abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:19:28 #229
298327 qeqa
groetjes
pi_80113096
en..heeft er vandaag al iemand gebeld om te horen of ze met de 23e bezig zijn nu? of is er al iemand die goed of slecht nieuws heeft ontvangen?
keep your fingers crossed
pi_80113162
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:19 schreef qeqa het volgende:
en..heeft er vandaag al iemand gebeld om te horen of ze met de 23e bezig zijn nu? of is er al iemand die goed of slecht nieuws heeft ontvangen?
Ik vind het vreemd dat ik nog geen mensen heb gehoord met nieuws van SenterNovum... Er waren toch personen die 17 maart al een verzoek hadden ingediend?? Die moeten nu wel bericht hebben gehad??
pi_80113486
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:19 schreef qeqa het volgende:
Nee nog niet gebeld, maar dat doet de hypotheker voor mij. Mijn aanvraag is de 23ste daar binnengekomen dus het is wel essentieel voor mezelf!
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80116244
Wij hebben de koopsubsidie pas 7 april aangevraagd, mijn hypotheek adviseur zei dat we dan een van de laatsten zouden zijn. Nu ik zelf een beetje op internet zoek, lijkt me de kans eerder nihil dat we het nog krijgen.

De hypotheekadviseur heeft ook gezegd dat hij een kopie van het koopcontract en van de hypotheekofferte nodig had om koopsubsidie aan te vragen, maar ik lees op Senternovem dat je dat vanaf 2010 niet meer nodig hebt.

Kortom: we hadden het al makkelijk een week eerder kunnen aanvragen en aangezien iedere dag nu telt, vind ik dit zeer zeer slordig van onze adviseur. Tzal je maar gebeuren: dat de koopsubsidie t/m 2 april verstrekt wordt en het daarna op is. En dat terwijl je het makkelijk al aan had kunnen vragen. baal echt enorm.
pi_80116799
Zojuist mail terug. Ze zitten nog op de 22ste met verwerking.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:07 schreef claessens85 het volgende:
Wij hebben de koopsubsidie pas 7 april aangevraagd, mijn hypotheek adviseur zei dat we dan een van de laatsten zouden zijn. Nu ik zelf een beetje op internet zoek, lijkt me de kans eerder nihil dat we het nog krijgen.

De hypotheekadviseur heeft ook gezegd dat hij een kopie van het koopcontract en van de hypotheekofferte nodig had om koopsubsidie aan te vragen, maar ik lees op Senternovem dat je dat vanaf 2010 niet meer nodig hebt.

Kortom: we hadden het al makkelijk een week eerder kunnen aanvragen en aangezien iedere dag nu telt, vind ik dit zeer zeer slordig van onze adviseur. Tzal je maar gebeuren: dat de koopsubsidie t/m 2 april verstrekt wordt en het daarna op is. En dat terwijl je het makkelijk al aan had kunnen vragen. baal echt enorm.
En je hoeft het niet mee te sturen inderdaad, maar ze kunnen het wel opvragen en dan moet het in orde zijn. Ik zelf heb het ook getekend en alles voor het aangevraagd werd. (alleen ik was in de veronderstelling dat het nog wel tot mei beschikbaar was, anders had ik het dikke haast achter gezet.)
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:39:54 #234
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80117444
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:23 schreef Chinless het volgende:
Zojuist mail terug. Ze zitten nog op de 22ste met verwerking.
[..]

En je hoeft het niet mee te sturen inderdaad, maar ze kunnen het wel opvragen en dan moet het in orde zijn. Ik zelf heb het ook getekend en alles voor het aangevraagd werd. (alleen ik was in de veronderstelling dat het nog wel tot mei beschikbaar was, anders had ik het dikke haast achter gezet.)
Ja toen wij begonnen hadden ze het ook over mei. Precies hetzelfde verhaal!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80118095
Hoi,

Ik zit in hetzelfde schuitje als iedereen hier die op het verlossende woord zit te wachten voor de koopsubsidie. Zojuist heb ik een mailtje ontvangen dat mijn aanvraag is ontvangen op 26 maart en dat ze nu bezig zijn met de verwerking van alle aanvragen die zijn aangekomen op 20 maart.
Nogal verschillende berichten dus hier, maar dit is dus wat ik net te horen heb gekregen, nog even geduld dus :s

Groetjes
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:09:00 #236
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80118591
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:55 schreef Mirte-L het volgende:
Hoi,

Ik zit in hetzelfde schuitje als iedereen hier die op het verlossende woord zit te wachten voor de koopsubsidie. Zojuist heb ik een mailtje ontvangen dat mijn aanvraag is ontvangen op 26 maart en dat ze nu bezig zijn met de verwerking van alle aanvragen die zijn aangekomen op 20 maart.
Nogal verschillende berichten dus hier, maar dit is dus wat ik net te horen heb gekregen, nog even geduld dus :s

Groetjes
Ik heb gisteren nog gebeld en toen zeiden ze 22 en vanmorgen kreeg iemand een mail van 22!
pi_80119347
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:09 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog gebeld en toen zeiden ze 22 en vanmorgen kreeg iemand een mail van 22!
Ook dat is weer een nieuwe user .
Snap je mijn gevoel een beetje?
pi_80119858
Vanaf 22 maart zullen er wel enorm veel aanvragen binnen zijn gekomen, omdat toen bekend werd dat ze nog 1750 aanvragen konden verwerken. Dus ik denk dat ze nu wel wat langzamer gaan kwa data.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:54:06 #239
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80120044
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:32 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ook dat is weer een nieuwe user .
Snap je mijn gevoel een beetje?
Je moet er wel aan denken dat veel mensen nou hiermee zitten en gaan googelen en dan komen ze hier en registreren ze zich. Ik vind het niet zo vreemd eerlijk gezeg dat er nu meer nieuwen komen.
pi_80120775
Ha ja kom al een paar jaar op Fok hoor maar had tot nu toe nog niet echt de behoefte om ergens op te reageren, maar vind het zeer interresant om dit topic in de gaten te houden aangezien het voor iedereen hier toch om een bijzonder belangrijk onderwerp in en zeer spannende tijd gaat.
pi_80121127
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:13 schreef TR1984 het volgende:
Ha ja kom al een paar jaar op Fok hoor maar had tot nu toe nog niet echt de behoefte om ergens op te reageren, maar vind het zeer interresant om dit topic in de gaten te houden aangezien het voor iedereen hier toch om een bijzonder belangrijk onderwerp in en zeer spannende tijd gaat.
zelfde geld voor mij
pi_80121637
Ook ik volg dit topic al een tijdje, maar wou eerst niet lid worden. Maar nu, speciaal voor Chinless, toch maar een account aangemaakt... Gezellig!

Goed.. On Topic:

Ik zit dus in hetzelfde schuitje als de rest hier. Mijn aanvraag is de 29ste de deur uitgegaan. Duimen dus! Ik houd jullie op de hoogte.
pi_80129921
kheb nu al bericht gekregen dat het niet doorgaat: er worden door banken uberhaubt geen offertes met koopsubsidie meer uitgegeven. echt klote dit. de pot is nu echt op
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:20:14 #244
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80130136
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:14 schreef claessens85 het volgende:
kheb nu al bericht gekregen dat het niet doorgaat: er worden door banken uberhaubt geen offertes met koopsubsidie meer uitgegeven. echt klote dit. de pot is nu echt op
Wanneer heb je aangevraagd?

Oww 7 april.Ja had ik al verwacht. Van wie heb je dit gehoord? Van Senternovem/AgentschapNL?
pi_80130455
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:20 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Oww 7 april.Ja had ik al verwacht. Van wie heb je dit gehoord? Van Senternovem/AgentschapNL?
nee van mn hypotheekadviseur
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:44:54 #246
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80131050
Wel kloten voor je man. Heb je nog een mogelijkheid van de starterslening?
pi_80133318
Oooh mensen, ik heb vanaf afgelopen dinsdag de knoop doorgehakt en besloten om tot vandaag niet meer op het forum te komen. Ik maak mezelf helemaal gek en gestresst met al die berichten. Mijn aanvraag is dinsdagavond 23 april digitaal gedaan dus ik hoop ook op geluk natuurlijk.

Vandaag hoorde ik van mijn klasgenoot al andere berichten. Haar aanvraag is op 1 april gedaan en haar hypotheekadviseur had tegen haar gezegt dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, tot 1 mei werd alles nog behandeld. Nouja, bij mij is anders bekend. Maar zojuist bevestigde mijn schoonvader dat er van de week inderdaad zoiets op internet had gestaan. Ik vind dit heel erg vreemd dus.

Wat ik echter wel HEEL raar vind: wij ontvangen de Gelderlander thuis en daar stond in de editie van dinsdag een extra bijlage met huizen in de regio arnhem die verkocht werden met zekerheid tot koopsubsidie als men voor 1 mei tekende.

Dit is dus heel raar en de berichtgeving op het forum vind ik ook erg tegenstrijdig en dat maakt me ook ontzettend gestresst.

Succes allemaal, zodra ik bericht heb, dan horen jullie het!

Groetjes!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
pi_80133553
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:44 schreef Aaiphone het volgende:
Wel kloten voor je man. Heb je nog een mogelijkheid van de starterslening?
nope in almelo hebben ze dat niet helaas. We komen in totaal , dus nu zonder koopsubsidie, 12.000 tekort
pi_80133684
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:57 schreef BellO_83 het volgende:

Wat ik echter wel HEEL raar vind: wij ontvangen de Gelderlander thuis en daar stond in de editie van dinsdag een extra bijlage met huizen in de regio arnhem die verkocht werden met zekerheid tot koopsubsidie als men voor 1 mei tekende.

Klopt, Arnhem trekt zelf extra geld ervoor uit:
http://www.gelderlander.n(...)nkoper-in-Arnhem.ece

wou dat ze dat in almelo eens deden, maar die gemeente is zo goed als failliet, niet eens startersleningen
pi_80139730
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:20 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

http://rtl.nl/components/(...).RTL_Nieuws_1930.xml

2e items van het nieuws gisteren werd het kort besproken. Dit doet mij enigzins deugd dat ze in mijn ogen de rest van de aanvragen allemaal behandelen, omdat en nu ook niet meer wordt aangevraagd...

Blijft spannend!!!
pi_80140437
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:48 schreef DarkWimDuck het volgende:
Vanaf 22 maart zullen er wel enorm veel aanvragen binnen zijn gekomen, omdat toen bekend werd dat ze nog 1750 aanvragen konden verwerken. Dus ik denk dat ze nu wel wat langzamer gaan kwa data.
Dat de pot voor koopsubsidie leeg aan het raken was, was eind februari al bekend
pi_80144224
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:39 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat de pot voor koopsubsidie leeg aan het raken was, was eind februari al bekend
Vorig jaar november (toen deed ik de aanvraag) was al bekend dat 't principe op = op zou gelden.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_80163556
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:25 schreef Benijx het volgende:

[..]

http://rtl.nl/components/(...).RTL_Nieuws_1930.xml

2e items van het nieuws gisteren werd het kort besproken. Dit doet mij enigzins deugd dat ze in mijn ogen de rest van de aanvragen allemaal behandelen, omdat en nu ook niet meer wordt aangevraagd...

Blijft spannend!!!
Al zou er nog geld beschikbaar zijn, dan moet je aanvraag ook nog eens juist zijn.
1 fout erin...dossier closed.

kan je de aanvraag opnieuw doen.
pi_80199484
Zit met hetzelfde als iedereen

Mijn aanvraag is de 30e ingediend, ik kan het ook zonder de subsidie rond krijgen dus heb ietsjes minder stress erom. Maar mocht de hypotheekrente aftrek stoppen dan heb ik toch nog wel die koopsubsidie elke maand! En dat scheelt toch weer..

Heb vorige week gebeld met de Hypotheker die de aanvraag voor mij heeft ingediend en die zei dat ze nog niks gehoord hadden over dat aanvragen werden afgewezen.

Zolang nog niemand echt een afwijzing heeft gehad op basis van een lege pot zal het wel goedkomen.
Waarom zouden het Agentschap NL anders nog aanvragen toelaten als het niet meer haalbaar is?

(even rationaliseren )

Succes y'all!
  zondag 11 april 2010 @ 20:35:37 #255
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80200026
Ze kunnen nou ook geen aanvragen meer toelaten
pi_80201625
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:35 schreef Aaiphone het volgende:
Ze kunnen nou ook geen aanvragen meer toelaten
Oh hmm never mind carry on..
pi_80215059
Wie gaat er vandaag bellen .
  maandag 12 april 2010 @ 09:27:16 #258
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80215561
Ik bel woensdag
pi_80215939
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:56 schreef Chinless het volgende:
Wie gaat er vandaag bellen .
Ik zal vandaag met de hypotheker bellen. Die zal me hopelijk een update geven... Heb jij geen problemen met je hypotheek offerte...? Als de koopsubsidie van jouw wordt afgewezen kan je ook niet het geld lenen toch??
pi_80216188
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:42 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ik zal vandaag met de hypotheker bellen. Die zal me hopelijk een update geven... Heb jij geen problemen met je hypotheek offerte...? Als de koopsubsidie van jouw wordt afgewezen kan je ook niet het geld lenen toch??
Nou goed, je moet de hypotheek rondkrijgen. Normaliter is dat 4,5x je jaarsalaris. Als je het dan niet red kan je koopsubsidie of starterslening aanvragen.

Echter goed nieuws voor jullie. De hypotheker heeft mij net gemaild nadat ze contact hebben gehad met Het Agentschap NL. Er is toegezegd dat mijn aanvraag vandaag nog per post terug gestuurd wordt richting mij. Aangezien hun de inhoud niet mogen weten moet ik dus wachten tot morgen avond .

Mijn aanvraag is de 23ste door hun ontvangen!!
pi_80216444
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:52 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nou goed, je moet de hypotheek rondkrijgen. Normaliter is dat 4,5x je jaarsalaris. Als je het dan niet red kan je koopsubsidie of starterslening aanvragen.

Echter goed nieuws voor jullie. De hypotheker heeft mij net gemaild nadat ze contact hebben gehad met Het Agentschap NL. Er is toegezegd dat mijn aanvraag vandaag nog per post terug gestuurd wordt richting mij. Aangezien hun de inhoud niet mogen weten moet ik dus wachten tot morgen avond .

Goed nieuws voor je man! (hopelijk ook goed in nieuws in de envelop!) Betekend voor mij dat het nog wel een week gaat duren... (31 maart binnengekomen...)

Maar mijn hypotheekoffferte is gebasseerd op koopsubsidie.. Jij zegt dus dat het niet uitmaakt als ik dit later regel met een starterslening?

Echt cool voor je iig!
  maandag 12 april 2010 @ 10:05:26 #262
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80216555
quote:

[..]

Mooi man! Tenminste als het goed nieuws is. Gaan we vanuit!
pi_80217054
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:01 schreef Benijx het volgende:

[..]

Goed nieuws voor je man! (hopelijk ook goed in nieuws in de envelop!) Betekend voor mij dat het nog wel een week gaat duren... (31 maart binnengekomen...)

Maar mijn hypotheekoffferte is gebasseerd op koopsubsidie.. Jij zegt dus dat het niet uitmaakt als ik dit later regel met een starterslening?

Echt cool voor je iig!
Klopt. betreft koopsubsidie zal er hooguit iets instaan als ontbindende voorwaarde.
Voordeel van de starterslening is dat je hypotheek bedrag dan mogelijk hoger kan zijn. Ik zou in dat geval ook zeker deze offerte laten vervallen en een nieuwe opstellen op basis van de starterslening. Tevens de makelaar laten weten + verzoek voor uitstel van het koopcontract om die financiering rond te krijgen. Als je dat tijdelijk laat weten + legitieme reden, dan kan dat zonder problemen
pi_80220012
ik zit ook alleen maar te wachten op een brief zo irritant en frustrerend:S
  maandag 12 april 2010 @ 12:41:16 #265
298327 qeqa
groetjes
pi_80221576
quote:

[..]

laat je morgen weten wat het is geworden? volgens mij hebben er hier aardig wat mensen gepost die de uitslag al binnen moeten hebben en die niks meer hebben laten horen..
succes!
keep your fingers crossed
pi_80221766
Heb een mail van de Hypotheker waarin staat dat mijn offerte is aangevraagd en dat het geen probleem moet zijn omdat de koopsubsidie op de 30e al aangevraagd is.

Hun hebben dus wel vertrouwen dat ik nog bij de laatste hoor, dus ben benieuwd. Neem aan dat ze daar wel mensen over de vloer krijgen die wel koopsubsidie hebben gekregen afgelopen dagen .
pi_80222137
Ik heb een tijdje geleden ook al deze vraag gesteld:

Als je aanvraag digitaal is gedaan op dinsdag 23 maart om 19.00 uur 's avonds, wordt hij dan ook volgens de 23ste behandeld of beland hij op de stapel van de 24ste? Weet iemand dit?

Mijn vriend gaat als we voor woensdag nog geen bericht hebben, bellen. Jeetje, die ellende duurt wel ontzettend lang! Maar ik hou jullie op de hoogte, zodra we bericht hebben.

Ik bel mijn hypotheekadviseur wel ff.

Groetjes
pi_80222792
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:57 schreef BellO_83 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden ook al deze vraag gesteld:

Als je aanvraag digitaal is gedaan op dinsdag 23 maart om 19.00 uur 's avonds, wordt hij dan ook volgens de 23ste behandeld of beland hij op de stapel van de 24ste? Weet iemand dit?

Mijn vriend gaat als we voor woensdag nog geen bericht hebben, bellen. Jeetje, die ellende duurt wel ontzettend lang! Maar ik hou jullie op de hoogte, zodra we bericht hebben.

Ik bel mijn hypotheekadviseur wel ff.

Groetjes
Nee. Die wordt de 24ste geregistreerd. Als jij het gelezen hebt, is mijn aanvraag van de 23ste wel behandeld en vandaag wordt die toegezonden. Jij hebt dus waarschijnlijk morgen / woensdag antwoord. (gezien jij het digitaal gedaan hebt, kan jij zelf de status nakijken. Ik vind je vraag dan ook vreemd).
pi_80222929
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:17 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nee. Die wordt de 24ste geregistreerd. Als jij het gelezen hebt, is mijn aanvraag van de 23ste wel behandeld en vandaag wordt die toegezonden. Jij hebt dus waarschijnlijk morgen / woensdag antwoord. (gezien jij het digitaal gedaan hebt, kan jij zelf de status nakijken. Ik vind je vraag dan ook vreemd).

Nouja, laat ik het zo zeggen, ik heb dit bij mijn hypotheek adviseur laten doen, die heeft alles verzonden voor ons. Ik weet niet eens waar ik moet kijken naar mijn status?

Ik heb je bericht gelezen inderdaad, positief dat ze zo snel bericht doen, ik had gerekend op bericht begin volgende week maar dat kan dus nog wel eens mee gaan vallen
pi_80223338
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:20 schreef BellO_83 het volgende:

[..]

Nouja, laat ik het zo zeggen, ik heb dit bij mijn hypotheek adviseur laten doen, die heeft alles verzonden voor ons. Ik weet niet eens waar ik moet kijken naar mijn status?

Ik heb je bericht gelezen inderdaad, positief dat ze zo snel bericht doen, ik had gerekend op bericht begin volgende week maar dat kan dus nog wel eens mee gaan vallen
Dan kan jou adviseur dat inzien. Ik zou zeggen succes! Ik wacht nog even af. Zodra ik iets weet horen jullie het. Echter kan het zijn dat het pas donderdag wordt. (Ik heb nogal een drukke week, en als de post er morgen niet is....)
pi_80223862
Ach als je aanvraag de 23e of 24e ingediend is dan kan je er wel vanuit gaan dat deze goedgekeurd wordt. Mits je niets verkeerd ingevuld hebt dan.

Waarom anders een nieuwsbericht plaatsen op 23 maart (zie VROM) dat het half april op zou zijn.
pi_80224777
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:43 schreef fvo het volgende:
Ach als je aanvraag de 23e of 24e ingediend is dan kan je er wel vanuit gaan dat deze goedgekeurd wordt. Mits je niets verkeerd ingevuld hebt dan.

Waarom anders een nieuwsbericht plaatsen op 23 maart (zie VROM) dat het half april op zou zijn.
Volgens mij hadden ze nog wel een achterstand van enkele dagen. Er is nog steeds gemeld dat het op is inderdaad, dus opzicht heb ik goede hoop. Echter heb ik al 5x een werkgeversverklaring op kunnen vragen en 6x mijn hypotheekofferte opnieuw kunnen laten maken, dus ik ben echt bang voor dat mijn aanvraag ook niet juist is
pi_80224910
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:04 schreef Chinless het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze nog wel een achterstand van enkele dagen. Er is nog steeds gemeld dat het op is inderdaad, dus opzicht heb ik goede hoop. Echter heb ik al 5x een werkgeversverklaring op kunnen vragen en 6x mijn hypotheekofferte opnieuw kunnen laten maken, dus ik ben echt bang voor dat mijn aanvraag ook niet juist is
Hoezo dat dan? Zoveel kan er toch niet fout gaan bij een werkgeversverklaring?
  maandag 12 april 2010 @ 14:47:51 #274
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80226667
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:07 schreef fvo het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Zoveel kan er toch niet fout gaan bij een werkgeversverklaring?
Vergis je daar niet in. Heb gehoord dat ze al moeilijk kunnen doen als een komma verkeerd staat.
pi_80227062
Ze zijn vandaag de 23e aan het behandellen...
Dus ik heb goede hoop dat mijn aanvraag van de 24e ook behandeld gaat worden.
Alleen dan natuurlijk hopen dat er geen fout is gemaakt met het invullen,
omdat ze inderdaad nogal kritisch kijken
pi_80228278
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in. Heb gehoord dat ze al moeilijk kunnen doen als een komma verkeerd staat.
Klopt. Eerst was het gebaseerd op mijn oude inkomen.
Toen stond er opeens pensioen bij wat niet mocht, daarna wilde de hypotheker hun eigen model. Deze was ook weer verkeerd omdat mijn bonus op een verkeerd veld stond. Heb net de laatste opgestuurd.
Nu is het wel dat mijn eigen werkgeversverklaring van mijn werk naar Agentschap NL is gegaan(incl gele strepen, notities, enz:P) en de andere van de hypotheker zelf naar de geldverstrekker. De hypotheker vond hem niet goed.

Nu heb ik als bijkomende zaak dat ik zojuist gebeld wordt dat mijn woning 10mei wordt opgeleverd. Passeer datum 11mei i.p.v. 22 mei.
pi_80228506
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Ik heb mijn adviseur gesproken en hij had met Senternovum gebeld. Mijn aanvraag heeft een dagtekening van 31 maart en ze verwachten dat ze daar nog 2 weken mee bezig zijn voordat ik bericht krijg!

HEt zal precies op het randje zijn voor mij... Daarbij kreeg ik ook nog het bericht dat de starterslening ook al bijna op is :s... stress alomg hiero....

Succes allen!
pi_80229191
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:33 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ik heb mijn adviseur gesproken en hij had met Senternovum gebeld. Mijn aanvraag heeft een dagtekening van 31 maart en ze verwachten dat ze daar nog 2 weken mee bezig zijn voordat ik bericht krijg!

HEt zal precies op het randje zijn voor mij... Daarbij kreeg ik ook nog het bericht dat de starterslening ook al bijna op is :s... stress alomg hiero....

Succes allen!
Starterslening is per provincie he en dan nog eens per gemeente. Ik zou zeggen. Ga zelf even bellen met je gemeente.
pi_80229338
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:28 schreef Chinless het volgende:

[..]
Nu heb ik als bijkomende zaak dat ik zojuist gebeld wordt dat mijn woning 10mei wordt opgeleverd. Passeer datum 11mei i.p.v. 22 mei.
Zo dat is wel snel zeg!

Ik moet 14 mei alles rond hebben qua financieringen, dus ben benieuwd of ik dat nog ga halen als ik nog 2 weken moet wachten tot uitslag koopsubsidie? Hoelang duurt het dan nog om alles rond te krijgen als je hebt gehoord dat je koopsubsidie kan krijgen?

Voor de rest heb ik mezelf maar afgesloten voor de 'ik heb van horen zeggen' argumenten. Want anders kom je er nooit als ik alle verhalen mag geloven.. dan kan ik beter een zwerversbestaan gaan beginnen
pi_80229418
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:52 schreef Chinless het volgende:

[..]

Starterslening is per provincie he en dan nog eens per gemeente. Ik zou zeggen. Ga zelf even bellen met je gemeente.
.

Ze geven al geen aanvraagformulieren meer uit... Zegt opzich al genoeg. Denk dat mijn adviseur wel op de hoogte is

Ik ga morgen ook de starterslening aanvragen (ik heb al wel een aanvraag formulier)... op 2 paarden wedden... Btw ook bevestiging gekregen datik mijn offerte kan tekenen en boetevrij kan annuleren als ik een nee krijg van de koopsubsidie! weer een last van me schouders!
pi_80230800
Bij mijn gemeente hebben ze over een heel jaar maar 10 startersleningen. Dus dat zal ook al wel op zijn neem ik aan.
pi_80231097
Hier in Rotterdam geven ze alleen een starterslening bij nieuwbouwwoningen, beetje jammer aangezien nieuwbouw pas rond de 180k begint maargoed.

Ik heb nog het geluk dat ik de woning van een bekende koop en we pas een koopcontract gaan maken als de subsidie en overige financiering rond is.
pi_80246778
Er is weer een plaatsje vrij in de koopsubsidie.

Na de regels te hebben gelezen over hoe een werkgeversverklaring ingeleverd dient te worden heb ik geconstateerd dat de versie die ik heb ingeleverd niet geheel correct is. De Hypotheker heeft deze versie waarschijnlijk zonder het even te bekijken, heb ik wel gevraagd overigens, doorgestuurd.

Helaas voor mij lucky voor iemand anders. Moet nu snel een alternatief uit gaan zoeken.
  maandag 12 april 2010 @ 23:00:02 #284
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_80246904
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:57 schreef fvo het volgende:
Er is weer een plaatsje vrij in de koopsubsidie.

Na de regels te hebben gelezen over hoe een werkgeversverklaring ingeleverd dient te worden heb ik geconstateerd dat de versie die ik heb ingeleverd niet geheel correct is. De Hypotheker heeft deze versie waarschijnlijk zonder het even te bekijken, heb ik wel gevraagd overigens, doorgestuurd.

Helaas voor mij lucky voor iemand anders. Moet nu snel een alternatief uit gaan zoeken.
Firmastempel vergeten?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_80247725
Nee een handtekening zou voldoende moeten zijn las ik? Het formulier dient door 1 iemand ingevuld te worden en ik heb mijn eigen NAW gegevens ingevuld, mijn baas de rest.. Ook is er een kleine verbetering toegepast.

Dat doet mij denk ik de spreekwoordelijke das om. Wat mij dan weer irriteert is dat ze bij de Hypotheker niet checken of het in orde is.

Waarom zou ik nu nog zaken met ze doen als dit al fout gaat.. Maar ook mijn eigen fout natuurlijk, maar het is hun beroep!
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:19:51 #286
236264 crew  capricia
pi_80247791
Zeker omdat je er ook voor betaalt.
Ik snap dat je baalt, sterker nog: ik zou volledig pissed off zijn. Maar goed, daar koop je weinig voor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80248272
Ja, vindt het wel vervelend. Ook omdat ik me daar niet nog niet in verdiept had over hoe zo'n verklaring precies eruit moet zien. Had wel gevraagd wat erin moet staan en dat staat er ook in.

Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen!
En gelukkig dat ik er nu zelf achter kom dan dat ik het over 2 weken te horen krijg..

[ Bericht 12% gewijzigd door fvo op 12-04-2010 23:37:10 ]
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:40:12 #288
236264 crew  capricia
pi_80248651
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef fvo het volgende:
Ja, vindt het wel vervelend. Ook omdat ik me daar niet nog niet in verdiept had over hoe zo'n verklaring precies eruit moet zien. Had wel gevraagd wat erin moet staan en dat staat er ook in.

Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen..
Uit ervaring zeg ik dat je gewoon niet alle kleine lettertjes kunt lezen. Ook al wil je wel. Het is je vak niet. Het is zo'n andere materie. Waarvoor zou je überhaupt een adviseur nodig hebben? Als je alles zelf welkunt lezen en begrijpen?
Ti's gewoon ingewikkelde materie. En je gaat af op wat je adviseur je zegt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80248938
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Uit ervaring zeg ik dat je gewoon niet alle kleine lettertjes kunt lezen. Ook al wil je wel. Het is je vak niet. Het is zo'n andere materie. Waarvoor zou je überhaupt een adviseur nodig hebben? Als je alles zelf welkunt lezen en begrijpen?
Ti's gewoon ingewikkelde materie. En je gaat af op wat je adviseur je zegt.
ik moet zeggen dat ik af en toe ook twijfel aan mijn adviseur van de hypotheker hoor. Ik kan nu ook niet echt slapen van de spanning

Voorbeeld: Ik had een doorlopend krediet volgens BKR. Echter was dit gewoon een krediet op een betaalrekening (roodstaan). Echter moest ik een bewiijs inleveren dat ik van eigen geld dit krediet heb afgelost? Nou goed ik hoefde alleen bij de bank van 2000 naar 0 te zetten en klaar was het. Echter hoe kom ik aan het bewijs voor een niet bestaande aflossing?
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:59:34 #290
236264 crew  capricia
pi_80249320
Ze zijn wel veel strenger dan een paar jaar geleden.
Als ik jou zo hoor.
Maar wij hadden ( door verkoop van beide woningen) 'maar' 40% van de nieuwbouwprijs nodig. Dus geen subsidie en geen NHG, ivm de nieuwwaarde.
Het belangrijkste is nu dat starters een goede kans krijgen. Alles staat zo stil op dit moment. Starters zijn zo belangrijk! Veel pol. partijen zien dat niet zo, maar ik wel. Iedereen moet gewoon een kans krijgen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80249439
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:59 schreef capricia het volgende:
Ze zijn wel veel strenger dan een paar jaar geleden.
Als ik jou zo hoor.
Maar wij hadden ( door verkoop van beide woningen) 'maar' 40% van de nieuwbouwprijs nodig. Dus geen subsidie en geen NHG, ivm de nieuwwaarde.
Het belangrijkste is nu dat starters een goede kans krijgen. Alles staat zo stil op dit moment. Starters zijn zo belangrijk! Veel pol. partijen zien dat niet zo, maar ik wel. Iedereen moet gewoon een kans krijgen.
zolang ze bezig zijn met de HRA durven veel mensen ook niet aan een koopwoning te beginnen. Overal hoor ik verhalen "ik wacht wel meer mbt HRA" enz. hopeloos!!

De woningen zijn ook veel te duur, voor een stukje appartement betaal ik dadelijk al ruim 2 ton. Dat is echt nergens goed voor.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:09:11 #292
236264 crew  capricia
pi_80249587
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef Chinless het volgende:

[..]

zolang ze bezig zijn met de HRA durven veel mensen ook niet aan een koopwoning te beginnen. Overal hoor ik verhalen "ik wacht wel meer mbt HRA" enz. hopeloos!!

De woningen zijn ook veel te duur, voor een stukje appartement betaal ik dadelijk al ruim 2 ton. Dat is echt nergens goed voor.
eens. Er is gewoon een mismatch. De oplossing (imo) is meer, beter en betaalbaarder bouwen.
De oplossing is op dit moment voor starters niet het afschaffen vande HRA. Want dan gaat alles op slot en wie leuk woont blijft daar wonen, dus de starter komt helemaal niet meer aan de bak. Doorstroming moet juist bevorderd worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80252845
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef fvo het volgende:

Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen!
En gelukkig dat ik er nu zelf achter kom dan dat ik het over 2 weken te horen krijg..
Ik heb gelukkig wel een adviseur die goed naar de werkgeversverklaring keek! Bleek geen stempel op te staan... Kan ik vanmmiddag weer terug naar de hypotheker om het af te geven... wie betaald mijn benzine kosten:P (voor de starterslening btw)
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:13:49 #294
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80253513
Ze waren nu met de 24ste bezig en ze waren wat positiever over dat wij het zouden halen met ons 26ste. Qua budget dan. Spannend!
pi_80254544
Zojuist ook maar even gebeld, mijn aanvraag iheeft dagtekening 31 Maart. (dit had ook gewoon een dag eerder kunnen zijn als mijn hypotheekadviseur gewoon zijn werk had gedaan en het niet een dag had laten liggen)

Maarja de jongen die ik aan de telefoon had die klonk niet erg positief en gaf idd aan dat ze vandaag met 24 Maart bezig zijn.

Ik ben alvast bezig met een back up plan want ik zie het niet positief in.
pi_80254651
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:57 schreef wildcardxxl het volgende:
Zojuist ook maar even gebeld, mijn aanvraag iheeft dagtekening 31 Maart. (dit had ook gewoon een dag eerder kunnen zijn als mijn hypotheekadviseur gewoon zijn werk had gedaan en het niet een dag had laten liggen)

Maarja de jongen die ik aan de telefoon had die klonk niet erg positief en gaf idd aan dat ze vandaag met 24 Maart bezig zijn.

Ik ben alvast bezig met een back up plan want ik zie het niet positief in.
Ik heb ook dagtekening 31 maart... hij was expliciet niet positief over 31 maart of was het zoiezo gewoon een pessimistisch persoon? Door de werkdruk...

Spannend he... pff, volgens mijn adviseur kan het nog 2 weken duren voordat je de uitslag krijgt van 31 maart...
pi_80255328
Ik hoop maar dat ze mijn aanvraag retour gestuurd hebben en niet dat het vandaag pas gaat gebeuren. In dat geval heb ik pas donderdag uitsluitsel er over omdat ik niet eerder thuis ben.
pi_80255717
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:00 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ik heb ook dagtekening 31 maart... hij was expliciet niet positief over 31 maart of was het zoiezo gewoon een pessimistisch persoon? Door de werkdruk...

Spannend he... pff, volgens mijn adviseur kan het nog 2 weken duren voordat je de uitslag krijgt van 31 maart...
Ik weet neit wie jij aan de telefoon had maar ik had iemand emt een buitenlands-accent:)

In het begin deed ik heel makkelijk over het huis wat ik gekocht heb, 1 bezichtiging meteen gekocht maar zolangzamerhand begin ik hem een beetje te knijpen ik vind het huis toch wel echt heel mooi en als ik een bereken voor de NHG norm doe zonder koopsubsidie stemt mij dat niet positief als het dus niet doorgaat moet ik dus maatregelenen treffen en met mijn ouders de garantstelling regelen.

Overigens moet de akte op 29 Mei passeren ik heb dus nog wel even de tijd, maar er is bij mij nu wel behoorlijk veel spanning:)

(de meubels zijn overigens ook al besteld en worden 1 Juni bezorgd:S
pi_80256021
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:40 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Ik weet neit wie jij aan de telefoon had maar ik had iemand emt een buitenlands-accent:)

In het begin deed ik heel makkelijk over het huis wat ik gekocht heb, 1 bezichtiging meteen gekocht maar zolangzamerhand begin ik hem een beetje te knijpen ik vind het huis toch wel echt heel mooi en als ik een bereken voor de NHG norm doe zonder koopsubsidie stemt mij dat niet positief als het dus niet doorgaat moet ik dus maatregelenen treffen en met mijn ouders de garantstelling regelen.

Overigens moet de akte op 29 Mei passeren ik heb dus nog wel even de tijd, maar er is bij mij nu wel behoorlijk veel spanning:)

(de meubels zijn overigens ook al besteld en worden 1 Juni bezorgd:S
Ik zit in precies hetzelfde schuitje 1 juni overdracht...Me huur is opgezegd...Ik ga vandaag de aanvraag voor starterslening op de bus doen... Dan wed ik op 2 paarden... Mocht dat niet lukken moet ik me goed verdiepen in de garantstelling... want voordat ik me ouders zal benaderen moet ik wel met een goed plan komen... Het scheelt mij maar ¤65 in de maand voor de subsidie.. kan ik ook wel missen...Mijn ouders hoeven dan niets te betalen toch???
pi_80256251
Voor mij scheelt het 105 euro per maand welke ik eigenlijk ook wel kan missen, maar de NHG norm zonder die 105 euro ligt echt vele malen lager. Wel vreemd dat zon klein bedrag zon verschil kan maken. Overigens heb ik mijn reiskosten nooit laten meenemen in de hyptheekberekening dat is ook ongeveer 150 euro per maand misschien ook een optie.

Nee jouw ouders worden dan mededebiteur en moeten dan ook mee naar de notaris, wat er wel kan gebeuren is dat zij het bedrag waar voor ze garant staan moeten storten en wanneer alles misgaat dat het weg is maar ik zou hiervoor even bellen met je hypotheekadviseur....

Ondanks dat het negatief is toch wel fijn dat er iemand is die in hetzelfde schuitje zit:P
pi_80256268
Crap, net even gebeld.

Ze konden mijn aanvraag niet kunnen vinden maar ze hadden een achterstand op de postkamer, hoop niet dat ik in de problemen kom omdat iemand mijn poststuk onderop heeft gelegd :S
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 11:00:09 #302
236264 crew  capricia
pi_80256340
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')