Kun je mij hierover wat meer info geven, mischien verwijzingen naar het wetboek? Want zonder onderbouwing kan Sony zoiets makkelijk tegenwerpen, en wordt het een welles nietes discussie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:40 schreef Socios het volgende:
Je hebt recht op gratis reparatie of een nieuwe tv.
Ja, zoiets had ik ook al. Ze zijn gevestigd in Europa, dus daar zou de europese regelgeving ook van toepassing op moeten zijn.quote:
De verwachte levensduur van een tv is veel langer. Daar kan een fabrikant niet van af wijken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:42 schreef Drinky het volgende:
Kun je mij hierover wat meer info geven, mischien verwijzingen naar het wetboek?
http://www.consuwijzer.nl(...)ijke_garantietermijnquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:42 schreef Drinky het volgende:
[..]
Kun je mij hierover wat meer info geven, mischien verwijzingen naar het wetboek? Want zonder onderbouwing kan Sony zoiets makkelijk tegenwerpen, en wordt het een welles nietes discussie.
Dit is natuurlijk een heel leuk verhaal maar in de praktijk komt daar natuurlijk geen kut van terecht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:
http://www.consuwijzer.nl(...)ijke_garantietermijn
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Helaas.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
Het probleem is dat de winkelier je deze garantie moet verlenen, niet Sony. Maar aangezien de winkelier failliet is ben je overgeleverd aan Sony en naar mijn weten mogen zij zelf hun eigen voorwaarden stellen aan de fabrieksgarantie.
Daar ben je dan ook zelf bijquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een heel leuk verhaal maar in de praktijk komt daar natuurlijk geen kut van terecht.
Wat hij (weer eens) zegt dusquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
Het probleem is dat de winkelier je deze garantie moet verlenen, niet Sony. Maar aangezien de winkelier failliet is ben je overgeleverd aan Sony en naar mijn weten mogen zij zelf hun eigen voorwaarden stellen aan de fabrieksgarantie.
Dat is ook gewoon zo, maar je had een overeenkomst met de winkel die failliet is. Dus dikke pechquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:50 schreef Biffkoffie het volgende:
Je zou nog even op je modelnummer kunnen zoeken of op basis daarvan nog garantie wordt geboden.
Evt zou je rechtsbijstand of de ombudsman kunnen benaderen. van een TV van 1600 euro lijkt me dat deze minimaal 3 jaar mee gaat. Liefst langer..
Ga jij lekker een failliete zaak aanklagenquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:51 schreef HugoBaas het volgende:
De garantie is een uur, maar de wet stelt dat als je een dergelijk apparaat koopt en er aardig wat geld voor neerlegd dat het langer mee moet gaan dan 1.5 jaar.
In de rechtzaal win je dit makkelijk.
TS heeft (behoudens fabrieksgarantie) geen overeenkomst met Sony. Het komt overigens wel voor dat de fabrikant in zijn fabrieksgarantievoorwaarden stelt dat de fabrikant de verplichtingen van de winkelier overneemt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Helaas.
Ze zijn nog steeds gebonden aan de wetten die gelden.
Dus ook deze.
TS heeft geen enkele verkoopovereenkomst bij Sony en kan daar dus ook geen garantie claimen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Helaas.
Ze zijn nog steeds gebonden aan de wetten die gelden.
Dus ook deze.
Sony zelf natuurlijk sukkelquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat hij (weer eens) zegt dus
[..]
Dat is ook gewoon zo, maar je had een overeenkomst met de winkel die failliet is. Dus dikke pech
[..]
Ga jij lekker een failliete zaak aanklagen![]()
Dikke vette bullshit.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
TS heeft geen enkele verkoopovereenkomst bij Sony en kan daar dus ook geen garantie claimen.
http://www.conformiteit.nl/verkopers-of-fabrieksgarantie.html
De wettelijke garantie die Nederland biedt zijn toch echt van toepassing op de verkoper en niet de fabrikant.
quote:
Duidelijk nu?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:53 schreef Dennis101 het volgende:
TS heeft geen enkele verkoopovereenkomst bij Sony en kan daar dus ook geen garantie claimen.
http://www.conformiteit.nl/verkopers-of-fabrieksgarantie.html
De wettelijke garantie die Nederland biedt zijn toch echt van toepassing op de verkoper en niet de fabrikant.
Je roept vanalles, maar ga je ook nog wat bewijzen?quote:
Dat klopt ook, minimaal 2 jaar met aanvullend in Nederland dat het product moet voldoen aan de verwachtingen. Dat geldt dus voor degene waarmee jij een overeenkomst hebt gesloten, maar die is er dus niet meer.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:55 schreef Drinky het volgende:
Ik zit nu met de rechtswinkel te bellen, even kijken wat die er van zeggen, maar volgens hen is de minimale duur ook 2 jaar. Hij is het in ieder geval even aan het uitzoeken
Lees hier:quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk nu?
[..]
Je roept vanalles, maar ga je ook nog wat bewijzen?
Oftewel, van een tv van 1600 Euro mag je verwachten dat dit meer dan 1.5 jaar meegaat.quote:Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt.
Na het verstrijken van beide soorten garantie ben jij degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij jou als consument.
Leuke kreet maar zonder onderbouwing van geen enkele waarde natuurlijk....quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:54 schreef HugoBaas het volgende:
Dikke vette bullshit.
Ja, de wettelijke garantie. Maar je zou nu alleen nog recht op fabrieksgarantie hebben, maar die termijn is voorbijquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:55 schreef Drinky het volgende:
Ik zit nu met de rechtswinkel te bellen, even kijken wat die er van zeggen, maar volgens hen is de minimale duur ook 2 jaar. Hij is het in ieder geval even aan het uitzoeken
quote:De verkoper of de fabrikant kan ook garantie geven. De verkoper geeft garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar.
Bron
Uit je eigen quote:quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:58 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Lees hier:
[..]
Oftewel, van een tv van 1600 Euro mag je verwachten dat dit meer dan 1.5 jaar meegaat.
Even rechtsbijstand inschakelen en voor laten komen. Dit win je makkelijk.
quote:Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent.
Misschien moet je even leren begrijpend lezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:58 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Lees hier:
[..]
Oftewel, van een tv van 1600 Euro mag je verwachten dat dit meer dan 1.5 jaar meegaat.
In dat hele stuk wordt gesproken over "de verkoper" en "de leverancier"... In dit verhaal is Sony geen van beiden. Sony is slechts producent. De hele tekst rept met geen woord over de producent. Dat kan ook niet want de producent is in deze helemaal geen partij. Het gaat over een levering van een winkel aan een klant. Die winkel garandeert de klant van alles en moet die garanties nakomen. De producent garandeert helemaal niks en heeft dus ook geen plicht in deze.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:58 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Lees hier:
[..]
Klopt helemaalquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:00 schreef Kumerian het volgende:
In dat hele stuk wordt gesproken over "de verkoper" en "de leverancier"... In dit verhaal is Sony geen van beiden. Sony is slechts producent. De hele tekst rept met geen woord over de producent. Dat kan ook niet want de producent is in deze helemaal geen partij. Het gaat over een levering van een winkel aan een klant. Die winkel garandeert de klant van alles en moet die garanties nakomen. De producent garandeert helemaal niks en heeft dus ook geen plicht in deze.
Dat is heel raar, dat ze dat zeggenquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:03 schreef Drinky het volgende:
Rechtswinkel zegt: Europees termijn is 2 jaar, en die geldt ook voor Sony zelf. De Nederlandse wetgeving geeft geen termijn, maar stelt wel dat het een redelijke tijd mag meegaan, voor het soort product wat je koopt.
Ze vertelden me dat ik het best een aangetekende brief kon verzenden in plaats van te bellen, dus die ga ik even tikken denk ik.
Kijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:03 schreef Drinky het volgende:
Rechtswinkel zegt: Europees termijn is 2 jaar, en die geldt ook voor Sony zelf. De Nederlandse wetgeving geeft geen termijn, maar stelt wel dat het een redelijke tijd mag meegaan, voor het soort product wat je koopt.
Ze vertelden me dat ik het best een aangetekende brief kon verzenden in plaats van te bellen, dus die ga ik even tikken denk ik.
Jij gaat er standaard vanuit dat TS nu zijn gelijk krijgt?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kijk.
Goed nieuws dus.
Typen en naar het postkantoor.
En voor de anderen:
Ik heb een Sony laptop die na 1,5 jaar er mee ophield, ik had ook een 1 jaar garantie. Terug naar de winkel gegaan en ze hebben het kunnen laten repareren op de kosten van Sony.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:03 schreef Drinky het volgende:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij gaat er standaard vanuit dat TS nu zijn gelijk krijgt?
Dat kan, zoals jij recht op een goed product bij de winkel hebt, heeft de winkel recht op een goed product van Sonyquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik heb een Sony laptop die na 1,5 jaar er mee ophield, ik had ook een 1 jaar garantie. Terug naar de winkel gegaan en ze hebben het kunnen laten repareren op de kosten van Sony.
Yup.... En als TS terug zou gaan naar de winkel zou hij ook een goede kans maken.... Helaas is die winkel failliet en heeft niemand de verplichtingen van de winkel over genomen....quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb een Sony laptop die na 1,5 jaar er mee ophield, ik had ook een 1 jaar garantie. Terug naar de winkel gegaan en ze hebben het kunnen laten repareren op de kosten van Sony.
Ik heb hier wel eens een advies van dat Juridisch Loket gezien die totaal niet klopte, dus ik wacht nog even met juichenquote:
De winkel waar ik werk verhaalt ook gewoon de kosten op Sony bij reparaties buiten de fabrieksgarantie, alleen aangezien er geen winkel meer is valt er weinig te verhalen. Maar goed, ben benieuwd wat Sony van zijn aangetekende brief vind.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens mij lost de assistent van de juristen daar dit nog wel op.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb hier wel eens een advies van dat Juridisch Loket gezien die totaal niet klopte, dus ik wacht nog even met juichen
quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:08 schreef captainkid het volgende:
1 ding weet ik nu wel.
Ik koop geen sony producten meer. Wanneer een winkel failliet gaat wordt het nogal lastig om je garantie te claimen.
Snap nou het verschil tussen verkoper en producent eensquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Zou kunnen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.
Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
Dan moet je dus opletten wat de reputatie van de klantenservice van de winkel is. De fabrikant hoeft jouw product niet eens direct aan te nemen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef captainkid het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Ik handel mijn garantie zaken altijd bij de fabrikant af.
Logitech, Western Digital, Böker allemaal top service voor een product minder dan ¤100.
Als ik iets duurs koop zal ik er in het vervolg opletten wat voor garantie de fabrikant geeft, en wat de reputatie van hun klantenservice is,
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.quote:Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Hoezo onterecht?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:34 schreef anboni het volgende:
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Sony uit coulance (en eigenbelang) een oplossing gaat zoeken, want hoewel volledig onterecht doet een opmerking als:
[..]
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.
Lees het topic nog eens door, en probeer dan het verschil tussen verkoper en fabrikant te begrijpen...quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:
[..]
Hoezo onterecht?
Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:
[..]
Hoezo onterecht?
Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Dat moet een fabrikant zelf hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.
Je link werkt niet. Je onderbouwing trouwens ook niet...quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]
Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikantquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]
Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Eerst het topic lezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:48 schreef Pellej0 het volgende:
kort geding aanspannen, win je gegarandeerd
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikant
[..]
Eerst het topic lezen
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:54 schreef Drinky het volgende:
Ook net met mijn rechtsbijstand gebeld, die vertelden me dat het nogal moeilijk ligt, gezien wat Pilles zegt. Maar ze konden me ook vertellen dat, omdat er bij de factuur ook de naam van Kijkshop zelf op staat er wellicht mischien nog iets bij kijkshop te regelen valt. Zoniet moet ik erg veel geluk hebben als ik bij de curator wat los kan peuteren.
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.
Jouw feest, het staat er niet letterlijk, denken echter dat je een kort geding tegen een fabrikant kan winnen waarmee je geen enkele koopovereenkomst hebt is nogal naïef.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?
jurisprudentie?
Ik had als eerst namelijk met kijkshop zelf contact opgenomen, in hun mail stond:quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.
Kun je wat specifieke stukken citeren, wat ik zie weinig nieuws zoquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:
http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/
http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/
http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
Ik zie hier zo snel helemaal niets staan waar TS iets aan heeft? Ik zie alleen maar punten die hier al tig keer aangehaald zijn en die totaal niet van toepassing zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:
http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/
http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/
http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
Dat hebben we al 10 keer gezegd hierquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:46 schreef Herman het volgende:
Er staat ook ergens een stuk tussen dat je mag verwachten dat bepaalde goederen x jaar mee gaan. Een wasmachine bv is gesteld op tien jaar en gedurende die tijd moet er ook garantie gegeven worden. Een laptop op 3 jaar (even uit mijn hoofd).
Dit is op Europees nivo vastgesteld en daar dient men zich aan te houden.
Een tv zal dus echt nog wel garantie hebben ongeacht wat de leverancier of fabrikant zegt.
Afijn, het was meer als wat achtergrond info bedoeld ipv rechtstreeks antwoord op TS.
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:47 schreef Piles het volgende:
De fabrieksgarantie die hij biedt is pure service.
Jawel, maar als je uitgaat van fabrikant --> winkel --> consument, dan heeft de fabrikant geen relatie met de consument. Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure servicequote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:50 schreef Kreator het volgende:
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.
Nou nee hoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Piles het volgende:
Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure service
In het kader van wettelijke garantie moet de consument bij de winkel declareren. Vervolgens kan de winkel het declareren bij de fabrikant.
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.quote:Garantie kan gegeven worden door zowel de fabrikant als door de verkoper. Geeft de verkoper of fabrikant garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de verkoper of fabrikant dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft.
Meestal krijg je de garantie van de fabrikant. je hebt met de fabrikant alleen geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat je bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Je kunt wel proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen. Het is aan te raden om bij problemen altijd eerst naar de verkoper te stappen; hij is degene met wie jede (koop)overeenkomst gesloten hebt.
Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Loveless85 het volgende:
De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
Heb je daar een bron voor? Want ik zie toch echt:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
[..]
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
En zoals ik al eerder quote:quote:Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben.
quote:De verkoper of de fabrikant kan ook garantie geven. De verkoper geeft garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar.
Bron
Nee, dat is de verkopende partijquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.
Ja, das lekker makkelijkquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.
Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
Lees nog even het topic, bekijk nog even de relevante bronnen, lees daarna je eigen stukje nog eens en probeer het dan nog een keer.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:33 schreef oinkoink12 het volgende:
Elke persoon dat anders zegt, is gewoon een verrekte MONGOL.
In welke wet is dat vastgesteld?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
[..]
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
Persoonlijk zou ik een klacht indienen bij het hoofdkantoor, vaak komt er dan ineens schot in de zaak.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:34 schreef Drinky het volgende:
Even updaten. Sinds begin mei hebben we dus zonder TV gezeten tot een week of 2 terug. We kregen de TV van kijkshop terug en ze zeiden dat het was gemaakt.
Wat bleek nu echter; ze hadden de TV daar gehouden en twee dagen voor aflevering even bij een of andere louche tv-reparatiezaak langsgebracht, die waarschijnlijk heel even de TV heeft aangezet en zei dat het goed was.
We kregen de TV dus na 4 maanden terug zonder dat er iets aan gedaan was, en wij hebben 4 maanden zonder een fatsoenlijke TV gezeten!
Natuurlijk waren we boos, dus terug naar de zaak, en even geëisd dat ze de TV via Sony zouden laten repareren. "Ok meneer zullen we doen, Sony zal binnenkort contact met u opnemen om de TV op te komen halen."
Vandaag kreeg ik een mailtje van Sony, waarin stond dat omdat dit niet binnen de garantieperiode viel we zelf voor de kosten op moeten draaien. "Gek", dacht ik, want kijkshop moet de kosten hiervoor dragen. Ik bekeek het mailtje even beter en zag dat de aanvraagmail er ook bij zat, en daar werd ik me toch een partij pissig van. Ze hadden die mail dus geschreven alsof ik het had geschreven, en ook ondertekend met MIJN naam.
Echt ik ben dit helemaal zat. Wat kunnen we het beste doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |