abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:54:33 #151
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79740499
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:41 schreef Plus1 het volgende:
In mijn ogen ben jij nog niet wakker geworden, in jouw ogen ben ik zweverig. Als gevolg hiervan ben jij (en anderen met jou) gekwetst door mijn woorden en zit ik nog steeds te lachen achter m'n pc
Nah, ik ben hartstikke wakker hoor. Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat jij mij gekwetst hebt. Wie mij via een internetforum wil kwetsen, moet van heel goede huize komen. En dat kom jij dus niet .

Bedankt voor je antwoorden in ieder geval.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79740530
@plus 1

Maar als the secret dan pas echt werkt (hanteren van de spelregels) hoe weet jij dan zo zeker dat the secret echt werkt als jij de spelregels ook niet kunt toepassen?

Dan zou ik toch juist denken dat het er niks mee te maken heeft
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:56:20 #153
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79740582
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:

[..]

En als het niet lukt dan willen ze niet graag genoeg? Ik vind dat echt te hard voor woorden, kan er niet meer van maken Het klinkt allemaal mooi maar zeggen dat de joden niet uit auschwitz willen. de politiek gevange niet uit de martelkampen en dat mensen niet van hun kanker afwillen vind ik serieus te ver gaan.

Ja dan lees je het toch niet?

Bullshit want dit is een discussieforum. Dat kan iedereen zeggen maar dan zou ik hier vanalles kunnen neerplempen onder het mom van "dan lees je het toch niet". Maar goed misschien is dat idd wel het beste Dus heo haal ik deze onzin uit mijn active topic list? kan een mod dat doen? Ik voel me serieus slecht van deze bullshit tbh.

De vraag was wel beantwoord. al 30x.
Als je woorden opvat als een belediging en zo fel over "arme mensen" hebt en een zwaar leven dan moet je zelf ook wel een verschrikkelijk leven hebben. Zeker omdat jouw leven veel meer schade toebrengt dan onze woorden. Elke stap die jij neemt is een trap naar een minderbedeelde. Puur omdat je westerling bent. Aan je ignature te zien steun jij ook bepaalde een bepaalde dictatuur.

Moet ik nu ook beledigt zijn door jouw visie en wereld ? Moet ik nu ook walgen van jouw keuze om bijvoorbeeld vlees te eten? Hoe een monster jij bent om dieren te laten lijden ?

*nee natuurlijk niet, omdat dat BS is in jouw ogen. In de mijne niet maar ik heb al eeuwen geleden besloten dat de mensheid te blind is om echt mededogen te kennen. Jouw "idealogieen" en humaiteit is slechts een omhulsel die in werkelijkheid niets waard is zoals gezegt omdat jij beoordeeld en zelf niet beordeeld wenst te worden.

*edit bovenstaande zijn natuurlijk hypothetische aannames die als voorbeeld dienen voor de bekrompenheid van de meesten
pi_79740708
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Als je woorden opvat als een belediging en zo fel over "arme mensen" hebt en een zwaar leven dan moet je zelf ook wel een verschrikkelijk leven hebben.
Yeh mijn leven is echt heel slecht. Ik ben gewoon erg empatisch en begaan met mensen waar ik veel om geef. Mag dat ?
quote:
Zeker omdat jouw leven veel meer schade toebrengt dan onze woorden. Elke stap die jij neemt is een trap naar een minderbedeelde.
Volgens mij brengt een ieders leven meer schade dan de woorden van een volslagen vreemdeling als zijn/haar ervaringen slecht zijn.
quote:
puur omdat je westerling bent.
En jij bent?
quote:
Aan je ignature te zien steun jij ook bepaalde een bepaalde dictatuur.
Ik begrijp hem niet. Verklaar je nader
quote:
Moet ik nu ook beledigt zijn door jouw visie en wereld ?
Waar heb ik je beledigt dan?
quote:
Moet ik nu ook walgen van jouw keuze om bijvoorbeeld vlees te eten? Hoe een monster jij bent om dieren te laten lijden ?
Ik heb het daar niet over in openbare forums. Als jij vegatarier bent dan mag je dat best doen
quote:
*nee natuurlijk niet, omdat dat BS is in jouw ogen. In de mijne niet maar ik heb al eeuwen geleden besloten dat de mensheid te blind is om echt mededogen te kennen. Jouw "idealogieen" en humaiteit is slechts een omhulsel die in werkelijkheid niets waard is zoals gezegt omdat jij beoordeeld en zelf niet beordeeld wenst te worden.
eeuwen geleden nog wel. Ik vraag me echt af hoe je daar zo zeker van bent Welke betrekking heeft dit allemaal op mij overigens Waar gaat dit nog over? Omdat ik medeleven toon met mijn medemens en hier zonder enig bewijs stellingen gedumpt zie worden die als beledigend ervaren kunnen worden en ik er iets van zeg steun ik ineens een dictatuur etc etc .

Wat een vreemde gevolgtrekkingen allemaal..

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 30-03-2010 12:10:05 ]
pi_79740840
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:54 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nah, ik ben hartstikke wakker hoor. Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat jij mij gekwetst hebt. Wie mij via een internetforum wil kwetsen, moet van heel goede huize komen. En dat kom jij dus niet .

Bedankt voor je antwoorden in ieder geval.
Wat is de ideale gevangene? Hij die niet weet dat ie gevangen is! Gezien je antwoorden in dit topic ben je in mijn ogen nog in een heeeeeeel diepe slaap.

Ach goede huize, op een dag ga je inzien dat er meer is dan superioriteit
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79740918
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef Flammie het volgende:
@plus 1

Maar als the secret dan pas echt werkt (hanteren van de spelregels) hoe weet jij dan zo zeker dat the secret echt werkt als jij de spelregels ook niet kunt toepassen?

Dan zou ik toch juist denken dat het er niks mee te maken heeft
Tja, ik merk dat het niet werkt en ik weet waarom. Dat ligt geheel aan mijn eigen focus. Zoals iemand anders al eerder zei: ook negatieve gedachten bepalen je werkelijkheid.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79741042
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:05 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Tja, ik merk dat het niet werkt en ik weet waarom. Dat ligt geheel aan mijn eigen focus. Zoals iemand anders al eerder zei: ook negatieve gedachten bepalen je werkelijkheid.
Ja maar dat vind ik dus raar.

Je zegt: The secret werkt alleen met focus en spelregels
Je zegt: Nee ik zeg niet dat ik die focus heb en al die spelregels

Hoe weet je dan dat het the secret is dat werkt en niet iets anders?

Je zegt: Ook negatieve gedachten bepalen je werkelijkheid

Dat klinkt een beetje voor mij als:

Ik kan spoken oproepen kijk maar.
*niks gebeurd
Zie je... de geest was er wel maar heeft zich helemaal stil gehouden en niks van zich laten horen

Maar goed. als jij zegt dat we er ooit nog wel achterkomen dan houd ik je daar aan Ik ben echter bang dat ik te nuchter ben voor dit soort zweverige zaken
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:14:05 #158
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79741219
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:03 schreef Plus1 het volgende:
Wat is de ideale gevangene? Hij die niet weet dat ie gevangen is! Gezien je antwoorden in dit topic ben je in mijn ogen nog in een heeeeeeel diepe slaap.
Als iemand een andere visie op het leven heeft, wil dat niet zeggen dat die persoon in slaap is.
quote:
Ach goede huize, op een dag ga je inzien dat er meer is dan superioriteit
Ik ben me er niet bewust van dat iemand die zich niet laat kwetsen via een internetforum superieur is. Maar dank je wel voor het compliment.

Volgens jouw visie heeft het je niet laten kwetsen overigens te maken met een hoger bewustzijn.
pi_79741240
Ff nog een linkdumpje tussendoor met een groot aantal interviews, verschillende ergens wel gerelateerd aan The Secret-materie.
Meeste onderwerpen zijn eigenlijk apart wel een TRU-topic waard

http://www.consciousmedianetwork.com/members.htm
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:21:41 #160
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79741466
Jammer dat de meesten totaal niet begrijpen wat er wordt bedoelt en dat de discussie op een erg laag "werelds" niveau blijft zonder dieper in te gaan op de materie dat je je eigen realiteit creeert.

Ooit in je opgekomen dat wat jij denkt te willen iets anders is dan je werkelijke wil? Dat je onderbewustzijn allang antwoorden heeft op jouw geneugten ? Dat bij elke gedachte die je hebt je een parallele gedachte hebt?
Omdat de meesten die parallelle gedachten niet kunnen of willen horen betekend niet dat ze er niet zijn.

Misschien dat je je herinnert dat je als kind een wens had maar op het moment dat je het beredeneerde of er aan dacht een soort van gevoel in je buik onstaat die al aangeeft dat het niet gaat gebeuren ?
Als je dat gevoel kan herkennen en sturen dan kan je wellicht begrijpen wat echt wensen is. Aan iets denken de hele dag werkt niet. Je moet het op een heel ander niveau in je "blueprint" opnemen.

Zelfde als je zou geloven dat je ziek bent maar dus vanuit logica redeneert. Dan zal je dus onderbewust altijd "weten" dat je nooit beter wordt.
pi_79742486
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:08 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ja maar dat vind ik dus raar.

Je zegt: The secret werkt alleen met focus en spelregels
Je zegt: Nee ik zeg niet dat ik die focus heb en al die spelregels

Hoe weet je dan dat het the secret is dat werkt en niet iets anders?

Je zegt: Ook negatieve gedachten bepalen je werkelijkheid

Dat klinkt een beetje voor mij als:

Ik kan spoken oproepen kijk maar.
*niks gebeurd
Zie je... de geest was er wel maar heeft zich helemaal stil gehouden en niks van zich laten horen

Maar goed. als jij zegt dat we er ooit nog wel achterkomen dan houd ik je daar aan Ik ben echter bang dat ik te nuchter ben voor dit soort zweverige zaken
De spelregels kennen en ze toepassen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Ik ben op de hoogte van de spelregels en weet dat het zo werkt. Omdat ik tegelijkertijd zie dat ik de spelregels niet (naar behoren) toepas en daarvan de 'vruchten' zie.

Op een dag hebben we hetzelfde gesprek nog eens! Wie weet niet in dit leven, maar we gaan hier op terug komen. En dan gaat het gesprek heel anders.
pi_79742584
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:14 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Als iemand een andere visie op het leven heeft, wil dat niet zeggen dat die persoon in slaap is.
[..]

Ik ben me er niet bewust van dat iemand die zich niet laat kwetsen via een internetforum superieur is. Maar dank je wel voor het compliment.

Volgens jouw visie heeft het je niet laten kwetsen overigens te maken met een hoger bewustzijn.
Nee, dat klopt. Per definitie hoeft dat niet te betekenen dat iemand dan in slaap is. Maar gezien je kennis van deze materie durf ik wel te zeggen dat je nog slaapt. Je slaapt zelfs zo diep dat je het niet eens door hebt.
Maar dat geeft niet, het hoort bij jouw proces. Je hebt deze slaap nodig om straks wakker te kunnen worden en te ervaren Wie je Werkelijk bent.

Ik gaf je geen compliment hoor, geloof in superioriteit is een teken van onderontwikkelde wezens. Niet meteen trippen: onderontwikkeld zijn is geen 'slecht' iets, zie mijn Hoger en Lager verhaal.
pi_79742593
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:21 schreef Buschetta het volgende:
Jammer dat de meesten totaal niet begrijpen wat er wordt bedoelt en dat de discussie op een erg laag "werelds" niveau blijft zonder dieper in te gaan op de materie dat je je eigen realiteit creeert.

Ooit in je opgekomen dat wat jij denkt te willen iets anders is dan je werkelijke wil? Dat je onderbewustzijn allang antwoorden heeft op jouw geneugten ? Dat bij elke gedachte die je hebt je een parallele gedachte hebt?
Omdat de meesten die parallelle gedachten niet kunnen of willen horen betekend niet dat ze er niet zijn.

Misschien dat je je herinnert dat je als kind een wens had maar op het moment dat je het beredeneerde of er aan dacht een soort van gevoel in je buik onstaat die al aangeeft dat het niet gaat gebeuren ?
Als je dat gevoel kan herkennen en sturen dan kan je wellicht begrijpen wat echt wensen is. Aan iets denken de hele dag werkt niet. Je moet het op een heel ander niveau in je "blueprint" opnemen.

Zelfde als je zou geloven dat je ziek bent maar dus vanuit logica redeneert. Dan zal je dus onderbewust altijd "weten" dat je nooit beter wordt.
Mooi gezegd!
pi_79742815
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:51 schreef Plus1 het volgende:

[..]

De spelregels kennen en ze toepassen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Ik ben op de hoogte van de spelregels en weet dat het zo werkt. Omdat ik tegelijkertijd zie dat ik de spelregels niet (naar behoren) toepas en daarvan de 'vruchten' zie.

Op een dag hebben we hetzelfde gesprek nog eens! Wie weet niet in dit leven, maar we gaan hier op terug komen. En dan gaat het gesprek heel anders.
De vraag is hoe jij dat dan allemaal zo zeker weet Maar goed ik ben benieuwd. Zie je ons 348989894829 jaar later op TRU nog discussieren
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07:27 #165
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79742983
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:54 schreef Plus1 het volgende:
Ik gaf je geen compliment hoor, geloof in superioriteit is een teken van onderontwikkelde wezens. Niet meteen trippen: onderontwikkeld zijn is geen 'slecht' iets, zie mijn Hoger en Lager verhaal.
The Secret vertelt je zeker ook dat sarcasme verboden is?

Verwacht antwoord van jou: "Dat van die onderontwikkelde wezens was ook sarcastisch bedoeld."

Mijn antwoord daarop: "Als dat zo is vat ik al je posts in dit topic dan maar sarcastisch op, want ze zijn allemaal in dezelfde lijn."
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07:36 #166
230491 Zith
pls tip
pi_79742990
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:43 schreef Amos_ het volgende:
Overigens is er in de wetenschap wel een theorie die losjes lijkt op The Secret, maar daarin zijn mensen en hun gedachten niet de motor achter het ontstaan van "dingen"...

Zal eens kijken of ik dat nog kan terugvinden.

Edit: Gevonden!

http://www.exitmundi.nl/eternity.htm
Dus is dus geen wetenschappelijk artikel of theorie he. Dis is een blogje die zich baseerd op 2 artikelen met een eigen sausje erover die verder niets zegt over 'the secret', alleen dat in een oneindige tijdspanne er van alles kan gebeuren.

De twee artikelen zijn:

Govert Schilling, Evolving Cosmos (Cambridge University Press, 2004)

Stephen Battersby, "The Final Unraveling of the Universe". In: New Scientist, 5 february 2005

De twee schrijvers zijn inderdaad druk bezig met artikelen over het onstaan van het universum (Battersby, en Schilling), naast deze twee stukken (een boek en een collum?) zijn ze alletwee druk bezig met het publiceren van wetenschppelijke artikelen (zie ISI Web of Knowledge of Scopus). Maar het gaat niet de filosofische kant op die jij bedoelt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_79743062
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:01 schreef Flammie het volgende:

[..]

De vraag is hoe jij dat dan allemaal zo zeker weet Maar goed ik ben benieuwd. Zie je ons 348989894829 jaar later op TRU nog discussieren
Dat is een bijzonder goede vraag! Het antwoord is: verdiep je in de eerder genoemde materie, dan kunnen we dit gesprek nog dit leven herhalen.

Anders doen we het idd over 348989894829 jaar, alleen dan hopelijk telepathisch
pi_79743088
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:07 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

The Secret vertelt je zeker ook dat sarcasme verboden is?

Verwacht antwoord: "Dat van die onderontwikkelde wezens was ook sarcastisch bedoeld."

"Als dat zo is vat ik al je posts in dit topic dan maar sarcastisch op, want ze zijn allemaal in dezelfde lijn."

Vat jij alles maar sarcastisch op, heel veel verder dan dat kom je nog niet denk ik...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:35:07 #169
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79743986
Plus1, ik heb weer een nieuwe vraag aan je . Jij schrijft dit:
quote:
op een dag ga je inzien dat er meer is dan superioriteit
Waarom heb jij dan zelf nog niet ingezien dat er meer is dan superioriteit? Afgaande op jouw eigen reacties heb jij het idee dat je erg superieur bent.

Een kleine bloemlezing:
quote:
Gezien je antwoorden in dit topic ben je in mijn ogen nog in een heeeeeeel diepe slaap.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:54 schreef Plus1 het volgende:
Maar gezien je kennis van deze materie durf ik wel te zeggen dat je nog slaapt. Je slaapt zelfs zo diep dat je het niet eens door hebt.
Maar dat geeft niet, het hoort bij jouw proces. Je hebt deze slaap nodig om straks wakker te kunnen worden en te ervaren Wie je Werkelijk bent.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:56 schreef Plus1 het volgende:
Jullie reactie lijkt heel veel op die van sommige moslims: als ik hier nu zou zeggen dat ik de Islam een ouderwets geloof vind, met gedateerde normen en waarden, dan krijg ik zo heel Moslimlamabad op m'n dak.
Want ik mag niets zeggen over moslims of de Islam, want dan zou ik ze beledigen. Kom op man, probeer verder te denken en reageren dan je eerste, primaire reactie.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Plus1 het volgende:
Het gaat om de manier van reageren. Jullie maken je druk om iets wat niet eens betrekking heeft op je eigen bestaan.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:07 schreef Plus1 het volgende:
Ja, je hebt de klok horen luiden...
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:23 schreef Plus1 het volgende:
Lees het dan niet Als je niet in staat bent om boven je persoonlijke ervaring uit te stijgen in een discussie, blijf dan weg...
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:10 schreef Plus1 het volgende:
heel veel verder dan dat kom je nog niet denk ik...
En dan heb ik nog niet eens al je superieur aandoende reacties hier geplaatst. Bovendien heb ik je superieur aandoende reacties uit het vorige topic achterwege gelaten .
pi_79744595
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
Plus1, ik heb weer een nieuwe vraag aan je . Jij schrijft dit:
[..]

Waarom heb jij dan zelf nog niet ingezien dat er meer is dan superioriteit? Afgaande op jouw eigen reacties heb jij het idee dat je erg superieur bent.

Een kleine bloemlezing:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En dan heb ik nog niet eens al je superieur aandoende reacties hier geplaatst. Bovendien heb ik je superieur aandoende reacties uit het vorige topic achterwege gelaten .
De enige reden waarom je denkt dat ik me superieur opstel, is omdat jij heilig in superioriteit gelooft. Ik heb nergens gezegd beter te zijn, of me beter te voelen. Jullie visie verschilt van de mijne, maar dat maakt mijn visie niet beter. Slechts anders.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:51:33 #171
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79744695
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
De enige reden waarom je denkt dat ik me superieur opstel, is omdat jij heilig in superioriteit gelooft. Ik heb nergens gezegd beter te zijn, of me beter te voelen. Jullie visie verschilt van de mijne, maar dat maakt mijn visie niet beter. Slechts anders.
Eehm nee, heeft niks met geloof te maken. Bovendien was ik niet degene die over superioriteit begon, dat was jij hoor .

En over beter of slechter gesproken. Jij hebt ook een aantal keren tegen mij dingen in de trant gezegd van dat ik fouten maak in mijn antwoorden.
pi_79744806
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:51 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eehm nee, heeft niks met geloof te maken. Bovendien was ik niet degene die over superioriteit begon, dat was jij hoor .
Dat is het verschil: jij bent niet in staat om boven je persoonlijke benadering uit te stijgen. Daarom was je ook zo geschokt over mijn AIDS-baby's en zo.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:58:51 #173
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79744958
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:54 schreef Plus1 het volgende:
Dat is het verschil: jij bent niet in staat om boven je persoonlijke benadering uit te stijgen. Daarom was je ook zo geschokt over mijn AIDS-baby's en zo.
Nee, verwonderd.

Geschokt is niet hetzelfde als verwonderd.

Bovendien is met het hebben van empathie niks mis. Ik kan me ook niet voorstellen dat The Secret je dat wil afleren.
pi_79745031
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:58 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nee, verwonderd.

Geschokt is niet hetzelfde als verwonderd.

Bovendien is met het hebben van empathie niks mis. Ik kan me ook niet voorstellen dat The Secret je dat wil afleren.
Verwonderd dan, als je het zo wilt noemen (zelfkennis?). Ik beschik dus door mijn opmerkingen niet over empathie? Je hebt echt niets begrepen van wat ik heb gezegd, je hebt je slechts blind zitten staren op iets dat in jouw ogen kwetsend kan zijn voor andere mensen.
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 14:07:18 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_79745293
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Ik vind wel dat jij met een bepaalde arrogantie je boodschap hier verspreidt.
Je vertelde dat je veel geblowed hebt, maar tot inkeer bent gekomen en nu vrouw en kinderen hebt en werk. Maar zo gaat het toch met het gros van de jongeren ? Een periode van ontdekken van van alles en dan gaan settelen. Maar dat heeft toch niets met the Secret te maken? Dat lijkt mij een gewone ontwikkeling die ieder mens doormaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')