De eerste keer issie gewoon heel erg leuk ja, daar kunnen we eerlijk over zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:43 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ah die ga ik wel zien, is die leuk?
Hij was wel slechter dan ik me kon herinneren.quote:
... wat?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:48 schreef Jos_ het volgende:
Jullie praten al 47 topics lang over een band die al jaren niet meer bestaat?
quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:48 schreef Jos_ het volgende:
Jullie praten al 47 topics lang over een band die al jaren niet meer bestaat?
quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:48 schreef Jos_ het volgende:
Ik ken eigenlijk helemaal niet veel van de Beatles, maar heb onlangs Norwegian Wood ontdekt en die vind ik goed.
Kijk eens op mijn (nuja, elke) school zou ik zeggen..quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:49 schreef schaap001 het volgende:
[..]
.... dat die mensen nog bestaan?!
tja, ik vraag me altijd af hoe je het voor elkaar krijgt om the Beatles niet of nauwelijks te kennenquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Kijk eens op mijn (nuja, elke) school zou ik zeggen..
Het is inderdaad dezelfde mix, maar aangezien een LP technisch gezien onmogelijk zo hard gemastered kan worden als in dit geval de CD is gemastered, klinkt hij inderdaad sowieso beter. Helaas zit de meest schade al in de mix zelf, die al over-gecompressed en zelfs overstuurd was. Ook zo veel slordige edits en fouten in de mix, zonde van zulke goede liedjes. Weet nog goed dat het album lekte in lage kwaliteit, en ik na het importeren van de officiële CD dacht dat ik per ongeluk nog steeds naar low bitrate mp3-tjes aan het luisteren was. De mastering-engineer is toch wel een alom gerespecteerde naam, en hij heeft ook verklaard dat het album precies zo gemixt en gemastered is als de artiest zelf het wilde. Nou, gelukkig lijkt hij die trend niet te hebben doorgezet, als jij kijkt naar recente projecten "Electric Arguments" en "Good Evening New York City". Maar goed, vooral over die laatste heb ik weer hele andere dingen om over te klagenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:11 schreef PimD het volgende:
Vandaag de LP van Memory Almost Full ontvangen. Wat heerlijk om het album op een fatsoenlijke manier te beluisteren i.p.v. die keihard gemasterde CD
Of verbeeld ik het me maar en is de LP dezelfde mix/master als de CD
Tsja want the Beatles zijn gay, de stemmen zijn gay, gitaren zijn gay en hun muziek is gay. Verder zijn ze van geen enkele invloed op hedendaagse muziek geweest want het waren allemaal gays. Echt wie luistert dat nog, 50 jaar oude muziek. Nee je moet echt met je tijd meegaan en eens TMF kijken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Kijk eens op mijn (nuja, elke) school zou ik zeggen..
Duw mij maar liever de Epiphone Casino in de hand. Een beetje zonde als 5 jarige kinders ermee aan de haal gaan. In dat geval maar ruilen voor mijn 3/4 gitaar? Lijkt me stukken beter voor jequote:Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ga mijn kinderen (duurt nog wel een jaartje of tien, als het goed is) gewoon indoctrineren. Vanaf vijf jaar duw ik ze Abbey Road en mijn Epiphone Casino in de hand en ik negeer ze totdat ze het riffje van Day Tripper kunnen spelen. Iets wat mijn ouders ook bij mij hadden moeten doen.
Denk zelf alleen bij The Beatles niet gelijk aan de Epiphone Casino, eerder aan de typische Rickenbacker-sound. McCartney is in ieder geval nog steeds grote fan van de Epiphone Casino. Hij gebruikt z'n originele exemplaar (waar hij onder andere de karakteristieke solo van "Taxman" op speelde) nog steeds in de studio, en zoals we weten nu weer voor het eerst sinds 30 jaar live op tournee.quote:How John Lennon and The Beatles Made the Epiphone Casino Famous
04.14.2010 by Ted Drozdowski
The Casino was unveiled by the Epiphone Company in 1958, just a year after the operation was acquired by the Chicago Music Company – then the parent of Gibson. But 1964 was the year that the ringing, bell-toned thinline hollowbody guitar entered rock ‘n’ roll history.
It’s unclear whether Keith Richards, who played a ’61 or ’62 model on The Rolling Stones’ 1964 American tour, or Paul McCartney, who bought one in ’64 and took it into the studio for the Rubber Soul sessions the following year, was the first superstar to own a Casino. But the mega-band that will forever be associated with the effervescent, P-90 equipped, six-string is The Beatles. Forty years after their break-up, they are still the crown princes of the Casino sound. McCartney, John Lennon and George Harrison all owned Casinos and played them in the studio. And Lennon, in particular, became a champion of the model, using his on every post-Rubber Soul Beatles album and his early solo recordings.
Both Lennon and Harrison were hooked on the Casino after getting an earful of the crisp tones and bristling sustain produced by McCartney’s Bigsby adorned instrument, which he played on “Drive My Car” and “Taxman.”
When the Revolver sessions began a year later, Lennon and Harrison purchased new 1965 models of their own, making the Beatles (at that time) an all-Casino band. Harrison’s guitar sported a Bigsby, like McCartney’s, but was a sunburst beauty with a stock trapeze tailpiece.
After those sessions, Lennon rarely put his Casino down. It became his main guitar for the rest of The Beatles’ musical career, accompanying him on the band’s third world tour, including their final public concert at Candlestick Park in San Francisco in 1966. Lennon’s Casino was his primary axe on 1967’s Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, chopping out the chords of his compositions “For the Benefit of Mr. Kite” and the sparking arpeggios of “Lucy in the Sky with Diamonds.”
Despite its extensive service on the era’s most cutting-edge album, the Casino was something of a calculated throwback at birth. In the late ’50s, the blossoming of the rock ‘n’ roll era required more powerful amplification, which made hollowbody guitars feed back. That’s why bluesmen like John Lee Hooker preferred Epiphone models like the semi-hollowbody Riveria and Sheraton. They could be turned up to cut through the noisiest juke joint audiences without howling through their amps. But the tonal qualities of the Casino’s classic hollow, two-f-hole construction and 16th-fret neck joint for additional string tension gave it a unique sound. And The Beatles and other rockers, like Richards, found feedback a desirable component of the era’s expanding sonic palette, and the Casino the perfect, highly reactive brush.
Lennon’s Casino got a prominent facelift during the making of the White Album. The pick guard was removed and the sunburst finish sanded down to bare wood before getting two thin coats of clear lacquer. The revamped guitar made its public debut in the Beatles’ live “Revolution” promotional video, producing an insanely raunchy tone — in contrast to George Harrison’s cherry red 1957 Les Paul, which was a gift from Eric Clapton. Lennon also played the now-natural-finish Casino in The Rolling Stones’ Rock ‘n’ Roll Circus film, backed by Eric Clapton, Keith Richards and Mitch Mitchell for a version of the White Album’s “Yer Blues.” Parenthetically, Harrison also had his own Casino sanded down and refinished clear, believing the strip-down had improved the sound of Lennon’s guitar.
Lennon’s Casino can also be heard on “Get Back,” “I Want You,” “The Ballad of John and Yoko,” the intro to “Across the Universe,” and other Beatles classics, and was in his arms when the group filmed their farewell Let It Be concert atop the roof of the Apple Corp. building on Saville Road. Lennon used his Casino on the Abbey Road sessions, too, and beyond The Beatles, taking the guitar to Canada for the Plastic Ono Band’s famed Live Peace in Toronto concert.
Reportedly, he was interested in having the Casino restored to its original sunburst finish toward the end of his life, but that never happened. Today the guitar is owned by his widow, Yoko Ono, and listed in the inventory of Lennon’s estate as the “Revolution” guitar.
http://www.gibson.com/en-(...)beatles-casino-0414/
Ik vind het wel een mooie finishquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef psychedelicate het volgende:
Ik zag al dat je in het vorige Gitaristentopic een Casino in de OP had gezet, hoewel die een spuuglelijke finish had. Sunburst of geschuurd zoals Lennon, elke andere finish is heiligschennis.
Zelfde geld voor een vioolbas, heeft een ontzettend mooi geluid (zelf bespeeld in een muziekwinkel) maar word helaas meteen geassocieerd met de Beatles.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef psychedelicate het volgende:
Maar bij een Epiphone Casino denk je wel gelijk aan The Beatles. De Casino dankt alle populariteit aan The Beatles en de bands die hevig zijn beïnvloed door The Beatles (Oasis, e.d.).
Ja, goed plan. Maar dan dit keer de '93 versiequote:Op zondag 18 april 2010 00:18 schreef Aisumasen het volgende:
Wat me aan het denken zet... Binnenkort de halfjaarlijkse Anthology-ronde maar weer eens doen.
Ja over dat 2e was ik ook niet overtuigd. Heb dat stukje al 1000x gehoord maar heb er nooit iets over een rammelkastpiano over verstaanquote:Op zondag 18 april 2010 00:35 schreef Aisumasen het volgende:
Vind het altijd zo typisch dat alleen het commentaar van McCartney over "Let It Be" uit deze docu recent is opgenomen. Het nooit gebruikte commentaar voor de DVD-release...?
En voor zo ver ik kijk is de ondertiteling wel een beetje suf af en toe. George's "I tried to a Smokey" wordt vertaald als "het moest doorrookt klinken", terwijl het natuurlijk over Smokey Robinson gaat, en de chat van ADITL over andere "maracas" werd iets met een "rammelkast". Ok, dit gaat ver hè.
Ha, tof! Waar nachtbagger al niet goed voor isquote:
Ik heb 'm deze week niet gezien. Ik heb 'm 1 keer op video, 2 keer op DVD en vaak genoeg gezien. Ik vind 'm leuk. Muziek is natuurlijk geweldig, maar ook het verhaal is vermakkelijk en de humor is fantastisch. Je moet het wel kijken met de jaren 60 in je hoofd en de kwailiteit van toen. En die humor is zo lekker gemaakt. Voor de beatles was het vooral een lekkere vakantie over de hele wereld.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:41 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond dus "Help!" weer op TV, 23:50 op Nederland 2. Scheelt dat ik er niet ben.
Ik zie de Epiphone Casino niet direct als een gitaar van de Beatles, maar dat komt vooral omdat ik al die merken niet ken. Daarentegen zie ik de Hoffner Violin Bass direct als een instrument wat direct aan de Beatles is gelinkt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk zelf alleen bij The Beatles niet gelijk aan de Epiphone Casino, eerder aan de typische Rickenbacker-sound. McCartney is in ieder geval nog steeds grote fan van de Epiphone Casino. Hij gebruikt z'n originele exemplaar (waar hij onder andere de karakteristieke solo van "Taxman" op speelde) nog steeds in de studio, en zoals we weten nu weer voor het eerst sinds 30 jaar live op tournee.
Maar ehhh... De stuk over "Across The Universe", "Benefit" en "Lucy In The Sky"... Daar kwam de Epiphone Casino weinig aan te pas....
Da's een mooie ja, maar wel een USA dus best prijzig.quote:Op zondag 18 april 2010 09:15 schreef awijmans het volgende:
[..]
Ik zie de Epiphone Casino niet direct als een gitaar van de Beatles, maar dat komt vooral omdat ik al die merken niet ken. Daarentegen zie ik de Hoffner Violin Bass direct als een instrument wat direct aan de Beatles is gelinkt.
Er staat nog een Epiphone Casino op marktplaats voor de liefhebbers![]()
http://txf.nl/Rf
Hebbequote:Op zondag 18 april 2010 11:07 schreef webfreak het volgende:
[..]
Da's een mooie ja, maar wel een USA dus best prijzig.
Lennon's model blijf ik mooier vinden:
[ afbeelding ]
Hij gebruikte de gitaar trouwens ook na The Beatles. Groot deel van Imagine is ermee opgenomen.
Bij sommige mensen heb ik zoiets van : Blijf jij maar lekker Lady GaGa en shit luisteren, ik wil niet eens dat jij the Beatles kentquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:49 schreef schaap001 het volgende:
[..]
.... dat die mensen nog bestaan?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |