Je hebt gelijk..quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:22 schreef GotC het volgende:
Ik vind het lopen in de regen best wel lekker eigenlijkVeel zuurstof, en op een gegeven moment voel je de regen toch niet meer.
Heb gewoon op m'n eigen tempo die 5 min gelopen, tijden komen later wel
Door je neus ademen is wel vele malen gezonder dan door je mond ademen. Dus ik zou het toch eens proberen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Les 6 achter de rug. Morgen begint week 3. Ik had eigenlijk zaterdag les 6 moeten lopen maar het is er dit weekend niet van gekomen. Vanmorgen bewust mijn wekker gezet (anders word ik pas ongeveer om twaalf uur wakker) en ben toen na het ontbijt gaan gaan lopen.
Het gaat me nog steeds goed af, raak niet vermoeid tijdens het lopen.
Waar ik echter wel 'last' van heb is dat ik niet goed kan ademen. Dat wil zeggen, ik heb nooit door mijn neus kunnen inademen tijdens het sporten. Kon ik met de voetbal ook al niet. Normaliter, 'during te day' adem ik eigenlijk ook altijd door mijn mond en als ik slaap ook. Wanneer ik heel geconcentreerd door mijn neus probeer te ademen lukt het wel maar soms krijg ik echt zo'n idee dat ik het benauwd krijg wanneer ik door mijn neus probeer te ademen. Nu heb ik er tijdens het lopen zelf niet zo'n last van maar omdat altijd gezegd wordt 'let op je ademen' vraag ik mij af of het kwaad kan........
Ja ok dat hoor ik 'en principé' al heel mijn leven maar waarom het gezonder is weet ik niet.quote:Op maandag 5 april 2010 12:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Door je neus ademen is wel vele malen gezonder dan door je mond ademen. Dus ik zou het toch eens proberen.
Neusharen filteren de lucht van (stof)deeltjes die erin zitten.quote:Op maandag 5 april 2010 12:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja ok dat hoor ik 'en principé' al heel mijn leven maar waarom het gezonder is weet ik niet.
Ik zit er inmiddels het een en ander over te lezen. Maar ik betrap mijzelf er gelukkig wel op dat ik regelmatig een 'combi' doe van mond en neusademen tegerlijk. Met sporten adem je wel vaak door je mond staat er. Nou dat klopt welquote:Op maandag 5 april 2010 12:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Neusharen filteren de lucht van (stof)deeltjes die erin zitten.
Ja, bij het sporten adem je ook meer door je mond omdat je sneller zuurstof moet hebben. En hoe harder je je inspant, hoe meer je dus door je mond ademt. Je moet er wel goed op letten dat je een constante ademhaling hebt, en dat je niet momenten hebt waar je het niet meer trekt. Eigenlijk zou je nog redelijk moeten kunnen praten tijdens het lopen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zit er inmiddels het een en ander over te lezen. Maar ik betrap mijzelf er gelukkig wel op dat ik regelmatig een 'combi' doe van mond en neusademen tegerlijk. Met sporten adem je wel vaak door je mond staat er. Nou dat klopt wel
Haai!!quote:Op maandag 29 maart 2010 20:12 schreef E.T. het volgende:
De eerste les van C25K gedaan.. Dat viel niet tegen![]()
Ik vond deze trouwens makkelijker dan Evy les 1 terwijl ik zeker weet dat mijn conditie minstens net zo bagger is als toen ik met Evy begon![]()
Heb wel voor de volgende twee keren een andere mix gedownload, kan ik afwisselen zodat ik niet 3x dezelfde muziek heb
Dan valt het wel mee, dat praten gaat wel. Laatst keken de mensen ook al raar toen ik ineens chiwawa zong hahahaaquote:Op maandag 5 april 2010 12:49 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja, bij het sporten adem je ook meer door je mond omdat je sneller zuurstof moet hebben. En hoe harder je je inspant, hoe meer je dus door je mond ademt. Je moet er wel goed op letten dat je een constante ademhaling hebt, en dat je niet momenten hebt waar je het niet meer trekt. Eigenlijk zou je nog redelijk moeten kunnen praten tijdens het lopen.
ik heb gewone mp3's met het schema enzo.. en ik gebruik Runkeeper (free) om snelheid en route enzo bij te houdenquote:Op maandag 5 april 2010 12:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Haai!!
Ik ga mijn loopschoenen ook weer afstoffen (heb 3 jaar geleden meegedaan aan start to run, ben toen verhuisd en heb het lopen laten versloffen).
Alleen, als ik in de iTunesstore kijk, zie ik 3 verschillende apps met die naam! weet jij welke ik moet nemen?
Ik heb idd al een 5K wedstrijd voor ogen, begin juniquote:Op maandag 5 april 2010 15:14 schreef dyna18 het volgende:
Hoi mensen, nadat ik vorig jaar met Evy begonnen ben, heb ik vandaag mijn eerste hardloopevenement meegedaan. Echt harstikke leuk om te doen.
Dus als je klaar bent met Evy, zoek een leuke lokale prestatieloop uit (zo'n 5 a 10km).
Ik heb trouwens de 10km gedaan met een tijd van 1h 9m en 40s. Vooral leuk om hem lekker uit te kunnen lopen en de prestatie neer te zetten.
Aha. Nou ja, ik heb maar gewoon de app met de positiefste reviews op mijn iPhone gezet, 1,59 euro. En net les 1 gedaan! Training duurde 28,5 minuut. 5 mins warming up, dan intervals van 1 minuut lopen en 1,5 minuut wandelen. ik vond het goed te doen, nauwelijks buiten adem.quote:Op maandag 5 april 2010 13:57 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik heb gewone mp3's met het schema enzo.. en ik gebruik Runkeeper (free) om snelheid en route enzo bij te houden(eerst ipod aanzetten en dan het appje, alles uitzetten en rennen maar)
Ik zit te denken om RunkeeperPro aan te schaffen (maar duur) dan kan je je eigen muziek draaien en hoor je piepjes ofzo als je moet rennen/wandelen.
Maar tot die tijd doe ik het met de vooraf ingsproken mp3's(en ff google, ze zijn overal nog legaal te downloaden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |