Da's wel zo leuk jaquote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
\t moest met een lente thema toch?
Die vond ik niet zo heel erg geslaagd eigenlijkquote:Op maandag 29 maart 2010 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Lammetjes zijn lekker. Oeh, ik heb nog wel een erg lekker recept voor lamshaasjes in sinaasappel-tijmsaus. Alleen niet zo geschikt voor een potluck denk ik.
Irish stew van maken. Of in kleine blokkies in de oven met rozemarijn...quote:Op maandag 29 maart 2010 21:26 schreef z80 het volgende:
morgen een stuk lam halen.(bovenpoot/schouder met bot)
weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen.
Een verleden tijd met dt?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die vondt ik niet zo heel erg geslaagd eigenlijk
Jaja heil von Dale enzo.quote:
quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:24 schreef Isegrim het volgende:
Een lamshaas is nu eenmaal zo groot als dattie is. Jij houdt blijkbaar gewoon niet van lamshaas.
Nee dat klopt, ik eet dan altijd een biefstuk van 9 kg, in plaats van een mooi opmaat gesneden stuk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:36 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dat doe je ook met een goeie biefstuk.Barbaar.
ik heb werkelijk waar nog geen flauw ideequote:Op vrijdag 2 april 2010 12:44 schreef Isabeau het volgende:
Is er al een lijstje met wat iedereen gaat maken?
Jammer Fogel! Volgende meet dan maar?quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:42 schreef Fogel het volgende:
Haal mij maar van de misschien lijst af... de belastingdienst wil nog ruim 4000¤ van me hebben en dat mag ik voor 31 mei overmaken (en de rekening van de auto die ook zo'n 4000¤ was moet ik voor 20 april betalen...), heen en weer Nederland vliegen zit er even niet in helaas. Volgende keer beter.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Moblo, beschik jij over een frituurpan?
Yup. En een oude Tefal wokpan die we als frituurpan gebruiken voor zaken als Falafelquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Moblo, beschik jij over een frituurpan?
Naja, in de koelkast worden ze ook goed hard, maar het gaat minder snel mis als ze deepfrozen de pan in gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:01 schreef Bluezz het volgende:
Ze moeten wel een uur in de koelkast voor je ze in het vet gooit Lee, hoeft niet persé bevroren te zijn
Kroketten
puik, dan doe ik de lamsgehaktballetjesquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:04 schreef borisz het volgende:
Ohja tvp
Mijn eerste idee laat ik varen. Had lamsgehaktballetjes uit het blad proost in gedachten. NU eens iets anders verzinnen.
die van mij maalt het voor mequote:Op dinsdag 6 april 2010 17:12 schreef borisz het volgende:
Hier in de regio is geen fatsoenlijke Turk te vinden. Of ze hebben geen lamschvleeschDus vandaar. De slagers vallen hier ook tegen.
Dat is meestal met lamsgehaktquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die van mij maalt het voor mevers
true, maar dan nog. Vorige keer lag er een hele berg nog, maar dat was niet genoeg voor wat ik nodig had, en toen kreeg ik alleen maar versequote:Op dinsdag 6 april 2010 17:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is meestal met lamsgehaktBederft te snel om het vooraf te malen.
ja, diequote:Op dinsdag 6 april 2010 17:41 schreef z80 het volgende:
bij welke turk komen jullie?
ik ga voor lam naar de euro supermarkt in hatert.
Kan lekker zijn, al lijkt het me om je culi-naam hoog te houden verstandig iets te maken dat je al kent?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:57 schreef z80 het volgende:
ik zit er aan te denken om dolmades te maken.
echter dit wordt de eerste keer.
Z80 zn idee is vegetarisch. Ik kan een deel van mijn kroketten eventueel vegetarisch maken...quote:Op donderdag 8 april 2010 17:25 schreef Vork het volgende:
Hey, ik wil de pret niet drukken, maar in hoeverre worden er eigenlijk vegetarische gerechten gemaakt?
Nouja, ik ben er niet bang voor dat er niet te eten voor mij zal zijn, maar meer ook voor het geheel. Als we straks met een parade van 14 totaal verschillende vleesgerechten en een toetje zitten, dan is de balans qua eten natuurlijk ook een beetje weg. Een thema boeit me dan niet zo, je krijgt toch geen perfect op elkaar afgestemd menu met 15 verschillende koks, maar een beetje afstemming is misschien wel handig. Ik wacht nog wel even af wat de rest doet voordat ik definitief besluit wat mijn gerecht gaat worden.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef SeaOfLove het volgende:
ik wil de pret ook niet drukken hoor, maar het was toch een lente thema? Gado Gado is hartstikke lekker, maar wel Indisch. En ik zie de combinatie niet echt met bijv gevulde wijnbladeren. En andere niet-aziatische hapjes/gerechten. Kunnen we het niet een beetje mediterraans enzo houden: spaans, italiaans, grieks, turks, marokkaans enzo. Dat sluit tenminste een beetje allemaal bij elkaar aan. @Vork, als we zoiets doen zoals ik net voorstel dan is er volgens mij meer dan genoeg vegetarisch. Ik kook ongemerkt vaak vegetarisch als ik uit die keuken kook
dat is wat ik dus ook bedoel en eerlijk zie ik het niet echt zitten als er op tafel bijv gado gado, gevulde wijnbladeren, aardappelsalade, couscous, spinaziesoep, tzaziki, gevulde paprika's, lamsgehakballetjes, zelfgemaakte kroketten staan.... om maar even wat te noemen. lijkt me allesbehalve smakelijk die combinatiequote:Op donderdag 8 april 2010 18:49 schreef Vork het volgende:
[..]
Nouja, ik ben er niet bang voor dat er niet te eten voor mij zal zijn, maar meer ook voor het geheel. Als we straks met een parade van 14 totaal verschillende vleesgerechten en een toetje zitten, dan is de balans qua eten natuurlijk ook een beetje weg. Een thema boeit me dan niet zo, je krijgt toch geen perfect op elkaar afgestemd menu met 15 verschillende koks, maar een beetje afstemming is misschien wel handig. Ik wacht nog wel even af wat de rest doet voordat ik definitief besluit wat mijn gerecht gaat worden.
mij wel dus, ik hou van lekker eten maar laat het ajb wel een beetje bij elkaar passen. met zoveel mensen zijn we ook weer niet om zo uitgebreid te koken dat iedere keuken zo goed vertegenwoordigd zal zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:19 schreef borisz het volgende:
Wat z80 zegt. Of het bij elkaar past boeit mij ook niet echt
.
Ja, want het mild kruidige van de Turkse en Griekse keuken past echt sprékend bij de overheersende smaken van de spaanse keuken. Een haidari smaakt vast heerlijk na chorizo in rodewijnsausquote:Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef SeaOfLove het volgende:
ik wil de pret ook niet drukken hoor, maar het was toch een lente thema? Gado Gado is hartstikke lekker, maar wel Indisch. En ik zie de combinatie niet echt met bijv gevulde wijnbladeren. En andere niet-aziatische hapjes/gerechten. Kunnen we het niet een beetje mediterraans enzo houden: spaans, italiaans, grieks, turks, marokkaans enzo. Dat sluit tenminste een beetje allemaal bij elkaar aan. @Vork, als we zoiets doen zoals ik net voorstel dan is er volgens mij meer dan genoeg vegetarisch. Ik kook ongemerkt vaak vegetarisch als ik uit die keuken kook
We zijn met een man of 15, er zal dus een kilo of 5 aan eten in de prullenbak verdwijnen. Er zal meer dan genoeg eten zijn, om zelf te combineren wat je wilt.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:34 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
mij wel dus, ik hou van lekker eten maar laat het ajb wel een beetje bij elkaar passen. met zoveel mensen zijn we ook weer niet om zo uitgebreid te koken dat iedere keuken zo goed vertegenwoordigd zal zijn.
Als ieder zn ding doet, dan heb je dat vanzelf wel... Als we allemaal mezes of tapas gaan maken, dan zit je met drie keer vijf dezelfde gerechten.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:13 schreef z80 het volgende:
eten = eten voor mij.
of het bij elkaar hoort kwa stijl of keuken maakt me niet uit.
ik eet echt alles door elkaar.
maar dit is toch het bedenk toppic.
dus vork, wat is jou bijdragen hierin.
en we kunnen natuurlijk ook per tafel een thema nemen.
uit 3 verschillende hoeken van de wereld keuken.
dan moet het wel heel gek gaan als er iemand is die niets lust of kan/mag eten.
eten weg gooien?quote:Op donderdag 8 april 2010 22:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We zijn met een man of 15, er zal dus een kilo of 5 aan eten in de prullenbak verdwijnen. Er zal meer dan genoeg eten zijn, om zelf te combineren wat je wilt.
Mja inderdaad, gewoon op goed geluk daar gaat het omquote:Op donderdag 8 april 2010 23:52 schreef motorbloempje het volgende:
Vork: ik maak sowieso wel één vega ietsgewoon omdat dat ook lekker is, en vanwege jou
![]()
en verder boeit het me ook niet of er een thema in zit. Als iedereen gewoon 'iets lekkers' meeneemt wat in tapa's vorm kan (kleine hapjes dus) dan is 't prima. Niet moeilijk doen met een bepaalde keuken. Zoals z80 zei, eten = eten, en het is een CUL POT LUCK diner. POT LUCK, dus wat de pot schaftiedereen maakt iets waarvan hij of zij denkt "dat is een succes" en dan wordt het vast lekker en gezellig
![]()
Een lidl hier in rotterdam heeft de (geweldige) inductieplaatjes nu voor 35 euro in het restantvak liggen. Das 10 minder dan wat ik er voor betaald hebquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:43 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja inderdaad, gewoon op goed geluk daar gaat het omIk maak bijvoorbeeld wat ik maak omdat ik nu pas heel slim bedacht heb dat ik nog nooit voor zo'n grote groep gekookt heb en bij Gado Gado weet ik tenminste zeker dat er niks fout gaat. Verder heb ik nog nooit iets in zulke grote hoeveelheden gemaakt, en budgettechnisch is dit ook t beste voor me. Daarbij heb ik 2 inductieplaatjes om op te koken en verder niks, dus ik moet ook rekening houden met de technische uitvoerbaarheid
@Vork: Mijn gado gado is geheel vegetarisch (zelfs veganistisch) en was ook bedoeld zodat een eventuele vegetarër ook nog wat heeft
de kijkshop heeft ze voor 25equote:Op vrijdag 9 april 2010 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een lidl hier in rotterdam heeft de (geweldige) inductieplaatjes nu voor 35 euro in het restantvak liggen. Das 10 minder dan wat ik er voor betaald heb
Dat weet ik en jij gelukkig ook. Er zijn mensen, die dankzij de voedingsmiddelenindustrie denken dat er kip in moet. Kip! wie bedenkt nu zoiets achterlijks. Maar ik hoor het alweer, het gaat helemaal goed komen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:43 schreef Windigo het volgende:
@Vork: Mijn gado gado is geheel vegetarisch (zelfs veganistisch) en was ook bedoeld zodat een eventuele vegetarër ook nog wat heeft
Mja, we zitten toch al vol, er kunnen niet meer mensen in MoBlo's huis. Volgende keer beter?quote:Op zaterdag 10 april 2010 04:49 schreef heiden6 het volgende:
Hmm, zie net de lijst van users die komen, dat gaat niet werken, never mind.![]()
de lijst klopt niet, CF en man hadden volgens mij aangegeven niet te komenquote:Op zaterdag 10 april 2010 06:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja, we zitten toch al vol, er kunnen niet meer mensen in MoBlo's huis. Volgende keer beter?
MoBlo gaat over de lijstquote:Op zaterdag 10 april 2010 07:19 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
de lijst klopt niet, CF en man hadden volgens mij aangegeven niet te komenVan een paar anderen hoor je helemaal niks meer, dus zou je je af kunnen vragen of die nog interesse hebben
Ik geloof niet dat dat is wat hij bedoeltquote:Op zaterdag 10 april 2010 06:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja, we zitten toch al vol, er kunnen niet meer mensen in MoBlo's huis. Volgende keer beter?
Volgens mij heb je de meeste geloven wel "gedekt" als er ook vegafood aanwezig isquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:46 schreef z80 het volgende:
zijn er nog andere wensen, dingen waar rekening mee gehouden moet worden qwa eten?
iemand die bv allergisch is voor iets.
of van wegen zijn geloof iets niet mag eten?
nu kan er nog rekening mee gehouden worden.
als straks iedereen aan de slag gaat is het te laat.
Jammerquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat is wat hij bedoelt
Afijn, wij komen niet, MoBlootje! Komt niet handig uit.
ja bedacht ik me later ookquote:Op zondag 11 april 2010 18:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
45Die van twee tientjes zijn "gewoon" elektrisch
Ja, en ik heb al +50 posts hier, dus ik krijg ook zo'n monoloog gevoel als ik hier teveel in post..quote:
Overigens zou het wel fijn zijn als iedereen die in de OP staat nu een definitieve bevestiging gaat geven van komen/niet komen in dit topic, want over dik 2 weken is het al zo ver!quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, en ik heb al +50 posts hier, dus ik krijg ook zo'n monoloog gevoel als ik hier teveel in post..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |