Ja, dat kan ook, maar dan hebben die mannetjes nooit weekend.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zou me niet verbazen als er in duitsland gewoon 3 8-uurdiensten in een dag gaan? Ik weet niet hoe ze bij jou thuis tellen?
Ofwel, komt wel weer goed.quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo-Nijmegen
Oorzaak
Tussen Nijmegen en Cuijk rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Nu dus bussen, en duurt de rest van de dag.. Lekker duidelijk dus.quote:Politie Nijmegen - Cuijk
Tussen Nijmegen en Cuijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door beperkingen op last van de politie rijden er tussen Nijmegen en Cuijk geen treinen maar bussen.
Prognose:it duurt de rest van de dag.
Valt mee. Het OV op het Drentse platteland is nog slechter.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:37 schreef greavy het volgende:
voor velen is Friesland weliswaar een 'achterlopende' provincie met veel dingen, maar als er ook geen actie ondernomen word, word het er niet beter op.
De Frysker is een grote faal. Het is inderdaad zo dat je beter met kleine busjes kan rijden, maar wel met comfort. En dat hebben die Fryskers niet. De Frysker is dé manier om mensen de auto in te jagen. Bovendien zetten ze die dingen in op drukke lijnen. Uitpuilende Fryskers en mensen die bij haltes niet meer mee kunnen. Een ramp.quote:Om een grote bus in te zetten, vooral in het begin, is overdreven. Een kleine bus (Frysker van CXX) is ideaal. Om een goede aansluiting op de trein te hebben, kan je dat natuurlijk goed inplannen. Om overstappen op andere bussen te hebben, moet natuurlijk ook goed bekeken worden, want slechte overstappen, betekent natuurlijk weer negativiteit, en waarschijnlijk minder gebruik.
Wat een held, ik zou mijn werk na 5 minuten al niet meer serieus kunnen nemenquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Effe nog een keertjeOmdat ie ZO vet is. Voor de mensen die hier nog niet zo lang meelopen
![]()
Kaping dus. Al is niet zeker of NS HiSpeed zelf daar de hand in had.quote:Railtime.nl is een paar dagen na de bekendmaking van railtime.be geregistreerd door een particulier uit Capelle a/d IJssel. Wat het nut is, is mij niet duidelijk... waarschijnlijk geprobeerd om dat domein te claimen om er later een slaatje uit te kunnen slaan, maar heeft diegene uiteindelijk maar een redirect naar de Fyra-pagina op NSHispeed.nl eropgezet.
Niet geheel onwaarschijnlijk, het lijkt er namelijk op dat de persoon die het domein heeft geregistreerd ook werkt bij NS HiSpeed.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=109279#p109279
Is al een oud verhaal eigenlijk, maar ik werd er net op gewezen![]()
[..]
Kaping dus. Al is niet zeker of NS HiSpeed zelf daar de hand in had.
Even een snelle berekening zegt mij dat op jaarbasis een V'tje daar zo'n 10.000 uur op vol vermogen mee kan rijden. In de praktijk zal dat ietsje lager uitvallen i.v.m. verliezen..quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
bron
56.100 m² aan zonnepanelen, wat zou dat opleveren qua energie?
Even een snelle berekening zegt mij dat dat onmogelijk is, al was het alleen maar omdat er op jaarbasis maar 8760 uren in een jaar gaan. Maar wat voor cijfers horen er bij jouw snelle berekening?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:52 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Even een snelle berekening zegt mij dat op jaarbasis een V'tje daar zo'n 10.000 uur op vol vermogen mee kan rijden. In de praktijk zal dat ietsje lager uitvallen i.v.m. verliezen..
Zuchtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even een snelle berekening zegt mij dat dat onmogelijk is, al was het alleen maar omdat er op jaarbasis maar 8760 uren in een jaar gaan. Maar wat voor cijfers horen er bij jouw snelle berekening?
Je hebt wel een foutje gemaakt, want ik denk dat jouw boek uitgaat van een niet-Nederlandse situatie. Een zonnepaneel van 100Wp levert in Nederland zo'n 75kWh aan energie opquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
ZuchtLaten het dan 10 V'tjes zijn die 1000 uur vol vermogen draaien in een jaar.
Toelichting:
Een gemiddelde zonnecel van 1m2 levert zo'n 100 Wattpiek, wat (afhankelijk van het jaar, plaatsing etc.) een opbrengst van 135 kWh heeft. Dit is maar een vuistregel.
Bron: Boek van de door mij gevolgde minor Duurzame Energievoorziening.
56.100 m²
Bron: James1988
135*56.100*135= 7.573.500 kWh
Bron: Mijn rekenmachine
Een Mat'64 type Plan V heeft een vermogen van 700 kW
Bron: Wikipedia
7.573.500 / 700 = 10820
Bron: Mijn rekenmachine
Volgens mij moet dit een aardige indicatie geven, of ik moet toch ergens een heel dom foutje gemaakt hebben.
Hehe klein foutje jaquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
en uit die 135 * 56.100 *135 moet nog een keertje "*135" weg![]()
Maar die vuistregel compenseert blijkbaar voor noorderbreedte, bewolkingsgraad, daglengte en dat soort shit allemaal?
OMGquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:44 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
My thought: Daar heb je Flipper, Flipper, hij is geweldig
[ link | afbeelding ]
Wtf?
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:52 schreef TeringHenkie het volgende:
V250, Italiaanse troep is het.
Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.quote:Waarom kan dat ding nou niet gewoon 300km/h?
Gladde managers en te gunstige offertes.quote:Waarom gaat er überhaupt nog iemand met AnsaldoSappemeer in zee?
Er staat een groot bedrijf achter (de Finmeccanica-groep), en ze halen een hoop orders binnen. En ze stoppen gaten met gaten... die schadeclaim van 60 miljoen van NS zal vast wel weer opgevuld worden met een volgende klant.quote:Waarom is dat bedrijf nog niet failliet?
Compenseren voor daglengte lijkt me niet echt nodig. Een jaar telt 8760 uur, daarvan zijn er 4380 dag (tussen zonsopkomst en zonsondergang) en 4380 nacht (tussen zonsondergang en zonsopkomst). Daarbij maakt het niet uit of je op de evenaar, in Madrid, in Amsterdam, in Helsinki of op de noordpool staat.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
en uit die 135 * 56.100 *135 moet nog een keertje "*135" weg![]()
Maar die vuistregel compenseert blijkbaar voor noorderbreedte, bewolkingsgraad, daglengte en dat soort shit allemaal?
Ja klopt, in officieel onderoeksrapport was het verschil op Amsterdam-Antwerpen (en dus ook A'dam-Brussel, want dat is normaal spoor) 4 minuten geloof ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:09 schreef James1988 het volgende:
Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.
[..]
Nogmaals, compenseren bij de genoemde waarde is niet nodig, in een dergelijke (zeer complexe) "vuistregelberekening" wordt namelijk rekening gehouden met al dat soort factoren: klimaat, UV-kracht, aantal zonuren etc. En daaruit blijkt dat een 100 wattpiek paneel in Nederland 75kWh per jaar levert, en dat dat elders (meer naar het zuiden) 135kWh is, zoals volgens het boek van Nightshadow, is heel goed mogelijk, maar daar hebben we hier niets aan, want dat is hier gewoon niet zo. De vuistregel voor Nederland is dus anders dan de vuistregel voor Madrid, Helsinki of weet ik waar.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:35 schreef Light het volgende:
[..]
Compenseren voor daglengte lijkt me niet echt nodig. Een jaar telt 8760 uur, daarvan zijn er 4380 dag (tussen zonsopkomst en zonsondergang) en 4380 nacht (tussen zonsondergang en zonsopkomst). Daarbij maakt het niet uit of je op de evenaar, in Madrid, in Amsterdam, in Helsinki of op de noordpool staat.
Ik heb ook wel eens een (V)IRM gezien als stoptrein Almelo - Enschede, op een tijdstip waar ik een Buffel verwachtte.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:43 schreef TeringHenkie het volgende:
Vandaag zette de NS als Sprinter van Amsterdam naar Rotterdam een VIRM in![]()
NS heeft zeker het energieverbruik wel ruim gebudgetteerd dit jaar
Ik geloof er echt niks van dat een standaard catalogustrein die 300km/h gaat, ook maar een cent duurder is dan een trein die 250km/h gaat en nog volledig vanuit niks ontworpen moet worden. Dit is gewoon die typische NS-"Nee het moet uniek en dus apart en gecompliceerd zijn"-houding.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:09 schreef James1988 het volgende:
Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.
Het lijkt me dat de aanbestedingseisen die NS had opgesteld niet toereikend waren... voor zover mij bekend moeten je eisen 'measurable' zijn, maar je kunt een eis als "Goede reputatie" wel meetbaar maken door success stories te vragen bijvoorbeeld. Hoewel AB ook zijn successen heeft (ETR500?) zijn er genoeg verhalen over, niet te vergeten het verhaal van de Denen, dat speelde toen al.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:36 schreef davidov2009 het volgende:
Overigens, door de Europese aanbestedingsregels was NS verplicht met AnsaldoBreda in zee te gaan omdat ze de goedkoopste offerte hadden die aan alle eisen van NS Hispeed voldeed: dat zijn nou eenmaal de regels, ik denk dat NSH ook liever wat materieel bij Alstom had besteld (zeker achteraf gezien, de paar extra miljoentjes voor materieel hadden ze makkelijk terugverdiend)
Jammer, want de NS heeft het tot nu toe altijd klaargespeeld heel gedurfde maar toch stijlvolle ontwerpen de baan op te sturen. De Koploper, VIRM of de Hondekop en alles wat daar uit voort kwam...typisch Nederlandsquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik geloof er echt niks van dat een standaard catalogustrein die 300km/h gaat, ook maar een cent duurder is dan een trein die 250km/h gaat en nog volledig vanuit niks ontworpen moet worden. Dit is gewoon die typische NS-"Nee het moet uniek en dus apart en gecompliceerd zijn"-houding.
Nee, de enige conclusie die je hieruit kan trekken, is dat nog niet iedereen op de hoogte is van de te volgen procedures bij een geblokkeerde kaart.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef greavy het volgende:
Conclusie: De chipkaart is een klote product, als het maar één keer faalt....!!!
Fout! Servicemedewerkers falen! Als iemand mij z'n autosleutels niet heeft, faalt dan ook zijn auto?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef greavy het volgende:
[lap tekst]
Conclusie: De chipkaart is een klote product, als het maar één keer faalt....!!!
Mwah, 'k vind het op zich ook geen verkeerde houding. Maar het had in dit geval toch een hoop ellende bespaard.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:54 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Jammer, want de NS heeft het tot nu toe altijd klaargespeeld heel gedurfde maar toch stijlvolle ontwerpen de baan op te sturen. De Koploper, VIRM of de Hondekop en alles wat daar uit voort kwam...typisch Nederlands
Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:13 schreef Christiaan het volgende:
Wellicht ten overvloede: Goede Vrijdag is dit jaar vrij reizen met Week-SOV!
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.aspquote:
quote:Weekabonnement
* gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
* gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
* korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
* korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur
Weekendabonnement
* gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
* gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
* in tegenstelling tot wat in de folder Studentenreisproduct staat, kun je voorafgaand aan een feestdag niet gratis reizen met je weekendkaart.
Daar denkt de NS toch anders overquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
[..]
Maar ik neem wel een IBG uitdraai mee in de trein danquote:Geldigheid Weekkaart
Vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur).
Korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur.
Korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
Korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.
Feestdagen in 2010
Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei), 25 december tot en met 1 januari 2011
Normaal vergeten mensen dat het niet mag. Nu mag het opeens wel. Da's dus raar.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt he, ieder jaar datzelfde gezanik. Net als met het verzetten van de tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |