Ben alleen een beetje bang dat ik thuis kom en mijn kabels stuk zijn...quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:17 schreef Flurry het volgende:
Beest zit er wsch al weken, dus geen enkele reden tot haast. Koop vanmiddag een val, beetje pindakaas erop en dan komt 't goed
Als hij er al tijden zit had als hij het zou willen ze allang doorgeknaagd. En je koopt ze in de dierenwinkel of bouwmarkt ofzo.quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ben alleen een beetje bang dat ik thuis kom en mijn kabels stuk zijn...
Waar koop je een val btw
Ja, zo eentje waarbij de nek meteen wordt gebroken. Niet dat dat dier een halve dag in een kooi wordt gevangen, de hele tijd stress hebben tot jij terugkomt.quote:
Ik bedoel meer als TS van het werk komt dat hij dan de val zet niet sochtends en dat beest de hele dag er in moet zitten. Zo'n muizenval waar jij het over hebt wil ook niet altijd goed werken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:49 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja, zo eentje waarbij de nek meteen wordt gebroken. Niet dat dat dier een halve dag in een kooi wordt gevangen, de hele tijs stress hebben tot jij terugkomt.
Vond t eigenlijk wel een genial idee om zon kooi ding te kopen, en m dan na die hele dag stress de kooi open te zetten met een normale muizenval bij de opening zodat alsnog zn nek word gebroken, ik zal m lerenquote:Op donderdag 25 maart 2010 07:49 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja, zo eentje waarbij de nek meteen wordt gebroken. Niet dat dat dier een halve dag in een kooi wordt gevangen, de hele tijs stress hebben tot jij terugkomt.
Ik laat weleens een niet-schoon bord staan ja soms, maar verder niks.quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:58 schreef MarkyMarkx het volgende:
Voor iedere muis die ziet, moet je er 10 tellen. Muizen zijn nooit alleen. Je hebt dus een probleem.
Heb je een hond of kat waarvan de etensbak op de grond staat? Laat je zelf eten slingeren?
Dingen dichstoppen heeft totaal een geen zin, een muis propt zich door gaatje zo groot als een gemiddelde trouwring. En wat veel mensen niet weten is dat muizen recht tegen de muren omhoog lopen als deze een niet volledig glad opervlak hebben.
Dat ga je toch niet filmenquote:Op donderdag 25 maart 2010 07:58 schreef delano.888 het volgende:
Gatver, hebben we die ook in nl? Best zielig
Ik riep altijd dat ik zelf nooit een val zou zetten, maar nadat een mol mij 1500 euro had gekost aan 3 keer een nieuw gazon aanleggen, heb ik hem ook zo'n brute klem cadeau gedaanquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:03 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet filmenDaarom zei ik al koop alsjeblieft een diervriendelijke val en zet die neer als je thuis bent, zodra je weet dat hij er in zit laat hem dan buiten gewoon vrij.
Ik zou het filmen(met tegenzin), het beest zo snel mogelijk(en niet wreed) doden en daarna de boel op youtube zetten. Dan kunnen mensen tenminste weten wat ze doenquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:03 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet filmenDaarom zei ik al koop alsjeblieft een diervriendelijke val en zet die neer als je thuis bent, zodra je weet dat hij er in zit laat hem dan buiten gewoon vrij.
Cruel but effective.. Niet zo netjes, maarja. If everything else fails..quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:58 schreef delano.888 het volgende:
Waarom wil je dat beest toch per see dood hebben?quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik zou het filmen(met tegenzin), het beest zo sbel mogelijk(en niet wreed) doden en daarna de boel op youtube zetten. Dan kunnen mensen tenminste weten wat ze doen
Je kan m dr ook vast wel af halen met een of ander flesje uit de keukenkastquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik zou het filmen(met tegenzin), het beest zo snel mogelijk(en niet wreed) doden en daarna de boel op youtube zetten. Dan kunnen mensen tenminste weten wat ze doen
Kijk wel ff wat voor val ik vind..quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:13 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Waarom wil je dat beest toch per see dood hebben?Man als TS een pijnloze muizenval koopt en neerzet zodra hij thuis is en hij hoort het beest er in lopen hij loopt naar beneden zet hem buiten in het gras, TS blij en muisje blij.
Ja, en dat muisje draait zich om en rent net zo hard weer naar binnen...quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:13 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Waarom wil je dat beest toch per see dood hebben?Man als TS een pijnloze muizenval koopt en neerzet zodra hij thuis is en hij hoort het beest er in lopen hij loopt naar beneden zet hem buiten in het gras, TS blij en muisje blij.
Nee want asielzoekers moeten ze gewoon lekker terugsturen. Net als bijna alle andere.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:21 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, en dat muisje draait zich om en rent net zo hard weer naar binnen...
Jij bent zeker ook iemand die vindt dat asielzoekers met vluchtgedrag niet gevangen gehouden moeten worden "omdat ze er niets aan kunnen doen?"
Misschien een verre vergelijking, maar volgens mij zit ik on the money.
Hmm ok, ik zat er blijkbaar naastquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:30 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Nee want asielzoekers moeten ze gewoon lekker terugsturen. Net als bijna alle andere.
Ja je moet niet zo snel een conclusie trekkenquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:34 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Hmm ok, ik zat er blijkbaar naast
Maar goed. Ik begrijp dat je het muisje niet per se hoeft te doden, maar je moet alleen goed beseffen hoeveel moeite je moet doen om dat muisje voor goed uit je huis te weren. Maar goed, je kan hem ook een paar dagen in een hamsterkooi ofzo bewaren om hem in het weekend in het bos gedag te zeggen. Of je gebruikt hem als huismuis, dat kan dan weer wel
Of een kip. Maar ja, die beesten schijten wel de boel onder..quote:
Grappig, ik wist het niet, maar het verbaasd me eigenlijk ook niet. Kippen zitten natuurlijk wel in de categorie loopvogels, waar wel meer actieve jagers bij zitten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Of een kip. Maar ja, die beesten schijten wel de boel onder..
En voor de mensen die denken dat het een grap is... Mijn kippen eten echt muizen als ze ze te pakken krijgen..
Ja precies. Beide zijn leuk/lekkerquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:50 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Grappig, ik wist het niet, maar het verbaasd me eigenlijk ook niet. Kippen zitten natuurlijk wel in de categorie loopvogels, waar wel meer actieve jagers bij zitten.
Maar voor in huis... nee, ook al zijn kippen nog best schattig ook (en lekker in de pan, maar da's iets heel anders).
Sorry maar:quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:13 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Je moet hem ook niet pal voor je deur loslatenquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:25 schreef RedFever007 het volgende:
[ afbeelding ]Beetje pindakaas, boter of kaas en vangen maar
![]()
[..]
Sorry maar:![]()
Wat denk je dat die muis doet? Die rent natuurlijk net zo snel weer naar binnen en gaat zich lekker voortplanten. Dus nog meer muizen, voor je het weet zit TS met 1000 muizen in huis
Gewoon een val als in dit plaatje hierboven plaatsen en vangen dat mormel
Overigens niet naar de Praxis. Heb daar laatst een paar vallen gekocht die bagger waren. Hoe dan ook Succes TS
Nee, zadel iemand anders lekker op met die muisquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:28 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Je moet hem ook niet pal voor je deur loslaten
quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Of een kip. Maar ja, die beesten schijten wel de boel onder..
En voor de mensen die denken dat het een grap is... Mijn kippen eten echt muizen als ze ze te pakken krijgen..
Welnee man, als je ze niet op je stoep weer uitzet maar een eindje verderop gaan ze gewoon een ander huisje zoeken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:25 schreef RedFever007 het volgende:
![]()
[..]
Wat denk je dat die muis doet? Die rent natuurlijk net zo snel weer naar binnen en gaat zich lekker voortplanten. Dus nog meer muizen, voor je het weet zit TS met 1000 muizen in huis
Overigens niet naar de Praxis. Heb daar laatst een paar vallen gekocht die bagger waren. Hoe dan ook Succes TS
Deden ze dat ook maar eens bij mensen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:31 schreef Piles het volgende:
Gewoon net als m'n opa doen: vangen met een kooitje en vervolgens verzuipen in de regenbak![]()
[..]
Nee, zadel iemand anders lekker op met die muisHet is gewoon ongedierte wat uitgeroeid moet worden
Dit is waar, maar van een kat krijg je wel alles wat hij vangt cadeau. Het gevolg is iedere dag een dooie muis/vogel/kikker/konijn op de deurmat.quote:
Ja, de buren ermee pesten, en die beesten maar ziektes verspreiden, goed idee.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Welnee man, als je ze niet op je stoep weer uitzet maar een eindje verderop gaan ze gewoon een ander huisje zoeken.
Bij de tuincentra kun je ook verschillende diervriendelijke vallen kopen. En dat je er meteen 10 in huis hebt is ook onzin, dat is echt niet altijd het geval hoor
Inderdaadquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:31 schreef Piles het volgende:
Nee, zadel iemand anders lekker op met die muisHet is gewoon ongedierte wat uitgeroeid moet worden
Ja inderdaad, leuk voor de buurvrouwquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Welnee man, als je ze niet op je stoep weer uitzet maar een eindje verderop gaan ze gewoon een ander huisje zoeken.
Bij de tuincentra kun je ook verschillende diervriendelijke vallen kopen. En dat je er meteen 10 in huis hebt is ook onzin, dat is echt niet altijd het geval hoor
Nee, soms zijn het er maar 9quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:35 schreef senesta het volgende:
[..]
En dat je er meteen 10 in huis hebt is ook onzin, dat is echt niet altijd het geval hoor
Doodsverwensing !quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:36 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Deden ze dat ook maar eens bij mensen.
Ik vind het eigenlijk wel schattig hoe tliciouz zich al de hele ochtend bekommert over het lot van familie muis die zich totaal niet bewust zijn van het afgrijselijke familiedrama dat zich af gaat spelen als pappa dadelijk niet meer thuis komt van de booschappenquote:
Ja dat dus!quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:49 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel schattig hoe tliciouz zich al de hele ochtend bekommert over het lot van familie muis die zich totaal niet bewust zijn van het afgrijselijke familiedrama dat zich af gaat spelen als pappa dadelijk niet meer thuis komt van de booschappen
Jawel, alleen moeten ze eerst even de resten van pappa aan de kant schuiven voor het stukje kaas tevoorschijn komtquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:02 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ja dat dus!Arme baby muisjes die straks geen stukje kaas krijgen van papa.
En soms komt dat ook in de eieren terecht. Ik had eens lekkere scharreleieren van een boerderij gehaald, zet de pan op het vuur, breek een eitje, gooi het in de pan, en zie daar, een hele dikke rups erbij! Was ik even blij dat ik niet had besloten om het eitje te koken en lekker op te lepelen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Kippen eten niet alleen de muizen die ze te pakken krijgen, maar zo'n beetje alles
Is dat zo? Het ging toch over ongedierte? Eén van de eigenschappen van ongedierte is overdadig fokgedrag. Nou, kijk maar eens naar het fokgedrag van ons mensen. En dan zijn we ook nog eens in staat om steeds langer te leven, met alle gevolgen van dien. En maar klagen dat het milieu zo zwaar belast wordt. Raar, hè, met meer dan 6 miljard mensen... terwijl dat er een paar honderd jaar geleden nog niet eens een miljard waren...quote:
Zonde, die rups was gezonder dan dat eiquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:14 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En soms komt dat ook in de eieren terecht. Ik had eens lekkere scharreleieren van een boerderij gehaald, zet de pan op het vuur, breek een eitje, gooi het in de pan, en zie daar, een hele dikke rups erbij! Was ik even blij dat ik niet had besloten om het eitje te koken en lekker op te lepelen.
Een rups in je ei? Lijkt me wel heel sterkquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:14 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En soms komt dat ook in de eieren terecht. Ik had eens lekkere scharreleieren van een boerderij gehaald, zet de pan op het vuur, breek een eitje, gooi het in de pan, en zie daar, een hele dikke rups erbij! Was ik even blij dat ik niet had besloten om het eitje te koken en lekker op te lepelen.
Waarschijnlijk was het een embryo van een kuiken dat hij aanzag voor rupsquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:21 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Een rups in je ei? Lijkt me wel heel sterk
Zoiets is al lang verteerd voordat het überhaupt kans maakt om in een ei te komen...
Natuurlijk. Dat verschil zie ik niet. Nee, het was een rups, schattig opgerold, en het was een rups, geen rupsje. Ik zal eens kijken, kan me herinneren dat ik er foto's van heb gemaakt. Heb zelfs de rups nog even afgerold, en dan was het toch een rups van zeker 3 centimeter lang.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:23 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het een embryo van een kuiken dat hij aanzag voor rups
Ik zat nog te denken of ik 'm los zou kunnen halen met een spatel, maar hier was ik niet opgekomen. Maar dan is het wel de vraag of dat keukenkast-spul de muis niet levend verbrand of iets andersquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je kan m dr ook vast wel af halen met een of ander flesje uit de keukenkast
Omdat de "muisvriendelijke"-muizenvallen helemaal niet vriendelijk voor muizen zijn. Het is een achterlijk idee verzonnen door mensen die een dier niet zelf willen doden. De types die denken dat vlees uit de fabriek komtquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:13 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Heb er ondertussen 2 staan met pindakaas, toch wel jammer dat ze niet super gevoelig zijn, er moet toch wel een beetje druk op zijn voor ze klappen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:25 schreef RedFever007 het volgende:
![]()
[..]
Je kunt ze afstellen. Hoe verder het ijzeren staafje uit het haakje komt, hoe sneller die af gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb er ondertussen 2 staan met kaas, toch wel jammer dat ze niet super gevoelig zijn, er moet toch wel een beetje druk op zijn voor ze klappen.
Kaas is niet zo succesvol, Pindakaas doet het verschrikkelijk goed.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb er ondertussen 2 staan met kaas, toch wel jammer dat ze niet super gevoelig zijn, er moet toch wel een beetje druk op zijn voor ze klappen.
Daar was ik achter maar alsnog moet er wel een beetje druk op staan voor hij klapt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:16 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Je kunt ze afstellen. Hoe verder het ijzeren staafje uit het haakje komt, hoe sneller die af gaat.
Dat heb ik ook, geen idee waarom ik kaas schreef, ben benieuwd of ik vanacht wakker word van de klap, ze zullen vast niet komen met geluid in de kamer toch?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaas is niet zo succesvol, Pindakaas doet het verschrikkelijk goed.
KLAP
piep
Als zn nek in 1x breekt is dat toch echt niet zo zielig hoor.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:22 schreef tliciouz het volgende:
Ik hoop dat je vingers er tussen zitten. Arme meneer muis.
Doe ff je adres posten, dan kunnen daar alle levend gevangen muizen worden afgegeven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:22 schreef tliciouz het volgende:
Ik hoop dat je vingers er tussen zitten. Arme meneer muis.
Wat kun jij ontzettend overdrijven zegquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe ff je adres posten, dan kunnen daar alle levend gevangen muizen worden afgegeven.
Ik gun je dat, een huis vergeven van de muizen, die over het aanrecht rennen als je je ontbijt klaar wilt maken.
Ik gun je dat, als je de borden uit de kast pakt ze moet afwassen.
Dat is helemaal niet overdreven. Wij hebben dat een paar jaar geleden gehad. Ik kan me nog herrineren dat ik in huis iets te eten wou pakken en iets onder m'n schoen voelde en hoorde piepenquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:42 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Wat kun jij ontzettend overdrijven zeg
Ja maar wat heeft jou muizen trauma te maken met dat ik liever een diervriendelijke val heb? Helemaal niets. Ik zeg alleen dat ik het zielig vind om zo'n val te gebruiken en het mislukt, dan heb ik liever een diervriendelijke val en het beestje in de natuur (bos) vrij te laten, dan ben jij blij en het beestje.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:45 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet overdreven. Wij hebben dat een paar jaar geleden gehad. Ik kan me nog herrineren dat ik in huis iets te eten wou pakken en iets onder m'n schoen voelde en hoorde piepenDat ik m'n voet op til en er een muis langs de muur schiet
Blij dat we daar vanaf zijn.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:48 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ja maar wat heeft jou muizen trauma te maken met dat ik liever een diervriendelijke val heb? Helemaal niets. Ik zeg alleen dat ik het zielig vind om zo'n val te gebruiken en het mislukt, dan heb ik liever een diervriendelijke val en het beestje in de natuur (bos) vrij te laten, dan ben jij blij en het beestje.
Waarom edit je je smiley nog? Ik snap niet zo goed wat je nu precies wilt bereiken?quote:
Ik kon de code van de juiste niet vinden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:53 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Waarom edit je je smiley nog? Ik snap niet zo goed wat je nu precies wilt bereiken?
Ik heb nog geen antwoord op me vraag.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:54 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik kon de code van de juiste niet vinden.
Lees mijn verhaal in de rest van het topic maar eens.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:59 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik heb nog geen antwoord op me vraag.
Ik hoop zo dat je binnenkort denkt, fuck dit is nog erger...quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:42 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Wat kun jij ontzettend overdrijven zeg
Ik reageerde niet eens op jou.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat je binnenkort denkt, fuck dit is nog erger...
En nee, ik overdrijf voor geen meter.
Dit is wel een hele slappe versiertruc hoor, stuk verdrietquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe ff je adres posten, dan kunnen daar alle levend gevangen muizen worden afgegeven....
Het is een vrouw, ik val niet op vrouwenquote:Op donderdag 25 maart 2010 23:19 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Dit is wel een hele slappe versiertruc hoor, stuk verdriet
Bij ons werken ze nog hoor. Maar het is wel zo dat ze niet(of minder) aan de vallen komen als ze ergens anders eten kunnen halen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:10 schreef delano.888 het volgende:
Update:
Had gisteravond dus 2 van die dingen neer gezet.
Werd vanacht om 2 uur wakker van een klap, dus ging kijken.
In allebei de vallen zat 1 muis.
Dus ga voor de zekerheid vanmiddag nog een paar vallen halen voor als er nog meer zijn..
Klopt het nou echt dat ze na een tijdje er niet meer in trappen? Hoe kan dat dan?
Je was niet de enigequote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:20 schreef RedFever007 het volgende:
Goed zo TS
Man leeft met 2000 muizen in huis
Ik moest gelijk aan dit topic denken ,ik weet niet waarom
Jah, de kindjes verhongeren nu. Dus ff wachtenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:13 schreef delano.888 het volgende:
Vanacht maar 1 "gevangen" en nu dus totaal 3, ben benieuwd of er nog meer loopt (heb nog 3 vallen staan nu)
Je had nog gelijk ook, vanochtend lag er 1 kleintjequote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:55 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Jah, de kindjes verhongeren nu. Dus ff wachten
Dat doet idd wel iets meer met je dan wanneer het een gewone muis is, maar je kunt het beter in de kiem smoren dan dat je over een paar weken ook nog 50 kleinkinderen moet vangenquote:Op zondag 28 maart 2010 15:26 schreef delano.888 het volgende:
GODVERDOMME
Heel zielig zie ik net een piepklein babymuisje door mijn kamer lopen, richting de val met pindakaas. Dus mijn hart begint te kloppen en ik doe mn ogen dicht. En ja hoor 3 seconden later klats dicht. En het muisje spartelde toch wel 20sec nog, dit is echt niet goed voor je geweten
Das wel waar maar dit was toch wel heel erg zielig (zie ook edit)quote:Op zondag 28 maart 2010 15:29 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat doet idd wel iets meer met je dan wanneer het een gewone muis is, maar je kunt het beter in de kiem smoren dan dat je over een paar weken ook nog 50 kleinkinderen moet vangen
Geen idee, maar ik neem aan dat het er niet veel meer zijn, als er nog zijn.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Das wel waar maar dit was toch wel heel erg zielig (zie ook edit)
Hoeveel meer kan ik nog verwachten? Nu 3 volwassene en 2 kleintjes gehad...
Lijkt me ook idd aangezien er steeds minder snel nieuwe komen, toch voel ik me fucking slecht over dat babymuisje netquote:Op zondag 28 maart 2010 15:36 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik neem aan dat het er niet veel meer zijn, als er nog zijn.
Omdat die 5x zo duur was (al zou ik dat er ondertussen uit gehaald hebben) en omdat ik geen baby muisjes met doormidden gesplitte hoofden had verwachtquote:Op zondag 28 maart 2010 17:24 schreef leukvoorlater het volgende:
Waarom heb je dan niet gekozen voor een muisvriendelijke muizenval?![]()
Ik ga er morgen 1 halen.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 07:58 schreef delano.888 het volgende:
quote:SoRemixed a fucking rat killed my rabbit and then breeded in my house so i caught teh baby rats in glue traps took em down the park and poured oil on themto set them free and then realesed em then i caught muma rat and and disected her alive teaches her to come in my house eat my food disease my bunny it fucking suffered
DIERENBEUL!quote:Op zondag 28 maart 2010 15:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lijkt me ook idd aangezien er steeds minder snel nieuwe komen, toch voel ik me fucking slecht over dat babymuisje net
en dan?quote:Op zondag 28 maart 2010 17:24 schreef leukvoorlater het volgende:
Waarom heb je dan niet gekozen voor een muisvriendelijke muizenval?![]()
Ik ga er morgen 1 halen.
Lekker diervriendelijk. Dat gif wat de muizen eten zorgt ervoor dat ze uitdrogen. Het gevolg is dat ze een langzame pijnlijk verdroging ondergaan met als gevolg de dood.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:20 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben laatst na de 5e gevulde muizenval gestopt daarmee, en heb gif (sorkill-g) gehaald. Alles wat ik sindsdien neer heb gestrooid is opgegeten. Ik vraag me af of dit nut heeft. Ik zie nu ook dat het gat waar ze uit komen steeds groter word. Het is duidelijk te zien dat er zonlicht binnen komt door dat gat. Het is nu zo'n 5cm doorsnee al. Aan de buitenkant van mn huis kan ik nogsteeds geen ingang zien. Ik vroeg me af of er iets is wat ik kan gebruiken om het gat te dichten vanaf de binnenkant, ik dacht zelf gewoon kiezelsteentjes oid, daar kunnen ze toch niet doorheen?
PUR-schuim FTW! Als ze echt hardnekkig zijn vreten ze wel door een beetje PUR heen, maar als het zo'n groot gat is een hele bus PUR er in leegspuiten, dat is vaak wel effectief.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:20 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben laatst na de 5e gevulde muizenval gestopt daarmee, en heb gif (sorkill-g) gehaald. Alles wat ik sindsdien neer heb gestrooid is opgegeten. Ik vraag me af of dit nut heeft. Ik zie nu ook dat het gat waar ze uit komen steeds groter word. Het is duidelijk te zien dat er zonlicht binnen komt door dat gat. Het is nu zo'n 5cm doorsnee al. Aan de buitenkant van mn huis kan ik nogsteeds geen ingang zien. Ik vroeg me af of er iets is wat ik kan gebruiken om het gat te dichten vanaf de binnenkant, ik dacht zelf gewoon kiezelsteentjes oid, daar kunnen ze toch niet doorheen?
Ja, even verderop loslaten. Ik heb niks tegen muizen, ik heb iets tegen de uitwassen aanwezigheid van muizen in mijn kamer.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:44 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
en dan?
Die muis weer vrijlaten ?![]()
KILL THEM ALL!!!
Nou, dat geultje is dus groot genoeg voor de muis..quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:31 schreef delano.888 het volgende:
Goed, vanacht weer wat niet zo leuke ervaringen gehad met meneer muis.
Ik heb een open haard in mijn woonkamer (althans, dat was vroeger zo, het is nu meer een gat in de muur) en de "vloer" daarvan is van steen. De muizen vonden het erg leuk om aan dat steen te knagen vanacht. Keer op keer ging ik slapen en werk ik een kwartier later weer wakker door het geknaag. Uiteindelijk heb ik het opgelost door een plastic zak te leggen over de plek waar ze knaagde. Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Er ligt nu ook overal gif in de buurt van die plek.
Is het misschien een idee om de gemeente om advies/hulp te vragen?
Ze komen overigens ook niet van buiten, want als ik naar de open haard liep, zag ik ze nergens heen weg schieten, ze verdwenen gewoon ergens in de open haard, al kan ik daar nergens gaten vinden, alleen maar een geultje van 1cm..
quote:Op dinsdag 20 april 2010 01:23 schreef Seven. het volgende:
Feitjes over muizen:
Waar mensen wonen, komen muizen voor.
Muizen zijn alleseters.
Ze zijn vooral 's nachts actief.
Ze leggen voedselvoorraden aan, soms in bergjes van zo'n 50 cm hoog.
Ze worden maximaal 30 maanden maar doorgaans halen ze 18 maanden niet eens wegens vele natuurlijke vijanden. Binnenshuis hebben ze echter weinig vijanden, buiten de kat en bruine rat.
Ze kunnen ziekte van Weil en samonella verspreiden, maar doorgaans zijn het geen echte ziektebronnen.
Er bestaat een zogenaamde muizenkit (zal zinvoller zijn dan PUR, daar zijn ze binnen no time doorheen man)
Mannetjes bakenen hun territorium af met urine. Ze kunnen op deze manier het Hanta-virus verspreiden.
Muizen planten zich het hele jaar voort. Een vrouwtje kan tot 10 nesten per jaar krijgen met maximaal 12 jongen per worp (worst case scenario: 120 jongen per vrouwtje per jaar). De draagtijd is 3 weken. De jonkies zijn binnen een 3 maanden geslachtsrijp. Exponentieel gezien problematisch.
Muizen hebben geen water nodig als hun voedsel voor zo'n 15% uit water bestaat.
Muizen hebben een ruimte van 0,5 cm nodig om ergens doorheen te kunnen kruipen.
Muizen knagen met gemak door PUR.
Het nest van een muis heeft altijd meerdere uitgangen en een nestkamer.
Succes met je PUR om ze naar buiten te drijven, TS!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |