abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:44:58 #1
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_79339847
Feiten van de persconferentie:

Verdachte is werkzaam bij de politie.
Verdachte is buurman.
Verdachte had een vage buurrelatie met slachtoffer.
Verdachte heeft een vriendin, wonen samen.
Vriendin verdachte is ook werkzaam bij de politie
Verdachte vertelde vriendin erover, vriendin stuurt hem naar de politie.
Verdachte gaat naar de politie en legt een bekentenis af.

Volgens het telefoongesprek stond er een man voor de deur.
Milly heeft aan de telefoon verteld dat dit een buurman betrof.
Dit is niet naar buiten gebracht tot wo 17 maart.

Er is nog geen motief bekend.
Doodsoorzaak nog niet bekend.

Vrijdag de 19e wordt verdachte voorgeleid ten laste legging is wederzijdse vrijheidsberoving en moord
Vrijdag de 19e uitslag sectie
-------------

De 26-jarige politieman die vastzit in verband met de dood van de 12-jarige Milly Boele, heeft de moord op het meisje tegenover de politie bekend.

Dat zei de Dordrechtse hoofdofficier van justitie G. van de Beek woensdagochtend tijdens een persconferentie. De agent zou hebben gezegd het meisje woensdagavond uit haar ouderlijk huis te hebben meegenomen, haar in zijn woning hebben vermoord, en het lichaam in de tuin te hebben begraven.

Van de Beek wilde niet zeggen of Milly door de verdachte is misbruikt. Over het motief van de 26-jarige surveillant van het korps Rotterdam-Rijnmond deed hij geen mededelingen. Hij kon ook nog niet zeggen hoe het meisje om het leven is gebracht.

Volgens Van de Beek had Milly met de verdachte een "vage buurrelatie". Het is volgens hem nog onduidelijk of het meisje vrijwillig met haar moordenaar is meegegaan. Van de Beek zegt dat de verdachte hoogstwaarschijnlijk alleen heeft gehandeld.

Vriendin
De agent, die tegenover Milly woont, legde zijn bekentenis dinsdag af nadat hij door zijn vriendin naar het politiebureau was gestuurd. Dat deed ze nadat de verdachte haar over zijn betrokkenheid had ingelicht.

De verdachte was volgens Van de Beek onder de mannelijke buurtbewoners met wie de politie nader wilde spreken, omdat hij bij een eerder buurtonderzoek niet op alle vragen sluitend antwoord kon geven.

Het lichaam van Milly werd dinsdagavond op aanwijzing van de agent aangetroffen in diens tuin. Milly was bijna een week eerder spoorloos verdwenen toen zij alleen thuis was. In een telefoongesprek met haar moeder zou Milly hebben gezegd de deur te moeten openen voor een buurman.

Verontwaardiging
Op de persconferentie waren ook korpschef Teun Visscher van het politiekorps Zuid-Holland Zuid en burgemeester Arno Brok van Dordrecht aanwezig. Brok uitte in een emotionele korte mededeling zijn afschuw over de moord. "De verontwaardiging is enorm groot, en we betuigen ons medeleven aan de familie."

Volgens Brok onderhoudt de gemeente direct contact met de ouders, broer en zus van Milly en begeleidt hen zo veel mogelijk.

Bron

Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_79339906
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:43 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Moet ik dat nog uitleggen?

Hij lokt het meisje naar zijn huis toe en vermoord haar, nee daar is van tevoren niet over nagedacht.
Het lijkt me vrij logisch dat hem doodslag ten laste gelegd zal worden.
pi_79339908
FAIL GEMACHT.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_79339922
Van nu.nl:
quote:
Sander V. beschuldigd van doodslag Milly
Uitgegeven: 19 maart 2010 15:05
Laatst gewijzigd: 19 maart 2010 15:11

DORDRECHT - Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12).

İ ANPDat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van V. bekendgemaakt.

De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander V.

Op het lichaam van Milly is sectie verricht. Volgens het OM is daaruit gebleken dat nog een aantal zaken moet worden onderzocht en kunnen er daarom nog geen nadere mededelingen over worden gedaan.

Geen vooropgezet plan

De beschuldiging van doodslag is opmerkelijk. Daaruit zou mogen worden afgeleid dat V. geen vooropgezet plan zou hebben gehad om Milly te doden. De verdachte heeft na zijn aanhouding dinsdag, nadat hij zichzelf op een politiebureau had gemeld, een bekennende verklaring afgelegd.

Doodslag (het met opzet maar zonder vooropgezet plan doden van iemand) wordt met maximaal vijftien jaar bestraft. Op moord (het doden met voorbedachte raad) staat levenslang dan wel de maximale tijdelijke straf van dertig jaar.

Onderzoek

Of het louter bij doodslag blijft, staat nog niet vast. Het onderzoek van de politie is nog in volle gang. Getuigen moeten worden gehoord, de definitieve resultaten van de sectie moeten worden afgewacht en nader forensisch onderzoek moet plaatsvinden, meldt het OM.

Aan de hand van die onderzoeksresultaten moet de officier van justitie beoordelen of er aanleiding is Sander V. ook nog voor andere feiten te vervolgen, zoals een zedendelict.

Wegmaken

Ook zou nog gedacht kunnen worden aan het wegmaken van een lijk: om zijn daad te verdoezelen, begroef V. het lichaam van het meisje in zijn tuin. Bijkomende delicten werken strafverzwarend. Als justitie bij doodslag als hoofddelict blijft, zou de straf in zo'n geval dus hoger kunnen uitpakken dan vijftien jaar.

De rechter-commissaris heeft vrijdag de bewaring van V. bevolen. Op 31 maart beslist de raadkamer van de rechtbank over de verlenging van het voorarrest.
Boundaries don't keep other people out; they fence you in.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:46:58 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79339923
quote:

[..]

Hij lokt het meisje naar zijn huis toe en vermoord haar, nee daar is van tevoren niet over nagedacht.
Er zijn tientallen scenario's bedenkbaar waardoor dit geen moord maar doodslag is. Ik vind het wat onsmakelijk om die hier neer te gaan typen, maar dat het sowieso moord is, is onzin natuurlijk.
pi_79339980
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Er zijn tientallen scenario's bedenkbaar waardoor dit geen moord maar doodslag is. Ik vind het wat onsmakelijk om die hier neer te gaan typen, maar dat het sowieso moord is, is onzin natuurlijk.
Scenario's waar het doodslag is zijn in mijn ogen aannemelijker.
pi_79340015
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Idd als hij haar bijv. zou verkrachten en in een bepaalde extase haar keel te lang zou dichtknijpen, dan is er helemaal geen sprake van moord.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:50:28 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79340065
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Vrijdag de 19e wordt verdachte voorgeleid ten laste legging is wederzijdse vrijheidsberoving en moord
Doodslag, toch?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:50:32 #9
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79340069
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Die zijn idd makkelijker te bedenken, vooral als je aanneemt dat ze elkaar inderdaad slechts vaag kenden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Admin vrijdag 19 maart 2010 @ 15:51:04 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_79340085
quote:
19 maart 2010

DORDRECHT - Vrijdag 20 maart is er een stille tocht in Dordrecht ter nagedachtenis aan Milly Boele. Het 12-jarige meisje werd vorige week om het leven gebracht.

De tocht begint om 19.00 uur op het parkeerterrein van sportpark Schenkeldijk. Aan het hoofd van de stoet rijdt een koets met twee paarden. De route van ca. 4 kilometer gaat vervolgens door de wijk Sterrenburg, om te eindigen op het Lunenburgplein. Daar houdt burgemeester A.A.M. Brok een korte toespraak. Ten slotte zullen er ballonnen worden opgelaten als laatste eerbetoon aan Milly Boele.

De stille tocht is een initiatief van een aantal vrienden. De gemeente Dordrecht en de politie verlenen alle medewerking om de tocht in goede banen te leiden.

De route loopt langs: Schenkeldijk, Leeuwstraat, Minnaertweg, Blaauwweg, Galileilaan, Eulerlaan, Assumburg, Hellenburg, Lunenburgplein.
Langzaam aan maakt m'n wijk zich op voor de Stille Tocht, dranghekken zijn al geleverd, de eerste pers is z'n spullen al aan het klaarzetten op het sportpark. Super.DeBoer sluit vanavond om 19 uur. Bij de bloemist is het behoorlijk druk en er is meer verkeer in de wijk dan ooit.

Ik heb geen idee hoeveel mensen ze verwachten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:54:02 #11
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79340185
Onwerkelijk zoiets. Tenminste dat was mijn ervaring toen een paar jaar geleden een stille tocht werd gehouden in mijn toenmalige woonplaats. (toen was een meisje gedood door haar ex-vriend)
Je ziet het zo vaak op tv en ineens is het heel dichtbij.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:00:21 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79340420
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Doodslag, toch?
Dat was het woensdag niet. Zal zo wel aangepast worden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:00:50 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79340437
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In die van mij ook.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:01:14 #14
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_79340454
kansloos zo'n stille toch, echt waar.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:02:19 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79340497
quote:
[..]

Hij kan er wel over nagedacht hebben het meisje naar zijn huis te lokken, maar het is alleen moord als hij er over nagedacht heeft het meisje naar zijn huis te lokken met als doel haar te vermoorden.

Als haar vermoorden niet het vooropgezette doel was, en hij het pas "bedacht' toen zij daar was, of het hem toen "overkwam" dan is het geen moord maar doodslag.

Verder is het niet verstandig om iemand voor moord voor te geleiden als je niet aannemelijk kunt maken of kunt bewijzen dat het vooropgezette doel het vermoorden was, want dan wordt iemand vrijgesproken.

Aanklagen voor doodslag is dan dus verstandiger, dan is de kans kleiner dat iemand wordt vrijgesproken.
Wullie bin KOEL İ Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79340577
Iemand doodmaken is moreel gezien moord, maar voor de wet wordt een verschil gemaakt in dood door schuld, doodslag en moord.
Voor de mensen die het niet snappen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:04:19 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_79340581
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:01 schreef Plasterk het volgende:
kansloos zo'n stille toch, echt waar.
Al kan van al die meelopers maar 1 persoon zijn gedachten hierdoor beter op een rijtje zetten, dan is ie al geslaagd.
Dit, dus.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:05:47 #18
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_79340645
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Langzaam aan maakt m'n wijk zich op voor de Stille Tocht, dranghekken zijn al geleverd, de eerste pers is z'n spullen al aan het klaarzetten op het sportpark. Super.DeBoer sluit vanavond om 19 uur. Bij de bloemist is het behoorlijk druk en er is meer verkeer in de wijk dan ooit.

Ik heb geen idee hoeveel mensen ze verwachten.
De organisator zei 10.000 mensen.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_79340696
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Al kan van al die meelopers maar 1 persoon zijn gedachten hierdoor beter op een rijtje zetten, dan is ie al geslaagd.

Dat zegt mij niets. Ik kan allerlei idiote bezigheden van een clubje mensen verzinnen, waar wel 1 iemand baat bij zegt/denkt te hebben.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79340702
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:05 schreef Bellatrix het volgende:
De organisator zei 10.000 mensen.
Hoe komen ze toch aan dat soort aantallen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:07:29 #21
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_79340715
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe komen ze toch aan dat soort aantallen?
Geen idee.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_79340865
Nou ja, misschien een schatting nav eerdere stille tochten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_79340921
Doodslag?

Dan konden ze elkaar misschien toch beter dan een 'vage buurrelatie'. Dan is ie niet aan haar deur gegaan in een geile, gevaarlijke bui ofzo?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:13:20 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79341005
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Doodslag?

Dan konden ze elkaar misschien toch beter dan een 'vage buurrelatie'. Dan is ie niet aan haar deur gegaan in een geile, gevaarlijke bui ofzo?
Que?
pi_79341113
Nou, hij heeft dan niet aan de deur gestaan met het idee haar eens lekker doden te maken straks.

Het lijkt mij dan alsof iets uit de hand is gelopen ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')