quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:08 schreef captainkid het volgende:
1 ding weet ik nu wel.
Ik koop geen sony producten meer. Wanneer een winkel failliet gaat wordt het nogal lastig om je garantie te claimen.
Snap nou het verschil tussen verkoper en producent eensquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Zou kunnen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.
Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
Dan moet je dus opletten wat de reputatie van de klantenservice van de winkel is. De fabrikant hoeft jouw product niet eens direct aan te nemen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef captainkid het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Ik handel mijn garantie zaken altijd bij de fabrikant af.
Logitech, Western Digital, Böker allemaal top service voor een product minder dan ¤100.
Als ik iets duurs koop zal ik er in het vervolg opletten wat voor garantie de fabrikant geeft, en wat de reputatie van hun klantenservice is,
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.quote:Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Hoezo onterecht?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:34 schreef anboni het volgende:
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Sony uit coulance (en eigenbelang) een oplossing gaat zoeken, want hoewel volledig onterecht doet een opmerking als:
[..]
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.
Lees het topic nog eens door, en probeer dan het verschil tussen verkoper en fabrikant te begrijpen...quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:
[..]
Hoezo onterecht?
Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:
[..]
Hoezo onterecht?
Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Dat moet een fabrikant zelf hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.
Je link werkt niet. Je onderbouwing trouwens ook niet...quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]
Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikantquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]
Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Eerst het topic lezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:48 schreef Pellej0 het volgende:
kort geding aanspannen, win je gegarandeerd
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikant
[..]
Eerst het topic lezen
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:54 schreef Drinky het volgende:
Ook net met mijn rechtsbijstand gebeld, die vertelden me dat het nogal moeilijk ligt, gezien wat Pilles zegt. Maar ze konden me ook vertellen dat, omdat er bij de factuur ook de naam van Kijkshop zelf op staat er wellicht mischien nog iets bij kijkshop te regelen valt. Zoniet moet ik erg veel geluk hebben als ik bij de curator wat los kan peuteren.
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.
Jouw feest, het staat er niet letterlijk, denken echter dat je een kort geding tegen een fabrikant kan winnen waarmee je geen enkele koopovereenkomst hebt is nogal naïef.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?
jurisprudentie?
Ik had als eerst namelijk met kijkshop zelf contact opgenomen, in hun mail stond:quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.
Kun je wat specifieke stukken citeren, wat ik zie weinig nieuws zoquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:
http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/
http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/
http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
Ik zie hier zo snel helemaal niets staan waar TS iets aan heeft? Ik zie alleen maar punten die hier al tig keer aangehaald zijn en die totaal niet van toepassing zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:
http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/
http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/
http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
Dat hebben we al 10 keer gezegd hierquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:46 schreef Herman het volgende:
Er staat ook ergens een stuk tussen dat je mag verwachten dat bepaalde goederen x jaar mee gaan. Een wasmachine bv is gesteld op tien jaar en gedurende die tijd moet er ook garantie gegeven worden. Een laptop op 3 jaar (even uit mijn hoofd).
Dit is op Europees nivo vastgesteld en daar dient men zich aan te houden.
Een tv zal dus echt nog wel garantie hebben ongeacht wat de leverancier of fabrikant zegt.
Afijn, het was meer als wat achtergrond info bedoeld ipv rechtstreeks antwoord op TS.
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:47 schreef Piles het volgende:
De fabrieksgarantie die hij biedt is pure service.
Jawel, maar als je uitgaat van fabrikant --> winkel --> consument, dan heeft de fabrikant geen relatie met de consument. Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure servicequote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:50 schreef Kreator het volgende:
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.
Nou nee hoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Piles het volgende:
Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure service
In het kader van wettelijke garantie moet de consument bij de winkel declareren. Vervolgens kan de winkel het declareren bij de fabrikant.
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.quote:Garantie kan gegeven worden door zowel de fabrikant als door de verkoper. Geeft de verkoper of fabrikant garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de verkoper of fabrikant dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft.
Meestal krijg je de garantie van de fabrikant. je hebt met de fabrikant alleen geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat je bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Je kunt wel proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen. Het is aan te raden om bij problemen altijd eerst naar de verkoper te stappen; hij is degene met wie jede (koop)overeenkomst gesloten hebt.
Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Loveless85 het volgende:
De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
Heb je daar een bron voor? Want ik zie toch echt:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
[..]
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
En zoals ik al eerder quote:quote:Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben.
quote:De verkoper of de fabrikant kan ook garantie geven. De verkoper geeft garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar.
Bron
Nee, dat is de verkopende partijquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.
Ja, das lekker makkelijkquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.
Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
Lees nog even het topic, bekijk nog even de relevante bronnen, lees daarna je eigen stukje nog eens en probeer het dan nog een keer.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:33 schreef oinkoink12 het volgende:
Elke persoon dat anders zegt, is gewoon een verrekte MONGOL.
In welke wet is dat vastgesteld?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
[..]
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
Persoonlijk zou ik een klacht indienen bij het hoofdkantoor, vaak komt er dan ineens schot in de zaak.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:34 schreef Drinky het volgende:
Even updaten. Sinds begin mei hebben we dus zonder TV gezeten tot een week of 2 terug. We kregen de TV van kijkshop terug en ze zeiden dat het was gemaakt.
Wat bleek nu echter; ze hadden de TV daar gehouden en twee dagen voor aflevering even bij een of andere louche tv-reparatiezaak langsgebracht, die waarschijnlijk heel even de TV heeft aangezet en zei dat het goed was.
We kregen de TV dus na 4 maanden terug zonder dat er iets aan gedaan was, en wij hebben 4 maanden zonder een fatsoenlijke TV gezeten!
Natuurlijk waren we boos, dus terug naar de zaak, en even geëisd dat ze de TV via Sony zouden laten repareren. "Ok meneer zullen we doen, Sony zal binnenkort contact met u opnemen om de TV op te komen halen."
Vandaag kreeg ik een mailtje van Sony, waarin stond dat omdat dit niet binnen de garantieperiode viel we zelf voor de kosten op moeten draaien. "Gek", dacht ik, want kijkshop moet de kosten hiervoor dragen. Ik bekeek het mailtje even beter en zag dat de aanvraagmail er ook bij zat, en daar werd ik me toch een partij pissig van. Ze hadden die mail dus geschreven alsof ik het had geschreven, en ook ondertekend met MIJN naam.
Echt ik ben dit helemaal zat. Wat kunnen we het beste doen?
Lees nog even het topic door ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Inlognaam het volgende:
Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. En anders stap je gewoon naar de rechtbank toe. Dat zal je geheid winnen want hoe je het ook went of keert die TV moet langer dan 1,5 jaar meegaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |