Volgens mij economisch.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:53 schreef Balenciaga. het volgende:
Staat technische of economische voorraad op de balans?
Als ik bovenstaande omschrijvingen zie lijkt me technisch juistquote:
Ik heb het ook over de manier van het interestpercentage berekenen, niet de manier van interest berekenen. Iemand vroeg hier hoe je een interestpercentage per jaar omzet naar per maand, dan is het nog altijd 1,05^(1/12). Van hieruit kun je enkelvoudig of samengesteld de interest zélf berekenen.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:32 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Samengevat zegt toch echt dat er een verschil is:
Enkelvoudig: 0,5% per maand = 12x0,5%=6% per jaar
Samengesteld: 0,5% per maand = 1,005^12
Technisch, want wat je nog moet ontvangen staat aan je debiteuren kant onder 'nog te ontvangen'. En je inkopen staan bij je KVV onder 'vooruit betaalde bedragen'.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Als ik bovenstaande omschrijvingen zie lijkt me technisch juist
Maar ik weet niet hoe diep jullie stof gaat
\quote:Op maandag 17 mei 2010 18:53 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik vind die terugverdientijd zo kut...Daar ga ik telkens de mist in....
Terugverdienperiode is simpel. Stel investering is 1 miljoen, cashflow is 200 duizend voor het eerste jaar en 100 duizend meer in de jaren daarna (dus 2e jaar 300K, 3e jaar 400K enz.)quote:Op maandag 17 mei 2010 18:53 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik vind die terugverdientijd zo kut...Daar ga ik telkens de mist in....
dit is inderdaad vrij simpelquote:Op maandag 17 mei 2010 19:13 schreef kutagh het volgende:
@arucard: You're welcome!
[..]
Terugverdienperiode is simpel. Stel investering is 1 miljoen, cashflow is 200 duizend voor het eerste jaar en 100 duizend meer in de jaren daarna (dus 2e jaar 300K, 3e jaar 400K enz.)
Na 1 jaar (bedragen in duizendtallen): 1000-200=800. Na 2 jaar: 1000-500=500. na 3 jaar = 1000-900=100. Nu weet je dus dat je maar een deel van de laatste jaar nodig hebt om precies op de 1 miljoen te komen. De laatste jaar is 500 duizend en je hebt er slechts 100 duizend nodig, dus 1/5e jaar. Samen is het dus 3.2 jaar!![]()
Oftewel: Simpel nadenken, simpel vereenvoudigen.
kutagh wat betekenen de afkortingen VA, VLA en KVV?quote:Op maandag 17 mei 2010 18:02 schreef kutagh het volgende:
Als mensen nog een beknopte samenvatting willen voor de GR:
[..]
quote:Op maandag 17 mei 2010 19:43 schreef Perquisite het volgende:
[..]
kutagh wat betekenen de afkortingen VA, VLA en KVV?
Vaste Activaquote:Op maandag 17 mei 2010 19:43 schreef Perquisite het volgende:
[..]
Oja! Dankjewel!quote:Op maandag 17 mei 2010 19:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Vaste Activa
Vlottende/Liquide activa ??
Kort Vreemd Vermogen
quote:quote:
[..]
Vaste Activa
Vlottende/Liquide activa ??
Kort Vreemd Vermogen
Toegestane kosten - werkelijke kostenquote:Op maandag 17 mei 2010 19:54 schreef Tommie18 het volgende:
Weet iemand wat ook alweer het budgetresultaat is en hoe je dit moet berekenen?
Oh ja, haha ik zat al veel te moeilijk te berekenen en zo, dankjewelquote:Op maandag 17 mei 2010 19:55 schreef Balenciaga. het volgende:
[..]
Toegestane kosten - werkelijke kosten
FALEN. ik heb nog geen oefenexamen gedaan want ik weet toch dat ik daar een dikke onvoldoende op haalquote:
Sorry, het staat niet in kladblok o.i.d.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:59 schreef rikkiej90 het volgende:
Halen.
Maar dat bestand van kutagh, heb jij niet nog alles in een kladblok bestand staan of iets dergelijks?
Ik heb CASIO, en daar werkt dit uiteraard niet voor.
Bij voorbaat dank!
Mag je best doen, ik heb dit voor mezelf gemaakt en wist zelf wat die afkortingen betekenden. Ik heb het haast letterlijk uit de boek gekopierdquote:Op maandag 17 mei 2010 19:53 schreef garidas het volgende:
ODE AAN DE UPLAUDER VAN HET BESTAND
Ik ga zelf nog wel even toevoegen of effecten VLA of VA is e.d.
want dat moet je ook weten toch?
edit: Lauder lolz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |