abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:51:07 #201
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_140171794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Edit: Apart verhaal van die Floris. Vorige keer heb ik daar vlakbij wildgekampeerd....
Dat is ook wat! Het verhaal van Floris was een hot topic op het forum van de wereldfietser, ik kende het via dat.

Nu ja, je klinkt alsof je niet voor het eerst onderweg bent ;) maar mijnen die met een modderstroom meegevoerd worden, staan niet aangegeven, dat wilde ik maar zeggen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf dinsdag 20 mei 2014 @ 18:37:51 #202
73911 ultra_ivo
pi_140174895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:49 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Mijnenvelden staan goed aangegeven en ik ga dit keer niet alleen. Maar bedankt voor je bezorgdheid :P
Ik ben wat ongebruikelijker in de Balkan geweest dan de meesten. Niet alle mijnenvelden zijn gemarkeerd. Tenminste op een manier die jij herkent. Er zijn ook nog wat lokale tekens die je moet kunnen interpreteren.
  woensdag 21 mei 2014 @ 08:00:17 #203
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_140194526
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 18:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik ben wat ongebruikelijker in de Balkan geweest dan de meesten. Niet alle mijnenvelden zijn gemarkeerd. Tenminste op een manier die jij herkent. Er zijn ook nog wat lokale tekens die je moet kunnen interpreteren.
Ik blijf natuurlijk netjes weg van verlaten huizen, zeker als ze gemarkeerd zijn. Ook niet zomaar ergens de bosjes induiken, je tent niet in de wildernis parkeren, maar dicht bij mensen. Op die manier moet het wel goed gaan.
  woensdag 21 mei 2014 @ 08:49:58 #204
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_140194993
Ik kijk met steeds meer angst naar het weer, kamperen met 18 graden en regen vind ik toch minder. En op het laatste moment een trein naar de zon boeken is meestal nogal duur. Al staat op de site van de autoslaaptrein, dat ze soms last mnute goede aanbiedingen hebben (rijden naar Livorno, Allesandrie en Koper). Ik kan dat altijd proberen als het zo door gaat met de voorspellingen :{
Zie nu al dat de trein van Berlin naar huis terug 's ochtends de helft kost van in de middag gaan. Marktwerking is een grappig iets om te volgen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_150594560
En hebben jullie nog plannen voor komende zomer? Afgelopen zomer fietsen door Zuid Frankrijk (tussen Avignon en Nice) beviel wel met zoveel zon, dus misschien gaan we dit jaar weer naar Zuid Europa (Italië ofzo). Alhoewel ik ook nog graag eens naar Scandinavië wil.
  maandag 16 maart 2015 @ 09:08:30 #206
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_150687863
Plannen zat. Voorlopig, in juni wil ik eindelijk eens ook in de Provence rijden, in juli denk ik vanaf Belgie naar de Elzas fietsen langs de Franse Moezel ofzo. En dan eind Augustus wil ik vanaf Berlijn naar boven fietsen, de zwemmeren van Bradenburg en Mecklenburg verkennen. Of naar Rugen en Usedom gaan, 1 van tweeen, weet nog niet wat ik het eerst wil doen, kan niet tegelijk ini elk geval.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_150689202
Wij gaan met de citynightline naar Base of Zurich en vandaar op de fiets (tent mee), 3 weken zwitserland / Frankrijk.
  FOK!fotograaf maandag 16 maart 2015 @ 18:56:39 #208
73911 ultra_ivo
pi_150707078
Ik ga weer eens de Balkan in. Maar dit keer via een andere route. Eerst de Rando Imperia over Imperator over de Alpen. Dan afzakken naar Ancona. Boot over naar Split en van daar via West-Bosnië naar Pakrac (ff terug naar de plek waar ik in '94 zat). Daarna hoogstwaarschijnlijk terug via Zagreb en Ljubljana tot in Zuid-Oostenrijk. Vanaf daar rijdt dagelijks een EC met fietstransport naar huis.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:45:38 #209
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_150725393
ivo, had jij soms ervaring met de Garmin eTrex 20? Ik overweeg toch maar naar een simpele GPS over te gaan, om eens wat minder te verdwalen onderweg. En minder te zoeken naar de campings.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:00:57 #210
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_150725671
Afhankelijk van wanneer de overdracht van ons nieuwe huis is, ben ik zeker van plan om met een vriend te gaan fietsen. Waarschijnlijk wordt het Belgrado-Sarajevo-Pristina-Skopje, maar alles ligt nog open.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2015 @ 19:25:47 #211
73911 ultra_ivo
pi_150744308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ivo, had jij soms ervaring met de Garmin eTrex 20? Ik overweeg toch maar naar een simpele GPS over te gaan, om eens wat minder te verdwalen onderweg. En minder te zoeken naar de campings.
Ik heb de eTrex 30. Dezelfde unit als de 20 maar met hoogtemeter. Wel handig voor mij.
Een irritante fout van de oude Garmin is bij deze verholpen, hij valt niet meer weg bij een forse kuil.
Reken niet op navigatie zoals in de auto, dat ie je ff over 100km een leuke route berekent. Voor deze vakantie heb ik een serie routes zelf getekend die ik in m'n Garmin laad. En heel wat waypoints voor interesante plekken onderweg. Op basis daarvan kan ik prima navigeren. Als kaart gebruik ik een OSM kaart, is gratis en prima voor fietsers.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 maart 2015 @ 08:56:54 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150763174
Ik fiets tegenwoordig niet veel meer maar GPS heeft wel het fietsen veel leuker gemaakt! Bijvoorbeeld hier op het Britse platteland waar je zoveel kleine weggetjes hebt dan zit je anders echt continue op de kaart te kijken. Zoals Ivo al schreef, van tevoren een mooie route maken en in je GPS zitten en dan gaan! Je hebt veel meer tijd om te genieten van de omgeving en het fietst lekker door als je niet steeds hoeft te stoppen om op de kaart te kijken. Ik heb trouwens een Garmin 60CSx, eigenlijk bedoeld voor wandelen maar hij past ook op m'n beide fietsen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 18 maart 2015 @ 09:09:59 #213
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_150763442
Ik dacht aan de eTrex 20 omdat ie op AA batterijen loopt, er is niet altijd 's avonds een stocontact op de camping waar ik een GPS een paar uur kan laten liggen laden...ik dacht dat de 30 via USB oplaad?
En zoals jullie zeggen, ik wil van te voren routes inladen, ivo heeft al eens een keer gezegd dat ik de tracks van z'n monstertochten kan gebruiken, ben ik al snel voor een week zoet mee denk ik :+
En campings als POI inladen, vind ik ook een prettig idee. Nog nooit geen camping gevonden, maar je zoekt je soms een bult.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2015 @ 09:26:51 #214
73911 ultra_ivo
pi_150763861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik dacht aan de eTrex 20 omdat ie op AA batterijen loopt, er is niet altijd 's avonds een stocontact op de camping waar ik een GPS een paar uur kan laten liggen laden...ik dacht dat de 30 via USB oplaad?
En zoals jullie zeggen, ik wil van te voren routes inladen, ivo heeft al eens een keer gezegd dat ik de tracks van z'n monstertochten kan gebruiken, ben ik al snel voor een week zoet mee denk ik :+
En campings als POI inladen, vind ik ook een prettig idee. Nog nooit geen camping gevonden, maar je zoekt je soms een bult.
De eTrex 30 draait ook op AA accu's.
Ik loop een route altijd op de OSM fietsmap na en maak waypoints voor interesante punten. Bijvoorbeeld supermarkten die net een straat uit het zicht liggen, campigs/hostels als ik op reis ben, fietsenmakers etc. Dat scheelt een hoop zoekwerk onerweg zodat je je kunt concentreren op de hoofdzaak, fietsen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 09:54:07 #215
3878 Vork
Manisch creatief
pi_150764626
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:56 schreef SeLang het volgende:
Ik fiets tegenwoordig niet veel meer maar GPS heeft wel het fietsen veel leuker gemaakt! Bijvoorbeeld hier op het Britse platteland waar je zoveel kleine weggetjes hebt dan zit je anders echt continue op de kaart te kijken. Zoals Ivo al schreef, van tevoren een mooie route maken en in je GPS zitten en dan gaan! Je hebt veel meer tijd om te genieten van de omgeving en het fietst lekker door als je niet steeds hoeft te stoppen om op de kaart te kijken. Ik heb trouwens een Garmin 60CSx, eigenlijk bedoeld voor wandelen maar hij past ook op m'n beide fietsen.
Dat kan heel fijn werken. Ook het tracken van je route, zodat je kunt ziet waar je bent geweest, hoe snel dat ging etc. kan een zekere meerwaarde hebben (dat heeft voor mij het hardlopen iig een stuk leuker gemaakt). Maar na een vakantie met GPS merk ik wel dat het compleet op de bonnefooi de route bepalen, zonder kaart, route of GPS nog steeds het leukst, ondanks de extra kilometers, de omwegen en het vaker verkeerd rijden. Voor vakantietochten stop ik wel iets vaker en dan zou een goede kaart ook prima voldoen ter oriëntatie of planning. Ik heb mijn laatste vakantie in Groot-Brittannië gereden met GPS en dat werd als snel een veredeld kompas. Nu is dat nog wel een gebied waar je wel uit kunt komen. Er zijn voorzieningen en je kunt makkelijk de route vragen als je er niet uit komt. Voor een wat meer afgelegen, minder ontwikkeld gebied zou ik wel weer een GPS overwegen. Al is het alleen maar als hulpmiddel om niet compleet te verdwalen. Zoeken is leuk en een onderdeel van een vakantie, maar het moet natuurlijk wle leuk blijven :P
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2015 @ 10:44:52 #216
73911 ultra_ivo
pi_150766017
Voor mijn komende vakantie door Italië en de Noord-Balkan heb ik ook een heel netwerk van routes gemaakt. Er zijn daar teveel interesante plekken om te bezoeken in dik 2 weken. Ik kan dus onderweg finetunen.
Gewoon verder rijden kan ook. Ik kan op ieder moment kijken waar een van m'n vooraf gemarkeerde interesante punten is en daar naartoe fietsen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:28:39 #217
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_150774125
Wat heeft de etrex 30 meer dan de 20? Hij is lichter als ik zo kijk, maar zie verder weinig verschil op de sites van winkels.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2015 @ 15:11:03 #218
73911 ultra_ivo
pi_150775398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat heeft de etrex 30 meer dan de 20? Hij is lichter als ik zo kijk, maar zie verder weinig verschil op de sites van winkels.
De 30 heeft hoogtemeting en de 20 niet.
  maandag 20 april 2015 @ 17:48:24 #219
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_151865038
Het wordt de Etrex 30, die hoogtemeting is net zoiets waar je later van denkt, wat was het leuk geweest als dat er bij zat!

Verder zit ik me nu een aap te puzzelen over m'n in juni geplande tocht door de Provence, aan de hand van de Benjaminse gids. Ik wil zo vaak mogelijk aan de kust slapen, maar met de lussen die hij legt worden de afstanden dan wel erg lang. En moet ik de helft van de tijd in het binenland pitten.
Dus maar eens zelf de kaarten goed bekijken, en zien of ik niet wat kan afsnijden hier en daar. Maar dan zonder dat je op te steile, gevaarlijke weggetjes komt...
Misschien probeer ik de Ventoux er ook nog in te proppen, maar dan wil ik wel zonder bagage naar boven rijden, dus dan moet ik eigenlijk daar twee nachten op een camping gaan zitten ofzo. Eens zien hoe dat in het schema past.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:44:30 #220
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_155378792
Wat een rust in dit topic. Zijn er nog users op de fiets gestapt? Ik vertrek maandag de 31e voor een kleine twee weken door de Alpen:


Geen lange route, maar wel vrij pittig met aardig wat colletjes, zoals de Grossglockner, de Stelvio, Furka, Grimsel en nog een paar +2000 meters.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:05:10 #221
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_155379329
Ik heb in Juli 10 dagen door Bretagne gereden, eerst van Lorient naar Quimper. daar de trein gepakt naar Morlaix, en toen eerst naar Roscoff gereden, zodat ik een route daar kon beginnen (ik probeerde hem uit voor iemand die een routegids maakt) langs de kust naar St Michel. Alleen uiteindelijk gestopt in Paimpol met die route, naar Guingamp gereden, en daar de trein naar Parijs gepakt. Wegens slecht weer en dat m;n knieen het klimmen langs de kust niet meer trokken.
Maar wel een hele mooie tocht, et is daar Schitterend met een hoofdletter. Alleen die zee is heel koud, twee keer in gesprongen, maar lang hield ik het er niet uit.

De Garmin werkte geweldig, heel blij mee, trouwens. Niet alleen om de route te volgen, maar ook om supermarkten en campings ed te vinden zonder eindeloos te zoeken!

Zaterdag ga ik nog een week tochtje doen, vroeg met de trein naar Heerlen, dan naar Aken fietsen en de Vennbahn rijden, vanuit Troisvierges naar Ettelbruck treinen, dan daarvan uit naar Lux. Stad (rijden dat weeekend geen treinen wegens werken op dat traject), en daarvandaan naar Metz of Nancy met de trein. Dan of door naar Besancon met de trein, en langs Colmar naar Straatsburg rijden, of eerst naar Straatsburg en rond de Vogezen naar Besancon. laat ik maar even afhangen van het weer, de stemming, etc.
Of ik bendenk me ter plekke dat ik iets anders wil als ik eenmaal beig ben, maar het weer gaat lekker worden in de Elzad, dus in elk geval die streek zal het wel worden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:05:48 #222
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_155379339
Ga je kamperen Hi_flyer?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 15:42:46 #223
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_155381572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga je kamperen Hi_flyer?
Ja, en dat kan misschien nog bar worden. In september wil de temperatuur in de Alpen 's nachts snel richting nul gaan. Ook op de cols kan het al goed koud zijn met soms al wat sneeuwval. Iets meer warme kleren mee dus.
Koken doe ik niet meer, teveel gedoe voor een kleine besparing.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:55:58 #224
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_155584737
Wat een toffe site is www.cycleroute.org! Je kan makkelijk hoogteprofielen maken en per dag zien wat je stijgt en daalt. Wel neemt deze site echt elke meter mee, zodat het al snel heel veel hoogtemeters worden. Nog vier dagen te gaan...
  maandag 14 september 2015 @ 13:07:01 #225
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_156075586
Zo, ben weer terug na een natte en vooral errug koude fietsvakantie. Binnenkort een verslagje!
  maandag 14 september 2015 @ 16:43:31 #226
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156081970
Heel benieuwd! Nat en koud overdag, of was vooral het kamperen afzien?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:33:17 #227
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_156109185
Maandag 31 augustus

Nachttrein genomen naar München. Slapen gaat slecht, alhoewel ik tot halverwege Duitsland de couchette voor mezelf heb. 's Ochtends uitgestapt in een stad in het MO, lijkt het, door de vele illegale immigranten.

Dinsdag 1 september

Vandaag van München naar st. Johann in Tirol gefietst, een afstand van 140 km. Het is ronduit zonnig en warm. De Alpen komen snel dichterbij terwijl ik door een druk gebied fiets. Ik moet nog wennen aan het rijden met fietsschoenen, wat resulteert in een valpartij en een open knie. Net nadat ik mijn tent op de plaatselijke camping heb opgezet begint het te regenen. De hele nacht regent het door, waarbij het soms flink tekeer gaat. Ik lig droog en warm en kan me er niet erg druk om maken.



Woensdag 2 september

Dit zou de dag van de Großglockner moeten worden, maar dat loopt even anders. Na een halfuur fietsen begint het weer te regenen. Niet erg hard, maar genoeg om doorweekt te raken. Het is gelukkig niet koud, maar fijn is anders. In een bakkerijtje annex café drink ik een cappuccino met een erg zoete koek en vraag wat de weersverwachting wordt. Nou, dat ziet er niet zonnig uit. Het blijft regenachtig bij dalende temperaturen. Nadat ik mijn weg vervolg, begint het droger te worden. In Saalfelden doe ik nog wat inkopen, waarna ik mijn weg vervolg richting Zell am See. Het stikt bij het meer van de Arabieren met compleet gesluierde vrouwen. Ook infobordjes zijn in het Arabisch.

Bij Bruck an der Großglocknerstraße eet ik een hamburger terwijl het verder afkoelt. Omdat ik niet al op dag twee een achterstand op mijn schema wil oplopen, fiets ik toch de großglocknerstraße op.

Hier begint het opnieuw te regenen, maar het blijft behapbaar.

De bewolking zakt wel lager en lager, wat zorgelijk is. Ik wil geen herhaling van de beklimming van de Cormet de Roselend een aantal jaar geleden, waar het zicht serieus maar 5 meter was en het stortregende. Na de tolpoorten begint het echte klimwerk en stijg ik naar 1450 meter. Hier hoor ik een enorme donderklap, waarna het ontstellend hard begint te regenen. In no-time staat er centimeters water op de weg. Deze omstandigheden zijn mij te gevaarlijk en voor het eerst in 17 jaar fietsen besluit ik om te keren. Mijn veiligheid gaat toch voor de prestatie. Totaal verkleumd en doorweekt rij ik terug naar de tolpoorten in de hoop een overnachtingsplek te vinden. Helaas tref ik hier een sacherijnige Oostenrijker die niet bereid is zijn mooie kamers af te staan aan een halve zwerver. Ik moet dus verder terugrijden en in Fusch zie ik een Zimmer frei. Voor 18 euro heb ik een eigen kamer, douche en toilet, ontbijt inbegrepen. Mijn spullen drogen hier natuurlijk ook beter dan in een tent en een echt bed is toch wel zo fijn. 's Avonds goulashsoep en pizza wezen eten in Fusch, waarbij mijn ogen duidelijk groter waren dan mijn maag.

Donderdag 3 september

Nieuwe dag, nieuwe poging. Alhoewel het er nog steeds niet geweldig uitziet, is het wel droog. Het is heel vervelend om dezelfde 500 hoogtemeters te maken als de dag ervoor. De bewolking hangt hoger dan gisteren, maar toch rijd ik er op 1700 meter in. Jammer van het uitzicht over het dal, want dat ziet er mooi uit. De Großglockner is steil, met kilometers lang 10% stijging. Ondanks bijna geen training, valt het klimmen me erg mee. Om kwart voor 1 ben ik bij de Füschertorl, de eerste van de twee hoogste punten. Het zal hier ongetwijfeld prachtig zijn; ik zie er weinig van. Soms schuift de boel een beetje open en zie ik sneeuw, gletschers en prachtige valleien. Bij de tweede piek, net na de tunnel, is het zicht helemaal beroerd, hieronder wat ik zou moeten zien en wat mijn uitzicht daadwerkelijk was.


Tijdens de afdaling schiet er in de mist vlak voor me een vos de weg over met in zijn bek een grote bergmarmot. De vos schrok nogal en liet zijn prooi liggen. Tien meter verderop besluit hij toch dat dat wel een erg overdreven reactie is op het langsfietsen van een Hollander en loopt weer terug. Ik daal verder af, kom weer onder de wolken (mooi!) en de snelheid gaat flink omhoog. Vandaag klok ik max 75 km/h, wat gelijk de hoogste snelheid van deze vakantie is. Het weer knapt redelijk op. Aan het einde van de dag kom ik nog over een klein pasje, de Iselsbergpaß (1204 meter) waarna ik verder afdaal naar 675 meter. Ik overnacht in Lienz en heb niks kunnen goedmaken van de opgelopen achterstand. 's Avonds lekker een glas Guinness naar binnen gegooid, terwijl het zo nu en dan opnieuw flink regent.


Vrijdag 4 september

Vandaag de Dolomieten in; een gebied dat al lang op mijn verlanglijstje staat. Vannacht heeft het weer zich weer schandalig misdragen en staat de halve camping blank. Het is wel strakblauw!


Via het dal van de Drau fiets ik naar de Italiaanse grens.

Omdat ik oorspronkelijk via een noordelijker gelegen bergpas Italië binnen wilde rijden, heb ik geen hoogteprofiel van deze pas. Ik kom echter zoveel Italiaanse gezinnetjes op de fiets tegen (wat rijden die slecht en gevaarlijk), dat het nooit zwaar kan zijn. Bij Abfaltersbach krijg ik het toch nog even zwaar en overweeg ik een stuk trein te nemen, maar die rijdt voor m'n neus weg. Waarschijnlijk wat terugslag van de zware dag ervoor.

Na de grens komen er steeds meer doorkijkjes op de Dolomieten; wat ziet dat er fantastisch uit!

Bij Dobbiaco sla ik linksaf en begint het mooiste deel van mijn trip. De rest van deze dag voert over een fietspad, waar je soms beter een mountainbike kan gebruiken. Ik rij door rivierbeddingen en over een oud militair spoor inclusief hoge spoorbruggen en tunnels. Volgens een counter onderin het dal zijn er vandaag 90 fietsers mij voorgegaan, maar de meesten zullen niet zo ver het dal ingereden zijn.





Het is dus erg stil onderweg. Alleen bij de pas (Cimabanche, 1530 meter) ga ik even naar de hoofdweg voor een bak koffie. Het water in deze vallei is werkelijk kristalhelder:


Spookachtige spoortunnels:


Hoge spoorbruggen:

En machtige uitzichten:


Ik overnacht net buiten Cortina d'Ampezzo, de camping ligt alleen zoveel lager dan de stad, dat ik in arren moede maar een pizza bij de camping haal. De lucht betrekt ook weer.

Zaterdag 5 september

Het weer is vandaag weer niet best (koud, graad of zes op hoogte), maar er is genoeg moois te zien. De dag begint met regen tot een uur of negenTwee passen vandaag die dicht bij elkaar liggen, de Passo Falzarego (2105 meter, beginnende regen) en de Passo Valparola (2192 meter, flinke regen). Afdaling is gevaarlijk door vers asfalt en koude, natte omstandigheden. Bij de eerste zie ik een kabelbaan in het grijze niets verdwijnen en krijg ik al hoogtevrees als ik er naar kijk. Aangekomen in Corvara in Badia durf ik de volgende pas niet aan. Het is een flinke klim, de lucht is zeer dreigend en ik heb het koud en voel me vies. Daarom neem ik mijn intrek in een gloednieuwe B&B (Garnì la Tranquillitè, https://www.bedandbreakfa(...)tranquillite/127115/ ). De kamers zijn schitterend, mooi uitzicht, eigen balkon, prachtige badkamer, echt een aanrader. Ik blijf hier twee nachten. Het is maar goed dat ik niet verder gefietst ben, want het begint opnieuw langdurig te regenen. 's Avonds eet ik in een Italiaans restaurant, waar ik me half in fietskleding, half in een met olie besmeurde broek enigszins uit de toon voel vallen. Het eten is er echt fantastisch (geen 450 euro gelukkig) en ik knap er helemaal van op.




Zondag 6 september

Zondag is altijd mijn rustdag, dus ook op vakantie. Alles buiten is stijf bevroren, dus dat betekent helder weer. Ik kan niet stil blijven zitten en besluit de rondo Sella zonder bagage te fietsen. Dit is een rondje van 55 km rondom het Sellamassief met vier bergpassen, drie daarvan zijn +2000 meter. De eigenlijke ronde wordt volgende week pas verreden, waardoor het gebied ontoegankelijk is. Het is steenkoud, maar wat is dit mooi! Het klimmen gaat zeer snel en in 54 minuten heb ik de 600 hoogtemeters naar de Passo Gardena (2119 meter) overbrugd. Overal om me heel zijn de bergen bedekt met wat versgevallen sneeuw en vanaf de pas kan ik zo naar de sneeuw lopen. Uitzicht is magnifiek nu het helder is. Bij tweede pas (passo Sello, 2244m) valt er zelfs wat sneeuw en ook bij pas drie ( Passo Pordoi, 2239m) is dat het geval. Hier nog een praatje gemaakt met een Brit en hem het fietspad van Cortina naar Dobbiaco aangeraden. De vierde pas is de Passo di Campolongo (1875m) waarna een mooie technische afdaling volgt. Mijn voorvering vertoont kuren, nadat er op de Großglockner al olie uitgespoten was, natuurlijk over de enige broek waarmee ik me in het openbaar kan vertonen.... 's Avonds heb ik een pizza gehaald en ben ik teruggereden met de eigenaresse van de B&B, aardige dame. Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus:










Maandag 7 september

Saaie dag, want vooral afdalen. Begonnen met het opnieuw beklimmen van de Passo Gardena. Met bepakking kost dat 1:14 versus 0:54 zonder. De afdaling is bijzonder koud. Het is ruim onder nul, alles is wit en ik wil hier zsm weg. Gelukkig is het 1 grote afdaling naar het Brennerdal, waar ik zonder vlam in de pijp naar Bolzano knal. Het Brennerdal is smal, lelijk en het stinkt er naar riool. Het enige mooie zijn een paar oude tunnels waar een fietspad door aangelegd is. In Bolzano neem ik de trein naar Silandro om zo wat achterstand in te halen. Het is ook een niet erg interessant stuk, door een groot vlak dal voor met appelbomen. De oogst is in volle gang. Na Silandro fiets ik over een drukke weg westwaarts. Hier kom ik voor het eerst in 17 jaar een agressieve motorrijder tegen die al claxonnerend en middelvingerzwaaiend duidelijk denkt te moeten maken dat ik daar niet hoor. De overgrote meerderheid van de motorrijders in de Alpen zijn relaxte gasten die vaak laten merken bewondering te hebben voor mijn manier van reizen. Zo nu en dan kom je dus een flapdrol tegen. Bij Oris fiets ik door de boomgaarden verder tot aan de afslag naar de Stelvio, een van de tofste bergpassen van de Alpen. Ik overnacht in Prato allo Stelvio op een luxe camping vol wielerfanaten. Twee Duitsers komen tegelijk met mij aan bij de camping; ze fietsen morgen ook de Stelvio op. Ik neem nog een duik in het zwembad, bestel een pizza Diavola die helemaal niet pittig was en duik de tent in.







Dinsdag 8 september

Stelviodag! Een pittige klim en ik was redelijk op boven. Maar wat istie mooi. Alle 48 haarspeldbochten zijn een genot. Het stijgingspercentage wisselt vrij sterk, waardoor je niet snel in je ritme komt. Mijn longcapaciteit schiet boven de 2000 meter altijd tekort doordat ik vroeger vrij zwaar astma gehad heb. De laatste 100 meter vind ik echt loodzwaar. Op 2350 meter word ik ingehaald door de twee Duitsers; een stuk hoger dan waar ik bang voor was. Opnieuw erg koud weer en geklommen bij temps onder nul. Bovenop stikdruk met fietsers en motorrijders. Lekker broodje bratwurst op, waar je natuurlijk veel te veel voor betaalt. Pas ligt boven sneeuwgrens wat altijd weer bijzonder is. Ik bedenk me nu ook dat ik naar boven ben gereden op 1 cappuccino, een banaan en twee blokjes chocolade. Ik eet weinig deze vakantie. Nog even de hand opgestoken naar de Duitsers en verder gereden. Afdaling via Umbrailpas (grens Zwitserland) is heel technisch met sterk wisselende kwaliteit asfalt. Daarna vanaf st. Maria een klim die ik over het hoofd heb gezien bij het plannen. Deze Oferpass is echter wel 2140 meter met 800 meter stijging. De afdaling daarna bevatte ook nog een stomme klim van bijna 200 meter, dus dit is een dag met bijzonder veel hoogtemeters. Eindelijk (na bijna 50 km) ook een bank gevonden om franken te tappen. Tot mijn verbazing is de wisselkoers bij de camping veel gunstiger dan bij de bank, dus als echte Hollander in euries gelapt. Het waait hier hard, zodat het even tijd kost om de beste plek voor mijn tent te vinden. Morgen spannend, want ik moet ergens nog wat km's inhalen. Waarschijnlijk de trein over de Oberalppass, want dat is toch maar een suffe pas.












Woensdag 9 september
Vanochtend ben ik per trein naar Disentis gereden, op de flank van de Oberalppas, waarmee ik de opgelopen achterstand weer heb ingelopen.

De hier nog vrij brede Rijn:


De grote jongens komen in zicht:

Het is een behoorlijk lange treinrit van zeker drie uur. In Disentis is het gelijk fel klimmen om het dorp uit te komen. De Rijn is hier nog maar een stroompje; de bron ligt vlak bij de Oberalppas. De klim is mooier dan ik gedacht had (vorige keer was per trein) en inderdaad niet erg zwaar. Naarmate de pas nadert wordt het wel erg koud door de aantrekkende wind. Boven weet ik niet hoe snel ik extra kleding moet aantrekken, het is hier niet uit te houden.


Deze pas ben ik eerder afgedaald, dus ik ken hem nog een beetje. De afdaling naar Andermatt is erg mooi, ook omdat je regelmatig het spoor van de Rätische baan/Glacier express kruist.

Andermatt vind ik altijd een interessante plaats, omdat er drie (vier als je de Süsten meerekent) grote bergpassen beginnen (Furka, Gotthard, Oberalp). De camping ziet er ronduit shabby uit vanaf de weg, maar blijkt uiteindelijk mee te vallen. Wel is alles hier schreeuwend duur. Uiteindelijk maar iets gegeten bij een shoarmatent, maar dan ben je alsnog 24 frank oid kwijt. De boel betrekt ook weer flink en de bewolking hangt lager en lager. Het lijkt hier wel een scene uit Rail Away, met elk kwartier een fluitend treintje, tingelende spoorwegovergangen en overal lichtjes. Heel mooi!



Donderdag 10 september

Opnieuw een koude nacht; zelfs mijn tent is deels bevroren en dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het vervelende is dat alle uitgeademde vocht direct condenseert en in de tent drupt. Zo wordt het in je tent dus natter dan tijdens een regenachtige nacht.... De klim naar de Furka valt erg mee, maar je ziet de pas wel al van ver liggen moet dan nog drie kwartier met een flauwe bocht er naartoe klimmen.


Onderweg werd ik nog ingehaald door een rosltoeldriewieler die met de hand aangedreven werd. Gelukkig zag en hoorde ik het gezoem van electromotoren. De vrouw van deze man haalde me ook nog bijna in. Bovenop hebben we foto's van elkaar genomen. Ik vertelde ze dat ik bang was dat het weer zou gaan regenen, zeker op deze hoogte, maar dat zou volgens hen wel meevallen. Dertig seconden later begon het te regenen en een paar minuten later ging de regen over in een flinke sneeuwbui.


Omdat het weer vrij hard waaide was het ronduit onaangenaam. Het stel fietste door en ik ook toen het droger werd. De afdaling was een verschrikking; zo koud dat ik bang was onderkoeld te raken.

Hier het uitzicht op de Furkapas vanaf de Grimselpas

Tenslotte heb ik geen winterkleding bij me en mijn jas met goretex is ook verre van waterdicht. Bij het legendarische hotel Belvédère bij de Rhonegletscher heb ik even gepauzeerd om op temperatuur te komen. Hier heb je mooi uitzicht op de Grimselpas, die tenslotte niet van plaats verandert. Het uitzicht op de gletscher is er dus helemaal niet meer, want die trekt zich helaas in hoog tempo terug.
Links de afdaling van de Furkapas naar Gletsch en rechts de Grimselpas.

In Gletsch, waar niks te doen is, ben ik gelijk de Grimsel opgedraaid. Van deze kant een pas die weinig voorstelt, van de andere kant ken ik 'm als een pittige. Ik haal het rolstoelstel weer in en fiets in 1 ruk naar boven. 100 hoogtemeters onder de top begint het weer te gieten en voor ik boven ben, ben ik weer doorweekt.

Het is hier blijkbaar net iets te laag voor sneeuw. Totaal verzopen heb ik een te dure cappuccino op en het mineraalmuseumpje bezocht. Dat laatste was best interessant, dat eerste doe ik vaker. De afdaling van de Grimsel heeft me veel tijd gekost omdat er zoveel te zien is. Het meer op de pas, de James Bondachtige stuwdammen, de groene rotsen, allemaal te mooi om zomaar langs te fietsen.





Helaas betekent dat wel dat de volgende regenbui over je heen komt voordat je beneden bent. Ik heb geschuild bij een kabelbaan die alleen voor transport gebruikt wordt. Naarmate het helderder werd, kon ik zien waar de kabels heen liepen en werden ook de omliggende bergen zichtbaar.

Bij Meiringen de beslissing genomen om ook de Brünigpas nog over te fietsen. Dit is een ronduit steile klim met een stuk van 13%. Hier opnieuw een flinke regenbui over me heen gekregen, die ik gebruikt heb om twee bananen te eten. Niet zo bijzonder natuurlijk, maar ik had de hele dag nog niks gegeten op een croissantje na. Op de een of andere manier heb ik geen enkele honger, ondanks het grote aantal hoogtemeters.


Bij de afdaling van de Brünigpas begint het opnieuw te regenen en word ik het zat. Net na Lungern zie ik een zimmer frei, dat bleek slapen in het stro te zijn. Net binnen gaat het helemaal los met flinke onweer en zware regen. Het stro slaapt heerlijk.

Vrijdag 11 september

Het is droog deze ochtend en na een uitstekend ontbijt bij de boer binnen vertrek ik voor de laatste etappe. Rijdend langs de meren verdwijnen de bergen langzaam naar de achtergrond. Het navigeren wordt een stuk moeilijker omdat ik weer in vlak terrein kom. Voor Luzern begint het weer te hozen en ook 10 kilometer na Luzern sta ik weer te schuilen. Het laatste stuk voor Zurich is mooi, door het Sihlwald, maar wat ze hier een fietspad noemen gebruiken ze in Afrika nog niet om de koeien voort te drijven. Ronduit slecht en geregeld slaat mijn velg tegen een rots aan. Ik kan geen lekke band riskeren, dus draai de vrij rustige hoofdweg op. In Zurich doe ik nog wat aan de toerist uithangen, zoals chocolade kopen voor het thuisfront. Ook koop ik een t-shirt, en doe in het toilet van de McDonalds de wisseltruc. Met wielrenkleding erin, met toeristenkleding eruit. Altijd leuk om die verwarde gezichten om je heen te zien. De trein gaat pas om kwart voor negen ipv de zeven uur die ik in gedachten had, dus ik ga nog lekker uit eten bij het station. Buiten onweert en regent het weer flink, maar dat kan me niet meer schelen.







In de trein deel ik de couchette met een gandalf-fan en 4 Zwitserse dames van een jaar of 28. We hebben de grootste lol gehad en zeker drie flessen wijn en de nodige jagermeister genuttigd. Heel de trein was trouwens een groot feest, vol met jongeren richting Amsterdam. 's Nachts word ik bijna beroofd. Er staat een onbekende man met een klein zaklampje aan mijn voeteneind pogingen te doen mijn stuurtas te bemachtigen. Gelukkig word ik wakker. Toen ik hem vroeg wat hij hier moest, verdween hij geruisloos. Ik heb de coupédeur niet gehoord, en ook het gordijntje niet dat hij weer netjes terugschoof. Best creepy. In Venlo blijft de trein lang staan en bedenk ik me na tien minuten dat het voor mij veel makkelijker is om hier uit te stappen dan in Utrecht. Zodoende ben ik een uur eerder thuis dan ik verwacht had.
Conclusie: Een natte, zeer koude, maar toch mooie vakantie. September is te laat voor een fietsvakantie in het hooggebergte; voortaan gewoon weer in juli/augustus. Helaas is het dan een stuk drukker op de bergpassen, maar je moet iets.
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:08:21 #228
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156110201
Mooi verslag! Mijn eerste fietsreis was van Basel langs de Bodensee, en eindige uiteindelijk ook in Zurich, vond het een erg mooie stad. Dat station vond ik wat minder, erg veel dronken mensen, en zwervers. Trouwens, er zijn als het goed is grendels aan de binnenkant van de coupedeur, waarmee je kan voorkomen dat iemand je spullen jat terwijl je slaapt, dat ligt rustiger.
Maar respect voor je klimkunsten, dat is niet zo mijn hobby! Ik zie graag bergen, maar dan vanaf de rivieroever die langs de bergen gaat ;)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_156121541
Erg leuk verslag met dito foto's. Je hebt wel pech gehad met het weer zeg... respect wel dat je doorgezet hebt :)
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 16 september 2015 @ 08:26:33 #230
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_156133642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mooi verslag! Mijn eerste fietsreis was van Basel langs de Bodensee, en eindige uiteindelijk ook in Zurich, vond het een erg mooie stad. Dat station vond ik wat minder, erg veel dronken mensen, en zwervers. Trouwens, er zijn als het goed is grendels aan de binnenkant van de coupedeur, waarmee je kan voorkomen dat iemand je spullen jat terwijl je slaapt, dat ligt rustiger.
Maar respect voor je klimkunsten, dat is niet zo mijn hobby! Ik zie graag bergen, maar dan vanaf de rivieroever die langs de bergen gaat ;)
Ikzelf had de deur wel vergrendeld, maar waarschijnlijk is er later nog iemand naar het toilet gegaan en vergeten de deur weer te vergrendelen. Daarnaast denk ik dat het voor een beetje geoefende treinboef wel mogelijk moet zijn om die vergrendeling van buiten eraf te halen. De ketting leek me nogal lang.
  woensdag 16 september 2015 @ 09:30:06 #231
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156134449
Dat is het jammere ja, dat je afhankelijk bent van andere mensen om ook veilig te doen in slaaptreinen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:28:21 #232
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160905557
Zo, maar een een kick nu he fietsvakantie seizoen weer in zicht komt. Wat zijn jullie plannen? Ik ga mischien in juni een week naar de Drome en de Provence. En ik wil denk ik in oktober twee weken in Spanje gaan fietsen, Andalusie en omgeving, daar schijn je als het hier herfst is lekker in korte broek nog te kunnen rondrijden. Wordt dan ook de eerste keer dat ik m'n spul meeneem in een vliegtuig
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:26:36 #233
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_160906610
Ik ben bang dat ik dit jaar geen tijd heb, omdat ik ook al alleen twee weken naar China ga. Als ik dan ook nog twee weken ga fietsen, worden vrouw en kinderen verdrietig. Kinderen zijn helaas nog te jong voor een fietsvakantie.

Andalusië is mijn favoriete fietsstek in Europa! Er is daar zoveel moois te zien en de wegen zijn vaak erg rustig. Houd er rekening mee dat als je terugvliegt vanuit Malaga, ze moeilijk doen over je fiets. Je moet 'm insealen of een doos kopen, anders laten ze 'm gewoon staan. VOOR het insealen moet de fiets door de scanner. Daarvoor moet je wel van alles demonteren, anders past het niet.

Als je het aandurft, kan je vanuit Granada de Sierra Nevada oversteken over de hoogste geasfalteerde bergweg van Europa. De zuidzijde is niet geasfalteerd, maar voor een groot deel wel te berijden. Ook het gebied ten westen van Andalusië is erg fraai (heel droog).

[ Bericht 59% gewijzigd door Hi_flyer op 24-03-2016 11:48:07 ]
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:36:12 #234
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160909520
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:26 schreef Hi_flyer het volgende:
Andalusië is mijn favoriete fietsstek in Europa! Er is daar zoveel moois te zien en de wegen zijn vaak erg rustig. Houd er rekening mee dat als je terugvliegt vanuit Malaga, ze moeilijk doen over je fiets.
Malaga is berucht op het wereldfietsers forum, dus daar had ik al van gehoord. Dus ik ga proberen ergens anders terug te vliegen. Ik heb het routeboekje van Benjaminse in huis gehaald, maar na een lezing over de Zilverroute en daarna 1tje over de El Cid route twijfell ik nog wel wat ik wil....in elk geval kun je met Zuid Spanje moeilijk verkeerd gaan denk ik! Ga proberen wat basis spaans ook te leren voordat ik vertrek, scheelt altijd een boel in conact met de locals.

Ik heb ook een gezin, dus ik moet het ook erg uitmikken, maar gelukkig ook 12 dagen atv per jaar, dat scheelt! China klinkt mooi, maar dat is zonder fiets dus?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_160909893
Heeft iemand ervaring met fietsen om de Bodensee, ik zit deze zomer voor een cursus twee weken in die hoek. (ik zit net aan de Oostenrijkse kant) en om voor een weekend op en neer te rijden, heb ik geen zin in, dus lijkt het me wel leuk om een groot of klein rondje te fietsen.
Heeft iemand ervaring ?
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:54:47 #236
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160910144
Ben 5 jaar geleden vanaf Basel langs de Bodensee gereden tot bijna aan Bregenz, langs Schafhausen en dan het meer volgen. Gewoon route nr 2 volgen,de Rhein route. Goed aangegeven, en prima fietspaden, meestal vrijliggend.Merendeels verhard, maar wel wat stukjes gravel/schelp. Ik had 42 mm banden toen op de fiets, waar wil je op gaan rijden? 23 mm racebandjes is op sommige stukjes net iets te kwetsbaar denk ik.
http://www.veloland.ch/de/routen/route-02.html
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:03:57 #237
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_160910386
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Malaga is berucht op het wereldfietsers forum, dus daar had ik al van gehoord. Dus ik ga proberen ergens anders terug te vliegen. Ik heb het routeboekje van Benjaminse in huis gehaald, maar na een lezing over de Zilverroute en daarna 1tje over de El Cid route twijfell ik nog wel wat ik wil....in elk geval kun je met Zuid Spanje moeilijk verkeerd gaan denk ik! Ga proberen wat basis spaans ook te leren voordat ik vertrek, scheelt altijd een boel in conact met de locals.

Ik heb ook een gezin, dus ik moet het ook erg uitmikken, maar gelukkig ook 12 dagen atv per jaar, dat scheelt! China klinkt mooi, maar dat is zonder fiets dus?
Op zich wel te doen via Malaga, maar dan moet je ruim op tijd wezen en direct bij excess luggage laten weten dat je een fiets bij je hebt. Ik heb daar vooral het idee dat ze al die NL'se fietsers zat zijn en erg servicegericht zijn ze niet. Ik heb een paar jaar geleden de route onbegrensd fietsen naar Andalusië gereden en die is me erg goed bevallen. Ivm tijd tekort heb ik enkel van Valencia naar Malaga gefietst.

Edit: En als je naar Malaga vliegt, ga niet direct de Puerto de Leon op. Dan ga je zo verschrikkelijk kapot....

[ Bericht 3% gewijzigd door Hi_flyer op 24-03-2016 14:12:44 ]
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:19:05 #238
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160910738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:03 schreef Hi_flyer het volgende:
. Ik heb een paar jaar geleden de route onbegrensd fietsen naar Andalusië gereden en die is me erg goed bevallen. Ivm tijd tekort heb ik enkel van Valencia naar Malaga gefietst.

Edit: En als je naar Malaga vliegt, ga niet direct de Puerto de Leon op. Dan ga je zo verschrikkelijk kapot....
Die heb ik dus ook thuis liggen denk ik! Ik kan zo te zien ook een soort cirkel rijden, van Malaga naar Granada, Cazorla, Cordoba en eindigen in Sevila. Dat heeft een fietsvriendelijker vliegveld heb ik gehoord.

En dank je voor de waarschuwing!

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf donderdag 24 maart 2016 @ 15:03:47 #239
73911 ultra_ivo
pi_160911629
Ik heb een weekje Polen in de planning met de club. En in het najaar een randonneursrit in Oezbekistan.
pi_160914321
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben 5 jaar geleden vanaf Basel langs de Bodensee gereden tot bijna aan Bregenz, langs Schafhausen en dan het meer volgen. Gewoon route nr 2 volgen,de Rhein route. Goed aangegeven, en prima fietspaden, meestal vrijliggend.Merendeels verhard, maar wel wat stukjes gravel/schelp. Ik had 42 mm banden toen op de fiets, waar wil je op gaan rijden? 23 mm racebandjes is op sommige stukjes net iets te kwetsbaar denk ik.
http://www.veloland.ch/de/routen/route-02.html
bedankt voor je reactie .

Het plan is met Mountainbike. ik ben er een paar keer geweest ik heb dan altijd een hotel in Lustenau, en toen met de racefiets in de avond uren richting Lindau gefietst. Alleen de alternatieve terug weg zat ik op zulke waardeloze wegen, dat ik twee keer lek had gereden :[

Ik was trouwens vooral opzoek naar hotels waar ik kan over nachten, denk aan vrijdagnacht ergens in de buurt van Romans Horn te overnachten, en zaterdag vlak voor Frederichshafen te overnachten. ik wil eigenlijk alleen een rugzakje mee te nemen voor kleren. Dus ik was eigenlijk vooral op zoek naar een hotels die fiets vriendelijk waren, ik zie er relatief weinig op booking.com
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:47:16 #241
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_161099955
Super leuk om te zien dit!

Brengt bij mij niet alleen goede herinneringen boven aan eigen fietsvakanties maar ook aan het gebied bij Resia meer/Stelvio pas aangezien ik hier 's winters vaak geskied heb.

Bedankt voor je blog!
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:22:05 #242
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161278885
Tijd speelt hier ook een rol. Ik ben de afgelopen paar jaar niet per fiets weggeweest (wel veel mee bezig geweest, maar dan meer in de verkoop van kaarten en routeboekjes). Ook dit jaar maak ik andere keuzes, maar dat neemt niet weg dat ik toch niet nog een paar dagen weg kan. Ik volg in elk geval de Rijn totaan Frankfurt (ik heb er drie dagen voor uitgetrokken, om wat meters te kunnen maken) en vanuit daar maar even zien hoe en wat ik verder nog kan doen. Misschien nog 1 of 2 dagen verder fietsen. Ik ga in elk geval niet kamperen dus reis ik zo licht mogelijk. Enkel twee achtertassen en die het liefst ook niet helemaal vol.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:20:01 #243
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161309531
TRV / [reisverslag] Op de fiets naar München

Verslag van een fietstripje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 23:37:14 #244
45833 crew  Fogel
pi_161318205
Het verslag van hi_flyer (post 227) staat nu ook in de reisverslagenlijst alhier: TRV / Reisverslagen van FOK!kers.
En daar vind je ook links naar andere toffe verslagen (zoals die van kano) ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:28:03 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163361471
Heeft iemand hier wel eens met zijn fiets in het vliegtuig geweest? Hoe doen jullie dat met bescherming in het vliegtuig? Ik zit er aan te denken om ergens naar toe te fietsen en terug te vliegen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 juni 2016 @ 09:08:23 #246
73911 ultra_ivo
pi_163361868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand hier wel eens met zijn fiets in het vliegtuig geweest? Hoe doen jullie dat met bescherming in het vliegtuig? Ik zit er aan te denken om ergens naar toe te fietsen en terug te vliegen.
Ik haal een kartonnen doos bij de fietsenmaker. Daarna dingen die uitsteken kapot kunnen demonteren (rechdtercrank, achterderailleur). Een afstandshouder (ook te vragen bij je fietsenmaker) tussen de achtervork en de voorvork omdat je wielen er uit moeten. Vervolgens slaapmatje tussen de achtervork steken als bescherming (en gelijk dat ding kwijt zijn) en slaapzak rond je frame wikkelen.
De doos goed dichtplakken met tape + spanbanden er om heen. De spanbanden houden de doos stevig en veel belangrijker, bieden een goed houvast voor de gorilla's zodat ze hem minder snel uit hun poten laten vallen. Van de spanbanden maak ik bovenop nog een soort van handvat zodat ik hun werk makkelijker maak, de doos moet handelbaar blijven.
pi_163362554
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand hier wel eens met zijn fiets in het vliegtuig geweest? Hoe doen jullie dat met bescherming in het vliegtuig? Ik zit er aan te denken om ergens naar toe te fietsen en terug te vliegen.
Dat verschilt nogal per airline en vliegveld zelfs. Op het forum van wereldfietser kun je vaak wel bestemmingen googlen en hoe de ervaringen daar zijn.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:26:53 #248
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163363024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:58 schreef MCH het volgende:

[..]
Op het forum van wereldfietser kun je vaak wel bestemmingen googlen en hoe de ervaringen daar zijn.
Die wereldfietsers toch *O* er is zelfs een speciaal topic over scanners op vliegvelden, welke problemen geven omdat ze te klein zijn enzo. Ergens daarin zit ook een linkje naar een spreadsheet met alle vliegvelden en ervaringen ook.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=26&t=22138
En allemaal losse onderwerpen natuurlijk, in het Fiets&Vliegtuig subforum.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 12:10:18 #249
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_163365137
Je fiets meenemen is toch vaak stressvol. Van de 10 keer ben ik drie keer m'n fiets kwijtgeraakt. 1 keer duurde het bijna een maand voordat 'ie terecht was. Elke keer is er wel wat schade, vaak klein, maar ook een keer een kromme remschijf. Elke luchthaven heeft zijn eigen regeltjes en je bent vaak afhankelijke van de bereidheid van de medewerkers. 10 a 15 jaar geleden was het wel een stuk makkelijker dan tegenwoordig. Zonder doos of gesealde fiets nemen ze 'm niet makkelijk mee.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:04:51 #250
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163367288
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Je fiets meenemen is toch vaak stressvol.
ja, maar nadat ik twee dagen bezig ben geweest om vanaf Frejus naar Hilversum te komen recentelijk (stakingen enzo...) denk ik er hard over om de volgende keer met de auto naar het beginpunt te rijden, en daar weer uit te komen uiteindelijk. Genoeg campings hebben gewoon een tarief om je auto daar een tijdje achter te laten, en het scheelt wel heel veel gezeik.
Maar voor buiten Europa ben je natuurlijk per definitie aangewezen op vliegen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:06:20 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163367327
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Je fiets meenemen is toch vaak stressvol. Van de 10 keer ben ik drie keer m'n fiets kwijtgeraakt. 1 keer duurde het bijna een maand voordat 'ie terecht was. Elke keer is er wel wat schade, vaak klein, maar ook een keer een kromme remschijf. Elke luchthaven heeft zijn eigen regeltjes en je bent vaak afhankelijke van de bereidheid van de medewerkers. 10 a 15 jaar geleden was het wel een stuk makkelijker dan tegenwoordig. Zonder doos of gesealde fiets nemen ze 'm niet makkelijk mee.
Tsja. Als ik van huis uit naar spanje ofzo wil is terug met de trein of bus net zo kut.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_163367467
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja. Als ik van huis uit naar spanje ofzo wil is terug met de trein of bus net zo kut.
http://www.fiets-vervoer.nl/
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:13:00 #253
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163367480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja. Als ik van huis uit naar spanje ofzo wil is terug met de trein of bus net zo kut.
Had het een tijdje geleden uitgeziocht voor Barcelona.
Je kan keizen.
1. Met de trein naar Luxemburg. Maastricht-Luik-Luxemburg-nachtrrein naar Port Bou - verder treinen vanaf de grens. Twee dagen en een nacht bezig.
2. Trein naar Antwerpen -Lille - Parijs - Nachtrrein naar Port Bou etc etc. Ook al snel twee dagen werk.

Beide opties veel duurder dan vliegen ook nog eens.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:19:07 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163367627
quote:
Kijk! Dat ziet er wel goed uit. En een enkele reis lijkt me net zo duur als vliegen.

Thanks!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_163367661
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kijk! Dat ziet er wel goed uit. En een enkele reis lijkt me net zo duur als vliegen.

Thanks!
Waar wil je heen fietsen?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:24:43 #257
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_163367736
Een nachttrein is best te doen, zie mijn verslag eerder dit topic. Qua fiets meenemen in ieder geval de meest zorgeloze optie. Op de plaats van bestemming loshaken en je fietst weg.

Voor mij helaas geen fietsvakantie dit jaar :'(
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:26:33 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163367764
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar wil je heen fietsen?
Dat weet ik nog niet. Ben een beetje de mogelijkheden aan het bekijken. Het is nu nog meer uit intresse.

Ik wil iets van 2 weken een keer proberen. Als dat bevalt ga ik denk ik een langere reis inplannen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Een nachttrein is best te doen, zie mijn verslag eerder dit topic. Qua fiets meenemen in ieder geval de meest zorgeloze optie. Op de plaats van bestemming loshaken en je fietst weg.

Voor mij helaas geen fietsvakantie dit jaar :'(
Ik heb dat dit jaar ook gedaan, maar zie dat niet zitten voor een reis langer dan Munchen-amsterdam oid.

Geen zuid frankrijk/noord spanje-Amsterdam iig :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:33:13 #259
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163367889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil iets van 2 weken een keer proberen. Als dat bevalt ga ik denk ik een langere reis inplannen.
Twee weken hot showers en dat soort adressen, of dan echt gaan kamperen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:54:12 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163368360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Twee weken hot showers en dat soort adressen, of dan echt gaan kamperen?
Neuh, ook kamperen waarschijnlijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:00:00 #261
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_163368492
Boh, fietsvakanties O+ Ik zit eraan te denken om in de laatste week van juli door Nederland te fietsen. Nog even kijken hoe ik dat ga doen met overnachtingen. Zie mezelf niet met een tentje fietsen en dan op campings te verblijven, dus zal of hotels worden of Airbnb.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:06:08 #262
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163368622
Mijn plan is ook weer rond. Uiteindelijk is het oorspronkelijke idee redelijk overeind gebleven (richting Frankfurt), alleen komen daar een paar dagen bij met als eindbestemming Basel (en vanuit daar met de trein terug, de meest zorgeloze optie inderdaad). Ik blijf ook lekker in de buurt van de Rijn, behalve halverwege (familiebezoek in de buurt van Frankfurt) en het laatste stuk gaat door het Zwarte Woud ipv langs de Rijn. In totaal 8 dagen fietsen en twee rustdagen om de toerist uit te hangen.

Ditmaal is alles al geregeld, dat is even wennen (want normaal gesproken regel ik alleen het hoognodige en ga ik op pad met een tent en zie ik het wel), maar wel te doen. De route is simpel (kwestie van de juiste rivier volgen), weinig klimwerk. Ik hoef ook weinig spullen mee te sjouwen (twee achtertassen), kortom ideaal om wat meters te kunnen maken en lekker bezig te zijn met fietsen en van de omgeving genieten.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:20:48 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163368919
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:06 schreef Vork het volgende:
Mijn plan is ook weer rond. Uiteindelijk is het oorspronkelijke idee redelijk overeind gebleven (richting Frankfurt), alleen komen daar een paar dagen bij met als eindbestemming Basel (en vanuit daar met de trein terug, de meest zorgeloze optie inderdaad). Ik blijf ook lekker in de buurt van de Rijn, behalve halverwege (familiebezoek in de buurt van Frankfurt) en het laatste stuk gaat door het Zwarte Woud ipv langs de Rijn. In totaal 8 dagen fietsen en twee rustdagen om de toerist uit te hangen.

Ditmaal is alles al geregeld, dat is even wennen (want normaal gesproken regel ik alleen het hoognodige en ga ik op pad met een tent en zie ik het wel), maar wel te doen. De route is simpel (kwestie van de juiste rivier volgen), weinig klimwerk. Ik hoef ook weinig spullen mee te sjouwen (twee achtertassen), kortom ideaal om wat meters te kunnen maken en lekker bezig te zijn met fietsen en van de omgeving genieten.
Mooi hoor, langs de Rijn fietsen. ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:36:57 #264
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163369205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi hoor, langs de Rijn fietsen. ^O^
Zeker. Ik ben op meerdere plekken langs de route wel eens geweest, maar nog niet op de fiets. Ik kon het zo goed plannen (soms vallen de puzzelstukjes namelijk precies op hun juiste plek). Nu nog kijken hoe ik het beste van Düsseldorf naar Bonn kan fietsen, een relatief korte etappe. Dat wordt of door Keulen, of er omheen, daar ben ik nog niet uit. Keulen zelf is geen tussenstop, ik zit dus niet te wachten op een halve dag aan stoplichtonderbrekingen of een saai en lelijk buitengebied de gehele tijd.

Is dat (de Rijn) ook een richting die jij zou willen in die twee weken? Of zit je aan hele andere routes te denken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:37:49 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163369225
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:36 schreef Vork het volgende:

[..]

Zeker. Ik ben op meerdere plekken langs de route wel eens geweest, maar nog niet op de fiets. Ik kon het zo goed plannen (soms vallen de puzzelstukjes namelijk precies op hun juiste plek). Nu nog kijken hoe ik het beste van Düsseldorf naar Bonn kan fietsen, een relatief korte etappe. Dat wordt of door Keulen, of er omheen, daar ben ik nog niet uit. Keulen zelf is geen tussenstop, ik zit dus niet te wachten op een halve dag aan stoplichtonderbrekingen of een saai en lelijk buitengebied de gehele tijd.

Is dat (de Rijn) ook een richting die jij zou willen in die twee weken? Of zit je aan hele andere routes te denken.
Ik ben eerder dit jaar van Maastricht naar München gereden ;) Dus nee.

Zit dan meer te denken om van Amsterdam naar Polen ofzo te fietsen. Of naar het zuiden.

Met andere woorden, nog geen flauw idee :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:43:21 #266
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163369321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:37 schreef kanovinnie het volgende:

Ik ben eerder dit jaar van Maastricht naar München gereden ;) Dus nee.

Zit dan meer te denken om van Amsterdam naar Polen ofzo te fietsen. Of naar het zuiden.

Met andere woorden, nog geen flauw idee :D
Ik zie je verslag, ook flink wat kilometers gemaakt. En je hebt dezelfde gele tassen. :P

met twee weken kom je inderdaad een heel eind.
  One tough cookie dinsdag 28 juni 2016 @ 15:44:27 #267
169210 liesje1979
pi_163369352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben eerder dit jaar van Maastricht naar München gereden ;) Dus nee.

Zit dan meer te denken om van Amsterdam naar Polen ofzo te fietsen. Of naar het zuiden.

Met andere woorden, nog geen flauw idee :D
Lublin? O-)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:44:27 #268
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163369353
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:36 schreef Vork het volgende:
Nu nog kijken hoe ik het beste van Düsseldorf naar Bonn kan fietsen, een relatief korte etappe. Dat wordt of door Keulen, of er omheen, daar ben ik nog niet uit. Keulen zelf is geen tussenstop, ik zit dus niet te wachten op een halve dag aan stoplichtonderbrekingen of een saai en lelijk buitengebied de gehele tijd.
Ik en twee jaar geleden van Keulen af de Rijn een paar dagen afgezakt. Kon toen vanaf het station direct richting rivier, en daar de oever volgen, kan je niet vanaf Dusseldorf gewoon langs de oever langs Keulen door gaan? De Eurovelo route 15 loopt helemaal tot aan de NL grens langs de rivier volgens de site, en aan beide kanten. Wel kans dat het wat industrieler is natuurlijk tot aan Keulen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:45:45 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163369388
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:44 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Lublin? O-)
Volgend jaar ben ik dit van plan :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:49:14 #270
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163369469
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:06 schreef Vork het volgende:
Ik blijf ook lekker in de buurt van de Rijn, behalve halverwege (familiebezoek in de buurt van Frankfurt) ... De route is simpel (kwestie van de juiste rivier volgen), weinig klimwerk.
Dan kom je dus langs Rüdesheim am Rhein? Ik heb daar toen gestaan op de camping, beetje massaal, maar te doen. En op het plein bij de Sankt Jakobus Kirche stond een wijnboer met een verkoophuisje, heb daar zowat elke soort geloof ik geproefd, en de plaatselijke schnaps. Denk ik. Het was de avond voor ik terug ging, dus ik liet me een beetje gaan. Maar lekkere wijn dus, dat weet ik nog wel. Aanrader als je in de buurt bent!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 29 juni 2016 @ 15:28:19 #271
457139 Fietsjunkie
Wereldfietser
pi_163391604
Gewoon je fiets heel goed verpakken in een stevige doos en je fiets wikkelen in bubbeltjesplastic bijvoorbeeld. Nog nooit last gehad, zelfs niet met vliegen.
Op de terugreis even langs een lokale fietsboer, die helpt je vast aan een doos. In China pakten ze 'm bij Giant zelfs voor ons in voor omgerekend 5 euro.

Pakket zo klein mogelijk maken, dan is het handelbaar.

Hoe je 'm ook vervoert, het blijft onhandig. Je kunt beter fietsen :p
pi_171703072
Ha, dit topic bestaat nog. Ik heb na het lezen van het leuke boek "op die fiets" van Wim de Jong het plan opgevat om de ronde van Nederland te gaan fietsen. Ruim 1300km langs de zee en grenzen van Nederland. Lijkt me leuk omdat ik normaal meestal heel ver op reis ga maar eigenlijk ken ik mijn eigen land nog helemaal niet zo goed en dit lijkt me een leuke manier om daar verandering in te brengen.

Ik zit alleen heel erg te twijfelen of ik het ga doen op mijn huidige fiets, een degelijke Batavus Blockbuster stadsfiets met 7 versnellingen, of dat ik er een nieuwe fiets voor ga aanschaffen. Op mijn stadsfiets zal het vast prima te doen zijn. Het is een prima ding en we hebben het natuurlijk over het aangeharkte en gladgeasfalteerde platte Nederland.

Maar als ik een andere fiets ervoor zou aanschaffen heb ik wel de neiging om meteen voor het beste te gaan. Ik zou dan een goede high end fiets willen waar ik de hele wereld mee over kan, een koga of een santos ofzo, met luxe shizzle zoals een rohloff naaf en riem ipv ketting. Lijkt me helemaal geweldig, geen gedoe met derailleurs en kettingen die rekken en slijten en die ingevet moeten worden, en ik heb nog wel wat ambiteuze plannen op mjin bucket list staan waar zo'n fiets goed van pas zou komen, maar wellicht wat overkill voor een rondje nederland. En, nogal prijzig. :D

Toch kan ik het eigenlijk niet uit mijn hoofd zetten en nu zit ik al dagen op internet reviews te lezen en fietsen te configureren en mijn toetsenbord onder te kwijlen. :9~ :')
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:04:14 #273
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171856688
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 00:46 schreef Farenji het volgende:
Ik zit alleen heel erg te twijfelen of ik het ga doen op mijn huidige fiets, een degelijke Batavus Blockbuster stadsfiets met 7 versnellingen, of dat ik er een nieuwe fiets voor ga aanschaffen. Op mijn stadsfiets zal het vast prima te doen zijn. Het is een prima ding en we hebben het natuurlijk over het aangeharkte en gladgeasfalteerde platte Nederland.
.....
Maar als ik een andere fiets ervoor zou aanschaffen heb ik wel de neiging om meteen voor het beste te gaan. Ik zou dan een goede high end fiets willen waar ik de hele wereld mee over kan, een koga of een santos ofzo, met luxe shizzle zoals een rohloff naaf en riem ipv ketting.
Wat voor remmen heeft die Batavus? Trommelremmen of rollerbrakes kunnen al in heuvelachtige streken (Limburg) al gevaarlijk zijn, zeker met bagage achterop! Als die te heet worden, remmen ze namelijk niet meer...lekker als je heuvelaf gaat!

En ja, een Santos met Rohlof, een riem en hydraulische remmen is wel overkill voor jouw tochtje, je bent zo 3 tot 4 duizend kwijt voor zoiets. Of makkelijk meer. Maar als je dat koopt, en dan of zelf goed onderhoud of elk jaar een GOEDE fietsenmaker de boel laat servicen heb je zo 15 jaar fietsplezier voordat er iets duurs vervangen hoeft te worden. Een Rohlof is oerdegelijk.
En als je eenmaal de fiets ervoor hebt, ga je misscien wel veel sneller ruigere tochten maken de komende jaren. Heb je de fiets dus echt nodig :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:04:45 #274
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171856695
Ik ben trouwens wel blij dat ik niet in de buurt van Valence enzo fiets deze week. 37 graden...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_171857333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Wat voor remmen heeft die Batavus? Trommelremmen of rollerbrakes kunnen al in heuvelachtige streken (Limburg) al gevaarlijk zijn, zeker met bagage achterop! Als die te heet worden, remmen ze namelijk niet meer...lekker als je heuvelaf gaat!
Ja. Er zitten rollerbrakes op. Inderdaad het enige waar mijn fiets misschien niet zo goed voldoet. Maar ik ga niet door hele heuvelachtige gebieden, het zijn allemaal LF-routes dus goed te doen en in zuid-limburg kom ik niet echt, na Roermond ga je al richting Noord-Brabant.

quote:
En ja, een Santos met Rohlof, een riem en hydraulische remmen is wel overkill voor jouw tochtje, je bent zo 3 tot 4 duizend kwijt voor zoiets. Of makkelijk meer. Maar als je dat koopt, en dan of zelf goed onderhoud of elk jaar een GOEDE fietsenmaker de boel laat servicen heb je zo 15 jaar fietsplezier voordat er iets duurs vervangen hoeft te worden. Een Rohlof is oerdegelijk.
En als je eenmaal de fiets ervoor hebt, ga je misscien wel veel sneller ruigere tochten maken de komende jaren. Heb je de fiets dus echt nodig :7
Als ik ga configureren op websites van koga of santos kom ik eigenlijk niet onder de vier duizend. Dat is bijna 8 keer zo duur als mijn batavusje. :D
Als ik die fiets eenmaal heb zou ik hem inderdaad ook "echt" gaan gebruiken. Ik denk graag groot, heb al een tijdlang het idee van Cairo-Kaapstad in mijn kop en dat lukt echt niet op een stadsfiets. :P
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:42:13 #276
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171857439
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:37 schreef Farenji het volgende:
Ik denk graag groot, heb al een tijdlang het idee van Cairo-Kaapstad in mijn kop en dat lukt echt niet op een stadsfiets. :P
Groot denken is niets mis mee :+ Maar het is misschien verstandiger die tocht door Nederland op je bestaande fiets te doen, eerst geld aan fijne lichtgewicht kampeerspullen te besteden (die zijn oook vrij prijzig...), en dan daarna die Santos te kopen voor volgende tochten. Maar ik snap helemaal dat je handen jeuken als je op de sites zit!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf donderdag 22 juni 2017 @ 17:35:11 #277
73911 ultra_ivo
pi_171863925
Kijk ook eens op enkele Britse sites. Daar kun je knappe vakantiefietsen vinden voor net iets minder maar met een mooie kwaliteit. Doe je dat voor de brexit dan heb je geen gedonder met de douane.
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 07:28:50 #278
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173474583
Zo, mijn eerste meerdaagse fietstrip in ongeveer 10 jaar zit er op.

Ben eerst met de trein naar het zuiden van België gegaan en vandaar met de fiets 45 km door de Ardennen naar het Franse Charleville-Mézières. Mooie route, maar geen cm vlak.

Daarvandaan met de fiets 85 km langs de Maas naar Givet (hele route mooi en lekker strak asfalt-fietspad) en na een overnachting weer 85 km door naar Huy/Hoei (minder mooie route en deels waardeloos fietspad).

Het plan was om vervolgens door te fietsen naar Maastricht, maar ik kwam er achter dat er geen treinen tussen Eindhoven en Den Bosch reden. Plan dus omgegooid en met de trein vanuit Huy/Hoei naar Eindhoven gegaan, gefietst naar Den Bosch (40 km) en weer met de trein door naar huis.

Smaakt naar meer! Klimmen is duidelijk niet mijn ding, dus ik kijk nu naar andere rivieren om te volgen. De Elbe is de voornaamste kandidaat, maar als jullie andere suggesties hebben, hoor ik dat graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 30-08-2017 08:31:55 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!fotograaf woensdag 30 augustus 2017 @ 18:10:51 #279
73911 ultra_ivo
pi_173485838
Ah, ik zie grote stukken van mijn route terug, maar dan in omgekeerde richting ;).
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:46:27 #280
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173487989
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo, mijn eerste meerdaagse fietstrip in ongeveer 10 jaar zit er op.

Ben eerst met de trein naar het zuiden van België gegaan en vandaar met de fiets 45 km door de Ardennen naar het Franse Charleville-Mézières. Mooie route, maar geen cm vlak.

Daarvandaan met de fiets 85 km langs de Maas naar Givet (hele route mooi en lekker strak asfalt-fietspad) en na een overnachting weer 85 km door naar Huy/Hoei (minder mooie route en deels waardeloos fietspad).

Het plan was om vervolgens door te fietsen naar Maastricht, maar ik kwam er achter dat er geen treinen tussen Eindhoven en Den Bosch reden. Plan dus omgegooid en met de trein vanuit Huy/Hoei naar Eindhoven gegaan, gefietst naar Den Bosch (40 km) en weer met de trein door naar huis.

Smaakt naar meer! Klimmen is duidelijk niet mijn ding, dus ik kijk nu naar andere rivieren om te volgen. De Elbe is de voornaamste kandidaat, maar als jullie andere suggesties hebben, hoor ik dat graag.
langs de Rijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 22:36:49 #281
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_173492671
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:28 schreef UIO_AMS het volgende:

De Elbe is de voornaamste kandidaat, maar als jullie andere suggesties hebben, hoor ik dat graag.
Is de populairste route van Duitsland, dus die kan vrij vol zitten met bejaarde Germanen in de zomer 😉
Is wel mooi heb ik gehoord.
De Moezel is ook mooi, al had ik continuu regen op weg naar Trier, leek wel of ik in de Moezel fietste. De camping van Trier is heel goed, aan het fietspad,en met overdekte pickniktafel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 07:26:21 #282
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173496686
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Ah, ik zie grote stukken van mijn route terug, maar dan in omgekeerde richting ;).
Yep. Bedankt nog! De Franse route staat heel goed aangegeven, maar de Belgische een stuk minder. Veel omleidingen wegens werkzaamheden zonder rekening te houden met de bewegwijzering voor de fietser. Rij je zonder het te weten een stuk aan de verkeerde kant van de Maas waar het pad opeens stopt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 10:45:32 #283
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173499008
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:46 schreef kanovinnie het volgende:
langs de Rijn?
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 22:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is de populairste route van Duitsland, dus die kan vrij vol zitten met bejaarde Germanen in de zomer 😉
Is wel mooi heb ik gehoord.
De Moezel is ook mooi, al had ik continuu regen op weg naar Trier, leek wel of ik in de Moezel fietste. De camping van Trier is heel goed, aan het fietspad, en met overdekte pickniktafel.
De Moezel en de Rijn hebben we al grote delen met de auto gedaan. Dat is uiteraard anders dan met de fiets. De kant op van de Elbe ben ik nog nooit geweest. Als ik daar ga fietsen, zal het wel buiten het hoogseizoen zijn, dus hopelijk valt het dan mee met de bejaarde Germanen.

Zit nu ook te kijken naar de Vennbahn die MCH eerder aanraadde. Dat is logistiek gezien een stuk eenvoudiger. Er is een directe verbinding met de IC naar Heerlen vanaf Amsterdam Zuid en dan is het maar 17,6 km fietsen naar het startpunt van de Vennbahn in Aken. Vanaf het eindpunt van de Vennbahn zit ik nu te kijken naar een route langs de Our aan de Duits-Luxemburgse grens.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173507082
Vanaf de Vennbahn kun je met 1 grote klim doorsteken naar het Luxemburgse netwerk aan oude spoorbanen. Met wat doorrijden kom je dan in Charleville uit ;)

Je kunt dan delen van deze route gebruiken: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=xmhhxqkmmeaskvqh
  vrijdag 1 september 2017 @ 01:39:04 #285
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_173518761
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:

Zit nu ook te kijken naar de Vennbahn die MCH eerder aanraadde. Dat is logistiek gezien een stuk eenvoudiger. Er is een directe verbinding met de IC naar Heerlen vanaf Amsterdam Zuid en dan is het maar 17,6 km fietsen naar het startpunt van de Vennbahn in Aken. Vanaf het eindpunt van de Vennbahn zit ik nu te kijken naar een route langs de Our aan de Duits-Luxemburgse grens.
Vennbahn is ideaal qua klimmen, en heeft veel plekken voor koffie ed. Ik moet hem toch weer een keer rijden met een zonnetje, ook deze route heb ik met regen gereden, dus ik was af en toe een beetje koud en vochtig. Ergens halfwege staat een oude treinwagon waar ze lekkere wafels verkopen...of misschien was ik gewoon blij uit de regen te zijn, dat kan het ook geweest zijn 😆
De bahn eindigt in Trois Vierges, en de camping daar is heel goed. Fijn tentveld.
Ik was indertijd geloof ik vanaf daar per trein naar Ettelbruck gegaan, en was van daar af langs de Our naar de Duitse grens gereden, en de rivier afgezakt tot Remich (denk ik) en daar doorgestoken naar Lux stad. Ik stond daar op camping Bon Accueil, en die heeft een aantal slechte kritieken omdat de eigenaresse kennelijk soms heel bitchy is...maar heb ik helemaal niets van gemerkt. Me wel heel prettig volgestopt met piza en Bofferding pils in de kantine. Want het regende weer een beetje.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator vrijdag 1 september 2017 @ 13:35:38 #286
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173524733
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanaf de Vennbahn kun je met 1 grote klim doorsteken naar het Luxemburgse netwerk aan oude spoorbanen. Met wat doorrijden kom je dan in Charleville uit ;)

Je kunt dan delen van deze route gebruiken: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=xmhhxqkmmeaskvqh
Bedankt! :D

Ik denk alleen niet dat ik dan door rij naar Charleville-Mézières. Ik zie op het profiel veel klimwerk. :P.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 01:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vennbahn is ideaal qua klimmen, en heeft veel plekken voor koffie ed. Ik moet hem toch weer een keer rijden met een zonnetje, ook deze route heb ik met regen gereden, dus ik was af en toe een beetje koud en vochtig. Ergens halfwege staat een oude treinwagon waar ze lekkere wafels verkopen...of misschien was ik gewoon blij uit de regen te zijn, dat kan het ook geweest zijn 😆
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik drink weliswaar geen koffie, maar goed om te weten dat er regelmatig onderweg wat gedronken kan worden. Tijdens de route langs de Maas had ik af en toe wel momenten dat ik smachtte naar een koud frisje. Zeker rijdend langs de stoffige steengroeven en overlaadpunten.

quote:
De bahn eindigt in Trois Vierges, en de camping daar is heel goed. Fijn tentveld.
Ik was indertijd geloof ik vanaf daar per trein naar Ettelbruck gegaan, en was van daar af langs de Our naar de Duitse grens gereden, en de rivier afgezakt tot Remich (denk ik) en daar doorgestoken naar Lux stad. Ik stond daar op camping Bon Accueil, en die heeft een aantal slechte kritieken omdat de eigenaresse kennelijk soms heel bitchy is...maar heb ik helemaal niets van gemerkt. Me wel heel prettig volgestopt met piza en Bofferding pils in de kantine. Want het regende weer een beetje.
Onderweg slaap ik liever in een B&B/Pension/Ho(s)tel. Ik rij namelijk op een racefiets en neem alle bagage mee in een rugzakje. Wat overigens verre van ideaal is, maar ik heb ooit zo'n kar op mijn achteras laten monteren en dat was helemaal niks.

Het plan is nu:
Trein van huis - Heerlen - Aken - Vennbahn - Troisvierges - Tintesmühle (Our) - Wallendorf (Our - Sûre) - Wasserbillig (Sûre - Moezel) - trein naar Luxemburg - trein naar huis.

Ik weet alleen nog niet of de Vennbahn met een racefiets te doen is, of dat het veel grind is. Zelfde geldt voor de route langs de Our. Wat is jullie ervaring?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173524891
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanaf de Vennbahn kun je met 1 grote klim doorsteken naar het Luxemburgse netwerk aan oude spoorbanen. Met wat doorrijden kom je dan in Charleville uit ;)

Je kunt dan delen van deze route gebruiken: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=xmhhxqkmmeaskvqh
Als je met de trein naar Reims wilt, kost dat minimaal 130 euro, enkele prijs. Beetje prijzig ;(
  Moderator vrijdag 1 september 2017 @ 17:38:46 #288
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173529286
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:44 schreef Leonos het volgende:
Als je met de trein naar Reims wilt, kost dat minimaal 130 euro, enkele prijs. Beetje prijzig ;(
Ik ben met de Intercity van Amsterdam naar het zuiden van België (Couvin) gegaan en toen op de fiets naar Charleville. Slechts ¤ 50 enkele reis. En dan nog ¤ 5 voor de fiets in België en ¤ 6,10 voor de fiets in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 01-09-2017 22:26:48 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 september 2017 @ 19:08:22 #289
73911 ultra_ivo
pi_173530556
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:35 schreef UIO_AMS het volgende:

Ik weet alleen nog niet of de Vennbahn met een racefiets te doen is, of dat het veel grind is. Zelfde geldt voor de route langs de Our. Wat is jullie ervaring?
In totaal 3km onverhard, veel mensen doen dat stuk op de racefiets.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 september 2017 @ 19:09:47 #290
73911 ultra_ivo
pi_173530579
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je met de trein naar Reims wilt, kost dat minimaal 130 euro, enkele prijs. Beetje prijzig ;(
Jij gelooft de NS?

Ik betaalde een paar tientjes om toen in Reims te komen.
3,80 van Maastricht naar Visé
5,- voor de fiets
7,80 van Visé naar Dinant
Dinant-Givet op de fiets
Givet-Charleville-Reims met de SNCF, kostte geloof ik iets van 30 Euro.
  vrijdag 1 september 2017 @ 19:31:08 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173530937
Ik ben met de trein naar trois viers (eindpunt vennbahn) gegaan vanaf maastricht via luik. Was niet heel duur volgens mij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_173532293
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

[..]

De Moezel en de Rijn hebben we al grote delen met de auto gedaan. Dat is uiteraard anders dan met de fiets. De kant op van de Elbe ben ik nog nooit geweest. Als ik daar ga fietsen, zal het wel buiten het hoogseizoen zijn, dus hopelijk valt het dan mee met de bejaarde Germanen.

Zit nu ook te kijken naar de Vennbahn die MCH eerder aanraadde. Dat is logistiek gezien een stuk eenvoudiger. Er is een directe verbinding met de IC naar Heerlen vanaf Amsterdam Zuid en dan is het maar 17,6 km fietsen naar het startpunt van de Vennbahn in Aken. Vanaf het eindpunt van de Vennbahn zit ik nu te kijken naar een route langs de Our aan de Duits-Luxemburgse grens.
Heb er nooit gefietst, maar heb wel op het vennbahn fietspad gewandeld nabij Monschau. Heb nergens in DLD zo'n strak aangelegd asfaltfietspad gezien.

Is wel erg druk daar met fietsers, was mijn leven als wandelaar niet zeker _O-
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 06:59:41 #293
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173538152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:08 schreef ultra_ivo het volgende:
In totaal 3km onverhard, veel mensen doen dat stuk op de racefiets.
Dat is dan geen enkel probleem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 07:14:29 #294
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173538190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben met de trein naar trois viers (eindpunt vennbahn) gegaan vanaf maastricht via luik. Was niet heel duur volgens mij.
O ja, dat kan natuurlijk ook. Eerst met de trein naar Luxemburg en dan noordwaarts fietsen.

Wat is de meest voorkomende windrichting in Luxemburg? Net als hier uit het zuidwesten? Net zo min als klimmen is harken tegen de wind in een favoriete bezigheid van mij. :@.

Fietste ooit door Zweden van Stockholm langs de kust naar Finland. De eerste drie dagen alleen maar wind en regen tegen. Toen was ik het zat, heb een auto gehuurd en de fiets en aanhangbak achterin gegooid. Rondgereden door het noorden van Zweden en Finland en zodra het weer opklaarde met de fiets lokale rondjes gereden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173676824
Fietsvakantie _O_ _O_ _O_ _O_
  zondag 10 september 2017 @ 09:00:03 #296
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_173688651
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 20:55 schreef polariteit het volgende:

[..]

Heb er nooit gefietst, maar heb wel op het vennbahn fietspad gewandeld nabij Monschau. Heb nergens in DLD zo'n strak aangelegd asfaltfietspad gezien.

Is wel erg druk daar met fietsers, was mijn leven als wandelaar niet zeker _O-
Vanaf de opening is de bahn razend populair. Maar er zijn ook een aantal stukken, vooral het eerste stuk vanuit Aken, en een gedeelte in het midden dat ik me al heel saai herinner...eindeloos bos en heuvels.
Toch was ik van plan deze week hem weer te rijden, totdat ik de weersverwachting zag. Ik heb het al eens gereden met regen, en een storm s' nachts waardoor er omgevallen bomen over de bahn lagen waar ik letterlijk fiets en bagage los ee over heen moest tillen. Leuk voor een keertje, maar om het nu op te zoeken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')