abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:45:05 #51
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_79339852
Ik dacht dat strafvermindering voor goed gedrag afgeschaft was.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_79339866
quote:
De verdachte van de moord op Milly Boele, Sander V., had in zijn jeugd zware psychische problemen. Dat verklaart de mentor die V. tijdens zijn vbo-opleiding begeleidde in het AD.
Lololololololololol rofl rofl!! _!!!
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79339873
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:41 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb nooit gezeten. Het zou me niks verbazen.
Je bent gewoon aan het blaten bedoel je.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:46:13 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79339897
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:29 schreef APK het volgende:
[..]
Wat zou een psycholoog daarvan zeggen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:47:22 #55
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_79339936
Ach, wanneer hij uit de gevangenis komt, zal er hoogstwaarschijnlijk wraak op hem genomen worden.
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
pi_79339995
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:45 schreef Helly het volgende:

[..]

Je bent gewoon aan het blaten bedoel je.
Op doodslag staat 15 jaar. En strafvermindering wegens goed gedrag is niks nieuws.

Dus in die zin: nee.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:50:37 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79340073
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:36 schreef Isegrim het volgende:
Als het inderdaad doodslag is, zal de straf veel lager zijn dan wanneer het moord is. Er is blijkbaar aanleiding om aan te nemen dat er geen sprake is geweest van moord.
Of ze willen simpelweg het risico niet nemen.
Als je iemand aanklaagt voor moord dan moet je bewijzen dat hij van plan was het slachtoffer te vermoorden, en dan kun je niet aankomen met "ja hij ging haar ophalen, dus had hij als doel haar te vermoorden" want dat hoeft zijn doel helemaal niet te zijn geweest.

Dus als je niet kunt bewijzen of ten minste aannemelijk kunt maken dat zijn doel het doden van Milly was dan is het verstandiger om voor doodslag te gaan, dan loop je iig niet het risico dat hij wordt vrijgesproken omdat het vooropgezette doel niet bewezen kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79340098
Gaan er nou 2 reeksen naast elkaar lopen over Milly / Sander V.?
pi_79340102
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:48 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Op doodslag staat 15 jaar. En strafvermindering wegens goed gedrag is niks nieuws.

Dus in die zin: nee.
2/3e strafvermindering is onmogelijk, het was dus wel onzin wat je zei.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:52:00 #60
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79340124
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:29 schreef APK het volgende:

[..]

Wat zou een psycholoog daarvan zeggen?
Je kunt er een aantal dingen over zeggen die een grote kans hebben waar te zijn maar ik ben in tegen onnodig kwetsen.

Menselijk gedrag staat echter vaak voor zoveel verschillende interpretaties open dat het een grote gok blijft. Kijk bijvoorbeeld naar het feit dat de dader een kaartje stuurde naar de ouders.

1. Hij voelt zich oprecht schuldig, probeert iets te doen om het schuldgevoel 'op te heffen'.
2. Hij probeert de moord verder te verdoezelen.
3. Hij geniet van het feit dat hij een kaart kan sturen, wetende dat hij de dader is.
4. Hij doet dit zonder hier verder over na de denken; z'n vriendin heeft dit bijvoorbeeld gezegd.
Etc. etc.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_79340192
Stelling : achteraf blijkt dat er aan V. (mogelijk, ik zeg het voorzichtig) een draadje los zit. Hij komt te werken op het politiebureau in Dordrecht.
Vraag : neemt zo' n korpschef (of zijn HR manager) een dergelijke kandidaat zo maar aan ? Zit daar nog een zeef tussen ? Mag hij zelf beslissen of wordt het hem opgedrongen ?
Ik begrijp dat, als er ergens vacatures zijn, de chef niet zo kieskeurig zijn kan. Her surveilllance autotje moet rijden, anders krijgt hij daar weer gedonder over.
pi_79340203
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:51 schreef Helly het volgende:

[..]

2/3e strafvermindering is onmogelijk, het was dus wel onzin wat je zei.
Wat jij wilt.

Het gaat mij om de kern.
pi_79340334
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:54 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Wat jij wilt.

Het gaat mij om de kern.
Wat is die kern dan? Dat jij per definitie tegen strafvermindering bent? Dat je vindt dat er in Nederland niet streng genoeg gestraft wordt? Dat kan en mag allebei en daar kun je prima discussies over voeren, maar het heeft weinig met deze zaak te maken en dus niks in dit topic te zoeken.
pi_79340641
Onzin.. en niets mee te maken. Hard straffen!
pi_79340649
Het lijkt mij niet dat je om moord heen kunt. Als je zoiets doet, dan is er maar een way out, dat is je slachtoffer doden zodat het niet uit zal komen. Al het andere heeft onvermijdelijk tot gevolg dat het wel uitkomt.

Gewoon moord dus, temeer omdat hij haar bewust heeft opgehaald en er dus geen sprake was van een opwelling.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:07:04 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79340697
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:54 schreef quirigua het volgende:
Stelling : achteraf blijkt dat er aan V. (mogelijk, ik zeg het voorzichtig) een draadje los zit. Hij komt te werken op het politiebureau in Dordrecht.
Vraag : neemt zo' n korpschef (of zijn HR manager) een dergelijke kandidaat zo maar aan ? Zit daar nog een zeef tussen ? Mag hij zelf beslissen of wordt het hem opgedrongen ?
Ik begrijp dat, als er ergens vacatures zijn, de chef niet zo kieskeurig zijn kan. Her surveilllance autotje moet rijden, anders krijgt hij daar weer gedonder over.
Hoezo kwam hij te werken op het politiebureau in Dordtrecht??

En nee, als een kandidaat in Helmond goed functioneerde en vervolgens in Assen wil gaan werken, dan zal er eerder gekeken worden naar zijn functioneren in Helmond dan dat ze het hele traject weer opnieuw beginnen.
Een beetje hetzelfde als wanneer jij al jaren bij de belastingdienst in Apeldoorn werkt en dan in Almere wil gaan werken, dat zijn vrij soepele overplaatsingen als je tot dan toe een goed functionerend personeelslid was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79340748
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
Het lijkt mij niet dat je om moord heen kunt. Als je zoiets doet, dan is er maar een way out, dat is je slachtoffer doden zodat het niet uit zal komen. Al het andere heeft onvermijdelijk tot gevolg dat het wel uitkomt.

Gewoon moord dus, temeer omdat hij haar bewust heeft opgehaald en er dus geen sprake was van een opwelling.
Dan moet je dus hard kunnen maken dat hij haar wilde doden toen hij haar ophaalde, zoals net al uitgelegd werd.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_79340752
quote:

Ik zou het OM even bellen dat jij meer informatie hebt en het een stuk beter weet
pi_79340767
Quote: Wat zou een psycholoog daarvan zeggen?

Ik denk helemaal niets. Lekker belangrijk. Ik probeer alleen duideliker te zijn, door de onderstrepingen en vette letters etc. te gebruiken.

En ik wil me even uiten, en dat is juist goed, lijkt mij.

vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09:06 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79340789
quote:

Weet je zeker dat hij zijn slachtoffer opgehaald heeft met als doel haar te vermoorden?

Of zou het nog zo kunnen zijn dat hij alleen maar wilde proberen hoe ver ze zou gaan als hij alleen met haar was, en ging er toen iets gruwelijk fout?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79340814
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef Dalilah het volgende:

Ik denk helemaal niets. Lekker belangrijk. Ik probeer alleen duideliker te zijn, door de onderstrepingen en vette letters etc. te gebruiken.

Ja, iedereen moet zich zonder restricties kunnen uiten.
Ook Sander V., bijvoorbeeld.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:10:15 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79340839
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef Dalilah het volgende:

De manier waarop je dat doet maakt je texten vooral irritant om te lezen en veroorzaakt voornamelijk dat ze niet gelezen maar voorbijgescrolled worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79340843
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:08 schreef Helly het volgende:

[..]

Ik zou het OM even bellen dat jij meer informatie hebt en het een stuk beter weet
Waarom?

Je hoort het straks vanzelf, dit is niets anders dan een koelbloedige moord.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:11:13 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79340892
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:09 schreef Leandra het volgende:

Weet je zeker dat hij zijn slachtoffer opgehaald heeft met als doel haar te vermoorden?

Of zou het nog zo kunnen zijn dat hij alleen maar wilde proberen hoe ver ze zou gaan als hij alleen met haar was, en ging er toen iets gruwelijk fout?
Ik verwacht idd eerder het tweede dan het eerste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_79340904
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:58 schreef Helly het volgende:

[..]

Wat is die kern dan? Dat jij per definitie tegen strafvermindering bent? Dat je vindt dat er in Nederland niet streng genoeg gestraft wordt? Dat kan en mag allebei en daar kun je prima discussies over voeren, maar het heeft weinig met deze zaak te maken en dus niks in dit topic te zoeken.
Dat heb je goed gezien.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:11:53 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79340922
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:10 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waarom?

Ze is dus opgehaald met als doel haar te vermoorden?
Toen hij haar ging ophalen wist hij dus al dat ze niet meer thuis zou komen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79340971
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:10 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Waarom?

Je loopt achter volgens mij.

vrijdag 19 maart 2010 @ 16:12:59 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79340991
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik verwacht idd eerder het tweede dan het eerste.
Ik ook, al was het alleen maar omdat hij met een vooropgezet doel haar te vermoorden, dat waarschijnlijk elders zou hebben gedaan...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79341198
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:12 schreef Helly het volgende:

[..]

Je loopt achter volgens mij.

[ afbeelding ]
Nee, staat ook in de Telegraaf, op de voorpagina.
pi_79341270
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:17 schreef Teun_ZHV het volgende:
De Telegraaf meldt dat V. voor moord vervolgd zal worden?
pi_79341278
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:17 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Waar sloeg je voorgaande post dan op?
pi_79341284
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze is dus opgehaald met als doel haar te vermoorden?
Toen hij haar ging ophalen wist hij dus al dat ze niet meer thuis zou komen?
Dat kan toch haast niet anders? Tenzij hij er geen bezwaar tegen heeft gehad om enkele jaren te zitten vanwege verkrachting/vrijheidsberoving. Het zou immers altijd uitgekomen zijn als hij haar vrijgelaten had?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2010 16:18:59 ]
pi_79341324
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
Dat kan toch haast niet anders? Tenzij hij er geen bezwaar tegen heeft gehad om enkele jaren te zitten vanwege verkrachting. Het zou immers altijd uitgekomen zijn als hij haar vrijgelaten had?
Jij hebt de sectie op het lichaam verricht?
Jij weet blijkbaar al dat vaststaat dat ze verkracht is?
pi_79341340
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De Telegraaf meldt dat V. voor moord vervolgd zal worden?
Doodslag staat daar ook, maar dat gaat er bij mij dus gewoon niet in
pi_79341348
quote:

Jij weet toch helemaal niet waarom hij haar ophaalde? Wie weet kwam ze vaker bij hem over de vloer of was er zelfs iets gaande tussen die twee. Misschien ook niet. Punt blijft: je weet het helemaal niet.
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2010 @ 16:20:04 #86
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_79341361
Terug Vind Psychologie
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_79341376
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij hebt de sectie op het lichaam verricht?
Jij weet blijkbaar al dat vaststaat dat ze verkracht is?
Wat zou dan z'n doel geweest kunnen zijn?
Ik kan er niet zoveel anders bij verzinnen, maar misschien ontgaat mij iets
pi_79341382
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:19 schreef Teun_ZHV het volgende:
Bij het OM misschien ook niet, maar het gaat er nog altijd om wat je kunt bewijzen, niet wat je vermoedt.
pi_79341406
quote:

[..]

Dat kan toch haast niet anders? Tenzij hij er geen bezwaar tegen heeft gehad om enkele jaren te zitten vanwege verkrachting/vrijheidsberoving. Het zou immers altijd uitgekomen zijn als hij haar vrijgelaten had?
Beetje irritant dat er nu 2 topics parallel lopen (Mods?), maar zie deze post bijvoorbeeld: Milly uit Dordrecht gevonden en geidentificeerd #18
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:21:02 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_79341407
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:19 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Precies want daar kan ook voor gekozen zijn omdat het andere niet te bewijzen valt.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:21:22 #91
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_79341418
Is het niet zo, dat wanneer een opsporingsambtenaar veroorzaker is van dood door schuld, zijn straf met 1/3 vermeerderd zal worden?
pi_79341448
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:20 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Wat zou dan z'n doel geweest kunnen zijn?
Ik kan er niet zoveel anders bij verzinnen, maar misschien ontgaat mij iets
Misschien heeft Milly een paar dagen voor haar dood wel dingen gezien of gehoord van Sander V., die ze absoluut niet mocht vertellen.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79341551
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

Precies want daar kan ook voor gekozen zijn omdat het andere niet te bewijzen valt.
Ok, maar dan moet hij dus geen bezwaar hebben gehad tegen het feit dat hij enkele jaren zou moeten brommen voor verkrachting en/of vrijheidsberoving.

Tenzij ze samen al een avontuurtje hadden en het een ongelukje was. Maar dat geloof ik ook weer niet van deze twaalfjarige.
pi_79341581
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij weet toch helemaal niet waarom hij haar ophaalde? Wie weet kwam ze vaker bij hem over de vloer of was er zelfs iets gaande tussen die twee. Misschien ook niet. Punt blijft: je weet het helemaal niet.
Sterker nog, er is enkel een buurman (waarschijnlijk, adlus de Telegraaf) langs geweest. Er wordt maar vanuit gegaan dat dit om dezelfde man gaat. Voor het zelfde geld hadden ze inderdaad iets, kwam milly langs voor een beurt, wilde Sander V. het niet meer, en dreigde Milly het haar ouders te vertellen, en is hij toen gesnapped. Wij weten het niet.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:25:44 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79341623
quote:
[..]
Het gaat niet alleen om dat "het kan haast niet anders" het gaat erom dat je moord aannemelijk moet kunnen maken of moet kunnen bewijzen, en als hij niet vantevoren heeft bedacht dat hij haar zou vermoorden, dan is het lastig dat aannemelijk te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Admin vrijdag 19 maart 2010 @ 16:26:27 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79341650
Laten we het in 1 topic houden aub:
Milly uit Dordrecht gevonden en geidentificeerd #18

[ Bericht 31% gewijzigd door yvonne op 19-03-2010 16:50:37 ]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')