abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79569490
1 ding weet ik nu wel.
Ik koop geen sony producten meer.
pi_79569519
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:08 schreef captainkid het volgende:
1 ding weet ik nu wel.
Ik koop geen sony producten meer. Wanneer een winkel failliet gaat wordt het nogal lastig om je garantie te claimen.
pi_79569619
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
pi_79569745
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Snap nou het verschil tussen verkoper en producent eens
pi_79569780
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.

Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
pi_79570302
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.

Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
Zou kunnen.
Ik handel mijn garantie zaken altijd bij de fabrikant af.
Logitech, Western Digital, Böker allemaal top service voor een product minder dan ¤100.


Als ik iets duurs koop zal ik er in het vervolg opletten wat voor garantie de fabrikant geeft, en wat de reputatie van hun klantenservice is,
pi_79570470
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef captainkid het volgende:

[..]

Zou kunnen.
Ik handel mijn garantie zaken altijd bij de fabrikant af.
Logitech, Western Digital, Böker allemaal top service voor een product minder dan ¤100.


Als ik iets duurs koop zal ik er in het vervolg opletten wat voor garantie de fabrikant geeft, en wat de reputatie van hun klantenservice is,
Dan moet je dus opletten wat de reputatie van de klantenservice van de winkel is. De fabrikant hoeft jouw product niet eens direct aan te nemen.

Logitech en WD (en nog wel meerdere, Sennheiser bijvoorbeeld) zijn inderdaad bedrijven die wel zelf garantie afhandelingen doen en vaak ook nog eens gewoon direct een nieuw product opsturen.
pi_79570506
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Sony uit coulance (en eigenbelang) een oplossing gaat zoeken, want hoewel volledig onterecht doet een opmerking als:
quote:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.
pi_79570539
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:34 schreef anboni het volgende:
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Sony uit coulance (en eigenbelang) een oplossing gaat zoeken, want hoewel volledig onterecht doet een opmerking als:
[..]

het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.
Hoezo onterecht?

Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
pi_79570570
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:

[..]

Hoezo onterecht?

Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Lees het topic nog eens door, en probeer dan het verschil tussen verkoper en fabrikant te begrijpen...
pi_79570611
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:

[..]

Hoezo onterecht?

Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.
pi_79570725
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]

Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_79570755
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.
Dat moet een fabrikant zelf hebben.
Zeker bij een TV van ¤1600.
pi_79570791
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]

Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Je link werkt niet. Je onderbouwing trouwens ook niet...
pi_79570952
kort geding aanspannen, win je gegarandeerd
pi_79570991
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]

Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikant
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:48 schreef Pellej0 het volgende:
kort geding aanspannen, win je gegarandeerd
Eerst het topic lezen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 14:53:24 #68
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79571060
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikant
[..]

Eerst het topic lezen
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:54:14 #69
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79571091
Ook net met mijn rechtsbijstand gebeld, die vertelden me dat het nogal moeilijk ligt, gezien wat Pilles zegt. Maar ze konden me ook vertellen dat, omdat er bij de factuur ook de naam van Kijkshop zelf op staat er wellicht mischien nog iets bij kijkshop te regelen valt. Zoniet moet ik erg veel geluk hebben als ik bij de curator wat los kan peuteren.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_79571148
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Daar staat nergens in dat hij het niet wint.
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.
pi_79571191
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:54 schreef Drinky het volgende:
Ook net met mijn rechtsbijstand gebeld, die vertelden me dat het nogal moeilijk ligt, gezien wat Pilles zegt. Maar ze konden me ook vertellen dat, omdat er bij de factuur ook de naam van Kijkshop zelf op staat er wellicht mischien nog iets bij kijkshop te regelen valt. Zoniet moet ik erg veel geluk hebben als ik bij de curator wat los kan peuteren.
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 14:58:28 #72
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79571194
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?
jurisprudentie?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79571232
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?
jurisprudentie?
Jouw feest, het staat er niet letterlijk, denken echter dat je een kort geding tegen een fabrikant kan winnen waarmee je geen enkele koopovereenkomst hebt is nogal naïef.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:02:06 #74
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_79571298
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.
Ik had als eerst namelijk met kijkshop zelf contact opgenomen, in hun mail stond:


Hartelijk dank voor uw reactie via onze site www.kijkshop.nl.

"Wij raden u aan om met het product en de aankoopbon naar een Kijkshopfiliaal te gaan. De filiaalleider kan dan in samenspraak met u tot een oplossing komen.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,
Orderdesk kijkshop.nl"
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_79574730
Zucht... Sony is niets verplicht, TS heeft een overeenkomst met de verkoper, de periode na de garantieperiode, de zogenaamde "aansprakelijkheidsperiode" is alleen maar van toepassing op de VERKOPENDE partij. Niet op een eventuele fabrikant.

Elke persoon dat anders zegt, is gewoon een verrekte MONGOL.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_79586501
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:

http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/

http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/

http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
*** I have this condition ***
pi_79586642
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:

http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/

http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/

http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
Kun je wat specifieke stukken citeren, wat ik zie weinig nieuws zo
En zeker niet waarom TS nu wel opeens rechten heeft
pi_79586992
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:19 schreef Herman het volgende:
Het is even doorlezen, maar dan heb je ook een berg erg zinnige informatie, rechtstreeks van een advocaat.
Lees dit even door en begin je aangetekende brief maar vast te schrijven:

http://blog.iusmentis.com(...)jd-via-de-fabrikant/

http://blog.iusmentis.com(...)en-gekeerd-gastpost/

http://blog.iusmentis.com(...)n-garantie-bijkopen/
Ik zie hier zo snel helemaal niets staan waar TS iets aan heeft? Ik zie alleen maar punten die hier al tig keer aangehaald zijn en die totaal niet van toepassing zijn.
pi_79597416
Er staat ook ergens een stuk tussen dat je mag verwachten dat bepaalde goederen x jaar mee gaan. Een wasmachine bv is gesteld op tien jaar en gedurende die tijd moet er ook garantie gegeven worden. Een laptop op 3 jaar (even uit mijn hoofd).

Dit is op Europees nivo vastgesteld en daar dient men zich aan te houden.
Een tv zal dus echt nog wel garantie hebben ongeacht wat de leverancier of fabrikant zegt.

Afijn, het was meer als wat achtergrond info bedoeld ipv rechtstreeks antwoord op TS.
*** I have this condition ***
pi_79597435
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:46 schreef Herman het volgende:
Er staat ook ergens een stuk tussen dat je mag verwachten dat bepaalde goederen x jaar mee gaan. Een wasmachine bv is gesteld op tien jaar en gedurende die tijd moet er ook garantie gegeven worden. Een laptop op 3 jaar (even uit mijn hoofd).

Dit is op Europees nivo vastgesteld en daar dient men zich aan te houden.
Een tv zal dus echt nog wel garantie hebben ongeacht wat de leverancier of fabrikant zegt.

Afijn, het was meer als wat achtergrond info bedoeld ipv rechtstreeks antwoord op TS.
Dat hebben we al 10 keer gezegd hier
Maar dat geldt voor de verkopende partij, en die is failliet hier... En de fabrikant heeft niets te maken met wettelijke garantie (in relatie tot de koper althans). De fabrieksgarantie die hij biedt is pure service.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 08:50:30 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597486
Ik vraag bij grotere aankopen altijd even vantevoren wat de garantie is. Zo heb ik nu een tv met 5 jaar (gratis) garantie, omdat ik dat belangrijk vindt. (Sharp)
Tip voor de volgende keer dus.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:47 schreef Piles het volgende:
De fabrieksgarantie die hij biedt is pure service.
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.
pi_79597541
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:50 schreef Kreator het volgende:
Dat lijkt mij niet overigens. De fabrikant is uiteindelijk verantwoordelijk voor het product.
Jawel, maar als je uitgaat van fabrikant --> winkel --> consument, dan heeft de fabrikant geen relatie met de consument. Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure service

In het kader van wettelijke garantie moet de consument bij de winkel declareren. Vervolgens kan de winkel het declareren bij de fabrikant.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 08:58:22 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597642
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Piles het volgende:
Alle (fabrieks)garantie die de fabrikant aan de consument biedt is dan pure service

In het kader van wettelijke garantie moet de consument bij de winkel declareren. Vervolgens kan de winkel het declareren bij de fabrikant.
Nou nee hoor.
quote:
Garantie kan gegeven worden door zowel de fabrikant als door de verkoper. Geeft de verkoper of fabrikant garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de verkoper of fabrikant dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft.

Meestal krijg je de garantie van de fabrikant. je hebt met de fabrikant alleen geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat je bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Je kunt wel proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen. Het is aan te raden om bij problemen altijd eerst naar de verkoper te stappen; hij is degene met wie jede (koop)overeenkomst gesloten hebt.
Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
pi_79597655
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou nee hoor.
[..]


De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 08:59:43 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597666
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Loveless85 het volgende:
De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.
pi_79597688
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou nee hoor.
[..]

Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
Heb je daar een bron voor? Want ik zie toch echt:
quote:
Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben.
En zoals ik al eerder quote:
quote:
De verkoper of de fabrikant kan ook garantie geven. De verkoper geeft garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar.
Bron
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar zit dus wel vast aan europese regelgeving.
Nee, dat is de verkopende partij
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 maart 2010 @ 09:04:05 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79597746
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
pi_79597789
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
Ja, das lekker makkelijk
Het wettelijke recht heb je bij de verkoper, niet bij de fabrikant. Punt. Bronnen staan hier in het topic
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:08:48 #89
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_79597833
Interessant topic
pi_79597991
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.

Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.

dit is nieuw voor mij, maar ik begin je te geloven


ik begrijp dat de televisie bij een Kijkshop-vestiging gekocht is? Dan loopt je garantie toch gewoon door bij Kijkshop, ondanks dat die ene winkel waar je hem gekocht hebt failliet is? Ik zou het hoofdkantoor van Kijkshop bellen.
pi_79613450
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:04 schreef Kreator het volgende:
Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht. Dat is het verschil. En als je een bron wil, ga je maar lekker zelf zoeken.
Lees nog even het topic, bekijk nog even de relevante bronnen, lees daarna je eigen stukje nog eens en probeer het dan nog een keer.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:32:49 #92
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_79656426
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:33 schreef oinkoink12 het volgende:

Elke persoon dat anders zegt, is gewoon een verrekte MONGOL.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_79660835
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou nee hoor.
[..]

Waarbij wettelijk is vastgesteld dat een fabrikant minimaal 2 jaar garantie moet geven op dit soort producten. Dus je kunt het wel degelijk verhalen op de fabrikant.
In welke wet is dat vastgesteld?
Dat van die fabrikant en die 2 jaar enzo dan he

En verder ... sommige reacties hier
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 28 maart 2010 @ 09:17:55 #94
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79663183
Wat een topic.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80594897
Zo, heb je je kort geding al gewonnen, met hulp van Hugo en kornuiten?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  donderdag 22 april 2010 @ 13:33:32 #96
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_80594960
Nee, heb het erg druk gehad met school dus ben helemaal niet meer toegekomen aan de TV, ga volgende week weer terug naar de kijkshop met de e-mail die ze me hadden verzonden
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:36:13 #97
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_80677750
Update: met bon van kijkshop ICT naar een andere kijkshop geweest, die zeiden: "breng 'm maar hier dan sturen wij 'm op". Nu nog afwachten of ie gefixed terugkomt, en TV kijken op een 24" scherm
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:34:39 #98
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_85694014
Even updaten. Sinds begin mei hebben we dus zonder TV gezeten tot een week of 2 terug. We kregen de TV van kijkshop terug en ze zeiden dat het was gemaakt.

Wat bleek nu echter; ze hadden de TV daar gehouden en twee dagen voor aflevering even bij een of andere louche tv-reparatiezaak langsgebracht, die waarschijnlijk heel even de TV heeft aangezet en zei dat het goed was.

We kregen de TV dus na 4 maanden terug zonder dat er iets aan gedaan was, en wij hebben 4 maanden zonder een fatsoenlijke TV gezeten :( !

Natuurlijk waren we boos, dus terug naar de zaak, en even geëisd dat ze de TV via Sony zouden laten repareren. "Ok meneer zullen we doen, Sony zal binnenkort contact met u opnemen om de TV op te komen halen."

Vandaag kreeg ik een mailtje van Sony, waarin stond dat omdat dit niet binnen de garantieperiode viel we zelf voor de kosten op moeten draaien. "Gek", dacht ik, want kijkshop moet de kosten hiervoor dragen. Ik bekeek het mailtje even beter en zag dat de aanvraagmail er ook bij zat, en daar werd ik me toch een partij pissig van. Ze hadden die mail dus geschreven alsof ik het had geschreven, en ook ondertekend met MIJN naam.

Echt ik ben dit helemaal zat. Wat kunnen we het beste doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Drinky op 25-08-2010 16:44:46 ]
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_85694138
De koop ontbinden en je geld terugvrageneisen.

Dat had ik 2 maanden terug al gedaan trouwens :{


Oh, dit was die met die failliete zaak :')

[ Bericht 42% gewijzigd door Piles op 25-08-2010 19:00:56 ]
pi_85696626
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:34 schreef Drinky het volgende:
Even updaten. Sinds begin mei hebben we dus zonder TV gezeten tot een week of 2 terug. We kregen de TV van kijkshop terug en ze zeiden dat het was gemaakt.

Wat bleek nu echter; ze hadden de TV daar gehouden en twee dagen voor aflevering even bij een of andere louche tv-reparatiezaak langsgebracht, die waarschijnlijk heel even de TV heeft aangezet en zei dat het goed was.

We kregen de TV dus na 4 maanden terug zonder dat er iets aan gedaan was, en wij hebben 4 maanden zonder een fatsoenlijke TV gezeten :( !

Natuurlijk waren we boos, dus terug naar de zaak, en even geëisd dat ze de TV via Sony zouden laten repareren. "Ok meneer zullen we doen, Sony zal binnenkort contact met u opnemen om de TV op te komen halen."

Vandaag kreeg ik een mailtje van Sony, waarin stond dat omdat dit niet binnen de garantieperiode viel we zelf voor de kosten op moeten draaien. "Gek", dacht ik, want kijkshop moet de kosten hiervoor dragen. Ik bekeek het mailtje even beter en zag dat de aanvraagmail er ook bij zat, en daar werd ik me toch een partij pissig van. Ze hadden die mail dus geschreven alsof ik het had geschreven, en ook ondertekend met MIJN naam.

Echt ik ben dit helemaal zat. Wat kunnen we het beste doen?
Persoonlijk zou ik een klacht indienen bij het hoofdkantoor, vaak komt er dan ineens schot in de zaak.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 18:19:35 #101
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85697867
Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. En anders stap je gewoon naar de rechtbank toe. Dat zal je geheid winnen want hoe je het ook went of keert die TV moet langer dan 1,5 jaar meegaan.
Ook hoi !
pi_85698049
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Inlognaam het volgende:
Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. En anders stap je gewoon naar de rechtbank toe. Dat zal je geheid winnen want hoe je het ook went of keert die TV moet langer dan 1,5 jaar meegaan.
Lees nog even het topic door ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')