abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79836493
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:44 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

en dan?
Die muis weer vrijlaten ?

KILL THEM ALL!!!
Ja, even verderop loslaten. Ik heb niks tegen muizen, ik heb iets tegen de uitwassen aanwezigheid van muizen in mijn kamer.

[ Bericht 1% gewijzigd door leukvoorlater op 01-04-2010 17:25:37 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:20:35 #102
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80112099
in mijn huis in amsterdam kreeg er 1 alleen een oplawaai van de val, die zat helemaal versuft onder het bed te piepen. (totdat ie een steelpan terug kopte, toen was hij stil).
ving op een avond 5 muizen! Denk een stuk of 10 in een week... vervelende knaagdieren, ga lekker in een weiland wonen! (en laat je pakken door een buizerd ofzo )
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_80287835
Ik weet dat ik nu geen muizen meer heb, en de plek waar ze binnen kwamen zit nogsteeds dicht met pur en is nog niet open geknabbeld, maar toch blijf ik na al die tijd telkens denken dat ik in mijn ooghoek bij dat hol beweging zie. Best spooky.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_80505688
Goed, ze zijn weer terug.. Gemeente er maar bij halen?

Wel weer gif gestrooid maar t zal dus blijkbaar wel niet helpen, een tijdje geleden hadden ze daar al heel veel van gegeten..

Misschien had ik dus wel gelijk dat ik soms een beweging zag..

[ Bericht 17% gewijzigd door DX11 op 20-04-2010 00:16:28 ]
pi_80505856
Toch vreemd, ik heb nu dus al aardig wat muizen gehad, allemaal in het hoekje achter de tv waar echt serieus minimaal 50 kabels liggen/hangen, en niet 1 is aan geknabbeld? Hoe kan dat.. erg vreemd, zit er wel over te denken om de kabels tijdelijk even op te hogen ofzo met elastiek ofzo, just in case..
pi_80506398
mja, de makkelijkste manier om muizen weg te krijgen is het nemen van een kat..

voor de rest is het vaak alleen maar symptoombestrijding.
wat belangrijke punten zijn:
- geen voedsel
- geen gaatjes (als je er een bic-pen in kunt steken kan een muis er doorheen)
- klemmen of lijm
lijm is niet erg vriendelijk enzo, maar met regelmatig controleren en dan doodmaken niet erger dan de "diervriendelijke" muizenvallen.

oh, wat handig is bij het plaatsen van de vallen:
- als je met eten lokt, probeer er dan voor te zorgen dat je het niet zelf aanraakt, maar met een lepel oid op de val doet ivm geur, neem producten die ze kennelijk lekker vinden (wat aangevreten&opgevreten is), of anders dingen die geuren of stevig zijn als pindakaas, brood, gegrilde kipstukjes (haha..ja echt waar)
- de trigger-vallen (die bij aanraking dichtklappen) altijd langs de wanden plaatsen. muizen lopen altijd langs de muur, nooit door een open ruimte. (als je ze opschrikt uiteraard wel...dan nemen ze de kortste route) als je een beetje het idee hebt waar je muisjes heengaan en vandaan komen kun je ook een parcours voor de uitzetten..met op een gegeven moment een valletje. langs een muur bv dozen zetten ofzo..dat er eerst genoeg ruimte is tussen de doos en de muur, en dan een soort van trechtervorm maken en dan bij het smalste punt een val

inzicht krijgen in de patronen van een muis is erg handig bij de bestrijding ervan..
pi_80508698
Goed, vanacht weer wat niet zo leuke ervaringen gehad met meneer muis.

Ik heb een open haard in mijn woonkamer (althans, dat was vroeger zo, het is nu meer een gat in de muur) en de "vloer" daarvan is van steen. De muizen vonden het erg leuk om aan dat steen te knagen vanacht. Keer op keer ging ik slapen en werk ik een kwartier later weer wakker door het geknaag. Uiteindelijk heb ik het opgelost door een plastic zak te leggen over de plek waar ze knaagde. Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Er ligt nu ook overal gif in de buurt van die plek.

Is het misschien een idee om de gemeente om advies/hulp te vragen?

Ze komen overigens ook niet van buiten, want als ik naar de open haard liep, zag ik ze nergens heen weg schieten, ze verdwenen gewoon ergens in de open haard, al kan ik daar nergens gaten vinden, alleen maar een geultje van 1cm..
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:33:57 #108
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_80508733
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:31 schreef delano.888 het volgende:
Goed, vanacht weer wat niet zo leuke ervaringen gehad met meneer muis.

Ik heb een open haard in mijn woonkamer (althans, dat was vroeger zo, het is nu meer een gat in de muur) en de "vloer" daarvan is van steen. De muizen vonden het erg leuk om aan dat steen te knagen vanacht. Keer op keer ging ik slapen en werk ik een kwartier later weer wakker door het geknaag. Uiteindelijk heb ik het opgelost door een plastic zak te leggen over de plek waar ze knaagde. Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Er ligt nu ook overal gif in de buurt van die plek.

Is het misschien een idee om de gemeente om advies/hulp te vragen?

Ze komen overigens ook niet van buiten, want als ik naar de open haard liep, zag ik ze nergens heen weg schieten, ze verdwenen gewoon ergens in de open haard, al kan ik daar nergens gaten vinden, alleen maar een geultje van 1cm..
Nou, dat geultje is dus groot genoeg voor de muis..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_80508748
Hoeveel purschuim doen in muizenhol?
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 01:23 schreef Seven. het volgende:
Feitjes over muizen:

Waar mensen wonen, komen muizen voor.
Muizen zijn alleseters.
Ze zijn vooral 's nachts actief.
Ze leggen voedselvoorraden aan, soms in bergjes van zo'n 50 cm hoog.
Ze worden maximaal 30 maanden maar doorgaans halen ze 18 maanden niet eens wegens vele natuurlijke vijanden. Binnenshuis hebben ze echter weinig vijanden, buiten de kat en bruine rat.
Ze kunnen ziekte van Weil en samonella verspreiden, maar doorgaans zijn het geen echte ziektebronnen.
Er bestaat een zogenaamde muizenkit (zal zinvoller zijn dan PUR, daar zijn ze binnen no time doorheen man )
Mannetjes bakenen hun territorium af met urine. Ze kunnen op deze manier het Hanta-virus verspreiden.
Muizen planten zich het hele jaar voort. Een vrouwtje kan tot 10 nesten per jaar krijgen met maximaal 12 jongen per worp (worst case scenario: 120 jongen per vrouwtje per jaar). De draagtijd is 3 weken. De jonkies zijn binnen een 3 maanden geslachtsrijp. Exponentieel gezien problematisch.
Muizen hebben geen water nodig als hun voedsel voor zo'n 15% uit water bestaat.
Muizen hebben een ruimte van 0,5 cm nodig om ergens doorheen te kunnen kruipen.
Muizen knagen met gemak door PUR.
Het nest van een muis heeft altijd meerdere uitgangen en een nestkamer.

Succes met je PUR om ze naar buiten te drijven, TS!
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:38:11 #110
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80511813
Je bent iig op de goede weg TS. Het vergif heeft even nodig om te kunnen werken, maar het voordeel ervan is dat het mee naar het nest wordt genomen, waardoor ook de jonge muisjes geen kans meer hebben. Wat vooral belangrijk is bij het gebruik van gif, dat je heel erg zeker weet dat ze nergens anders vandaan eten kunnen halen. Anders loop je namelijk nog altijd het risico dat ze niet van je gif eten.

Ik zou wel kiezen voor één methode(persoonlijk zou ik voor gif gaan), want twee methodes werken nooit goed samen.
Het gif heeft als voordeel dat het hele nest sterft, vallen dat het snel begint met werken.

Als je het idee hebt dat je gif niet goed werkt zou je het kunnen overwegen om naar de Belgische filialen van de Aveve te gaan. Dat is een boerenbond, maar in België verkopen ze sterker gif.
Persoonlijke ervaring is dat het nederlandse gif niet goed werkt, en met het belgische dat je er de eerste week
niets van merkt & na 3 weken geen muizen meer hebt.

En ik zou de gaten in je huis niet gaan dicht maken. Bij het dichtmaken van de spouw ontstaan er(in de loop van de tijd) gassen die zeer giftig zijn. Verder is het ook een hopeloze zaak, de muisjes vinden/maken gaten om te overleven, jij voor een prettiger leven. Wie denk je dat gemotiveerder is

[ Bericht 17% gewijzigd door ikke043 op 20-04-2010 10:43:25 ]
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_80512144
Ja vallen doe ik ook niet meer na het traumatische laatste muisje
Dus gif, blijf wel gewoon sorkil-g strooien tot t op is en daarna kijk ik wel ff verder..
pi_80542768
En meneer muis is weer gezellig aan het steen aan het knagen.. Wel gek: als ik geluid maak, wat dan ook, blijft hij doorgaan, maar als ik ook maar een milimeter beweeg, verdwijnt hij..
pi_80622856
Update: net hoorde ik geknaag, terwijl ik de open haard goed kon zien, de muis blijkt dus onder de steen te zitten, en laat zich helemaal niet (altijd) zien, dus vandaar dat hij het gif bovengronds nog niet 1x heeft aangeraakt.
pi_80715219
Update: beesten zitten nu ook achter de tv onder de grond te knagen, echt irritant, ik zie niks en ze komen echt niet boven dus vangen lijkt onmogelijk...
  maandag 26 april 2010 @ 02:10:17 #115
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_80716882
Damn wat is er gebeurd met de oldskool muizeval! Beetje pndakaas en je hebt er een!
Mijn kat vreet ze op, dus....

Klacht: Ze kunnen er niet mee omgaan.

Antiklacht: Blijft leuk, zo'n muis op de pantoffel nemen. Zonder bloed aan de muur! Bots!
Feel the fuzz!
pi_80719858
Bel toch gewoon de ongediertebestrijding...

Anders mag je wel een kat van mij lenen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')