Maar even serieus denk ik dat het inderdaad prima af kan met zeven provincies. Het voorbeeld wat jij geeft is zo slecht nog niet. Misschien zou je zelfs een aparte randstad provincie kunnen maken, omdat veel problematiek uit de randstad gelijk is aan elkaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:29 schreef FTWO het volgende:
GL heeft vandaag in haar verkiezingsprogramma het verminderen van het aantal provincies opgenomen. Er zouden nog maximaal zeven provincies mogen zijn en deze zouden samengevoegd moeten worden met de waterschappen. Ik verwacht dat dit ook bij andere partijen best wel eens deel uit kan maken van de plannen. GL maakt tot nu toe nog niks concreets (waarom niet?) en dat zal bij andere partijen ook wel niet het geval zijn (soort van cultuur-historisch NIMBY?!). Wat zijn de realistische mogelijkheden bij een maximum van zeven? Hieronder mijn eerste (gevoelsmatig dus nauwelijks onderbouwd, daar is meer tijd voor nodig...) voorstel, gemaakt met deze kaart.
[ afbeelding ]
En Zeeland dan? Is te ver weg voor de randstad, heeft niets te maken met dat gebrabbel in het zuiden en het noorden, mjah, dat noorden. Je snapt het.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:32 schreef NJ het volgende:
Het kan ook gewoon met drie hoor.
Randstad - Brabant/Limburg - Rest.
Heeft ook wel wat inderdaad.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:42 schreef Iblis het volgende:
Ik wil het wel historisch. Sticht, Holland, Gelre, Ommelanden, prima. Maar ja, dan kom je nog niet op 7.
Aan Friesland kan je toch niet komen omdat daar Fries gesproken wordt. Je kan er moeilijk een stuk aan toevoegen waar niemand Fries spreekt, dat gaat geheid gedonder geven. Je kan denk ik beter heel Noord Nederland samenvoegen.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:39 schreef Eris het volgende:
Als die west friezen zijn zeiken geef je ze ee eigen provincie = 7 stuks
Waarom Friesland en Groningen apart? Kan makkelijk bij elkaar... Of wordt dat bonje?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:45 schreef dennistd het volgende:
Als je dan toch gaat samenvoegen dan zou ik Gelderland niet in zijn geheel bij Overijssel doen. Zeker het gedeelte onder Utrecht heeft meer met die provincie denk ik, dus ik zou het zo doen:
[ afbeelding ]
Klopt beter, maar ik zou Friesland en Groningen ook samen doenquote:Op maandag 22 maart 2010 21:45 schreef dennistd het volgende:
Als je dan toch gaat samenvoegen dan zou ik Gelderland niet in zijn geheel bij Overijssel doen. Zeker het gedeelte onder Utrecht heeft meer met die provincie denk ik, dus ik zou het zo doen:
[ afbeelding ]
Twente en de Achterhoek zijn toch voor 90% van Nederland al synoniem.quote:
Mja, ik denk niet dat Groningers dat Fries kunnen ontcijferen...quote:Op maandag 22 maart 2010 21:46 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Waarom Friesland en Groningen apart? Kan makkelijk bij elkaar... Of wordt dat bonje?
Klopt. Maar Gelderland bestaat uit meer regio's dan enkel de Achterhoek.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Twente en de Achterhoek zijn toch voor 90% van Nederland al synoniem.
Of willen.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, ik denk niet dat Groningers dat Fries kunnen ontcijferen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |