abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79514556
Het wordt eerder aftellen tot de eerste wachtrijen.
Burning bridges gives you so much more
pi_79515234
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Kwestie van aftellen tot ze een bailout krijgen.
Deze wet is alvast de eerste bailout. De verzekeringsmaatschappijen kunnen weer even opgelucht ademhalen nu de mensen, die slim dachten te zijn door zich gewoon geen dure verzekering aan te laten smeren maar zelf te sparen, nu ook gedwongen worden mee te betalen aan de verrijking van de hoge bonzen. De federale subsidies die rijkelijk zullen vloeien geven het een mooi sociaal tintje.Over tien jaar stort de hele elende weer in en dan kan de vrije markt weer de schuld gegeven worden.
pi_79527851
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:47 schreef Breekfast het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Obama de wet met 20 verschillende pennen moet ondertekenen?

Zie link: http://www.cnn.nl/2010/PO(...)in/index.html?hpt=T1
dat doen ze altijd, en die pennen verdelen ze dan
pi_79528704
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:44 schreef beeer het volgende:

[..]

Deze wet is alvast de eerste bailout. De verzekeringsmaatschappijen kunnen weer even opgelucht ademhalen nu de mensen, die slim dachten te zijn door zich gewoon geen dure verzekering aan te laten smeren maar zelf te sparen, nu ook gedwongen worden mee te betalen aan de verrijking van de hoge bonzen. De federale subsidies die rijkelijk zullen vloeien geven het een mooi sociaal tintje.Over tien jaar stort de hele ellende weer in en dan kan de vrije markt weer de schuld gegeven worden.
Laat er maar concurrentie komen dan, waarom is de US healthcare de duurste en slechtste ter wereld??
Waarom kost het in India en Thailand nog geen 10% , de ziekenhuizen zijn er niet minder om hoor

Omdat de particuliere verzekeringen de premies onderling reguleren
quote:
Wie geen verzekering heeft kan naar de spoedafdeling van een ziekenhuis, met het gevolg dat steeds meer kosten worden afgewenteld op de overheid.
De verzorging van de onverzekerden kost naar schatting zo’n 164 miljard dollar per jaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door hero13 op 24-03-2010 13:42:34 ]
pi_79529373
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:47 schreef Breekfast het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Obama de wet met 20 verschillende pennen moet ondertekenen?

Zie link: http://www.cnn.nl/2010/PO(...)in/index.html?hpt=T1
Zodat hij meer pennen als souvenir weg kan geven
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:49:22 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_79529552
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Fijn bedrijf. En daar ga jij je bij verzekeren?

Wat nu als ieder bedrijf die manier van werken heeft?
pi_79531871
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan komt er een bedrijf in de markt die het niet op die manier doet. Een niche in de markt signaleren en er op inspelen. Klanten hebben er behoefte aan. Dat is nou de vrije markt.

Net zoals niemand ooit gedacht had dat Triodos enige kans van slagen zou hebben in de financiële consumentenmarkt.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:04:31 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_79532345
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:51 schreef axis303 het volgende:

[..]

Dan komt er een bedrijf in de markt die het niet op die manier doet. Een niche in de markt signaleren en er op inspelen. Klanten hebben er behoefte aan. Dat is nou de vrije markt.
Blijkbaar toch niet, anders hadden de Democraten niet al jaaaren de moeite genomen deze wet te ontwerpen en er met groot politiek afbreukrisico meet gelopen.

Maargoed, kennelijk wil de realiteit er niet bij iedereen in.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:06:58 #259
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79532429
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:51 schreef axis303 het volgende:

[..]

Net zoals niemand ooit gedacht had dat Triodos enige kans van slagen zou hebben in de financiële consumentenmarkt.
Hoe naief.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:10:20 #260
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79532563
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hoe naief.
Naief? Zo werkt het anders wel. Er zijn maatschappijen die het zo doen. Dan betaal je misschien wel iets meer maar toch. Dat is nu marktwerking.
Jij of ik kan vandaag dat bedrijf nog beginnen (nouja, de bill is nu getekend dus die vlieger gaat in de US niet meer op).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79533073
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Naief? Zo werkt het anders wel. Er zijn maatschappijen die het zo doen. Dan betaal je misschien wel iets meer maar toch. Dat is nu marktwerking.
Jij of ik kan vandaag dat bedrijf nog beginnen (nouja, de bill is nu getekend dus die vlieger gaat in de US niet meer op).
Inderdaad, en het begrip vrijheid kent men schijnbaar ook niet. Ik had een verzekering met maar 8 modules, datgene wat ik nodig achtte en de rest heb ik nooit gepakt. Premium + voor rond de 80 dollar per maand. Enkele collega's hadden geen verzekering, betaalde behandelingen als ze het nodig hadden. Even goede vrienden.

Overigens begrijp ik de redenering van Obama wel, vooral als het gaat om de arme mensen. Maar als je een fan bent van corporatisme is dit wel een mooi plan.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:33:26 #262
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79533512
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

In theorie werkt het zo ja. Wens je veel succes het ook in de praktijk te laten werken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:38:40 #263
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79533729
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

In theorie werkt het zo ja. Wens je veel succes het ook in de praktijk te laten werken.
Als het in de praktijk niet werkt is er geen vraag naar of is de ondernemer die het probeert niet geschikt. Als er geen vraag naar is heb je er geen zak aan, als de ondernemer niet geschikt is probeert iemand anders het wel die er wel winst op kan maken.

Daarbij zijn er best zulke bedrijven. Kijk bijvoorbeeld Blue Cross Blue Shield. (ik kan online de polisvoorwaarden zo even niet vinden helaas).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:50:30 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_79534206
Maar vertel dan eens waarom dit al 100 jaar niet in de praktijk is gebracht dan? Zou er echt niemand met hersens dat idee gehad hebben?
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2010 @ 15:53:35 #265
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_79534341
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hoe naief.
Zeker. De overheid liet en zal dat ik in de toekomst nooit toelaten.
Carpe Libertatem
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:31:15 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_79535757
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zeker. De overheid liet en zal dat ik in de toekomst nooit toelaten.
Tuurlijk, die vervloekte Amerikaanse overheid verbied die arme verzekeraars natuurlijk al jaren om op eerlijke wijze verzekeringspolissen aan te bieden. Als je geen onbetrouwbare veel te dure polissen hebt dan komt Obama je wel even in jail gooien.
pi_79537452
quote:
De verzorging van de onverzekerden kost naar schatting zo’n 164 miljard dollar per jaar.
per saldo zal dit plan de US overheid geld opleveren dus
pi_79541735
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:47 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Mijn moeder die toevallig momenteel aan kanker behandelt wordt, krijgt alles vergoed, het is maar de vraag of ze even veel vergoed kreeg in dat pleuris land genaamd de VS. Jammer genoeg doet haar werkgever nog erg moeilijk over het uitbetalen van haar laatste loonstrook. Zelfs in Cuba heeft een kansarme meer overlevingskansen dan in de VS ondanks dat dit land veel armer is. Geeft te denken.
Ik ben oprecht verheugd dat jouw moeder behandeld wordt door de staatsgezondheidszorg op dit moment, ondanks de hoge kosten. Men zou er niet aan moeten denken dat de kanker van jouw moeder niet meer behandeld zou worden door de staatsgezondheidszorg omdat "de kosten niet opwegen tegen het nut van het collectief" -- hetgeen in de nabije toekomst helaas bewaarheid zal worden.

Het meest trieste is het volgende. Zou jouw moeder over 10 jaar kanker hebben gekregen, dan zouden ambtenaren de discretionaire bevoegdheid hebben een afweging te maken of de behandeling op zou wegen tegen de kosten. Dát zou resulteren in het weigeren van verdere behandeling met als gevolg de dood.

Het meest trieste is dat op zo'n moment, jouw moeder geen poot om op te staan zou hebben, aangezien er geen enkel contract met de overheid bestaat op grond waarvan rechten afgedwongen kunnen worden.
Met private verzekeraars is dat wel het geval. Zou het contract kankerbehandelingen vergoeden, dan dondert het niet hoe duur het is en/of welk "publiek nut" de behandeling van uw moeder zou hebben.

De polis is privaatrechtelijk afdwingbaar en dus zou uw moeder in zulk geval behandeling krijgen.
Op het moment dat ambtenaren die bevoegdheid hebben, is er niks aan te doen behalve sterven.

Collectiviteit leidt ten ene malen tot bureaucratische discretie, hetgeen zich buiten de rechtstaat begeeft.
pi_79546912
Cruzaclu, in wat voor een wereld waan je jezelf? Staatsgezondheidszorg? De verzekering is degene die de kosten vergoed, maar de overheid stelt kaders aan de minimumeisen waar een verzekering aan moet voldoen, god zij dank. Dat rare verhaal over bureaucraten, waar gaat dat over? Denk je nou serieus dat er binnen private instellingen geen bureaucraten zijn? Je doet me denken aan een of andere reliek uit de koude oorlog, volgens mij zie je overal rode hordes die er niet zijn.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_79549732
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als de overheid volgens jou al te incompetent is bescherming te bieden tegen contractbreuk moet je wel een hele grote bosmongool zijn als je haar wel je de verantwoordelijkheid over je gezondheidszorg toevertrouwt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 mei 2010 @ 21:35:09 #271
862 Arcee
Look closer
pi_81509219
quote:
21.50-22.30 uur ZEMBLA

Documentaire-reeks van NPS en VARA.
Aflevering:Obama's deal.

Met de ondertekening van de nieuwe
zorgwet op 23 maart j.l. boekte Obama
een historische overwinning.Maar welke
prijs betaalde hij hiervoor?

Vanavond een reconstructie van het
gevecht tussen de president,de medische
industrie,lobbyisten en het Congres.
Straks in Zembla op Nederland 2 dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81520489
Ik ben nu de HH aan het kijken. Interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')