De tot 2005 bekende explosieven zijn net allemaal geruimd, 601 stuks om precies te zijn. Echter worden er wekelijks nieuwe gevonden.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat wil je vast onderbouwen met wat cijfers
quote:Marine zet bommenteller op nul
Met het onschadelijk maken van een Britse vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog heeft de marine alle door de scheepvaart gemelde explosieven op de Noordzee geruimd. Hiermee staat de teller voor het eerst op nul sinds 5 jaar geleden werd begonnen met aftellen tijdens operatie Beneficial Cooperation.
Aanleiding voor de operatie was het ongeluk op 6 april 2005, waarbij 3 opvarenden van de Nederlandse visserskotter OD-1 om het leven kwamen toen een opgeviste vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog aan dek ontplofte. De Koninklijke Marine besloot de jacht op mijnen, bommen, granaten en torpedo’s in samenwerking met de Belgische marine op te voeren. Ook de Nederlandse visserij werkt actief mee door opgeviste explosieven te markeren en te rapporteren aan de kustwacht. De vissers treffen nog wekelijks mijnen aan op de Noordzee.
Mijlpaal
Een mijnenjager van de marine maakt het gemelde explosief vervolgens zo snel mogelijk onschadelijk. Met het ruimen van het 601ste explosief sinds de start van operatie ‘Beneficial Cooperation’ door Hr. Ms. Maassluis, kwam de teller van gemelde, nog te ruimen mijnen voor het eerst sinds het begin van de operatie op nul. Een mijlpaal voor de Mijnendienst van de Koninklijke Marine.
Het bevaarbaar houden van de zee, kustwateren en havenmondingen door het ruimen van aangetroffen explosieven uit de Eerste en Tweede Wereldoorlog is een hoofdtaak van de mijnjagers van de marine.
Nee kan niet, Defensie krijgt al zo weinig voor het werk dat ze doen.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:21 schreef quirigua het volgende:
[..]
dat kan dus ook voor 237,50 euro p.p.p.j. met dubbel zo hard werken ,en/of voor half geld.
Zo ist maar net : twee soorten besparingen, Verehrter Herr Maarschalkquote:Op maandag 29 maart 2010 17:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De introductie van de eu heeft geen bal te maken met 1 goede gestroomlijnde EU defensie knakker.
Houd je bek hippie! En ga geld verspillen aan milieu en ontwikkelingshulp voor dictators in afrika.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:24 schreef _Mystery_ het volgende:
Flink bezuinigen op deze tak in de overheid. Dit soort hobby projectjes slokken onnodig veel geld op.
dat zijn helegaar geen mijnen die 'ronddobberen' maar de Marine voet daar een leuk bureaucratisch trucje in dat ze alle gevonden explosieve objecten, waarvan 90% vliegtuigbomen vat onder het termpje 'mijnen'...quote:Op maandag 29 maart 2010 17:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
De tot 2005 bekende explosieven zijn net allemaal geruimd, 601 stuks om precies te zijn. Echter worden er wekelijks nieuwe gevonden.
[..]
quote:Op maandag 29 maart 2010 17:22 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
DUDE!!! Ergens anders ben je dit PER manager kwijt, Dit is in totaal heeeeeeeeeel weinig voor mensen met zo'n grote verantwoordelijkheid, mensen die jou veiligheid en vrijheid garanderen en die overuren draaien.
Echt, al die mensenquote:De hoogste generaal verdient ruim 139.000 euro per jaar, gevolgd door dertien luitenant-generaals met ieder ruim 130.000 euro gemiddeld. Daarna komen 23 generaal-majoors (ruim 121.000) en 61 brigadegeneraals (106.000). Naast de topmilitairen zijn er ook nog 31 topburgerfunctionarissen in dienst van Defensie.
En als ze na een route van jaren en jaren bezuinigen de oorlog verliezen krijgen ze alleen gezever van het plebs over zich heenquote:Op maandag 29 maart 2010 17:24 schreef _Mystery_ het volgende:
Flink bezuinigen op deze tak in de overheid. Dit soort hobby projectjes slokken onnodig veel geld op.
Bron?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat zijn helegaar geen mijnen die 'ronddobberen' maar de Marine voet daar een leuk bureaucratisch trucje in dat ze alle gevonden explosieve objecten, waarvan 90% vliegtuigbomen vat onder het termpje 'mijnen'...
vervolgens doet ze stiekem ook alsof ze die allemaal ruimen, wat evenmin waar is
Je eigen bericht als je goed leest ... Had je dat dan nog niet gedaan toen je het copy-paste?quote:
Zou je het voor de simpelen onder ons nog even duidelijk aan kunnen geven?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je eigen bericht als je goed leest ... Had je dat dan nog niet gedaan toen je het copy-paste?
Ik had niet anders verwacht.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:20 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
![]()
Meer kan ik hier niet opzeggen.
Of nog beter, 50% minder naar ontwikkelingshulp en 50% minder naar defensie.quote:Kijk naar het totaal plaatje. Ik geef liever 450 aan belastingen voor iets dat nut heeft dan 400 voor iets dat niet nuttig is zoals ontwikkelingshulp[/b]. doe die 5 mil van ontwikkelingshulp bij defensie, maak van dat arme land een veilig land en help ze met opbouwen.
[..]
Kan prima. Defensie gewoon minder zinloze taken geven.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:24 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
Nee kan niet, Defensie krijgt al zo weinig voor het werk dat ze doen.
Het gaat mij om de laatste zin. Hoezo niet ruimen?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je eigen bericht als je goed leest ... Had je dat dan nog niet gedaan toen je het copy-paste?
Goodie.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:39 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Kan prima. Defensie gewoon minder zinloze taken geven.
Idd, net zoals dat domme gelul van RM-rf... Als je zijn redenering volgt kun je de hele EOD wel opdoeken.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik lees het alweer. Genoeg sufferds die niks weten over defensie en hier denken dat men zomaar kan bezuinigen op defensie.
Mijn vraag aan jullie, waarop zou defensie dan moeten bezuinigen? Wees aub realistisch ipv te brallen dat het maar moet kunnen.
Heh dat kan prima hoor, dan laten we RM-rf de explosieven wel ruimen.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, net zoals dat domme gelul van RM-rf... Als je zijn redenering volgt kun je de hele EOD wel opdoeken.
Offensie?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:59 schreef Salvad0R het volgende:
Offensie moeten ze globaal gewoon opdoeken.
Het komt niet in je op dat offensief tevens defensief is?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:59 schreef Salvad0R het volgende:
Offensie moeten ze globaal gewoon opdoeken.
Volgens mij zouden we in NL momenteel net zo veilig zijn zonder defensie als met. Alsof ze in het midden oosten zijn oms ons land te beschermen. Sowieso hebben managers er niks mee te maken, dat geld komt niet uit mijn zak.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:22 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
[..]
DUDE!!! Ergens anders ben je dit PER manager kwijt, Dit is in totaal heeeeeeeeeel weinig voor mensen met zo'n grote verantwoordelijkheid, mensen die jou veiligheid en vrijheid garanderen en die overuren draaien.
Ben bang dat het dan bij één opgeruimd explosief blijftquote:Op maandag 29 maart 2010 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh dat kan prima hoor, dan laten we RM-rf de explosieven wel ruimen.
Welja... verschuif maar opeens warom het ging ...quote:Op maandag 29 maart 2010 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat mij om de laatste zin. Hoezo niet ruimen?
De schating is dat er nog iets van 300 a 400.000 explosieven op de zeebodem liggen, en mochten daar volgens jou dan 10% mijnen tussen zitten dan nog heb je een shitload aan mijnen.
Ohh nee??? Waar buiten de private sector om kosten die managers jou geen geld dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Volgens mij zouden we in NL momenteel net zo veilig zijn zonder defensie als met. Alsof ze in het midden oosten zijn oms ons land te beschermen. Sowieso hebben managers er niks mee te maken, dat geld komt niet uit mijn zak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |