abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79597699
Ik heb op 6 maart 2010 een radiografisch bestuurbare auto gekocht (schaal 1 op 6, 26cc 2takt) inclusief accesiores voor 1100 euro. Dure hobby, ik weet het, maar het is mijn hobby.

Ik heb heel veel op internet gelezen erover en ik heb besloten dat ik die auto wil kopen. Ik had 2 opties, kopen in een webshop in de hoop dat alles zou kloppen en dat ik er geen problemen mee zou hebben voor een laag prijsje, of ik leg iets meer geld neer en ik koop hem in de winkel (letterlijk) om de hoek waar ik terecht kan als er problemen zijn.

Ik heb gekozen voor optie 2. Op de bewuste zaterdag laat in de middag ging ik naar de winkel toe en wilde die auto. Ik mocht kiezen voor een gespoten kap of een ongespoten kap. Ik wilde een gespoten kap maar die moest besteld worden, de dinsdag erop zou die binnen zijn.

Nou diezelfde zaterdag heb ik alles nog in elkaar gezet en rijklaar gemaakt zodat ik zondags lekker kon inrijden. Dacht ik. Zondags wilde de auto namelijk niet starten dus ben ik direct terug gegaan naar de winkel, het was immers koopzondag. Hier hebben ze me geholpen om de wagen gestart te krijgen en dat lukte.

Ze vertelden mij om de benzine/olie verhouding op 1:35 te houden met het inlopen en hierna 1:40 te mengen. Dit had ik dan ook gedaan. Dinsdags ben ik terug gegaan naar de winkel om de kap op te halen, maar die was nog niet binnen, kon nog een weekje duren.

Toen ik toch in de winkel was had ik een setje stabilisators gekocht samen met een duur (maar wel goed) luchtfilter zodat de motor nooit zand kon vangen.
Eenmaal thuis bleek dat de stabilisator vóór niet paste maar achter wel. Dus weer terug naar de winkel en zij zouden een voorstabilisator meebestellen, eind van de week zou die er zijn.

Weer niks gehoord van de winkel en ondertussen was het slecht weer dus kon ik toch niet rijden. Ondertussen nog het vriendinnetje naar het ziekenhuis moeten brengen voor een acute blinde darm (= allemaal goed gekomen) dus de auto heeft nog geen meter gereden.

Op donderdag 18 maart wilde ik weer gaan rijden, het weer was perfect en ik had een vrije middag. Ik startte de auto en hij startte goed. Na eventjes warm te laten pruttelen geef ik een beetje gas om de wagen naar een open stuk op het grasveld te loodsen. Hier hoorde ik ineens een plof en een ratelend geluid volgde waarna de wagen afsloeg. Even dacht ik nog dat er tandwielen over elkaar heen schaarde maar dichterbij de auto zag ik niks los zitten. Ik trok voorzichtig aan het startkoord en toen constateerde ik dat de motor vast zat. Auto mee naar huis en de bougie los gehaald.

Ik zag allemaal stukjes in de cilinder zitten wat het geluid veroorzaakte en dat de motor vast zit. Waar komt dat toch vandaan dacht ik. Toen de bougie erbij gepakt en toen werd 1 en 1 2. Het binnenwerk van de bougie (=porselein) was gebroken en had zich in de motor verspreid. Stuk.

Ik heb toen met alle voorzichtigheid de cilinder gedemonteerd en alle stukjes eruit gehaald. De cilinder en zuiger (+veer) waren niet beschadigd, alleen de cilinderkop aan de binnenkant en zuigerkop aan de bovenkant. Wéér naar de winkel gegaan en het verhaal voorgelegd. Zij hadden dit nog nooit meegemaakt en namen de bougie in en gaven mij een nieuwe mee.

De nieuwe bougie gemonteerd en een schouder en nek gernia verder van het proberen te starten deed die het nog niet. Heb meteen de wagen naar de winkel gebracht of zij er verder naar wilden kijken. Omdat het probleem met de bougie zich had voorgedaan wilde zij de importeur er naar laten kijken, die komt volgende week donderdag (=gisteren) vertelden zij me.

Nou oke, het is niet anders maar als het dan maar opgelost wordt.

Na een weekje gewacht te hebben in het mooiste weer van het jaar was ik nog niet gebeld geweest (ook niet dat de kap en stabilisator binnen was) ben ik gisteren avond tijdens de koopavond naar de winkel toe gegaan om verhaal te halen.

Hij vertelde dat de importeur is langsgeweest en de motor heeft meegenomen voor onderzoek. Wanneer deze weer terug kwam was onduidelijk. Ik vroeg toen of ik de rest van de auto mee mocht nemen zodat ik de kap en stabilisator kon monteren die inmiddels wel binnen zou moeten zijn. Niet dus. Ik heb dus 1100 euro in een winkel gelaten zonder er iets voor terug te zien.

Met mn hoofd vol ben ik naar huis gelopen om eens even te overleggen wat nu wijsheid is. Mijn vader was het er helemaal niet mee eens hoe ik in de winkel steeds aan het lijntje word gehouden. Hij had hierop de winkel gebeld en hun de uitspraak laten doen dat ik volgende week zaterdag (3 april) kan RIJDEN. Met in het achterhoofd dat je de winkel in staat moet stellen een probleem op te lossen. Ik zie dit nog niet gebeuren ook omdat de bestelde onderdelen nog niet binnen zijn.

Wat zijn mijn rechten voor volgende week zaterdag? Of ben ik al te geduldig?
pi_79597706
Sorry voor zoveel tekst

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2010 09:01:48 ]
  PR/Manusje van alles vrijdag 26 maart 2010 @ 09:08:43 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79597831
Wacht het nou even af man.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:08:49 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_79597836
Ik zou de deadline van 3 april eerst even afwachten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_79597838
Ik denk dat je even rustig moet afwachten en de winkel de kans moet geven om het te fixen
Bla
pi_79597875
Het lijkt me beter als je gewoon een hele nieuwe auto krijgt, de auto die je in eerste instantie hebt meegekregen werkt niet zoals hij hoort te werken
pi_79597909
Pff ik weet niet of het zo gedetailleerd hoefde, maar als ik het zo lees probeert de winkel toch wel steeds behulpzaam te zijn? Dat er allemaal dingen kapot gaan lijkt me ook niet hun fout, het is gewoon pech. Oke, dat ze de kap en stabilisator niet meegeven is een beetje raar, maar misschien hebben ze die ook wel meegegeven met die man. Ik zou hoe lastig het ook is toch nog maar even wachten en kijken of je uiteindelijk een werkende auto terug krijgt. Als je nu ruzie gaat maken wordt het helemaal niet leuk.

Ik heb trouwens ook nog zo'n radiografische subaru hier liggen. Maar gewoon elektrisch dat is vast troep vergeleken met jouw bak, maar deze haalt toch nog wel de 40 km/u, alleen ben je zo snel het bereik kwijt
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:14:28 #8
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79597950
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:10 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Het lijkt me beter als je gewoon een hele nieuwe auto krijgt, de auto die je in eerste instantie hebt meegekregen werkt niet zoals hij hoort te werken
De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordt Daar heb je niets in te eisen in eerste instantie.
En TS, wacht eerst de deadline af, een reparatie kost vaak een aantal weken, dus geef de winkelier ook de gelegenheid de zaak voor je op te lossen Voor zover ik je verhaal zo lees is er nog helemaal geen conflict, maar ben je bang dat die gaat ontstaan. Want die winkel doet, zoals het er nu naar uitziet, zijn best je te helpen toch?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79598087
Ik krijg niet het gevoel dat de winkel zijn best doet om mij zo snel mogelijk weer de weg op te helpen. Hij zei gisteren, toen ik vroeg of dat de kap en stabilisator nog niet binnen waren gekomen, dat hij nog niet heeft hoeven bestellen dus dat hij niet weet wanneer het binnen is. J. (zijn zoon) heeft dat besteld, maar die gaat nu eten dus kan je het niet vragen.

Ik kan heel veel neerzetten waardoor ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden maar dan wordt het allemaal zo vervelend en komt dalijk uit welke winkel dat het is.
pi_79598115
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordt Daar heb je niets in te eisen in eerste instantie.
Maar ik mag toch een werkend product verwachten bij aanschaf? Ik heb er nog geen fatsoenlijke meter mee kunnen rijden, dit was het enigste stukje:

  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:20:55 #11
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_79598116
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:10 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Het lijkt me beter als je gewoon een hele nieuwe auto 26cc 2takt krijgt, de auto 26cc 2takt die je in eerste instantie hebt meegekregen werkt niet zoals hij hoort te werken
  PR/Manusje van alles vrijdag 26 maart 2010 @ 09:20:58 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79598118
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef MarkyB het volgende:
Ik krijg niet het gevoel dat de winkel zijn best doet om mij zo snel mogelijk weer de weg op te helpen. Hij zei gisteren, toen ik vroeg of dat de kap en stabilisator nog niet binnen waren gekomen, dat hij nog niet heeft hoeven bestellen dus dat hij niet weet wanneer het binnen is. J. (zijn zoon) heeft dat besteld, maar die gaat nu eten dus kan je het niet vragen.

Ik kan heel veel neerzetten waardoor ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden maar dan wordt het allemaal zo vervelend en komt dalijk uit welke winkel dat het is.
man... ze hebben alles al voor je gedaan tot nu toe....

Doe nou eens rustig.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_79598132
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef MarkyB het volgende:
Ik krijg niet het gevoel dat de winkel zijn best doet om mij zo snel mogelijk weer de weg op te helpen. Hij zei gisteren, toen ik vroeg of dat de kap en stabilisator nog niet binnen waren gekomen, dat hij nog niet heeft hoeven bestellen dus dat hij niet weet wanneer het binnen is. J. (zijn zoon) heeft dat besteld, maar die gaat nu eten dus kan je het niet vragen.

Ik kan heel veel neerzetten waardoor ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden maar dan wordt het allemaal zo vervelend en komt dalijk uit welke winkel dat het is.
Gevoel heb je natuurlijk niet veel aan. Het is vervelend maar er is nu een afspraak gemaakt en afwachten of ze die nakomen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:21:48 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79598139
Lang verhaal, eindconclusie: TS heeft pech, maar de winkel lijkt het vooralsnog netjes op te lossen, dus wacht het nou even af.
censuur :O
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:22:10 #15
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_79598148
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:20 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Maar ik mag toch een werkend product verwachten bij aanschaf? Ik heb er nog geen fatsoenlijke meter mee kunnen rijden, dit was het enigste stukje:


Net een brommer!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:24:06 #16
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79598193
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:20 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Maar ik mag toch een werkend product verwachten bij aanschaf? Ik heb er nog geen fatsoenlijke meter mee kunnen rijden, dit was het enigste stukje:

Ja, dat mag je. Maar je mag geen vervangend product eisen, lees de consuwijzer over garantie anders even door
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:26:40 #17
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79598254
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:19 schreef MarkyB het volgende:
Ik krijg niet het gevoel dat de winkel zijn best doet om mij zo snel mogelijk weer de weg op te helpen. Hij zei gisteren, toen ik vroeg of dat de kap en stabilisator nog niet binnen waren gekomen, dat hij nog niet heeft hoeven bestellen dus dat hij niet weet wanneer het binnen is. J. (zijn zoon) heeft dat besteld, maar die gaat nu eten dus kan je het niet vragen.

Ik kan heel veel neerzetten waardoor ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden maar dan wordt het allemaal zo vervelend en komt dalijk uit welke winkel dat het is.
En dat is jou gevoel, dat kun en mag je hebben Maar toch is het gewoon zo dat je ze als consument in staat moet stellen de zaken voor je op te lossen. Als ik het zo lees is het nog geen 2 weken geleden dat je je auto daarheen hebt gebracht, klopt dat? Ja, het is slordig dat ze je geen reparatietermijn kunnen noemen, maar je hebt de toezegging dat ze hun best doen voor zaterdag 3-04. Wacht dat gewoon af.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 09:28:22 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_79598303
Ik heb geen verstand van consumentenrecht of wat dan ook, maar ik wil alleen even zeggen dat ik het knap lullig voor je vindt dat je zoiets duurs koopt voor je hobby en dan wil je ermee aan de slag en dan werkt het maar steeds niet, kut lijkt me dat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79598730
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:26 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

En dat is jou gevoel, dat kun en mag je hebben Maar toch is het gewoon zo dat je ze als consument in staat moet stellen de zaken voor je op te lossen. Als ik het zo lees is het nog geen 2 weken geleden dat je je auto daarheen hebt gebracht, klopt dat? Ja, het is slordig dat ze je geen reparatietermijn kunnen noemen, maar je hebt de toezegging dat ze hun best doen voor zaterdag 3-04. Wacht dat gewoon af.
Die deadline heeft mijn vader _uiteindelijk_ telefonisch aan hun toegelegd en een magere 'ja' terug gekregen. Dat ik tot zaterdag moet wachten is voor mij helemaal duidelijk maar ik wil voorbereid zijn op mijn rechten als zaterdag niks wordt opgelost.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:44:24 #20
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79598752
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:43 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Die deadline heeft mijn vader _uiteindelijk_ telefonisch aan hun toegelegd en een magere 'ja' terug gekregen. Dat ik tot zaterdag moet wachten is voor mij helemaal duidelijk maar ik wil voorbereid zijn op mijn rechten als zaterdag niks wordt opgelost.
Hoe lang heeft de winkel dan de gelegenheid gehad om je auto te repareren?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79598830
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordt Daar heb je niets in te eisen in eerste instantie.
En TS, wacht eerst de deadline af, een reparatie kost vaak een aantal weken, dus geef de winkelier ook de gelegenheid de zaak voor je op te lossen Voor zover ik je verhaal zo lees is er nog helemaal geen conflict, maar ben je bang dat die gaat ontstaan. Want die winkel doet, zoals het er nu naar uitziet, zijn best je te helpen toch?
Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..

En kanker hou eens op met die joh idioot
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 maart 2010 @ 09:50:18 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79598926
Ik kan me je gevoel goed voorstellen: je koopt iets moois waar je je op verheugt en straks krijg je een al gerepareerde auto in handen waar je geen vertrouwen in hebt, maar waar je wel een hoop geld voor hebt betaald. Logisch dat je dat tegenstaat.

Hoewel de winkel je goed lijkt te helpen was het wat mij betreft netjes van ze geweest om de auto in te nemen en jou een andere te geven. Ze kunnen de auto dan terugsturen naar de fabrikant om hem na te laten kijken (lijkt een maandagmorgengevalletje).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 maart 2010 @ 09:51:20 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79598957
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:47 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:

[..]

Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..

En kanker hou eens op met die joh idioot
Fijn dat je het zelf al even aangepast hebt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79598999
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Hoe lang heeft de winkel dan de gelegenheid gehad om je auto te repareren?
Nu een week en een dag. Zij noemen zich de specialist en ik verwacht dan ook dat zij het op kunnen lossen en niet de wagen een week in een rek zetten en er niet meer naar omkijken 'omdat de leverancier komt'. Ik het een geschil met de winkel en niet met de leverancier.

Ik word niet op de hoogte gehouden wat wel beloofd is en nu moet ik weer een week en een dag wachten op niks. De auto staat nu bij mij thuis en de motor is weg. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik gewoon een andere motor kreeg omdat deze het nog niet goed heeft gedaan.

Ik ga er daarom vanuit dat ik komende week ook niks hoor.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2010 09:54:58 ]
pi_79599128
Zo blijkt maar weer, de service die je dan hoopt te verwachten bij een winkel hoeft niet altijd veel beter te zijn dan de service van een online winkel. Ik heb wel eens iets gekocht (oke computeronderdeel dan) van paar 100 euro dat ook niet werkte. Online formuliertje invullen en dat ding opsturen naar het bedrijf. 2 dagen later had ik al een nieuwe voor m'n neus en zij hebben het kapotte onderdeel waarschijnlijk doorgestuurd naar de leverancier. Ze kunnen je laten wachten, maar goede service geeft gewoon een nieuwe mee. Maar ja 1100 euro is een iets ander verhaal natuurlijk. Ik denk niet of ze tientallen van die dingen op voorraad hebben.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:57:05 #26
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_79599146
Tvp.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:57:08 #27
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79599147
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:47 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:

[..]

Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..

En kanker hou eens op met die joh idioot
Ben je een beetje chagrijnig ofzo? Ik gebruik de smileys die ik wil, dat jij daar een probleem mee hebt zegt meer over jou dan over mij
En lees je even in voordat je zoiets beweerd
quote:
Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
Bron Consuwijzer
In het geval van een kapotte spijkerbroek zal reparatie niet helpen nee, maar in het geval van bijvoorbeeld een laptop of in dit geval een raceauto wel
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79599180
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo blijkt maar weer, de service die je dan hoopt te verwachten bij een winkel hoeft niet altijd veel beter te zijn dan de service van een online winkel. Ik heb wel eens iets gekocht (oke computeronderdeel dan) van paar 100 euro dat ook niet werkte. Online formuliertje invullen en dat ding opsturen naar het bedrijf. 2 dagen later had ik al een nieuwe voor m'n neus en zij hebben het kapotte onderdeel waarschijnlijk doorgestuurd naar de leverancier. Ze kunnen je laten wachten, maar goede service geeft gewoon een nieuwe mee. Maar ja 1100 euro is een iets ander verhaal natuurlijk. Ik denk niet of ze tientallen van die dingen op voorraad hebben.
In de winkel staan altijd 6 of 7 verschillende modellen met dezelfde motor. Hij zegt zelf ongeveer 25 per week te verkopen, dan mag je toch aannemen dat hij een voorraadje met onderdelen heeft en op zijn minst een motor?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:58:52 #29
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79599195
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:52 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Nu een week en een dag. Zij noemen zich de specialist en ik verwacht dan ook dat zij het op kunnen lossen en niet de wagen een week in een rek zetten en er niet meer naar omkijken 'omdat de leverancier komt'. Ik het een geschil met de winkel en niet met de leverancier.

Ik word niet op de hoogte gehouden wat wel beloofd is en nu moet ik weer een week en een dag wachten op niks. De auto staat nu bij mij thuis en de motor is weg. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik gewoon een andere motor kreeg omdat deze het nog niet goed heeft gedaan.

Ik ga er daarom vanuit dat ik komende week ook niks hoor.
Op zich is een week niet echt veel natuurlijk. Jij behoort de verkoper de gelegenheid te geven om je defecte product te repareren. Dat je er een naar gevoel bij krijgt snap ik, communicatie is niet hun sterkste punt. Voor zover ik weet is er echter niet per definitie een termijn gesteld waarbinnen iets gerepareerd moet zijn voordat jij verdere eisen zou kunnen stellen. Misschien kun je daar op zoek naar gaan, is vast wel iets over te vinden
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79599270
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:57 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ben je een beetje chagrijnig ofzo? Ik gebruik de smileys die ik wil, dat jij daar een probleem mee hebt zegt meer over jou dan over mij
En lees je even in voordat je zoiets beweerd
[..]

Bron Consuwijzer
In het geval van een kapotte spijkerbroek zal reparatie niet helpen nee, maar in het geval van bijvoorbeeld een laptop of in dit geval een raceauto wel
Nee, maar het staan een beetje alsof je jezelf heel erg wijs vind

Dan nog, je hoort toch een deugdelijk product te kopen, iets wat gerepareerd is is voor mij niet hetzelfde als nieuw. Die verkoper zoekt het maar lekker uit met de fabrikant hoe hij zijn geld terugkrijgt.

In zo'n geval als dit zou ik mijn product dan terugbrengen en het lekker ergens anders gaan halen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:02:24 #31
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79599320
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:00 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:

[..]

Nee, maar het staan een beetje alsof je jezelf heel erg wijs vind

Dan nog, je hoort toch een deugdelijk product te kopen, iets wat gerepareerd is is voor mij niet hetzelfde als nieuw. Die verkoper zoekt het maar lekker uit met de fabrikant hoe hij zijn geld terugkrijgt.

In zo'n geval als dit zou ik mijn product dan terugbrengen en het lekker ergens anders gaan halen.
Het is vriendelijk bedoeld, dus nogmaals, het zegt meer over jou dan over mij

Is fijn dat jij dat vindt, wettelijk is het echter anders bepaald. Dus ik hoop voor jou dat je nooit met zo'n situatie van doen krijgt.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79599404
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:02 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Het is vriendelijk bedoeld, dus nogmaals, het zegt meer over jou dan over mij

Is fijn dat jij dat vindt, wettelijk is het echter anders bepaald. Dus ik hoop voor jou dat je nooit met zo'n situatie van doen krijgt.
Dat bedoel ik dus, waar heb ik wettelijk gezien recht op? In je link staat dat de winkel mij niet 2 weken zonder product kan laten zitten. Het was in het voorbeeld een koelkast dus ik weet niet of het hier ook in op gaat. Het is niet iets wat ik 'nodig' heb of wat even vervangen kan worden voor een leenexemplaar.
pi_79599408
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:02 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Het is vriendelijk bedoeld, dus nogmaals, het zegt meer over jou dan over mij

Is fijn dat jij dat vindt, wettelijk is het echter anders bepaald. Dus ik hoop voor jou dat je nooit met zo'n situatie van doen krijgt.
Dat zal dan wel zo zijn ja

Nou ik heb wel eens iets gekocht wat dus niet bleek te werken, echt niet dat die verkoper tegen mij zei geef maar hier we gaan het repareren. Ik heb gewoon een nieuwe gekregen, is ook een stukje service en marketing he. Ik denk dat TS nog wel een keer nadenkt voor hij nogmaals zoiets gaat kopen bij die winkel.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:11:38 #34
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79599611
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, waar heb ik wettelijk gezien recht op? In je link staat dat de winkel mij niet 2 weken zonder product kan laten zitten. Het was in het voorbeeld een koelkast dus ik weet niet of het hier ook in op gaat. Het is niet iets wat ik 'nodig' heb of wat even vervangen kan worden voor een leenexemplaar.
Mijn laptop ben ik in totaal ruim 5 maanden kwijt geweest voor ik een vervangend exemplaar kreeg Helaas is het vaak bedroevend gesteld met de service als het op garantiebepalingen aan komt (uitzonderingen daar gelaten ). Als ik dat stuk over de koelkast lees, dan gaat het inderdaad om een product gaat wat je nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat een race auto daar helaas niet onder valt. Dan lijkt mij, maar he dat ben ik (ik ben geen jurist ), dat een paar weken reparatietermijn wel redelijk is. De MM (ja slecht voorbeeld ) hanteert bijvoorbeeld een standaard termijn van 6-8 weken.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:

[..]

Dat zal dan wel zo zijn ja

Nou ik heb wel eens iets gekocht wat dus niet bleek te werken, echt niet dat die verkoper tegen mij zei geef maar hier we gaan het repareren. Ik heb gewoon een nieuwe gekregen, is ook een stukje service en marketing he. Ik denk dat TS nog wel een keer nadenkt voor hij nogmaals zoiets gaat kopen bij die winkel.
Dat ben ik helemaal met je eens van de service e.d., maar dat is dus niet aan jou om te bepalen. Maar soms is het ook onzinnig hoor, dat repareren, zo ging de MM serieus mijn 20 euro kostende DVD speler 8 weken opsturen om tot de ontdekking te komen dat reparatie niet mogelijk was Dat heeft ze dus vele malen meer gekost dan gewoon meteen of een nieuwe aanbieden of m'n geld teruggeven (wat ze uiteindelijk gedaan hebben).
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79600044
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:11 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Mijn laptop ben ik in totaal ruim 5 maanden kwijt geweest voor ik een vervangend exemplaar kreeg Helaas is het vaak bedroevend gesteld met de service als het op garantiebepalingen aan komt (uitzonderingen daar gelaten ). Als ik dat stuk over de koelkast lees, dan gaat het inderdaad om een product gaat wat je nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat een race auto daar helaas niet onder valt. Dan lijkt mij, maar he dat ben ik (ik ben geen jurist ), dat een paar weken reparatietermijn wel redelijk is. De MM (ja slecht voorbeeld ) hanteert bijvoorbeeld een standaard termijn van 6-8 weken.
[..]

Dat ben ik helemaal met je eens van de service e.d., maar dat is dus niet aan jou om te bepalen. Maar soms is het ook onzinnig hoor, dat repareren, zo ging de MM serieus mijn 20 euro kostende DVD speler 8 weken opsturen om tot de ontdekking te komen dat reparatie niet mogelijk was Dat heeft ze dus vele malen meer gekost dan gewoon meteen of een nieuwe aanbieden of m'n geld teruggeven (wat ze uiteindelijk gedaan hebben).
Raar, de mediamarkt hanteert de termijn van 20 werkdagen zodra het apparaat bij de leverancier is aangekomen (hetgeen nooit langer duurt dan een week) En in het geval van je dvd speler kost het de MM helemaal niets, dit valt namelijk onder het regresrecht BW 7.25 en valt dus volledig onder de leverancier.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:55:49 #36
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79601200
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:25 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Raar, de mediamarkt hanteert de termijn van 20 werkdagen zodra het apparaat bij de leverancier is aangekomen (hetgeen nooit langer duurt dan een week) En in het geval van je dvd speler kost het de MM helemaal niets, dit valt namelijk onder het regresrecht BW 7.25 en valt dus volledig onder de leverancier.
Hier in Zwolle toch echt niet Maar ik begreep ook dat de MM met een soort van franchise constructie oid werkt... We hebben namelijk een hoop gezeur gehad met de garantie op een laptop... (niet mijn laptop btw)
En die mensen in de winkel die er steeds achteraan moesten zijn zeker ook gratis? Ze zijn minimaal een paar uur bezig geweest: eerst om me af te schepen met een reinigingssetje toen om alles verzendklaar te maken (wat een gedoe was dat), toen om erachter te komen dat ie niet te repareren was en toen om alles weer af te handelen (wat ze serieus een half uur kostte omdat die meneer niet snel kon typen twee vinger werk, ik zweer het je ). Dus ik denk dat dat al met al die 17 euro + verwijderingsbijdrage niet waard is geweest Maar goed, dat is compleet oftopic

TS, schoot me nog te binnen, je kunt je vraag voorleggen (gratis) bij het juridisch loket. En mocht je rechtsbijstand hebben dan kunnen die je ook van advies voorzien. Ik gok dat zij wel weten wat een redelijke termijn e.d. is.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 11:01:48 #37
9859 crew  Karina
Woman
pi_79601450
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

De winkelier mag zelf kiezen of het product gerepareerd of vervangen wordt Daar heb je niets in te eisen in eerste instantie.
En TS, wacht eerst de deadline af, een reparatie kost vaak een aantal weken, dus geef de winkelier ook de gelegenheid de zaak voor je op te lossen Voor zover ik je verhaal zo lees is er nog helemaal geen conflict, maar ben je bang dat die gaat ontstaan. Want die winkel doet, zoals het er nu naar uitziet, zijn best je te helpen toch?
Het zal wel allemaal zo in de wet staan, maar ik vind het wel nogal krom. Je koopt iets, niet bepaald goedkoop in dit geval, het werkt vanaf het begin niet goed en dan moet je maar wachten tot het gerepareerd is! Je wilt toch gewoon een nieuw, werkend product als je dat in de winkel koopt?

STEL je ziet in de winkel al dat het product dat je wilt kopen niet helemaal goed is, dan krijg je toch ook gewoon een andere mee?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79601919
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:01 schreef Karina het volgende:

[..]

Het zal wel allemaal zo in de wet staan, maar ik vind het wel nogal krom. Je koopt iets, niet bepaald goedkoop in dit geval, het werkt vanaf het begin niet goed en dan moet je maar wachten tot het gerepareerd is! Je wilt toch gewoon een nieuw, werkend product als je dat in de winkel koopt?

STEL je ziet in de winkel al dat het product dat je wilt kopen niet helemaal goed is, dan krijg je toch ook gewoon een andere mee?
Zo staat het niet in de wet he
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:08:30 #39
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79604172
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:01 schreef Karina het volgende:

[..]

Het zal wel allemaal zo in de wet staan, maar ik vind het wel nogal krom. Je koopt iets, niet bepaald goedkoop in dit geval, het werkt vanaf het begin niet goed en dan moet je maar wachten tot het gerepareerd is! Je wilt toch gewoon een nieuw, werkend product als je dat in de winkel koopt?

STEL je ziet in de winkel al dat het product dat je wilt kopen niet helemaal goed is, dan krijg je toch ook gewoon een andere mee?
Er is dan nog geen koopovereenkomst, dus dan lijkt me er ook geen sprake te zijn van de garantieregeling. Ik gok dat het daardoor anders is
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:14 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:

[..]

Zo staat het niet in de wet he
Sodeju, anders doe jij even normaal. Ik heb die wetgeving niet verzonnen he, ik neem aan dat jij ook wel begrijpt?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79605599
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:55 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Hier in Zwolle toch echt niet Maar ik begreep ook dat de MM met een soort van franchise constructie oid werkt... We hebben namelijk een hoop gezeur gehad met de garantie op een laptop... (niet mijn laptop btw)
En die mensen in de winkel die er steeds achteraan moesten zijn zeker ook gratis? Ze zijn minimaal een paar uur bezig geweest: eerst om me af te schepen met een reinigingssetje toen om alles verzendklaar te maken (wat een gedoe was dat), toen om erachter te komen dat ie niet te repareren was en toen om alles weer af te handelen (wat ze serieus een half uur kostte omdat die meneer niet snel kon typen twee vinger werk, ik zweer het je ). Dus ik denk dat dat al met al die 17 euro + verwijderingsbijdrage niet waard is geweest Maar goed, dat is compleet oftopic

TS, schoot me nog te binnen, je kunt je vraag voorleggen (gratis) bij het juridisch loket. En mocht je rechtsbijstand hebben dan kunnen die je ook van advies voorzien. Ik gok dat zij wel weten wat een redelijke termijn e.d. is.
Tja, helaas moet ik je hier gelijkgeven, MM zwolle heeft wel één van de slechts presterende serviceafdelingen idd.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_79605933
Zeker zo'n Difference DVD-spelertje?
pi_79606216
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:59 schreef Fargo het volgende:
Zeker zo'n Difference DVD-spelertje?
qmedia
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_79608220
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo blijkt maar weer, de service die je dan hoopt te verwachten bij een winkel hoeft niet altijd veel beter te zijn dan de service van een online winkel. Ik heb wel eens iets gekocht (oke computeronderdeel dan) van paar 100 euro dat ook niet werkte. Online formuliertje invullen en dat ding opsturen naar het bedrijf. 2 dagen later had ik al een nieuwe voor m'n neus en zij hebben het kapotte onderdeel waarschijnlijk doorgestuurd naar de leverancier. Ze kunnen je laten wachten, maar goede service geeft gewoon een nieuwe mee. Maar ja 1100 euro is een iets ander verhaal natuurlijk. Ik denk niet of ze tientallen van die dingen op voorraad hebben.
Verschil tussen het geval van TS en jouw geval is dat een computer onderdeel een iets geavanceerder iets is. Geen enkele webshop/winkel KAN zoiets maken. Waarbij het geval TS best te maken is door de betreffende winkel.

Neemt niet weg dat het klote voor je is. Overigens de prijs van een product heeft niks te maken met de garantiebepalingen
pi_79610355
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:01 schreef Hiya het volgende:

[..]

Verschil tussen het geval van TS en jouw geval is dat een computer onderdeel een iets geavanceerder iets is. Geen enkele webshop/winkel KAN zoiets maken. Waarbij het geval TS best te maken is door de betreffende winkel.
Ja, maar wat ik begrijp uit verhaal van TS is dat ze die motor nu naar de leverancier gestuurd hebben die het gaat repareren ipv dat ze hem gewoon een nieuwe geven en laten repareren. Komt op hetzelfde neer.
Facts don't care about your feelings
pi_79611282
Niet helemaal, ik denk dat je computeronderdeel niet gemaakt zal worden door de fabrikant. (Gok ik)
Terwijl het ding van TS best gemaakt kan worden binnen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:06:56 #46
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79615513
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:59 schreef Fargo het volgende:
Zeker zo'n Difference DVD-spelertje?
Jup Maar ach, heb een jaar gratis dvdtjes gekregen en nu heb ik een tv met USB poort Dus all is well
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79624054
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef MarkyB het volgende:
Dat bedoel ik dus, waar heb ik wettelijk gezien recht op? In je link staat dat de winkel mij niet 2 weken zonder product kan laten zitten. Het was in het voorbeeld een koelkast dus ik weet niet of het hier ook in op gaat. Het is niet iets wat ik 'nodig' heb of wat even vervangen kan worden voor een leenexemplaar.
Je zegt het zelf al: een koelkast is wel even wat anders dan een radiografisch bestuurbare raceauto als je kijkt of en hoe lang je zonder kunt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_79624218
quote:
En voor al diegenen die beweren dat TS een nietwerkend product geleverd heeft gekregen:

Ik zie hier toch echt een goedwerkend product. Dat je niet veel later de stomme pech hebt dat ie vastloopt, maakt het nog niet een DOA.

Het is vervolgens aan de verkoper of ie wil (laten) repareren of vervangen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_79624424
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:47 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
Maar als je een product koopt wat niet goed is lijkt me dat je een nieuwe kan verwachten toch? Als jij een broek koopt met een gat erin wil je ook liever een nieuwe dan dat ze dat gat even dichtnaaien voor je..

En kanker hou eens op met die joh idioot
Als jij een nieuwe Volkswagen Golf koopt met een kapot onderdeel, verwacht je dan een compleet nieuwe Golf voor de deur?

Ik kan me voorstellen dat je een motorrevisie niet hoeft te accepteren maar er zijn grenzen aan wat je kunt eisen in het maatschappelijk verkeer.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_79624597
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
Er is dan nog geen koopovereenkomst, dus dan lijkt me er ook geen sprake te zijn van de garantieregeling. Ik gok dat het daardoor anders is
De koopovereenkomst is er op het moment dat je "goed, ik koop" zegt. De doos die vervolgens over de toonbank wordt geschoven, is al de afwikkeling van de koop.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_79624691
Straight flush
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_79624766
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:54 schreef r_one het volgende:
Straight flush
Ik mistte je al in dit Topique
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_79626289
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:56 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ik mistte je al in dit Topique
'Oy
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')