abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80250152
Het klinkt als een grap. Ik moet zeggen dat zijn vorige 'fake stereo'-mixen (van opnames die enkel in mono zijn opgenomen) verbazingwekkend 'echt' klonken, maar het zal toch altijd een curiositeit blijven. Leuk voor een keer, bij gebrek aan beter.

Brengt me eigenlijk aan het denken over welke keuzes ze hebben gemaakt in de langverwachte remixes van de Beatles-catalogus. Er zijn zoals bekend af en toe verschillen in de gebruikte opnames (gitaar-solo's, vocal takes, effecten etc.). Ik hoop dat ze het zoals de Anthology DVD gaan doen, per track kijken wat het beste is. De nieuwe mix van "If I Fell" is bijvoorbeeld een mooie combinatie van de keuzes op de authentieke mono- en stereo-mix. Intro solo beginnen (mono mix), alles daarna double-tracked (stereo-mix). Alleen jammer dat het punt waarop Paul zijn lachen niet kan inhouden (stereo-mix) is weggeknipt.

"Paperback Writer" is een ander goed voorbeeld. De galm/echo in elke break op de mono-mix is deels verloren gegaan op de stereo-mix, maar op de Anthology VHS (niet DVD...) remix is het weer duidelijker te horen. 'The best of both worlds', om het zo te noemen.
pi_80272017
Krijg zojuist een tweet binnen dat de website www.TheBeatlesRockBand.com genomineerd is voor een Webby Award! @ http://www.VoteFab.com
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_80288781
Aanstaande zaterdag is het wereldwijde Record Store Day. Een dag om de independent platenzaken te steunen, inclusief exclusieve releases. Van John Lennon wordt een gelimiteerde boxset uitgebracht, met 3 ("Watching The Wheels", "Mother" en "Imagine") 7" singles. Die ga ik wel proberen te scoren.

Parlophone brengt de originele dubbel A-kant "Paperback Writer"/"Rain" opnieuw uit. 1000 stuks in totaal, niet in Nederland... Misschien een voorproefje op een eventuele singles boxset?
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:56:52 #179
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80289577
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:34 schreef Aisumasen het volgende:
Aanstaande zaterdag is het wereldwijde Record Store Day. Een dag om de independent platenzaken te steunen, inclusief exclusieve releases. Van John Lennon wordt een gelimiteerde boxset uitgebracht, met 3 ("Watching The Wheels", "Mother" en "Imagine") 7" singles. Die ga ik wel proberen te scoren.

Parlophone brengt de originele dubbel A-kant "Paperback Writer"/"Rain" opnieuw uit. 1000 stuks in totaal, niet in Nederland... Misschien een voorproefje op een eventuele singles boxset?
Wel tof dat er zoveel platenwinkels in België meedoen met deze actie..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:07:38 #180
277654 paulramon
beatles4ever
pi_80306048
ben ik weer eens, die lennon single box is in mijn shopje te scoren!
pi_80308960
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:07 schreef paulramon het volgende:
eerst m'n shirt maar eens
pi_80313066
Vandaag de LP van Memory Almost Full ontvangen. Wat heerlijk om het album op een fatsoenlijke manier te beluisteren i.p.v. die keihard gemasterde CD

Of verbeeld ik het me maar en is de LP dezelfde mix/master als de CD
Nee.
pi_80314592
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:11 schreef PimD het volgende:
Vandaag de LP van Memory Almost Full ontvangen. Wat heerlijk om het album op een fatsoenlijke manier te beluisteren i.p.v. die keihard gemasterde CD

Of verbeeld ik het me maar en is de LP dezelfde mix/master als de CD
Al is het dezelfde mix dan klinkt het geluid op een LP sowieso anders
pi_80331839
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:39 schreef Aisumasen het volgende:
4 oktober 2010 (net geen 10/10/10 ) komt de volledig geremasterde Beatles-catalogus uit op 180 grams vinyl. Er is een box met 16 LP's inclusief een boekwerk van 100 pagina's, maar je kunt ze ook los verkrijgen.
Doen ze de DVD er dan wel op VHS video bij?

En ik heb helemaal niks met vinyl sinds de CD er is. En betere kwaliteit?? Ik ben bezig met een hoortoestel (ik had al gezegd dat ik een opa ben, niet echt natuurlijk, ik ben pas 37 ), denk je dat mijn oren die hogere resolutie horen?

En trouwens, ik heb ooit lang geleden al een LP box gekocht (geen eigen foto):
pi_80332321
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:07 schreef paulramon het volgende:
¿cuánto cuesta?
  donderdag 15 april 2010 @ 21:29:25 #187
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_80360642
Vanavond 23.50 uur, NED 2: The Beatles First U.S. Visit
quote:
The First US Visit (documentaire)
Donderdag 15 april, 23:50 uur, Nederland 2
De filmmakers en broers Albert en David Maysles maakten in februari 1964 een 16 mm filmdocumentaire van het eerste bezoek van de Beatles aan Amerika.

Omdat dit programma een aangekochte, buitenlandse produktie is wordt het niet herhaald of via internet weergegeven.
  donderdag 15 april 2010 @ 21:33:49 #188
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80360917
Wel lekkere timing, er is op dat moment ook een documentaire / liveconcert van Jimi Hendrix
  Redactie Games donderdag 15 april 2010 @ 21:36:09 #189
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_80361054
Kut dan ben ik uit, hopelijk op uitzending gemist.
.....Kennedy
  donderdag 15 april 2010 @ 21:37:00 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80361107
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:36 schreef Wessiej het volgende:
Kut dan ben ik uit, hopelijk op uitzending gemist.
"Omdat dit programma een aangekochte, buitenlandse produktie is wordt het niet herhaald of via internet weergegeven."

Redactie Games donderdag 15 april 2010 @ 21:41:49 #191
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_80361439
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:37 schreef Arn0 het volgende:

[..]

"Omdat dit programma een aangekochte, buitenlandse produktie is wordt het niet herhaald of via internet weergegeven."

Lezen is een kunst
.....Kennedy
pi_80369246
Net thuis, gelijk Beatles op TV. Al 20 keer gezien, en dan tóch weer kijken .
pi_80370076
En jawel, weer afgekeken . 't was wel de geknipte originele versie. Denk elke keer: Ze zeggen over Lennon dat-ie zo 'witty' was, maar McCartney kon er ook wat van .
pi_80370370
Beatles-week bij de AVRO. Het lijkt daar wel ieder half jaar Beatles-week. Niet dat het een probleem is, maar valt wel op.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:31:38 #195
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80370388
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:08 schreef Aisumasen het volgende:
En jawel, weer afgekeken . 't was wel de geknipte originele versie. Denk elke keer: Ze zeggen over Lennon dat-ie zo 'witty' was, maar McCartney kon er ook wat van .
Ja, heb de afgelopen tijd erg veel TV-shows en persconferenties van The Beatles gezien en elke keer verbaas ik me weer over hun humor
pi_80372720
Gisteren Nowhere Boy gezien...
Wat een oninteressante, middelmatige film.
Werkelijk NIETS eigenzinnigs aan deze biopic. Slap script, voorspelbare dialogen en totaal sfeerloos.
Echt een gevalletje RTL4 woensdagavond-drama, maar dan zonder Jodie Foster.

Vond de onderwerpkeuze ook een beetje raar. Het gaat nauwelijks over de band, en veel meer over John's relatie met z'n moeder. Dat hoeft niet verkeerd te zijn, maar je slaat daarmee wel érg veel over in John's ontwikkeling. Maarja, in zijn familierelatie zit natuurlijk meer drama, en dat wordt dan uitgemelkt.

Vond de verschijning van John, maar met name die van Paul, totaal niet kloppen.
John's humor kwam totaal niet over. En hij gedraagt zich in de film als een kleine Elvis, terwijl hij 'in real life' natuurlijk vele malen cynischer was.
Tante Mimi en moeder Julia worden dan wél weer goed en karakteristiek neergezet. Maar het blijft een matige film.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 april 2010 @ 18:31:55 #197
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_80393763
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:01 schreef webfreak het volgende:
Gisteren Nowhere Boy gezien...
Wat een oninteressante, middelmatige film.
Werkelijk NIETS eigenzinnigs aan deze biopic. Slap script, voorspelbare dialogen en totaal sfeerloos.
Echt een gevalletje RTL4 woensdagavond-drama, maar dan zonder Jodie Foster.

Vond de onderwerpkeuze ook een beetje raar. Het gaat nauwelijks over de band, en veel meer over John's relatie met z'n moeder. Dat hoeft niet verkeerd te zijn, maar je slaat daarmee wel érg veel over in John's ontwikkeling. Maarja, in zijn familierelatie zit natuurlijk meer drama, en dat wordt dan uitgemelkt.

Vond de verschijning van John, maar met name die van Paul, totaal niet kloppen.
John's humor kwam totaal niet over. En hij gedraagt zich in de film als een kleine Elvis, terwijl hij 'in real life' natuurlijk vele malen cynischer was.Tante Mimi en moeder Julia worden dan wél weer goed en karakteristiek neergezet. Maar het blijft een matige film.
Dat weten we natuurlijk niet. Zo is-ie vooral geworden uiteindelijk. Maar zoals ik je al laatst zei; het personage is gewoon erg 'flat' uitgewerkt. Mimi vind ik inderdaad geweldig én ik vind de subtiele hints wel weer leuk.

Ik vond de verhouding drama/muziek vooral heel slecht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_80396182
Heb 'em 2 weken terug ook gezien, en ik vond het juist wel verfrissend dat het een keertje niet over de muziek ging. Het Beatles-verhaal is al zo vaak verteld. Bijvoorbeeld erg sterk dat het er even op lijkt dat dé naam dan toch gaat vallen, maar dat het alsnog uitblijft. Vond ook de muzikale uitvoeringen die er waren, behoorlijk goed uitgevoerd.

Dat het waarschijnlijk niet 100% historisch accuraat is, vind ik in een film als deze geen belangrijk punt. Het is vanzelfsprekend een uitvergrote versie van een verhaal, geen documentaire. Ik had het wel erg gevonden als er tenenkrommende fouten in voor zou komen.

Ook de subtiele en minder subtiele verwijzingen lijken door mensen met kennis van zaken verzonnen te zijn, in plaats van mensen die hem bij wijze van spreken uit "Help!" en "A Hard Day's Night" 'kennen' en met clichés aankomen. Had het echt vervelend gevonden als Aunt Mimi op een willekeurig moment in de film zou zeggen: "Music's all right John, but you'll never make a living out of it." Dat ligt er zo dik bovenop. Niets van dat alles. Er zijn genoeg verwijzingen, maar het grootste gedeelte is echt enkel als hardcore fan te begrijpen. Misschien was McCartney tijdens zijn introductie een beetje voorspelbaar, maar het stoorde me niet.

Ik moet jullie wel gelijk geven over hoe karakter wordt neergezet, maar ik ben ook van mening dat ik niet denk dat het op een andere manier veel beter uit de verf zou zijn gekomen. Paul McCartney zelf heeft invloed gehad op het script, alhoewel hij nadat de regisseuse/scriptschrijfster en hij onderlinge verschillen hadden (onder andere over het karakter van Aunt Mimi) de verdere samenwerking heeft verbroken en de uitnodiging voor de première afgewezen. Of zoals hij zelf zei: "It captures the essence, but not for me. Because I was there. I hear it’s a good film. But it’s my life."
pi_80398574
Vanavond dus "Help!" weer op TV, 23:50 op Nederland 2. Scheelt dat ik er niet ben .
  Redactie Games vrijdag 16 april 2010 @ 21:43:02 #200
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_80401357
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:41 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond dus "Help!" weer op TV, 23:50 op Nederland 2. Scheelt dat ik er niet ben .
Ah die ga ik wel zien, is die leuk ?
.....Kennedy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')