abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:25:53 #91
287850 RikKer93
Serious shit
pi_79550709
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:23 schreef Runselpink het volgende:
Groningen en Friesland gaan nooit samen. SImpelweg omdat Friezen een totaal ander volk zijn. Groningen en Drenthen zou evt. wel samen kunnen. Lijken qua dialect ook veel op elkaar.

friesland
Echt iedereen heeft een hekel aan de friezen he, cool
Naatje_1 : Het is toch wat met die rikker
Men denkt van hem, hij is een pennenlikker
Maar hij zit gewoon achter fok
en niet in een ambtenaarshok
pi_79551245
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:25 schreef RikKer93 het volgende:

[..]

Ik niet hoor en ik ben van oorsprong Gelderlander.
pi_79553580
Ik ek net!
pi_79554727
De meeste provincies bestaan al langer dan het huidige Nederland. Afschaffen van provincies zou een abominatie zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_79555622
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:25 schreef RikKer93 het volgende:

[..]

Welnee.
De Hollanders, die worden beurtelings meewarig en neerbuigend bezien.
Welke sukkel gaat nou onder de zeespiegel in de blubber wonen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79555668
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De meeste provincies bestaan al langer dan het huidige Nederland. Afschaffen van provincies zou een abominatie zijn.
Zo, weer een nieuw woord geleerd, dat was lang geleden. Abominatie: gruwel, verwensing.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79556450
Dus ze willen 7 provincieën? Ik kan tot nog veel minder komen, en dan hoeven we maar één fusie door te voeren.

Groningen, Drenthe en Overijssel verkopen we aan Duitsland.
Friesland steken we los van de vaste grond, dat mag het zelf uitzoeken
Flevoland laten we weer fijn onder water zakken.
Noord- en Zuid-Holland gooien we plat, dan prikken we de dijken door om vieze nasmaak weg te spoelen.
Utrecht zoekt het maar uit.

Zeeland, Noord-Brabant en Limburg kunnen prima samen verder Probleem opgelost!
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 25 maart 2010 @ 01:58:44 #98
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79556487
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben meer voor deze indeling:

Groningen en Friesland samen.
Noord en Zuid-holland samen
Utrecht samen met de de polders
Gelderland samen met Overijssel en Drenthe

Noord-Brabant, Limburg en Zeeland mooi naar de Vlaanderen.
Hebben we geen last meer van die randstedelijke arrogantie plus de Bourgondiers zijn weer herenigd
Dan eten jullie maar lekker niet mee van het >60% van het BNP producerende randstad
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  donderdag 25 maart 2010 @ 02:00:41 #99
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79556504
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 01:53 schreef BlackLining het volgende:
Dus ze willen 7 provincieën? Ik kan tot nog veel minder komen, en dan hoeven we maar één fusie door te voeren.

Groningen, Drenthe en Overijssel verkopen we aan Duitsland.
Friesland steken we los van de vaste grond, dat mag het zelf uitzoeken
Flevoland laten we weer fijn onder water zakken.
Noord- en Zuid-Holland gooien we plat, dan prikken we de dijken door om vieze nasmaak weg te spoelen.
Utrecht zoekt het maar uit.

Zeeland, Noord-Brabant en Limburg kunnen prima samen verder Probleem opgelost!
En dood gaan van de armoede? Stelletje boeren. Men zegt niet voor niets: Hup Holland, Hup! En niet hup Limburg . Mijn familie in Verwegistan praat nog beter ABN dan die vuile limburgers
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_79556505
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 01:58 schreef Kardash het volgende:

[..]

Dan eten jullie maar lekker niet mee van het >60% van het BNP producerende randstad
Ach, als bourgondiers maakt ons dat BNP niet zoveel uit. We trekken voor de we rest van Nederland afsteken danwel laten zinken of verkopen eerst alle voorraden bier en barbequelapjes naar Brabant toe, dan komt dat helemaal goed
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_79556528
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 02:00 schreef Kardash het volgende:

[..]

En dood gaan van de armoede? Stelletje boeren. Men zegt niet voor niets: Hup Holland, Hup! En niet hup Limburg . Mijn familie in Verwegistan praat nog beter ABN dan die vuile limburgers
Men heeft geen idee wat men mist
  donderdag 25 maart 2010 @ 02:13:50 #102
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_79556591
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 02:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ach, als bourgondiers maakt ons dat BNP niet zoveel uit. We trekken voor de we rest van Nederland afsteken danwel laten zinken of verkopen eerst alle voorraden bier en barbequelapjes naar Brabant toe, dan komt dat helemaal goed
Ha, inderdaad. Amehoela met je BNP! Als onze Vlaamse buren zien hoe een verenigd zuid-Nederland tot een klein paradijsje verwordt, laten ze die gekke Walloniers voor wat ze zijn en komen ze er zeker bij. En dan hebben we zoveel drank en eten dat we van de gekkigheid niet genoeg feesten meer kunnen bedenken om het op te drinken! En zuuuuuuur dat ze het hebben in de randstad, bohhhhh.

Ik denk dat zo'n verenigd Bourgondie zelfs delen van Duitsland zal aanzetten tot onafhankelijkheid.
Ik wens je een dolfijne dag
  donderdag 25 maart 2010 @ 02:14:59 #103
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_79556596
Overigens zie ik in de regio Twente wel potentie voor een eventuele Bourgondische kolonie. Ik mag ze wel, die Tukkers.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 02:48:58 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_79556769
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:14 schreef RikKer93 het volgende:

[..]

West Friesland is geen Friesland!!!

Verdomme waarom zijn alle mensen die hier niet wonen zo stom om te denken dat West-Friezen hetzelfde zijn als Friezen.
Ken je wortels en geschiedenis. Het heet niet voor niks west-Friesland. Dat zou je toch een hint moeten geven.

Frisia Magna besloeg zelfs half Nederland.

En je weet de Nassua's vandaan komen?

Anyhoe. als we dan toch alles op de schop nemen laten we het dan goed doen en het Koninkrijk der Nederlanden ontbinden en een nieuwe Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden oprichten.

Mogen Aruba en de Antillen onafhankelijk verder.
pi_79556817
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:02 schreef sneakypete het volgende:
En hoe wil je zulke samenraapsels noemen?
Noord, Oost, Zuid, West?

Hoe dan ook zal er een hoop cultuurgevoel om zeep geholpen worden. Provincies als Friesland, Zeeland, Brabant en Limburg hebben een sterk provinciegevoel, dat vergelijkbaar is met het Amsterdam-gevoel van een Amsterdammer.
Waterschappen reorganiseren vind ik prima. Maar omwille van de symboliek zou ik absoluut tegen het opheffen van de bestaande provincies zijn. Desnoods blijft hun functie dus maar symbolisch, maar dát moeten we nooit afschaffen. Ik wil over 20 jaar ook gewoon kunnen zeggen dat ik uit 'Brabant' kom en niet uit 'Zuid-Nederland' of nog erger, één of andere verzonnen onzinnaam.

Dat is iets wat partijtjes als GL en D66 maar niet willen snappen (en dat noemen ze dan: rationeel, weldenkend, vooruitgang, enz.) en dat is voor mij een reden om er niet op te stemmen.
Daar zit wel wat in en ben het met je eens.
*btw Noord en Zuid Holland kunnen bijelkaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2010 03:03:55 ]
  donderdag 25 maart 2010 @ 03:29:36 #106
198365 Morendo
The Real Deal
pi_79556860
Drenthe kan bij Groningen. Noord en Zuid-Holland worden samen Holland. Limburg kan opgaan in Noord-Brabant. Flevoland kan bij Overijjsel.

Dan heb je er nog maar 8
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_79556863
Flevoland bij Overijssel en Gelderland.
Utrecht kan wel bij Holland.
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:04:18 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_79557580
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Iedereen die geen PATAT zegt mag bij België?
Jij snapt het!
Het zijn toch al bijna Belgen dus geef ze dat cadeautje maar. Komen ze misschien ooit nog eens uit het slop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_79557718
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij snapt het!
Het zijn toch al bijna Belgen dus geef ze dat cadeautje maar. Komen ze misschien ooit nog eens uit het slop.
Ja als wingewesten functioneert het toch al niet meer sinds de sluiting van de mijnen. Eens kijken of de Duitsers of Belgen nog een goed bod willen doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79557759
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:34 schreef maartena het volgende:
Hoofdsteden:

West: Den Haag.
Oost: Arnhem. Nijmegen
Noord: Groningen.
Zuid: Eindhoven.
Ja doei.
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:50:45 #111
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_79558285
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 08:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij woont zeker in Nijmegen?
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:10:23 #112
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_79565030
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:34 schreef maartena het volgende:

Hoofdsteden:

West: Den Haag.
Oost: Arnhem.
Noord: Groningen.
Zuid: Eindhoven.
Jij bent er zeker zo eentje die denkt dat Eindhoven de hoofdstad is van Brabant? Den Bosch wordt natuurlijk de hoofdstad van het nieuwe zuiden.

En afgaande op dit topic..... Het kunnen ook echt weer alleen Nederlanders zijn die een KLEINER land willen door provincies af te stoten. Dag landbouw, dag industrie, dag lebensraum Maarja, dat is tekenend voor de heerser he? De echte heerser houdt zich nur bezig met gebieden om ERBIJ te nemen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:29:59 #113
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79570309
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:10 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Jij bent er zeker zo eentje die denkt dat Eindhoven de hoofdstad is van Brabant? Den Bosch wordt natuurlijk de hoofdstad van het nieuwe zuiden.

En afgaande op dit topic..... Het kunnen ook echt weer alleen Nederlanders zijn die een KLEINER land willen door provincies af te stoten. Dag landbouw, dag industrie, dag lebensraum Maarja, dat is tekenend voor de heerser he? De echte heerser houdt zich nur bezig met gebieden om ERBIJ te nemen.
Niemand mag jullie, stelletje armoedelijers. Wij hebben geen lebensraum vanwege jullie agrarisch-urbane migratie . En jullie landbouw kost ons in het Westen meer dan het ons opbrengt.

Willen jullie allemaal misschien een treinreisje? Op onze kosten?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_79571504
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef Kardash het volgende:

[..]

Niemand mag jullie, stelletje armoedelijers. Wij hebben geen lebensraum vanwege jullie agrarisch-urbane migratie . En jullie landbouw kost ons in het Westen meer dan het ons opbrengt.

Nee, vaar maar gewoon weg met heel de randstad. Ligt toch al aan zee. Hoppa, afsteken, zetje geven en wegwezen Kennen we hier aan het pils en de friet.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:43:19 #115
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_79572719
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef Kardash het volgende:

[..]

"Stelletje armoedelijers" en dan onder z'n naam het predikaat "sociaal-liberaal". Wat een grap

Dag Randstad
pi_79580087
Wat doen we met de Antillen ?

indelen bij Zeeland ?
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:50:40 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79582392
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:55 schreef Bankfurt het volgende:

indelen bij Zeeland ?
Ik denk dat we de overzeese gebieden die een "speciale status" hebben binnen Nederland gewoon als aparte provincie moeten beschouwen. Ik geloof dat Curacao en Aruba sowieso redelijk onafhankelijk zijn geworden binnen het Koninkrijk, en de rest kan wat mij betreft onder 1 vleugel worden samen gevoegd.

Gemeentes Bonaire, Saba, St Maarten en St Eustatius, binnen de provincie Antillen.

Als ze administratief onder een al bestaande provincie moeten vallen, dan zou ik kiezen voor Zuid-Holland. De hoofdstad is dan toch al Den Haag, en in Den Haag worden ook al de belangen van alle Nederlanders in het buitenland vertegenwoordigd, en aangezien er daar ook nogal wat Nederlanders wonen kan dat mooi samengevoegd worden qua organisatie.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:59:06 #118
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79582741
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, vaar maar gewoon weg met heel de randstad. Ligt toch al aan zee. Hoppa, afsteken, zetje geven en wegwezen Kennen we hier aan het pils en de friet.
PATAT
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:43 schreef Pinterman het volgende:

[..]

"Stelletje armoedelijers" en dan onder z'n naam het predikaat "sociaal-liberaal". Wat een grap

Dag Randstad
Hater
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_79589457
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:55 schreef Bankfurt het volgende:

indelen bij Zeeland ?
Plons! Blup blup...
  Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2010 @ 23:40:57 #120
145738 superworm
is erbij
pi_79592425
http://nl.wikipedia.org/wiki/COROP

Al eerder schreef ik over de COROP-indeling, en hoe ik niet zozeer een definitieve blauwdruk van dát systeem, maar een soortgelijk idee de grenzen tussen gemeente en provincie wil doen laten oplossen. Zoals politieregio's, landelijke ziekenhuisdekking, waterschappen en dergelijke al worden geregeld, zou dit een letterlijke, nieuwe, op moderne inzichten gebaseerde tussenvorm van gemeente en provincie zijn.

Het komt erop neer dat een gebied een bepaalde regionale affiniteit met omliggende steden en dorpen moet hebben, zij het woon-werkverkeer, zij het spreidingsgebied, zij het historische binding. In acht genomen wordt ook, dat een gebied niet zonder kernsteden kan bestaan, alsmede ommeland. Er moet dus altijd van beide iets in zitten.

Er kunnen een hoop van de bijna 40 COROP-gebieden worden geschrapt door ze samen te voegen. In mijn indeling neem ik de huidige gemeentegrenzen voor het gemak gewoon in acht, al kan dit alles op regionaal niveau voor mijn part volledig opengegooid worden. Bedenk er op los. Ik kom op deze manier uit op, als ik goed geteld heb, 28 'zones'.

As for the map:

COROPS Haarlem en A'dam heb ik samengevoegd.
Zuid-Limburg iets uitgebreid, Midden- en Noord-limburg op laten gaan in Zuidoost-NoordBrabant
Noord-oost en Midden-Noord-BR samengevoegd.
O.A. Leiden bij Corop Den Haag
Bollenstreek/Oost-ZuidHolland 1
Alkmaar/IJmond/Zaanstreek 1
Flevoland opgedeeld: Lelystad/Noordoostpolder 1, Almere/Markerwaard/Amsterdam Noord/Hilversum e.o. 1
Utrecht opgedeeld: alles westelijk van Zeist 1, Eemland 1
Zuid- en Noordwest Overijssel samengevoegd
Noord- en Zuidoost Drenthe idem
Oost-Groningen en Delfzijl idem
Zuid-west Gelderland en Arnhem/Nijmegen idem

Ik hou de gebieden in de Randstad doelmatig wat kleiner om het aantal inwoners binnen de perken te houden. Eventueel zou je Hilversum/A'dam/Almere ook kunnen samenvoegen en Haarlem en ommeland dan bij een ander gebied schoppen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')