Dat er andere opkomende economieën zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat wij het slecht hebben of krijgen. Het ligt er maar aan wat je verstaat onder economie, welvaart en goed leven. Ik voel mezelf al welvarend dat ik lekker kan wonen, goed kan recreëren, zo in het buitengebied zit vanuit mijn woning, relatief goed zorgstelsel heb en dat ik als ik zou willen, dingen kan kopen zoals mooie tv's etc. Een 3e wereld land zullen we niet worden. Ik ben het met je eens dat we misschien wel teveel waarde hechten aan het geld en eens goed op onze bek moeten gaan om waarde te hechten aan andere dingen buiten puur geld. Gelukkig is er nog meer dan dat.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je niks meer kan betalen ben je niet van enige significante waarde voor de globale economie. Dat betekend voor NL dat we gaan dalen op de lader van de welvarende landen. Opkomende economieen krijgen het de komende jaren voor het zeggen, accepteer het en leer er mee leven.
Maar na mij luistert niemand, dus kan het geen kwaadquote:Op maandag 22 maart 2010 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Uit jou mond ook niet, dus dat komt goed uit
Je kan beter leren boerenquote:Op maandag 22 maart 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Buy land, guns and food
Ik acht de kans best groot dat we een 3e wereld land gaan worden. We hebben geen grondstoffen, geen grote industriesector en een enorm grote financiele sector die het land wel eens in een bankroet zou kunnen storten (v.b. IJsland). Al onze productiemiddelen zijn verkast naar Azie, we zijn geen grote speler op het gebied van technologische innovaties en zitten met een meute vergrijzing die ons heel veel geld gaat kosten (wat er niet is en verdient moet gaan worden met onze economie die in recessie verkeert en dat nog heel lang gaat blijven).quote:Op maandag 22 maart 2010 22:53 schreef inXs het volgende:
Dat er andere opkomende economieën zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat wij het slecht hebben of krijgen. Het ligt er maar aan wat je verstaat onder economie, welvaart en goed leven. Ik voel mezelf al welvarend dat ik lekker kan wonen, goed kan recreëren, zo in het buitengebied zit vanuit mijn woning, relatief goed zorgstelsel heb en dat ik als ik zou willen, dingen kan kopen zoals mooie tv's etc. Een 3e wereld land zullen we niet worden. Ik ben het met je eens dat we misschien wel teveel waarde hechten aan het geld en eens goed op onze bek moeten gaan om waarde te hechten aan andere dingen buiten puur geld. Gelukkig is er nog meer dan dat.
Maar gelukkig hebben we Rotterdamquote:Op maandag 22 maart 2010 23:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik acht de kans best groot dat we een 3e wereld land gaan worden. We hebben geen grondstoffen, geen grote industriesector en een enorm grote financiele sector die het land wel eens in een bankroet zou kunnen storten (v.b. IJsland). Al onze productiemiddelen zijn verkast naar Azie, we zijn geen grote speler op het gebied van technologische innovaties en zitten met een meute vergrijzing die ons heel veel geld gaat kosten (wat er niet is en verdient moet gaan worden met onze economie die in recessie verkeert en dat nog heel lang gaat blijven).
Kan je dat soort land ook?quote:
Nou, we zijn qua innovatie toch best wel goed. Denk aan ASML, TT, PHI, FUGRO, AKZO maar ook aan bedrijven die je minder met innovatie associeert. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen. We worden iig geen derde-wereldland.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik acht de kans best groot dat we een 3e wereld land gaan worden. We hebben geen grondstoffen, geen grote industriesector en een enorm grote financiele sector die het land wel eens in een bankroet zou kunnen storten (v.b. IJsland). Al onze productiemiddelen zijn verkast naar Azie, we zijn geen grote speler op het gebied van technologische innovaties en zitten met een meute vergrijzing die ons heel veel geld gaat kosten (wat er niet is en verdient moet gaan worden met onze economie die in recessie verkeert en dat nog heel lang gaat blijven).
Oh ja... de motor van de economie. Misschien valt daar wel 20 miljard te halenquote:Op maandag 22 maart 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben we Rotterdam
Mensen met vaardigheden laten ze meestal levenquote:Op maandag 22 maart 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan je dat soort land ook?
Ja... we hebben wel een paar bedrijfjes die aardige dingen doen, maar hoeveel % van de economie is dat nu? Kijk ook eens naar de verdeling man/vrouw in dit soort bedrijven, je zal zien dat NL muurvast zit in een traditionele rolverdeling, hoezo emancipatiequote:Op maandag 22 maart 2010 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, we zijn qua innovatie toch best wel goed. Denk aan ASML, TT, PHI, FUGRO, AKZO maar ook aan bedrijven die je minder met innovatie associeert. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen. We worden iig geen derde-wereldland.
Maar het zal nog lang duren voordat de tijden van weleer terugkeren. Dat is zeker.
Mij maakt het ook niet zoveel uit.
Dat we in een klein en overbevolkt land zoveel kunnen verdienen met de agrarische sector zegt al genoeg. Nederland redt het economisch gezien heus nog wel de komende 20 jaar. Ik maak me meer zorgen over massa-immigratie dan over de inventiviteit en werklust van de Nederlander.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... we hebben wel een paar bedrijfjes die aardige dingen doen, maar hoeveel % van de economie is dat nu? Kijk ook eens naar de verdeling man/vrouw in dit soort bedrijven, je zal zien dat NL muurvast zit in een traditionele rolverdeling, hoezo emancipatie![]()
Ons onderwijs systeem is ook al jaren uitgehold door de Alpha's, bijna alle goede onderzoekers komen van over de grens, in ziekenhuizen werken meer en meer buitenlandse artsen. We doen het wel goed op het gebied van agricultuur en veeteelt, feitelijk zijn we een land van boeren
Er zijn nu eenmaal grote groepen mensen die meer geld denken te verdienen met de import van kansloze stakkers dan met het investeren in kennis en onderzoek. Dat komt juist voort uit gebrek aan motivatie imho.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat we in een klein en overbevolkt land zoveel kunnen verdienen met de agrarische sector zegt al genoeg. Nederland redt het economisch gezien heus nog wel de komende 20 jaar. Ik maak me meer zorgen over massa-immigratie dan over de inventiviteit en werklust van de Nederlander.
Die stakkers zijn ook een vaste kostenpost geworden die we ons zonder al te veel pijn konden veroorloven toen de bomen tot de hemel groeiden (betaald met hypotheekgeld). Valt niet 123 meer af te schaffen.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal grote groepen mensen die meer geld denken te verdienen met de import van kansloze stakkers dan met het investeren in kennis en onderzoek. Dat komt juist voort uit gebrek aan motivatie imho.
Dat kan wel maar geeft enorme problemen. Om de machine van het COA te rechtvaardigen hebben ze zelfs jarenlang 'quota asielzoekers' naar NL toegehaald, te gek voor woorden natuurlijk. Zo lichtzinnig is er met belastinggeld omgesprongen. De toekomstige generaties zijn de kinderen van de rekening.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Die stakkers zijn ook een vaste kostenpost geworden die we ons zonder al te veel pijn konden veroorloven toen de bomen tot de hemel groeiden (betaald met hypotheekgeld). Valt niet 123 meer af te schaffen.
Je moet niet alles geloven wat op tv komtquote:Op maandag 22 maart 2010 23:29 schreef LXIV het volgende:
Ja. Daar heb ik ook wel eens een docu over gezien. Gingen ze in de rimboe op zoek naar mensen die eventueel asielzoeker in Nederland wilden worden. En dan werden ze hier naar toe gehaald, in een rijtjeshuis geplempt en mochten ze het zelf uitzoeken. Dan vraag ik me af: Waarom? Net alsof dat voor die mensen een ideale oplossing is. Als je ze zielig vind, geef ze dan daar geld ofzo.
Lijkt me trouwens wel leuk werk om te doen. De hele wereld afreizen, naar de meest afgelegen plaatsen toe, beetje praten met de mensen en ze proberen te werven voor een afhankelijk bestaan in Nederland.
Dient het toch nog enig nutquote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:28 schreef dramatiek het volgende:
prachtig, dit topic...ik ga toch weer altijd met een grijns de deur uit als ik voor het werken eerst hier even lang kom.
Ach, een mens kan inderdaad met weinig gelukkig zijn, maar veel mensen willen graag hun succes afmeten aan dat van anderen. Ik heb zelf iets meer dan een jaar geleefd, van echt een minimum aan middelen (in 2002 minder dan 350 euro per maand all-in ook kamerhuur van 195 euro). Als ik dan alleenstaanden zie die zeggen dat ze niet rondkomen met 1.000 euro, dan irriteerd mij dat mateloos. Ik zou perfect gelukkig kunnen leven met 1.000 euro als alleenstaande, en met 2.000 euro als 4 persoonsgezin.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, we zijn qua innovatie toch best wel goed. Denk aan ASML, TT, PHI, FUGRO, AKZO maar ook aan bedrijven die je minder met innovatie associeert. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen. We worden iig geen derde-wereldland.
Maar het zal nog lang duren voordat de tijden van weleer terugkeren. Dat is zeker.
Mij maakt het ook niet zoveel uit.
hoezo als de HRA er af gaat gaan de prijzen van nieuwbouwwoningen naar beneden, degene die er slechter van worden zijn met name de banken, projectontwikkelaars, gemeenten en makelaars.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat mij betreft schaffen ze de HRA lekker af, ik lig er niet wakker van. Het is alleen jammer van de middenstand dat ik dat 5000 euro per jaar minder kan uitgeven.
Ik heb al een huis, ik schiet er niks mee op als nieuwbouwwoningen goedkoper wordenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
hoezo als de HRA er af gaat gaan de prijzen van nieuwbouwwoningen naar beneden, degene die er slechter van worden zijn met name de banken, projectontwikkelaars, gemeenten en makelaars.
Nee jij schiet daar niets mee op, maar mensen die wel willen kopen wel. Die houden meer over om te besteden voor de middenstandquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb al een huis, ik schiet er niks mee op als nieuwbouwwoningen goedkoper worden. Als de HRA afgeschaft word heb ik gewoon netto 5000 euro minder te besteden. 5000 euro die ik dus niet meer kan consumeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |