abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79605160
Welke politieke partijen zijn makkelijk te herkennen aan de kenmerken van de Bilderberg Groep? Van 't CDA weet ik het zeker dat ze er aan meedoen, gezien de Bilderberg ontmoeting van vorig jaar. Maxime Verhagen en premier Balkenende waren toen van de partij. Gek genoeg is het de partij die het machtigste van Nederland is... zou Koningin Beatrix hier een rol in spelen? Heeft zij veel invloed op wie Nederland mag besturen?

Ik weet nog maar al te goed dat Pim Fortuyn niet erg populair was bij z'n collega's, maar heb zo'n gevoel dat Beatrix ook niet van hem weg was. Zijn anti-globalisering kijk op de wereld heeft Beatrix niet veel mee. Het is impopulaire praat in huize Beatrix en politiek Nederland. Is CDA dan wel pro-globalisering? Nou en of. Vrij recentelijk kwam het plan kilometerheffing naar voren. Ook dat is een vorm van globalisering. Gelukkig zijn ze daar nu voorlopig mee gestopt, maar ze willen het er zeker doorheen drukken. Dit plan kwam alleen wat te vroeg als je reacties over heel Nederland mag geloven.

Wat te denken van de VVD? Is dat beter? Ik denk het niet, want de VVD heeft de laatste tijd ook opmerkelijke uitspraken gedaan wat om ons privacy gaat. Willen ze zichzelf weer eens in de kijker spelen op die manier? Deze partij staat kort samengevat voor privacyschending.

PvdA dan? Niet veel beter. Een softe houding en is gek op positieve discriminatie. Deze twee gecombineerd is verzekerd voor complete choas verspreiden. Deze partij is verder voor de multiculturele samenleving, een vorm van globalisering, ook al is dit plan al verschikkelijk mislukt. Toch blijft de linkse propaganda machine vrolijk verder draaien. Let wel, rechts en links zijn allebei gecontroleerd door de elite. Dus opzich maakt het niet uit, maar links heeft wel direct effect op de samenleving.

De PVV? Tsja, iedereen die complotten volgt weet dat Geert Wilders connecties heeft met zionisten. Hij wordt gefinancierd en gesteund door deze mensen. Opzich zal dat niet veel uit moeten maken, alhoewel het sowieso vreemd is... maar deze man heeft een missie. Hij doet zich voor als de volksheld van Nederland, maar ondertussen gaat het hem niet om Nederland. Hij zegt tegen de multiculturele samenleving te zijn, maar dat is alleen gericht tegen Islam, niet het complete beeld van de multicultuur. Dit maakt hem toch uiteindelijk pro-globalisering.

Dan de D66 nog. Heb ooit een programma gezien dat Pechtold zei dat hij een Bilderberg ontmoeting had. Meer kan ik er niet over vertellen, maar misschien is er nog een video er van te vinden op internet.

Wat we hier dus kunnen concluderen is dat politiek Nederland voor iemand anders werkt dan het Nederlands volk. Het is een globalisten systeem.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:40:35 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79605332
Alle politieke partijen die er toe doen hebben een band met de Bilderberg-achtige, een tweede agenda die niet perse het beste voor heeft met het plebs (wij) maar ook niet noodzakelijkerwijs het slechtste voor hebben met ons. Ik ben er wel van overtuigd dat ze vanuit hun overtuigingen wat 'het beste' is voor iedereen (maar nog het meest voor henzelf) aan het werk zijn. Partij voor de dieren zal (nog) geen banden hebben met bilderberg-achtige groepen vermoedelijk, te jong en onbelangrijk. Ik vermoed dat de belangrijke media-outlets en het grootste deel van de politiek op een bepaald niveau wel samenwerkt om bepaalde zaken gedaan te krijgen die eigenlijk niet door de beugel kunnen wat persoonlijke vrijheid betreft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:42:57 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_79605409
wat is er mis met globalisering
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:45:07 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79605472
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:42 schreef teamlead het volgende:
wat is er mis met globalisering
Openlijke globalisering? Niets. Deze schaduwglobalisering die wordt gepushed door financiële rampen en ellende met de belofte dat globalisering het allemaal oplost zolang men maar de controle geeft aan die 'precious few'? Alles.
Vrijheid
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:06:43 #5
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_79606136
quote:
De PVV? Tsja, iedereen die complotten volgt weet
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:19:21 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_79606579
Overigens:
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:34 schreef Regal het volgende:
zou Koningin Beatrix hier een rol in spelen? Heeft zij veel invloed op wie Nederland mag besturen?
nee
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_79606719
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:34 schreef Regal het volgende:
Vrij recentelijk kwam het plan kilometerheffing naar voren. Ook dat is een vorm van globalisering.
Huh?
pi_79606868
tvp
pi_79607038
De Bilderberg Groep is gewoon een netwerk van mensen met veel macht én inside kennis over bepaalde politieke beleidsontwikkelingen ....
Waarbij het natuurlijk zo is dat deze mensen dankzij zulk een netwerk des te beter hun macht kunnen consolideren en meer informatie onderling kunnen winnen door een informale uitwisseling van hun kennis..

Overigens is het een strenge regel dat een persoon op 'persoonlijke titel' deelneemt en niet vanuit een functie, dus is het niet zo dat er een 'officieel' contact is tussen die officiele instanties (maar juist dat stuent natuurlijk het idee van en 'old-Boys-netwerk')

de deelnemers lijst wordt de laatste drie jaren ook gewoon officieel vrijgegeven (maar was onofficieel ook wel langer gewoon bekende informatie):
http://publicintelligence.net/bilderberg/

Nederlandse deelnemers van de laatste conferentie (2009 in Athene):
quote:
Ernst Hirsch Ballin
Victor Halberstedt
Jan Hommen
Jaap de Hoop-Scheffer
Neelie Smit-Kroes
Koningin Beatrix
Jeroen van der Veer
Nout Wellink
Hans Wijers
Qua (ex-)politici kom ik op 2 CDA'ers, 1 VVD'er en een D66'er
(Wellink bv is ook een prominent CDA-lid)

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 26-03-2010 13:38:05 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_79628487
Oh, ben trouwens nog dat nadrukkelijke plan vergeten dat Geert Wilders uit wil voeren. Een droomstaat voor hem is een politiestaat. Dat is zijn oplossing voor de multicultuur. Een oplossing waar je niets mee verder komt. Het is meer een verdeel en heers actie van dhr. Wilders dan een echte oplossing. Denk je nou echt dat je het Nederlandse volk hiermee een plezier doet? Als je in Gouda zou wonen, zou ik het begrijpen. Die zullen het beleid van de PvdA en in mindere mate andere partijen niet meer waarderen. Maar een te softe partij verruilen voor een te extreme partij is erg opvallend. Laat PvdA dit met opzet uit de klauwen gaan, door niet problemen fatsoenlijk aan te pakken, maar om het vervolgens nog wel goed te praten? Hiermee helpen ze Geert compleet in het zadel, zodat hij de boel totaal om kan gooien, maar uiteindelijk valse hoop heeft gegeven aan het volk? Geert Wilders komt dus door die houding van de PvdA op die manier wel erg makkelijk aan de zetels.

Als je zo naar de politiek kijkt zie je dus twee uitersten. Het softe PvdA en het extreme PVV. De rest loopt momenteel een beetje mee. Alhoewel de PvdA en de PVV totaal anders zijn, vind ik deze twee partijen misschien wel het dodelijkst voor Nederland op dit moment. PVV geeft valse hoop als het om het totale beeld gaat over massa-immigratie. Ik denk dat hij uiteindelijk niet eens iets aan de moslims gaat doen. Het is meer praten dan doen. Macht is voor hem meer belangrijk, dat vinden z'n grote vrienden in de VS ook. Toch kun je op die manier die politiestaat als Geert zijnde nog sneller invoeren, omdat hij een meester is in de verdeel en heers mentaliteit. Ze hebben al water bij de wijn gedaan wat betreft de massa-immigratie - (nog) niet de moslims- , en houden het volk hiermee gewoon voor de gek. Mocht hij daadwerkelijk aan de macht komen dan wordt het volk alleen maar gefrustreerder. PvdA laat de stemmer min of meer verkassen naar de PVV. De twee partijen doen allebei hun deel. Extreem-rechts met een zionistisch tintje en extreem-links met de natte droom die multicultuur heet zijn samen misschien wel de grootste vrienden achter de gesloten deuren. We zullen het nooit weten, maar of het wordt een politiestaat hier, of de verdere dramatische nachtmerrie die multicultuur heet, waar nooit ingegrepen wordt bij de problemen die het met zich meebrengt.

Eén ding is voor mij dus zeker; wie er ook gaat regeren na 9 juni, zij winne gewoon weer. Ik haal in deze post met opzet de PvdA en PVV aan, omdat die nu de grootste zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Regal op 26-03-2010 22:22:14 ]
pi_79631009
Politiestaat

Afgelopen met dat geknuffel en gedoog
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  zaterdag 27 maart 2010 @ 00:31:56 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79633272
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:14 schreef Amos_ het volgende:
Politiestaat

En daarna kom je erachter dat een deel van jouw overtuigingen ook ongewenst zijn.. Oeps.
Vrijheid
  zaterdag 27 maart 2010 @ 02:24:02 #13
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_79635116
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:31 schreef RM-rf het volgende:
Overigens is het een strenge regel dat een persoon op 'persoonlijke titel' deelneemt en niet vanuit een functie,
Dat dus, je wordt uitgenodigd voor zo'n conferentie, ongeacht wat je achtergrond is.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_79635227
Allemaal.

De politiek is alleen maar een toneelspel waarin de marionetten elkaar om de 4 jaar vervangen.
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 09:48:56 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_79637395
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 02:35 schreef Salvad0R het volgende:
Allemaal.

De politiek is alleen maar een toneelspel waarin de marionetten elkaar om de 4 jaar vervangen.
Dat idee heb ik ook weleens, maar wie trekt er dan aan de touwtjes?
pi_79638061
DE SP stelde er kamervragen over:

http://www.vrijspreker.nl(...)bilderberg-deelname/

ach, mogen die mensen ook 'n priveleven hebben?
quote:
Koningin Beatrix is doorgaans ook aanwezig bij de conferentie, maar de Rijksvoorlichtingsdienst beschouwt dat als een privéaangelegenheid en wil er niets over zeggen.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)bergconferentie.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_79638250
wat heeft kilometerheffing te maken met globalisering?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:13:00 #18
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_79638673
quote:
Politiestaat

Gozer serieus... jij weet dan echt niet wat je te wachten staat hoor haha.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_79639202
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dat vroeg ik me dus ook af.
pi_79640389
Joh, TS, dat gedoe van je over de multicultuur als het Grote Kwaad....
Wat moet jij bang zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_79640409
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79640835
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 02:35 schreef Salvad0R het volgende:
Allemaal.

dat klopt, maar er is niet zo'n groot verschil tussen de poppen en hun poppenspelers en soms zijn gewoon zowel de popen de poppenspelers.... overigens is dat ook conform de theorie van veel complot-gelovers die ook nog wel eens de personen die een 'puppet' zijn even makkelijk opvoeren als 'puppet-masters...

de personen die uitgebnodigd worden zijn veelal ook voorspelbaar, altijd een aantal regereringsleiders, mensen op hoge posten in de EU, mensen op hoge posten in de NAVO, IMF of VN, mensen op hoge posten bij mulitnationals als Shell, Unilever, grote banken...
en een enkele hoogleraar/professor politie recht of economie of internationale betrekkingen...

natuurlijk heeft de opzet van 'bilderberg' natuurlijk wel substantiele voordelen van andere 'netwerkpolitiek-bijeenkomsten' zoals de G8/G20, VN-vergaderingen of Eurpese toppen... omdat die veelal een heel strak 'protocol' hebben en een 'zichtbare uitstraling waarbij het opeens véél belangrijker is 'wie-naast-wie-staat-op-staatsiefoto's of -banketten ....
Doordat Bilderberg veel 'informeler' is, is het minder gebaseerd op een vast 'protocol' en zijn eventuele onderhandelingen of orienterede gespreken meestal wat vrijer van publieke druk of 'opinie-vorming' doordatdie contacten er zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_79640907
quote:
Politiestaat

tja, dat heeft juist nadelen dat een overheid in een politiestaat veel en hoge kosten heeft aan 'handhaving' .... de huidige westerse staten zouden als 'politiestaat' bv niet meer een groot sociaal zekerheidsstelsel kunnen financieren en waarschijnlijk zou dat geprivatiseerd worden, maar evenmin dan de belastingen en premies ver omlaag kunnen gaan omdat daarvan dan een veel grotere politiemacht en militaire macht betaald moet worden, en een uitgebrieider gevangeniswezen.

prsoonlijk vind ik de voordelen van een politiestaat erg laag, en zeker niet opwegen tegen de nadelen die een politiestaat heeft tov een vrije verlicht-humane westerse moderne staat.
pi_79640957
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Waarom wil men de kilometerheffing invoeren ?
http://www.milieudefensie(...)een-kilometerheffing

Om o.a. het globale probleem van klimaatsverandering aan te pakken, beweert de politiek althans.
Om o.a. de files aan te pakken zodat NL z'n rol als globale handelaar kan uitvoeren.
Prettige bijkomstigheid is dat Big Brother meteen n hele hoop voertuigen(mensen) kan registreren.
Alles wat Big Brother goed uitkomt werkt indirect mee aan de globalisering.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_79642822
quote:

[..]

Heb wel zo'n ongeveer een idee wie het zou kunnen zijn op bepaalde -bijna alle- fronten, maar zal me maar inhouden dit keer. Laat iemand anders het nu maar een keer zeggen, anders krijg ik weer op m'n donder.
pi_79642877
quote:
Politiestaat

Een probleem oplossen met een nieuw probleem? Nee, dat is lekker. Denk je werkelijk dat een politiestaat zal werken? Wil je ze nog meer vrije doorgang geven op die manier? Er moet een tussenweg te vinden zijn.
pi_79643154
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:23 schreef nokwanda het volgende:
Joh, TS, dat gedoe van je over de multicultuur als het Grote Kwaad....
Wat moet jij bang zijn.
Nee hoor, ken genoeg mensen met een niet-Nederlandse achtergrond waar ik gezellig mee kan babbelen. Neemt natuurlijk niet weg dat de multicultuur een speeltje is voor de verdeel en heers plan. Het is de meest effectieve wapen. Met een multicultuur kan er via propaganda gewezen worden naar andere mensen wat niks op zal lossen. Daarom zal een multicultuur niet werken.

De Marokkanen zijn tegenwoordig vaak de zondebok. Ik ontken niet dat er problemen zijn met een hoop van deze mensen, maar dat wordt ook niet aangepakt om het in te dammen. Hierdoor krijg je een wij tegen hun situatie. Door het zwakke optreden van links, en de hatelijke houding, met name van de PVV, tegen andere volkeren. Als links niet zwak optreed, en zelfs niet eens met positieve discriminerende kreten komt, dan is er niks aan de hand.

We moeten degene hebben die de macht heeft en corrupt is. Door verschillende volkeren te hebben in Nederland, wat al zo'n klein land is, zijn we gewoon te veel met elkaar bezig en letten we op alles wat iemand doet. Als ik dan dat beleid in Den Haag zie, willen ze dit juist ook.
pi_79645457
quote:

[..]

Als je de trail of power volgt, kom je uiteindelijk uit bij een groepje families die alle centrale banken beheersen, en daarmee de controle over geld hebben.

Die families beheren ook corporaties die grondstoffen exploiteren, of ze werken nauw samen met de families die de controle hebben over de globale oliebedrijven. De hele wereld is immers verslaafd aan olie om te kunnen reizen en vervoeren.

Dat kan allemaal anders. We leven nog steeds volgens een feodalistisch systeem, maar nu met iPods.
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 17:04:44 #29
249559 crew  Lavenderr
pi_79647123
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als je de trail of power volgt, kom je uiteindelijk uit bij een groepje families die alle centrale banken beheersen, en daarmee de controle over geld hebben.

Die families beheren ook corporaties die grondstoffen exploiteren, of ze werken nauw samen met de families die de controle hebben over de globale oliebedrijven. De hele wereld is immers verslaafd aan olie om te kunnen reizen en vervoeren.

Dat kan allemaal anders. We leven nog steeds volgens een feodalistisch systeem, maar nu met iPods.
Misschien heb je wel gelijk, eng idee.
Maar dat met die olie klopt daar zijn we erg afhankelijk van.
pi_79648396
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:10 schreef Regal het volgende:

[..]

Nee hoor, ken genoeg mensen met een niet-Nederlandse achtergrond waar ik gezellig mee kan babbelen. Neemt natuurlijk niet weg dat de multicultuur een speeltje is voor de verdeel en heers plan. Het is de meest effectieve wapen. Met een multicultuur kan er via propaganda gewezen worden naar andere mensen wat niks op zal lossen. Daarom zal een multicultuur niet werken.

De Marokkanen zijn tegenwoordig vaak de zondebok. Ik ontken niet dat er problemen zijn met een hoop van deze mensen, maar dat wordt ook niet aangepakt om het in te dammen. Hierdoor krijg je een wij tegen hun situatie. Door het zwakke optreden van links, en de hatelijke houding, met name van de PVV, tegen andere volkeren. Als links niet zwak optreed, en zelfs niet eens met positieve discriminerende kreten komt, dan is er niks aan de hand.

We moeten degene hebben die de macht heeft en corrupt is. Door verschillende volkeren te hebben in Nederland, wat al zo'n klein land is, zijn we gewoon te veel met elkaar bezig en letten we op alles wat iemand doet. Als ik dan dat beleid in Den Haag zie, willen ze dit juist ook.
Of het is een mentaliteitsprobleem dat uitvergroot wordt. Als je met z'n allen de mentaliteit werkelijk hebt van leven en laten leven en stopt met zielepoten (ze pikken onze banen in. Of juist: ze willen niet werken. Beide idiotie) , dan krijgt geen machthebber de kans om dat uit te buiten. Nederland is niet zo klein dat men massaal het recht heeft om zo'n Calimero te zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zaterdag 27 maart 2010 @ 18:06:38 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_79648749
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:53 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Of het is een mentaliteitsprobleem dat uitvergroot wordt. Als je met z'n allen de mentaliteit werkelijk hebt van leven en laten leven en stopt met zielepoten (ze pikken onze banen in. Of juist: ze willen niet werken. Beide idiotie) , dan krijgt geen machthebber de kans om dat uit te buiten. Nederland is niet zo klein dat men massaal het recht heeft om zo'n Calimero te zijn.
Nou Calimero zou ik het niet willen noemen, er is wel degelijk een groot probleem , dat kan toch niemand ontkennen? Alleen als dat goed aangepakt wordt kan het goedkomen.
Ik hoop dat de politiek zijn verantwoording neemt zodat iedereen in dit land fijn kan leven. Niemand uitgezonderd.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:07:11 #32
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_79652367
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:57 schreef Regal het volgende:

[..]

Heb wel zo'n ongeveer een idee wie het zou kunnen zijn op bepaalde -bijna alle- fronten, maar zal me maar inhouden dit keer. Laat iemand anders het nu maar een keer zeggen, anders krijg ik weer op m'n donder.
Ja, dit zijn de mensen die vroeger op de Waalsdorpervlakte belandden, hoor.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_79652530
Ik ervaar het probleem minder groot dan men het doet voorkomen. En ik heb heel lang gewoond in juist die probleemwijken gewoond. Nou komt daar natuurlijk wel bij dat ik mij altijd persoonlijk beledigd voel aangezien mijn eigen gezin multiculti is.
Imo zijn vervelende mensen gewoon vervelende mensen en aardige mensen gewoon aardige mensen, van welke afkomst dan ook. Dat het als probleem wordt opgedrongen ben ik dan weer wel met TS eens.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79677979
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:11 schreef nokwanda het volgende:
Ik ervaar het probleem minder groot dan men het doet voorkomen. En ik heb heel lang gewoond in juist die probleemwijken gewoond. Nou komt daar natuurlijk wel bij dat ik mij altijd persoonlijk beledigd voel aangezien mijn eigen gezin multiculti is.
Ah, vandaar dat je meteen in de aanval gaat en mij een bang iemand noemt, omdat ik een andere kijk heb op de multicultuur. Dat je tegen de multicultuur bent maakt je juist niet bang. Door al die propaganda heen kijken moet je durven. Je ziet een probleem in de samenleving en praat er gewoon over. Mensen noemen je dan een bang iemand, een lafaard. Afijn, je gaat je gang maar. Geloof me, ben echt niet bang voor allochtonen. Ik maak zelfs praatjes met hun en we zitten grappen te maken, maar daar gaat het helemaal niet om.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij enorm bang bent voor een kritische samenleving. Een samenleving die opkomt voor het Nederlandse volk. Omdat jij met je multiculti gezin een reden hebt om de multicultuur te verdedigen. Ik heb die niet, dus ben ook niet van plan om het te verdedigen. De politieke correctheid agenda en de positieve discriminerende kreten vanuit Den Haag moeten maar eens afgelopen zijn.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:11 schreef nokwanda het volgende:
Imo zijn vervelende mensen gewoon vervelende mensen en aardige mensen gewoon aardige mensen, van welke afkomst dan ook. Dat het als probleem wordt opgedrongen ben ik dan weer wel met TS eens.
Ja, en multicultuur is multicultuur. Dat je daar dan de problemen dat het met zich meebrengt allemaal op gaat noemen maakt je niet aardig noch vervelend. Je bent dan een realist.
pi_79679584
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:18 schreef Regal het volgende:

Ja, en multicultuur is multicultuur. Dat je daar dan de problemen dat het met zich meebrengt allemaal op gaat noemen maakt je niet aardig noch vervelend. Je bent dan een realist.
Als je alleen de problemen benoemt ben je eerder 'n pessimist.
Eisenhower1961.
pi_79679848
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:18 schreef Regal het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je meteen in de aanval gaat en mij een bang iemand noemt, omdat ik een andere kijk heb op de multicultuur. Dat je tegen de multicultuur bent maakt je juist niet bang. Door al die propaganda heen kijken moet je durven. Je ziet een probleem in de samenleving en praat er gewoon over. Mensen noemen je dan een bang iemand, een lafaard. Afijn, je gaat je gang maar. Geloof me, ben echt niet bang voor allochtonen. Ik maak zelfs praatjes met hun en we zitten grappen te maken, maar daar gaat het helemaal niet om.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij enorm bang bent voor een kritische samenleving. Een samenleving die opkomt voor het Nederlandse volk. Omdat jij met je multiculti gezin een reden hebt om de multicultuur te verdedigen. Ik heb die niet, dus ben ook niet van plan om het te verdedigen. De politieke correctheid agenda en de positieve discriminerende kreten vanuit Den Haag moeten maar eens afgelopen zijn.
[..]

Nee, ik ben wel bang voor mensen die zich afzetten tegen een multiculturele samenleving. Daar schuil imo erg veel gevaar in. Als racist heb je niet per definitie een hekel aan mensen die niet uit jouw eigen cultuur afkomstig zijn, maar wil je alleen niet dat het vermengt. En dat wil jij dus, en ik ben bang voor racisten. Ja, ik ben bang voor jou en mensen zoals jij.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 20:47:08 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_79681963
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:05 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Nee, ik ben wel bang voor mensen die zich afzetten tegen een multiculturele samenleving. Daar schuil imo erg veel gevaar in. Als racist heb je niet per definitie een hekel aan mensen die niet uit jouw eigen cultuur afkomstig zijn, maar wil je alleen niet dat het vermengt. En dat wil jij dus, en ik ben bang voor racisten. Ja, ik ben bang voor jou en mensen zoals jij.
Regal heeft wel een punt. Er ís een groot probleem, er wordt vanuit de politiek niets aan gedaan, dus mensen maken zich zorgen en willen dat de politiek wat dóet ipv alleen maar benoemen.Nu blijft het daarbij.
pi_79682575
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Regal heeft wel een punt. Er ís een groot probleem, er wordt vanuit de politiek niets aan gedaan, dus mensen maken zich zorgen en willen dat de politiek wat dóet ipv alleen maar benoemen.Nu blijft het daarbij.
Wat is dat grote probleem waar niets aan wordt gedaan ?
Eisenhower1961.
pi_79683292
quote:

[..]

Nee, ik ben wel bang voor mensen die zich afzetten tegen een multiculturele samenleving. Daar schuil imo erg veel gevaar in.
Oh, dus ik moet m'n muil maar houden? Voor jou is het misschien een gevaar... Ik vind die allochtone jochies met zakmessen etc. op straat een gevaar. Ik denk dat ik in dit geval ook spreek voor oude vrouwtjes, jonge meisjes, homo's of wie dan ook. Maar ja, ik ben een gevaar. Tsja, voor bepaalde mensen is een mening blijkbaar gevaarlijker dan bendes op straat die wapens met zich meenemen. Raar maar waar.

Tuurlijk zeg je dan weer, maar dit is een kleine groep die het verpest voor de rest. Inmiddels is dat niet meer zo, want dit gaat al tijden zo bezig. Zijn het dan telkens dezelfde jochies die niet aangepakt worden? Ja, en als ze niet aangepakt worden nemen ze andere jochies in die spiraal mee. Maar dat negeren ze in Den Haag, want iedereen moet een kans krijgen. Ze negeren het net zo lang, totdat men gaat stemmen op de partij der valse hoop. Dan gaat het erg interessant worden, want Geertje heeft al helemaal geen oplossing. Het gaat hem om macht, daarom maakt hij een wij tegen hun situatie aan in plaats van het probleem echt aan te pakken. Op die manier zullen we Den Haag helemaal niet meer ondervragen, omdat we dan elkaar al zo uitgekotst hebben. De Nederlanders zijn dan zo gefrustreerd dat ze niet meer weten wat ze moeten doen.
quote:
Als racist heb je niet per definitie een hekel aan mensen die niet uit jouw eigen cultuur afkomstig zijn, maar wil je alleen niet dat het vermengt. En dat wil jij dus, en ik ben bang voor racisten. Ja, ik ben bang voor jou en mensen zoals jij.
Weer voorspelbaar, ik ben dus een racist, omdat jij niet anders kunt reageren blijkt wel weer.
Jij ziet mij al met een shotgun aankomen zeker? Wees gerust, ik doe niemand iets kwaad, totdat iemand mij bewust pijn gaat doen.
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 21:20:55 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_79684324
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Oh, dat weet je niet?
Gelukkig maar dan heb jij er nog niet mee te maken gehad blijkbaar, bofferd!
pi_79684995
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:06 schreef Regal het volgende:

[..]

Oh, dus ik moet m'n muil maar houden? Voor jou is het misschien een gevaar... Ik vind die allochtone jochies met zakmessen etc. op straat een gevaar. Ik denk dat ik in dit geval ook spreek voor oude vrouwtjes, jonge meisjes, homo's of wie dan ook. Maar ja, ik ben een gevaar. Tsja, voor bepaalde mensen is een mening blijkbaar gevaarlijker dan bendes op straat die wapens met zich meenemen. Raar maar waar.

Tuurlijk zeg je dan weer, maar dit is een kleine groep die het verpest voor de rest. Inmiddels is dat niet meer zo, want dit gaat al tijden zo bezig. Zijn het dan telkens dezelfde jochies die niet aangepakt worden? Ja, en als ze niet aangepakt worden nemen ze andere jochies in die spiraal mee. Maar dat negeren ze in Den Haag, want iedereen moet een kans krijgen. Ze negeren het net zo lang, totdat men gaat stemmen op de partij der valse hoop. Dan gaat het erg interessant worden, want Geertje heeft al helemaal geen oplossing. Het gaat hem om macht, daarom maakt hij een wij tegen hun situatie aan in plaats van het probleem echt aan te pakken. Op die manier zullen we Den Haag helemaal niet meer ondervragen, omdat we dan elkaar al zo uitgekotst hebben. De Nederlanders zijn dan zo gefrustreerd dat ze niet meer weten wat ze moeten doen.
[..]

Weer voorspelbaar, ik ben dus een racist, omdat jij niet anders kunt reageren blijkt wel weer.
Jij ziet mij al met een shotgun aankomen zeker? Wees gerust, ik doe niemand iets kwaad, totdat iemand mij bewust pijn gaat doen.
Ik zeg niet dat je fysiek geweld gebruikt. Ik gaf zelfs nog een definitie van een racist in mijn vorige post. Ik ben slechts bang voor het gedachtegoed, hoewel dat natuurlijk vrij is. Wel grappig dat mensen het een vies woord vinden, maar vervolgens wel bepaalde criteria hanteren die hen dat nou net maken. If it talks like duck and it walks like a duck, it's probably a duck
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79685135
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dat weet je niet?
Ik ken de problemen wel waar mensen het over hebben, maar ik heb dat met marokkaanse jongerenen ouders altijd zelf kunnen oplossen. Dat kon ik van de jongeren van autochtone afkomst niet zeggen. Kom daar aan de deur en je kunt van ouders ook nog een oplawaai krijgen. Daar had ik pas echt hardnekkig last van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79687335
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:29 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je fysiek geweld gebruikt. Ik gaf zelfs nog een definitie van een racist in mijn vorige post. Ik ben slechts bang voor het gedachtegoed, hoewel dat natuurlijk vrij is.
Nee, je bent slechts bang voor kritiek op de multicultuur, want het past niet in je straatje. Sorry, maar dat is dan niet mijn probleem. Ik zie Nederland veranderen in een puinhoop, maar blijkbaar denk jij daar anders over. Maar goed, misschien dat we daar nog eens over kunnen spreken, wanneer het echt uit de klauwen gaat lopen. Nederland valt opzich nog te redden, maar Frankrijk bijvoorbeeld is nog erger. Ooit Parijs en Marseille gezien? Dat kan het toekomstige beeld worden van Amsterdam en Rotterdam. Een ware warzone.

Maar ja, blijf het probleem vooral onder stoelen en banken schuiven, omdat het niet in je straatje past. Maar dan wel vervolgens het lef hebben dat ik en andere met deze gedachte een gevaar zou kunnen zijn en worden.
quote:
Wel grappig dat mensen het een vies woord vinden, maar vervolgens wel bepaalde criteria hanteren die hen dat nou net maken.
Vies woord? Racist bedoel je? Tsja, ik zie het meer als een dooddoener om een discussie te winnen, omdat er geen andere uitweg is. Simpel en effectief. Een greintje (zelf)kritiek is er niet bij dat soort mensen. Alles maar links laten liggen. Ja, links....

[ Bericht 3% gewijzigd door Regal op 28-03-2010 22:07:33 ]
  Moderator zondag 28 maart 2010 @ 22:17:20 #44
249559 crew  Lavenderr
pi_79688347
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:30 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik ken de problemen wel waar mensen het over hebben, maar ik heb dat met marokkaanse jongerenen ouders altijd zelf kunnen oplossen. Dat kon ik van de jongeren van autochtone afkomst niet zeggen. Kom daar aan de deur en je kunt van ouders ook nog een oplawaai krijgen. Daar had ik pas echt hardnekkig last van.
Fijn dat jij het zo goed op hebt kunnen lossen, maar dat geldt natuurlijk voor veel mensen niet he? Mensen die beroofd worden zijn daarna vaak erg bang op straat. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
pi_79689636
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:02 schreef Regal het volgende:

[..]

Nee, je bent slechts bang voor kritiek op de multicultuur, want het past niet in je straatje. Sorry, maar dat is dan niet mijn probleem. Ik zie Nederland veranderen in een puinhoop, maar blijkbaar denk jij daar anders over. Maar goed, misschien dat we daar nog eens over kunnen spreken, wanneer het echt uit de klauwen gaat lopen. Nederland valt opzich nog te redden, maar Frankrijk bijvoorbeeld is nog erger. Ooit Parijs en Marseille gezien? Dat kan het toekomstige beeld worden van Amsterdam en Rotterdam. Een ware warzone.

Maar ja, blijf het probleem vooral onder stoelen en banken schuiven, omdat het niet in je straatje past. Maar dan wel vervolgens het lef hebben dat ik en andere met deze gedachte een gevaar zou kunnen zijn en worden.
[..]

Vies woord? Racist bedoel je? Tsja, ik zie het meer als een dooddoener om een discussie te winnen, omdat er geen andere uitweg is. Simpel en effectief. Een greintje (zelf)kritiek is er niet bij dat soort mensen. Alles maar links laten liggen. Ja, links....
Het past vrij letterlijk niet in mijn straatje, niet in mijn huis en al helemaal niet in mijn cultuur. Je kunt wel zeggen dat je de Nederlandse cultuur wilt beschermen en dat de multicultuur niet werkt, maar dan ga je voorbij dat de multicultuur in de grote steden in Nederland DE cultuur is. In de dorpsgemeenten niet. Maar daar zit sowieso een enorm cultuurverschil in. Dus je kunt in Nederland al heel erg lang niet meer spreken van een cultuur.
Maar om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp en de vermeende rol van de multicultuur in jouw wereldbeeld: ik denk eerder dat verdeel en heers en beproefde methode is voor machthebbers om macht te houden en er meer van te verkrijgen.
Creëer een zij en wij en zet dat op mondiaal en lokaal niveau tegen elkaar op. Zorg dat iedereen iets heeft om te verdedigen en zorg dat de massa erin trapt. Hetzelfde geldt voor de rol die religie krijgt.
En ja, het was dom van mij om daaraan bij te dragen door deze discussie met je aan te gaan. Had ik niet moeten doen. Sorry.
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Fijn dat jij het zo goed op hebt kunnen lossen, maar dat geldt natuurlijk voor veel mensen niet he? Mensen die beroofd worden zijn daarna vaak erg bang op straat. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Dat is omdat ik me niet geremd voel om een kind aan te spreken op gedrag. Ik had er tenslotte zelf ook een en ik mag toch hopen dat men bij mij zal aankloppen als verantwoordelijke ouder als hij iets zou hebben gedaan wat niet kon. Mensen durven ook nog maar weinig en gaan ook snel in de slachtofferrol. Ik ben weleens flink bedreigd door een nederlandse man. Ben ik daardoor nu bang voor alle nederlandse mannen? Nee natuurlijk.

Ik heb ook weleens bj een overval gestaan die gepleegd werd door een junkie-turk. Ben ik nu bang voor alle turken. Nou, nee Tuurlijk niet.

Maar goed, ik ben gewoon niet zo heel erg bang uitgevallen en heb een boel gezien en gedaan waarvan anderen zeggen dat het dapper of dom is. *shug* Ik ken townships in Zuid Afrika als Alexandra (een van de beruchtste) van binnen en ik was ook daar niet bang. En ik leef nog. Als ik daar niet bang ben, heb ik hier nooit een reden om bang te zijn. En dat wil ook zeggen dat ik makkelijk met alle soorten mensen van alle leeftijden praat en over allerlei onderwerpen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 maart 2010 @ 22:53:31 #46
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_79690557
goedemorgen, ik ben een keer in een bilderberg hotel geweest tijdens een OR(ondernemingsraad) bijeenkomst en daar heb ik stiekem een jointje gerookt op het balkon..snap niet dat jullie daar zo'n punt van maken..simplicity is waar jullie het moeten zoeken..momenteel zoeken jullie mijlenver...
  zondag 28 maart 2010 @ 22:54:06 #47
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_79690587
een stap naar ver is een stap dichtbij zetten..
pi_79691692
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dat weet je niet?
Nee, geen idee of ik ermee te maken heb gehad, weet dus ook niet of dat boffen is.
Eisenhower1961.
pi_79704893
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:35 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het past vrij letterlijk niet in mijn straatje, niet in mijn huis en al helemaal niet in mijn cultuur.
Nou, ben je daar in elk geval wel eerlijk over..
quote:
Je kunt wel zeggen dat je de Nederlandse cultuur wilt beschermen en dat de multicultuur niet werkt, maar dan ga je voorbij dat de multicultuur in de grote steden in Nederland DE cultuur is.
In Nederland is de cultuur niet multicultuur, want wij hebben een eigen cultuur die ik belangrijker acht, en die op geen enkele manier beschadigt mag worden. Mensen van buitenaf moeten zich daaraan aanpassen. Net zoals ze in Saoedi Arabië ook hun eigen cultuur hebben, waar je je aan moet passen. Hell, hier heb je de vrijheid om nog je eigen keuzes te maken, want dat heb je daar niet. Ga daar maar eens heen met het plannetje multicultuur. Je zal dan keihard uitgelachen worden en krijgt nog een schop na ook..
quote:
In de dorpsgemeenten niet. Maar daar zit sowieso een enorm cultuurverschil in. Dus je kunt in Nederland al heel erg lang niet meer spreken van een cultuur.
Is natuurlijk makkelijk om dit te zeggen wanneer je gezin multiculti is, maar denk niet dat iedereen zo denkt. Dat er sowieso een kloof zit tussen de randstad en de rest, multiculti of niet, doet er niet toe. Dit betekent niet dat je dan ook maar allerlei andere culturen moet accepteren. Dan maak je er een puinhoop van.
quote:
Maar om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp en de vermeende rol van de multicultuur in jouw wereldbeeld: ik denk eerder dat verdeel en heers en beproefde methode is voor machthebbers om macht te houden en er meer van te verkrijgen.
Creëer een zij en wij en zet dat op mondiaal en lokaal niveau tegen elkaar op. Zorg dat iedereen iets heeft om te verdedigen en zorg dat de massa erin trapt. Hetzelfde geldt voor de rol die religie krijgt.
*Links: de multiculti propaganda en de softe houding als gevolg, omdat iedereen een kans moet krijgen. Crimineeltjes krijgen taakstraffen, mogen snoepreisjes maken naar New York of Spanje en noem het maar op. Discrimineren richting blanken voor bepaalde banen, zoals onlangs het bericht over de politietop.
*Rechts: En dan vooral PVV met het zionistische tintje, maakt de situatie nog erger door haat te zaaien in plaats van oplossingen te vinden. Geeft een nieuwe richting naar de wij en hun situatie. Frustratie wordt dan alleen maar groter bij de Nederlander, want veel Nederlanders willen dat het weer eens op orde komt hier. Dat gaat Geertje niet doen.

Overigens slaat de ene reden dat iedereen iets moet hebben om te verdedigen nergens op, want Nederlanders moeten zich wel degelijk verdedigen. Vergeet niet dat mensen van buitenaf hier vrijwillig kwamen. Wij hebben meer te verliezen dan allochtonen. De allochtoon wordt als wapen gebruikt tegen de autochtoon door de politiek. Links gaat soft doen rond dit probleem door met snoepreisjes te komen, en rechts komt met de oplossing om er dan vervolgens een chaos van te maken, door middel van een politiestaat, waar de Nederlander niks mee op zal schieten.
quote:
En ja, het was dom van mij om daaraan bij te dragen door deze discussie met je aan te gaan. Had ik niet moeten doen. Sorry.
Prima.
quote:
Maar goed, ik ben gewoon niet zo heel erg bang uitgevallen en heb een boel gezien en gedaan waarvan anderen zeggen dat het dapper of dom is. *shug* Ik ken townships in Zuid Afrika als Alexandra (een van de beruchtste) van binnen en ik was ook daar niet bang. En ik leef nog.
Je moet niet zo aan jezelf denken. Denk eens aan die oude vrouwtjes, homo's, gehandicapten, realistische denkers, jonge meisjes die elke dag problemen hebben. Jij hebt VOORALSNOG geen problemen, omdat je doodleuk voor de multiculti propaganda bent gevallen. Sorry, maar ik kan aan je reacties zien dat je behoorlijk egoïstisch bent.

Bovendien is Zuid-Afrika wel een heel wrang voorbeeld als je een beetje onderzoek doet wat daar werkelijk gaande is, maar dat wil je niet doen, ofwel?
quote:
Als ik daar niet bang ben, heb ik hier nooit een reden om bang te zijn. En dat wil ook zeggen dat ik makkelijk met alle soorten mensen van alle leeftijden praat en over allerlei onderwerpen.
Oh, dus Zuid-Afrika was niet erg? Je wil er mee zeggen dat Nederland ook maar naar dat niveau moet gaan zakken, want zo erg is het niet? Wat daar allemaal gebeurt, moet hier voorkomen worden. Ga er niet mee vergelijken. Zo van, Zuid-Afrika valt mee, dus Nederland heeft nog wel even...
pi_79710033
Ik was ooit een jong meisje in een multicultimaatschappij. Ik zal ooit een oude vrouw zijn (deo volente) in een multicultimaatschappij. Wat nou egoïsme? Juist niet. Ik gun iedereen de verrijking.

En de vergelijking met Zuid Afrika maakte ik om aan te geven dat ik blijkbaar geen bang type ben omdat men dat dapper lijkt te vinden terwijl er niets dappers aan is. Andere mensen die dat dapper vinden zijn dan blijkbaar banger ingesteld. Dat is de enige vergelijking.

En ow, onderzoek doen... het multiculturalisme in mijn eigen familie zit em nu juist voor een groot deel in Zuid Afrika
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79711788
Tja ikzelf ken genoeg echt leuke allochtonen, zoals de vrouw van een buurman, en ook in mijn vriendenkring heb ik genoeg vrienden van buitenlandse komaf gehad. Daar heb ik geen probleem mee.

Maar de Marrokaanse hangjongeren die ÓF erg opdringerig zijn naar mooie meiden ÓF ze voor vieze hoer uitmaken vind ik weer niet kunnen, net zo min als dat er hier haat-imams rondlopen, mensen ons de hand niet willen schudden omdat er maar een minderwaardig volk zijn, er ziekenhuismedewerkers in elkaar geslagen worden omdat ze de vrouw van een moslim een injectie willen geven en daarbij een stukje huid bloot moeten hebben en haar eventueel moeten aanraken, er levensbedreigende situaties ontstaan omdat een vrouw tijdens het bevallen niet gezien mag worden door de verloskundige die een man is enz enz enz.

Multiculti? Prima, maar dan moet je cultuur wel met de onze samen kunnen gaan, want wat heb je anders hier te zoeken? Als je dit land en de inwoners zo haat, wat doe je hier dan?
pi_79719583
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:44 schreef ToT het volgende:
Tja ikzelf ken genoeg echt leuke allochtonen, zoals de vrouw van een buurman, en ook in mijn vriendenkring heb ik genoeg vrienden van buitenlandse komaf gehad. Daar heb ik geen probleem mee.

Maar de Marrokaanse hangjongeren die ÓF erg opdringerig zijn naar mooie meiden ÓF ze voor vieze hoer uitmaken vind ik weer niet kunnen, net zo min als dat er hier haat-imams rondlopen, mensen ons de hand niet willen schudden omdat er maar een minderwaardig volk zijn, er ziekenhuismedewerkers in elkaar geslagen worden omdat ze de vrouw van een moslim een injectie willen geven en daarbij een stukje huid bloot moeten hebben en haar eventueel moeten aanraken, er levensbedreigende situaties ontstaan omdat een vrouw tijdens het bevallen niet gezien mag worden door de verloskundige die een man is enz enz enz.

Multiculti? Prima, maar dan moet je cultuur wel met de onze samen kunnen gaan, want wat heb je anders hier te zoeken? Als je dit land en de inwoners zo haat, wat doe je hier dan?
Juist, ze komen hier om de vrijheid, maar ze nemen dat opdringerige gedrag uit hen cultuur mee naar Nederland waarmee je geen vrijheid kunt beleven. Dat willen we hier niet. De linkse softies werken daar vervolgens maar al te graag aan mee, want alleen wij kunnen hatelijk zijn. Dus, ze komen hier vrijwillig, geen kip die de mensen dwingt, maar toch dat enorme disrespect voor ons. Voor de vrouwen, de bejaarden, nou ja, je weet wel. Alles wat anders is. Maar goed, volgens nokwanda ofzo iets ben ik de racist. Maar weet je nokwanda, ik zit geen bejaarden te beroven op straat en je hoort mij niet meisjes uitschelden voor hoeren. Zo zijn wij hier niet opgevoed. Ik heb het volledige recht om er iets over te zeggen.

Ik heb vaak genoeg discussies met mensen zoals nokwanda, en het is altijd hetzelfde verhaal. Je geeft je mening erover die gevoelig voor ze is, en je bent een racist. Tsja, zo gaat dat.. Ze hebben gewoon geen andere uitweg. Je legt het ze haarfijn uit, maar ze willen er niks van weten. Ze gaan dan de eigen ervaringen vertellen, alsof dat telt over de gehele schaal. Vraag een gemiddelde bejaarde eens om de ervaringen. Verder liegen de statistieken ook niet. Check ze zelf maar na nokwanda.

En dit heeft niks met bangheid te maken. Je zou het niet denken, maar ik geef om andere mensen. Heb respect voot bejaarden, en als ik dan weer zo'n bericht lees dat er dan weer zo'n rotjong een bejaarde iets aan heeft gedaan doet dat me gewoon pijn. Nokwanda laat het probleem links liggen door aan te geven dat we niet bang moeten zijn en dat we blij moeten zijn met de multicultuur. Waarvoor moeten we uberhaupt trots op de mulicultuur zijn? Kun je me dat vertellen nokwanda? Wat is de werkelijke toegevoegde waarde van een multicultuur? Sorry, maar ik zie ze niet. Het heeft ons vrijwel alleen maar ellende gebracht.
pi_79721295
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:04 schreef nokwanda het volgende:
Ik was ooit een jong meisje in een multicultimaatschappij. Ik zal ooit een oude vrouw zijn (deo volente) in een multicultimaatschappij. Wat nou egoïsme? Juist niet. Ik gun iedereen de verrijking.
Jij bent zeker zo'n één die denkt dat multicultuur hetzelfde is als gelijkheid? Helaas is dat niet zo met de overheersende positieve discriminatie in Nederland. Gaf dat nog aan met wat ik onlangs nog gelezen had over de politietop. Ik zou je dat stuk aanraden, want het is te walgelijk voor woorden gewoon.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:04 schreef nokwanda het volgende:
En de vergelijking met Zuid Afrika maakte ik om aan te geven dat ik blijkbaar geen bang type ben omdat men dat dapper lijkt te vinden terwijl er niets dappers aan is. Andere mensen die dat dapper vinden zijn dan blijkbaar banger ingesteld. Dat is de enige vergelijking.
Dat jij je zelfs veilig voelt in Zuid-Afrika maakt geen donder uit. Dat betekent nog niet dat wij ook die richting op moeten gaan, want dat gaan we beetje bij beetje namelijk met die belachelijke multicultuur. Dat wil ik liever niet meemaken, want ik ken hele andere verhalen vanuit Zuid-Afrika, die jij blijkbaar niet kent. De verhalen van blanke Afrikanen die daar echt wonen hecht ik meer waarde aan, dan jou leuke ervaring.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:51:38 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_79722119
quote:

Mee eens, dat begrijp ik ook niet, die haat.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:54:49 #55
249559 crew  Lavenderr
pi_79722275
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:02 schreef Regal het volgende:

[..]

En dit heeft niks met bangheid te maken. Je zou het niet denken, maar ik geef om andere mensen. Heb respect voot bejaarden, en als ik dan weer zo'n bericht lees dat er dan weer zo'n rotjong een bejaarde iets aan heeft gedaan doet dat me gewoon pijn. .
Of zoals vandaag, die 2 jongens die die vrouw van 50 die haar hond uitliet mishandeld hebben . Die jongens zijn nota bene 14 jaar!
  maandag 29 maart 2010 @ 20:56:41 #56
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79722359
quote:
ik zit geen bejaarden te beroven op straat
Jij niet, maar genoeg andere mensen wel en niet alleen buitenlanders doen dat.
quote:
en je hoort mij niet meisjes uitschelden voor hoeren. Zo zijn wij hier niet opgevoed.
quote:
Maar de Marrokaanse hangjongeren die OF erg opdringerig zijn naar mooie meiden OF ze voor vieze hoer uitmaken vind ik weer niet kunnen
Het gebeurt me anders toch vaak zat als ik langs een stel bouwvakkers loop, dat ze dan dingen roepen in de trant van:

"Hee, lekker ding! Lekker kontje hoor!"

En als je dan niets terugzegt:

"Chagrijnige trut!"

En dat zijn meestal Nederlandse bouwvakkers.

Ik heb verder niet zo'n zin om me helemaal in deze discussie te mengen overigens , maar deze dingen vielen me gewoon enorm op .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 21:02:36 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_79722646
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:56 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Jij niet, maar genoeg andere mensen wel en niet alleen buitenlanders doen dat.
[..]

[..]

Het gebeurt me anders toch vaak zat als ik langs een stel bouwvakkers loop, dat ze dan dingen roepen in de trant van:

"Hee, lekker ding! Lekker kontje hoor!"

En als je dan niets terugzegt:

"Chagrijnige trut!"

En dat zijn meestal Nederlandse bouwvakkers.

Ik heb verder niet zo'n zin om me helemaal in deze discussie te mengen overigens , maar deze dingen vielen me gewoon enorm op .
Nou JP, ik hoor toch liever lekker ding en lekker kontje dan hey hoerrrrrrrr

Maar goed, we gaan helemaal off topic, en dit heeft niets met de Bilderberg-groep te maken

Dus nu maar weer on topic
pi_79722843
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:52 schreef Regal het volgende:
In Nederland is de cultuur niet multicultuur, want wij hebben een eigen cultuur die ik belangrijker acht, en die op geen enkele manier beschadigt mag worden. Mensen van buitenaf moeten zich daaraan aanpassen.
Het enige dat iedereen (bijna altijd) moet doen is zich aan de wet houden.

Ben wel benieuwd wat er zo belangrijk aan "onze cultuur " is.
Welk aspect heb jij zo hoog zitten? "Wat" is er in gevaar ?
Wat kan iemand die in NL komt wonen doen om jouw op je gemak te stellen?
Eisenhower1961.
pi_79736671
Waarom hoor je nooit politieke partijen vragen stellen over de Bilderberg groep...

Tenslotte worden er daar dingen beproken die niemand hoort, en kan me niet voosrtellen dat het zo een gezellig praatgroepje is, van alleen maar invloedijke mensen, het zijn wel mensen, die uiteindelijk in de politiek belanden., op hoge functies.
Al die gasten worden of President of Minister -president.( Brown, Clinton, Obama, Balkenende , Sarkozy, etc etc etc).
pi_79742017
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou JP, ik hoor toch liever lekker ding en lekker kontje dan hey hoerrrrrrrr

Maar goed, we gaan helemaal off topic, en dit heeft niets met de Bilderberg-groep te maken

Dus nu maar weer on topic
De multicultuur heeft juist alles te maken met Bilderberg, want het is een globalistische plan en systeem. Dat een meisje uitgescholden wordt voor hoer door een allochtoon, die duidelijk als een wapen wordt gebruikt door de politiek en media, is slechts een klein deel van wat er nog meer komen gaat. Verkrachtingen, moorden zijn de normaalste zaken in Nederland geworden. Als je 50 jaar terug in de tijd gaat was dat toch even heel wat anders.

Je kunt wel zeggen dat het gezeur is dat oudere mensen altijd zeggen dat vroeger alles beter was, en dat dit fenomeen elke genaratie voorkomt, maar ze hebben nu toch gelijk, ondanks dat het gezeur zou kunnen zijn.
pi_79753746
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:43 schreef hondjes het volgende:
Waarom hoor je nooit politieke partijen vragen stellen over de Bilderberg groep...

Tenslotte worden er daar dingen beproken die niemand hoort, en kan me niet voosrtellen dat het zo een gezellig praatgroepje is, van alleen maar invloedijke mensen, het zijn wel mensen, die uiteindelijk in de politiek belanden., op hoge functies.
Al die gasten worden of President of Minister -president.( Brown, Clinton, Obama, Balkenende , Sarkozy, etc etc etc).
Zoals eerder gepost heeft de SP hier WEL kamervragen over gesteld. De grote partijen stellen waarschijnlijk geen vragen omdat ze leden hebben die op de gastenlijst staan.
Eisenhower1961.
pi_79754458
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:37 schreef Regal het volgende:

[..]

De multicultuur heeft juist alles te maken met Bilderberg, want het is een globalistische plan en systeem. Dat een meisje uitgescholden wordt voor hoer door een allochtoon, die duidelijk als een wapen wordt gebruikt door de politiek en media, is slechts een klein deel van wat er nog meer komen gaat. Verkrachtingen, moorden zijn de normaalste zaken in Nederland geworden. Als je 50 jaar terug in de tijd gaat was dat toch even heel wat anders.

Je kunt wel zeggen dat het gezeur is dat oudere mensen altijd zeggen dat vroeger alles beter was, en dat dit fenomeen elke genaratie voorkomt, maar ze hebben nu toch gelijk, ondanks dat het gezeur zou kunnen zijn.
50 jr geleden gebeurde dat gelukkig gewoon achter gesloten (kerk)deuren. Stukken beter i.d.d.

De oudere mensen die ik ken beweren het tegenovergestelde.
Mensen beseffen juist niet hoe goed ze het in NL hebben.
Het enige dat altijd hetzelfde blijft is het zakkenvullen en oorlog voeren van de hoge heren.
Over met name het laatste hebben mijn Opa en Oma veel verdriet gehad.
Zei riepen 20 jr geleden al dat het leven op krediet gevaarlijk is, en wat hebben ze gelijk gekregen.

btw, moest gister aan je denken toen ik Freek De Jonge in Pauw (en Witteman) zag.
Hij zei woorden met de strekking:
Alleen maar gezeik over wat er niet klopt maar oplossingen ho maar.
Alleen maar gezeik over hoe je in "onze cultuur " niet hoort te te leven, maar hoe het dan wel moet ?

Daarom nogmaals de vragen:
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:06 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En belangrijker, hoe wil jij "onze cultuur "dan beschermen?
Eisenhower1961.
pi_79755811
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]

50 jr geleden gebeurde dat gelukkig gewoon achter gesloten (kerk)deuren. Stukken beter i.d.d.

De oudere mensen die ik ken beweren het tegenovergestelde.
Mensen beseffen juist niet hoe goed ze het in NL hebben.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar het klopt gewoon niet. De criminaliteit was toen veel minder. Tegenwoordig lijkt het misschien minder, omdat de individualisering heerst in Nederland. Mensen kijken niet meer om naar hun medemens. Eerlijk is eerlijk, ik betrap me er zelf ook soms op, en ben er niet bepaald trots op. Toch als men niet zo aan zichzelf denkt, dan zie je wat werkeljk de problemen zijn. De bejaarden van nu leefden in hun tijd niet zo erg in een individualistische samenleving zoals de generatie van tegenwoordig dat wel is. Criminaliteit is tegenwoordig hoger dan ooit, maar we denken er gewoon niet meer aan. Zolang jezelf maar niks overkomt is er niks aan de hand.

Bovendien speelt de technologie ook een rol. We kunnen erg blij zijn met de vooruitgang van de technologie, maar het kent ook z'n nadelen. Dit kun je gewoon niet ontkennen.
quote:
Het enige dat altijd hetzelfde blijft is het zakkenvullen en oorlog voeren van de hoge heren.
Over met name het laatste hebben mijn Opa en Oma veel verdriet gehad.
Zei riepen 20 jr geleden al dat het leven op krediet gevaarlijk is, en wat hebben ze gelijk gekregen.
Ben het hier ook helemaal mee eens, maar er zijn nog meerdere dingen bijgekomen binnen de Westerse samenleving tegenwoordig wat nog meer afleiding geeft wie er daadwerkelijk de boosdoener is. Erg slim, maar we kunnen dus ook niet voor dat soort problemen weglopen. Al is het zo dat we eigenlijk als eerste dit soort mensen aan moeten pakken waar jij het over hebt.
quote:
btw, moest gister aan je denken toen ik Freek De Jonge in Pauw (en Witteman) zag.
Hij zei woorden met de strekking:
Alleen maar gezeik over wat er niet klopt maar oplossingen ho maar.
Alleen maar gezeik over hoe je in "onze cultuur " niet hoort te te leven, maar hoe het dan wel moet ?
Freek de Jonge heeft natuurlijk makkelijk praten. Ik weet zeker dat de man er vrijwel niks mee te maken heeft, en hypocriet dat hij is wil hij er ook niks mee te maken hebben, want hij heeft een simpel leven. Hij hoeft zich totaal geen zorgen te maken. Hij woont niet in een probleemwijk. Verder is de man waarschijnlijk een links iemand, dus zo één kan ik moeilijk serieus nemen. Sowieso tegenwoordig, want als je de problemen niet kan zien, dan verdien je gewoon wat je gaat krijgen door dezelfde problemen.
quote:
Daarom nogmaals de vragen:
[..]

[..]

En belangrijker, hoe wil jij "onze cultuur "dan beschermen?
Ik heb geen idee hoe ik het wil beschermen, want hoe ga je miljoenen mensen wakker schudden? Zoveel invloed heb ik niet. Toch vind nokwanda mij een gevaar. Is dat niet grappig?
pi_79756961
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:06 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ons cultuur is belangrijk omdat er voor gestreden is en dat er hard voor gewerkt is. Dat je het nu zo simpel de vuilnisbak in smijt is gewoon ronduit tragisch. Onze voorouders zullen zich diep schamen. En dit geldt overigens voor heel Europa. We hebben heel wat invasies doorstaan. We hebben heel wat opgebouwd. Dit hebben wij allemaal gedaan. Dan breng je mensen van buitenaf binnen gewoon uit 'goodwill' en compassie, maar wat krijg je er voor terug? Ze spugen op ons manier van leven. Denk je werkelijk dat het grootste deel van de allochtonen ook maar iets geef om onze cultuur en historie?

Uit 'schaamte' krijgen we in het onderwijs nauwelijks les over ons prachtige Nederlandse cultuur en historie. En als er wel wat over gegeven wordt, is het altijd negatief. Ik kan je vertellen, we hebben een cultuur en historie waar je U tegen kan zeggen.
quote:
Onze taal misschien? Hoor jij ons schitterende taal nog op bepaalde plekken in diverse steden? De prachtige onderdelen van onze cultuur en historie wat we vergeten dankzij die nutteloze multicultuur? Ik snap ook wel dat mensen zichzelf niet willen verdedigen, omdat ze niks meer weten van ons land wegens links onderwijs. Ons onderwijs was vroeger één van de beste ter wereld, maar moet je eens kijken wat er van geworden is. We herinneren ons helemaal niks meer, daarom wordt de multicultuur zo simpel geaccepteerd. Het enige wat we weten is dat we vroeger 'duivelse slavendrijvers' waren en dat we daarvoor altijd moeten schamen. Altijd de schuldgevoel moeten we eraan over houden.

Net zoals de Duitsers met de holocaust, maar ik vind Duitsland internationaal gezien misschien wel het meest boeiende geschiedenis ooit hebben. Ook heeft het de meeste dingen uitgevonden en dus het meeste aan de mensheid gegeven. Ik ben de Duitsers daar erg dankbaar voor. Overigens heeft Duitsland Amerika min of meer de maan opgezet. Zijn mooie verhalen over. En de auto's zijn ook steengoed natuurlijk.

Toch kennen andere culturen ook zwarte bladzijdes, maar dat wil niemand vrijwel weten, want we haten onszelf al. Ik wil niet zielig doen, maar let er eens op.

Als gevolg gaat die schuldgevoel helemaal doordraaien. We mogen geen zwarte pieten meer hebben en zelfs kerstbomen waren in Rotterdam eventjes verboden. Ons Germaans-Christelijke cultuur wordt dagelijks op gespuugd en wordt gehaat, maar blijkbaar ziet niemand dat. Waarom wordt ons cultuur zo gehaat? Is het jaloezie? Let maar op, want ik zit geen poep te praten.
quote:
Heel simpel, aanpassen. Verder moeten ze geen banen stelen. Ik weet dat links hier ook verantwoordelijk voor is, maar die eeuwige slachterofferrol mag wel eens afgelopen zijn. Ook wil ik ze niet op straat zien hangen, want dat gaat fout. Maar dan denk je natuurlijk, geen werk, maar ook niet op straat? Nee, ze moeten knokken voor die werkplek, net zoals Nederlanders dat doen. Ze kijgen het heel makkelijk. Een crimineel krijgt tegenwoordig bij wijze van eerder een baan dan een nette persoon. Dit zijn de belangrijkste punten zo ongeveer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Regal op 30-03-2010 19:13:22 ]
pi_79757053
Er zijn een aantal flink rechtse partijen. Dan ben je met velen en kun je meer invloed hebben. Word je daar toch gewoon lid van. Wie weet kun je dan wel bij de straatbrigade om de straat vrij te houden van linkse en multiculturele elementen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79757909
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:06 schreef nokwanda het volgende:
Er zijn een aantal flink rechtse partijen. Dan ben je met velen en kun je meer invloed hebben. Word je daar toch gewoon lid van. Wie weet kun je dan wel bij de straatbrigade om de straat vrij te houden van linkse en multiculturele elementen.
Ik weet wat je hiermee wil zeggen, maar ik doe niet mee aan je spelletjes. Ik probeer mijn zegje te doen en hoop hiermee mensen te bereiken die ook zo voelen. Dat jij dat weer wil verzieken, dan moet je dat vooral proberen. Maar let wel, ik doe een mens geen vlieg kwaad. Dat je dat maar wel weet.

Noem me maar racist of wat dan ook, maar heel veel mensen zijn het gewoon zat en willen verandering. Ik ben geen Pim Fortuyn die echt helemaal de gevoelige snaar kon raken en heb niet de ultieme oplossingen, maar ik probeer mensen mijn beste kant van het verhaal te laten zien.

Maar goed, ik wens je het beste nokwanda, en hopelijk zul je ooit de andere kant van dit verhaal begrijpen. Want nogmaals, ik ben niet de enige die zo denkt en terecht. En ik haat mensen zoals jou niet hoor, maar ik wordt er wel een beetje moe van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Regal op 30-03-2010 19:43:49 ]
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 19:46:54 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_79758810
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:37 schreef Regal het volgende:

[..]

Jawel, ik ben het ook met je eens dat we een groot probleem hebben met mensen die weigeren zich aan de samenleving te conformeren of zelfs crimineel gedrag vertonen. En dat daar weinig tot niets aan gedaan wordt vind ik ook heel erg en onbegrijpelijk.
pi_79759051
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:25 schreef Regal het volgende:

[..]

Ik weet wat je hiermee wil zeggen, maar ik doe niet mee aan je spelletjes. Ik probeer mijn zegje te doen en hoop hiermee mensen te bereiken die ook zo voelen. Dat jij dat weer wil verzieken, dan moet je dat vooral proberen. Maar let wel, ik doe een mens geen vlieg kwaad. Dat je dat maar wel weet.

Noem me maar racist of wat dan ook, maar heel veel mensen zijn het gewoon zat en willen verandering. Ik ben geen Pim Fortuyn die echt helemaal de gevoelige snaar kon raken en heb niet de ultieme oplossingen, maar ik probeer mensen mijn beste kant van het verhaal te laten zien.

Maar goed, ik wens je het beste nokwanda, en hopelijk zul je ooit de andere kant van dit verhaal begrijpen. Want nogmaals, ik ben niet de enige die zo denkt en terecht. En ik haat mensen zoals jou niet hoor, maar ik wordt er wel een beetje moe van.
Maar dat geldt andersom toch net zo. Ik zal jou en mensen die denken zoals jij nooit willen begrijpen, en jij mij en mensen die denken zoals ik ook niet.

Zoals jij denkt dat mensen zoals ik juist groepen die de macht in enkele handen willen houden in de kaart spelen, denk ik dat ook andersom.

Nu ben ik op zich ook wel een globalist, maar dan niet in de stijl van de Georgia guidestones. Meer in de richting van een linkse boomknuffelaar die toch ook door herverdeling van materieel zoveel mogelijk mensen graag een goed leven zou willen zien hebben (wat een zin )
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79759186
Een ding nog. Ik speel geen spelletjes. Ik meen het echt als ik vergelijkingen maak. Zonder grappen.
Mijn opa was nsb-er en ik heb vaak met hem gesproken over zijn denkbeelden die ook niet veranderden. En ik zie verschrikkelijk veel overeenkomsten met wat er momenteel in de samenleving gaande is. En ik meen het ook als ik zeg dat mij dat angst inboezemd. Mijn zoon die donker is, de schoonfamilie van mijn man en zijn kleindochters.... dat zijn mensen die allemaal gevaar lopen door mensen die denken zoals jij en er NIET voor schromen om grove maatregelen te nemen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79760129
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Maar dat geldt andersom toch net zo. Ik zal jou en mensen die denken zoals jij nooit willen begrijpen, en jij mij en mensen die denken zoals ik ook niet.
Ik vind mezelf niet links, maar ook niet rechts wat het systeem te bieden heeft. Het is meer daar tussenin, dat naar mijn gevoel het beste voor iedereen is.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:52 schreef nokwanda het volgende:
Nu ben ik op zich ook wel een globalist, maar dan niet in de stijl van de Georgia guidestones. Meer in de richting van een linkse boomknuffelaar die toch ook door herverdeling van materieel zoveel mogelijk mensen graag een goed leven zou willen zien hebben (wat een zin )
Ok, dat is wel eerlijk van je. In mijn geval ben ik tegen alle vormen van globalisering die ik ken en die invloed heeft op mensenlevens. En ja, daar is multicultuur ook één van. Stel je eens voor, als er eens een tijd komt dat de multicultuur één cultuur is geworden... Geen echte Westerse cultuur meer, maar een cultuur waar de machthebbers totale controle over heeft, want zij hebben het beeld van die multicultuur weten te vormen. En wisten het op die manier tot één te vormen. Een slavencultuur, met mensen in een identiteitscrisis, die niks meer van hun achtergrond weten door het beperkte onderwijs. Denk er eens over na... Stel je die situatie eens voor, want we zijn naar mijn mening die kant hard op gegaan.
pi_79760903
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:55 schreef nokwanda het volgende:
Een ding nog. Ik speel geen spelletjes. Ik meen het echt als ik vergelijkingen maak. Zonder grappen.
Mijn opa was nsb-er en ik heb vaak met hem gesproken over zijn denkbeelden die ook niet veranderden. En ik zie verschrikkelijk veel overeenkomsten met wat er momenteel in de samenleving gaande is. En ik meen het ook als ik zeg dat mij dat angst inboezemd. Mijn zoon die donker is, de schoonfamilie van mijn man en zijn kleindochters.... dat zijn mensen die allemaal gevaar lopen door mensen die denken zoals jij en er NIET voor schromen om grove maatregelen te nemen.
Weet je wat nou zo jammer is? Dat je denkt dat ik racist ben en dat ik angst probeer te zaaien. Waarom denk je dat ik halve-nazi ben, want ik kan dat lezen aan je reacties. Iemand die een ander wereldbeeld heeft dan jou, heeft niet meteen een reden om jou te haten hoor. Zoals ik al zei, ik haat je niet, maar ik wordt slechts er moe van dat je de problemen niet in wil zien. Waarom? Omdat je die ervaringen niet mee hebt gemaakt. Maar denk nou eens aan mensen die kwetsbaarder zijn of criminelen die één moedige man in elkaar timmeren. Waar ik het over had, heeft ook jou te pakken schijnbaar. De individualistische kijk op de wereld. Kijk om je heen, want ook jou kan iets overkomen. Wees niet zo zeker van je zaak.

Ik realiseer me trouwens ook dat autochtonen niet altijd even 'lief' zijn, en dat keur ik ook af. Jouw zoon moet ook normaal naar school kunnen of wat dan ook. Maar multicultuur is ook een samenleving van actie-reactie en vaak woden daar onschuldige mensen de dupe van. Toch blijken de allochtonen vaker voor overlast te zorgen, want daar zijn genoeg verhalen en statistieken van. En ook niet elke allochtoon is hetzelfde, maar ik heb ook gezegd dat ik met een hoop allochtonen ook goed om kan gaan. Daarom zeg ik ook, individualisering is niet meteen een goed middel voor een samenleving. En individualisering raakt toch vooral de Nederlanders. En gecombineerd met multicultuur is dat dodelijk voor ons. De autochtoon en allochtoon is vrijwel op bijna geen enkele vlak in balans op die manier.
pi_79761230
Dat geldt voor de hele wereld, dat we die kant opgaan.
Maar wat nou als je een wereldregering hebt die wel op democratische manier aan de macht is. En dan werkelijk democratisch. Stel nou dat die regering ervoor zorgt dat iedereen voldoende gevarieerd voedsel heeft en dat dat logistiek zo eenvoudig mogelijk loopt. D.w.z. dat mensen voor het grootste deel eten wat er plaatselijk geproduceerd kan worden. En dat dat ook duurzaam gebeurt.

Ik weet dat het een utopie is, maar het zou wel betekenen dat mensen niet hoeven te migreren omdat er voldoende van alles is.

En ook ik ben niet invloedrijk, maar ik doe mijn best. Hoe? Door vriendelijk te zijn voor mijn naasten en door waar nodig voor mijn naasten op te komen. Kleine dingetjes.
En naar mijn idee werkt dat best aanstekelijk en geeft het een positief gevoel.
Het zal geen invloed hebben op een Bilderberggroep, als die kwaad in de zin heeft
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_79761721
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:28 schreef Regal het volgende:

[..]

Weet je wat nou zo jammer is? Dat je denkt dat ik racist ben en dat ik angst probeer te zaaien. Waarom denk je dat ik halve-nazi ben, want ik kan dat lezen aan je reacties. Iemand die een ander wereldbeeld heeft dan jou, heeft niet meteen een reden om jou te haten hoor. Zoals ik al zei, ik haat je niet, maar ik wordt slechts er moe van dat je de problemen niet in wil zien. Waarom? Omdat je die ervaringen niet mee hebt gemaakt. Maar denk nou eens aan mensen die kwetsbaarder zijn of criminelen die één moedige man in elkaar timmeren. Waar ik het over had, heeft ook jou te pakken schijnbaar. De individualistische kijk op de wereld. Kijk om je heen, want ook jou kan iets overkomen. Wees niet zo zeker van je zaak.

Ik realiseer me trouwens ook dat autochtonen niet altijd even 'lief' zijn, en dat keur ik ook af. Jouw zoon moet ook normaal naar school kunnen of wat dan ook. Maar multicultuur is ook een samenleving van actie-reactie en vaak woden daar onschuldige mensen de dupe van. Toch blijken de allochtonen vaker voor overlast te zorgen, want daar zijn genoeg verhalen en statistieken van. En ook niet elke allochtoon is hetzelfde, maar ik heb ook gezegd dat ik met een hoop allochtonen ook goed om kan gaan. Daarom zeg ik ook, individualisering is niet meteen een goed middel voor een samenleving. En individualisering raakt toch vooral de Nederlanders. En gecombineerd met multicultuur is dat dodelijk voor ons. De autochtoon en allochtoon is vrijwel op bijna geen enkele vlak in balans op die manier.
Ik denk niet dat jij mij haat. Ik denk wel dat er veel mensen die denken zoals jij mensen haten die denken zoals ik.
En dat de individualisering van de samenleving mij niet ontgaat geef ik net in mijn vorige post al aan. En daaraan kan ik zelf iets doen. Gek genoeg ken ik minder individuele vormen van samenleven juist bij allochtonen.
In mijn familie, zowel de Nederlandse als de allochtone kant, is dat niet zo. Dara trekken we nog iets van elkaar aan en in mijn wereld helpen we elkaar.

Ik heb heus weleens mot gehad met jonge Marokkaanse klooiootjes. Die woonden bij me in de straat, of ik kende ze op andere manieren. Ik sprak dat gedrag dus gewoon aan. Niet liefjes ook. Gewoon zoals ik mijn eigen kind zou aanspreken op zulk gedrag als hij het zou vertonen (die is nu 16).
Ik ben nooit door een van hen, of door hun ouders bedreigd.
Wel door mensen die een hekel hebben aan de multicultuur. Behoorlijk zelfs.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:46:23 #74
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_79761835
ach wat. als ik op straat loop word ik ook continue voor megahunk en lekker ding uitgemaakt. Dat zijn echt niet alleen allochtonen hoor, die dat zeggen
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_79761876
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:46 schreef Michielos het volgende:
ach wat. als ik op straat loop word ik ook continue voor megahunk en lekker ding uitgemaakt. Dat zijn echt niet alleen allochtonen hoor, die dat zeggen
Patser!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')