Ah, geweldig. Dat ik daar zelf niet aan had gedacht haha. Werkt uitstekend. Bedankt!quote:Op maandag 17 mei 2010 20:02 schreef kutagh het volgende:
[..]
Maar!!! Je kunt gewoon het in de GR Program Generator openen, dan kun je alle secties langs lopen en zelf alles kopieren naar een kladblok bestandjeGewoon vanaf je PC copy&paste
t.
Nee het is ^-4, je krijgt rente van je eerste investering over 2000, 2001, 2002 en 2003(4 jaar dus)quote:Op maandag 17 mei 2010 20:10 schreef Perquisite het volgende:
Vraagje, als je een eerste investering doet op 1 januari 2000 en een tweede investering op 1 januari 2004, en de rente is 5%
Bv. 100.000 * 1,05^-4 toch? of is het dan tot de macht -3? het gaat toch om het aantal jaren dat geweest is VOOR de 2e investering?
Dit gaat over NCW
You're welcome!quote:Op maandag 17 mei 2010 20:10 schreef rikkiej90 het volgende:
[..]
Ah, geweldig. Dat ik daar zelf niet aan had gedacht haha. Werkt uitstekend. Bedankt!
Bij current ratio wordt bij VLA inderdaad VLA + LA bedoeld.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:02 schreef kutagh het volgende:
[..]
Sorry, het staat niet in kladblok o.i.d.
Maar!!! Je kunt gewoon het in de GR Program Generator openen, dan kun je alle secties langs lopen en zelf alles kopieren naar een kladblok bestandjeGewoon vanaf je PC copy&paste
[..]
Mag je best doen, ik heb dit voor mezelf gemaakt en wist zelf wat die afkortingen betekenden. Ik heb het haast letterlijk uit de boek gekopierd
VA=Vaste Activa
VLA=Vlottende Activa
LA=Liquide Activa
EV=Eigen Vermogen
KVV=Kort Vreemd Vermogen
LVV=Lang Vreemd Vermogen
Maar!!! Soms wordt met VLA Vlottende en Liquide activa bedoeld, als dit zo terug komt in de examen. Let altijd op wat er precies bedoeld wordt.
Vergeet deelnemingen niet, behoren tot de vaste activa.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:03 schreef garidas het volgende:
Vaste activa
-Immateriële vaste activa
-Materiële vaste activa
-Financiële vaste activa
Vlottende activa
-Voorraden
-Vorderingen en
overlopende activa
-Effecten
Liquide middelen
Eigen vermogen
-Aandelenkapitaal
-Agioreserve
-Herwaarderingsreserve
-Wettelijke en statutaire reserves
-Overige reserves
-Nettowinst lopend boekjaar
Voorzieningen
Langlopende schulden
Kortlopende schulden en
overlopende passiva
Ligt toch ook aan of het op de 1e of 31e word gedingest? Daarmee raak ik altijd in de warquote:Op maandag 17 mei 2010 20:15 schreef Tommie18 het volgende:
[..]
Nee het is ^-4, je krijgt rente van je eerste investering over 2000, 2001, 2002 en 2003(4 jaar dus)
Bedankt!quote:Op maandag 17 mei 2010 20:25 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Vergeet deelnemingen niet, behoren tot de vaste activa.
Ja klopt, maar in het voorbeeld werd er op 1 januari gestort, dus heb je nog een heel jaar interestquote:Op maandag 17 mei 2010 20:26 schreef mwaterl het volgende:
[..]
Ligt toch ook aan of het op de 1e of 31e word gedingest? Daarmee raak ik altijd in de war
Ja precies.. maar hopen dat ze 't op 't examen een beetje duidelijk zeggen. Maja, da zal wel goed komequote:Op maandag 17 mei 2010 20:28 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Inderdaad, als de interest op de 31e wordt uitgekeerd is het in dit voorbeeld 4 keer. Echter elke 1e van de maand is het hier 5 keer. 2000 2001 2002 2003 2004
quote:Op maandag 17 mei 2010 20:25 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Vergeet deelnemingen niet, behoren tot de vaste activa.
Ook bij het EV: het gaat om het geplaatste aandelenkapitaal, niet het totale kapitaal.
Exactly! Al staat het bij mij als ( VLA + LA ) / KVV dus is dat niet te verwarren. Ik voorkom liever dubbelzinnigheden dan tijdens het examen VLA / KVV te lezen en daarmee de liquide middelen oversla.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:24 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Bij current ratio wordt bij VLA inderdaad VLA + LA bedoeld.
Ik denk dat kutagh daarmee de 'kortlopende schulden' en de 'vorderingen' bedoeld.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:31 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
En crediteuren en debiteuren ?
Of heb ik scheef gekeken
Ik hoop het nietquote:Op maandag 17 mei 2010 20:35 schreef garidas het volgende:
Moeten we zelf een balans/liquiditeitsbalans/resultatenrekening kunnen opstellen morgen????
Ik jhoop hetquote:Op maandag 17 mei 2010 20:35 schreef garidas het volgende:
Moeten we zelf een balans/liquiditeitsbalans/resultatenrekening kunnen opstellen morgen????
Whutquote:Op maandag 17 mei 2010 20:41 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Ik jhoop het
Je moet gewoon onthouden ---> liquiditeit is belasting dus uitgaven en inkomsten,.
Uitgaven.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:43 schreef Doks het volgende:
aflossingen horen die bij de lasten of de uitgaven?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:46 schreef Piles het volgende:
Nog wat geheugensteuntjes:
Huur: kosten en uitgaven
Afschrijvingen: alleen kosten
Aflossing op een lening: alleen uitgaven
Verkopen: opbrengsten en inkomsten
Het aangaan van een lening: alleen inkomsten
Verkoop op rekening: alleen opbrengsten (inkomsten komen later als het goed is)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |