Op zaterdag 27 maart 2010 14:23 schreef mediaconsument het volgende:Op het moment dat er vanaf de spirituele kant tegenaan gekeken word, en je kijkt naar wat plus1 aanstipt, oftewel de onsterfelijke zielen. Dan komen er vaak theorieën bovendrijven die aangeven dat het leven op aarde gezien word als een unieke school voor de ziel, dit vind ik erg aannemelijk daar je uiteindelijk 1 ding doet in je leven, en dat is leren. Hoe je het ook wend of keert, elke adem die je neemt leer je.
Op het moment dat je dit zou weten, en dus realiseert, dan ben je psychologisch dermate sterk dat je zelfs in de meest negatieve gebeurtenissen iets positiefs kunt zien. Om deze reden is de dood dan ook zo interessant, en op het moment dat je zou weten dat je ziel toch niet dood kan gaan, en je op deze plek bent om te leren, zou je dan nog bang zijn voor de dood? Wat zou dit doen voor je zelfvertrouwen?
Daarbij is er een mooi gezegde, what doesn't kill us, makes us stronger.
Oftewel lijkt het me handig dat we voortaan vragen op welke manier iemand een tekst bedoeld, voor het gemak deze tekst interpreteren en niet willen luisteren naar de bedoeling van de berichtgever, is het zwakste dat je kunt doen, daar leer je dan ook niet veel van dunkt mij.