De eerste keer issie gewoon heel erg leuk ja, daar kunnen we eerlijk over zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:43 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ah die ga ik wel zien, is die leuk?
Hij was wel slechter dan ik me kon herinneren.quote:
... wat?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:48 schreef Jos_ het volgende:
Jullie praten al 47 topics lang over een band die al jaren niet meer bestaat?
quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:48 schreef Jos_ het volgende:
Jullie praten al 47 topics lang over een band die al jaren niet meer bestaat?
quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:48 schreef Jos_ het volgende:
Ik ken eigenlijk helemaal niet veel van de Beatles, maar heb onlangs Norwegian Wood ontdekt en die vind ik goed.
Kijk eens op mijn (nuja, elke) school zou ik zeggen..quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:49 schreef schaap001 het volgende:
[..]
.... dat die mensen nog bestaan?!
tja, ik vraag me altijd af hoe je het voor elkaar krijgt om the Beatles niet of nauwelijks te kennenquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Kijk eens op mijn (nuja, elke) school zou ik zeggen..
Het is inderdaad dezelfde mix, maar aangezien een LP technisch gezien onmogelijk zo hard gemastered kan worden als in dit geval de CD is gemastered, klinkt hij inderdaad sowieso beter. Helaas zit de meest schade al in de mix zelf, die al over-gecompressed en zelfs overstuurd was. Ook zo veel slordige edits en fouten in de mix, zonde van zulke goede liedjes. Weet nog goed dat het album lekte in lage kwaliteit, en ik na het importeren van de officiële CD dacht dat ik per ongeluk nog steeds naar low bitrate mp3-tjes aan het luisteren was. De mastering-engineer is toch wel een alom gerespecteerde naam, en hij heeft ook verklaard dat het album precies zo gemixt en gemastered is als de artiest zelf het wilde. Nou, gelukkig lijkt hij die trend niet te hebben doorgezet, als jij kijkt naar recente projecten "Electric Arguments" en "Good Evening New York City". Maar goed, vooral over die laatste heb ik weer hele andere dingen om over te klagenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:11 schreef PimD het volgende:
Vandaag de LP van Memory Almost Full ontvangen. Wat heerlijk om het album op een fatsoenlijke manier te beluisteren i.p.v. die keihard gemasterde CD
Of verbeeld ik het me maar en is de LP dezelfde mix/master als de CD
Tsja want the Beatles zijn gay, de stemmen zijn gay, gitaren zijn gay en hun muziek is gay. Verder zijn ze van geen enkele invloed op hedendaagse muziek geweest want het waren allemaal gays. Echt wie luistert dat nog, 50 jaar oude muziek. Nee je moet echt met je tijd meegaan en eens TMF kijken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Kijk eens op mijn (nuja, elke) school zou ik zeggen..
Duw mij maar liever de Epiphone Casino in de hand. Een beetje zonde als 5 jarige kinders ermee aan de haal gaan. In dat geval maar ruilen voor mijn 3/4 gitaar? Lijkt me stukken beter voor jequote:Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ga mijn kinderen (duurt nog wel een jaartje of tien, als het goed is) gewoon indoctrineren. Vanaf vijf jaar duw ik ze Abbey Road en mijn Epiphone Casino in de hand en ik negeer ze totdat ze het riffje van Day Tripper kunnen spelen. Iets wat mijn ouders ook bij mij hadden moeten doen.
Denk zelf alleen bij The Beatles niet gelijk aan de Epiphone Casino, eerder aan de typische Rickenbacker-sound. McCartney is in ieder geval nog steeds grote fan van de Epiphone Casino. Hij gebruikt z'n originele exemplaar (waar hij onder andere de karakteristieke solo van "Taxman" op speelde) nog steeds in de studio, en zoals we weten nu weer voor het eerst sinds 30 jaar live op tournee.quote:How John Lennon and The Beatles Made the Epiphone Casino Famous
04.14.2010 by Ted Drozdowski
The Casino was unveiled by the Epiphone Company in 1958, just a year after the operation was acquired by the Chicago Music Company – then the parent of Gibson. But 1964 was the year that the ringing, bell-toned thinline hollowbody guitar entered rock ‘n’ roll history.
It’s unclear whether Keith Richards, who played a ’61 or ’62 model on The Rolling Stones’ 1964 American tour, or Paul McCartney, who bought one in ’64 and took it into the studio for the Rubber Soul sessions the following year, was the first superstar to own a Casino. But the mega-band that will forever be associated with the effervescent, P-90 equipped, six-string is The Beatles. Forty years after their break-up, they are still the crown princes of the Casino sound. McCartney, John Lennon and George Harrison all owned Casinos and played them in the studio. And Lennon, in particular, became a champion of the model, using his on every post-Rubber Soul Beatles album and his early solo recordings.
Both Lennon and Harrison were hooked on the Casino after getting an earful of the crisp tones and bristling sustain produced by McCartney’s Bigsby adorned instrument, which he played on “Drive My Car” and “Taxman.”
When the Revolver sessions began a year later, Lennon and Harrison purchased new 1965 models of their own, making the Beatles (at that time) an all-Casino band. Harrison’s guitar sported a Bigsby, like McCartney’s, but was a sunburst beauty with a stock trapeze tailpiece.
After those sessions, Lennon rarely put his Casino down. It became his main guitar for the rest of The Beatles’ musical career, accompanying him on the band’s third world tour, including their final public concert at Candlestick Park in San Francisco in 1966. Lennon’s Casino was his primary axe on 1967’s Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, chopping out the chords of his compositions “For the Benefit of Mr. Kite” and the sparking arpeggios of “Lucy in the Sky with Diamonds.”
Despite its extensive service on the era’s most cutting-edge album, the Casino was something of a calculated throwback at birth. In the late ’50s, the blossoming of the rock ‘n’ roll era required more powerful amplification, which made hollowbody guitars feed back. That’s why bluesmen like John Lee Hooker preferred Epiphone models like the semi-hollowbody Riveria and Sheraton. They could be turned up to cut through the noisiest juke joint audiences without howling through their amps. But the tonal qualities of the Casino’s classic hollow, two-f-hole construction and 16th-fret neck joint for additional string tension gave it a unique sound. And The Beatles and other rockers, like Richards, found feedback a desirable component of the era’s expanding sonic palette, and the Casino the perfect, highly reactive brush.
Lennon’s Casino got a prominent facelift during the making of the White Album. The pick guard was removed and the sunburst finish sanded down to bare wood before getting two thin coats of clear lacquer. The revamped guitar made its public debut in the Beatles’ live “Revolution” promotional video, producing an insanely raunchy tone — in contrast to George Harrison’s cherry red 1957 Les Paul, which was a gift from Eric Clapton. Lennon also played the now-natural-finish Casino in The Rolling Stones’ Rock ‘n’ Roll Circus film, backed by Eric Clapton, Keith Richards and Mitch Mitchell for a version of the White Album’s “Yer Blues.” Parenthetically, Harrison also had his own Casino sanded down and refinished clear, believing the strip-down had improved the sound of Lennon’s guitar.
Lennon’s Casino can also be heard on “Get Back,” “I Want You,” “The Ballad of John and Yoko,” the intro to “Across the Universe,” and other Beatles classics, and was in his arms when the group filmed their farewell Let It Be concert atop the roof of the Apple Corp. building on Saville Road. Lennon used his Casino on the Abbey Road sessions, too, and beyond The Beatles, taking the guitar to Canada for the Plastic Ono Band’s famed Live Peace in Toronto concert.
Reportedly, he was interested in having the Casino restored to its original sunburst finish toward the end of his life, but that never happened. Today the guitar is owned by his widow, Yoko Ono, and listed in the inventory of Lennon’s estate as the “Revolution” guitar.
http://www.gibson.com/en-(...)beatles-casino-0414/
Ik vind het wel een mooie finishquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef psychedelicate het volgende:
Ik zag al dat je in het vorige Gitaristentopic een Casino in de OP had gezet, hoewel die een spuuglelijke finish had. Sunburst of geschuurd zoals Lennon, elke andere finish is heiligschennis.
Zelfde geld voor een vioolbas, heeft een ontzettend mooi geluid (zelf bespeeld in een muziekwinkel) maar word helaas meteen geassocieerd met de Beatles.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef psychedelicate het volgende:
Maar bij een Epiphone Casino denk je wel gelijk aan The Beatles. De Casino dankt alle populariteit aan The Beatles en de bands die hevig zijn beïnvloed door The Beatles (Oasis, e.d.).
Ja, goed plan. Maar dan dit keer de '93 versiequote:Op zondag 18 april 2010 00:18 schreef Aisumasen het volgende:
Wat me aan het denken zet... Binnenkort de halfjaarlijkse Anthology-ronde maar weer eens doen.
Ja over dat 2e was ik ook niet overtuigd. Heb dat stukje al 1000x gehoord maar heb er nooit iets over een rammelkastpiano over verstaanquote:Op zondag 18 april 2010 00:35 schreef Aisumasen het volgende:
Vind het altijd zo typisch dat alleen het commentaar van McCartney over "Let It Be" uit deze docu recent is opgenomen. Het nooit gebruikte commentaar voor de DVD-release...?
En voor zo ver ik kijk is de ondertiteling wel een beetje suf af en toe. George's "I tried to a Smokey" wordt vertaald als "het moest doorrookt klinken", terwijl het natuurlijk over Smokey Robinson gaat, en de chat van ADITL over andere "maracas" werd iets met een "rammelkast". Ok, dit gaat ver hè.
Ha, tof! Waar nachtbagger al niet goed voor isquote:
Ik heb 'm deze week niet gezien. Ik heb 'm 1 keer op video, 2 keer op DVD en vaak genoeg gezien. Ik vind 'm leuk. Muziek is natuurlijk geweldig, maar ook het verhaal is vermakkelijk en de humor is fantastisch. Je moet het wel kijken met de jaren 60 in je hoofd en de kwailiteit van toen. En die humor is zo lekker gemaakt. Voor de beatles was het vooral een lekkere vakantie over de hele wereld.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:41 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond dus "Help!" weer op TV, 23:50 op Nederland 2. Scheelt dat ik er niet ben.
Ik zie de Epiphone Casino niet direct als een gitaar van de Beatles, maar dat komt vooral omdat ik al die merken niet ken. Daarentegen zie ik de Hoffner Violin Bass direct als een instrument wat direct aan de Beatles is gelinkt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk zelf alleen bij The Beatles niet gelijk aan de Epiphone Casino, eerder aan de typische Rickenbacker-sound. McCartney is in ieder geval nog steeds grote fan van de Epiphone Casino. Hij gebruikt z'n originele exemplaar (waar hij onder andere de karakteristieke solo van "Taxman" op speelde) nog steeds in de studio, en zoals we weten nu weer voor het eerst sinds 30 jaar live op tournee.
Maar ehhh... De stuk over "Across The Universe", "Benefit" en "Lucy In The Sky"... Daar kwam de Epiphone Casino weinig aan te pas....
Da's een mooie ja, maar wel een USA dus best prijzig.quote:Op zondag 18 april 2010 09:15 schreef awijmans het volgende:
[..]
Ik zie de Epiphone Casino niet direct als een gitaar van de Beatles, maar dat komt vooral omdat ik al die merken niet ken. Daarentegen zie ik de Hoffner Violin Bass direct als een instrument wat direct aan de Beatles is gelinkt.
Er staat nog een Epiphone Casino op marktplaats voor de liefhebbers![]()
http://txf.nl/Rf
Hebbequote:Op zondag 18 april 2010 11:07 schreef webfreak het volgende:
[..]
Da's een mooie ja, maar wel een USA dus best prijzig.
Lennon's model blijf ik mooier vinden:
[ afbeelding ]
Hij gebruikte de gitaar trouwens ook na The Beatles. Groot deel van Imagine is ermee opgenomen.
Ik wil ze eerst bespelen voordat ik ze koop. Neem nooit een gitaar zomaar van internet iig..quote:
Bij sommige mensen heb ik zoiets van : Blijf jij maar lekker Lady GaGa en shit luisteren, ik wil niet eens dat jij the Beatles kentquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:49 schreef schaap001 het volgende:
[..]
.... dat die mensen nog bestaan?!
Sommige bazen luisteren beide.quote:Op zondag 18 april 2010 13:21 schreef Scarface2004 het volgende:
[..]
Bij sommige mensen heb ik zoiets van : Blijf jij maar lekker Lady GaGa en shit luisteren, ik wil niet eens dat jij the Beatles kent
Denk dat hij voor volgende maand of augustus nog optredens in Zuid-Amerika en aan de westkust van Amerika zal aankondigen, en misschien in juli/augustus Zuid-Europa.quote:Op zondag 18 april 2010 04:31 schreef Blinker het volgende:
Inderdaad
Had al even naar Cardiff gekeken, maar dat zit er helaas toch niet in.
Ik ben op dit moment aan het afstuderen en nog een paar maandjes en dan ben ik eindelijk klaar met m'n studie, dus op dit moment even de schouders er onder
Maar als Macca in 2011 weer naar Nederland komt, dan ben ik allang blij joh! Zo niet, dan moet ik toch maar verder weg zoeken.
Ging je naar Cardiff of Dublin?quote:Op zondag 18 april 2010 13:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk dat hij voor volgende maand of augustus nog optredens in Zuid-Amerika en aan de westkust van Amerika zal aankondigen, en misschien in juli/augustus Zuid-Europa.
Nog precies 2 maanden voor mij. Zolang de Wings-nummers in de set blijven, ben ik blij.
Gisteren dit album nog eens opgezet, de verbluffende DCC-mastering natuurlijk. Het album was toch wel een dappere stap als eerste volwaardige Beatles solo-release, 2 weken voor de release van "Let It Be". En, al zijn het 35 vermakelijke minuten, het is bij lange na niet McCartney's beste werk. Er zit (net zoals "Wild Life") niet echt een lijn in het album, en dat is nu exact waar de charme van dit album in zit. Veel onafgemaakte ideeën, heel veel instrumentale nummers, wat fillers, en eigenlijk maar 2 single-kandidaten. Een wereld van verschil vergeleken met zijn werk en producties op "Abbey Road", opnames van amper een half jaar eerder.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:27 schreef Aisumasen het volgende:
Vandaag 40 jaar geleden uitgebracht:
[ afbeelding ]
quote:FOR IMMEDIATE RELEASE
FROM: Paul McCartney
DATE: April 9, 1970
Q: "Why did you decide to make a solo album?"
PAUL: "Because I got a Studer four-track recording machine at home, practiced on it (playing all the instruments)- liked the results, and decided to make it into an album."
Q: "Were you influenced by John's adventures with the Plastic Ono Band and Ringo's solo LP?"
PAUL: "Sort of, but not really."
Q: "Are all songs by Paul McCartney alone?"
PAUL: "Yes, sir."
Q: "Will they be so credited: McCartney?"
PAUL: "It's a bit daft for them to be Lennon/McCartney-credited, so 'McCartney' it is."
Q: "Did you enjoy working as a solo?"
PAUL: "Very much. I only had me to ask for a decision, and I generally agreed with me. Remember, Linda's on it too, so it's really a double act."
Q: "What is Linda's contribution?"
PAUL: "Strictly speaking, she harmonizes, but of course it's more than that, because she's a shoulder to lean on, a second opinion, and a photographer of renown. More than all this, she believes in me- constantly."
Q: "Where was the album recorded?"
PAUL: "At home, at EMI (no. 2 studio), and at Morgan Studios. (Willesden!)"
Q: "What is your home equipment-- in some detail?"
PAUL: "Studer four-track machine. I only had, however, one mike, and as Mr. Pender, Mr. Sweathenham and others only managed to take six months or so (slight delay) I worked without VU meters or a mixer, which meant that everything had to be listened to first for distortion, etc, then recorded. So the answer-- Studer, one mike, and nerve."
Q: "Why did you choose to work in the studios you chose?"
PAUL: "They were available. EMI is technically very good and Morgan is cozy."
Q: "The album was not known about until it was nearly completed. Was this deliberate?"
PAUL: "Yes, because normally an album is old before it even comes out. (aside) Witness GET BACK."
Q: "Why?"
PAUL: "I've always wanted to buy a Beatles album like people do and be as surprised as they must be. So this was the next best thing. Linda and I are the only two who will be sick of it by the release date. But we love it really."
Q: "Are you able to describe the texture or feel of the album?"
PAUL: "Home, family, love."
Q: "How long did it take to complete- from when to when?"
PAUL: "From just before Christmas, until now. 'The Lovely Linda' was the first thing I recorded at home and was originally to test the equipment. That was around Christmas."
Q: "Assuming all the songs are new to the public, how new are they to you? Are they recent?"
PAUL: "One was from 1959-- 'Hot As Sun.' Two are from India-- 'Junk' and 'Teddy Boy.' And the rest are pretty recent. 'Valentine Day,' 'Momma Miss America' and 'Oo You' were ad-libbed on the spot."
Q: "Which instruments have you played on the album?"
PAUL: "Bass, drums, acoustic guitar, lead guitar, piano, organ, mellotron, toy xylophone, bow and arrow."
Q: "Why did you play all the instruments yourself?"
PAUL: "I think I'm pretty good."
Q: "Will Linda be heard on all future records?"
PAUL: "Could be. We love singing together and have plenty of opportunity for practice."
Q: "Will Paul and Linda become a John and Yoko?"
PAUL: "No, they will become a Paul and Linda."
Q: "Were you influenced by their work?
PAUL: "No."
Q: "Will they or who will receive the first copies?
PAUL: "The press."
Q: "What has recording alone taught you?"
PAUL: "That to make your own decisions about what you do is easy, and playing with yourself is very difficult but satisfying."
Q: "Who did the cover?"
PAUL: "Linda came up with and took the photos, and she and I designed tha album cover.
[The following question was not part of the original press release, but appears in some sources on the web.]
Q: "Is it true that neither Allen Klein nor ABKCO have been nor will be in any way involved with the production, manufacturing, or promotion of this new album?"
PAUL: "Not if I can help it."
Q: "Did you miss the other Beatles and George Martin? Was there a moment when you thought, 'I wish Ringo were here for this break?'"
PAUL: "No!"
Q: "Assuming this is a very big hit album, will you do another?"
PAUL: "Even if it isn't, I will continue to do what I want, when I want."
Q: "Are you planning a new album or single with the Beatles?"
PAUL: "No."
Q: "Is this album a rest away from the Beatles or the start of a solo career?"
PAUL: "Time will tell. Being a solo means it's 'the start of a solo career...' and not being done with the Beatles means it's just a rest. So it's both really."
Q: "Is your break with the Beatles temporary or permanent, due to personal differences or musical ones?"
PAUL: "Personal differences, business differences, musical differences, but most of all because I have a better time with my family. Temporary or permanent? I don't know."
Q: "Do you foresee a time when Lennon/McCartney becomes an active songwriting partnership again?"
PAUL: "No."
Q: "What do you feel about John's peace effort? The Plastic Ono Band? Giving back his MBE? Yoko?
PAUL: "I love John and respect what he does, but it doesn't really give me any pleasure."
Q: "Were any of the songs on the album originally written with the Beatles in mind?"
PAUL: "The older ones were. 'Junk' was intended for 'Abbey Road,' but something happened. 'Teddy Boy' was for 'Get Back,' but something happened."
Q: "Were you pleased with 'Abbey Road'? Was it musically restricting?"
PAUL: "It was a good album. (No. 1 for a long time.)."
Q: "What is your relationship with Klein?"
PAUL: "It isn't. I am not in contact with him, and he does not represent me any way."
Q: "What is your relationship with Apple?"
PAUL: "It is the office of a company which I partly own with the other three Beatles. I don't go there because I don't like offices or business, especially when I am on holiday."
Q: "Have you any plans to set up an independent production company?"
PAUL: "Yes, McCartney Productions."
Q: "What are your plans now? A holiday? A musical? A movie? Retirement?"
PAUL: "My only plan is to grow up!"
quote:Press release by Derek Taylor, April 10th:
Spring is here and Leeds play Chelsea tomorrow
and Ringo and John and George and Paul are alive and well and full of hope.
The world is still spinning and so are we and so are you.
When the spinning stops —that'll be the time to worry, not before.
Until then, the Beatles are alive and well and the beat goes on, the beat goes on.—
Ik luister dit album toch wel erg weinig, zal 'm nu mee in de auto nemen naar mijn werk. Dat is precies 35 minuten rijdenquote:Op zondag 18 april 2010 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Gisteren dit album nog eens opgezet, de verbluffende DCC-mastering natuurlijk. Het album was toch wel een dappere stap als eerste volwaardige Beatles solo-release, 2 weken voor de release van "Let It Be". En, al zijn het 35 vermakelijke minuten, het is bij lange na niet McCartney's beste werk. Er zit (net zoals "Wild Life") niet echt een lijn in het album, en dat is nu exact waar de charme van dit album in zit. Veel onafgemaakte ideeën, heel veel instrumentale nummers, wat fillers, en eigenlijk maar 2 single-kandidaten. Een wereld van verschil vergeleken met zijn werk en producties op "Abbey Road", opnames van amper een half jaar eerder.
Ik hou heel erg van de ongepolijste sound op het album, iets wat eigenlijk alleen goed tot z'n recht komt op de DCC-mastering door Steve Hoffman. McCartney als instrumentalist in topvorm. Vooral de opening van kant B, die diepe bass op "Oo You" en "Momma Miss America"...! Dat zijn mijn favorieten van de plaat, samen met "Every Night" en "Maybe I'm Amazed" natuurlijk. Andere instrumentals "Valentine Day" en "Kreen - Akrore" zijn ook mooie werkjes.
De rest van de nummers werken goed in de sfeer van het album, maar zijn als individuele nummers niet meer dan gemiddeld. Nooit veel gegeven om "Junk", maar vooral "Teddy Boy" vind ik vreselijk. Het enige goede aan dat nummer is de stekende toevoegingen van Lennon op de Beatles-outtake. "Man We Was Lonely" wordt voor mij verpest door dat refrein, want de coupletten en de brug zijn op "Ram"-niveau. "Hot as Sun/Glasses" is een voorbeeld van zo'n onafgemaakt idee, veel onbenutte potentie. Niet voor niets is dat nummer later gebruikt als herkenningstune voor een televisieserie.
De persberichten van 2 kanten rondom deze release:
[..]
[..]
quote:
Abbey Road shirt is trouwens vorige week binnengekomen waarvoor dank. erg mooi shirtquote:
das goed om te horen!quote:Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef blckbb het volgende:
[..]
[..]
Abbey Road shirt is trouwens vorige week binnengekomen waarvoor dank. erg mooi shirt
Ehhhrr, 80?quote:Op woensdag 21 april 2010 08:57 schreef Aisumasen het volgende:
Yes! About 'effing time! Hopelijk wordt het dit keer goed gedaan... Durf m'n originele 80's CD's er nog niet voor op het spel te zetten...
quote:Op woensdag 21 april 2010 07:19 schreef awijmans het volgende:
En de officiele melding van de reissue of mcCartney's CD's vanaf augustus 2010:
http://txf.nl/R2
http://txf.nl/RG
Dat wordt weer sparenIk heb de beatles box nog niet eens.
Ja, alleen al de "Memory Almost Full"-edities komen in de buurt van de 80quote:
Wat dom. verkeerd gelezenquote:Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, alleen al de "Memory Almost Full"-edities komen in de buurt van de 80. Nee, ik bedoelde "1980's"
. De zeldzame originele CD-uitgaves, die niet de nukken hebben van de geplaagde 'remasters' uit 1993.
Voordat ik ga klagen: Ik heb véél vragen over deze releases. Er staat verder geen informatie in dit persbericht. Alleen bonus-materiaal voor "Band On The Run"? En wat is dat dan? Dezelfde als op de remaster uit 1999, namelijk die afschuwelijke live-opnames uit 1989-1993? En "Thrillington", echt? We zullen zien...
Het zou het zeker waard zijn, maar de informatie die we nu hebben duidt daar niet op. Eigenlijk duidt het nog helemaal nergens opquote:Op woensdag 21 april 2010 19:58 schreef Arn0 het volgende:
Vraag me af of er toch niet boxsets komen. Misschien niet alles bijeen maar bijvoorbeeld voor elk decennium een box oid. Zou toch voordeliger zijn
quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:16 schreef PimD het volgende:
Doe mij maar 4 mooie boxsets, voor ieder decennium 1
Staat nog niet op de site, vreemd (ken ze ook niet btwquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:50 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
. Er ligt genoeg materiaal. Ze kunnen zo'n boxset zelfs vullen met louter onuitgebrachte songs. Een paar van zijn beste songs zijn nooit uitgebracht of afgemaakt. Of neem nou "A Love For You", een briljante "Ram"-outtake. In 1971 opgenomen met een ruwe vocaal, eind jaren '70 aan verder gewerkt, weer in de ijskast gestopt, in de jaren '80/'90 nog meer overdubs opgenomen, en pas in 2003 afgemaakt en uitgebracht met korte stukjes nieuwe vocalen.
Benieuwd of we de 4-CD boxset met outtakes en demo's uit de McCartney solo-jaren dit jaar nog kunnen verwachten. Als het ook maar een fractie bevat van de vorig jaar 'uitgelekte' tracklist zou het mooi zijn. Misschien is het niet toevallig dat er op dit moment van alle kanten nieuwe McCartney-outtakes verschijnen... Onder andere fragmenten van "Lend Me Your Comb" (!) en "No Other Baby" uit de Choba B CCCP-sessies, een "Wino Junko"-outtake, "Silly Loves Songs" zonder overdubs, "Beware My Love" instrumentaal, en nog veel meer andere "At The Speed Of Sound"-outtakes met ook dus "Must Do Something About It' met Paul op vocalen.
@blckbb: The National zal één van de andere acts zijn op de zondag van Hard Rock Calling. Heb je trouwens al geboekt?
Ja, vliegtickets, hotel en kaartjes zijn geboektquote:Op vrijdag 23 april 2010 21:12 schreef Aisumasen het volgende:
Komt ook van een andere site, maar de andere namen worden "spoedig" bekend gemaakt, las ik elders. En ik bedoelde eigenlijk de reis, zag toevallig hele goedkope vliegtickets. En nee, ik kom NIET in de verleiding.
Wel dus?quote:
Ja, ik was net aan het denken: Zonde om outtakes te gaan beluisteren terwijl ik de originele albums nog niet eens ken. Dus ik moet ècht die albums eens gaan luisteren jaquote:Op zondag 25 april 2010 00:48 schreef Aisumasen het volgende:
Raak je al uitgedaagd om de studio-albums te luisteren?
Welke site is dat trrouwens als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:12 schreef Aisumasen het volgende:
Komt ook van een andere site, maar de andere namen worden "spoedig" bekend gemaakt, las ik elders. En ik bedoelde eigenlijk de reis, zag toevallig hele goedkope vliegtickets. En nee, ik kom NIET in de verleiding.
quote:Op woensdag 28 april 2010 18:42 schreef Aisumasen het volgende:
Een 26 pagina tellende special over waarschijnlijk vooral The Beatles.
quote:McCartney: It's a 'blessing' The Beatles never re-formed
April 28, 2010, 2:33 PM EST
WENN -- Sir Paul McCartney is glad The Beatles never re-formed, insisting it would have spoiled their legacy.
The Fab Four considered reuniting after their split in 1970, right up until John Lennon's death a decade later.
But McCartney considers it a "blessing" they never made it back into the studio together.
He tells Q magazine, "There was a bit of talk of The Beatles at certain points. What used to happen was three of us would fancy it and then maybe George or John or I wouldn't. In a way it was a blessing. We'd done it, why spoil it? Whether it's God given or not, those four people were a pretty good mix."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |