De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:10 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Het lijkt me beter als je gewoon een hele nieuwe auto krijgt, de auto die je in eerste instantie hebt meegekregen werkt niet zoals hij hoort te werken
Maar ik mag toch een werkend product verwachten bij aanschaf? Ik heb er nog geen fatsoenlijke meter mee kunnen rijden, dit was het enigste stukje:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordtDaar heb je niets in te eisen in eerste instantie.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:10 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Het lijkt me beter als je gewoon een hele nieuwe auto 26cc 2takt krijgt, de auto 26cc 2takt die je in eerste instantie hebt meegekregen werkt niet zoals hij hoort te werken
man... ze hebben alles al voor je gedaan tot nu toe....quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef MarkyB het volgende:
Ik krijg niet het gevoel dat de winkel zijn best doet om mij zo snel mogelijk weer de weg op te helpen. Hij zei gisteren, toen ik vroeg of dat de kap en stabilisator nog niet binnen waren gekomen, dat hij nog niet heeft hoeven bestellen dus dat hij niet weet wanneer het binnen is. J. (zijn zoon) heeft dat besteld, maar die gaat nu eten dus kan je het niet vragen.
Ik kan heel veel neerzetten waardoor ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden maar dan wordt het allemaal zo vervelend en komt dalijk uit welke winkel dat het is.
Gevoel heb je natuurlijk niet veel aan. Het is vervelend maar er is nu een afspraak gemaakt en afwachten of ze die nakomen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef MarkyB het volgende:
Ik krijg niet het gevoel dat de winkel zijn best doet om mij zo snel mogelijk weer de weg op te helpen. Hij zei gisteren, toen ik vroeg of dat de kap en stabilisator nog niet binnen waren gekomen, dat hij nog niet heeft hoeven bestellen dus dat hij niet weet wanneer het binnen is. J. (zijn zoon) heeft dat besteld, maar die gaat nu eten dus kan je het niet vragen.
Ik kan heel veel neerzetten waardoor ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden maar dan wordt het allemaal zo vervelend en komt dalijk uit welke winkel dat het is.
Net een brommer!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:20 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Maar ik mag toch een werkend product verwachten bij aanschaf? Ik heb er nog geen fatsoenlijke meter mee kunnen rijden, dit was het enigste stukje:
Ja, dat mag je. Maar je mag geen vervangend product eisen, lees de consuwijzer over garantie anders even doorquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:20 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Maar ik mag toch een werkend product verwachten bij aanschaf? Ik heb er nog geen fatsoenlijke meter mee kunnen rijden, dit was het enigste stukje:
En dat is jou gevoel, dat kun en mag je hebbenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef MarkyB het volgende:
Ik krijg niet het gevoel dat de winkel zijn best doet om mij zo snel mogelijk weer de weg op te helpen. Hij zei gisteren, toen ik vroeg of dat de kap en stabilisator nog niet binnen waren gekomen, dat hij nog niet heeft hoeven bestellen dus dat hij niet weet wanneer het binnen is. J. (zijn zoon) heeft dat besteld, maar die gaat nu eten dus kan je het niet vragen.
Ik kan heel veel neerzetten waardoor ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden maar dan wordt het allemaal zo vervelend en komt dalijk uit welke winkel dat het is.
Die deadline heeft mijn vader _uiteindelijk_ telefonisch aan hun toegelegd en een magere 'ja' terug gekregen. Dat ik tot zaterdag moet wachten is voor mij helemaal duidelijk maar ik wil voorbereid zijn op mijn rechten als zaterdag niks wordt opgelost.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En dat is jou gevoel, dat kun en mag je hebbenMaar toch is het gewoon zo dat je ze als consument in staat moet stellen de zaken voor je op te lossen. Als ik het zo lees is het nog geen 2 weken geleden dat je je auto daarheen hebt gebracht, klopt dat? Ja, het is slordig dat ze je geen reparatietermijn kunnen noemen, maar je hebt de toezegging dat ze hun best doen voor zaterdag 3-04. Wacht dat gewoon af.
Hoe lang heeft de winkel dan de gelegenheid gehad om je auto te repareren?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:43 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Die deadline heeft mijn vader _uiteindelijk_ telefonisch aan hun toegelegd en een magere 'ja' terug gekregen. Dat ik tot zaterdag moet wachten is voor mij helemaal duidelijk maar ik wil voorbereid zijn op mijn rechten als zaterdag niks wordt opgelost.
Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordtDaar heb je niets in te eisen in eerste instantie.
En TS, wacht eerst de deadline af, een reparatie kost vaak een aantal weken, dus geef de winkelier ook de gelegenheid de zaak voor je op te lossenVoor zover ik je verhaal zo lees is er nog helemaal geen conflict, maar ben je bang dat die gaat ontstaan. Want die winkel doet, zoals het er nu naar uitziet, zijn best je te helpen toch?
Fijn dat je het zelf al even aangepast hebt...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:47 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..
En kanker hou eens op met diejoh idioot
Nu een week en een dag. Zij noemen zich de specialist en ik verwacht dan ook dat zij het op kunnen lossen en niet de wagen een week in een rek zetten en er niet meer naar omkijken 'omdat de leverancier komt'. Ik het een geschil met de winkel en niet met de leverancier.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Hoe lang heeft de winkel dan de gelegenheid gehad om je auto te repareren?
Ben je een beetje chagrijnig ofzo? Ik gebruik de smileys die ik wil, dat jij daar een probleem mee hebt zegt meer over jou dan over mijquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:47 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..
En kanker hou eens op met diejoh idioot
Bron Consuwijzerquote:Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
In de winkel staan altijd 6 of 7 verschillende modellen met dezelfde motor. Hij zegt zelf ongeveer 25 per week te verkopen, dan mag je toch aannemen dat hij een voorraadje met onderdelen heeft en op zijn minst een motor?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo blijkt maar weer, de service die je dan hoopt te verwachten bij een winkel hoeft niet altijd veel beter te zijn dan de service van een online winkel. Ik heb wel eens iets gekocht (oke computeronderdeel dan) van paar 100 euro dat ook niet werkte. Online formuliertje invullen en dat ding opsturen naar het bedrijf. 2 dagen later had ik al een nieuwe voor m'n neus en zij hebben het kapotte onderdeel waarschijnlijk doorgestuurd naar de leverancier. Ze kunnen je laten wachten, maar goede service geeft gewoon een nieuwe mee. Maar ja 1100 euro is een iets ander verhaal natuurlijk. Ik denk niet of ze tientallen van die dingen op voorraad hebben.
Op zich is een week niet echt veel natuurlijk. Jij behoort de verkoper de gelegenheid te geven om je defecte product te repareren. Dat je er een naar gevoel bij krijgt snap ik, communicatie is niet hun sterkste punt. Voor zover ik weet is er echter niet per definitie een termijn gesteld waarbinnen iets gerepareerd moet zijn voordat jij verdere eisen zou kunnen stellen. Misschien kun je daar op zoek naar gaan, is vast wel iets over te vindenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:52 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Nu een week en een dag. Zij noemen zich de specialist en ik verwacht dan ook dat zij het op kunnen lossen en niet de wagen een week in een rek zetten en er niet meer naar omkijken 'omdat de leverancier komt'. Ik het een geschil met de winkel en niet met de leverancier.
Ik word niet op de hoogte gehouden wat wel beloofd is en nu moet ik weer een week en een dag wachten op niks. De auto staat nu bij mij thuis en de motor is weg. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik gewoon een andere motor kreeg omdat deze het nog niet goed heeft gedaan.
Ik ga er daarom vanuit dat ik komende week ook niks hoor.
Nee, maar het staan een beetje alsof je jezelf heel erg wijs vindquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ben je een beetje chagrijnig ofzo? Ik gebruik de smileys die ik wil, dat jij daar een probleem mee hebt zegt meer over jou dan over mij![]()
En lees je even in voordat je zoiets beweerd
[..]
Bron Consuwijzer
In het geval van een kapotte spijkerbroek zal reparatie niet helpen nee, maar in het geval van bijvoorbeeld een laptop of in dit geval een raceauto wel
Het is vriendelijk bedoeld, dus nogmaals, het zegt meer over jou dan over mijquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:00 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Nee, maar het staan een beetje alsof je jezelf heel erg wijs vind![]()
Dan nog, je hoort toch een deugdelijk product te kopen, iets wat gerepareerd is is voor mij niet hetzelfde als nieuw. Die verkoper zoekt het maar lekker uit met de fabrikant hoe hij zijn geld terugkrijgt.
In zo'n geval als dit zou ik mijn product dan terugbrengen en het lekker ergens anders gaan halen.
Dat bedoel ik dus, waar heb ik wettelijk gezien recht op? In je link staat dat de winkel mij niet 2 weken zonder product kan laten zitten. Het was in het voorbeeld een koelkast dus ik weet niet of het hier ook in op gaat. Het is niet iets wat ik 'nodig' heb of wat even vervangen kan worden voor een leenexemplaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het is vriendelijk bedoeld, dus nogmaals, het zegt meer over jou dan over mij
Is fijn dat jij dat vindt, wettelijk is het echter anders bepaald. Dus ik hoop voor jou dat je nooit met zo'n situatie van doen krijgt.
Dat zal dan wel zo zijn jaquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het is vriendelijk bedoeld, dus nogmaals, het zegt meer over jou dan over mij
Is fijn dat jij dat vindt, wettelijk is het echter anders bepaald. Dus ik hoop voor jou dat je nooit met zo'n situatie van doen krijgt.
Mijn laptop ben ik in totaal ruim 5 maanden kwijt geweest voor ik een vervangend exemplaar kreegquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, waar heb ik wettelijk gezien recht op? In je link staat dat de winkel mij niet 2 weken zonder product kan laten zitten. Het was in het voorbeeld een koelkast dus ik weet niet of het hier ook in op gaat. Het is niet iets wat ik 'nodig' heb of wat even vervangen kan worden voor een leenexemplaar.
Dat ben ik helemaal met je eens van de service e.d., maar dat is dus niet aan jou om te bepalen. Maar soms is het ook onzinnig hoor, dat repareren, zo ging de MM serieus mijn 20 euro kostende DVD speler 8 weken opsturen om tot de ontdekking te komen dat reparatie niet mogelijk wasquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Dat zal dan wel zo zijn ja![]()
Nou ik heb wel eens iets gekocht wat dus niet bleek te werken, echt niet dat die verkoper tegen mij zei geef maar hier we gaan het repareren. Ik heb gewoon een nieuwe gekregen, is ook een stukje service en marketing he. Ik denk dat TS nog wel een keer nadenkt voor hij nogmaals zoiets gaat kopen bij die winkel.
Raar, de mediamarkt hanteert de termijn van 20 werkdagen zodra het apparaat bij de leverancier is aangekomen (hetgeen nooit langer duurt dan een week) En in het geval van je dvd speler kost het de MM helemaal niets, dit valt namelijk onder het regresrecht BW 7.25 en valt dus volledig onder de leverancier.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mijn laptop ben ik in totaal ruim 5 maanden kwijt geweest voor ik een vervangend exemplaar kreegHelaas is het vaak bedroevend gesteld met de service als het op garantiebepalingen aan komt (uitzonderingen daar gelaten
). Als ik dat stuk over de koelkast lees, dan gaat het inderdaad om een product gaat wat je nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat een race auto daar helaas niet onder valt. Dan lijkt mij, maar he dat ben ik (ik ben geen jurist
), dat een paar weken reparatietermijn wel redelijk is. De MM (ja slecht voorbeeld
) hanteert bijvoorbeeld een standaard termijn van 6-8 weken.
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens van de service e.d., maar dat is dus niet aan jou om te bepalen. Maar soms is het ook onzinnig hoor, dat repareren, zo ging de MM serieus mijn 20 euro kostende DVD speler 8 weken opsturen om tot de ontdekking te komen dat reparatie niet mogelijk wasDat heeft ze dus vele malen meer gekost dan gewoon meteen of een nieuwe aanbieden of m'n geld teruggeven (wat ze uiteindelijk gedaan hebben).
Hier in Zwolle toch echt nietquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:25 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Raar, de mediamarkt hanteert de termijn van 20 werkdagen zodra het apparaat bij de leverancier is aangekomen (hetgeen nooit langer duurt dan een week) En in het geval van je dvd speler kost het de MM helemaal niets, dit valt namelijk onder het regresrecht BW 7.25 en valt dus volledig onder de leverancier.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het zal wel allemaal zo in de wet staan, maar ik vind het wel nogal krom. Je koopt iets, niet bepaald goedkoop in dit geval, het werkt vanaf het begin niet goed en dan moet je maar wachten tot het gerepareerd is! Je wilt toch gewoon een nieuw, werkend product als je dat in de winkel koopt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordtDaar heb je niets in te eisen in eerste instantie.
En TS, wacht eerst de deadline af, een reparatie kost vaak een aantal weken, dus geef de winkelier ook de gelegenheid de zaak voor je op te lossenVoor zover ik je verhaal zo lees is er nog helemaal geen conflict, maar ben je bang dat die gaat ontstaan. Want die winkel doet, zoals het er nu naar uitziet, zijn best je te helpen toch?
Zo staat het niet in de wet hequote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Het zal wel allemaal zo in de wet staan, maar ik vind het wel nogal krom. Je koopt iets, niet bepaald goedkoop in dit geval, het werkt vanaf het begin niet goed en dan moet je maar wachten tot het gerepareerd is! Je wilt toch gewoon een nieuw, werkend product als je dat in de winkel koopt?
STEL je ziet in de winkel al dat het product dat je wilt kopen niet helemaal goed is, dan krijg je toch ook gewoon een andere mee?
Er is dan nog geen koopovereenkomst, dus dan lijkt me er ook geen sprake te zijn van de garantieregeling. Ik gok dat het daardoor anders isquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Het zal wel allemaal zo in de wet staan, maar ik vind het wel nogal krom. Je koopt iets, niet bepaald goedkoop in dit geval, het werkt vanaf het begin niet goed en dan moet je maar wachten tot het gerepareerd is! Je wilt toch gewoon een nieuw, werkend product als je dat in de winkel koopt?
STEL je ziet in de winkel al dat het product dat je wilt kopen niet helemaal goed is, dan krijg je toch ook gewoon een andere mee?
Sodeju, anders doe jij even normaal. Ik heb die wetgeving niet verzonnen he, ik neem aan dat jij ook wel begrijpt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:14 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Zo staat het niet in de wet he![]()
Tja, helaas moet ik je hier gelijkgeven, MM zwolle heeft wel één van de slechts presterende serviceafdelingen idd.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Hier in Zwolle toch echt nietMaar ik begreep ook dat de MM met een soort van franchise constructie oid werkt... We hebben namelijk een hoop gezeur gehad met de garantie op een laptop... (niet mijn laptop btw)
En die mensen in de winkel die er steeds achteraan moesten zijn zeker ook gratis?Ze zijn minimaal een paar uur bezig geweest: eerst om me af te schepen met een reinigingssetje
toen om alles verzendklaar te maken (wat een gedoe was dat), toen om erachter te komen dat ie niet te repareren was en toen om alles weer af te handelen (wat ze serieus een half uur kostte omdat die meneer niet snel kon typen
twee vinger werk, ik zweer het je
). Dus ik denk dat dat al met al die 17 euro + verwijderingsbijdrage niet waard is geweest
Maar goed, dat is compleet oftopic
TS, schoot me nog te binnen, je kunt je vraag voorleggen (gratis) bij het juridisch loket. En mocht je rechtsbijstand hebben dan kunnen die je ook van advies voorzien. Ik gok dat zij wel weten wat een redelijke termijn e.d. is.
qmediaquote:
Verschil tussen het geval van TS en jouw geval is dat een computer onderdeel een iets geavanceerder iets is. Geen enkele webshop/winkel KAN zoiets maken. Waarbij het geval TS best te maken is door de betreffende winkel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo blijkt maar weer, de service die je dan hoopt te verwachten bij een winkel hoeft niet altijd veel beter te zijn dan de service van een online winkel. Ik heb wel eens iets gekocht (oke computeronderdeel dan) van paar 100 euro dat ook niet werkte. Online formuliertje invullen en dat ding opsturen naar het bedrijf. 2 dagen later had ik al een nieuwe voor m'n neus en zij hebben het kapotte onderdeel waarschijnlijk doorgestuurd naar de leverancier. Ze kunnen je laten wachten, maar goede service geeft gewoon een nieuwe mee. Maar ja 1100 euro is een iets ander verhaal natuurlijk. Ik denk niet of ze tientallen van die dingen op voorraad hebben.
Ja, maar wat ik begrijp uit verhaal van TS is dat ze die motor nu naar de leverancier gestuurd hebben die het gaat repareren ipv dat ze hem gewoon een nieuwe geven en laten repareren. Komt op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:01 schreef Hiya het volgende:
[..]
Verschil tussen het geval van TS en jouw geval is dat een computer onderdeel een iets geavanceerder iets is. Geen enkele webshop/winkel KAN zoiets maken. Waarbij het geval TS best te maken is door de betreffende winkel.
Jupquote:
Je zegt het zelf al: een koelkast is wel even wat anders dan een radiografisch bestuurbare raceauto als je kijkt of en hoe lang je zonder kunt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef MarkyB het volgende:
Dat bedoel ik dus, waar heb ik wettelijk gezien recht op? In je link staat dat de winkel mij niet 2 weken zonder product kan laten zitten. Het was in het voorbeeld een koelkast dus ik weet niet of het hier ook in op gaat. Het is niet iets wat ik 'nodig' heb of wat even vervangen kan worden voor een leenexemplaar.
En voor al diegenen die beweren dat TS een nietwerkend product geleverd heeft gekregen:quote:
Als jij een nieuwe Volkswagen Golf koopt met een kapot onderdeel, verwacht je dan een compleet nieuwe Golf voor de deur?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:47 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..
En kanker hou eens op met diejoh idioot
De koopovereenkomst is er op het moment dat je "goed, ik koop" zegt. De doos die vervolgens over de toonbank wordt geschoven, is al de afwikkeling van de koop.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
Er is dan nog geen koopovereenkomst, dus dan lijkt me er ook geen sprake te zijn van de garantieregeling. Ik gok dat het daardoor anders is
Ik mistte je al in dit Topiquequote:
'Oyquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |