En en en en enquote:Op zondag 28 maart 2010 09:02 schreef TeleluvR het volgende:
Terug van de Messe!
Ik heb nog Orange-meuk voor Jorik!
quote:Op zondag 28 maart 2010 09:02 schreef TeleluvR het volgende:
Terug van de Messe!
Ik heb nog Orange-meuk voor Jorik!
Hoort wel een Ride bij natuurlijkquote:
quote:Op zondag 28 maart 2010 11:58 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Hoort wel een Ride bij natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
Geen echte scoops, alleen premiere van de Slash LP. Maar ik was meer onder de indruk van de SG die meespeelde, was aardig verbouwd, ik aan die gozer vragen wat ie gecustomized had, waren het de originele elementen zonder de kapjes, gewoon een standaard SG standard. Wat een geluid!quote:
Bij de guitarbox hangt nu een Vintage Goldtop!quote:Op zondag 28 maart 2010 16:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geen echte scoops, alleen premiere van de Slash LP. Maar ik was meer onder de indruk van de SG die meespeelde, was aardig verbouwd, ik aan die gozer vragen wat ie gecustomized had, waren het de originele elementen zonder de kapjes, gewoon een standaard SG standard. Wat een geluid!
Zowel Fender als Gibson hadden nogal matige stands, zelfs geen roadworns mee bij Fender!
ESP/LTD was goed vertegenwoordigd, maar hadden alle gitaren bij de hals vastgezet met tiewraps...
Was onder de indruk van:
- Vintage (merk): veel gitaar voor je geld, geweldig! SG met p90's die bijzonder lekker klonk met een adviesprijs van 400 euro!
- St Blues: Heerlijke gitaar,heerlijke sound, volgende aankoop!
- Relicmaster: Hadden een gitaar nagebouwd uit de blackguard, zag er schitterend uit, klonk goed,had ik gekocht als ie te koop was geweest!
Wat tegen viel:
- Hagstrom/Duesenberg: Prachtig om te zien, maar zowat onbespeelbaar qua feel.
- Weinig versterkermerken hadden versterker in demo.
Verder wel wat tam qua gitaarnieuws, Dean stand zelfs helemaal gemist, sorry Dean!
We dachten na 3 dagen alle stands gehad te hebben, maar Dean echt niet gezien!quote:Op zondag 28 maart 2010 16:20 schreef The_Dean het volgende:
Vintage is inderdaad erg goed, en word volgens mij alleen maar beter. En enorm goed betaalbaar
Hoe kan je Dean nou missen
Shit happensquote:Op zondag 28 maart 2010 18:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
We dachten na 3 dagen alle stands gehad te hebben, maar Dean echt niet gezien!
Scheen samen met wat andere merken te hebben gestaan, maar ik heb ze gemist!
Okay, dat werkt dus wel. Best een leuk dingetje ook wel.quote:
heb dadelijk mogelijk een H&K warp 7 versterker overquote:Op zondag 28 maart 2010 15:12 schreef Patrijz het volgende:
Oké jongens en mogelijk meiden, ik kom maar weer eens naar dit topic om hulp vragen!![]()
Mijn mooie (kuch) kijkshop versterker begint het nu toch echt te begeven, goed excuus voor een nieuwe dus! Ik ben dus even op pad gegaan naar een leuke versterker van 300-500 euro (liever 300 natuurlijk... ben student)! Nu heb ik even een Fender Super Champ XD geprobeerd, een buizenversterker met modelling, erg divers! (http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/fender/super_champ_xd/index.html)
Ik wil wel graag wat modelling in m'n versterker hebben want heb (nog) weinig losse pedaaltjes en ik hoorde dat buizen een vol/warm geluid geven wat ik ook beetje miste bij mijn huidige.
Ik speel alleen het meeste hardrock/metal en daar staat Fender nou niet het meest bekend om, dus vraag ik me af of het wel de beste keuze is... of dat ik beter iets anders kan zoeken (desnoods transistor, dat maakt me niet veel uit dan...)! Ik heb hem wel even geprobeerd, maar wie weet zijn er betere alternatieven die ik even moet proberen?
Speel op het moment nog op een Epiphone SG Special, maar was ook al aant kijken naar een nieuwe scheurgitaar... wil graag die PRS Tremonti SE wel eens proberen, dan heb je gelijk een idee van wat ik graag speel en welke sound ik wil krijgen natuurlijk!
Nu dus de vraag aan gitaarspelend FOK!: denk je dat ik er goed aan doe die amp te kopen voor 300euro of moet ik verder kijken en iets wat meer bij m'n belangrijkste stijl past (alternatieven zijn welkom)? (wil ook geen andere stijlen uitsluiten natuurlijk...) Bedankt!
Als die Fender bevalt dan maakt het toch verder niet uit dat het merk niet om metal bekend staat? Overigens maakt Fender ook wel behoorlijke scheurbakken, zoals de Supersonic.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:12 schreef Patrijz het volgende:
Oké jongens en mogelijk meiden, ik kom maar weer eens naar dit topic om hulp vragen!![]()
Mijn mooie (kuch) kijkshop versterker begint het nu toch echt te begeven, goed excuus voor een nieuwe dus! Ik ben dus even op pad gegaan naar een leuke versterker van 300-500 euro (liever 300 natuurlijk... ben student)! Nu heb ik even een Fender Super Champ XD geprobeerd, een buizenversterker met modelling, erg divers! (http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/fender/super_champ_xd/index.html)
Ik wil wel graag wat modelling in m'n versterker hebben want heb (nog) weinig losse pedaaltjes en ik hoorde dat buizen een vol/warm geluid geven wat ik ook beetje miste bij mijn huidige.
Ik speel alleen het meeste hardrock/metal en daar staat Fender nou niet het meest bekend om, dus vraag ik me af of het wel de beste keuze is... of dat ik beter iets anders kan zoeken (desnoods transistor, dat maakt me niet veel uit dan...)! Ik heb hem wel even geprobeerd, maar wie weet zijn er betere alternatieven die ik even moet proberen?
Supersonicquote:Op zondag 28 maart 2010 19:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als die Fender bevalt dan maakt het toch verder niet uit dat het merk niet om metal bekend staat? Overigens maakt Fender ook wel behoorlijke scheurbakken, zoals de Supersonic.
Ja, ik ook!quote:Op zondag 28 maart 2010 20:54 schreef Cynic het volgende:
Okay, Super-Sonic bedoel ik.
Bedankt!quote:Op zondag 28 maart 2010 19:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als die Fender bevalt dan maakt het toch verder niet uit dat het merk niet om metal bekend staat? Overigens maakt Fender ook wel behoorlijke scheurbakken, zoals de Supersonic.
En staar je niet blind op dat buizenversterker verhaal, die Super Champ heeft alleen een buisje in de voortrap, en is dus niet volledig buizen (de buizen hebben een vrij beperkte invloed op het geluid in die versterker). Je kan prima een transistor of valvastate-achtige versterker met een mooi warm geluid vinden.
MPDrieS!!!! mpeg4 wavquote:Op zondag 28 maart 2010 22:33 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, ff een versterkertje getest en maar gelijk gehaald vandaag...
[ afbeelding ]
wat een geluid komt daar af zeg! damn!
en deze wat goedkoper 2e hands voor 'maar' 1500(nieuw 2600+).
en voor de mensen die gaan zo van: samples!, sorry, geen cabinet thuis, geen microfoon om op te nemen, en geen zin in
Ben benieuwd hoe dat klinktquote:Op zondag 28 maart 2010 22:33 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, ff een versterkertje getest en maar gelijk gehaald vandaag...
[ afbeelding ]
wat een geluid komt daar af zeg! damn!
en deze wat goedkoper 2e hands voor 'maar' 1500(nieuw 2600+).
en voor de mensen die gaan zo van: samples!, sorry, geen cabinet thuis, geen microfoon om op te nemen, en geen zin in
Wacht maar tot je'm een keer goed opendraait, dat wordt alleen maar beter.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:51 schreef Aresdreams het volgende:
testen vooral op slaapkamer niveau gedaan, maar de distortion wat je er uit kan trekken, en het geluid van het clean en alles... tja, met wat ik nu eerst gebruikte, verbleekt dat gewoon.
Klopt, ik heb voor 400 een Marshall Valvestate [100 watt halfstack] gekocht, met een buisje in de voortrap, en dat klinkt inderdaad fantastischquote:Op zondag 28 maart 2010 22:43 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Bedankt!Ik zal m gewoon nog es proberen en wat alternatieven proberen!
Rest ook bedankt voor reacties!
Volgens mij heb ik thuis een ingescande versie uit een origineel tabboek ergens op mijn pc staan.. Zal eens kijken als ik thuis ben straks.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:30 schreef The_Dean het volgende:
Iemand hier in het bezit van een correcte tab van Master of Puppets? Als txt, of Guitarpro of anderzijds?
Ik heb ook originele boeken alleen vaak "kloppen" ze niet. Ik kijk altijd eerst hoe ze het zelf spelen en vaak staat het in het boek hetzelfde alleen ergens anders op de nek waar de noten hetzelfde klinken.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik thuis een ingescande versie uit een origineel tabboek ergens op mijn pc staan.. Zal eens kijken als ik thuis ben straks.
quote:Op maandag 29 maart 2010 12:30 schreef The_Dean het volgende:
Iemand hier in het bezit van een correcte tab van Master of Puppets? Als txt, of Guitarpro of anderzijds?
Waar koop je hem?quote:Op zondag 28 maart 2010 18:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
Okay, dat werkt dus wel. Best een leuk dingetje ook wel.
En kost ook nog bijna niks. Moet ik misschien toch maar eens een distortion bakje halen.
Heb ook scans van 'originele' tabbook, kan ze thuis wel naar je sturen als je wilt!quote:Op maandag 29 maart 2010 12:30 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb thuis een .rar van alle Metallica tab books. Die kan ik je wel toesturen. Zijn originele boeken want ik heb er zelf 3 als hardcopy.quote:
Die is wel chill, met de tab in het filmpje zelfquote:Op maandag 29 maart 2010 12:45 schreef genakt het volgende:
[..]
http://www.ultimate-guita(...)_ver3_guitar_pro.htm
ben zelf met de solo's bezig nu
Yes pleasequote:Op maandag 29 maart 2010 13:02 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ik heb thuis een .rar van alle Metallica tab books. Die kan ik je wel toesturen. Zijn originele boeken want ik heb er zelf 3 als hardcopy.
Jawel, ze gaan zeer in detail, achtergrond sporen en loopjes die je niet eens zo duidelijk in de mix hoort staan er ook in. Het is soms wel een beetje puzzelen maar goed te doen.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:04 schreef The_Dean het volgende:
Zijn die boeken de moeite waard? Heb zelf het boek van Slipknot - Iowa, maar nooit echt mee gestudeerd nog
Hoi.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:02 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ik heb thuis een .rar van alle Metallica tab books. Die kan ik je wel toesturen. Zijn originele boeken want ik heb er zelf 3 als hardcopy.
Ok danquote:Op maandag 29 maart 2010 13:06 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Jawel, ze gaan zeer in detail, achtergrond sporen en loopjes die je niet eens zo duidelijk in de mix hoort staan er ook in. Het is soms wel een beetje puzzelen maar goed te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |