abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79590629
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zou me niet verbazen als er in duitsland gewoon 3 8-uurdiensten in een dag gaan? Ik weet niet hoe ze bij jou thuis tellen?
Ja, dat kan ook, maar dan hebben die mannetjes nooit weekend.
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:50:42 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79590815
quote:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo-Nijmegen

Oorzaak
Tussen Nijmegen en Cuijk rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een langere reistijd.

Reisadvies
Ofwel, komt wel weer goed.
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:19:09 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79591782
quote:
Politie Nijmegen - Cuijk
Tussen Nijmegen en Cuijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door beperkingen op last van de politie rijden er tussen Nijmegen en Cuijk geen treinen maar bussen.
Prognose:
it duurt de rest van de dag.
Nu dus bussen, en duurt de rest van de dag.. Lekker duidelijk dus.
pi_79592945
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:37 schreef greavy het volgende:
voor velen is Friesland weliswaar een 'achterlopende' provincie met veel dingen, maar als er ook geen actie ondernomen word, word het er niet beter op.
Valt mee. Het OV op het Drentse platteland is nog slechter.
quote:
Om een grote bus in te zetten, vooral in het begin, is overdreven. Een kleine bus (Frysker van CXX) is ideaal. Om een goede aansluiting op de trein te hebben, kan je dat natuurlijk goed inplannen. Om overstappen op andere bussen te hebben, moet natuurlijk ook goed bekeken worden, want slechte overstappen, betekent natuurlijk weer negativiteit, en waarschijnlijk minder gebruik.
De Frysker is een grote faal. Het is inderdaad zo dat je beter met kleine busjes kan rijden, maar wel met comfort. En dat hebben die Fryskers niet. De Frysker is dé manier om mensen de auto in te jagen. Bovendien zetten ze die dingen in op drukke lijnen. Uitpuilende Fryskers en mensen die bij haltes niet meer mee kunnen. Een ramp.

De link met de treinen: Helaas gaat ook in treinen het comfort hard achteruit. En daarmee jaag je echt mensen de auto in. Lijnen worden minder rendabel -> lijnen worden geschrapt -> nog minder OV gebruik -> neerwaartse spiraal.

Het idee van kleine busjes zouden ze ook met treinen moeten doen: Kleine treinen laten rijden met ca. 30 stoelen, en bij de instap een klein hoekje voor fietsen en een toilet. Een moderne variant op de railbus, maar wel met comfort om het aantrekelijk te maken. Zo kun je de Friese lijntjes naar Stiens en Dokkum, en in Groningen naar Stadskanaal, weer nieuw leven inblazen! Zou fantastisch zijn voor de Friezen.
pi_79594661
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Effe nog een keertje Omdat ie ZO vet is. Voor de mensen die hier nog niet zo lang meelopen




Wat een held, ik zou mijn werk na 5 minuten al niet meer serieus kunnen nemen . Als ik goed op google maps kijk en me wat inleef in het filmpje is dit zijn stekkie.
  Redactie Sport vrijdag 26 maart 2010 @ 12:05:58 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79604073
Op OHIH staat een uitgebreid verhaal over internet in de trein: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=279208#p279208
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:44:06 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79612211
Hee, dat is handig, dachten de Belgen. We openen een website, die noemen we Railtime.be en daarop publiceren we nuttige info voor Belgische treinreizigers

Hee, dat is handig, dachten een paar NS HiSpeed falers met teveel tijd omhanden. We kapen gewoon die domeinnaam en laten railtime.nl naar onszelf wijzen

Sterk plan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79612812
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Sterk plan
Huh wat? Is toch een samenwerkingsverband... Zo heb je ook Railteam.de etc.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:02:48 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79612982
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=109279#p109279

Is al een oud verhaal eigenlijk, maar ik werd er net op gewezen
quote:
Railtime.nl is een paar dagen na de bekendmaking van railtime.be geregistreerd door een particulier uit Capelle a/d IJssel. Wat het nut is, is mij niet duidelijk... waarschijnlijk geprobeerd om dat domein te claimen om er later een slaatje uit te kunnen slaan, maar heeft diegene uiteindelijk maar een redirect naar de Fyra-pagina op NSHispeed.nl eropgezet.
Kaping dus. Al is niet zeker of NS HiSpeed zelf daar de hand in had.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79613670
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=109279#p109279

Is al een oud verhaal eigenlijk, maar ik werd er net op gewezen
[..]

Kaping dus. Al is niet zeker of NS HiSpeed zelf daar de hand in had.
Niet geheel onwaarschijnlijk, het lijkt er namelijk op dat de persoon die het domein heeft geregistreerd ook werkt bij NS HiSpeed.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:01:18 #161
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_79615322
NS HiSpeed als er ooit een naam bedacht is die de lading niet dekt...
Mu!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:08:43 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79617656
Dit weekend: Heimwee Expres met Mat54 386! Ik ben erbij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:23:53 #163
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79620358
386, da's op zichzelf al nostalgie...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79624581
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

bron

56.100 m² aan zonnepanelen, wat zou dat opleveren qua energie?
Even een snelle berekening zegt mij dat op jaarbasis een V'tje daar zo'n 10.000 uur op vol vermogen mee kan rijden. In de praktijk zal dat ietsje lager uitvallen i.v.m. verliezen..
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:58:53 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79624860
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:52 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Even een snelle berekening zegt mij dat op jaarbasis een V'tje daar zo'n 10.000 uur op vol vermogen mee kan rijden. In de praktijk zal dat ietsje lager uitvallen i.v.m. verliezen..
Even een snelle berekening zegt mij dat dat onmogelijk is, al was het alleen maar omdat er op jaarbasis maar 8760 uren in een jaar gaan. Maar wat voor cijfers horen er bij jouw snelle berekening?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79625242
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Even een snelle berekening zegt mij dat dat onmogelijk is, al was het alleen maar omdat er op jaarbasis maar 8760 uren in een jaar gaan. Maar wat voor cijfers horen er bij jouw snelle berekening?
Zucht Laten het dan 10 V'tjes zijn die 1000 uur vol vermogen draaien in een jaar.

Toelichting:

Een gemiddelde zonnecel van 1m2 levert zo'n 100 Wattpiek, wat (afhankelijk van het jaar, plaatsing etc.) een opbrengst van 135 kWh heeft. Dit is maar een vuistregel.
Bron: Boek van de door mij gevolgde minor Duurzame Energievoorziening.

56.100 m²
Bron: James1988

135*56.100*135= 7.573.500 kWh
Bron: Mijn rekenmachine

Een Mat'64 type Plan V heeft een vermogen van 700 kW
Bron: Wikipedia

7.573.500 / 700 = 10820
Bron: Mijn rekenmachine


Volgens mij moet dit een aardige indicatie geven, of ik moet toch ergens een heel dom foutje gemaakt hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nightshadow op 26-03-2010 21:23:47 ]
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:28:51 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79626258
Ah, da's al beter Dat boek heb ik niet he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79626372
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Zucht Laten het dan 10 V'tjes zijn die 1000 uur vol vermogen draaien in een jaar.

Toelichting:

Een gemiddelde zonnecel van 1m2 levert zo'n 100 Wattpiek, wat (afhankelijk van het jaar, plaatsing etc.) een opbrengst van 135 kWh heeft. Dit is maar een vuistregel.
Bron: Boek van de door mij gevolgde minor Duurzame Energievoorziening.

56.100 m²
Bron: James1988

135*56.100*135= 7.573.500 kWh
Bron: Mijn rekenmachine

Een Mat'64 type Plan V heeft een vermogen van 700 kW
Bron: Wikipedia

7.573.500 / 700 = 10820
Bron: Mijn rekenmachine


Volgens mij moet dit een aardige indicatie geven, of ik moet toch ergens een heel dom foutje gemaakt hebben.
Je hebt wel een foutje gemaakt, want ik denk dat jouw boek uitgaat van een niet-Nederlandse situatie. Een zonnepaneel van 100Wp levert in Nederland zo'n 75kWh aan energie op In Frankrijk of de VS zal 't wel wat gunstiger zijn Zie o.a. http://www.milieucentraal.nl/zonnepanelen

Maar goed, dan hebben we het nog altijd over zo'n 4,2MW, genoeg voor de jaarlijkse stroomvoorziening van zo'n 1200 huishoudens (0,017% van alle huishoudens Ja dat vlot wel met die groene stroom hier).

@Hieronder: ja dat doet zo'n vuistregel inderdaad, alleen is die 135kw/jaar dus niet van toepassing op de Nederlandse situatie. Teveel bewolking hier

En ja, in de berekening staat het wel fout (2x *135), maar het antwoord is goed, dus hij heeft t niet zo ingtypt op zn rekenmachine

[ Bericht 3% gewijzigd door davidov2009 op 26-03-2010 21:38:35 ]
Killing as few patients as possible.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:32:34 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79626443
en uit die 135 * 56.100 *135 moet nog een keertje "*135" weg

Maar die vuistregel compenseert blijkbaar voor noorderbreedte, bewolkingsgraad, daglengte en dat soort shit allemaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79626976
Vandaag zette de NS als Sprinter van Amsterdam naar Rotterdam een VIRM in
NS heeft zeker het energieverbruik wel ruim gebudgetteerd dit jaar
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:44:12 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79627028


My thought: Daar heb je Flipper, Flipper, hij is geweldig


Wtf?
pi_79627035
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
en uit die 135 * 56.100 *135 moet nog een keertje "*135" weg

Maar die vuistregel compenseert blijkbaar voor noorderbreedte, bewolkingsgraad, daglengte en dat soort shit allemaal?
Hehe klein foutje ja

Ik weet het niet precies meer, ik heb het boek op mijn stage-adres liggen. Kende die regel uit mijn hoofd. Heb alles al afgerond.

Maar ik zeg, laten we niet te veel off-topic gaan en weer over treintjes praten.

Volgens mij hebben beide Twents-lintjes onderhoud gehad en zijn nu voorzien van een vrouwelijke stem
pi_79627472
V250, Italiaanse troep is het. Waarom kan dat ding nou niet gewoon 300km/h?

Waarom gaat er überhaupt nog iemand met AnsaldoSappemeer in zee? Waarom is dat bedrijf nog niet failliet?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 maart 2010 @ 21:56:57 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79627692
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:44 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

My thought: Daar heb je Flipper, Flipper, hij is geweldig

[ link | afbeelding ]
Wtf?
OMG
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:09:58 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79628307
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:52 schreef TeringHenkie het volgende:
V250, Italiaanse troep is het.
Dat sowieso
quote:
Waarom kan dat ding nou niet gewoon 300km/h?
Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.
quote:
Waarom gaat er überhaupt nog iemand met AnsaldoSappemeer in zee?
Gladde managers en te gunstige offertes.
quote:
Waarom is dat bedrijf nog niet failliet?
Er staat een groot bedrijf achter (de Finmeccanica-groep), en ze halen een hoop orders binnen. En ze stoppen gaten met gaten... die schadeclaim van 60 miljoen van NS zal vast wel weer opgevuld worden met een volgende klant.

De Denen wachten ook nog steeds op het restant van hun treinen
pi_79629522
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
en uit die 135 * 56.100 *135 moet nog een keertje "*135" weg

Maar die vuistregel compenseert blijkbaar voor noorderbreedte, bewolkingsgraad, daglengte en dat soort shit allemaal?
Compenseren voor daglengte lijkt me niet echt nodig. Een jaar telt 8760 uur, daarvan zijn er 4380 dag (tussen zonsopkomst en zonsondergang) en 4380 nacht (tussen zonsondergang en zonsopkomst). Daarbij maakt het niet uit of je op de evenaar, in Madrid, in Amsterdam, in Helsinki of op de noordpool staat.
pi_79629561
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:09 schreef James1988 het volgende:

Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.
[..]

Ja klopt, in officieel onderoeksrapport was het verschil op Amsterdam-Antwerpen (en dus ook A'dam-Brussel, want dat is normaal spoor) 4 minuten geloof ik.

En doorgaans wordt er inderdaad niet miljoenen uitgegeven aan een minuutje winst. Nou ja, met uitzondering van Sittard-Heerlen dan, waar voor 20 miljoen euro 1 minuut winst wordt gecreëerd (baanvaksnelheid van 100 naar 120 ).

Overigens, door de Europese aanbestedingsregels was NS verplicht met AnsaldoBreda in zee te gaan omdat ze de goedkoopste offerte hadden die aan alle eisen van NS Hispeed voldeed: dat zijn nou eenmaal de regels, ik denk dat NSH ook liever wat materieel bij Alstom had besteld (zeker achteraf gezien, de paar extra miljoentjes voor materieel hadden ze makkelijk terugverdiend)
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:35 schreef Light het volgende:

[..]

Compenseren voor daglengte lijkt me niet echt nodig. Een jaar telt 8760 uur, daarvan zijn er 4380 dag (tussen zonsopkomst en zonsondergang) en 4380 nacht (tussen zonsondergang en zonsopkomst). Daarbij maakt het niet uit of je op de evenaar, in Madrid, in Amsterdam, in Helsinki of op de noordpool staat.
Nogmaals, compenseren bij de genoemde waarde is niet nodig, in een dergelijke (zeer complexe) "vuistregelberekening" wordt namelijk rekening gehouden met al dat soort factoren: klimaat, UV-kracht, aantal zonuren etc. En daaruit blijkt dat een 100 wattpiek paneel in Nederland 75kWh per jaar levert, en dat dat elders (meer naar het zuiden) 135kWh is, zoals volgens het boek van Nightshadow, is heel goed mogelijk, maar daar hebben we hier niets aan, want dat is hier gewoon niet zo. De vuistregel voor Nederland is dus anders dan de vuistregel voor Madrid, Helsinki of weet ik waar.

[ Bericht 9% gewijzigd door davidov2009 op 26-03-2010 22:42:19 ]
Killing as few patients as possible.
pi_79629984
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:43 schreef TeringHenkie het volgende:
Vandaag zette de NS als Sprinter van Amsterdam naar Rotterdam een VIRM in
NS heeft zeker het energieverbruik wel ruim gebudgetteerd dit jaar
Ik heb ook wel eens een (V)IRM gezien als stoptrein Almelo - Enschede, op een tijdstip waar ik een Buffel verwachtte.
pi_79630048
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:09 schreef James1988 het volgende:

Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.
Ik geloof er echt niks van dat een standaard catalogustrein die 300km/h gaat, ook maar een cent duurder is dan een trein die 250km/h gaat en nog volledig vanuit niks ontworpen moet worden. Dit is gewoon die typische NS-"Nee het moet uniek en dus apart en gecompliceerd zijn"-houding.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:50:23 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79630166
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:36 schreef davidov2009 het volgende:
Overigens, door de Europese aanbestedingsregels was NS verplicht met AnsaldoBreda in zee te gaan omdat ze de goedkoopste offerte hadden die aan alle eisen van NS Hispeed voldeed: dat zijn nou eenmaal de regels, ik denk dat NSH ook liever wat materieel bij Alstom had besteld (zeker achteraf gezien, de paar extra miljoentjes voor materieel hadden ze makkelijk terugverdiend)
Het lijkt me dat de aanbestedingseisen die NS had opgesteld niet toereikend waren... voor zover mij bekend moeten je eisen 'measurable' zijn, maar je kunt een eis als "Goede reputatie" wel meetbaar maken door success stories te vragen bijvoorbeeld. Hoewel AB ook zijn successen heeft (ETR500?) zijn er genoeg verhalen over, niet te vergeten het verhaal van de Denen, dat speelde toen al.

Mocht de hele boel nu ineens komen te vervallen, dan kan NS Hispeed (of welke maatschappij het dan ook gaat doen, DB anyone?) wel mooi wat Zefiro 250's bestellen bij Bombardier. Kunnen hetzelfde, maar zijn mooier, en waarschijnlijk nog energiezuiniger ook.

  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:52:08 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79630226
Vandaag, wou ik met de Stoptrein naar huis.. Vertrekt deze uit Rotterdam, begint snelheid te maken, en nog geen honderd meter verder, komen we door een noodremming tot stilstand.
Er word niks omgeroepen, we staan nog aan het perron. Na hoogstens een minuut de volgende omroep: Wegens hevige rookontwikkeling in het voorste stel bij de machinist zal deze trein niet verder rijden. U wordt verzocht deze trein in rust te verlaten, er is geen paniek nodig. De eerstvolgende trein richting Rotterdam Blaak, Rotterdam Lombardijen en Dordrecht vertrekt om over ongeveer een kwartier. Dit betreft de sneltrein. De eerstvolgende Stoptrein richting Dordrecht vertrekt over ongeveer 20 minuten. Verlaat de trein rustig, er is géén gevaar. Excuses voor het ongemak.

Oja, vandaag een OV-chip faal gehad, nogal..
Wil ik in Zwijndrecht inchecken, wil het inchecken tot 4 maal toe niet. De andere paal ook 2x niet gelukt. Omdat Zwijndrecht alleen een kiosk heeft, en ze me daar dus niet konden helpen, maar naar Dordrecht gegaan (weliswaar zonder geldig vervoersbewijs..). Bij het loket me kaart laten inlezen, en ja hoor: Geblokkeerd. Ik had nog ¤23,64 op me chipkaart. Daar lag het niet aan. Ik moest maar met Translink bellen, om een brief te ontvangen waarin staat dat de blokkering verwijderd kon worden. Het automatisch opladen had namelijk gefaald.
Met deze brief kon ik dan naar een loket, en de blokkade laten beëindigen. Ik stap (met een papieren kaartje met korting, ditmaal) in de trein, naar Rotterdam. Ik bel gelijk naar Translink, en na 6 minuten eindelijk aan de beurt, en leg het probleem uit. Volgens deze persoon was die brief niet nodig, de blokkade konden ze zo verwijderen bij het loket, als ik maar betaalde (¤20 van het automatisch opladen). Dat was ik dus ook van plan, om wel te willen doen.
Ik in Rotterdam dus maar naar het loket, en toen ik (eindelijk) aan de beurt was, kon deze mevrouw me exact hetzelfde vertellen, als het loket in Dordrecht. Hun konden het niet zonder brief van Translink.
Ik uitleggen dat ik al gebeld heb met Translink, en ik het zonder brief kon doen. Zij vraagt hierop een collega hier meer over, en komen samen tot de conclusie dat de brief nodig is. Uiteindelijk belt diegene die erbij is geroepen zelf maar met Translink. Ze pakt er een map bij, met handleidingen (of dergelijke) en vertelt degene van Translink wat de procedure volgens de handleiding is. Uiteindelijk biedt degene van Translink zijn excuses aan, en vertelt dat ikzelf moet bellen, via mijn telefoon, zodat ze het nummer kunnen verifiëren.
Ik bel dus weer met Translink, en die vermelden mij (opnieuw ) dat ik géén brief nodig heb, waarop ik het hele verhaal van aan het loket uitleg. Reactie was simpel:"Ja, maar wij kunnen hiervoor geen brief verzenden"
Achterlijke idioten eigenlijk dus.
Ik dus wéér terug naar het loket, en heb diegene van Translink nog aan de lijn, en mocht gelijk geholpen worden bij het loket. Hierop leg ik het gesprek van de telefoon uit, en weer zeggen ze bij het loket dat een brief nodig is. Waarop die NS-er diegene die ik aan de lijn heb, ook even te woord staat.
Na veel gekissebis over de handleiding, en het wel en niet doen, en wat er van regeltjes bestaan, en noem maar op, zijn ze eindelijk tot een conclusie gekomen: Laten we maar gewoon deblokkeren.
Hierop werd (eindelijk) me kaart gedeblokkeert. Probeerde dat gekke wijf me nog ¤0,50 in rekening te brengen voor 'gebruik van het loket'. Dit heb ik dus niet betaald, en hebben ze, na weer een gesprekje hierover, maar laten vallen.

Conclusie: De chipkaart is een klote product, als het maar één keer faalt....!!!
pi_79630320
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik geloof er echt niks van dat een standaard catalogustrein die 300km/h gaat, ook maar een cent duurder is dan een trein die 250km/h gaat en nog volledig vanuit niks ontworpen moet worden. Dit is gewoon die typische NS-"Nee het moet uniek en dus apart en gecompliceerd zijn"-houding.
Jammer, want de NS heeft het tot nu toe altijd klaargespeeld heel gedurfde maar toch stijlvolle ontwerpen de baan op te sturen. De Koploper, VIRM of de Hondekop en alles wat daar uit voort kwam...typisch Nederlands
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:57:09 #183
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79630398
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef greavy het volgende:
Conclusie: De chipkaart is een klote product, als het maar één keer faalt....!!!
Nee, de enige conclusie die je hieruit kan trekken, is dat nog niet iedereen op de hoogte is van de te volgen procedures bij een geblokkeerde kaart.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79630403
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef greavy het volgende:
[lap tekst]

Conclusie: De chipkaart is een klote product, als het maar één keer faalt....!!!
Fout! Servicemedewerkers falen! Als iemand mij z'n autosleutels niet heeft, faalt dan ook zijn auto?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:03:38 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79630637
Daarentegen cataloguswerk:
1100-1300-1600-1700.
Evenals 600-2400-6400 (sort of).
En de SLT heeft ook alleen maar een aangepaste kop, de rest is catalogus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79630919
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:54 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Jammer, want de NS heeft het tot nu toe altijd klaargespeeld heel gedurfde maar toch stijlvolle ontwerpen de baan op te sturen. De Koploper, VIRM of de Hondekop en alles wat daar uit voort kwam...typisch Nederlands
Mwah, 'k vind het op zich ook geen verkeerde houding. Maar het had in dit geval toch een hoop ellende bespaard.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:44:12 #187
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_79631795
Waarom is er ooit besloten een aparte lijn Den Bosch - Tilburg te maken en deze niet via Oisterwijk te laten rijden? Zou toch veel goedkoper zijn en niks in tijd schelen?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 01:03:03 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79634039
Afgaande op de kaart, de ligging van de spoorlijnen en de Wikipedia-artikelen is dat denk ik om meer plaatsen op het spoor aan te sluiten. Zo hadden Berkel-Enschot en Helvoirt ooit een station.

Zie ook:
Spoorlijn Breda - Maastricht (Staatslijn E)
Spoorlijn Tilburg - Nijmegen
  Redactie Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 10:01:30 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79637593
De NS-site is ook lekker bezig: Voor Enschede-Schiphol zou je nu in Utrecht moeten overstappen ipv in Amersfoort.... De rechtstreekse verbindingen geeft ie wel aan, maar schijnbaar wordt 2 minuten nu te kort gezien voor een overstap
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 maart 2010 @ 10:13:17 #190
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_79637758
Wellicht ten overvloede: Goede Vrijdag is dit jaar vrij reizen met Week-SOV!

@James dank, da's wel logisch.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_79638323
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:13 schreef Christiaan het volgende:
Wellicht ten overvloede: Goede Vrijdag is dit jaar vrij reizen met Week-SOV!
Hoe kom je daar bij?
  Redactie Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 10:57:50 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79638396
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
quote:
Weekabonnement
* gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
* gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
* korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
* korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur

Weekendabonnement
* gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
* gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
* in tegenstelling tot wat in de folder Studentenreisproduct staat, kun je voorafgaand aan een feestdag niet gratis reizen met je weekendkaart.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79638700
quote:
Daar denkt de NS toch anders over
quote:
Geldigheid Weekkaart
Vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur).
Korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur.
Korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
Korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.

Feestdagen in 2010
Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei), 25 december tot en met 1 januari 2011
Maar ik neem wel een IBG uitdraai mee in de trein dan . Heel logisch ook, op feestdagen mag je niet vrij reizen en Goede Vrijdag is een feestdag maar dan mag het wel.. gewoon, omdat 't kan. Sowieso kan de NS de hik krijgen met z'n "25 december tot en met 1 januari 2011".
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 11:47:39 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79639474
ik reis komende vrijdag niet, dus dat probleem heb ik niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 maart 2010 @ 13:58:23 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79642852
Goede Vrijdag ja Elk jaar weer hetzelfde gezeik. Ik wed dat elke HC een extra boekje meekrijgt die dag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:04:10 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79643016
Oh zucht, dat weer...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79643285
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:04 schreef Duvel het volgende:
Oh zucht, dat weer...
Echt he, ieder jaar datzelfde gezanik. Net als met het verzetten van de tijd.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:23:31 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79643436
In 1996 werd de trein van en naar Berlijn nog gereden met ex-DR rijtuigen. Op een ochtend in mei of juni 1996 staat de trein uit Berlijn gereed voor vertrek richting Schiphol. De 1107 verzorgt de tractie, de 1122 mag mee in opzending.


Oh, en voor wie de grote uitvoering eens wil bekijken: hier
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:25:16 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79643479
Toen had je zeker nog van die dikke Mitropa-Russinnen die rondkwamen met een ketel koffie en zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:58:02 #200
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_79644094
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Echt he, ieder jaar datzelfde gezanik. Net als met het verzetten van de tijd.
Normaal vergeten mensen dat het niet mag. Nu mag het opeens wel. Da's dus raar.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')