Nee hoor, de intercities richting Arnhem, Maastricht en Alkmaar (en verder) hebben zowel a als b nodig. Behalve op zondag, maar we hadden het over de spits geloof ikquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:49 schreef Ireyon het volgende:
Waar elke trein van perron a of b vertrekt waardoor nog steeds iedereen aan één kant instapt
Ik dacht dat de IC naar Maastricht/Heerlen op zondag ook als vleugeltrein reed.quote:Op zondag 4 april 2010 08:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee hoor, de intercities richting Arnhem, Maastricht en Alkmaar (en verder) hebben zowel a als b nodig. Behalve op zondag, maar we hadden het over de spits geloof ik
Ik zat te denken aan de IC Den Haag/Rotterdam-Enschede.quote:Op zondag 4 april 2010 09:05 schreef greavy het volgende:
jep, die rijdt ook als vleugeltrein., net als Rotterdam-Leeuwarden samen met Den Haag-Groningen tussen Utrecht/Zwolle. a+b nodig. alkmaar-maastricht/heerlen heeft dat tot ze splitsen/vanaf ze splitsen ook nodig. En zo heb je nog wel een paar treinseries die dat hebben gleoof ik
Diie rijden niet meer gekoppeld.quote:Op zondag 4 april 2010 09:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan de IC Den Haag/Rotterdam-Enschede.
Ik twijfel nog aan de stoptrein Utrecht-Tiel/Breda (ik weet niet of deze nog bestaat).
Dan zijn ze vast niet lang genoeg om het perron van de IC leiden te bevolken.quote:
Klopt. Het zijn dan gewoon 2 stelletjesquote:Op zondag 4 april 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan zijn ze vast niet lang genoeg om het perron van de IC leiden te bevolken.
Bronquote:Tientallen boetes tijdens treincontroles
Uitgegeven: 4 april 2010 12:03
Laatst gewijzigd: 4 april 2010 12:15
DRIEBERGEN - Tijdens een grote controle in de treinen tussen Rotterdam en Den Haag heeft de spoorwegpolitie in de nacht van zaterdag op zondag tientallen passagiers beboet en enkelen aangehouden.
© ANPDat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) bekendgemaakt.
De politie hield twee personen aan omdat ze niet mee wilden werken aan hun staandehouding in de trein. Zij moesten mee naar het bureau om hun identiteit vast te stellen.
Een van hen kreeg een proces-verbaal, de ander moest een nacht doorbrengen in de cel.
Roken
De politie gaf 38 keer een bekeuring wegens roken in de trein, voeten op de bank, geluidsoverlast, openbare dronkenschap en het niet tonen van een identiteitsbewijs.
Ook betrapte de politie vier personen die nog een straf hadden openstaan bij justitie. Verder kregen 83 zwartrijders een boete.
Acht politiemensen hielden de controles tussen tien uur 's avonds en vijf uur 's ochtends. In totaal controleerde de politie zestien treinen.
quote:Parallel naast de strafbepaling van openbare dronkenschap van artikel 453 WvSr staat de strafbepaling van artikel 426 WvSr. Deze bepaling stelt strafbaar hij die "in staat van dronkenschap verkeert, hetzij in het openbaar het verkeer belemmert of de orde verstoort, hetzij eens anders veiligheid bedreigt, hetzij enige handeling verricht waarbij, tot voorkoming van gevaar voor leven of gezondheid van derden, bijzondere omzichtigheid of voorzorgen worden vereist."
Door het al decennialang gedogen van jouw soort randgroepvolk, HEBBEN we al een heel vervelende samenleving.quote:Op zondag 4 april 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
Als je voor alles wat niet mag direct een boete krijgt, krijg je een heel vervelende samenleving.
Ben ik nu opeens randgroepvolk?quote:Op zondag 4 april 2010 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Door het al decennialang gedogen van jouw soort randgroepvolk, HEBBEN we al een heel vervelende samenleving.
Nee, dat kusjekroel gedrag zoals in Nederland normaal gebeurt werkt lekker.quote:Op zondag 4 april 2010 14:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ben ik nu opeens randgroepvolk?![]()
Ik zeg alleen maar dat alles direct hard aanpakken niet werkt. Kijk naar de VS.
De reden ook dat ik 30 april dit land geheel verlaat en niks met dat kut feest te maken wil hebben. Je wilt niet weten wat voor sjonnies er op die dag, vooral na afloop, in de treinen zitten....quote:Op zondag 4 april 2010 13:47 schreef greavy het volgende:
Hiervoor worden al niet veel goede acties voor gehouden, en als er eens een goede actie komt waarbij gelijk boetes worden uitgedeeld, vind ik het meer dan terecht.
Wie zegt dat persoon X het niet vaker doet, in de trein? De nachtnet treinen zijn immers al de lastigste treinen qua passagiers (dronken reizigers die uit zijn gegaan et cetera), en mogen ze dit vaker doen. Regels zijn regels. Af en toe een overtreding is oké, maar het gebeurd in die treinen wel zéér vaak..
Ik heb soms ook de mogelijkheid om met de nachttrein richting huis te gaan, en de laatste 4 km met de taxi, maar ik neem altijd de taxi vanuit Rotterdam, want die nachttreinen zijn echt geen pleziertje.. Een deel is er tuig, omdat ze dronken et cetera zijn![]()
Ja precies. Uitstekende dag om in België wat kantoorurenlijntjes af te werkenquote:Op zondag 4 april 2010 14:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De reden ook dat ik 30 april dit land geheel verlaat en niks met dat kut feest te maken wil hebben. Je wilt niet weten wat voor sjonnies er op die dag, vooral na afloop, in de treinen zitten....
Dat mag ook niet.quote:Op zondag 4 april 2010 14:16 schreef dennistd het volgende:
En wat is het nou voor moeite om er even een krantje neer te leggen als je zo graag met je voeten op de bank wilt zitten?
Dat doe ik vaak genoeg, en heb er zelfs nog nooit iets over gehoord van een conducteur. Wat kan dat voor kwaad dan (in een rustige trein).quote:
Ik ben er al 2x op gewezen dat dit niet mag.quote:Op zondag 4 april 2010 16:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat doe ik vaak genoeg, en heb er zelfs nog nooit iets over gehoord van een conducteur. Wat kan dat voor kwaad dan (in een rustige trein).
quote:Op zondag 4 april 2010 15:56 schreef Ascendancy het volgende:
@flash: En waarom kan je dat niet normaal zeggen
Ik ook een aantal keren, de ene conducteur vindt het geen probleem (of heeft iets anders aan het hoofd) en de andere kijkt je boos aan. Zelfs al meegemaakt dat de conducteur zei dat ik even een krantje eronder moest leggen. Wellicht een goede vraag om direct aan NS te stellen.quote:Op zondag 4 april 2010 16:38 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ben er al 2x op gewezen dat dit niet mag.
En er worden ook dieseltreinen of rijtuigen getrokken door diesellocs ingezet op internationale diensten.quote:Op zondag 4 april 2010 22:43 schreef TeringHenkie het volgende:
In Denemarken tuffen ze vrolijk met een stinkdiesel door woonwijken![]()
Ik ga bij jou thuis toch ook niet met m'n schoenen op je bank zitten? Nou dan.quote:Op zondag 4 april 2010 23:02 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Ik ook een aantal keren, de ene conducteur vindt het geen probleem (of heeft iets anders aan het hoofd) en de andere kijkt je boos aan. Zelfs al meegemaakt dat de conducteur zei dat ik even een krantje eronder moest leggen. Wellicht een goede vraag om direct aan NS te stellen.
Nee, want ik heb thuis geen treinquote:Op zondag 4 april 2010 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga bij jou thuis toch ook niet met m'n schoenen op je bank zitten? Nou dan.
Ik ga bij jou thuis ook geen kaartjes knippen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga bij jou thuis toch ook niet met m'n schoenen op je bank zitten? Nou dan.
WTF daar gaat het toch niet over? Waarom moet je zonodig met je poten op de bank tegenover je? Daar moet straks toch ook weer iemand zitten, waar jij net je vieze schoenen neer moest leggen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik ga bij jou thuis ook geen kaartjes knippen?
ben ik volledig met je eens.quote:Op zondag 4 april 2010 23:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, want ik heb thuis geen trein![]()
't Gaat ze er toch om dat de stoelen niet vuil worden, als er een krantje onder m'n schoenen ligt gaat dat argument niet op en moeten ze niet zo zeuren hoor.. Als er geen krant onder ligt is een bekeuring natuurlijk meer dan terecht.
En als er een krant onder ligt dan is het nog steeds vies voor diegene na je? Doe rustig man.quote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF daar gaat het toch niet over? Waarom moet je zonodig met je poten op de bank tegenover je? Daar moet straks toch ook weer iemand zitten, waar jij net je vieze schoenen neer moest leggen?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen niet snappen dat dit soort gedrag gewoon aso is. Ze zouden godverdomme je poten er af moeten zagen met een langzaam draaiende kettingzaag en de stompjes dicht moeten schroeien met zwavelzuur. Of iets van vergelijkbare strekking.
(Bron: de helpdeskmiep op NS.nl)quote:Mag ik wel met mijn voeten op de bank als ik een krant onder mijn voeten leg?
Uw voeten mogen niet op de bank. Ook niet als u een krantje onder uw voeten legt.
Er was een tijdje terug nog een plaatje op geenstijl van een conducteur die met zijn voeten op een bank lag (ook met krant eronder)quote:Op zondag 4 april 2010 23:46 schreef James1988 het volgende:
NS is er anders vrij helder in:
[..]
(Bron: de helpdeskmiep op NS.nl)
Ga in Nederland eens kijken bij Born/Holtum, daar rijden diesels ook gewoon door het dorp.quote:Op zondag 4 april 2010 22:43 schreef TeringHenkie het volgende:
In Denemarken tuffen ze vrolijk met een stinkdiesel door woonwijken![]()
Daarom ben ik ook voor de coach opstelling! Geen irritante mensen tegenover je, een klaptafeltje voor je spulletjes, en geen gore bank omdat een of andere aso daar zo nodig zijn poten op moet leggen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:09 schreef James1988 het volgende:
In coach-opstelling heb je daar minder last van, dan kun je je benen enigszins strekkenVis-a-vis-opstelling vind ik persoonlijk niet prettig, en laat ik als het mogelijk is ook schieten.
Waarom moet ik rustig doen? Omdat een deel van de mensheid zich verlaagt tot asogedrag hoef ik daar toch niet in mee te gaan?quote:Op zondag 4 april 2010 23:44 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
En als er een krant onder ligt dan is het nog steeds vies voor diegene na je? Doe rustig man.
Tof zoietsquote:Op maandag 5 april 2010 01:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh. Born in Limburg en woonwijken... dat moet natuurlijk gevisualiseerd worden:
Kolenveredelaar Enerco in het Limburgse Born nabij Sittard kreeg in 2009 geregeld bezoek van vervoerder SNCF Fret Benelux, ondertussen overgegaan in Captrain Benelux. De terminal ligt aan de rand van een woonwijk. Foto's: Vrijdag 26 juni 2009
[ afbeelding ]
Nadat de trein beladen bij Enerco in Born beladen is, wordt koers gezet naar Sittard, zo'n 4km verderop gelegen. De lijn voert eerst door deze vrij luxe woonwijk van Born. Nadat de trein in Sittard is aangekomen, zal de lok om de trein heen rijden, waarna het wachten begint op vertrektijd. Voor de rangeerder zit het werk erop. De machinist die 's nachts de lege trein in Sittard heeft afgeleverd, zal later in de middag de trein via Eindhoven en Breda richting Roosendaal rijden.
En nog een plaatje van de terminal for-those-who-care:
[ afbeelding ]
SNCF Fret bezoekt gemiddeld tweemaal per week de terminal om een sleep kolenwagens met kolen te beladen. Het wolkendek breekt langzaam en de zon komt tevoorschijn, als de SNCF 1616 met 31 beladen Fcs'n gereed staat om te worden gewogen. Helaas heeft men de voorste kraan wat abrupt uitgezet, waardoor die nog een flink eind de hoogte insteekt.
Witte rokjesquote:Op maandag 5 april 2010 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor de coach opstelling! Geen irritante mensen tegenover je, een klaptafeltje voor je spulletjes, en geen gore bank omdat een of andere aso daar zo nodig zijn poten op moet leggen.
Dat asosociale gedrag altijd. Ik kan met geen goed fatsoen nog een witte broek of rok aan
Van wanneer? Afgelopen zomer ben ik 1 dag op en neer geweest vanuit Utrecht, kan gewoon hoorquote:Op maandag 5 april 2010 04:43 schreef James1988 het volgende:
Argh, ik zit allemaal oude treinentopics terug te kijken en zie daar foto's van Fles in Frankrijk... met allerlei SNCF-spul erop. Ik wil ook
Of Den Bosch, daar loopt het spoor naar de Heineken Brouwerij ook door een woonwijk. Al is de laatste keer dat dat bereden is ook al heel wat jaar geleden toen de trein met die mega groene bierkratten op het brouwerij terrein is gestald.quote:Op maandag 5 april 2010 01:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Ga in Nederland eens kijken bij Born/Holtum, daar rijden diesels ook gewoon door het dorp.En zo zijn er vast en zeker veel meer plekken te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |