abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80228278
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in. Heb gehoord dat ze al moeilijk kunnen doen als een komma verkeerd staat.
Klopt. Eerst was het gebaseerd op mijn oude inkomen.
Toen stond er opeens pensioen bij wat niet mocht, daarna wilde de hypotheker hun eigen model. Deze was ook weer verkeerd omdat mijn bonus op een verkeerd veld stond. Heb net de laatste opgestuurd.
Nu is het wel dat mijn eigen werkgeversverklaring van mijn werk naar Agentschap NL is gegaan(incl gele strepen, notities, enz:P) en de andere van de hypotheker zelf naar de geldverstrekker. De hypotheker vond hem niet goed.

Nu heb ik als bijkomende zaak dat ik zojuist gebeld wordt dat mijn woning 10mei wordt opgeleverd. Passeer datum 11mei i.p.v. 22 mei.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80228506
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in. Heb gehoord dat ze al moeilijk kunnen doen als een komma verkeerd staat.
Ik heb mijn adviseur gesproken en hij had met Senternovum gebeld. Mijn aanvraag heeft een dagtekening van 31 maart en ze verwachten dat ze daar nog 2 weken mee bezig zijn voordat ik bericht krijg!

HEt zal precies op het randje zijn voor mij... Daarbij kreeg ik ook nog het bericht dat de starterslening ook al bijna op is :s... stress alomg hiero....

Succes allen!
pi_80229191
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:33 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ik heb mijn adviseur gesproken en hij had met Senternovum gebeld. Mijn aanvraag heeft een dagtekening van 31 maart en ze verwachten dat ze daar nog 2 weken mee bezig zijn voordat ik bericht krijg!

HEt zal precies op het randje zijn voor mij... Daarbij kreeg ik ook nog het bericht dat de starterslening ook al bijna op is :s... stress alomg hiero....

Succes allen!
Starterslening is per provincie he en dan nog eens per gemeente. Ik zou zeggen. Ga zelf even bellen met je gemeente.
pi_80229338
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:28 schreef Chinless het volgende:

[..]
Nu heb ik als bijkomende zaak dat ik zojuist gebeld wordt dat mijn woning 10mei wordt opgeleverd. Passeer datum 11mei i.p.v. 22 mei.
Zo dat is wel snel zeg!

Ik moet 14 mei alles rond hebben qua financieringen, dus ben benieuwd of ik dat nog ga halen als ik nog 2 weken moet wachten tot uitslag koopsubsidie? Hoelang duurt het dan nog om alles rond te krijgen als je hebt gehoord dat je koopsubsidie kan krijgen?

Voor de rest heb ik mezelf maar afgesloten voor de 'ik heb van horen zeggen' argumenten. Want anders kom je er nooit als ik alle verhalen mag geloven.. dan kan ik beter een zwerversbestaan gaan beginnen
pi_80229418
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:52 schreef Chinless het volgende:

[..]

Starterslening is per provincie he en dan nog eens per gemeente. Ik zou zeggen. Ga zelf even bellen met je gemeente.
.

Ze geven al geen aanvraagformulieren meer uit... Zegt opzich al genoeg. Denk dat mijn adviseur wel op de hoogte is

Ik ga morgen ook de starterslening aanvragen (ik heb al wel een aanvraag formulier)... op 2 paarden wedden... Btw ook bevestiging gekregen datik mijn offerte kan tekenen en boetevrij kan annuleren als ik een nee krijg van de koopsubsidie! weer een last van me schouders!
pi_80230800
Bij mijn gemeente hebben ze over een heel jaar maar 10 startersleningen. Dus dat zal ook al wel op zijn neem ik aan.
pi_80231097
Hier in Rotterdam geven ze alleen een starterslening bij nieuwbouwwoningen, beetje jammer aangezien nieuwbouw pas rond de 180k begint maargoed.

Ik heb nog het geluk dat ik de woning van een bekende koop en we pas een koopcontract gaan maken als de subsidie en overige financiering rond is.
pi_80246778
Er is weer een plaatsje vrij in de koopsubsidie.

Na de regels te hebben gelezen over hoe een werkgeversverklaring ingeleverd dient te worden heb ik geconstateerd dat de versie die ik heb ingeleverd niet geheel correct is. De Hypotheker heeft deze versie waarschijnlijk zonder het even te bekijken, heb ik wel gevraagd overigens, doorgestuurd.

Helaas voor mij lucky voor iemand anders. Moet nu snel een alternatief uit gaan zoeken.
  maandag 12 april 2010 @ 23:00:02 #284
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_80246904
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:57 schreef fvo het volgende:
Er is weer een plaatsje vrij in de koopsubsidie.

Na de regels te hebben gelezen over hoe een werkgeversverklaring ingeleverd dient te worden heb ik geconstateerd dat de versie die ik heb ingeleverd niet geheel correct is. De Hypotheker heeft deze versie waarschijnlijk zonder het even te bekijken, heb ik wel gevraagd overigens, doorgestuurd.

Helaas voor mij lucky voor iemand anders. Moet nu snel een alternatief uit gaan zoeken.
Firmastempel vergeten?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_80247725
Nee een handtekening zou voldoende moeten zijn las ik? Het formulier dient door 1 iemand ingevuld te worden en ik heb mijn eigen NAW gegevens ingevuld, mijn baas de rest.. Ook is er een kleine verbetering toegepast.

Dat doet mij denk ik de spreekwoordelijke das om. Wat mij dan weer irriteert is dat ze bij de Hypotheker niet checken of het in orde is.

Waarom zou ik nu nog zaken met ze doen als dit al fout gaat.. Maar ook mijn eigen fout natuurlijk, maar het is hun beroep!
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:19:51 #286
236264 crew  capricia
pi_80247791
Zeker omdat je er ook voor betaalt.
Ik snap dat je baalt, sterker nog: ik zou volledig pissed off zijn. Maar goed, daar koop je weinig voor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80248272
Ja, vindt het wel vervelend. Ook omdat ik me daar niet nog niet in verdiept had over hoe zo'n verklaring precies eruit moet zien. Had wel gevraagd wat erin moet staan en dat staat er ook in.

Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen!
En gelukkig dat ik er nu zelf achter kom dan dat ik het over 2 weken te horen krijg..

[ Bericht 12% gewijzigd door fvo op 12-04-2010 23:37:10 ]
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:40:12 #288
236264 crew  capricia
pi_80248651
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef fvo het volgende:
Ja, vindt het wel vervelend. Ook omdat ik me daar niet nog niet in verdiept had over hoe zo'n verklaring precies eruit moet zien. Had wel gevraagd wat erin moet staan en dat staat er ook in.

Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen..
Uit ervaring zeg ik dat je gewoon niet alle kleine lettertjes kunt lezen. Ook al wil je wel. Het is je vak niet. Het is zo'n andere materie. Waarvoor zou je überhaupt een adviseur nodig hebben? Als je alles zelf welkunt lezen en begrijpen?
Ti's gewoon ingewikkelde materie. En je gaat af op wat je adviseur je zegt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80248938
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Uit ervaring zeg ik dat je gewoon niet alle kleine lettertjes kunt lezen. Ook al wil je wel. Het is je vak niet. Het is zo'n andere materie. Waarvoor zou je überhaupt een adviseur nodig hebben? Als je alles zelf welkunt lezen en begrijpen?
Ti's gewoon ingewikkelde materie. En je gaat af op wat je adviseur je zegt.
ik moet zeggen dat ik af en toe ook twijfel aan mijn adviseur van de hypotheker hoor. Ik kan nu ook niet echt slapen van de spanning

Voorbeeld: Ik had een doorlopend krediet volgens BKR. Echter was dit gewoon een krediet op een betaalrekening (roodstaan). Echter moest ik een bewiijs inleveren dat ik van eigen geld dit krediet heb afgelost? Nou goed ik hoefde alleen bij de bank van 2000 naar 0 te zetten en klaar was het. Echter hoe kom ik aan het bewijs voor een niet bestaande aflossing?
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:59:34 #290
236264 crew  capricia
pi_80249320
Ze zijn wel veel strenger dan een paar jaar geleden.
Als ik jou zo hoor.
Maar wij hadden ( door verkoop van beide woningen) 'maar' 40% van de nieuwbouwprijs nodig. Dus geen subsidie en geen NHG, ivm de nieuwwaarde.
Het belangrijkste is nu dat starters een goede kans krijgen. Alles staat zo stil op dit moment. Starters zijn zo belangrijk! Veel pol. partijen zien dat niet zo, maar ik wel. Iedereen moet gewoon een kans krijgen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80249439
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:59 schreef capricia het volgende:
Ze zijn wel veel strenger dan een paar jaar geleden.
Als ik jou zo hoor.
Maar wij hadden ( door verkoop van beide woningen) 'maar' 40% van de nieuwbouwprijs nodig. Dus geen subsidie en geen NHG, ivm de nieuwwaarde.
Het belangrijkste is nu dat starters een goede kans krijgen. Alles staat zo stil op dit moment. Starters zijn zo belangrijk! Veel pol. partijen zien dat niet zo, maar ik wel. Iedereen moet gewoon een kans krijgen.
zolang ze bezig zijn met de HRA durven veel mensen ook niet aan een koopwoning te beginnen. Overal hoor ik verhalen "ik wacht wel meer mbt HRA" enz. hopeloos!!

De woningen zijn ook veel te duur, voor een stukje appartement betaal ik dadelijk al ruim 2 ton. Dat is echt nergens goed voor.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:09:11 #292
236264 crew  capricia
pi_80249587
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:03 schreef Chinless het volgende:

[..]

zolang ze bezig zijn met de HRA durven veel mensen ook niet aan een koopwoning te beginnen. Overal hoor ik verhalen "ik wacht wel meer mbt HRA" enz. hopeloos!!

De woningen zijn ook veel te duur, voor een stukje appartement betaal ik dadelijk al ruim 2 ton. Dat is echt nergens goed voor.
eens. Er is gewoon een mismatch. De oplossing (imo) is meer, beter en betaalbaarder bouwen.
De oplossing is op dit moment voor starters niet het afschaffen vande HRA. Want dan gaat alles op slot en wie leuk woont blijft daar wonen, dus de starter komt helemaal niet meer aan de bak. Doorstroming moet juist bevorderd worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80252845
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef fvo het volgende:

Maar een leermoment van 6000 euro over 5 jaar verdeeld. Vertrouw alleen jezelf in dit soort dingen!
En gelukkig dat ik er nu zelf achter kom dan dat ik het over 2 weken te horen krijg..
Ik heb gelukkig wel een adviseur die goed naar de werkgeversverklaring keek! Bleek geen stempel op te staan... Kan ik vanmmiddag weer terug naar de hypotheker om het af te geven... wie betaald mijn benzine kosten:P (voor de starterslening btw)
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:13:49 #294
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80253513
Ze waren nu met de 24ste bezig en ze waren wat positiever over dat wij het zouden halen met ons 26ste. Qua budget dan. Spannend!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80254544
Zojuist ook maar even gebeld, mijn aanvraag iheeft dagtekening 31 Maart. (dit had ook gewoon een dag eerder kunnen zijn als mijn hypotheekadviseur gewoon zijn werk had gedaan en het niet een dag had laten liggen)

Maarja de jongen die ik aan de telefoon had die klonk niet erg positief en gaf idd aan dat ze vandaag met 24 Maart bezig zijn.

Ik ben alvast bezig met een back up plan want ik zie het niet positief in.
pi_80254651
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:57 schreef wildcardxxl het volgende:
Zojuist ook maar even gebeld, mijn aanvraag iheeft dagtekening 31 Maart. (dit had ook gewoon een dag eerder kunnen zijn als mijn hypotheekadviseur gewoon zijn werk had gedaan en het niet een dag had laten liggen)

Maarja de jongen die ik aan de telefoon had die klonk niet erg positief en gaf idd aan dat ze vandaag met 24 Maart bezig zijn.

Ik ben alvast bezig met een back up plan want ik zie het niet positief in.
Ik heb ook dagtekening 31 maart... hij was expliciet niet positief over 31 maart of was het zoiezo gewoon een pessimistisch persoon? Door de werkdruk...

Spannend he... pff, volgens mijn adviseur kan het nog 2 weken duren voordat je de uitslag krijgt van 31 maart...
pi_80255328
Ik hoop maar dat ze mijn aanvraag retour gestuurd hebben en niet dat het vandaag pas gaat gebeuren. In dat geval heb ik pas donderdag uitsluitsel er over omdat ik niet eerder thuis ben.
pi_80255717
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:00 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ik heb ook dagtekening 31 maart... hij was expliciet niet positief over 31 maart of was het zoiezo gewoon een pessimistisch persoon? Door de werkdruk...

Spannend he... pff, volgens mijn adviseur kan het nog 2 weken duren voordat je de uitslag krijgt van 31 maart...
Ik weet neit wie jij aan de telefoon had maar ik had iemand emt een buitenlands-accent:)

In het begin deed ik heel makkelijk over het huis wat ik gekocht heb, 1 bezichtiging meteen gekocht maar zolangzamerhand begin ik hem een beetje te knijpen ik vind het huis toch wel echt heel mooi en als ik een bereken voor de NHG norm doe zonder koopsubsidie stemt mij dat niet positief als het dus niet doorgaat moet ik dus maatregelenen treffen en met mijn ouders de garantstelling regelen.

Overigens moet de akte op 29 Mei passeren ik heb dus nog wel even de tijd, maar er is bij mij nu wel behoorlijk veel spanning:)

(de meubels zijn overigens ook al besteld en worden 1 Juni bezorgd:S
pi_80256021
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:40 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Ik weet neit wie jij aan de telefoon had maar ik had iemand emt een buitenlands-accent:)

In het begin deed ik heel makkelijk over het huis wat ik gekocht heb, 1 bezichtiging meteen gekocht maar zolangzamerhand begin ik hem een beetje te knijpen ik vind het huis toch wel echt heel mooi en als ik een bereken voor de NHG norm doe zonder koopsubsidie stemt mij dat niet positief als het dus niet doorgaat moet ik dus maatregelenen treffen en met mijn ouders de garantstelling regelen.

Overigens moet de akte op 29 Mei passeren ik heb dus nog wel even de tijd, maar er is bij mij nu wel behoorlijk veel spanning:)

(de meubels zijn overigens ook al besteld en worden 1 Juni bezorgd:S
Ik zit in precies hetzelfde schuitje 1 juni overdracht...Me huur is opgezegd...Ik ga vandaag de aanvraag voor starterslening op de bus doen... Dan wed ik op 2 paarden... Mocht dat niet lukken moet ik me goed verdiepen in de garantstelling... want voordat ik me ouders zal benaderen moet ik wel met een goed plan komen... Het scheelt mij maar ¤65 in de maand voor de subsidie.. kan ik ook wel missen...Mijn ouders hoeven dan niets te betalen toch???
pi_80256251
Voor mij scheelt het 105 euro per maand welke ik eigenlijk ook wel kan missen, maar de NHG norm zonder die 105 euro ligt echt vele malen lager. Wel vreemd dat zon klein bedrag zon verschil kan maken. Overigens heb ik mijn reiskosten nooit laten meenemen in de hyptheekberekening dat is ook ongeveer 150 euro per maand misschien ook een optie.

Nee jouw ouders worden dan mededebiteur en moeten dan ook mee naar de notaris, wat er wel kan gebeuren is dat zij het bedrag waar voor ze garant staan moeten storten en wanneer alles misgaat dat het weg is maar ik zou hiervoor even bellen met je hypotheekadviseur....

Ondanks dat het negatief is toch wel fijn dat er iemand is die in hetzelfde schuitje zit:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')