vind ik niet zo heel erg gek aangezien de vrouwen vrijwel geen enkele belangrijke rol vertolken in Lostquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het viel me trouwens op dat bij vrijwel alle populariteit-polls over personages de vrouwen allemaal onderaan staan (vaak met Juliet als enige uitzondering).
Zijn de Lost-schrijvers allemaal mannen die geen interessante rollen voor vrouwen kunnen schrijven of zo?
Ik zou je serieus laten nakijken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:13 schreef neilpad het volgende:
Ik werd vanmorgen wakker van een vogeltje die hetzelfde geluid maakte als Smokey.
Alleen dan met tussen pauze van een paar seconden ipv Smokey waar hetzelfde riedeltje achter elkaar geloopt is.
idd. Hij heef totaal geen functie, behalve dat ilana ooit zei dat hij wellicht ook een kandidaat was. Maar ondertussen weten we dat Ilana ook niet echt meer weet wat te doen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:01 schreef Jivis het volgende:
[..]
Sowieso, die dude ertussen. Hij past er eigenlijk helemaal niet, doet geen reet, alleen af en toe droge opmerkingen maken
.
In The Staff bijvoorbeeld.quote:
Wat doet ze dan in het verhaal? Naast naar iedere kerel waaien behalve Charlie, want die doet ze in het echt? Ze is niet eens een candidatequote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:14 schreef Bragi het volgende:
KATE!
Ze gaat mee op missies! Ze is deel van 'the A-team'. Ze redt Jack en Sawyer als niemand dat wil doen. Ze helpt Claire.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat doet ze dan in het verhaal? Naast naar iedere kerel waaien behalve Charlie, want die doet ze in het echt? Ze is niet eens een candidate
Ik beweer dan ook niet dat het onterecht is, ik vraag me alleen af hoe het komt, want het kan geen toeval zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
vind ik niet zo heel erg gek aangezien de vrouwen vrijwel geen enkele belangrijke rol vertolken in Lost
Same met de donkere medemens.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat het onterecht is, ik vraag me alleen af hoe het komt, want het kan geen toeval zijn.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:21 schreef Pinzon het volgende:
Ik werd vanmorgen wakker van een pieptoon net als in the hatch.![]()
Alleen dan met tussen pauze van een paar seconden ipv een seconde waarna een alarm volgde.
Bleek het mijn wekker te zijn.
Ik ook al!!!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:13 schreef neilpad het volgende:
Ik werd vanmorgen wakker van een vogeltje die hetzelfde geluid maakte als Smokey.
Alleen dan met tussen pauze van een paar seconden ipv Smokey waar hetzelfde riedeltje achter elkaar geloopt is.
Ik geloof je niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:22 schreef Bragi het volgende:
Ik werd vanmorgen wakker naast een krullenbol die wel wat weghad van Kate.
Bleek het m'n vriendin te zijn.
Ja dat heb ik ook al een paar keer gehadquote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:13 schreef neilpad het volgende:
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Lukequote:Op donderdag 25 maart 2010 20:07 schreef husq het volgende:
Luke:
[ afbeelding ]
Stok van MR Eko, rechts aan het uiteinde: Luke
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:13 schreef Rnie het volgende:Bedankt heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd wat het gaat worden volgende week...
Illuminated, Subtle & Aware
Dat is et em nou juist, dat had'ie niet gedaan. kijk maar 2 of 3 pagina's terug.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:19 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
je moet ook geen spoiler kijken als je het niet wilt weten!
relaxed gastquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:21 schreef frank010 het volgende:
[..]
Dat is et em nou juist, dat had'ie niet gedaan. kijk maar 2 of 3 pagina's terug.
Die hoorde ik ook een tijdje geleden in het bos ja, dat tik-achtige geluid.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:13 schreef neilpad het volgende:
wat dan?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:43 schreef Ereinion het volgende:
Zwangerschap en de magic box zijn wel zo ongeveer duidelijk.
Heb ik dat van die jughead en de zwangerschappen gemist? Want ik kan het me niet meer voor de geest halen eigenlijk?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:03 schreef Ereinion het volgende:
Zwangerschapsproblemen komen door de ontploffing van Jughead, de magic box bestond niet, en was een metafoor van Ben (ze hadden Anthony Cooper gekidnapt en met de sub naar het eiland gebracht).
Het zijn dan ook pure aannames en ik vind het totaal geen bevredigende uitleg.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:25 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Heb ik dat van die jughead en de zwangerschappen gemist? Want ik kan het me niet meer voor de geest halen eigenlijk?
Nooit in de serie zelf, maar de maker hebben in de podcast gezegd dat dit min of meer de uitleg is, en dat ze het er in de serie niet meer over zullen hebben. Hier moet je het dus mee doen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:25 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Heb ik dat van die jughead en de zwangerschappen gemist? Want ik kan het me niet meer voor de geest halen eigenlijk?
Leuk voor al de kijkers die niet eens op de hoogte zijn van het bestaan van podcasts.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nooit in de serie zelf, maar de maker hebben in de podcast gezegd dat dit min of meer de uitleg is, en dat ze het er in de serie niet meer over zullen hebben. Hier moet je het dus mee doen.
Laat ze maar eens een keer een aflevering wijden aan Alvar Hanso.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:22 schreef _GdR_ het volgende:
Ik wil meer VEEEL meer Dharma onzin. En is er bekend of Faraday nog terug komt in de komende 8eps?
Faraday is in mijn ogen het tofste lost personage. en de enige die deels weet wat er aan de hand is enzo.
Magix Box?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:40 schreef Bragi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Van mij mogen ze die whispers nog wel 's goed uitleggen.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Magix Box?![]()
Opfriscursus voor pfaf please?
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:03 schreef Ereinion het volgende:
was een metafoor van Ben (ze hadden Anthony Cooper gekidnapt en met de sub naar het eiland gebracht).
Eens, ik vond de Dharma verhaallijnen toch wel het meest boeiend. Ik vond de 70's vorig seizoen ook heel vet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:29 schreef Vic_Vega het volgende:
blijft toch jammer dat dat hele Dharma verhaal is ondergesneeuwd.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:52 schreef Jivis het volgende:
Ben wel benieuwd of we de originele MiB nog terug gaan zien. Goede acteur vind ik dat.
Terry O'Quinn moet nog eens een Emmy winnen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:23 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Waarom is hij eigenlijk veranderd in Locke?
dat idee heb ik ookquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:45 schreef Bramaldo11 het volgende:
Vind het wel jammer. Het doet me beetje denken als: Locke is dood, maar het is zonde om de acteur op straat te zetten dus is ie nu MIB. Beetje zoals bij Heroes.
Ik klikte op dat plaatje al een vinkje aan om te stemmenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:40 schreef Bragi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Van mij mogen ze die whispers nog wel 's goed uitleggen.
Jacob is (via Hurley) dan nog wel in voldoende mate aanwezig om zijn 'team' te leiden. Wel leuk dat je op dit moment nog echt geen idee hebt welke kant het opgaat. Het zou net zo goed een positief als een negatief eind vh verhaal kunnen worden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:42 schreef mediaconsument het volgende:
Waarom blijf ik toch telkens denken dat Jacob niet dood is?
Ik bedoel, wat zou het "witte" team voorstellen zonder de leider met ultieme krachten? De verhouding loopt zo namelijk flink scheef omdat het "zwarte" team nog wel een leider heeft. Daarbij is dat verhaal omtrent Hurley sowieso curieus, waarom ziet juist hij Jacob?
Jup, al denk ik dat het wel een positief einde zal worden, daar dit een amerikaanse serie blijft. Zou zelf eigenlijk een negatief einde erg stoer vinden, al zou ik me dan onmogelijk kunnen voorstellen wat het einde zou zijn. MiB die de hele wereld overneemt lijkt me namelijk erg lastig te verfilmen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jacob is (via Hurley) dan nog wel in voldoende mate aanwezig om zijn 'team' te leiden. Wel leuk dat je op dit moment nog echt geen idee hebt welke kant het opgaat. Het zou net zo goed een positief als een negatief eind vh verhaal kunnen worden.
Daar zou wel wat op te verzinnen zijn. Met een shot van MiB die het eiland verlaat gevolgd door een ondergaande zon als symbool voor de donkere periode die over de aarde gaat trekken kom je al een heel eind.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jup, al denk ik dat het wel een positief einde zal worden, daar dit een amerikaanse serie blijft. Zou zelf eigenlijk een negatief einde erg stoer vinden, al zou ik me dan onmogelijk kunnen voorstellen wat het einde zou zijn. MiB die de hele wereld overneemt lijkt me namelijk erg lastig te verfilmen.
Daarbij blijft voor mij dan de vraag, waarom Hurley?
Inderdaad, een sequel zie ik dan ook nog niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:12 schreef Symer het volgende:
[..]
Daar zou wel wat op te verzinnen zijn. Met een shot van MiB die het eiland verlaat gevolgd door een ondergaande zon als symbool voor de donkere periode die over de aarde gaat trekken kom je al een heel eind.
Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, want dat laat de deur wagenwijd open voor een sequel waarin het kwaad dan wél verslagen wordt.
Dus Hurley heeft die gave gekregen van Jacob? Dat is mij even onduidelijk. Net zoals bijvoorbeeld de gave van Miles.quote:Wat Hurley betreft: misschien is de reden dat Jacob hem gekozen heeft voor de gave om doden te zien wel zo simpel als dat Hurley Spaans spreekt. Iemand anders had Richards vrouw niet verstaan en had Richard niet kunnen overtuigen om MiB te gaan vermoorden.
quote:At this point, Jacob collapsed onto Ben. Dropping to his knees and coughing up blood, Jacob warned his nemesis: "They're coming." His nemesis looked slightly alarmed, then kicked Jacob into the fire pit, which immediately set him completely ablaze.
Dat waren de candidates, die op dat moment uit 1977 naar 2007 zapten.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:35 schreef mediaconsument het volgende:
Vraag me trouwens ook af wie Jacob zou bedoelen met they, vlak voor hij doodging. Hij raakte toen ben ook even aan trouwens. Zouden dat Whitmore en zijn groep zijn?
[..]
Hoe zit het dan met het beschermen van het eiland tegen buitenstaanders, oftewel een van de taken van Jacob?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat waren de candidates, die op dat moment uit 1977 naar 2007 zapten.
Het is wel duidelijk dat Hurley niet de opvolger van Jacob wordt. Jacob geeft hem veel te directe instructies, terwijl hij wil dat zijn opvolger zelf ontdekt wat 'goed en fout' is. Hurley is inderdaad meer de nieuwe Richard.
Ja precies, het is toch veel mooier om constant zelf te denken: 'Hoe zit dit, hoe zit dat?' dan dat alles meteen wordt uitgelegd. Daarom is LOST zo goed: het mysterie doet het em.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je op de Amerikaanse forums kijkt, valt me trouwens op hoe negatief al die mensen daar zijn. Enige dat ze steeds roepen is antwoorden dit, antwoorden dat. De helft heeft totaal geen fantasie om dingen zelf in te vullen. Het liefst hebben ze een aflevering dat een van de personages een halfuur lang aan het woord is om alles uit te leggen
Dat gebeurt hier net zo goed.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je op de Amerikaanse forums kijkt, valt me trouwens op hoe negatief al die mensen daar zijn. Enige dat ze steeds roepen is antwoorden dit, antwoorden dat. De helft heeft totaal geen fantasie om dingen zelf in te vullen. Het liefst hebben ze een aflevering dat een van de personages een halfuur lang aan het woord is om alles uit te leggen
Is dat een van de taken van Jacob? Want iedereen die op het eiland is, is daar door Jacob naartoe gebracht.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met het beschermen van het eiland tegen buitenstaanders, oftewel een van de taken van Jacob?
Cool J?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:53 schreef mikerw het volgende:
leuk hoor voor ze, dat ze kandidaat zijn, maar is ze wel eens gevraagd of ze dat zelf wel willen? dikke LL met je eiland jacob je zoekt het maar uit.
Lijkt me vrij logischquote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:37 schreef RedFever007 het volgende:
Hurley spreekt wellicht Spaans omdat zn moeder ook Spaans spreekt ?
Al heb ik beide nog nooit onderling Spaans horen praten
Hoe zit het dan met Whitmore?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 09:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Is dat een van de taken van Jacob? Want iedereen die op het eiland is, is daar door Jacob naartoe gebracht.
Jack was doodsongeluk toen hij van het eiland af ging en wilde als enige zonder overtuiging terug naar het eiland. Voor hem zou het dus een roeping kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:53 schreef mikerw het volgende:
leuk hoor voor ze, dat ze kandidaat zijn, maar is ze wel eens gevraagd of ze dat zelf wel willen? dikke LL met je eiland jacob je zoekt het maar uit.
Of Jack gaat nog dood voor het einde van de serie. Een dergelijke twist kunnen we namelijk nog wel verwachten denk ik.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Jack was doodsongeluk toen hij van het eiland af ging en wilde als enige zonder overtuiging terug naar het eiland. Voor hem zou het dus een roeping kunnen zijn.
Voor alle andere candidates niet echt, maar het lijkt me zeer waarschijnlijk dat Jack "Jacob 2.0" wordt.
Lostpedia checken.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:46 schreef _GdR_ het volgende:
gister weer de laatste lost gekekenIs er hier iemand die spaans spreekt? Aan het begin van de aflevering praat hurley tegen iemand (issabella) spaans. maar wordt niet gesubt. Iemand een vertaling?
quote:Jack goes up to Hurley who is a few feet away speaking in Spanish to someone. Hurley says, "Ok.", "What can you do?", "Yes, I can help you.", "But, I don't know how to find him, if I don't where he went...", in Spanish. Jack assumes that he is speaking to Jacob and asks what Jacob is saying. Hurley says that it is not Jacob and that it has nothing to do with Jack. Hurley heads into the Jungle.
Ben is geen candidate, dus als ze van Ben de nieuwe beschermer maken zijn alle gebeurtenissen van de afgelopen 6 seizoenen behoorlijk voor niets geweestquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Of Jack gaat nog dood voor het einde van de serie. Een dergelijke twist kunnen we namelijk nog wel verwachten denk ik.
Dan hebben we uiteraard ook nog Ben.
Daar heb je ook weer een punt. Vraag me dan ook af wat er met hem gaat gebeuren, wat zijn rol wordt op het eiland, of dat hij misschien terug gaat naar de bewoonde wereld. Al lijkt mij dat een lastige taak voor hem.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ben is geen candidate, dus als ze van Ben de nieuwe beschermer maken zijn alle gebeurtenissen van de afgelopen 6 seizoenen behoorlijk voor niets geweest
Waarom raakte Jacob Ben dan aan?quote:Plus dat Ben Jacob heeft neergestoken, lijkt me niet zo'n goede opvolger voor "het goede".
De positie van Widmore is nog wat onduidelijk. Hij zit in ieder geval niet in het MIB kamp, of hij op zichzelf werkt, of voor Jacob werkt, is nog even afwachten. Maar ik denk niet dat het eiland tegen Widmore beschermt moet worden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met Whitmore?
In de aflevering zegt MiB dat het schip verantwoordelijk is voor de schade aan het beeld, ik vind het een flauwe verklaring want het schip zou in stukken moeten liggen ipv het beeld.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:20 schreef BMD het volgende:
weet iemand mss wat er met the statue is gebeurd? Toen het schip aan kwam, stond het er nog in zijn glorie. Later toen Richard Jacob wou vermoorden stonden de zes tenen er nog![]()
The Black Rock is er tegenaan gevaren tijdens de storm waarin ze door Jacob naar het eiland gehaald zijn. Het stenen standbeeld is naar de knoppen en het houten schip is helemaal heel enkele kilometers de jungle in geslingerd.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:20 schreef BMD het volgende:
weet iemand mss wat er met the statue is gebeurd? Toen het schip aan kwam, stond het er nog in zijn glorie. Later toen Richard Jacob wou vermoorden stonden de zes tenen er nog![]()
Ja inderdaad, heel raar. En al zou het schip het standbeeld wel kapot gemaakt hebben, hoe kan het dan zo diep in het oerwoud "gegleden" zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:23 schreef chroestjov het volgende:
[..]
In de aflevering zegt MiB dat het schip verantwoordelijk is voor de schade aan het beeld, ik vind het een flauwe verklaring want het schip zou in stukken moeten liggen ipv het beeld.
Met een tsunamigolfquote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja inderdaad, heel raar. En al zou het schip het standbeeld wel kapot gemaakt hebben, hoe kan het dan zo diep in het oerwoud "gegleden" zijn.
En je hoort ook nog eens krakend hout nadat het scherm op zwart gaat. Maar daarna zie je de Black Rock in goede staat in de jungle en bij het beeld zie je ook nergens brokstukken liggen, terwijl die toch gewoon in de buurt zouden moeten liggen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:23 schreef chroestjov het volgende:
[..]
In de aflevering zegt MiB dat het schip verantwoordelijk is voor de schade aan het beeld, ik vind het een flauwe verklaring want het schip zou in stukken moeten liggen ipv het beeld.
Ja precies. Aantal seizoenen lang: WAAROM 6 TENEN??? WAT IS ER MET DE REST GEBEURD??? En dan zo'n zwakke verklaring...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En je hoort ook nog eens krakend hout nadat het scherm op zwart gaat. Maar daarna zie je de Black Rock in goede staat in de jungle en bij het beeld zie je ook nergens brokstukken liggen, terwijl die toch gewoon in de buurt zouden moeten liggen.
Nu vind ik dat hele beeld niet zo boeiend en maakt het me ook niet uit hoe en waarom het ooit beschadigd is geraakt, maar dan heb ik eigenlijk liever geen verklaring dan een belachelijk zwakke.
Ik vond het ook raar, maar zie het in het licht van wat er met 815 gebeurde. Een vliegtuig breekt in stukken in de lucht en 70+ mensen overleven de impact op verschillende locaties.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En je hoort ook nog eens krakend hout nadat het scherm op zwart gaat. Maar daarna zie je de Black Rock in goede staat in de jungle en bij het beeld zie je ook nergens brokstukken liggen, terwijl die toch gewoon in de buurt zouden moeten liggen.
Nu vind ik dat hele beeld niet zo boeiend en maakt het me ook niet uit hoe en waarom het ooit beschadigd is geraakt, maar dan heb ik eigenlijk liever geen verklaring dan een belachelijk zwakke.
Klinkt plausibel. Vind zijn rol sowieso vreemd. Hij is te belangrijk om bij de figuranten te horen, maar komt tot nu toe te weinig in het verhaal voor om een rol van betekenis te kunnen spelen.quote:
Niet meegekregen, maar dan heb je een punt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:57 schreef Bragi het volgende:
Maar Ilana vroeg zich af of hij niet een candidate was... Terwijl ze dondersgoed wist wie de kandidaten waren.Lapidus ís een candidate, maar dan de candidate om bevolkt te worden door Jacob himself. PLOTTWIST FTW!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |