quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:32 schreef oeke het volgende:
Volgens mij is het geen probleem dat hij uit de tweede borst niets of weinig drinkt. Er zijn hier meer moeders bij wie de baby slechts uit 1 borst drinkt. Het kan zijn dat hij later, als hij wat groter/hongerig is, er wel behoefte aan heeft.
Wat heel fijn is bij krampjes is hem tegen je borst houden en je arm dan onder zijn knietjes te doen. Zo kun je zijn knietjes naar zijn borst trekken en dan kunnen de darmpjes ontluchten.
En Leonieke, je kindje is net op de wereld, die koud en groot en leeg is. Hij heeft vooral behoefte aan jullie (lichamelijke) aanwezigheid. Ik zou hem wel elke keer oppakken als hij weent, zeker de eerste maanden.
Je kunt hem sowieso de eerste 8 maanden nog niet verwennen. Hij heeft namelijk nog geen besef van oorzaak en gevolg. Hij zal niet huilen omdat hij bewust weet dat jij dan komt.![]()
Miss, lastig is het he. Ko wordt ook nog zo vaak wakker 's nachts.![]()
Ik vond/vind het ook erg moeilijk. Maar deze tekst uit de Oei ik groei mail hielp me wel weer even vooruit:
Een van de meest gestelde (en erg domme) vragen is of je baby al doorslaapt. Je vraagt je af of jij de enige bent wiens kleintje ’s nachts nog wakker wordt. De twijfel slaat toe en door die simpele vraag wordt het ouderlijke twijfel-syndroom redelijk gestimuleerd. Om alle twijfel weg te nemen: het is slechts zelden dat een baby onder de 12 maanden doorslaapt. Wel kunnen 60% van de baby’s zichzelf in slaap krijgen als ze wakker worden. Ouders denken dan dat ze doorslapen, maar dat is dus niet zo.
Ko heeft dus gewoon hulp nodig bij het in slaap komen 's nachts. En inderdaad nog 1 grote voeding drinkt hij in de nacht. Het gekke is wel, dat wij drie juist beter lijken te slapen als hij bij ons ligt. Alsof hij door onze aanwezigheid minder vaak wakker wordt/wil drinken.![]()
Hopelijk leren onze kindjes snel zichzelf weer in slaap te helpen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Hier ook![]()
Douchen heb ik een tijdje pas rond 2 uur 's middags kunnen doen, dan wilde hij wel eventjes in bed slapen, maar later ging dat over in helemaal niet meer in bed willen liggen (door de reflux) en heeft hij weken alleen maar in de doek gezeten overdag. Toen ging ik heel vroeg (6 uur ofzo) al douchen zodat mijn man Niels vast kon houden, want na een nacht borstvoeding met lekkende boobies enzo vond ik douchen wel prettig
. En nu is Niels al zo groot dat hij de meeste slaapjes overdag in zijn eigen bedje doet (dat groeit vanzelf, echt je hoeft je daar niet druk om te maken, je merkt wel wanneer hij er aan toe is) rond etenstijd zit hij nog wel gezellig in de doek (
!!) en als ik ga douchen zit hij in het wipstoeltje mij verbaast aan te gapen.
Leonieke als hij de tweede borst niet meer wil, terwijl hij niet te slaperig is, dan heeft hij hoogswaarschijnlijk wel genoeg gehad. Doordat er zoveel tijd tussen zat zit je borst dan ook heel erg vol dus krijgt hij meer uit een borst. Je hebt wel kans dat hij straks snel weer wil drinken omdat hij vannacht lang ertussen gelaten heeft en dat in moet halen. Er schijnt een regeltje te zijn wanneer je een kindje 's nachts niet meer iedere 3 uur wakker hoeft te maken (Ticootje?).
Oh en verwennen daar hoef je je helemaal niet druk om te maken. Zulke jonge kindjes leggen het verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet, je kunt er van uitgaan dat hij huilt omdat hij iets nodig heeft. Ook moet hij nog wennen aan de wereld, dat kan heel lang duren en dat
het huilen ook veroorzaken (daardoor was Niels de eerste maanden heel prikkelbaar).
![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:58 schreef miss_sly het volgende:
oeke, fijne tekst iddSoms denk ej echt dat je de enige bent die een niet doorslapend kind heeft. Senna wordt een aantal keer wakker, en tegenwoordig wacht ik eventjes om te kijken of ze weer inslaapt of echt wil drinken. En idd slaapt ze soms best weer in, maar een keer of 2-3 per nacht dus niet. Als ik haar dan op haar kamertje voed, slaapt ze weer netjes verder enmeldt zich later weer. Als ik haar bij me in bed pak, vraagt ze veel eerder om de borst. Waarschijnlijk omdat die dan zo lekker in de buurt is en lekker ruikt
![]()
En iedere keer dat ze dan wil drinken, al is het maar een paar slokken, word ik dus wakker. Nu dus twee keer een klein half uurtje voor een volledige voeding. Dus proberen we het maar weer even zo
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:28 schreef WupWup het volgende:
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
Donderdag mogen we naar Kind & Gezin (super trouwens dat ze er ons zo vlug hebben ingepast we mogen nog om 19.40u gaan, eigenlijk na de laatste officiële afspraakquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:28 schreef WupWup het volgende:
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
Als ik bezig ben met voeden doe ik ook niets anders, maar tussendoor doe ik wel de deur open als er iemand aanbelt. Maar het ging hem in het algemeen. Maar vandaag was manlief al om 13u thuisquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:24 schreef Asyniur het volgende:
Ow Leonie, en wat ik nog wilde zeggen: als je niemand verwacht dan doe je toch gewoon niet open?
Zeker niet als je bezig bent...
Als ik zit de voeden en de telefoon gaat (en ik kan er niet bij) of de voordeurbel, dan hebben ze mooi pech (tenzij ik met iemand een afspraak heb).
Die had ik al gevonden en ik heb al besteld. 2 stuks. Nu heb ik dus een reserve.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:23 schreef Twinkly het volgende:
Hier Baby aan je borst --> Borstkolven --> Medela: losse onderdelen
3 keer kolven...nee, dat is toch geen optie. Dat duurt gewoon te lang, kan ik beter thuisblijvenquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:53 schreef Asyniur het volgende:
lily, ik heb eigenlijk geen idee. Wel weet ik dat Leah effectiever drinkt dan je kan kolven dus als je 100cc kolft, wil dat niet zeggen dat Leah maar 100cc drinkt. Misschien anders 3x kolven?
Ja, dat laatste. het is maar 3 maanden houdbaar heb ik begrepenquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:53 schreef Asyniur het volgende:
Ik zit ook met een 'kolf' vraag. Ik heb dus nog veel voeding in de vriezer liggen. Wat is wijsheid als ik weer aan het werk ga (en ook even voor de wendagen van opa en oma en mijn man): vers gekolfd achterlaten en dat Harry laten geven of voeding uit de vriezer aan Harry laten geven en de 'nieuwe' voeding in de vriezer.
Ik neig momenteel naar het laatste omdat je dan weer versere melk in je vriezer hebt...
Ik heb nog steeds van begin december in de vriezer liggen, Niels moet dooreten! Van daarvoor heb ik weggegooid want toen hadden we spruwquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:13 schreef Asyniur het volgende:
Onze vriezer vriest 20 graden dus dan is het een half jaar houdbaar.
Oke, dan ga ik maar toch eerst de ingevroren boel opmaken want het eerste dateert van de eerste week nog dus is nu 5 weken oud...
Hier nog zo één, hahaquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:51 schreef WupWup het volgende:
Ik vernieuwd m'n vriezervoorraad ook zoveel mogelijk. Emma is een soort vuilnisbakkie: oud of nieuw, koud of warm, maakt haar allemaal niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |