Volvo says yes.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:33 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben wel van de extremen. -10 deze winter. +35 deze zomer. Alles beter dan een temperatuur tussen de 0 en de 23 graden en dan vaak ook nog met regen.
Extreem orkaanseizoen kan wel zorgen voor warmer weer in Europa. Veel van die orkanen worden opgepikt door de straalstroom richting Europa gevoerd en nemen dan flink wat warmte mee.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:07 schreef Frutsel het volgende:
2010 wordt schijnbaar een extreem jaar
Extreme sneeuwval, extreem lange vriestijd, extreem orkaanseizoen op komst? extreme zomer nu?
Kan allemaal wel zo zijn maar mijn persoonlijke ervaring is dat je die voorspellingen over koude/warme winter/zomer nogal met een korreltje zout moet nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Extreem orkaanseizoen kan wel zorgen voor warmer weer in Europa. Veel van die orkanen worden opgepikt door de straalstroom richting Europa gevoerd en nemen dan flink wat warmte mee.
Klopt ja.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zo zijn maar mijn persoonlijke ervaring is dat je die voorspellingen over koude/warme winter/zomer nogal met een korreltje zout moet nemen.
Het gemiddelde van een seizoen voorspellen is gewoon uiterst moeilijk, het is te ver weg en te lang om precies het weer te voorspellen (dat houdt echt volkomen op bij 2 weken) en te dicht bij en te kort om eventuele veranderende klimaatinvloeden van invloed te laten zijn.
Ik vermoed dat de onzekerheidsmarge bij dat soort voorspelling altijd zo'n 50% is
Dat dus. In juni en juli zijn er tentamens, in augustus hertentamens... hoe kun je nou met 30 graden studeren? Dat is gewoonweg een hel.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:30 schreef pietkanarie het volgende:
Liever niet warmer dan 25 graden! Wat is er nu lekker aan 30 graden of warmer? Je kunt niet fatsoenlijk sporten, hoge luchtvochtigheid, 's ochtends om zes uur uit bed gebrand worden...
Op een echt warme (vrije) dag:
- sluit ik mezelf binnen op
- kom tegen zes uur naar buiten, waar ik dan weer blijf tot een uur of elf. Want ik houd wel van zomeravonden. BBQ'en, kaarsen aan enz.
Wat ook mag op een zomeravond: een flinke onweersbui!
Precies, gezever altijd....quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Klopt ja.
Een extreem orkaanseizoen valt ook niet te voorspellen, laat staan dat je kunt voorspellen hoeveel van die orkanen er ook nog richting het noorden trekken en hier voor warmte gaan zorgen.
2 weken is trouwens al te ver weg.
dat zou gewoon lekker zijn en zeker niet extreem ( qua temp dan, de lengte van het seizoen weer welquote:Op maandag 22 maart 2010 21:13 schreef NJ het volgende:
[..]
Extreem lange zomer. Van 23 maart tot en met 23 oktober 25 graden..
studeren bij tropische temperaturen... da's niet lekker nee! hertentamens in augustus, hopen dat je ze niet hoeft te doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:44 schreef Miasan het volgende:
[..]
Dat dus. In juni en juli zijn er tentamens, in augustus hertentamens... hoe kun je nou met 30 graden studeren? Dat is gewoonweg een hel.
Met dat soort temperaturen ga ik de hele dag op mijn laminaatvloer liggen ofzo.En minstens 6 liter water drinken.
Zoals ik al eerder uitlegde: één seizoen voorspellen is gewoon bullshit, exacte weersituaties gaan hóógstnesn 2 weken ver en zelfs dat is 9 van de 10 keer al te ver gegrepen. Ik krijg dan ook sterk de indruk dat deze heren gewoon aan de hand van de komende El Nino en het feit van dat de aarde in een opwarmende trend zit dus gewoon maar wat roepen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:28 schreef Boldface het volgende:
Vorige week werd er de hele week slecht weer voorspeld voor zondag. Het was afgelopen zondag het mooiste weer van de wereld; ik heb buiten op een terras gezeten.
Weersvoorspellers kunnen amper 2-3 dagen het weer goed voorspellen, dus elke voorspelling die verder weg is, neem ik met een korrel zout. In de tekst spreken de voorspellers zelfs ronduit over gokken. Nuff said.
En energie kost bij jullie niks?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:06 schreef FP128 het volgende:
Het zal mij een worst zijn hoe warm het wordt,want sedert een paar jaar
is ons huis helemaal voorzien van deze airco.
Op 20-12 wil ik weer sneeuw. Je moet niet overdrijven natuurlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |