abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:39:38 #1
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79568250
Onlangs kreeg onze TV kuren. "geen probleem", dacht ik, "ik breng 'm wel even naar de winkel".

De TV was gekocht bij kijkshop ICT, welke, buiten mijn weten om, failliet was gegaan. Ik ging met mijn probleem naar Kijkshop, waar ze me konden vertellen dat ik maar met de TV daarheen moest komen, waarna zij 't zouden opsturen naar Sony.

Een paar dagen later kon ik de TV eindelijk naar Kijkshop brengen, waar ik te horen kreeg: "Meneer, de winkel waar u de TV van heeft gekocht is failliet, wij kunnen 'm ook niet aannemen, u moet zelf met Sony bellen"

Toen heb ik met Sony Nederland gebeld, ik vertelde het verhaal, en toen hij mij vroeg: "is de TV nog onder garantie", antwoordde ik met "ja". Ik ging er dus van uit dat een TV wel MINIMAAL 2 jaar garantie zou moeten hebben, zeker een TV van ¤1600(!!). Ik kreeg te horen dat ik op hun site een serviceaanvraag moest invullen en dat er binnenkort contact met mij opgenomen zou worden.

Ik kreeg vandaag dus een telefoontje van de servicecenter, maar de meneer vertelde mij dat ik slechts 1 jaar garantie op een TV van voor 1 maart 2009 heb, en ik had de TV in september 2008 gekocht. Hij vertelde me dat ik dit even met Sony zelf moest oplossen.

Ik heb daarna met een Sony supervisor gesproken, die kon me vertellen dat er: "alleen volgens europese wetgeving een termijn van 2 jaar geldt, maar dat zij daar niet aan verbonden zijn " Ze moesten volgens de Nederlandse wet wel een deel meebetalen aan de reparatie, en dan zouden de max reparatiekosten ¤425 kunnen worden.

Dat is toch helemaal te gek voor woorden, dat je op een product van 1600 euro slechts 1 jaar garantie mag verwachten, en dat ie daarna ook nog eens kapot gaat, dat heb ik de supervisor ook verteld, maar die vertelde me dat het een elektronisch product is die altijd kapot kan gaan . Ik heb hier nog een Nintendo Entertainment System liggen, welke een garantie heeft van 22(!) jaar en welke het nog steeds doet.

Dat terzijde, ik vroeg me nu dus af wat mijn rechten zijn met betrekking tot zoiets, want voor 425 euro kan ik nu net zo goed een nieuwe TV kopen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_79568285
Je hebt recht op gratis reparatie of een nieuwe tv.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:41:19 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79568326
TVPost.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 13:41:54 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79568351
Geldt niet voor Sony.
Hilarisch.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:42:25 #5
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79568374
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:40 schreef Socios het volgende:
Je hebt recht op gratis reparatie of een nieuwe tv.
Kun je mij hierover wat meer info geven, mischien verwijzingen naar het wetboek? Want zonder onderbouwing kan Sony zoiets makkelijk tegenwerpen, en wordt het een welles nietes discussie.
Drinky is een baas
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:43:12 #6
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79568410
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
Geldt niet voor Sony.
Hilarisch.
Ja, zoiets had ik ook al. Ze zijn gevestigd in Europa, dus daar zou de europese regelgeving ook van toepassing op moeten zijn.
Drinky is een baas
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:43:25 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79568419
http://www.consuwijzer.nl(...)ijke_garantietermijn

Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79568432
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:42 schreef Drinky het volgende:
Kun je mij hierover wat meer info geven, mischien verwijzingen naar het wetboek?
De verwachte levensduur van een tv is veel langer. Daar kan een fabrikant niet van af wijken.

Art. 7:17 BW. (Conformiteit)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 13:43:49 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79568434
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:42 schreef Drinky het volgende:

[..]

Kun je mij hierover wat meer info geven, mischien verwijzingen naar het wetboek? Want zonder onderbouwing kan Sony zoiets makkelijk tegenwerpen, en wordt het een welles nietes discussie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:45:30 #10
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79568501
garantie tvp, even volgen dit
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:47:47 #11
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_79568593
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:

Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.
Dit is natuurlijk een heel leuk verhaal maar in de praktijk komt daar natuurlijk geen kut van terecht.
pi_79568600
Het probleem is dat de winkelier je deze garantie moet verlenen, niet Sony. Maar aangezien de winkelier failliet is ben je overgeleverd aan Sony en naar mijn weten mogen zij zelf hun eigen voorwaarden stellen aan de fabrieksgarantie.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:48:11 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79568608
Ik koop na het lezen van dit topique geen Sony TV meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gedicht over Maanvis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 13:48:45 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79568633
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
Het probleem is dat de winkelier je deze garantie moet verlenen, niet Sony. Maar aangezien de winkelier failliet is ben je overgeleverd aan Sony en naar mijn weten mogen zij zelf hun eigen voorwaarden stellen aan de fabrieksgarantie.
Helaas.
Ze zijn nog steeds gebonden aan de wetten die gelden.
Dus ook deze.
pi_79568659
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een heel leuk verhaal maar in de praktijk komt daar natuurlijk geen kut van terecht.
Daar ben je dan ook zelf bij
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_79568686
Mijn Sony TV gelukkig wel een garantie van 2 jaar.. maar goed ook want de firmware update liep vast
Heb deze wel ergens in juni 2009 gekocht.
Dit haal ik nu van de sony site af onder algemene garantie bepalingen: Via dit garantiebewijs garandeert Sony dat het product voor een periode van ÉÉN JAAR (Bravia LCD-TV
twee jaar vanaf Maart 2009) vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum vrij zal zijn van materiaal- en
fabricagefouten. De Sony vestiging die deze garantie geeft en de daaruit voortvloeiende verplichtingen zal
nakomen, vindt u in dit garantiebewijs of bijgevoegde document van het land, waar u aanspraak maakt op
garantieservice. Wanneer binnen de garantieperiode (vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum) wordt
vastgesteld dat het product gebreken vertoont als gevolg van materiaal- of fabricagefouten dan zal uw Sony
dealer, Sony Service of een ASN-lid in het garantiegebied het product of de defecte onderdelen daarvan
repareren of vervangen (door Sony te beoordelen) zonder daarvoor arbeidskosten of onderdelen in rekening
te brengen. Daarbij gelden de onderstaande voorwaarden en beperkingen. Sony dealers, Sony en ASNleden
mogen defecte producten of onderdelen vervangen door nieuwe of gereviseerde producten of
onderdelen. Alle vervangen producten en onderdelen worden eigendom van Sony.

Je zou nog even op je modelnummer kunnen zoeken of op basis daarvan nog garantie wordt geboden.
Evt zou je rechtsbijstand of de ombudsman kunnen benaderen. van een TV van 1600 euro lijkt me dat deze minimaal 3 jaar mee gaat. Liefst langer..
Kos weet niet half hoe cool ie is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 13:50:21 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79568698
Ow en TS, vraag de volgende keer naar de naam van diegene met wie je gesproken hebt zodat je weet wie je moet hebben met een aanklacht.
En dat natuurlijk ook tijdens het gesprek melden.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:51:37 #18
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_79568754
De garantie is een jaar, maar de wet stelt dat als je een dergelijk apparaat koopt en er aardig wat geld voor neerlegd dat het langer mee moet gaan dan 1.5 jaar.

In de rechtzaal win je dit makkelijk.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_79568759
Maar goed, verschuift het na het verlopen van de fabrieksgarantie niet naar dat je moet gaan bewijzen dat jij het defect niet hebt veroorzaakt? Dus in veel gevallen draaien ze het dan wel zo dat het door ondeugdelijk gebruik oid komt.

Als het binnen de fabrieksgarantie is, dan is het vaak andersom. Moet gerepareerd worden tenzij aan te tonen is dat het door ondeugdelijk gebruik is.
pi_79568771
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
Wat hij (weer eens) zegt dus
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:50 schreef Biffkoffie het volgende:
Je zou nog even op je modelnummer kunnen zoeken of op basis daarvan nog garantie wordt geboden.
Evt zou je rechtsbijstand of de ombudsman kunnen benaderen. van een TV van 1600 euro lijkt me dat deze minimaal 3 jaar mee gaat. Liefst langer..
Dat is ook gewoon zo, maar je had een overeenkomst met de winkel die failliet is. Dus dikke pech
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:51 schreef HugoBaas het volgende:
De garantie is een uur, maar de wet stelt dat als je een dergelijk apparaat koopt en er aardig wat geld voor neerlegd dat het langer mee moet gaan dan 1.5 jaar.

In de rechtzaal win je dit makkelijk.
Ga jij lekker een failliete zaak aanklagen
pi_79568774
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Helaas.
Dus ook deze.
TS heeft (behoudens fabrieksgarantie) geen overeenkomst met Sony. Het komt overigens wel voor dat de fabrikant in zijn fabrieksgarantievoorwaarden stelt dat de fabrikant de verplichtingen van de winkelier overneemt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:53:07 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79568835
Heeft TS een rechtsbijstandsverzekering?
pi_79568840
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Helaas.
Dus ook deze.
TS heeft geen enkele verkoopovereenkomst bij Sony en kan daar dus ook geen garantie claimen.

http://www.conformiteit.nl/verkopers-of-fabrieksgarantie.html

De wettelijke garantie die Nederland biedt zijn toch echt van toepassing op de verkoper en niet de fabrikant.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:54:05 #24
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_79568883
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat hij (weer eens) zegt dus
[..]

Dat is ook gewoon zo, maar je had een overeenkomst met de winkel die failliet is. Dus dikke pech
[..]

Ga jij lekker een failliete zaak aanklagen
Sony zelf natuurlijk sukkel
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:54:36 #25
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_79568905
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

TS heeft geen enkele verkoopovereenkomst bij Sony en kan daar dus ook geen garantie claimen.

De wettelijke garantie die Nederland biedt zijn toch echt van toepassing op de verkoper en niet de fabrikant.
Dikke vette bullshit.
pi_79568917
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:54 schreef HugoBaas het volgende:
Sony zelf natuurlijk sukkel
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:53 schreef Dennis101 het volgende:

Duidelijk nu?
quote:

[..]

Dikke vette bullshit.
Je roept vanalles, maar ga je ook nog wat bewijzen?
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:54:58 #27
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_79568924
Ga lekker een rechtszaak beginnen om een tv. Stelletje consumentenbond noobs hierzo.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:55:56 #28
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79568974
Ik zit nu met de rechtswinkel te bellen, even kijken wat die er van zeggen, maar volgens hen is de minimale duur ook 2 jaar. Hij is het in ieder geval even aan het uitzoeken
Drinky is een baas
pi_79569016
quote:

[..]

Dikke vette bullshit.
Nog een bron erbij:

http://financieel.infonu.(...)garantieperiode.html

Nu jij nog even?
pi_79569066
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:55 schreef Drinky het volgende:
Ik zit nu met de rechtswinkel te bellen, even kijken wat die er van zeggen, maar volgens hen is de minimale duur ook 2 jaar. Hij is het in ieder geval even aan het uitzoeken
Dat klopt ook, minimaal 2 jaar met aanvullend in Nederland dat het product moet voldoen aan de verwachtingen. Dat geldt dus voor degene waarmee jij een overeenkomst hebt gesloten, maar die is er dus niet meer.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:58:08 #31
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_79569074
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:54 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk nu?
[..]

Je roept vanalles, maar ga je ook nog wat bewijzen?
Lees hier:
quote:
Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt.

Na het verstrijken van beide soorten garantie ben jij degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij jou als consument.
Oftewel, van een tv van 1600 Euro mag je verwachten dat dit meer dan 1.5 jaar meegaat.

Even rechtsbijstand inschakelen en voor laten komen. Dit win je makkelijk.
pi_79569093
quote:
Dikke vette bullshit.
Leuke kreet maar zonder onderbouwing van geen enkele waarde natuurlijk....
pi_79569105
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:55 schreef Drinky het volgende:
Ja, de wettelijke garantie. Maar je zou nu alleen nog recht op fabrieksgarantie hebben, maar die termijn is voorbij
quote:
De verkoper of de fabrikant kan ook garantie geven. De verkoper geeft garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar.
Bron
pi_79569137
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:58 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Lees hier:
[..]

Oftewel, van een tv van 1600 Euro mag je verwachten dat dit meer dan 1.5 jaar meegaat.

Uit je eigen quote:
quote:
Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent.
pi_79569148
quote:

[..]

Lees hier:
[..]

Misschien moet je even leren begrijpend lezen
pi_79569184
quote:

[..]

Lees hier:
[..]

In dat hele stuk wordt gesproken over "de verkoper" en "de leverancier"... In dit verhaal is Sony geen van beiden. Sony is slechts producent. De hele tekst rept met geen woord over de producent. Dat kan ook niet want de producent is in deze helemaal geen partij. Het gaat over een levering van een winkel aan een klant. Die winkel garandeert de klant van alles en moet die garanties nakomen. De producent garandeert helemaal niks en heeft dus ook geen plicht in deze.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:00:33 #37
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_79569191
ed

[ Bericht 99% gewijzigd door HugoBaas op 25-03-2010 14:00:48 ]
pi_79569218
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:00 schreef Kumerian het volgende:
In dat hele stuk wordt gesproken over "de verkoper" en "de leverancier"... In dit verhaal is Sony geen van beiden. Sony is slechts producent. De hele tekst rept met geen woord over de producent. Dat kan ook niet want de producent is in deze helemaal geen partij. Het gaat over een levering van een winkel aan een klant. Die winkel garandeert de klant van alles en moet die garanties nakomen. De producent garandeert helemaal niks en heeft dus ook geen plicht in deze.
Klopt helemaal
Behalve dan dat de producent 1 jaar garantie heeft gegeven, maar die termijn is voorbij
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:03:07 #39
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79569284
Rechtswinkel zegt: Europees termijn is 2 jaar, en die geldt ook voor Sony zelf. De Nederlandse wetgeving geeft geen termijn, maar stelt wel dat het een redelijke tijd mag meegaan, voor het soort product wat je koopt.

Ze vertelden me dat ik het best een aangetekende brief kon verzenden in plaats van te bellen, dus die ga ik even tikken denk ik.
Drinky is een baas
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:03:54 #40
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79569314
ik zeg: doen!
pi_79569339
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:03 schreef Drinky het volgende:
Rechtswinkel zegt: Europees termijn is 2 jaar, en die geldt ook voor Sony zelf. De Nederlandse wetgeving geeft geen termijn, maar stelt wel dat het een redelijke tijd mag meegaan, voor het soort product wat je koopt.

Ze vertelden me dat ik het best een aangetekende brief kon verzenden in plaats van te bellen, dus die ga ik even tikken denk ik.
Dat is heel raar, dat ze dat zeggen
Maar succes, ik ben benieuwd wat (de jurist van) Sony er van vindt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 14:04:43 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79569345
quote:

Kijk.
Goed nieuws dus.
Typen en naar het postkantoor.

En voor de anderen:
pi_79569359
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kijk.
Goed nieuws dus.
Typen en naar het postkantoor.

En voor de anderen:
Jij gaat er standaard vanuit dat TS nu zijn gelijk krijgt?
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:05:29 #44
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_79569362
Als je moeite hebt met de brief, linkje naar tros radar voorbeeldbrief

[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]
pi_79569367
quote:

Ik heb een Sony laptop die na 1,5 jaar er mee ophield, ik had ook een 1 jaar garantie. Terug naar de winkel gegaan en ze hebben het kunnen laten repareren op de kosten van Sony.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 14:05:54 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79569380
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jij gaat er standaard vanuit dat TS nu zijn gelijk krijgt?
pi_79569414
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik heb een Sony laptop die na 1,5 jaar er mee ophield, ik had ook een 1 jaar garantie. Terug naar de winkel gegaan en ze hebben het kunnen laten repareren op de kosten van Sony.
Dat kan, zoals jij recht op een goed product bij de winkel hebt, heeft de winkel recht op een goed product van Sony
pi_79569424
quote:
Yup.... En als TS terug zou gaan naar de winkel zou hij ook een goede kans maken.... Helaas is die winkel failliet en heeft niemand de verplichtingen van de winkel over genomen....
pi_79569440
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb hier wel eens een advies van dat Juridisch Loket gezien die totaal niet klopte, dus ik wacht nog even met juichen
pi_79569455
quote:

[..]

De winkel waar ik werk verhaalt ook gewoon de kosten op Sony bij reparaties buiten de fabrieksgarantie, alleen aangezien er geen winkel meer is valt er weinig te verhalen. Maar goed, ben benieuwd wat Sony van zijn aangetekende brief vind.
pi_79569486
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb hier wel eens een advies van dat Juridisch Loket gezien die totaal niet klopte, dus ik wacht nog even met juichen
Inderdaad, volgens mij lost de assistent van de juristen daar dit nog wel op.
pi_79569490
1 ding weet ik nu wel.
Ik koop geen sony producten meer.
pi_79569519
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:08 schreef captainkid het volgende:
1 ding weet ik nu wel.
Ik koop geen sony producten meer. Wanneer een winkel failliet gaat wordt het nogal lastig om je garantie te claimen.
pi_79569619
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
pi_79569745
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Snap nou het verschil tussen verkoper en producent eens
pi_79569780
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.

Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
pi_79570302
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.

Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
Zou kunnen.
Ik handel mijn garantie zaken altijd bij de fabrikant af.
Logitech, Western Digital, Böker allemaal top service voor een product minder dan ¤100.

Als ik iets duurs koop zal ik er in het vervolg opletten wat voor garantie de fabrikant geeft, en wat de reputatie van hun klantenservice is,
pi_79570470
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef captainkid het volgende:

[..]

Zou kunnen.
Ik handel mijn garantie zaken altijd bij de fabrikant af.
Logitech, Western Digital, Böker allemaal top service voor een product minder dan ¤100.

Als ik iets duurs koop zal ik er in het vervolg opletten wat voor garantie de fabrikant geeft, en wat de reputatie van hun klantenservice is,
Dan moet je dus opletten wat de reputatie van de klantenservice van de winkel is. De fabrikant hoeft jouw product niet eens direct aan te nemen.

Logitech en WD (en nog wel meerdere, Sennheiser bijvoorbeeld) zijn inderdaad bedrijven die wel zelf garantie afhandelingen doen en vaak ook nog eens gewoon direct een nieuw product opsturen.
pi_79570506
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Sony uit coulance (en eigenbelang) een oplossing gaat zoeken, want hoewel volledig onterecht doet een opmerking als:
quote:
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.
pi_79570539
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:34 schreef anboni het volgende:
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Sony uit coulance (en eigenbelang) een oplossing gaat zoeken, want hoewel volledig onterecht doet een opmerking als:
[..]

het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.
Hoezo onterecht?

Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
pi_79570570
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:

[..]

Hoezo onterecht?

Lees het topic nog eens door, en probeer dan het verschil tussen verkoper en fabrikant te begrijpen...
pi_79570611
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:

[..]

Hoezo onterecht?

Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.
pi_79570725
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]

Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_79570755
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.
Dat moet een fabrikant zelf hebben.
Zeker bij een TV van ¤1600.
pi_79570791
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:

Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Je link werkt niet. Je onderbouwing trouwens ook niet...
pi_79570952
kort geding aanspannen, win je gegarandeerd
pi_79570991
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:

Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikant
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:48 schreef Pellej0 het volgende:
kort geding aanspannen, win je gegarandeerd
Eerst het topic lezen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 14:53:24 #68
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79571060
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikant
[..]

Eerst het topic lezen
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:54:14 #69
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79571091
Ook net met mijn rechtsbijstand gebeld, die vertelden me dat het nogal moeilijk ligt, gezien wat Pilles zegt. Maar ze konden me ook vertellen dat, omdat er bij de factuur ook de naam van Kijkshop zelf op staat er wellicht mischien nog iets bij kijkshop te regelen valt. Zoniet moet ik erg veel geluk hebben als ik bij de curator wat los kan peuteren.
Drinky is een baas
pi_79571148
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Daar staat nergens in dat hij het niet wint.
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.
pi_79571191
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:54 schreef Drinky het volgende:
Ook net met mijn rechtsbijstand gebeld, die vertelden me dat het nogal moeilijk ligt, gezien wat Pilles zegt. Maar ze konden me ook vertellen dat, omdat er bij de factuur ook de naam van Kijkshop zelf op staat er wellicht mischien nog iets bij kijkshop te regelen valt. Zoniet moet ik erg veel geluk hebben als ik bij de curator wat los kan peuteren.
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 14:58:28 #72
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79571194
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?
jurisprudentie?
pi_79571232
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?
jurisprudentie?
Jouw feest, het staat er niet letterlijk, denken echter dat je een kort geding tegen een fabrikant kan winnen waarmee je geen enkele koopovereenkomst hebt is nogal naïef.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:02:06 #74
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79571298
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.
Ik had als eerst namelijk met kijkshop zelf contact opgenomen, in hun mail stond:

Hartelijk dank voor uw reactie via onze site www.kijkshop.nl.

"Wij raden u aan om met het product en de aankoopbon naar een Kijkshopfiliaal te gaan. De filiaalleider kan dan in samenspraak met u tot een oplossing komen.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Orderdesk kijkshop.nl"
Drinky is een baas
pi_79574730
Zucht... Sony is niets verplicht, TS heeft een overeenkomst met de verkoper, de periode na de garantieperiode, de zogenaamde "aansprakelijkheidsperiode" is alleen maar van toepassing op de VERKOPENDE partij. Niet op een eventuele fabrikant.

Elke persoon dat anders zegt, is gewoon een verrekte MONGOL.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_79586501
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:

http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/

http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/

http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
*** I have this condition ***
pi_79586642
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.

Kun je wat specifieke stukken citeren, wat ik zie weinig nieuws zo
En zeker niet waarom TS nu wel opeens rechten heeft
pi_79586992
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:

Ik zie hier zo snel helemaal niets staan waar TS iets aan heeft? Ik zie alleen maar punten die hier al tig keer aangehaald zijn en die totaal niet van toepassing zijn.
pi_79597416
Er staat ook ergens een stuk tussen dat je mag verwachten dat bepaalde goederen x jaar mee gaan. Een wasmachine bv is gesteld op tien jaar en gedurende die tijd moet er ook garantie gegeven worden. Een laptop op 3 jaar (even uit mijn hoofd).

Dit is op Europees nivo vastgesteld en daar dient men zich aan te houden.
Een tv zal dus echt nog wel garantie hebben ongeacht wat de leverancier of fabrikant zegt.

Afijn, het was meer als wat achtergrond info bedoeld ipv rechtstreeks antwoord op TS.
*** I have this condition ***
pi_79597435
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:46 schreef Herman het volgende:
Er staat ook ergens een stuk tussen dat je mag verwachten dat bepaalde goederen x jaar mee gaan. Een wasmachine bv is gesteld op tien jaar en gedurende die tijd moet er ook garantie gegeven worden. Een laptop op 3 jaar (even uit mijn hoofd).

Dit is op Europees nivo vastgesteld en daar dient men zich aan te houden.
Een tv zal dus echt nog wel garantie hebben ongeacht wat de leverancier of fabrikant zegt.

Afijn, het was meer als wat achtergrond info bedoeld ipv rechtstreeks antwoord op TS.
Dat hebben we al 10 keer gezegd hier
Maar dat geldt voor de verkopende partij, en die is failliet hier... En de fabrikant heeft niets te maken met wettelijke garantie (in relatie tot de koper althans). De fabrieksgarantie die hij biedt is pure service.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 08:50:30 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597486
Ik vraag bij grotere aankopen altijd even vantevoren wat de garantie is. Zo heb ik nu een tv met 5 jaar (gratis) garantie, omdat ik dat belangrijk vindt. (Sharp)
Tip voor de volgende keer dus.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:47 schreef Piles het volgende:
De fabrieksgarantie die hij biedt is pure service.
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.
pi_79597541
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:50 schreef Kreator het volgende:
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.
Jawel, maar als je uitgaat van fabrikant --> winkel --> consument, dan heeft de fabrikant geen relatie met de consument. Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure service

In het kader van wettelijke garantie moet de consument bij de winkel declareren. Vervolgens kan de winkel het declareren bij de fabrikant.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 08:58:22 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597642
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Piles het volgende:
Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure service

In het kader van wettelijke garantie moet de consument bij de winkel declareren. Vervolgens kan de winkel het declareren bij de fabrikant.
Nou nee hoor.
quote:
Garantie kan gegeven worden door zowel de fabrikant als door de verkoper. Geeft de verkoper of fabrikant garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de verkoper of fabrikant dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft.

Meestal krijg je de garantie van de fabrikant. je hebt met de fabrikant alleen geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat je bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Je kunt wel proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen. Het is aan te raden om bij problemen altijd eerst naar de verkoper te stappen; hij is degene met wie jede (koop)overeenkomst gesloten hebt.
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
pi_79597655
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou nee hoor.
[..]

De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 08:59:43 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597666
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Loveless85 het volgende:
De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.
pi_79597688
quote:

[..]

Nou nee hoor.
[..]

Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
Heb je daar een bron voor? Want ik zie toch echt:
quote:
Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben.
En zoals ik al eerder quote:
quote:
De verkoper of de fabrikant kan ook garantie geven. De verkoper geeft garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar.
Bron
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.
Nee, dat is de verkopende partij
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 09:04:05 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597746
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
pi_79597789
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
Ja, das lekker makkelijk
Het wettelijke recht heb je bij de verkoper, niet bij de fabrikant. Punt. Bronnen staan hier in het topic
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:08:48 #89
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_79597833
Interessant topic
pi_79597991
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

dit is nieuw voor mij, maar ik begin je te geloven

ik begrijp dat de televisie bij een Kijkshop-vestiging gekocht is? Dan loopt je garantie toch gewoon door bij Kijkshop, ondanks dat die ene winkel waar je hem gekocht hebt failliet is? Ik zou het hoofdkantoor van Kijkshop bellen.
pi_79613450
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Lees nog even het topic, bekijk nog even de relevante bronnen, lees daarna je eigen stukje nog eens en probeer het dan nog een keer.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:32:49 #92
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_79656426
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:33 schreef oinkoink12 het volgende:

Elke persoon dat anders zegt, is gewoon een verrekte MONGOL.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_79660835
quote:

[..]

Nou nee hoor.
[..]

In welke wet is dat vastgesteld?
Dat van die fabrikant en die 2 jaar enzo dan he

En verder ... sommige reacties hier
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 28 maart 2010 @ 09:17:55 #94
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79663183
Wat een topic.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80594897
Zo, heb je je kort geding al gewonnen, met hulp van Hugo en kornuiten?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  donderdag 22 april 2010 @ 13:33:32 #96
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_80594960
Nee, heb het erg druk gehad met school dus ben helemaal niet meer toegekomen aan de TV, ga volgende week weer terug naar de kijkshop met de e-mail die ze me hadden verzonden
Drinky is een baas
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:36:13 #97
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_80677750
Update: met bon van kijkshop ICT naar een andere kijkshop geweest, die zeiden: "breng 'm maar hier dan sturen wij 'm op". Nu nog afwachten of ie gefixed terugkomt, en TV kijken op een 24" scherm
Drinky is een baas
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:34:39 #98
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_85694014
Even updaten. Sinds begin mei hebben we dus zonder TV gezeten tot een week of 2 terug. We kregen de TV van kijkshop terug en ze zeiden dat het was gemaakt.

Wat bleek nu echter; ze hadden de TV daar gehouden en twee dagen voor aflevering even bij een of andere louche tv-reparatiezaak langsgebracht, die waarschijnlijk heel even de TV heeft aangezet en zei dat het goed was.

We kregen de TV dus na 4 maanden terug zonder dat er iets aan gedaan was, en wij hebben 4 maanden zonder een fatsoenlijke TV gezeten :( !

Natuurlijk waren we boos, dus terug naar de zaak, en even geëisd dat ze de TV via Sony zouden laten repareren. "Ok meneer zullen we doen, Sony zal binnenkort contact met u opnemen om de TV op te komen halen."

Vandaag kreeg ik een mailtje van Sony, waarin stond dat omdat dit niet binnen de garantieperiode viel we zelf voor de kosten op moeten draaien. "Gek", dacht ik, want kijkshop moet de kosten hiervoor dragen. Ik bekeek het mailtje even beter en zag dat de aanvraagmail er ook bij zat, en daar werd ik me toch een partij pissig van. Ze hadden die mail dus geschreven alsof ik het had geschreven, en ook ondertekend met MIJN naam.

Echt ik ben dit helemaal zat. Wat kunnen we het beste doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Drinky op 25-08-2010 16:44:46 ]
Drinky is een baas
pi_85694138
De koop ontbinden en je geld terugvrageneisen.

Dat had ik 2 maanden terug al gedaan trouwens :{

Oh, dit was die met die failliete zaak :')

[ Bericht 42% gewijzigd door Piles op 25-08-2010 19:00:56 ]
pi_85696626
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:34 schreef Drinky het volgende:
Even updaten. Sinds begin mei hebben we dus zonder TV gezeten tot een week of 2 terug. We kregen de TV van kijkshop terug en ze zeiden dat het was gemaakt.

Wat bleek nu echter; ze hadden de TV daar gehouden en twee dagen voor aflevering even bij een of andere louche tv-reparatiezaak langsgebracht, die waarschijnlijk heel even de TV heeft aangezet en zei dat het goed was.

We kregen de TV dus na 4 maanden terug zonder dat er iets aan gedaan was, en wij hebben 4 maanden zonder een fatsoenlijke TV gezeten :( !

Natuurlijk waren we boos, dus terug naar de zaak, en even geëisd dat ze de TV via Sony zouden laten repareren. "Ok meneer zullen we doen, Sony zal binnenkort contact met u opnemen om de TV op te komen halen."

Vandaag kreeg ik een mailtje van Sony, waarin stond dat omdat dit niet binnen de garantieperiode viel we zelf voor de kosten op moeten draaien. "Gek", dacht ik, want kijkshop moet de kosten hiervoor dragen. Ik bekeek het mailtje even beter en zag dat de aanvraagmail er ook bij zat, en daar werd ik me toch een partij pissig van. Ze hadden die mail dus geschreven alsof ik het had geschreven, en ook ondertekend met MIJN naam.

Echt ik ben dit helemaal zat. Wat kunnen we het beste doen?
Persoonlijk zou ik een klacht indienen bij het hoofdkantoor, vaak komt er dan ineens schot in de zaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')