abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83257620
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:28 schreef Oxymoron het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de theorie van Monks. Meer theorieën zijn te vinden op de site van HIQ.
Het is slechts een theorie. Alhoewel ik het wel met Monk eens kan zijn dat motivatie en creativiteit wordt gehinderd door de omgeving... Dan rest alleen het hoge IQ. Ik ben bang dat dit in nederland vaker gebeurt dan nodig.

Ook in de andere theorieen zit wel iets. maar het blijven theorieen, elk met zinnige zaken. maar met weinig hard gedefinieerde pschylogisch grootheden.

Het maaiveld is niet zo hoog...
Whatever...
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:14:22 #277
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83258147
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:45 schreef walk-man het volgende:

[..]

Gelukkig ben je zelf niet de slimste. Dan is het ook makkelijker voor je kind om slimmer te zijn dan jij.
Dit laat ik niet over mij heen lopen! Taalfouten hebben niks met intelligentie te maken, meer uitleg is niet nodig.

Sorry muks dat ik het topic vervuil!
pi_83259128
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:14 schreef appelfan het volgende:

[..]

Dit laat ik niet over mij heen lopen! Taalfouten hebben niks met intelligentie te maken, meer uitleg is niet nodig.

Sorry muks dat ik het topic vervuil!
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Oh ik maakte een taavout. FF die 3 psychiaters bellen en zeggen dat hun testen nergens op sloegen, ik maakte een taalfout dus ik kan niet intelligenter zijn dan gemiddeld.

er zijn genoeg dingen die mensen doen of zeggen die geen zak te maken hebben met al dan niet hoogbegaafd zijn. personality goes a long way.

ts, je zegt het zelf al:
quote:
En ik ben moeder van 2 slimme kinderen, ook voor hen zet ik me voor 1000% procent in.
Ik vind het belangrijk dat mijn kind lekker in zijn vel zit, dat ze zich niet hoeven te vervelen en vooral dat ze worden uitgedaagd om zich te ontwikkelen. En tja dat betekent in sommige gevallen dat ze soms andere dingen doen dan anderen. Maar dat wil niet zeggen dat ze meer of beter zijn dan anderen!
da's verder dan toch gewoon helemaal prima. gewoon doorgaan. elk kind verdient een ouder die zich 100% inzet en het beste wil voor het kind.ik wilde enkel kwijt dat hoogbegaafdheid niet het kind moet overschaduwen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:59:37 #279
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83259613
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:42 schreef simmu het volgende:

[..]

[..]

er zijn genoeg dingen die mensen doen of zeggen die geen zak te maken hebben met al dan niet hoogbegaafd zijn. personality goes a long way.

Weet ik. Het valt me gewoon hoe hoe er vooral in hb topics met een loep naar taalfouten gezocht wordt, en als ze er dan een vinden is het van ' ha ha nu heb ik ze!'.
pi_83259783
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:42 schreef simmu het volgende:

da's verder dan toch gewoon helemaal prima. gewoon doorgaan. elk kind verdient een ouder die zich 100% inzet en het beste wil voor het kind.ik wilde enkel kwijt dat hoogbegaafdheid niet het kind moet overschaduwen.
Jou reactie was het ook niet hoor Ik snap precies wat je bedoeld en dat is ook wat wij bedoelen en willen. Een kind moet kind kunnen zijn, maar dan wel op zijn eigen manier.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 24 juni 2010 @ 22:04:11 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83262327
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:33 schreef walk-man het volgende:
Mijn dochter is 2 jaar oud maar kan al tot 10 tellen!!
Ook verveeld ze zich als ze op de kinderopvang is. Ik denk dat dit komt door haar hoogbegaafdheid.
Ze lijkt alles al snel door te hebben. Bijvoorbeeld als we foto's van mijn man en ik laten zien dan weet ze me altijd aan te wijzen en dan roept ze 'mama!'. Echt knap is dat. Ander voorbeeld: als we haar iets te drinken geven dan slikt ze het vanzelf door (zal der man later leuk vinden )! Bij het kind van mijn zus deden de ouders zelf met hun handen een slokbeweging maken. Maar we hebben al een afspraak met de huisarts gemaakt dus ik wacht af wat die zegt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_83272359
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Weet ik. Het valt me gewoon hoe hoe er vooral in hb topics met een loep naar taalfouten gezocht wordt, en als ze er dan een vinden is het van ' ha ha nu heb ik ze!'.
maar in zowat elk topic van fok, plus de frontpage wordt zo gereageerd op taalfouten door de taalpolitie. dat heeft wederom niks te maken met hoogbegaafdheid.
pi_83272542
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:42 schreef simmu het volgende:

[..]

maar in zowat elk topic van fok, plus de frontpage wordt zo gereageerd op taalfouten door de taalpolitie. dat heeft wederom niks te maken met hoogbegaafdheid.
Nou ja, ik vindt is wel heel slecht natuurlijk.
pi_83274385
Ik gooi m'n eerdere vraag hier op herhaling: Hebben er hier mensen ervaring met het 'Het Digitaal handelingsprotocol hoogbegaafdheid (DHH)' of is dit misschien relatief nieuw? Ervaringen ermee? Hoe was het advies dat eruit kwam?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:09:01 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83274694
Ik ken het niet Tearsong. Op onze school maken ze gebruik van het Sidi-R protocol. Persoonlijk kan ik me erg vinden in de benadering en zienswijze van Jan Kuipers.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_83278303
Ik ben er nog niet uit of het nu wel of niet beter is om hoogbegaafde kinderen snel te labelen en dan allerlei aparte behandelingen erop los te laten tot en met Leonardoscholen/klassen.
Uiteindelijk moeten ze toch functioneren in de samenleving en als ze opgroeien met het idee heel speciaal en anders te zijn..... wat voor gevolgen heeft dat?
Aan de andere kant: als het kind niet voldoende uitgedaagd wordt en rekening wordt gehouden met zijn behoeften... dan heeft dat ook weer gevolgen...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:59:24 #287
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83279223
Nederland is vooral een 'gemiddelden-cultuur', iedereen moet aan het gemiddelde voldoen. Dat zie je in zoveel gebieden terug en dat begint al in de wieg... (Je kind zit boven het gemiddelde, geef het minder te eten/je kind zit onder het gemiddelde, prop het vol ect.) Dat gebeurt op school net zo goed( kind kan nog niet lezen: extra bijles/kind kan al lezen: dat mag ze nog niet, dat doen we pas in groep drie) Bijstand idem, waardoor het 'financieel' gezien soms zelfs verstandiger is om in de bijstand te blijven zitten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83279874
Dat Nederland een 'gemiddelden-cultuur' is zeker zo. Elke afwijking van het gemiddelde wordt geproblematiseerd, gemedicaliseerd en de afwijkende moet zo snel als mogelijk is terug naar het gemiddelde.

Alleen de connectie met de Bijstand kan ik even niet meer volgen...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:22:23 #289
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83280181
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:37 schreef Injetta het volgende:
.
Uiteindelijk moeten ze toch functioneren in de samenleving en als ze opgroeien met het idee heel speciaal en anders te zijn..... wat voor gevolgen heeft dat?
..
Mijn persoonlijke ervaring zegt dat je je juist speciaal gaat voelen als je de professor van de klas bent, ipv een van de 23 leerlingen in een talentenklasje

In het begin heb je wel iets van ' wauw', ik doe mee aan een programma voor de superslimmen! Maar alles went. Op een gegeven moment is het ook gewoon school, en zie je jezelf als die gemiddelde leerling die je ten opzichte van de groep ook bent.

Sterker nog, er zijn verschillende onderzoeken die zeggen dat als je een hoogbegaafd kind in een hoogbegaafden klasje zet, zijn zelfvertrouwen (op schools gebied) omlaag gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:50:00 #290
12913 GreatWhiteSilence
pi_83281291
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:14 schreef Injetta het volgende:
Dat Nederland een 'gemiddelden-cultuur' is zeker zo. Elke afwijking van het gemiddelde wordt geproblematiseerd, gemedicaliseerd en de afwijkende moet zo snel als mogelijk is terug naar het gemiddelde.

Alleen de connectie met de Bijstand kan ik even niet meer volgen...
De mensen die veel verdienen moeten vrij veel afgeven, ten gunste van de mensen die weinig verdienen. Want ook mensen die weinig verdienen hebben recht op een tv, computer ect.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83283216
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

De mensen die veel verdienen moeten vrij veel afgeven, ten gunste van de mensen die weinig verdienen. Want ook mensen die weinig verdienen hebben recht op een tv, computer ect.
Nou, vind de verschillen tussen mensen die echt veel geld hebben en mensen die weinig hebben nog best wel groot hoor.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:07:21 #292
12913 GreatWhiteSilence
pi_83284764
Dat ligt vaak niet aan de regering. Je zou verbaasd staan kijken hoeveel van de miljonairs miljonair zijn, simpelweg omdat ze zuinig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 25-06-2010 14:14:20 ]
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:23:23 #293
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83285547
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, vind de verschillen tussen mensen die echt veel geld hebben en mensen die weinig hebben nog best wel groot hoor.
Het boeit mij niet t of de rijke 1 of 5 privéjets hebben. Als er maar een bepaald basisniveau gegarandeerd is (dat armsten bijvoorbeeld de middelen hebben om hun kinderen een eerlijke start te geven, en daarnaast zich nog een klein beetje genieten kunnen veroorloven).
pi_83295905
Ik kan het feit dat er bijstand is waardoor je niet in een doos op de straat hoeft te leven, en ook niet voortdurend honger hebt en zelfs nog een beetje van een zekere 'luxe' als een auto (alhoewel veel mensen in de bijstand zich dat toch echt niet kunnen veroorloven) en een tv hebt, in verband brengen met de enorme drang van Nederlanders dat iedereen aan gemiddelden dient te voldoen.
De instelling van de bijstand komt volgens mij voort uit andere principes nl. dat in zo'n rijk land als Nederland er geen mensen in absolute armoede hoeven te leven. Daarom hebben we hier geen sloppenwijken ala India bijv.

Dat gemiddelde syndroom heeft heel erg te maken met gedag, normen, waarden, fysiek, etc.
En het feit dat we ook nog eens heel overtuigd zijn dat iedereen zo moet zijn, want te veel variatie en afwijkingen kan de "gemiddelde" Nederlander niet aan....
pi_83295938
knip. Foutje...
pi_83303234
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken het niet Tearsong. Op onze school maken ze gebruik van het Sidi-R protocol. Persoonlijk kan ik me erg vinden in de benadering en zienswijze van Jan Kuipers.
Thanx...ik ga me eens inlezen want zowel Sidi-R als Jan Kuipers zeggen me nog bar weinig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_83317518
Bij ons op school werken ze met Jan Kuipers. Ik herken het volledig.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_83335150
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:37 schreef Injetta het volgende:
Ik ben er nog niet uit of het nu wel of niet beter is om hoogbegaafde kinderen snel te labelen en dan allerlei aparte behandelingen erop los te laten tot en met Leonardoscholen/klassen.
Aan de andere kant: als het kind niet voldoende uitgedaagd wordt en rekening wordt gehouden met zijn behoeften... dan heeft dat ook weer gevolgen...
achja, je kunt natuurlijk best met de gewone wereld om leren gaan vanuit een voor jou wat geschiktere basisomgeving. Ergens waar je je veilig en begrepen voelt.

Ik ben ook tegen het afschaffen van ZMLK scholen voor bijvoorbeeld mensen met down-syndroom. Juist in een omgeving met mensen die ook allemaal iets hebben, zijn zij niet meer zo speciaal. Op een gewone school worden ze er continu aan herinnerd dat ze niet normaal zijn. Zo geldt dat ook voor hoogbegaafde kinderen
Whatever...
pi_83335797
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

achja, je kunt natuurlijk best met de gewone wereld om leren gaan vanuit een voor jou wat geschiktere basisomgeving. Ergens waar je je veilig en begrepen voelt.

Ik ben ook tegen het afschaffen van ZMLK scholen voor bijvoorbeeld mensen met down-syndroom. Juist in een omgeving met mensen die ook allemaal iets hebben, zijn zij niet meer zo speciaal. Op een gewone school worden ze er continu aan herinnerd dat ze niet normaal zijn. Zo geldt dat ook voor hoogbegaafde kinderen
gelukkig wordt er in het eggie gewoon gekeken naar het kind zelf en waar die het beste terecht kan. en ja: soms kan een downkindje dus gewoon naar een normale basisschool.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:23:17 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83337662
Ja en soms ook niet. Zo ook bij hoogbegaafde kinderen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')