ehm spel tempo iets omlaag halen maar toch vol op de aanvalquote:Op zondag 21 maart 2010 13:59 schreef de_boswachter het volgende:
Godsamme. Nu in het nieuwe seizoen al 2x uitwedstrijden op rij gehad dat ik na 90 minuten 20 kansen heb gehad en de tegenstander 6/7, en dat ik met 1-0 verlies.
Iemand tips?
OK.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Meestal heb ik tussen de 20 en 25 competities geselecteerd staan en ik heb niet eens zo'n super pc. Enige wat niet lekker loopt is de 3D, maar ik heb ook een hele slechte grafische kaart, dus dat zal meer daar mee te maken hebben.
Wat bij mij werkt bij spelers in een mindere periode is even op de bank zetten en dan langzaam steeds meer weer te laten invallen. Aankopen die je gelijk in de bassis zet zorgen maar zelden gelijk voor Succes bij mij in elk geval niet. Laat hem maar merken dat hij er voor moet vechten.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:45 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Welke verborgen stats zorgen dat een speler beter of slechter in een team gaat spelen? In mijn spel heb ik zojuist (2015) Felix Kroos gehaald als vervanger van mijn AM/FC. In het huidige team-setup zou hij ideaal moeten spelen, aangezien al zijn stats hoger zijn dan de speler die nu te oud word om mee te kunnen spelen en hij dezelfde rol uitstekend kan vervullen. Ook zijn persoonlijkheid en dergelijke zit volgens mij wel snor.
Toch blijft hij na een kleine instartperiode (waarin een speler best wat slechter mag presteren van mij) niet echt aan de gang komen. Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen om hem beter te laten presteren? Ik heb hem al geprobeerd te motiveren door verschillende keren opmerkingen te maken als het minder ging, aanmoedigen tijdens de wedstrijd, afbranden.. etc etc.
Uhuh, dat probeer ik ook met die inwerk-periode. Eerste paar keer na 60 minuten (met voorsprong het liefst) in laten vallen om ervaring op te doen, daarna een aantal wedstrijden om en om met de speler en daarna gewoon basis. Maar misschien is het een goed idee om toch weer even de oude rot terug te halen in de basis.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Wat bij mij werkt bij spelers in een mindere periode is even op de bank zetten en dan langzaam steeds meer weer te laten invallen. Aankopen die je gelijk in de bassis zet zorgen maar zelden gelijk voor Succes bij mij in elk geval niet. Laat hem maar merken dat hij er voor moet vechten.
Hij zal toch wel beter zijn dan Cisse? Die heeft bij mij in 1 seizoen (23 wedstrijden meegedaan) 0 goals en 1 assist.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:06 schreef de_boswachter het volgende:
Die Christaldo is een mislukkeling
Dan gebruik je hem niet goed. Cisse moet je prikkelen. ik had dit seizoen tot voor de winterstop het geluk dat zowel mijn basis spitsen als Cisse scoorde aan de lopende band.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hij zal toch wel beter zijn dan Cisse? Die heeft bij mij in 1 seizoen (23 wedstrijden meegedaan) 0 goals en 1 assist.
opmerking in de krant dat ze tegenvallen,quote:Op maandag 22 maart 2010 15:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Geef hem anders eens de opdracht om te leren van de speler die er eerst stond.
Als je gewoon een kopie wil van de vorige speler moet dat te doen zijn lijkt me.
Ik heb zelf trouwens sinds de winterstop een probleem met scoren.
Mijn aanvallers Van Wolfswinkel en Bernard Parker staan eerste en vierde op de topscoorders lijst maar sinds de winterstop lukt het gewoon niet meer. Enige idee hoe ik ze weer aan het scoren krijg ?
Resevere spitsen Cisse en Castaignos doen het niet veel beter terwijl spits nummer 5 Erasmus gewoon niet goed genoeg is.
Hier, 9 invalbeurten en 4 goals.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hij zal toch wel beter zijn dan Cisse? Die heeft bij mij in 1 seizoen (23 wedstrijden meegedaan) 0 goals en 1 assist.
Wat mij opvalt is dat je eigenlijk 3 fases in het spel heb (na 2x 5 jaar spelen met 2 verschillende teams) waar je tactieken niet meer effectief zijn (teams raken dan schijnbaar op je ideeën ingespeeld) en je weer iets nieuws moet verzinnen. Vaak bij aanvang van het seizoen, winterstop en de maart / april / mei periode. Speel je nog steeds met dezelfde tactiek?quote:Op maandag 22 maart 2010 15:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Geef hem anders eens de opdracht om te leren van de speler die er eerst stond.
Als je gewoon een kopie wil van de vorige speler moet dat te doen zijn lijkt me.
Ik heb zelf trouwens sinds de winterstop een probleem met scoren.
Mijn aanvallers Van Wolfswinkel en Bernard Parker staan eerste en vierde op de topscoorders lijst maar sinds de winterstop lukt het gewoon niet meer. Enige idee hoe ik ze weer aan het scoren krijg ?
Resevere spitsen Cisse en Castaignos doen het niet veel beter terwijl spits nummer 5 Erasmus gewoon niet goed genoeg is.
Dat met die drie fases is inderdaad heel herkenbaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:31 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat je eigenlijk 3 fases in het spel heb (na 2x 5 jaar spelen met 2 verschillende teams) waar je tactieken niet meer effectief zijn (teams raken dan schijnbaar op je ideeën ingespeeld) en je weer iets nieuws moet verzinnen. Vaak bij aanvang van het seizoen, winterstop en de maart / april / mei periode. Speel je nog steeds met dezelfde tactiek?
Verder is het misschien handig om de wedstrijd wat uitgebreider te volgen, want het kan ook best zijn dat je toevoer verstoord word. Als dat zo is moet je aanpassingen doen op het middenveld. Wat bij mij heel vaak het probleem was dat veel spelers graag op lange afstand schieten, terwijl er maar weinigen zijn die dat echt goed kunnen. Zet die eens in de tactieken helemaal op nul (tenzij een speler echt aanleg heeft) en zet de passing op short en tempo op langzaam als er veel balverlies word geleden.
Hoe behandel jij de financiële bij Feyenoord ?quote:Op maandag 22 maart 2010 15:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb Cisse al verpatst voor 3 miljoen![]()
Ik heb nu een Belgische -21 international kunnen halen voor 4 ton, Jelle Vossen. Doet het een stuk beter.
Makaay scoort er trouwens lustig op los bij mij. In het eerste seizoen had ie er ruim 30 gemaakt (27 in de eredivisie, was topscorer) en nu zit ik in november seizoen 2 en weer loopt ie 1 op 1.
Zou ik niet zeggen, als hij echt enkel als back-up functioneert. Dan mag hij niet zoveel invloed hebben op je hoofdteam. Als je hem als goalgetter gebruikt (ik heb er eentje met een goede heading, strenght, finishing en balaanname en de rest zuigt relatief) om zodra de verdediging moe is even het zaakje af te werken, door het fysiek te spelen, ja, dan kan het belangrijk zijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat met die drie fases is inderdaad heel herkenbaar.
Maar om me tactiek om het half jaar steeds om te gooien.
Terwijl tot voor kort het juist beste uit mijn spelers haalde. Ik vind dat altijd zo jammer.
Balverlies heb ik geen last van ik heb bijna elke wedstrijd de overhand het is echt puur de afwerking.
En soms de verdediging. Ik heb trouwens in de winterstop mijn backup spits verkocht en geen vervanger gehaald kan het daar ook iets mee te maken hebben ?
Mijn tactiek veranderd echt elke 10 wedstrijden. Ik moet wel bekennen dat ik dan ook constant één tactiek hanteer en geen tactiek voor aanvallende situatie's en verdedigende situatie's hanteer.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:26 schreef stevenmac26 het volgende:
Zit in mijn 5e seizoen en heb 3 verschillende clubs gehad en bij de ijsselmeervogels 2 jaar nagenoeg dezelfde tactiek gehad op 2 maanden niet en in die 2 maanden verspeelde ik het kampioenschap.
Bij Deportivo gebruikte ik 4 wedstrijden lang een 442 opstelling terwijl mijn eigen tactiek een 4-1-2-3 is en toen verloor ik 5x dik en werd ontslagen:')
Zit nu bij Preston North End en kwam binnen bij de club toen ze zowat op de laatste plek stonden van het Championship en met mijn tactiek toch nog 2e geworden en speel nu voor het 2e seizoen in de PL.
1e seizoen 13e
23 Seizoen net 1 wedstrijd onderweg.
Dus veranderd nagenoeg nooit mijn tactiek
In het eerste seizoen heb ik de Cler, Landzaat, El Ahmadi, Slory, Biseswar en Bahia allemaal verkocht en Makaay, Giovanni en Tomasson hebben lagere contracten gekregen (en getekendquote:Op maandag 22 maart 2010 16:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hoe behandel jij de financiële bij Feyenoord ?
Ik heb elke te dure speler in het eerste seizoen salaris vermindering aangeboden.
Feyenoord heeft trouwens een paar geweldige jeugd spelers in het spel zitten en dan met namen in de verdediging.
Joshua Kingquote:Op maandag 22 maart 2010 22:58 schreef de_boswachter het volgende:
PSV game loopt weer lekker bij me momenteel.
Even wat aan de taktiek gesleuteld (backs op verdedigen ipv ondersteunen) en ik lijk achterin veel zekerder. Krijg nog amper tegendoelpunten.
Zit nu in December van seizoen 2 en heb 2e ronde CL gehaald door uit bij Stuttgart en Dundee te winnen en tegen AC Milan uit gelijk te spelen.
Competitie sta ik 1ste, bijna gelijk met Ajax en Feyenoord
Alleen een probleem, Christaldo is lang geblesseerd dus heb snel spits nodig. Het liefst een snelle, ervaren man die goed is in afronden. En niet heeeul duurTips?
quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:38 schreef Winski05 het volgende:
Het is winterstop, seizoen 2014/2015. Momenteel is Drachtster Boys aan haar beste seizoen ooit bezig, want na 19 wedstrijden sta ik op een prachtige 4e plaats in de Eredivisie!
Daardoor ben ik volop in de race voor Europees voetbal, iets waar ik aan het begin van dit seizoen nog geen rekening mee had gehouden. Dat zou echt een fantastische prestatie zijn.
Ik heb nu 39 punten na 19 wedstrijden, en dat is precies één punt minder dan het totale aantal punten wat ik vorig seizoen bij elkaar heb gevoetbald.
[ link | afbeelding ]
Grote smaakmakers dit seizoen zijn Abedi Alhassan, mijn supertalent in de verdediging. Jos Tissingh, de spits uit mijn eigen jeugd die al 9 goals heeft gemaakt, en Björn Vleminckx, die clubtopscorer is met 11 goals.
Helaas heeft de Amerikaanse verdediger Gale Agbossoumonde de club alweer verlaten. Hij kwam anderhalf jaar geleden voor 70k over van Miami FC, maar hij wilde zijn aflopende contract alsmaar niet verlengen. Daardoor was ik genoodzaakt hem op de transferlijst te plaatsen, en uiteindelijk wist ik hem voor 700k aan AA Gent te verkopen.
Daartegenover staat de komst van aanvaller Soufiane Saykouk van Feyenoord. Deze 20-jarige spits heb ik al 2 seizoenen op huurbasis bij de club gehad, en nu kon ik hem voor 230k kopen. Aangezien ik met 3 spitsen speel en ik niet erg veel backup heb bij een blessure, was ik genoodzaakt een nieuwe spits aan te trekken.
Laten we hopen dat Drachtster Boys deze vorm weet vast te houden
Thanksquote:
Oh oke,, en wat betekend het dan als clubs intresse hebben in mijn spelers? kan ik dan zorgen dat ze een bod op die speler uit brengen? of komt er dan vanzelf wel een bod?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:25 schreef RoderikMB het volgende:
Als ze een bod doen komt het in je inbox, daar kun je het bod aanvaarden, afwijzen of onderhandelen.
Soms wel, soms niet. Als je wilt dat ze een bod doen kun je proberen hem aan te bieden maar dat werkt niet altijd.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:30 schreef porean het volgende:
[..]
Oh oke,, en wat betekend het dan als clubs intresse hebben in mijn spelers? kan ik dan zorgen dat ze een bod op die speler uit brengen? of komt er dan vanzelf wel een bod?
Alvast bedankt!@
quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:06 schreef Winski05 het volgende:
[..]
Thanks
Seizoen is inmiddels afgelopen, en ik ben gewoon op het nippertje geen kampioen geworden. Wát een seizoen zeg! Tot op de allerlaatste speeldag bleef het spannend wie er kampioen zou gaan worden. AZ, Ajax, Feyenoord of Drachtster Boys. Ongelooflijk, maar waar: ik streed mee om de titel. Ik was wel afhankelijk van wat Ajax en AZ zouden doen, maar toch. Mijn laatste wedstrijd leek geen onmogelijke opgave: een thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Alleen mijn spelers konden niet met de druk omgaan....ik verloor redelijk kansloos met 0-2 dankzij 2 goals van het grote talent Jan van den Dungen.
Desondanks kijk ik terug op een zéér geslaagd seizoen, waarin ik op een geweldige 4e plaats ben geëindigd en zodoende een plekje in de Europa League heb bemachtigd. Wie had dat ooit gedacht!
[ link | afbeelding ]
Vier spelers zijn dit seizoen zeer belangrijk voor mijn team geweest. Die ga ik er bij deze even uitlichten. Overigens had ik net zo goed het volledige elftal kunnen nemen, want bijvoorbeeld Vleminckx heeft er 22 gescoord dit seizoen, en verdediger Alhassan speelde weergaloos, maar toch.
Jos Tissingh, de man uit de eigen jeugd. Nog afkomstig uit Drachten ook. Was me in het begin totáál niet opgevallen, tot ik er na ruim een jaar achterkwam dat in de jeugd een speler veelvuldig aan het scoren was. Heb hem eerst een jaar uitgeleend aan Oranje Nassau Groningen, maar toen kreeg meneer helemaal geen speeltijd. Daarna heb ik hem een kans gegeven in mijn eigen elftal, vorig seizoen. Hij wist in 13 wedstrijden 3 goals te maken. In de winterstop heb ik hem uitgeleend aan FC Twente, maar ook daar kwam hij amper aan spelen toe: 3 wedstrijden, 0 goals.
Dit seizoen wist Tissingh mij echter direct te overtuigen, en ik heb hem vanaf de allereerste wedstrijd in de basis gezet. En zie daar: een gewéldig seizoen, Young Player of the Year, 22 goals, daarmee topscorer van de Eredivisie(!) én veelvuldig scorend in Jong Oranje. De halve wereld zit nu achter hem aan, maar hij heeft gelukkig nog een contract tot 2017.
[ link | afbeelding ]
David Visscher, ook al zo'n jongen met een verhaal. Afkomstig van Hoofdklasser WKE. Ik speelde eens een oefenduel tegen WKE, ter voorbereiding op mijn eerste seizoen in de Jupiler League, en Visscher speelde mee bij WKE. Hij liet een zeer aardige indruk achter, en ik wist niet hoe snel ik Visscher moest halen. Hij had redelijke stats voor een aanvaller, helemaal op dat niveau. Ik kon hem gratis oppikken, als jeugdspeler met een amateurcontract. Ik heb hem vervolgens een jaar gestald bij mijn satallietclub Oranje Nassau Groningen, maar daar wist hij niet echt te overtuigen: 20 wedstrijden, 7 goals. Vervolgens liet ik hem het jaar daarop 19 keer meespelen in mijn elftal, maar hij wist maar 1 goal te maken. Ik was bang dat Visscher de verwachtingen die ik van hem had, nooit zou gaan waarmaken. Afgelopen seizoen in de Eredivisie heeft hij amper meegedaan, hij mocht 9 keer opdraven en wist 1 goal te maken. Maar in de voorbereiding op dit seizoen maakte hij een zeer aardige indruk, waardoor ik hem in de basis heb gezet. En dat vertrouwen heeft zich uitbetaald: 28 wedstrijden, 17 goals en 12 assists. En hij heeft zich echt stormachtig ontwikkeld. Maar dat hij zó goed zou worden...dat had ik echt nooit gedacht toen ik hem wegplukte bij WKE.
[ link | afbeelding ]
Thomas Eberhard, door mijn scouts ontdekt bij LASK Linz uit Oostenrijk. Ik wist hem voor 4k naar Drachten te halen, kreeg eigenlijk direct al een basisplaats en heeft zich dit seizoen ontwikkeld tot international. Geweldig talent.
[ link | afbeelding ]
En tenslotte Ruben Vonk, afkomstig uit de jeugd van Feyenoord. Heeft in vier jaar tijd 9 wedstrijden voor Feyenoord gespeeld, maar is eind vorig seizoen weggestuurd. Ik nam hem mee op trainingskamp en zag direct wat voor een geweldig talent Vonk is. In eerste instantie wilde ik hem rustig brengen, in de schaduw van ouwe rot Nico Chietino. Maar Chietino speelde een matige voorbereiding en daardoor heb ik Vonk direct in de basis geplaatst. Hij heeft zich echt gewéldig ontwikkeld dit seizoen, is véél beter geworden dan ik had verwacht en heeft het zich om een hele grote speler te worden.
[ link | afbeelding ]
Natuurlijk pik ik nu de succesvolle spelers en transfers eruit, want ik heb met deze spelers echt geluk gehad en goed gegokt. Maar er zijn ook talloze spelers en talenten die zich voor geen meter ontwikkeld hebben en allang weer vertrokken zijn. Toch blijft het een heerlijk gevoel geven wanneer 'jouw' talent zich goed ontwikkeld en zo'n geweldig seizoen doormaakt.
Op naar de Europa League!!
Ik heb hetzelfde met Korneev bij Feyenoord die ik als coach aangesteld heb.quote:Op donderdag 25 maart 2010 03:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik zit bij AC Milan en Gullit levert steeds een lijst met spelers aan die ik volgens hem moet kopen. Maar ik neem hem uiteraard niet serieus.
Ik heb vroeger een ms dos voetbalmanager spel gespeeld en als je dan een speler huurde en die probeerde te verkopen dan werd je opgepakt door de politie voor fraude en was het spel te eindequote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef DrDentz het volgende:
Is het ook niet een beetje jammer dat je niks met je geld kunt doen wat je zelf verdiend hebt? Je hebt eigenlijk niks aan een dik salaris. Vroeger speelde ik Total Club Manager waarin je huizen kon kopen en vrouwen kun versieren en zelfs beleggen. Dat lijkt me wel wat, maar dat je ook de afgrond in kunt gaan persoonlijk, en dat je een soort Fritz Korbach wordt. Schandalen in de pers over je persoonlijke leven die ook de club in diskrediet brengen.
Of dat je het geld wat je verdient hebt in de koop van een speler kan steken.. Dus je hebt geen transfergeld meer, maar wel 1 miljoen als manager verdiend.. dat je dan 500k bijvoorbeeld in de koop van een speler kan steken, en dat je dan bij verkoop het volledige bedrag krijgtquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef DrDentz het volgende:
Is het ook niet een beetje jammer dat je niks met je geld kunt doen wat je zelf verdiend hebt? Je hebt eigenlijk niks aan een dik salaris. Vroeger speelde ik Total Club Manager waarin je huizen kon kopen en vrouwen kun versieren en zelfs beleggen. Dat lijkt me wel wat, maar dat je ook de afgrond in kunt gaan persoonlijk, en dat je een soort Fritz Korbach wordt. Schandalen in de pers over je persoonlijke leven die ook de club in diskrediet brengen.
Even alles opnieuw installeren?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:34 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik heb nog steeds een xml error en kan het spel niet meer opstarten
Ja, gedaan en er gebeurt niks.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Even alles opnieuw installeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |