Er is een grens bij een euro of 18.000/jaar dat je wel meer gaat verdienen, maar er uiteindelijk max. 20% (?) meer aan overhoudt omdat je huurtoeslag, zorgtoeslag en zulks kwijtraakt. Dat gebied loopt tot 24.000 geloof ik, je kon beter 18k verdienen en genieten van je tijd dan doorgaan tot 24k en van die bovenste 6k nauwelijks iets overhouden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:29 schreef Ewelina het volgende:
Stufi krijg ik ook al niet meerAlleen salaris en huur- en zorgtoeslag. Die huurtoeslag moet overigens wel naar beneden worden gesteld omdat ik teveel verdien.
Ik ben twee keer uitgeloot geweest en heb in die periode wel gestudeerd, dus mijn stufi houdt 2 jaar te vroeg op. Wat voor beurzen? Klinkt goed!quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan is het helemaal vervelend, ik loop gelukkig nog nominaal, blijft t wel binnen de perken. Er zijn trouwens beurzen die je kan aanschrijven hè, voor medische studies.
Het zonnetje is weg. Nou ja, moet toch zo weer beginnen. *schoenen weer aan*
dat exactquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:09 schreef Rituals het volgende:
Ik voel me ook even rijk! Ik heb stufi, zorgtoeslag, maandelijkse bijdrage van m'n ouders, beetje salaris én zo'n 150 euro via marktplaatsverkopen binnen! helaas gaan de komende dagen de huur, zorgverzekering en collegegeld er weer af.
Grens zit volgens mij bij de 17k, met 16k per jaar zou ik wel de volle mep krijgen en nu dus niet. Ik denk dat mijn vakantiegeld de boosdoener is, ik krijg het dit jaar 2 x... 1 x van mijn uitzendbureau en nu nog een keer van mijn werkgever, die betaalt dus vooruit. En da's een flinke smak geld.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Er is een grens bij een euro of 18.000/jaar dat je wel meer gaat verdienen, maar er uiteindelijk max. 20% (?) meer aan overhoudt omdat je huurtoeslag, zorgtoeslag en zulks kwijtraakt. Dat gebied loopt tot 24.000 geloof ik, je kon beter 18k verdienen en genieten van je tijd dan doorgaan tot 24k en van die bovenste 6k nauwelijks iets overhouden.
edit: pin me er niet op vast dat het tussen 18k en 24k was, dacht van wel.
Zorgtoeslagquote:Niet hoger dan ¤ 21.450 per jaar als u alleen bent, of ¤ 29.125 als u samenwoont. Bent u ouder dan 65? Dan is het maximuminkomen ¤ 20.200 als u alleen bent, of ¤ 27.575 als u samenwoont.
quote:Bent u boven de 18, hebt u een Nederlandse zorgverzekering en is uw inkomen niet te hoog? Dan kunt u zorgtoeslag krijgen. Uw inkomen mag niet hoger zijn dan ¤ 33.743 per jaar, of ¤ 50.000 als u samenwoont.
Beetje weinig overdag...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:37 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik hou het niet meer bij...
Dan maar weer gewoon een lijstje.
O: afbakpistoletje met half gekookt ei en kaas
T: koffie met melk
L: nog een afbakpistoletje met de andere helft van het ei en citroenmayo, koffie met melk
T: kiwi, misschien wat yoghurt
D: falafel met pitabroodjes, komkommer, sausje van yoghurt met knoflook
T: wijntje, stukje extra pure chocolade
Vind je? Ik denk dat het qua calorieën nog wel meevalt, en het ontbijt was nogal laat. Nou ja, ik neem vanmiddag nog wel een bakje volle yoghurt, dan is het vast wel genoeg.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Beetje weinig overdag...
Dat weet ze niet meer want ladderzat. Toch?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:51 schreef Rituals het volgende:
Wat fijn Nynke! Hoe heb jij je vriendje eigenlijk leren kennen?
daarvoor kende ik hem ook al..hij deed dezelfde master als ik, alleen is na een jaar opgehouden. Maar de eerste keer zoenen, ja. toen was ik ladderzat en dat weet ik allemaal niet meer zo precies.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat weet ze niet meer want ladderzat. Toch?
O wat schattigquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
wat een leuk nieuws!![]()
![]()
en weer verder studeren
Dat is de tweede al. Waarom eet jij (jij!) vieze magere/zoete mueslirepen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:56 schreef ColdFeet het volgende:
Lijst, oh ja.
O: kom volle yoghurt met frambozensiroop
T: vieze zoete mueslireep
L: 2 bruine bolletjes light kersenjam
T: mango
T: avocado
S: hardlopen, 8 of 10 km
D: doperwtensoep, flatbreads met knoflookboter en, ik denk, een dip van geroosterde paprika en walnoten
T: paar courgettekoekjes
Ja! Er waren goede solisten dus de aria's waren heel mooi en ontroerend (vooral de bas-aria aan het einde vind ik geweldig, Mache dich, mein Herze reinquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:02 schreef anna82 het volgende:
He Mini, hoe was de MP gister? Zelf ook nog genoten?
ga je niet mee naar Duitsland? Jammer!!quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ja! Er waren goede solisten dus de aria's waren heel mooi en ontroerend (vooral de bas-aria aan het einde vind ik geweldig, Mache dich, mein Herze rein), en zelf zingen is natuurlijk ook altijd leuk.
Ik vind het nu al jammer dat ze hem pas over 3 jaar weer doen, als ik er dan überhaupt nog bij ben.
Wat een schattig verhaal over die muis.
Nee, nu het echt dichtbij komt vind ik het toch wel erg jammer dat ik niet mee ga maar het kwam echt niet uit, ze vertrekken morgen en wij krijgen morgenochtend de sleutel van ons nieuwe huisje. Bovendien ga ik over anderhalve maand al naar Amerika dus kan ik het geld ook wel gebruiken en vindt vriendje het waarschijnlijk ook niet echt leuk als ik dan ook nog even 10 dagen op tournee ga.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ga je niet mee naar Duitsland? Jammer!!
Ik ga m woensdag zien in de Doelen.
Oh trouwens: ik heb vanavond om 20 u een concertje in de kapel van het OLVG (locatie Oosterpark) in Amsterdam. Concertje met een Bachcantate en nog wat motetten en choralen. Wordt erg mooi. In A'dam kost het 8 euro, in Leiden zijn de concertjes gratis (want in kerkdienst van het ziekenhuis)
maar wie zin heeft
fijne diplomauitreiking LB vandaag! en ehh... rest ben ik vergeten. ohja, ik heb me voorgenomen om vanavond na het concert als ik thuiskom nog aan mn hoofdstuk te gaan werken, vandaag te weinig gedaan en ik mag pas naar bed als ik minstens nog een sectie heb afgeschreven
In London viel ik in slaap toen het vliegtuig begon te rijden en werd ik wakker in Amsterdam toen hij op de grond weer aan het landen wasquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Op zich ben ik er ook niet echt dol op. Ben één keer geupgrade naar business omdat ik een niet te stelpen bloedneus had en dat was een lange vlucht naar Miami en dat was wel echt heerlijk. Zo jammer dat dat zo idioot duur is, want honderd euro xtra had ik er zo voor over gehad!! Een vriendin van mij maakt documentaires en heeft een slechte rug en die laat in haar contract altijd vastleggen dat ze business vliegt. Scheve blikken van de rest van de crew, maar daar heeft ze schijt aan.
Toen naar Egypte was het best een luxe vlucht trouwens, met maaltijd, snack, eigen dvd speler, de tijd vloog! Was ook maar 5 uur natuurlijk. En slapen in een vliegtuig is ook bijna nooit gelukt. 1x toen ik 3 stoelen voor mezelf had en languit kon liggen. Ik ben anti slaappil eigenlijk, maar misschien een keer het overwegen waard.
Omdat ze in m'n tas zaten en ik honger hadquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is de tweede al. Waarom eet jij (jij!) vieze magere/zoete mueslirepen?
Ik realiseer mij net dat mijn vriendje al sinds september of zo geen stufi meer krijgt. Vandaar dat ie weinig geld heeft, dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:24 schreef Rituals het volgende:
[..]
Nee kan ik me voorstellen! Ik krijg tijdens mijn co-schappen geen stufi meer, dus dat wordt inderdaad lenen of een schuld opbouwen.
Haha, lastig!quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:18 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik realiseer mij net dat mijn vriendje al sinds september of zo geen stufi meer krijgt. Vandaar dat ie weinig geld heeft, dat verklaart een hoop!!
Wow, verdien je dan nu 1750 per maand?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:08 schreef Ewelina het volgende:
Overigens is die huurtoeslag wel de reden dat ik in de zomer niet extra werk... het zou me niks opleveren omdat ik dan huurtoeslag moet terugbetalen. Nu blijf ik net onder de grens.
Hahaha, ja ik dacht echt.. wow hij heeft opeens echt nooooit geld. maar logisch dus!quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:19 schreef Rituals het volgende:
[..]
Haha, lastig!Lijkt me heel vervelend, dus soms zie ik er nu al een beetje tegenop.
zing jij dan mee? dat is wel vlak bij mijn huis!quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ga je niet mee naar Duitsland? Jammer!!
Ik ga m woensdag zien in de Doelen.
Oh trouwens: ik heb vanavond om 20 u een concertje in de kapel van het OLVG (locatie Oosterpark) in Amsterdam. Concertje met een Bachcantate en nog wat motetten en choralen. Wordt erg mooi. In A'dam kost het 8 euro, in Leiden zijn de concertjes gratis (want in kerkdienst van het ziekenhuis)
maar wie zin heeft
fijne diplomauitreiking LB vandaag! en ehh... rest ben ik vergeten. ohja, ik heb me voorgenomen om vanavond na het concert als ik thuiskom nog aan mn hoofdstuk te gaan werken, vandaag te weinig gedaan en ik mag pas naar bed als ik minstens nog een sectie heb afgeschreven
Ja daar heb je ook weer een punt. Ik zou dan 2 a 3 jaar moeten lenen, dus dan kom ik op 6000-9000 euro. Waarschijnlijk zal het iets hoger uitvallen, omdat je tijdens je co-schappen niet echt meer kunt werken. Dus dan zou ik dat bedrag ook moeten lenen. Maar ook dan valt het wel te overzien.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Toen mijn stufi stopte ben ik gewoon hetzelfde bedrag gaan lenen, dan heb je ongeveer 3000 euro per jaar studieschuld maar dat is nou ook weer niet zoveel dat je het nooit meer terugbetaald krijgt.
ja ik zing meequote:Op donderdag 25 maart 2010 15:29 schreef P.F het volgende:
[..]
zing jij dan mee? dat is wel vlak bij mijn huis!
kan t me voorstellen dat je je dat afvraagt... het is wel mooie muziek, niet moeilijk modern ofzo maar Bach en heel toegankelijk. ook niet van die enorm lange stukken ofzo. vind t stom dat in a'dam wel entreegeld kost. de kortingskaartjes zijn 5 euro trouwens, denk dat studenten wel korting krijgenquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:43 schreef P.F het volgende:
ooooooo ik vind het wel heel leuk om je te zien zingen maar ik weet eigenlijk helemaal niet of ik het wel mooi vind?
PM.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef P.F het volgende:
[..]
Wow, verdien je dan nu 1750 per maand?
nee, ik heb idd. niet heel vaak concert in Amsterdam, wel in t najaar weer maar dat is een lang concert. dit is denk ik een uurtje ofzo, max. begint wel echt om 20.00 uurquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:52 schreef P.F het volgende:
kwak, hoe lang duurt het eigenlijk? en beginnen jullie om 8 uur echt? hmmmm ik heb echt een beetje weinig tijd vandaag , het komt niet zo goed uit, maar denk dat je niet snel zo dicht bij zal optreden!
Ja, of op brood... Ik vind het erg lekker! Met ui is helemaal een aanrader.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:04 schreef P.F het volgende:
succes!!
ooooh hoe heet je filet amrican eigenlijk? op een cracker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |