Groot denken is niets mis mee Maar het is misschien verstandiger die tocht door Nederland op je bestaande fiets te doen, eerst geld aan fijne lichtgewicht kampeerspullen te besteden (die zijn oook vrij prijzig...), en dan daarna die Santos te kopen voor volgende tochten. Maar ik snap helemaal dat je handen jeuken als je op de sites zit!quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:37 schreef Farenji het volgende:
Ik denk graag groot, heb al een tijdlang het idee van Cairo-Kaapstad in mijn kop en dat lukt echt niet op een stadsfiets.
langs de Rijn?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 07:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo, mijn eerste meerdaagse fietstrip in ongeveer 10 jaar zit er op.
Ben eerst met de trein naar het zuiden van België gegaan en vandaar met de fiets 45 km door de Ardennen naar het Franse Charleville-Mézières. Mooie route, maar geen cm vlak.
Daarvandaan met de fiets 85 km langs de Maas naar Givet (hele route mooi en lekker strak asfalt-fietspad) en na een overnachting weer 85 km door naar Huy/Hoei (minder mooie route en deels waardeloos fietspad).
Het plan was om vervolgens door te fietsen naar Maastricht, maar ik kwam er achter dat er geen treinen tussen Eindhoven en Den Bosch reden. Plan dus omgegooid en met de trein vanuit Huy/Hoei naar Eindhoven gegaan, gefietst naar Den Bosch (40 km) en weer met de trein door naar huis.
Smaakt naar meer! Klimmen is duidelijk niet mijn ding, dus ik kijk nu naar andere rivieren om te volgen. De Elbe is de voornaamste kandidaat, maar als jullie andere suggesties hebben, hoor ik dat graag.
Is de populairste route van Duitsland, dus die kan vrij vol zitten met bejaarde Germanen in de zomer 😉quote:Op woensdag 30 augustus 2017 07:28 schreef UIO_AMS het volgende:
De Elbe is de voornaamste kandidaat, maar als jullie andere suggesties hebben, hoor ik dat graag.
Yep. Bedankt nog! De Franse route staat heel goed aangegeven, maar de Belgische een stuk minder. Veel omleidingen wegens werkzaamheden zonder rekening te houden met de bewegwijzering voor de fietser. Rij je zonder het te weten een stuk aan de verkeerde kant van de Maas waar het pad opeens stopt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Ah, ik zie grote stukken van mijn route terug, maar dan in omgekeerde richting .
quote:
De Moezel en de Rijn hebben we al grote delen met de auto gedaan. Dat is uiteraard anders dan met de fiets. De kant op van de Elbe ben ik nog nooit geweest. Als ik daar ga fietsen, zal het wel buiten het hoogseizoen zijn, dus hopelijk valt het dan mee met de bejaarde Germanen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is de populairste route van Duitsland, dus die kan vrij vol zitten met bejaarde Germanen in de zomer 😉
Is wel mooi heb ik gehoord.
De Moezel is ook mooi, al had ik continuu regen op weg naar Trier, leek wel of ik in de Moezel fietste. De camping van Trier is heel goed, aan het fietspad, en met overdekte pickniktafel.
Vennbahn is ideaal qua klimmen, en heeft veel plekken voor koffie ed. Ik moet hem toch weer een keer rijden met een zonnetje, ook deze route heb ik met regen gereden, dus ik was af en toe een beetje koud en vochtig. Ergens halfwege staat een oude treinwagon waar ze lekkere wafels verkopen...of misschien was ik gewoon blij uit de regen te zijn, dat kan het ook geweest zijn 😆quote:Op donderdag 31 augustus 2017 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit nu ook te kijken naar de Vennbahn die MCH eerder aanraadde. Dat is logistiek gezien een stuk eenvoudiger. Er is een directe verbinding met de IC naar Heerlen vanaf Amsterdam Zuid en dan is het maar 17,6 km fietsen naar het startpunt van de Vennbahn in Aken. Vanaf het eindpunt van de Vennbahn zit ik nu te kijken naar een route langs de Our aan de Duits-Luxemburgse grens.
Bedankt!quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanaf de Vennbahn kun je met 1 grote klim doorsteken naar het Luxemburgse netwerk aan oude spoorbanen. Met wat doorrijden kom je dan in Charleville uit
Je kunt dan delen van deze route gebruiken: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=xmhhxqkmmeaskvqh
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik drink weliswaar geen koffie, maar goed om te weten dat er regelmatig onderweg wat gedronken kan worden. Tijdens de route langs de Maas had ik af en toe wel momenten dat ik smachtte naar een koud frisje. Zeker rijdend langs de stoffige steengroeven en overlaadpunten.quote:Op vrijdag 1 september 2017 01:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vennbahn is ideaal qua klimmen, en heeft veel plekken voor koffie ed. Ik moet hem toch weer een keer rijden met een zonnetje, ook deze route heb ik met regen gereden, dus ik was af en toe een beetje koud en vochtig. Ergens halfwege staat een oude treinwagon waar ze lekkere wafels verkopen...of misschien was ik gewoon blij uit de regen te zijn, dat kan het ook geweest zijn 😆
Onderweg slaap ik liever in een B&B/Pension/Ho(s)tel. Ik rij namelijk op een racefiets en neem alle bagage mee in een rugzakje. Wat overigens verre van ideaal is, maar ik heb ooit zo'n kar op mijn achteras laten monteren en dat was helemaal niks.quote:De bahn eindigt in Trois Vierges, en de camping daar is heel goed. Fijn tentveld.
Ik was indertijd geloof ik vanaf daar per trein naar Ettelbruck gegaan, en was van daar af langs de Our naar de Duitse grens gereden, en de rivier afgezakt tot Remich (denk ik) en daar doorgestoken naar Lux stad. Ik stond daar op camping Bon Accueil, en die heeft een aantal slechte kritieken omdat de eigenaresse kennelijk soms heel bitchy is...maar heb ik helemaal niets van gemerkt. Me wel heel prettig volgestopt met piza en Bofferding pils in de kantine. Want het regende weer een beetje.
Als je met de trein naar Reims wilt, kost dat minimaal 130 euro, enkele prijs. Beetje prijzigquote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanaf de Vennbahn kun je met 1 grote klim doorsteken naar het Luxemburgse netwerk aan oude spoorbanen. Met wat doorrijden kom je dan in Charleville uit
Je kunt dan delen van deze route gebruiken: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=xmhhxqkmmeaskvqh
Ik ben met de Intercity van Amsterdam naar het zuiden van België (Couvin) gegaan en toen op de fiets naar Charleville. Slechts ¤ 50 enkele reis. En dan nog ¤ 5 voor de fiets in België en ¤ 6,10 voor de fiets in Nederland.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:44 schreef Leonos het volgende:
Als je met de trein naar Reims wilt, kost dat minimaal 130 euro, enkele prijs. Beetje prijzig
In totaal 3km onverhard, veel mensen doen dat stuk op de racefiets.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik weet alleen nog niet of de Vennbahn met een racefiets te doen is, of dat het veel grind is. Zelfde geldt voor de route langs de Our. Wat is jullie ervaring?
Jij gelooft de NS?quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je met de trein naar Reims wilt, kost dat minimaal 130 euro, enkele prijs. Beetje prijzig
Heb er nooit gefietst, maar heb wel op het vennbahn fietspad gewandeld nabij Monschau. Heb nergens in DLD zo'n strak aangelegd asfaltfietspad gezien.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
De Moezel en de Rijn hebben we al grote delen met de auto gedaan. Dat is uiteraard anders dan met de fiets. De kant op van de Elbe ben ik nog nooit geweest. Als ik daar ga fietsen, zal het wel buiten het hoogseizoen zijn, dus hopelijk valt het dan mee met de bejaarde Germanen.
Zit nu ook te kijken naar de Vennbahn die MCH eerder aanraadde. Dat is logistiek gezien een stuk eenvoudiger. Er is een directe verbinding met de IC naar Heerlen vanaf Amsterdam Zuid en dan is het maar 17,6 km fietsen naar het startpunt van de Vennbahn in Aken. Vanaf het eindpunt van de Vennbahn zit ik nu te kijken naar een route langs de Our aan de Duits-Luxemburgse grens.
Dat is dan geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:08 schreef ultra_ivo het volgende:
In totaal 3km onverhard, veel mensen doen dat stuk op de racefiets.
O ja, dat kan natuurlijk ook. Eerst met de trein naar Luxemburg en dan noordwaarts fietsen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben met de trein naar trois viers (eindpunt vennbahn) gegaan vanaf maastricht via luik. Was niet heel duur volgens mij.
Vanaf de opening is de bahn razend populair. Maar er zijn ook een aantal stukken, vooral het eerste stuk vanuit Aken, en een gedeelte in het midden dat ik me al heel saai herinner...eindeloos bos en heuvels.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:55 schreef polariteit het volgende:
[..]
Heb er nooit gefietst, maar heb wel op het vennbahn fietspad gewandeld nabij Monschau. Heb nergens in DLD zo'n strak aangelegd asfaltfietspad gezien.
Is wel erg druk daar met fietsers, was mijn leven als wandelaar niet zeker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |