abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 10:59:43 #1
236264 crew  capricia
pi_80256329
Vervolg op:
Koopsubsidie op?

Oude OP:
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:37 schreef Aaiphone het volgende:
Hoi mensen,

Wij zitten hier in spanning. Wij hebben een huis gekocht. Dit konden wij alleen doen met koopsubsidie. Wij kregen eerst te horen dat de koopsubsidie midden mei op zou zijn. Wij zouden dus veilig zijn.

Nu kregen we gisteren te horen dat dit waarschijnlijk verschoven is naar midden april. De verwerktijd van de aanvragen staat nu op 4 weken. Onze aanvraag is vandaag binnen gekomen bij de instantie.

Weet iemand of dit echt zo is van half april? En als dit echt zo is...hoe gaan ze dit dan aanpakken? Alles wat er tot midden april binnen is wordt nog meegenomen? Of gewoon wat er nog is aan geld wordt uitgekeerd en de rest kan stikken? Of loten?

Ik hoop dat iemand dit weet. Het voelt zo kut dat het het nog niet duidelijk is en dat we nu in spanning zitten. Onze eerste koopwoning. We hebben hem gekregen en nu gaat misschien de koopsubsidie niet door. Alles is verder rond. Klotenzooi!
Lapo:
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:57 schreef TR1984 het volgende:
Crap, net even gebeld.

Ze konden mijn aanvraag niet kunnen vinden maar ze hadden een achterstand op de postkamer, hoop niet dat ik in de problemen kom omdat iemand mijn poststuk onderop heeft gelegd :S
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:06:48 #2
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80256541
Tvp
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80256567
Tja jammer dan als die op is. Ben van plan om over een jaar of 4 te kopen. Ik mag alleen maar hopen dat de huizen nu goedkoper worden, wat ik denk wel zal gebeuren. Zeker als de hypotheek rente wordt beperkt.
pi_80256993
Er is 1x een potje gemaakt.. en op = op?

fijn systeem..
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:19:00 #5
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80257031
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:18 schreef Robin__ het volgende:
Er is 1x een potje gemaakt.. en op = op?

fijn systeem..
Geld moet ergens vandaan komen wijsneus.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:21:51 #6
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_80257157
tvp
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_80258173
tvptje
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80258516
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:48 schreef Chinless het volgende:
tvptje
Damn jij moet echt in serieuse spanning zitten of niet? Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit moment We zullen voor je duimen!
pi_80259235
Is bij jullie jullie huidige hypotheekofferte ookg ebaseerd op de koopsubsidie? dus wanneer het niet dorogaat dat er een nieuwe offerte moet worden aangevraagd? Zitten daar ook extra kosten aan vast? Wat als alles neit door gaat meot ik de hypotheekadviseur dan nog steeds zijn dikke provisie betalen?

vragen...vragen...vragen...
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:20:48 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_80259338
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Benijx het volgende:
Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit moment
Kan het nog dramatischer? Het gaat maar om het kopen van een huis hoor...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:20:51 #11
87694 Robin__
letitredno
pi_80259339
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:19 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

Geld moet ergens vandaan komen wijsneus.
Wijsneus?

Ik vind dat een raar systeem.. je voert een subsidie in vanaf een bepaald moment, dan vind ik dat je hem ook weer per een bepaalde datum moet stopzetten ipv een of andere run op subsidie 'voor het op is' uit te lokken.

Vind het sowieso al een rare subsidie trouwens, zoals de meeste subsidies hardstikke krom zijn
pi_80260061
Heeft dit ook gevolgen voor iedereen die al koopsubsidie ontvangt?
pi_80260284
Hoi Mensen,

Ik volg dit forum (via google terecht gekomen) al een tijdje i.v.m de koopsubsidie. Vanmorgen (half 12) heb ik ook gebeld en ze vertelde inderdaad dat ze nu met 24 maart bezig zijn. Hun verwachting was dat ze donderdag of vrijdag 25 maart gaan behandelen. Ik vroeg of er een redelijke kans was dat 25 maart nog binnen het budget gaat passen (de datum van mijn binnengekomen aanvraag). Dit was een redelijk grote kans, ook voor 26 maart. Hij zij tegen mij dat in ieder geval de aanvragen die vanaf 29 maart binnen zijn gekomen terug gestuurd worden. Nog even in spanning afwachten dus. Succes allemaal!

Groeten, Chantal
pi_80260711
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef chanvtw het volgende:
Hoi Mensen,

Ik volg dit forum (via google terecht gekomen) al een tijdje i.v.m de koopsubsidie. Vanmorgen (half 12) heb ik ook gebeld en ze vertelde inderdaad dat ze nu met 24 maart bezig zijn. Hun verwachting was dat ze donderdag of vrijdag 25 maart gaan behandelen. Ik vroeg of er een redelijke kans was dat 25 maart nog binnen het budget gaat passen (de datum van mijn binnengekomen aanvraag). Dit was een redelijk grote kans, ook voor 26 maart. Hij zij tegen mij dat in ieder geval de aanvragen die vanaf 29 maart binnen zijn gekomen terug gestuurd worden. Nog even in spanning afwachten dus. Succes allemaal!

Groeten, Chantal
Teurg gestuurd met het wordt nog behandeld of dat ze niets eens behandeld worden???
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:13:11 #15
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80260860
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:07 schreef Benijx het volgende:

[..]

Teurg gestuurd met het wordt nog behandeld of dat ze niets eens behandeld worden???
Als je het goed leest onbehandeld dus.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80260883
Niet behandeld had hij er over. Nu ben ik er alleen niet zeker van of het vanaf 29 maart of na 29 maart was.. dat durf ik niet te zeggen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:17:35 #17
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_80261010
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:07 schreef StephanL het volgende:
Tja jammer dan als die op is. Ben van plan om over een jaar of 4 te kopen. Ik mag alleen maar hopen dat de huizen nu goedkoper worden, wat ik denk wel zal gebeuren. Zeker als de hypotheek rente wordt beperkt.

Dan mogen de huizenprijzen wel zakken, je hebt er niks aan als de betaalbaarheid van een woning afneemt.. in tegendeel.
pi_80261401
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:14 schreef chanvtw het volgende:
Niet behandeld had hij er over. Nu ben ik er alleen niet zeker van of het vanaf 29 maart of na 29 maart was.. dat durf ik niet te zeggen.
Dan ben ik de sjaak... Nou laat me hier in ieder geval niet meer gek maken. Ik wacht netjes af. je hoort elke dag wat anders, wordt je allemaal maar gekker van... Heb in ieder geval vandaag ook de starterslening aangevraagd. Zal wel weer posten als ik concreet nieuws heb.
pi_80261564
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:14 schreef chanvtw het volgende:
Ik ben ook via google op dit forum gekomen. Heb eerst meegelezen maar wil toch hierboven op reageren. Onze hypotheekadviseur heeft onze aanvraag voor koopsubsidie vrijdag 26 maart op de post gedaan. Dit zou dan betekenen dat de aanvraag maandag 29 maart binnen is gekomen.
Dus deze quote is dus wel belangrijk voor ons . Ik ga de medewerkers niet lastigvallen, Wij wacht af.
Spannend!
pi_80262294
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Benijx het volgende:

[..]

Damn jij moet echt in serieuse spanning zitten of niet? Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit moment We zullen voor je duimen!
Ik zat inderdaad met spanningen...en ik heb post . Echter staat er niet in wat ik gehoopt had.

Het komt er op neer dat ze een toelichting missen op mijn werkgeversverklaring. Hierdoor is het niet mogelijk de aanvraag definitief goed te keuren.

Ik heb namelijk een basisloon een flexloon en een bonus. Basisloon is gewoon std. die flexloon kan ik gebruiken om zakelijke aankopen in bruto te betalen en de bonus is afhankelijk van mijn gewerkte uren per maand.
pi_80262568
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:49 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad met spanningen...en ik heb post . Echter staat er niet in wat ik gehoopt had.

Het komt er op neer dat ze een toelichting missen op mijn werkgeversverklaring. Hierdoor is het niet mogelijk de aanvraag definitief goed te keuren.

Ik heb namelijk een basisloon een flexloon en een bonus. Basisloon is gewoon std. die flexloon kan ik gebruiken om zakelijke aankopen in bruto te betalen en de bonus is afhankelijk van mijn gewerkte uren per maand.
Kunnen ze dit nog recht zetten voor je bij je werk? Betekend dit nu dat je die wijziging nog wel maar aanleveren? Niet dat jouw budget naar iemand anders gaat? Dat zal heel rot zijn... succes man!
pi_80262794
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:56 schreef Benijx het volgende:

[..]

Kunnen ze dit nog recht zetten voor je bij je werk? Betekend dit nu dat je die wijziging nog wel maar aanleveren? Niet dat jouw budget naar iemand anders gaat? Dat zal heel rot zijn... succes man!
De hypotheker heeft gelijk een mail opgesteld met alsnog de toelichtingen. Op zich heel vreemd want die toelichting van de flex salaris zit bij mijn werkgeversverklaring. Alleen van die bonus zelf kon ik nog iets toevoegen.

Er vanuit gaande dat hij niet is afgekeurd en dus nog in behandeling, verwacht ik wel dat het budget gereserveerd is voor mij.
pi_80262898
Ja eigenlijk maak ik mezelf ook alleen maar gek met deze thread lezen maarja het probleem is dat tussen de tijd dat jij alles ingeleverd hebt en al het andere geregeld gaat worden zoveel tijd zit dat je toch gaat zitten lezen en vissen naar ervaringen van anderen
pi_80263592
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan mogen de huizenprijzen wel zakken, je hebt er niks aan als de betaalbaarheid van een woning afneemt.. in tegendeel.
Hoezo zou de betaalbaarheid afnemen? omdat de hypotheekrenteaftrek weggaat of minder wordt? Dat wordt dan toch gecompenseerd door de lagere prijzen?
pi_80269345
grr ik wordt alleen maar gestresster door dit forum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')