Eigenlijk is hij niet gezakt op 1 fout, maar op [max. fouten] + 1. Als je van de 40 vragen er 5 fout mag hebben, en je hebt 1 fout teveel, ben je dus gezakt op 6 fouten.
quote:
Ik heb alleen zondag theorie geleerd, gelijk voor woensdag gereserveerd en daarna nog geoefend voor een paar uur en ik ben in 1x geslagen , hoe krijgen mensen het toch nog voor elkaar om zo vaak te zakken? (Excuses als dit wat arrogant overkomt)
Vraag ik me zelf ook wel af, zakken ze vooral op de gevaarherkenning of de theorie? Theorie is grotendeels stampen, bij sommige vragen van gevaarherkenning heb ik zo mijn twijfels.
pi_79789858
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:58 schreef jacobras het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik moet volgende week...
[..]

Eigenlijk is hij niet gezakt op 1 fout, maar op [max. fouten] + 1. Als je van de 40 vragen er 5 fout mag hebben, en je hebt 1 fout teveel, ben je dus gezakt op 6 fouten.
[..]

Vraag ik me zelf ook wel af, zakken ze vooral op de gevaarherkenning of de theorie? Theorie is grotendeels stampen, bij sommige vragen van gevaarherkenning heb ik zo mijn twijfels.
gevarenherkenning was echt makkelijk, ik zie niet hoe je daar op kan zakken, veel makkelijker dan met de oefenexamens.

Ik raad je trouwens aan om Verjo 2009 te kopen/downloaden, veel vragen van daar kwamen gewoon letterlijk weer terug

Volgende week gelijk beginnen met rijlessen
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:13:09 #49
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79790315
quote:
Ik raad je trouwens aan om Verjo 2009 te kopen/downloaden, veel vragen van daar kwamen gewoon letterlijk weer terug
Verjo cd heb ik hier liggen, toch maar 'ns mee gaan oefenen
quote:
Volgende week gelijk beginnen met rijlessen
Rijlessen op tijd bespreken
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:50:08 #50
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79791752
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:53 schreef KleineNeger het volgende:

[..]

Er zitten ook mensen die het voor de 4e keer doen, dat vind ik toch best slecht

Gefeliciteerd,goed gedaan! Ik had er 18 van de 25 en 37 van de 40.Er zat een meisje achter me wat er voor de zesde keer was.Het komt niet arrogant over hoor als je dit zo zegt.Ik heb er begrip voor als iemand voor een tweede keer moet (Te weinig geleerd,black-out,zenuwen) maar 4,5,6 keer..Come on.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')