Ja, even verderop loslaten. Ik heb niks tegen muizen, ik heb iets tegen de uitwassen aanwezigheid van muizen in mijn kamer.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:44 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
en dan?
Die muis weer vrijlaten ?![]()
KILL THEM ALL!!!
Nou, dat geultje is dus groot genoeg voor de muis..quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:31 schreef delano.888 het volgende:
Goed, vanacht weer wat niet zo leuke ervaringen gehad met meneer muis.
Ik heb een open haard in mijn woonkamer (althans, dat was vroeger zo, het is nu meer een gat in de muur) en de "vloer" daarvan is van steen. De muizen vonden het erg leuk om aan dat steen te knagen vanacht. Keer op keer ging ik slapen en werk ik een kwartier later weer wakker door het geknaag. Uiteindelijk heb ik het opgelost door een plastic zak te leggen over de plek waar ze knaagde. Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Er ligt nu ook overal gif in de buurt van die plek.
Is het misschien een idee om de gemeente om advies/hulp te vragen?
Ze komen overigens ook niet van buiten, want als ik naar de open haard liep, zag ik ze nergens heen weg schieten, ze verdwenen gewoon ergens in de open haard, al kan ik daar nergens gaten vinden, alleen maar een geultje van 1cm..
quote:Op dinsdag 20 april 2010 01:23 schreef Seven. het volgende:
Feitjes over muizen:
Waar mensen wonen, komen muizen voor.
Muizen zijn alleseters.
Ze zijn vooral 's nachts actief.
Ze leggen voedselvoorraden aan, soms in bergjes van zo'n 50 cm hoog.
Ze worden maximaal 30 maanden maar doorgaans halen ze 18 maanden niet eens wegens vele natuurlijke vijanden. Binnenshuis hebben ze echter weinig vijanden, buiten de kat en bruine rat.
Ze kunnen ziekte van Weil en samonella verspreiden, maar doorgaans zijn het geen echte ziektebronnen.
Er bestaat een zogenaamde muizenkit (zal zinvoller zijn dan PUR, daar zijn ze binnen no time doorheen man)
Mannetjes bakenen hun territorium af met urine. Ze kunnen op deze manier het Hanta-virus verspreiden.
Muizen planten zich het hele jaar voort. Een vrouwtje kan tot 10 nesten per jaar krijgen met maximaal 12 jongen per worp (worst case scenario: 120 jongen per vrouwtje per jaar). De draagtijd is 3 weken. De jonkies zijn binnen een 3 maanden geslachtsrijp. Exponentieel gezien problematisch.
Muizen hebben geen water nodig als hun voedsel voor zo'n 15% uit water bestaat.
Muizen hebben een ruimte van 0,5 cm nodig om ergens doorheen te kunnen kruipen.
Muizen knagen met gemak door PUR.
Het nest van een muis heeft altijd meerdere uitgangen en een nestkamer.
Succes met je PUR om ze naar buiten te drijven, TS!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |