Dat doe ik ook nogquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik denk dat zij (of anders de instructeur) eerder bedoelde dat ze nu wel eens moet weten dat je op gelijkwaardige kruisingen als je van rechts komt voorrang hebt.
Ik ben daar ook nog wel eens te voorzichtig in hoor, dan minder ik heel erg in snelheid, en dan ga ik heel aandachtig kijken of er wat aankomt, terwijl ik voorrang heb. Kijken moet altijd natuurlijk, maar dan kan/moet ik gewoon doorrijden. Stukje onzekerheid nog van in het begin, het wordt bij mij gelukkig wel minder.
Te veel gezopen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ben best gevoelig voor het humeur van mn instructeur (Hé,dat rijmt)
Als hij irritant chagerijnig zit te doen,ga ik me daaraan irriteren en ook slechter rijden.Hij had van de week veel te veel gezopen,en had daar nog steeds last van.Vervelend,maar niet míjn probleem
Ik heb een soort gevoel gekregen voor gevarenherkenningquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:47 schreef 2na het volgende:
ik vond het echte examen makkelijker! Zeker de gevaarsherkenning:)
Succes, hoe laat?quote:Hallo Allemaal,
Ik heb morgen mijn eerste rijles, best spannend.
Door een afwijking kan ik geen diepte zien en heel moeilijk afstanden inschatten, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Zou in principe een optie zijn,ware het niet dat juist op die kruispunten bij B.Baumannlaan iedereen uit Rotterdam kruispunten oefent.Er is zelfs een handtekeningen-actie gestart om de lesauto's daar weg te krijgen.Ik zit vaak in een rij met met 5 of 6 lesauto's.Het is gewoon een ideaal oefengedeelte.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neemt het CBR precies dezelfde route of zo? Ik zou overstappen van rijschool...
Ik vind het gewoon dom als je een kruispunt maar opknalt onder het mom 'Ach,ik heb toch voorrang!' Want indd,weten die andere bestuurders dat ook? Altijd geleerd dat als je voorrang hebt,dat je dan alsnog voorzichtig moet doen en nooit klakkeloos voorrang moet nemen ook.Mijn instructeur is daar redelijk makkelijk in 'Gewoon doorrijden,dan stoppen ze vanzelf wel..' Ja hoor,en als ze dat niet doen klappen ze volop in mijn kant van de auto.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat doe ik ook nog. 'Je hebt voorrang hoor!' 'Weten zij dat ook?'
De wetgever spreekt niet van "voorrang hebben" maar van "voorrang verlenen", klein detail.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon dom als je een kruispunt maar opknalt onder het mom 'Ach,ik heb toch voorrang!' Want indd,weten die andere bestuurders dat ook? Altijd geleerd dat als je voorrang hebt,dat je dan alsnog voorzichtig moet doen en nooit klakkeloos voorrang moet nemen ook.Mijn instructeur is daar redelijk makkelijk in 'Gewoon doorrijden,dan stoppen ze vanzelf wel..' Ja hoor,en als ze dat niet doen klappen ze volop in mijn kant van de auto.
Gewoon rustig blijven.Helder blijven nadenken,en vooral logisch blijven nadenken.En heel veel succes,je kunt het!quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:49 schreef KleineNeger het volgende:
Zo Theorie, Ik ben bang![]()
Op oefentoetsen haal ik nu ongeveer 20 goed bij gevarenherkenning en 2-3 fout bij de rest
Succes!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:49 schreef KleineNeger het volgende:
Zo Theorie, Ik ben bang![]()
Op oefentoetsen haal ik nu ongeveer 20 goed bij gevarenherkenning en 2-3 fout bij de rest
Bedankt, Ik ben geslaagd met 21 van de 25 goed op gevarenherkenning en 36 van de 40 goed met verkeersregels en inzicht.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:56 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gewoon rustig blijven.Helder blijven nadenken,en vooral logisch blijven nadenken.En heel veel succes,je kunt het!
Gefeliciteerd!quote:Bedankt, Ik ben geslaagd met 21 van de 25 goed op gevarenherkenning en 36 van de 40 goed met verkeersregels en inzicht.
Eigenlijk is hij niet gezakt op 1 fout, maar op [max. fouten] + 1. Als je van de 40 vragen er 5 fout mag hebben, en je hebt 1 fout teveel, ben je dus gezakt op 6 fouten.quote:Ik vond het vrij makkelijk, een jongen naast mij deed het voor de 2e keer en die was gezakt op 1 fout dan zou ik mij echt rot voelen
Vraag ik me zelf ook wel af, zakken ze vooral op de gevaarherkenning of de theorie? Theorie is grotendeels stampen, bij sommige vragen van gevaarherkenning heb ik zo mijn twijfels.quote:Ik heb alleen zondag theorie geleerd, gelijk voor woensdag gereserveerd en daarna nog geoefend voor een paar uur en ik ben in 1x geslagen , hoe krijgen mensen het toch nog voor elkaar om zo vaak te zakken? (Excuses als dit wat arrogant overkomt)
gevarenherkenning was echt makkelijk, ik zie niet hoe je daar op kan zakken, veel makkelijker dan met de oefenexamens.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:58 schreef jacobras het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Ik moet volgende week...
[..]
Eigenlijk is hij niet gezakt op 1 fout, maar op [max. fouten] + 1. Als je van de 40 vragen er 5 fout mag hebben, en je hebt 1 fout teveel, ben je dus gezakt op 6 fouten.
[..]
Vraag ik me zelf ook wel af, zakken ze vooral op de gevaarherkenning of de theorie? Theorie is grotendeels stampen, bij sommige vragen van gevaarherkenning heb ik zo mijn twijfels.
Verjo cd heb ik hier liggen, toch maar 'ns mee gaan oefenenquote:Ik raad je trouwens aan om Verjo 2009 te kopen/downloaden, veel vragen van daar kwamen gewoon letterlijk weer terug
Rijlessen op tijd besprekenquote:Volgende week gelijk beginnen met rijlessen
Gefeliciteerd,goed gedaan! Ik had er 18 van de 25 en 37 van de 40.Er zat een meisje achter me wat er voor de zesde keer was.Het komt niet arrogant over hoor als je dit zo zegt.Ik heb er begrip voor als iemand voor een tweede keer moet (Te weinig geleerd,black-out,zenuwen) maar 4,5,6 keer..Come on.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:53 schreef KleineNeger het volgende:
[..]
Bedankt, Ik ben geslaagd met 21 van de 25 goed op gevarenherkenning en 36 van de 40 goed met verkeersregels en inzicht.
Ik vond het vrij makkelijk, een jongen naast mij deed het voor de 2e keer en die was gezakt op 1 fout dan zou ik mij echt rot voelen![]()
Er zitten ook mensen die het voor de 4e keer doen, dat vind ik toch best slecht
Ik heb alleen zondag theorie geleerd, gelijk voor woensdag gereserveerd en daarna nog geoefend voor een paar uur en ik ben in 1x geslagen , hoe krijgen mensen het toch nog voor elkaar om zo vaak te zakken? (Excuses als dit wat arrogant overkomt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |