abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79928037
Vandaag les 21, 10 10 12. Hopen dat het niet gaat stortregenen zoals de afgelopen dagen! Heb er stiekem wel een beetje zin in, om te gaan lopen.
pi_79931903
Ik heb aan de Panbosloop meegedaan, 3KM (1 rondje), 18 minuten. Ging lekker. In 't begin had ik wel de neiging sneller met anderen mee te lopen, kostte me wat tijd om m'n eigen tempo te vinden (eerste keer dat ik met anderen liep & tweede keer zonder muziek), maar ik vond het een hele leuke ervaring. Volgende maand weer als ik niet hoef te werken, en dan ga ik waarschijnlijk 2 rondjes. Oh en ik had 't helemaal droog -degenen die meerdere rondjes liepen niet, tien minuten nadat ik binnen was kwam er een enorme plensbui

Overmorgen weer verder met Evy 23!
  zondag 4 april 2010 @ 16:54:11 #178
175950 Marurk
Baggeraar
pi_79937619
Boh wat heb ik een spierpijn vandaag. Niet normaal!
  zondag 4 april 2010 @ 19:28:51 #179
279894 winka
There is no place like home..
pi_79942163
Tsja na zo'n lange tijd zo hard lopen
  zondag 4 april 2010 @ 19:38:50 #180
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_79942418
Idd

Heb tot nu toe nog geen spierpijn gehad? Maargoed, wij lopen ongeveer 1,8 km naar het Zuiderpark (dus warmlopen), en 1,8 km weer terug (uitlopen). Heerlijk
  zondag 4 april 2010 @ 22:10:17 #181
175950 Marurk
Baggeraar
pi_79948236
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:28 schreef winka het volgende:
Tsja na zo'n lange tijd zo hard lopen
Ja, dat is wel waar eigenlijk. Maar anders zou ik helemaal opnieuw moeten beginnen met les 1?
pi_79948461
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:22 schreef GotC het volgende:
Ik vind het lopen in de regen best wel lekker eigenlijk Veel zuurstof, en op een gegeven moment voel je de regen toch niet meer.

Heb gewoon op m'n eigen tempo die 5 min gelopen, tijden komen later wel
Je hebt gelijk.. Vandaag heb ik voor het eerst in de regen gelopen en ik ben me er eigenlijk nauwelijks van bewust geweest dat het regende. En het was ook wel lekker fris daardoor, zonder dat het echt koud werd.

Ik heb wel gemerkt dat ik het tempo van 9,65 kilometer per uur niet volhoud bij 5 minuten achter elkaar rennen.. Heb jij wel enig idee hoe snel je loopt?
  zondag 4 april 2010 @ 22:20:14 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_79948585
Mmmm...heb alleen gemiddelden vrees ik, dus dat is incl wandelen Dit was voor mij les 9:

Distance: 3,42 km
Duration: 26,11 min
Climb: 38.55 m
Calories burnt: 280.94 kcal
Avg Pace: 7:43 min/km
Avg Speed: 7.77 km/h
Max Speed: 15.28 km/h
Min Speed: 0.74 km/h
pi_79951834
Regen is inderdaad best lekker tijdens het lopen! Alleen jammer als je net begint, want dan ben je nog niet helemaal warm. Vandaag les 21 gelopen, in de miezer. 5.6 km, gemiddeld 8.4 km/h. 10 10 12, met steeds 2 minuten pauze, en wat viel het mee! Ik had het na de laatste 12 minuten wel echt gehad, maar dat kwam meer door de muziek die eindeloos door ging (met stukjes waarvan ik dacht: nu is het liedje toch echt afgelopen, maar nee). Les 22 schijnt wat betere muziek te hebben (in ieder geval in het begin). Zie er wel naar uit dat half uur op mijn eigen muziek te lopen. We zijn er bijna!
  maandag 5 april 2010 @ 11:10:51 #185
3185 Adelante
To let it go now
pi_79960999
Evy les 10 zit er weer op

Nu eens niet door het bos gerend, maar over de dijk. Stond een aardige wind en er liepen 300.000 mensen hun hond uit te laten, waardoor ik soms wat stukjes langer liep om niet precies voor of achter die mensen te stoppen met lopen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79963571
Les 6 achter de rug. Morgen begint week 3. Ik had eigenlijk zaterdag les 6 moeten lopen maar het is er dit weekend niet van gekomen. Vanmorgen bewust mijn wekker gezet (anders word ik pas ongeveer om twaalf uur wakker) en ben toen na het ontbijt gaan gaan lopen.

Het gaat me nog steeds goed af, raak niet vermoeid tijdens het lopen.
Waar ik echter wel 'last' van heb is dat ik niet goed kan ademen. Dat wil zeggen, ik heb nooit door mijn neus kunnen inademen tijdens het sporten. Kon ik met de voetbal ook al niet. Normaliter, 'during te day' adem ik eigenlijk ook altijd door mijn mond en als ik slaap ook. Wanneer ik heel geconcentreerd door mijn neus probeer te ademen lukt het wel maar soms krijg ik echt zo'n idee dat ik het benauwd krijg wanneer ik door mijn neus probeer te ademen. Nu heb ik er tijdens het lopen zelf niet zo'n last van maar omdat altijd gezegd wordt 'let op je ademen' vraag ik mij af of het kwaad kan........
  maandag 5 april 2010 @ 12:39:56 #187
175950 Marurk
Baggeraar
pi_79963630
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Les 6 achter de rug. Morgen begint week 3. Ik had eigenlijk zaterdag les 6 moeten lopen maar het is er dit weekend niet van gekomen. Vanmorgen bewust mijn wekker gezet (anders word ik pas ongeveer om twaalf uur wakker) en ben toen na het ontbijt gaan gaan lopen.

Het gaat me nog steeds goed af, raak niet vermoeid tijdens het lopen.
Waar ik echter wel 'last' van heb is dat ik niet goed kan ademen. Dat wil zeggen, ik heb nooit door mijn neus kunnen inademen tijdens het sporten. Kon ik met de voetbal ook al niet. Normaliter, 'during te day' adem ik eigenlijk ook altijd door mijn mond en als ik slaap ook. Wanneer ik heel geconcentreerd door mijn neus probeer te ademen lukt het wel maar soms krijg ik echt zo'n idee dat ik het benauwd krijg wanneer ik door mijn neus probeer te ademen. Nu heb ik er tijdens het lopen zelf niet zo'n last van maar omdat altijd gezegd wordt 'let op je ademen' vraag ik mij af of het kwaad kan........
Door je neus ademen is wel vele malen gezonder dan door je mond ademen. Dus ik zou het toch eens proberen.
pi_79963673
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:39 schreef Marurk het volgende:

[..]

Door je neus ademen is wel vele malen gezonder dan door je mond ademen. Dus ik zou het toch eens proberen.
Ja ok dat hoor ik 'en principé' al heel mijn leven maar waarom het gezonder is weet ik niet.
  maandag 5 april 2010 @ 12:42:30 #189
175950 Marurk
Baggeraar
pi_79963745
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja ok dat hoor ik 'en principé' al heel mijn leven maar waarom het gezonder is weet ik niet.
Neusharen filteren de lucht van (stof)deeltjes die erin zitten.
pi_79963905
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:42 schreef Marurk het volgende:

[..]

Neusharen filteren de lucht van (stof)deeltjes die erin zitten.
Ik zit er inmiddels het een en ander over te lezen. Maar ik betrap mijzelf er gelukkig wel op dat ik regelmatig een 'combi' doe van mond en neusademen tegerlijk. Met sporten adem je wel vaak door je mond staat er. Nou dat klopt wel
  maandag 5 april 2010 @ 12:49:00 #191
175950 Marurk
Baggeraar
pi_79963971
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zit er inmiddels het een en ander over te lezen. Maar ik betrap mijzelf er gelukkig wel op dat ik regelmatig een 'combi' doe van mond en neusademen tegerlijk. Met sporten adem je wel vaak door je mond staat er. Nou dat klopt wel
Ja, bij het sporten adem je ook meer door je mond omdat je sneller zuurstof moet hebben. En hoe harder je je inspant, hoe meer je dus door je mond ademt. Je moet er wel goed op letten dat je een constante ademhaling hebt, en dat je niet momenten hebt waar je het niet meer trekt. Eigenlijk zou je nog redelijk moeten kunnen praten tijdens het lopen.
  maandag 5 april 2010 @ 12:52:12 #192
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79964087
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:12 schreef E.T. het volgende:
De eerste les van C25K gedaan.. Dat viel niet tegen
Ik vond deze trouwens makkelijker dan Evy les 1 terwijl ik zeker weet dat mijn conditie minstens net zo bagger is als toen ik met Evy begon

Heb wel voor de volgende twee keren een andere mix gedownload, kan ik afwisselen zodat ik niet 3x dezelfde muziek heb
Haai!!
Ik ga mijn loopschoenen ook weer afstoffen (heb 3 jaar geleden meegedaan aan start to run, ben toen verhuisd en heb het lopen laten versloffen).
Alleen, als ik in de iTunesstore kijk, zie ik 3 verschillende apps met die naam! weet jij welke ik moet nemen?
pi_79964742
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:49 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ja, bij het sporten adem je ook meer door je mond omdat je sneller zuurstof moet hebben. En hoe harder je je inspant, hoe meer je dus door je mond ademt. Je moet er wel goed op letten dat je een constante ademhaling hebt, en dat je niet momenten hebt waar je het niet meer trekt. Eigenlijk zou je nog redelijk moeten kunnen praten tijdens het lopen.
Dan valt het wel mee, dat praten gaat wel. Laatst keken de mensen ook al raar toen ik ineens chiwawa zong hahahaa
  maandag 5 april 2010 @ 13:57:57 #194
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79966054
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Haai!!
Ik ga mijn loopschoenen ook weer afstoffen (heb 3 jaar geleden meegedaan aan start to run, ben toen verhuisd en heb het lopen laten versloffen).
Alleen, als ik in de iTunesstore kijk, zie ik 3 verschillende apps met die naam! weet jij welke ik moet nemen?
ik heb gewone mp3's met het schema enzo.. en ik gebruik Runkeeper (free) om snelheid en route enzo bij te houden (eerst ipod aanzetten en dan het appje, alles uitzetten en rennen maar)
Ik zit te denken om RunkeeperPro aan te schaffen (maar duur) dan kan je je eigen muziek draaien en hoor je piepjes ofzo als je moet rennen/wandelen.
Maar tot die tijd doe ik het met de vooraf ingsproken mp3's (en ff google, ze zijn overal nog legaal te downloaden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79968155
Hoi mensen, nadat ik vorig jaar met Evy begonnen ben, heb ik vandaag mijn eerste hardloopevenement meegedaan. Echt harstikke leuk om te doen.
Dus als je klaar bent met Evy, zoek een leuke lokale prestatieloop uit (zo'n 5 a 10km).

Ik heb trouwens de 10km gedaan met een tijd van 1h 9m en 40s. Vooral leuk om hem lekker uit te kunnen lopen en de prestatie neer te zetten.
  maandag 5 april 2010 @ 15:16:09 #196
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79968204
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:14 schreef dyna18 het volgende:
Hoi mensen, nadat ik vorig jaar met Evy begonnen ben, heb ik vandaag mijn eerste hardloopevenement meegedaan. Echt harstikke leuk om te doen.
Dus als je klaar bent met Evy, zoek een leuke lokale prestatieloop uit (zo'n 5 a 10km).

Ik heb trouwens de 10km gedaan met een tijd van 1h 9m en 40s. Vooral leuk om hem lekker uit te kunnen lopen en de prestatie neer te zetten.
Ik heb idd al een 5K wedstrijd voor ogen, begin juni
Ik ben van pindavlees
pi_79968279
Runkeeper Pro is wel z'n geld waard ET. Voor die 8 euro...

Vanochtend en vanmiddag de verplichte paasbrunch gehad, uiteraard weer teveel gegeten. Ik wil eigenlijk vanavond gaan lopen, dag te vroeg maar ik wil m'n schema omgooien zodat ik ma-wo-za loop ipv di-do-zo. Zo kan ik tussendoor nog gaan zwemmen en hoef ik ook niet over te slaan als ik op donderdagvond moet werken (reguliere overwerkavond).
  maandag 5 april 2010 @ 15:36:36 #198
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79968822
quote:
Op maandag 5 april 2010 13:57 schreef E.T. het volgende:

[..]

ik heb gewone mp3's met het schema enzo.. en ik gebruik Runkeeper (free) om snelheid en route enzo bij te houden (eerst ipod aanzetten en dan het appje, alles uitzetten en rennen maar)
Ik zit te denken om RunkeeperPro aan te schaffen (maar duur) dan kan je je eigen muziek draaien en hoor je piepjes ofzo als je moet rennen/wandelen.
Maar tot die tijd doe ik het met de vooraf ingsproken mp3's (en ff google, ze zijn overal nog legaal te downloaden)
Aha. Nou ja, ik heb maar gewoon de app met de positiefste reviews op mijn iPhone gezet, 1,59 euro. En net les 1 gedaan! Training duurde 28,5 minuut. 5 mins warming up, dan intervals van 1 minuut lopen en 1,5 minuut wandelen. ik vond het goed te doen, nauwelijks buiten adem.
pi_79976798
Whew. Toch maar even voor het eten gegaan. Na een moeizaam begin ging het daarna toch wel ok. Heb de hele uitloop van de laatste 3 minuten rennen + nog een stukje gedaan, dus dat is denk ik al een minuut of 6, 7. Was wel moe, maar niet kapot.
pi_79978435
Morgenavond wil ik naar de atletiekvereniging kijken of er wat aan mn techniek te doen is.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')