Klopt. Eerst was het gebaseerd op mijn oude inkomen.quote:Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in. Heb gehoord dat ze al moeilijk kunnen doen als een komma verkeerd staat.
Ik heb mijn adviseur gesproken en hij had met Senternovum gebeld. Mijn aanvraag heeft een dagtekening van 31 maart en ze verwachten dat ze daar nog 2 weken mee bezig zijn voordat ik bericht krijg!quote:Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in. Heb gehoord dat ze al moeilijk kunnen doen als een komma verkeerd staat.
Starterslening is per provincie he en dan nog eens per gemeente. Ik zou zeggen. Ga zelf even bellen met je gemeente.quote:Op maandag 12 april 2010 15:33 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb mijn adviseur gesproken en hij had met Senternovum gebeld. Mijn aanvraag heeft een dagtekening van 31 maart en ze verwachten dat ze daar nog 2 weken mee bezig zijn voordat ik bericht krijg!
HEt zal precies op het randje zijn voor mij... Daarbij kreeg ik ook nog het bericht dat de starterslening ook al bijna op is :s... stress alomg hiero....
Succes allen!
Zo dat is wel snel zeg!quote:Op maandag 12 april 2010 15:28 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nu heb ik als bijkomende zaak dat ik zojuist gebeld wordt dat mijn woning 10mei wordt opgeleverd. Passeer datum 11mei i.p.v. 22 mei.
.quote:Op maandag 12 april 2010 15:52 schreef Chinless het volgende:
[..]
Starterslening is per provincie he en dan nog eens per gemeente. Ik zou zeggen. Ga zelf even bellen met je gemeente.
Firmastempel vergeten?quote:Op maandag 12 april 2010 22:57 schreef fvo het volgende:
Er is weer een plaatsje vrij in de koopsubsidie.
Na de regels te hebben gelezen over hoe een werkgeversverklaring ingeleverd dient te worden heb ik geconstateerd dat de versie die ik heb ingeleverd niet geheel correct is. De Hypotheker heeft deze versie waarschijnlijk zonder het even te bekijken, heb ik wel gevraagd overigens, doorgestuurd.
Helaas voor mij lucky voor iemand anders. Moet nu snel een alternatief uit gaan zoeken.
Uit ervaring zeg ik dat je gewoon niet alle kleine lettertjes kunt lezen. Ook al wil je wel. Het is je vak niet. Het is zo'n andere materie. Waarvoor zou je überhaupt een adviseur nodig hebben? Als je alles zelf welkunt lezen en begrijpen?quote:Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef fvo het volgende:
Ja, vindt het wel vervelend. Ook omdat ik me daar niet nog niet in verdiept had over hoe zo'n verklaring precies eruit moet zien. Had wel gevraagd wat erin moet staan en dat staat er ook in.
Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen..
ik moet zeggen dat ik af en toe ook twijfel aan mijn adviseur van de hypotheker hoor. Ik kan nu ook niet echt slapen van de spanningquote:Op maandag 12 april 2010 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Uit ervaring zeg ik dat je gewoon niet alle kleine lettertjes kunt lezen. Ook al wil je wel. Het is je vak niet. Het is zo'n andere materie. Waarvoor zou je überhaupt een adviseur nodig hebben? Als je alles zelf welkunt lezen en begrijpen?
Ti's gewoon ingewikkelde materie. En je gaat af op wat je adviseur je zegt.
zolang ze bezig zijn met de HRA durven veel mensen ook niet aan een koopwoning te beginnen. Overal hoor ik verhalen "ik wacht wel meer mbt HRA" enz. hopeloos!!quote:Op maandag 12 april 2010 23:59 schreef capricia het volgende:
Ze zijn wel veel strenger dan een paar jaar geleden.
Als ik jou zo hoor.
Maar wij hadden ( door verkoop van beide woningen) 'maar' 40% van de nieuwbouwprijs nodig. Dus geen subsidie en geen NHG, ivm de nieuwwaarde.
Het belangrijkste is nu dat starters een goede kans krijgen. Alles staat zo stil op dit moment. Starters zijn zo belangrijk! Veel pol. partijen zien dat niet zo, maar ik wel. Iedereen moet gewoon een kans krijgen.
eens. Er is gewoon een mismatch. De oplossing (imo) is meer, beter en betaalbaarder bouwen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef Chinless het volgende:
[..]
zolang ze bezig zijn met de HRA durven veel mensen ook niet aan een koopwoning te beginnen. Overal hoor ik verhalen "ik wacht wel meer mbt HRA" enz. hopeloos!!
De woningen zijn ook veel te duur, voor een stukje appartement betaal ik dadelijk al ruim 2 ton. Dat is echt nergens goed voor.
Ik heb gelukkig wel een adviseur die goed naar de werkgeversverklaring keek! Bleek geen stempel op te staan... Kan ik vanmmiddag weer terug naar de hypotheker om het af te geven... wie betaald mijn benzine kosten:P (voor de starterslening btw)quote:Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef fvo het volgende:
Ja, vindt het wel vervelend. Ook omdat ik me daar niet nog niet in verdiept had over hoe zo'n verklaring precies eruit moet zien. Had wel gevraagd wat erin moet staan en dat staat er ook in.
Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen!
En gelukkig dat ik er nu zelf achter kom dan dat ik het over 2 weken te horen krijg..
Ik heb ook dagtekening 31 maart... hij was expliciet niet positief over 31 maart of was het zoiezo gewoon een pessimistisch persoon?quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:57 schreef wildcardxxl het volgende:
Zojuist ook maar even gebeld, mijn aanvraag iheeft dagtekening 31 Maart. (dit had ook gewoon een dag eerder kunnen zijn als mijn hypotheekadviseur gewoon zijn werk had gedaan en het niet een dag had laten liggen)
Maarja de jongen die ik aan de telefoon had die klonk niet erg positief en gaf idd aan dat ze vandaag met 24 Maart bezig zijn.
Ik ben alvast bezig met een back up plan want ik zie het niet positief in.
Ik weet neit wie jij aan de telefoon had maar ik had iemand emt een buitenlands-accent:)quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:00 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb ook dagtekening 31 maart... hij was expliciet niet positief over 31 maart of was het zoiezo gewoon een pessimistisch persoon?Door de werkdruk...
Spannend he... pff, volgens mijn adviseur kan het nog 2 weken duren voordat je de uitslag krijgt van 31 maart...
Ik zit in precies hetzelfde schuitjequote:Op dinsdag 13 april 2010 10:40 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
Ik weet neit wie jij aan de telefoon had maar ik had iemand emt een buitenlands-accent:)
In het begin deed ik heel makkelijk over het huis wat ik gekocht heb, 1 bezichtiging meteen gekocht maar zolangzamerhand begin ik hem een beetje te knijpen ik vind het huis toch wel echt heel mooi en als ik een bereken voor de NHG norm doe zonder koopsubsidie stemt mij dat niet positief als het dus niet doorgaat moet ik dus maatregelenen treffen en met mijn ouders de garantstelling regelen.
Overigens moet de akte op 29 Mei passeren ik heb dus nog wel even de tijd, maar er is bij mij nu wel behoorlijk veel spanning:)
(de meubels zijn overigens ook al besteld en worden 1 Juni bezorgd:S
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |