Deze wet is alvast de eerste bailout. De verzekeringsmaatschappijen kunnen weer even opgelucht ademhalen nu de mensen, die slim dachten te zijn door zich gewoon geen dure verzekering aan te laten smeren maar zelf te sparen, nu ook gedwongen worden mee te betalen aan de verrijking van de hoge bonzen. De federale subsidies die rijkelijk zullen vloeien geven het een mooi sociaal tintje.Over tien jaar stort de hele elende weer in en dan kan de vrije markt weer de schuld gegeven worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Kwestie van aftellen tot ze een bailout krijgen.
dat doen ze altijd, en die pennen verdelen ze danquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:47 schreef Breekfast het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Obama de wet met 20 verschillende pennen moet ondertekenen?![]()
Zie link: http://www.cnn.nl/2010/PO(...)in/index.html?hpt=T1
Laat er maar concurrentie komen dan, waarom is de US healthcare de duurste en slechtste ter wereld??quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:44 schreef beeer het volgende:
[..]
Deze wet is alvast de eerste bailout. De verzekeringsmaatschappijen kunnen weer even opgelucht ademhalen nu de mensen, die slim dachten te zijn door zich gewoon geen dure verzekering aan te laten smeren maar zelf te sparen, nu ook gedwongen worden mee te betalen aan de verrijking van de hoge bonzen. De federale subsidies die rijkelijk zullen vloeien geven het een mooi sociaal tintje.Over tien jaar stort de hele ellende weer in en dan kan de vrije markt weer de schuld gegeven worden.
quote:Wie geen verzekering heeft kan naar de spoedafdeling van een ziekenhuis, met het gevolg dat steeds meer kosten worden afgewenteld op de overheid.
De verzorging van de onverzekerden kost naar schatting zo’n 164 miljard dollar per jaar.
Zodat hij meer pennen als souvenir weg kan gevenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:47 schreef Breekfast het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Obama de wet met 20 verschillende pennen moet ondertekenen?![]()
Zie link: http://www.cnn.nl/2010/PO(...)in/index.html?hpt=T1
Wat nu als ieder bedrijf die manier van werken heeft?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Fijn bedrijf. En daar ga jij je bij verzekeren?
Dan komt er een bedrijf in de markt die het niet op die manier doet. Een niche in de markt signaleren en er op inspelen. Klanten hebben er behoefte aan. Dat is nou de vrije markt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat nu als ieder bedrijf die manier van werken heeft?
Blijkbaar toch niet, anders hadden de Democraten niet al jaaaren de moeite genomen deze wet te ontwerpen en er met groot politiek afbreukrisico meet gelopen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:51 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dan komt er een bedrijf in de markt die het niet op die manier doet. Een niche in de markt signaleren en er op inspelen. Klanten hebben er behoefte aan. Dat is nou de vrije markt.
Hoe naief.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:51 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dan komt er een bedrijf in de markt die het niet op die manier doet. Een niche in de markt signaleren en er op inspelen. Klanten hebben er behoefte aan. Dat is nou de vrije markt.
Net zoals niemand ooit gedacht had dat Triodos enige kans van slagen zou hebben in de financiële consumentenmarkt.
Naief? Zo werkt het anders wel. Er zijn maatschappijen die het zo doen. Dan betaal je misschien wel iets meer maar toch. Dat is nu marktwerking.quote:
Inderdaad, en het begrip vrijheid kent men schijnbaar ook niet. Ik had een verzekering met maar 8 modules, datgene wat ik nodig achtte en de rest heb ik nooit gepakt. Premium + voor rond de 80 dollar per maand. Enkele collega's hadden geen verzekering, betaalde behandelingen als ze het nodig hadden. Even goede vrienden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Naief? Zo werkt het anders wel. Er zijn maatschappijen die het zo doen. Dan betaal je misschien wel iets meer maar toch. Dat is nu marktwerking.
Jij of ik kan vandaag dat bedrijf nog beginnen (nouja, de bill is nu getekend dus die vlieger gaat in de US niet meer op).
In theorie werkt het zo ja. Wens je veel succes het ook in de praktijk te laten werken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Naief? Zo werkt het anders wel. Er zijn maatschappijen die het zo doen. Dan betaal je misschien wel iets meer maar toch. Dat is nu marktwerking.
Jij of ik kan vandaag dat bedrijf nog beginnen (nouja, de bill is nu getekend dus die vlieger gaat in de US niet meer op).
Als het in de praktijk niet werkt is er geen vraag naar of is de ondernemer die het probeert niet geschikt. Als er geen vraag naar is heb je er geen zak aan, als de ondernemer niet geschikt is probeert iemand anders het wel die er wel winst op kan maken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
In theorie werkt het zo ja. Wens je veel succes het ook in de praktijk te laten werken.
Tuurlijk, die vervloekte Amerikaanse overheid verbied die arme verzekeraars natuurlijk al jaren om op eerlijke wijze verzekeringspolissen aan te bieden. Als je geen onbetrouwbare veel te dure polissen hebt dan komt Obama je wel even in jail gooien.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zeker. De overheid liet en zal dat ik in de toekomst nooit toelaten.
per saldo zal dit plan de US overheid geld opleveren dusquote:De verzorging van de onverzekerden kost naar schatting zo’n 164 miljard dollar per jaar.
Ik ben oprecht verheugd dat jouw moeder behandeld wordt door de staatsgezondheidszorg op dit moment, ondanks de hoge kosten. Men zou er niet aan moeten denken dat de kanker van jouw moeder niet meer behandeld zou worden door de staatsgezondheidszorg omdat "de kosten niet opwegen tegen het nut van het collectief" -- hetgeen in de nabije toekomst helaas bewaarheid zal worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:47 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Mijn moeder die toevallig momenteel aan kanker behandelt wordt, krijgt alles vergoed, het is maar de vraag of ze even veel vergoed kreeg in dat pleuris land genaamd de VS. Jammer genoeg doet haar werkgever nog erg moeilijk over het uitbetalen van haar laatste loonstrook. Zelfs in Cuba heeft een kansarme meer overlevingskansen dan in de VS ondanks dat dit land veel armer is. Geeft te denken.
Als de overheid volgens jou al te incompetent is bescherming te bieden tegen contractbreuk moet je wel een hele grote bosmongool zijn als je haar wel je de verantwoordelijkheid over je gezondheidszorg toevertrouwtquote:Op woensdag 24 maart 2010 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat nu als ieder bedrijf die manier van werken heeft?
Straks in Zembla op Nederland 2 dus.quote:21.50-22.30 uur ZEMBLA
Documentaire-reeks van NPS en VARA.
Aflevering:Obama's deal.
Met de ondertekening van de nieuwe
zorgwet op 23 maart j.l. boekte Obama
een historische overwinning.Maar welke
prijs betaalde hij hiervoor?
Vanavond een reconstructie van het
gevecht tussen de president,de medische
industrie,lobbyisten en het Congres.
|
|