abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:39:38 #276
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79794023
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:25 schreef Buschetta het volgende:

[..]

De rest van de wereld spreekt wel van jullie wanneer in een discussie twee mensen reageren op een post.

dus.
[..]

en
[..]

maakt jullie.

*maar laat maar aan jouw wens om als individue gezien te worden die niet generaliseert (wat dus alleen een conclusie is uit jouw "jullie" opmerking) zal je dus eigenlijk helemaal niet de echte tekst begrijpen maar slechts je blind staren op jouw eigen persoonlijke waarden.

sad.
Als je geweten had dat ik (en een aantal anderen) heel vaak aangesproken word met 'jullie' (het groepje/de clan/whatever), dan had je deze post niet geplaatst. Het geeft niet dat je dat niet weet; je kunt tenslotte niet overal van op de hoogte zijn, dat begrijp ik ook wel. Ik vind dat niet 'sad' van jou hoor .

Het gebeurt heel vaak dat bijvoorbeeld Flammie iets vindt en dat schrijft en dat ik er later op aangesproken word van "Ja maar, jullie schreven dat...". Ook al is het in een discussie waar ik niet eens aan deelgenomen heb .

En nogmaals, ik had die post van jou over het communisme helemaal niet gelezen ('je kunt tenslotte niet overal van op de hoogte zijn'). Ik reageerde slechts op wat Flammie schreef . Dat was alles.

Wat een gedoe om niks. Vind je ook niet Buschetta? Denk jij dat The Secret dit zo gewild zou hebben?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:43:52 #277
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79796420
Ik val zelf ook zwaar over het woordje wet. Maar dat heb ik al eerder uit proberen te leggen

En ik wil niet vallen over 1 woordje maar als mensen (lees mensen met belangen, geld) het zo durven te claimen moet er wel wat meer bewijs voor zijn behalve anekdotisch bewijs over veertjes enz.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:09:57 #278
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79797291
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:05 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Denk jij serieus dat jij een wel Vrije Opvoeding hebt gehad? Geeft maar weer aan hoe sterk de indoctrinatie is hé mensen?!
Een believer dus .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:15:05 #279
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79797463
Ik onthoud me bij deze van alle opvoed gerelateerde vragen..
(wijselijk, zeer wijselijk)
pi_79797556
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Een believer dus .
Een katje heet het vanaf nu
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:00:59 #281
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79799133
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:39 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Als je geweten had dat ik (en een aantal anderen) heel vaak aangesproken word met 'jullie' (het groepje/de clan/whatever), dan had je deze post niet geplaatst. Het geeft niet dat je dat niet weet; je kunt tenslotte niet overal van op de hoogte zijn, dat begrijp ik ook wel. Ik vind dat niet 'sad' van jou hoor .

Het gebeurt heel vaak dat bijvoorbeeld Flammie iets vindt en dat schrijft en dat ik er later op aangesproken word van "Ja maar, jullie schreven dat...". Ook al is het in een discussie waar ik niet eens aan deelgenomen heb .

En nogmaals, ik had die post van jou over het communisme helemaal niet gelezen ('je kunt tenslotte niet overal van op de hoogte zijn'). Ik reageerde slechts op wat Flammie schreef . Dat was alles.

Wat een gedoe om niks. Vind je ook niet Buschetta? Denk jij dat The Secret dit zo gewild zou hebben?
Ja, je hebt gelijk. Misschien ben ik wat te fel.
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:13:56 #282
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79799571
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:15 schreef Michielos het volgende:
Ik onthoud me bij deze van alle opvoed gerelateerde vragen..
(wijselijk, zeer wijselijk)
Zijn jouw antwoorden op de opvoedkundige vragen net zo duur als aan je kont zitten?
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:17 schreef Flammie het volgende:
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:00 schreef Buschetta het volgende:
Ja, je hebt gelijk. Misschien ben ik wat te fel.
O.k., nevermind .
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:33:01 #283
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79806186
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:17 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dan noem jij het katje
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_79806921
Dat klinkt schattiger

Ps de pseudo-wetenschappers zijn de hondjes
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:49:57 #285
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79807029
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:13 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zijn jouw antwoorden op de opvoedkundige vragen net zo duur als aan je kont zitten?

Nee, duurder. Het is topadvies namelijk
pi_79831511
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:42 schreef Flammie het volgende:

[..]

Hij wil beweren dat wij of ik degene zijn die de discussie niet naar een hoger niveau kunnen tillen.
Dit allemaal nadat hij te kennen gaf dat enge ziektes, ongelukken etc iets is wat je zelf over je afroept (komt niet voor in zijn realiteit etc etc -je kent het wel) . Maar Dit is ineens niet iets dat hij zelf over zich afroept maar verassend genoeg allemaal de schuld van andere. (HUH?????)

Dus de ene keer is het the secret (die theorie hoe het hele universum werkt ten alle tijde!!)
Dit meestal wanneer het om vreemde mensen gaat die erg veel pijn lijden, in vreselijk oneerlijke situaties zitten waar geen uitweg in te ontdekken is etc. Dit komt door hun gebrek aan focus je weetz.

De andere keer is het de schuld van andere (het was toch universeel wooot???!) en dit is nu het geval omdat hij geen weerwoord meer heeft en the secret tegen hem gebruik wordt. (dit roep je toch op over jezelf? Dit is toch het gebrek aan focus? Je krijgt niet klaar wat je wil klaarkrijgen hoe kan dit? )

Dus je weet hoe serieus het allemaal te nemen is Vooral lekker doorschreeuwen en geeuwen over mensen die je niet kent en die in de problemen zitten, hun beschuldigen van hun eigen gemaakte keuzes in hun onder of hogere bewustzijn of betichten van te weinig focus en daarna lekker de schuld van jezelf afbrullen door deze bij andere te leggen. The secret in een notendopje. Het werkt zoals het je uitkomt. Niks universeels aan.

Veel plezier met verder komen
Iedereen, elke mens op aarde, heeft voordat hij of zij hier kwam z'n hele leven en alle mogelijke mogelijkheden van te voren bepaald. Elke mogelijke ervaring, afhankelijk van de randvoorwaarden die door diegene zijn bepaald, is daardoor gegarandeerd. Dat bedoelde ik met mensen die ervoor hebben gekozen om een ziek leven te leiden hier op aarde. Jullie, jij, whatever, gaan er nog steeds van uit dat ziek zijn en alle pijn en ellende iets is dat je overkomt en daardoor maak je jezelf automatisch tot slachtoffer. Mensen die The Secret snappen, zijn in ieder geval bezig om uit die slachtofferrol te kruipen.

Als ik zeg dat iemand voor die ziekte gekozen heeft, beschuldig ik hem dan van iets? Ik stel volgens mij alleen dat die persoon er zelf op een bepaald niveau verantwoordelijk voor is geweest, wat in mijn ogen niet iets verkeerds is: die persoon vind ik moediger dan iemand die gekozen heeft voor een makkelijker leven.
Ook hier kun je weer een nuance aanbrengen, want uiteindelijk vervalt elk oordeel: het maakt nl geen reet uit wat je hier precies doet op aarde. Het gaat om Wie je bent, in het Licht van bepaalde ervaringen.

Natuurlijk roep ik elke reactie in mijn leven zelf op me af, daar heb je gelijk in. De vraag is hoe ik met de reacties om ga: laat ik mezelf kennen of kies ik voor iets anders? (Ik merkte dat ik me even liet kennen, daarom mijn besluit om ff niet meer te reageren.)

The Secret is gebaseerd op een Natuurwet. Een wet die sommigen kennen en accepteren, anderen kennen hem niet of ontkennen de werking ervan. De laatste groep zijn mensen die in de Middel Eeuwen dachten dat de aarde plat was. Geen oordeel, slechts een vergelijking: niemand zegt dat de ene groep beter is dan de ander. Het heeft te maken met de snelheid van ontwikkelen, uiteindelijk komen we allemaal op hetzelfde punt in de evolutie van onze Ziel aan. Alleen zal de ene er iets sneller zijn dan de ander.

Als je oprecht geinteresseerd bent in de werking van The Secret, of je het nu wel of niet gelooft, zijn de eerder genoemde auteurs zeker aanraders. Zij geven je achtergrond informatie over de werkelijke werking van het Universum. Waarom wij bv Allen Eén Zijn, waarom onze afscheiding (en gehele werkelijkheid) een illusie is, etc.

Voor mij is The Secret ook te veel gericht op materie verkrijgen, het zou beter zijn wanneer de nadruk op het Zijn gelegd was. Denk alleen niet dat er dan net zoveel boeken van verkocht zouden zijn.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79831694
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:14 schreef _Led_ het volgende:
En dat is wat er al vaker geroepen is : er is niks mis met leven naar "Wie goed doet goed ontmoet".

Maar zeggen dat je door erover te denken envelopes met geld door je brievenbus gaat krijgen is iets heel anders.
The Secret werd gebracht als een wet, niet als "als je positief in het leven staat zullen anderen ook positiever naar jou toe zijn.
Hadden ze dat laatste gezegd, dan had niemand er een probleem mee gehad.
Maar dan hadden ze ook geen boeken verkocht.

Het gaat erom dat ze dat principe dus pakken, extreem overdrijven en doen alsof het een wetmatigheid is waarmee je puur door te denken de realiteit en causaliteit in de macro-cosmos naar je zin kunt zetten.
En sorry, da's gewoon je reinste lulkoek
Is het ook en je hebt niet goed opgelet tijdens het lezen denk ik. Nergens wordt beweert dat je puur door te denken iets kunt realiseren. Het gaat om focus, gevoel en intentie. Die combinatie zorgt ervoor dat je de werkelijkheid bewust kunt manipuleren, zoals je dat nu ook al doet - alleen doe je het nu onbewust. Omdat je niet meer weet hoe het werkt. The Secret is nooit als wet gepresenteerd, The Law of Attraction wel.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79833787
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:52 schreef Plus1 het volgende:
Iedereen, elke mens op aarde, heeft voordat hij of zij hier kwam z'n hele leven en alle mogelijke mogelijkheden van te voren bepaald. Elke mogelijke ervaring, afhankelijk van de randvoorwaarden die door diegene zijn bepaald, is daardoor gegarandeerd. Dat bedoelde ik met mensen die ervoor hebben gekozen om een ziek leven te leiden hier op aarde. Jullie, jij, whatever, gaan er nog steeds van uit dat ziek zijn en alle pijn en ellende iets is dat je overkomt en daardoor maak je jezelf automatisch tot slachtoffer. Mensen die The Secret snappen, zijn in ieder geval bezig om uit die slachtofferrol te kruipen.
Meestal ben ik het grotendeels eens met je opvattingen, maar hier zou ik toch een kleine nuance aan willen toevoegen.
Je plant idd je leven voor je naar hier komt ... dus iemand die met een bepaalde ziekte geboren wordt, heeft daar wss op zielsniveau voor gekozen om op die manier zijn karma te verwerken.
Maar Aarde is de planeet van Vrije Wil, dus voor je het weet wijk je volledig af van je geplande leven. Dan kunnen er eventueel wel situaties in je leven opgezet worden om je terug op het rechte pad te krijgen (als je begeleiding van bovenaf hebt ...), maar voor tzelfde geld verpruts je gewoon je ganse planning en heb je na afloop meteen weer een ticket op de caroussel Aarde
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_79834028
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Meestal ben ik het grotendeels eens met je opvattingen, maar hier zou ik toch een kleine nuance aan willen toevoegen.
Je plant idd je leven voor je naar hier komt ... dus iemand die met een bepaalde ziekte geboren wordt, heeft daar wss op zielsniveau voor gekozen om op die manier zijn karma te verwerken.
Maar Aarde is de planeet van Vrije Wil, dus voor je het weet wijk je volledig af van je geplande leven. Dan kunnen er eventueel wel situaties in je leven opgezet worden om je terug op het rechte pad te krijgen (als je begeleiding van bovenaf hebt ...), maar voor tzelfde geld verpruts je gewoon je ganse planning en heb je na afloop meteen weer een ticket op de caroussel Aarde
Goede nuance: aan Vrije Wil kan nooit getard worden inderdaad.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:38:48 #290
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80086028
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:57 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Is het ook en je hebt niet goed opgelet tijdens het lezen denk ik. Nergens wordt beweert dat je puur door te denken iets kunt realiseren. Het gaat om focus, gevoel en intentie. Die combinatie zorgt ervoor dat je de werkelijkheid bewust kunt manipuleren, zoals je dat nu ook al doet - alleen doe je het nu onbewust. Omdat je niet meer weet hoe het werkt. The Secret is nooit als wet gepresenteerd, The Law of Attraction wel.
'The Secret' is gebaseerd op het gelul van de zogenaamde law of attraction.
En aangezien die al lulkoek is, hoe wou je er dan iets zinnigs op baseren ?
zzz
  donderdag 8 april 2010 @ 15:40:20 #291
31101 _Led_
pi_80086098
En al die mensen in concentratiekampen hadden dat zelf zo gepland zoals jij zegt, nee, natuurlijk

zzz
pi_80087937
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:40 schreef _Led_ het volgende:
En al die mensen in concentratiekampen hadden dat zelf zo gepland zoals jij zegt, nee, natuurlijk

Hahaa spuit elf
  donderdag 8 april 2010 @ 16:30:15 #293
31101 _Led_
pi_80088205
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:22 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Hahaa spuit elf
Mja, als je weet dat je geen antwoord hebt kun je natuurlijk altijd nog zo'n dooddoener posten
zzz
  donderdag 8 april 2010 @ 22:37:35 #294
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80104409
Buiten dat om beweert dat geheim juist wel dat je dingen kunt realiseren zonder er ook iets voor te hoeven doen.. hence the name.. de WET van de aantrekkingskracht.
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:19:35 #295
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80112094
Jullie blijven er graag in hangen he
The truth was in here.
pi_80112117
Pardon..... "Vrije Wil"
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:19:52 #297
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80113105
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:19 schreef Bastard het volgende:
Blijkbaar is er iemand die dat wil.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:21 schreef STING het volgende:
Pardon..... "Vrije Wil"
Wat bedoel je? Jij hebt geen vrije wil?
pi_80113159
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:19 schreef Bastard het volgende:
pi_80113188
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:19 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wat is vrije wil en ken je iemand die dat heeft dan?
pi_80113258
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:19 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Blijkbaar is er iemand die dat wil.
[..]
The Secret gaat niet over willen

quote:
Ja, wat bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')